eitaa logo
عدالتخانه
1.7هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
607 ویدیو
18 فایل
امیرالمومنین علی علیه السلام؛ «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» کانال عدالتخانه جهت مطالبه گری و تحلیل اخبار مهم داخلی راه اندازی شده است لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید! مدیر : @sarbaz_emam_khameneii
مشاهده در ایتا
دانلود
اقای رضوی نگذارید دهان مان باز بشود و انچه نباید گفته بشود را بگوییم بزارید این سکوت ما که از خار در چشم و استخوان در گلو سخت تر هست را حفظ بکنیم دیگه نزاید همه چی رو بگیم یا علی
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شما خود را چقدر در وضع موجود جامعه مقصر می‌دانید؟ آیا برنامه‌ای که داشتید برای اینکه استان سیستان و بلوچستان به قطب اقتصادی جنوب شرق ایران تبدیل شود را به دولت آقای رئیسی داده‌اید؟ 🔹پاسخ دکتر سعید جلیلی به سوال دانشجوی دانشگاه گیلان را در این کلیپ مشاهده کنید ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه گیلان- ۱۴ آذر ۱۴۰۱ آقای جلیلی! چرا شما در دولت آقای رئیسی ورود نکردید؟ ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
هدایت شده از عدالتخانه
این دو کلیپ هم تقدیم به خود عمار پندار ها😁😉
هدایت شده از عدالتخانه
هدایت شده از عدالتخانه
عفو عمومی نسبت به معترضینی که اقدامات خراب کارانه مثل جاسوسی. قتل .ارعاب. اتش زدن اموال عمومی نداشتند توسط رهبری صادر شد! واقعا هیچ چیزی مثل این عفو به جا و درست نبود شاید اعتماد از دست رفته با این اقدامات صحیح بازگردد. قوه عاقله نظام هر چه سریع تر باید شبیه این کار ها را انجام بدهد تا بدنه نظام ترمیم بشود. ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
⭕ سعید جلیلی و دولت تقسیم غنائم! 🔸 این روزها دوباره نام سعید جلیلی به زبانها افتاده.نامی که در جلسه 16 آذر جناب رئیس جمهور فریاد زده شد.فریادی از سر دلسوزی که چرا از ظرفیت سعید جلیلی استفاده نشده است. سوالی که در پاسخش گفته شد ما به او گفتیم،خودش قبول نکرده است. 🔸 چند نکته کوتاه را می گویم و به اصل مطلب می رسم؛اولا ای کاش جناب رئیس جمهور می گفتند پیشنهاد های داده شده چه بوده است،ای کاش می گفتند پیشنهاد حداقلی دستیاری و مشاورت رئیس جمهور بعد از گذشت چندین ماه از روی کار آمدن دولت، آن هم تحت تاثیر فشار بسیاری از نیروهای انقلابی به جلیلی داده شده، دستیاری و مشاورتی که نیازی به حکم ندارد.سعید جلیلی بدون اعطای حکم هم همین کار را می کرد چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی. یادش بخیر ایام انتخابات چقدر از دوستانمان در ستاد رئیسی می شنیدیم که نباید نگران بود،جلیلی قطعا معاون اول است و عجب ترکیبی در راهه، زوج قهرمان.جلیلی و رئیسی.زهی حماقت.کسانی که نه هنوز مناسبات قدرت را فهم می کنند و نه سعید جلیلی را می شناسند. 