eitaa logo
اخبار کارگزینی و حقوق فرهنگیان
77.3هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
509 فایل
بخشنامه های اداری.کارگزینی.حسابداری و حقوق.ضمن خدمت و سوالات دوره ها و فایل های پژوهشی پذیرش تبلیغات شما ر مجموعه کانال های فرهنگیان: @tablighat_1 https://eitaa.com/joinchat/464781592Ce0d83f5f6b
مشاهده در ایتا
دانلود
پروسه تعطیلی مدارس بر اثر آلودگی هوا خارج از تصمیم آموزش و پرورش است 👤معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی : ▫️برای تعطیلی مدارس بر اثر آلودگی هوا طبق روال قانونی باید دانشگاه علوم پزشکی اعلام ضرورت برگزاری کارگروه اضطراری آلودگی هوا را داشته باشد تا این کارگروه به دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شود. ▫️به این ترتیب تعطیلی مدارس با تصویب این کارگروه و در پی اعلام گزارش اداره کل هواشناسی و تایید دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود بنابراین آموزش و پرورش در این زمینه تصمیم گیر نیست.
بنابر اظهارات معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش، گرچه رایزنی بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی در خصوص تبدیل وضعیت معلمان خرید خدمات آموزشی به قرارداد معین انجام شده اما تا لحظه این پیگیری به نتیجه نرسیده است و از طرفی مجوز جذب حدود ۲۰ هزار نیروی خدماتی و سرایداری برای مدارس صادر شده اما همچنان در خصوص شیوه به کارگیری، درصد جذب، سهمیه آزاد یا غیرآزاد و جذب از طریق آزمون این نیروها ابهام وجود دارد. قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۰ هزار معلم خرید خدمات آموزشی داریم، اظهار کرد: وزیر با سازمان امور اداری و استخدامی مکاتبه کردند تا این نیروها را تبدیل به قرارداد معین کنیم اما تا این لحظه هنوز خروجی این امر به دست ما نرسیده است. وی نسبت به تعیین تکلیف معلمان خرید خدمات آموزشی اظهار امیدواری کرد و گفت: این تعیین تکلیف هم خواسته مجلس و وزارت آموزش و پرورش و هم خواسته معلمان است. اگر سازمان امور استخدامی و برنامه و بودجه همراهی کنند تعیین تکلیف این حدود ۲۰ هزار نفر به نتیجه می رسد. امسال نیروی خرید خدماتی جدیدی جذب آموزش و پرورش نشد اما آنهایی که از گذشته با ما همکاری هستند امسال نیز در مدارس ماندند و درحال همکاری با آموزش و پرورش هستند. معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر آخرین وضعیت جذب نیروی خدماتی و سرایداری در مدارس نیز تصریح کرد: مجوز عددی حدود ۲۰ هزار نیروی خدماتی و سرایداری برای مدارس به ما داده شده است اما هنوز در خصوص شیوه به کار گیری و جذب این افراد ابهام وجود دارد. در حال رایزنی هستیم تا شیوه به کارگیری اعم از اینکه از طریق آزمون داخلی باشد یا خیر، چگونگی درصدهای جذب افراد از طریق سهمیه آزاد یا غیر آزاد و... مشخص شود. از این رو هنوز در شیوه جذب و به کار گیری این افراد ابهام وجود دارد. لاشکی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر درباره تعیین سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان، توضیح داد: همچنان همان مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش یعنی ۲۴ سال برای دوره تعهد دبیری و ۴۰ سال سن برای آنهایی که از طریق ماده ۲۸ و با مدرک لیسانس جذب آموزش و پرورش می شدند، در این رابطه پابرجاست. در خصوص رای دیوان عدالت اداری هم هماهنگ کردیم و درخواست اعمال ماده ۹۱ داده‌ایم. این درخواست هم اکنون در هیات عمومی دیوان عدالت اداری است و دوستان در حال بررسی هستند. وی درباره اینکه گفته می‌شود سقف سنی باعث می‌شود بعضا افراد با اختلاف یکی دو روز نتوانند وارد آموزش و پرورش شوند، ادامه داد: نباید در عدد خیلی ریز شد، بالاخره آن کسی که نمره ۹.۷۵ بگیرد فقط ۰.۲۵ نمره می خواهد تا ۱۰ گرفته و قبول شود. ۱۰ نمره قبولی و ۹.۷۵ نمره قبولی نیست. در این خصوص هم اگر سن افراد از آن عدد تعیین شده بالاتر باشد ولو اینکه یک روز بالاتر باشد، اجازه قانونی برای جذب فرد را نداریم مگر اینکه قانون به ما این اذن را دهد.
95سوال آموزش خانواده__کشوری.pdf
1.1