🔸حرف این وجیزه چیز دیگریست. اساسا صورت مسأله به اشتباه تقریر شده است. مساله این نیست که آیا طرح ها و برنامه های جلیلی در این دولت اجرا شده است یا نه، مخاطب شعور دارد، می تواند برود برنامه ها و شعارهای مختلف جلیلی را بخواند و خود قضاوت کند کدامیک از آنان اجرایی شده است، مسأله حضور یا عدم حضور جلیلی در دولت نیست، مسأله آن است که نه سوال کننده ی از رئیسی و نه شخص رئیسی هنوز هم جلیلی را خوب نشناخته اند. 🔸حداقل امروز بسیاری این را پذیرفته اند که دولت سیزدهم یکی از بی گفتمان ترین دولت های پس از انقلاب است. دولتی که بیشتر شبیه یک شرکت سهامی است. شلختگی گفتمانی بارزه اصلی این دولت است. دولتی که در آن از مخبر و رضایی و بذرپاش و ضرغامی تا شمخانی و عاملی و فیروز آبادی و اسلامی کنار هم نشسته اند. دولتی که از اصلاح طلب و اصولگرا در آن جای گذاری شده اند و سهمی برداشته اند. دولتی که پدرخوانده های اصولگرایی و برخی عناصر درونی اش از قاليباف و حداد تا مخبر و رئیسی، مُهره های خود را در درون دولت چیدمان کرده‌اند. این آفت همان ایراد اساسی بود که در زمان انتخابات دلسوزان مطرح می کردند. حامیان رئیسی می گفتند که ویژگی مثبت ایشان این است که با همه خوب هستند و اجماع آفرین میان همه گروه ها و جناح ها هستند و دلسوزان می گفتند اتفاقا همین نقطه، نقطه ی اشکال و انحراف است. 🔸اما سعید جلیلی اساسا این صحنه را قبول نداشت. جلیلی همواره مغضوب پدرخوانده ها بوده است. جلیلی اساسا این زمین بازی را قبول ندارد که اگر داشت سال 92 به میدان نمی آمد و می گذاشت حداد عادل و قالیباف و ولایتی کارشان را بکنند. مدل دولت سهمیه ای اساسا با مبانی و مبادی اندیشه ای جلیلی در تناقض است. او نمی تواند در دولت باشد و در مقابل برخی رانت ها و قبیله گرایی های سیاسی سکوت کند. 🔸سعید جلیلی بسیاری از تفاوت های اندیشه ای خود را با رئیسی در صحنه انتخابات علنا نشان داد. به نحوی که در روزهای پایانی انتخابات دعوای شدیدی میان حامیان این دو نامزد شکل گرفت. تفاوت نگاه ها بر کسی پوشیده نیست. از برنامه ها و طرح های مختلف اقتصادی جلیلی تا نوع نگاهش به برجام و fatf و لزوم برنامه داشتن و فهم دقیق رئیس جمهور از مسائل مختلف و لزوم اهل تصمیم گیری بودن شخص رئیس جمهور، نقاط اختلافی مهمی بود که همگان شاهد آن بودند. جلیلی آمده بود تا صدای اصیل حزب الله در صحنه انتخابات باشد، صدایی که برایش رای و فالور مهم نبود. صدایی که بنا به تشخیصش از اوامر ولی خاموش شد و انصراف داد تا فردا روزی شق عصای مسلمین خطابش نکنند، تا روزی خناسان نگویند آقا گفتند رئیس جمهور باید با رای بالایی انتخاب شود و شما نگذاشتید، تا همان 210 نفر نماینده ای که نامه زدند که جلیلی باید انصراف بدهد که اگر ندهد اسلام به مخاطره می افتد صدایشان بلند تر نشود، تا فردایی که انتخابات به دور دوم کشیده شد برخی نگویند شما آبروی رئیسی را بردید و دور دومی اش کردید. انصراف او دو علت داشت؛ فشار برخی به اصطلاح دوستان و تشخیصش از صحبت ولی. تشخیصی که شاید از منظر بسیاری از دلسوزان درست نبود. 🔸 برای سعید جلیلی دولت رفقا با دولت رقبا فرقی ندارد.او چه در دولت باشد و چه نباشد تکلیفش را می شناسد و عمل می کند. او همانطور که به دولت روحانی مشورت می داد و حاصل ساعتها تلاش کارگروه های دولت سایه را تقدیم مسئولین می کرد، امروز هم همین کار را با افتخار انجام می دهد. شعار و راهبرد او در نسبت با دولت‌ها، «تأیید،تکمیل و تصحیح» بوده و هست. چه دولت روحانی باشد و چه رئیسی. امروز وظیفه همه ما آن است که همین راهبرد را دنبال کرده و تلاش کنیم دولت سیزدهم با همه ویژگی هایش، اقدامات مثبتش تایید و اقدامات منفی اش تکمیل و تصحیح شود. @marghoomat
هدایت شده از ابوقاسم
جدیدا یه سری افراد بدون اینکه اطلاعات جامعی درباره کشور و جریان های سیاسی چپ و راست داشته باشند مثل طوطی شروع به تکرار حرف های بی اساس می کنند این افراد هیچ داده و محتوای علمی مفیدی را به افکار عمومی نمی دهند و صرفا به تخریب و توهین دست می زنند. صحبت های این ها دقیقا تکرار دوباره صحبت های اصولگرایان در سال های گذشته است. اینکه دولت جناب آقای رییسی همه کاندیدای انتخابات را در دولت مشارکت داده و یک نفر بدور از انگیزه های سهم خواهی و منافع شخصی و کش مکش های سیاسی رایج، مشارکت در دولت را قبول نکردند باز هم این جریان های سیاسی چپ و راست را آزرده خاطر می کند که چرا فلانی نیست؟وقتی فلانی و فلانی بی لیاقت در دولت مسئولیت دارد چرا باید آقای فلانی مشارکت کنند؟ داستان را از وسط می خوانید؟؟ چرا از علل و عواملی که در دولت جزیره ای وجود دارد نمی گید؟ در قرن 21 مخاطب رو چی فرض کردید که تراوشات ذهنی تان را با فرغون توی کانال ها و فضای مجازی می ریزید؟ افکار حزبی چپ و راست مثل بختک وارد خلقیات و ذهنیت جامعه انقلابی شده است ابوقاسم
ای زینب...mp3
8.06M
⭕ ای زینب.. 🔺ای زبان علي در کام! با ملت خويش حرف بزن! ای زن! اي که مردانگی، در رکاب تو، جوانمردی آموخت! 🎙 ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
نسل بدون رؤیا خسته می شود! 🔸وقتی به مواضع، کنشگریها و خاطرات مبارزین قبل از انقلاب رجوع میکنی، علت آن همه شور و نشاط و شعف را در یک چیز می بینی؛ رویا داشتن. از بچه مسلمان های دانشگاه و جوانان حزب توده تا چریک های فدایی و سمپاد های مجاهدین خلق همه در این ویژگی مشترک بودند. رویاهایی که حاضر بودند برای نیل به آن خود را به هرگونه خطری انداخته و جان را تقدیم آن کنند. هر لحظه با خود مرور می کردند، رویاهایشان را می گویم؛ فرقی نمی کرد، هنگام تورق کتاب های ایدئولوژیک یا هنگام باز و بسته کردن اسلحه هایشان. 🔸 نسل مبارزین قبل از انقلاب به واسطه ترسیم رویاهایش،صبر را تمرین کرد، خودسازی ذهنی و عملی را آموخت،اهل هزینه دادن بود، آنقدر میخواند میخواند تا تک تک مولفه های اتوپیای ارزشی و ایدئولوژیکش ملکه ذهنش شود.او استاد دیده بود.اتفاقا این استادها بودند که رویا برای او آفریدند.از شریعتی و بازرگان تا خامنه ای و مطهری. نسلی از مصلحان اجتماعی که رسالت خود را درست فهمیدند و درست عمل کردند.فهمیدند که نسل جوان بدون رویا چُنان مُرده ای متحرک می باشد که کاری از او بر نمی آید.فهمیدند راه حل آن است که رویا بسازند؛رویایی که احیاگر است. همان رویاهایی که شریعتی طریقه رسیدن به آن را با ایده «بازگشتن به خویشتن»و خامنه ای با آرمان «جامعه بی طبقه توحیدی»صورت بندی کرد. 🔸 رویا داشتن امیدساز است.وقتی رویا داشته باشی برای رسیدن به آن می جنگی. رویا داشتند و انقلاب کردند.رویا داشتند و ژاندارم منطقه را سرنگون کردند.رویا داشتند و خط پایانی کشیدند بر 2500 سال حکومت شاهنشاهی و دیکتاتوری سلاطین.چه رویایی؟ رویای برادری برابری حکومت عدل علی،رویای استقلال آزادی جمهوری اسلامی،رویای بدون لکنت زبان احقاق حق کردن،رویای بدون ترس امر و نهی کردن به کارگزاران حاکمیت،رویای نابودی خاندان های هزار فامیل و ژن های مرغوب،رویای نابودی و هدم فقر و فساد و تبعیض،رویای نفی همیشگی فاصله طبقاتی، رویای اجرای احکام الهی،رویای آقایی و سروری کارگران و مستضعفین، رویای برانداختن کاخ ها و پاره کردن لباس اشرافیت، رویای عدم دخالت اجنبی در امورات کشور و ثروت های وطنی،رویای شفافیت و توزیع عادلانه ثروت،رویای بزرگ داشتن ابوذرها و میثم ها و خوار انگاشتن طلحه ها و زبیرها، رویای امامت امت و نفی سلطنت،رویای عبور از تحجر و تن ندادن به تجدد و قس علی هذا. 🔸 برای تک تک این رویاها حاضر بودند زیر تک تک شکنجه های ساواک بروند اما اظهار ندامت نکنند. راستی چه چیز آنان را زیر عجیب ترین و دهشتناک ترین شکنجه های ساواک تاب تحمل می داد؟ چه چیز آنان را خسته نمی‌کرد؟ رویا داشتن. خستگی روی دیگر بی رؤیایی است.رویا برساخته ایدئولوژی و اندیشه است.نسل بی ایدئولوژی رؤیا هم ندارد.فلذا اسیر روزمرگی،عادات بی مبنا،فقر معنایی،زدگی سیاسی و بن بست هویتی می شود. 🔸 اینکه امروز احساس می شود با نسل جدیدی از جوانان انقلابی مواجه ایم که اساسا رویایی ندارند و اسیر انفعال و پذیرش وضع موجود شده اند علتش چیست؟اینکه امروز با نسلی مواجه ایم که امیدی به آینده ندارد معلول چه فرایندی می باشد؟اینکه در بهترین حالت با افرادی تازه به دوران رسیده ای مواجه هستیم که راه رسیدن به قدرت و ثروت در لباس دیانت و انقلابیگری را خوب از بزرگترهایشان فرا گرفته اند معلول چیست؟علت در بی رؤیایی است. رؤیایی که برآمده از آزادی خواهی و عدالتخواهی مبتنی بر اندیشه توحیدی باشد. 🔸 امروز نه مثل دیروز مصلحانی وجود دارند که طریقت را به ما نمایان کنند و نه سالکی وجود دارد که طی طریق کند.اگر هم سالکی باشد، سردرگم و گیج و کلافه است. چرا؟ چون به او یاد داد اند که صغیر باشد.به او گفته اند احمق باش و گوش به ما.به او می گویند فکر نکن که اگر فکر کنی احتمالا عصیان خواهی کرد! امروز با نسلی رو به رو هستیم که اسیر مُشتی توییتیست و ژورنالیست شده است. اسیر دست تاکتیسین ها و نه تئوریسین ها. 🔸 خدا لعنت کند کسانی را که این گزاره موهوم و غلط را جا انداختند که انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 تمام شد! 44 سال است به جای آنکه شروع انقلاب اسلامی را جشن بگیریم، اتمام آن را پاس می داریم! تفکری که در همان آغازین روزهای انقلاب از لسان بازرگان خروجی اش را شنیدیم؛ «انقلاب تمام شد،مردم بروند خانه هایشان». امروز نسل جدید جوانان مبارز انقلابی باید این مساله را یکبار برای همیشه برای خود حل کنند که مسیر رشد و تکامل گفتمانی شان از طریق گوش جان سپردن به بیانات حجت الاسلام فلانی و دکتر بهمانی نمی گذرد بلکه با رجعت گفتمانی رخ خواهد داد.رجعت به اندیشه ها و تفکراتی که انقلاب اسلامی حاصل آنها بوده است.از خمینی و خامنه ای و بهشتی و مطهری تا شریعتی و طالقانی و مفتح و جلال آل احمد.اگر انقلاب اسلامی را در حال شدن دانسته، باید رجوع به نسخه های زایشش را هم بر خود فرض بدانیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠تندزبانی علیه حاکم را، علی به مردم یاد داد 🎥 🔹یک زن از شیعیان امیرالمومنین در برابر معاویه تند و صریح صحبت کرد. معاویه گفت این تندزبانی در برابر حاکم را علی به شما یاد داد. ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
💠جود بهتر است یا عدل؟ کسی از علی مرتضی سلام‏‌الله‌ علیه پرسید آیا جود بهتر است یا عدالت؟ "أیهما أفضل؟ العدل‏ أو الجود؟ فقال علیه‌السلام: العدل یضع الامور مواضعها، و الجود یخرجها من جهتها" فرمود عدل بهتر است از جود به دلیل این‌که عدل هر چیزی را در جای خود قرار می‏دهد و هر حقی را به ذی‌حق واقعی خود می‏رساند، اما جود و بخشش، امور را و جریان‌ها را از محل خودشان و مدارشان خارج می‏کند. جود این است که آدمی از حق مسلم خود صرف‌نظر کند، به دیگری که ذی‌حق نیست جود کند. پس جود اشیاء را از موضع خود خارج می‏کند. عدل وضع نعمتی بر موضعش نی به هر بیخی که باشد آبکش موضع رخ شه نهی، ویرانی است موضع شه، پیل هم نادانی است "و العدل سائس عام، و الجود عارض خاص" دیگر این‌که‏ عدالت سائس و اداره کننده است، چیزی است که پایه و مبنای زندگی‏ عمومی و اساس مقررات است، اما جود و بخشش یک حالت استثنایی است‏ که در موقع خاص کسی به کسی جود می‏کند و ایثار می‏کند. جود و ایثار را نمی‏توان مبنای اصلی زندگی عمومی قرار داد و براساس‏ آن‌ها مقررات و قانون وضع و آن را اجرا کرد. اگر جود و احسان و ایثار تحت قانون و مقررات لازم‌الاجراء درآید، دیگر جود و احسان و ایثار نام‏ ندارد؛ به‌اصطلاح از وجودش عدمش لازم می‏آید. جود و ایثار وقتی جود و ایثار است که هیچ قانون و مقررات حتمی و لازم‌الاجراء نداشته باشد و آدمی‏ صرفاً به‌خاطر کرم و بزرگواری و گذشت و نوع‌دوستی و بلکه حیات‌دوستی جود کند. پس بنابراین عدل از جود افضل است. این بود جواب علی مرتضی(ع) در مورد افضلیت عدل از جود. هرگز یک انسانی که تفکر اجتماعی ندارد و با مقیاس‌های فردی اندازه‏ گیری‏ می‏کند این‌طور جواب نمی‏دهد، نمی‏گوید عدل از جود بالاتر است. امام علی(ع) در این سخن بسیار پر قیمت خود، به عدل‏ از نظر اجتماعی نگاه می‏کند و با مقیاس اجتماعی اندازه‏ گیری می‏کند. این‏ سخن، سخن کسی است که فلسفه اجتماعی روشنی دارد. ✍شهید مطهری، بیست گفتار ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
هدایت شده از ابوقاسم
🔴چرایی سانسور توهین به رهبر انقلاب توسط روزنامه آذربایجانی در رسانه های ایران شاید برای شما هم سوال شود که بین دو نشریه شارلي ابدو و خالق که دست به انتشار کاریکاتور توهین آمیز به رهبر انقلاب زدند چه تفاوتی وجود دارد که برای یکی قیامت به پا می شود تجمعات هزاران نفری برگزار می شود، فیضیه قیام می کند، دانشگاه تهران کفن پوش به خیابان می آید و تنش های سیاسی به احضار سفیر فرانسه منجر می شود اما نسبت به روزنامه آذربایجانی که دقیقا همان کار را مرتکب شد همه چیز سانسور می شود و به راحتی از آن عبور می شود. استاندارد دوگانه نسبت به ارزش ها و جایگاه مرجعیت یک پارادوکس معناداری در آن نهفته است و آن این است که توهین به مرجعیت مهم نیست توهین کشورهای خاص به مرجعیت مهم است و باید مشت محکمی به آن ها بزنیم اما اگه همسایه ایران به همه چیز لگد بزند، توهین کند، شکایت کند و مرجعیت و رهبر و ولی فقیه را به سخره بگیرد سانسور می شود تا مبادا کسی متوجه شود تا مطالبه برخورد شود. کجایند مقلدین امام خامنه ای و مرجعیت کجایند دانشجویان و نخبگان تهرانی کجایند آتش به اختیاران برای برگزاری تظاهرات کجایند علما و فضلا کجایند ائمه جمعه اردبیل و تبريز و زنجان که فراخوان تجمع برای حمایت از مرجعیت بدهند. کجایند رسانه ها و خبرگزاری ها؟ به مرجعیت شیعه توهین شد ابوقاسم
همه جزو انقلاب هستند حتی اصلاح طلبی که رانت خوار است و ان اصولگرایی که نماد بارز اشرافیت هست مگر چند گروه؛ عدالتخواهان و مطالبه گران همان کسانی که برای مقابله با فساد بیشترین هزینه ها را دادند همان کسانی که خرخره مفسدین را جویدند همان کسانی که پیرو صحبت ولی زمان که گفتمان اصلی انقلاب یعنی عدالت را با چنگ و دندان حفظ میکنند بله این ها که انقلابی نیستند بلکه مشتی ماله کش و کیف کش و نوچه انقلابی اند در نزد همین حامیان قالیباف امثال سعید جلیلی فقط موی دماغ هستند و فقط بدنبال مشتی ریشو نادان و بله قربانگو هستند که اوامرشان را اجرا بکنند آری نزد این افراد عدالت موضوعیتی ندارد که بخواهد در موردش بحث کنند!!! ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
ماجرا تعطیلی مشکوک مدارس استان قم چیست؟ نهاد های امنیتی آیا هر چه سریع تر نمی خواهند یک اطلاع رسانی بکنند!؟ تعداد زیادی از دانش اموزان قمی در مدارس متعدد در قم مسمومیت شدید پیدا کرده اند و هنوز منشاء دقیقی برای این موضوع منتشر نشده است.
اشکال از ماست.mp3
3.11M
🎙️🔴 اشکال از ماست! 🔰 مردم به جای برنامه دادن، عمل می‌خواهند. هیچ دیگه شماها عذر ندارید. ما هیچ کدام دیگر عذری نداریم. مردم دیْن خودشان را به جمهوری اسلامی تاکنون ادا کردند، به تکلیف خودشون مردم عمل کردند. اشکال در ماهاست، باید ماها جواب مردم را بدهیم. 🔰 در مقام عمل باید یک عمل مثبت نشان داده بشود. این مردم زحمت کشیدند. زن شان را، بچه هایشان را، جوانهایشان را فدا کردند و مع ذلک به شماها رای دادند. 🔰 اینها کار خودشان را کرده اند. از اول انقلاب تا حالا آن که کار خودش را صد درصد صحیح انجام داد ملت بود. نوبت، نوبت شماست که باید این دیْن را به این مردمی که شما را نشاندند سر این مسند ادا کنید. 🔰اگر در ذهنتون بیارید که من وزیرم و باید مردم از من اطاعت بکنند بدانید اصلاح نشدید. مهم این است که در مقام عمل هم وزارتخانه ها را درست تصفیه کنید؛ ببینید افرادی که واقعا می خواهند نگذارند کارها درست انجام بگیرد می خواهند مردم را ناراضی کنند، اینا هارا باید تصفیه بکنید. ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
*⚜ اذان تبیین به‌وقت نشریات دانشجویی* 🔰 روایت جهاد تبیین اثرگذاری نشریات دانشجویی 🗣 با ارائه آقای محمدصادق شهبازی *🕡 ساعت ۱۸/۳۰ 📆 چهارشنبه ۱۹ بهمن‌ماه 📍 سالن شهید مطهری؛ دانشگاه امام صادق علیه‌السلام * (حضور برای عموم ازاد است) ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هدف اصلی تشکیل شورای سران چه بوده است؟ محمد صادق شهبازی : 🔸دخالت مداوم شورای سران در اموری که ساختار رسمی توانایی تصمیم‌گیری در آن را دارد چگونه نهاد تصمیم‌گیری در کشور را نابود می کند؟ 🔹نقش شواری سران و این نوع از روند تصمیم‌گیری چگونه منجر به فاجعه بنزینی شد؟ 🔸نظر رهبر انقلاب درباره تصمیم‌گیری های خارج از چارچوب چیست؟ ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
قیام علیه متحجرین.pdf
190.8K
📰 مصاحبه حجت الاسلام محسن قنبریان با روزنانه وطن امروز: قیام علیه متحجرین سه شنبه ۱۷بهمن۱۴۰۱ • حرف نوی انقلاب اسلامی و دو دیگری آن. • ادبیات تند امام علیه متحجران تا پایان عمر. • مشکل تحجر، بودن امام خمینی نیست و پس از او هم ادامه دارد. • رویکرد متحجران با مساله زن از همان بدو پیروزی... • حرف نوی انقلاب با متحجران سر اصل حضور اجتماعی زن و با لیبرالها سر هندسه حضور زن در جامعه درگیر است... • مساله حجاب را امام با توجه به حرف نوی انقلاب اسلامی با اراده آزاد و همراهی مردم حل کرد! • راه حلهای متحجرانه... * مرور این مصاحبه مهم را به دوستان پیشنهاد می کنیم به نوعی چکیده و جمع بندی برخی مطالب بیان شده در ماههای اخیر است ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
‌ *واکنش سازمان حج‌و‌زیارت به دریافت امتیاز خارج از نوبت خودرو: این امری عادی است* 🔹بیانیه سازمان حج‌و‌زیارت: این سازمان که کارکنان آن در ۴۰ سال گذشته هیچگونه خدمات رفاهی از قبیل زمین، خودرو، مسکن مهر و غیره دریافت نکرده‌، برای اولین‌بار با شرکت خصوصی کرمان‌موتور برای خرید تعدادی خودرو برای پرسنل خود مذاکره کرد. 🔹 این شرکت از لحاظ قانونی مجاز است تا تسهیلات متنوعی را به مشتریان خود ارائه نماید. این اقدام نه غیرعرفی بوده و نه غیرقانونی؛ بلکه مطابق با رویه جاری در فروش به سایر نهادها و ارگانها بوده است. 🔷حج‌وزیارت معتقد است که کرمان‌خودرو چون یک شرکت خصوصی است، مجاز است تسهیلات متنوعی را به مشتریان ارائه کند غافل از اینکه طبق مصوبه ۲۵ دی دولت همه خودروسازها مکلفند خودرو را در چارچوب خاص به مشتریان عرضه کنند. هم‌اکنون عرضه خودرو تنها از طریق بورس کالا یا قرعه‌کشی امکان‌پذیر است. ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
عدالتخانه
‌ *واکنش سازمان حج‌و‌زیارت به دریافت امتیاز خارج از نوبت خودرو: این امری عادی است* 🔹بیانیه سازمان
آیا عدم دریافت خدمات رفاهی کارکنان حج و زیارت در ۴۰ سال گذشته‌ می تواند دلیلی بر دریافت حواله خودرو بدون نوبت و با قیمت بسیار پایین تر از مصوبه شرکت شود؟ با این استدلال سهم زاغه نشینان سیستانی که نه تنها ۴۰ سال بلکه صدها سال از خدمات حکومتی محروم بودند، ویلاهای تجریش و سعادت آباد است!! ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
هدایت شده از ابوقاسم
بعضی از به اصطلاح انقلابی ها برای دفاع از جریان سیاسی اصولگرا به حذف، تحقیر، تخریب و تهمت برعلیه دگر اندیشان جامعه انقلابی مشغول می شوند. جالب است می گویند هرکسی که مثل ما فکر نکند، کنش گری نداشته باشد و بر مدار منافع حزبی نباشند بر ضد امام جامعه کار می کند، آن ها دقیقا امام جامعه را به امام یک حزب و یک جریان سیاسی تقلیل می دهند، خطر این افراد کج فهم از اصلاحات بد تر است، چون این طیف که از لحاظ فکری مسموم شدند مثل موریانه در حال خوردن ریشه پیوند و همبستگی امام و امت اند. سال هاست که مردم برای شناخت امام جامعه به این طیف می نگرند و سیاست زدگی و فساد این ها آنچنان ذهنیت منفی از امام جامعه در نزد مردم ساخته که خود به تنهایی یک تهاجم فرهنگی است و امروزه آثار آن را در جامعه می بینیم بحران این است که آن ها پشت کلید واژه هایی نظیر جهاد تبیین،امام جامعه، مقام معظم رهبری و.... مخفی می شوند اما فرسنگ ها از فهم صحبت های رهبری فاصله دارند و ذهنیت های خطرناک خود را به رهبری نسبت می دهند متاسفانه جامعه انقلابی ایران وارد منجلابی به نام سیاست زدگی شده است منجلابی که در آن از صحبت های رهبری برای منافع سیاسی و حزبی خود استفاده می کنند. این ها جامعه انقلابی را مثل ربات می خواهند، رباتی که نه توان فکر دارد و نه قدرت تحلیل، هرچه از قبل به او داده اند تکرار می کند با این ها حالا حالاها کار داریم، خودتون رو آماده کنید تا با این ها بجنگیم ابوقاسم
🔴 یکی از بهترین و جامع ترین نقدها به مصوبه ، نامه حسن سبحانی استاد اقتصاد دانشگاه تهران، به مردم ایران درباره مصوبه مولدسازی است. 🔻وقت بگذارید این یادداشت تحلیلی را بخوانید تا متوجه فاجعه مولدسازی که بدتر از خصوصی سازی است، بشوید: 👇👇👇 https://www.nasim.news/fa/tiny/news-2376244 ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀ستمگران از دیدگاه اسلام بسیار زشت است اما ستم پذیران چطور؟؟؟ همانا اگر ستم پذیری نباشد، ستمگری نیز نخواهد بود! ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane
26.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅پاسخ یک سوال مهم! 🔸آیا منصوبین رهبری واجب الاطاعه هستند و به بقیه ولایت دارند؟ 🔻امام و رهبر انقلاب پاسخ میدهند. ✅عدالتخانه 🆔 @edalatkhane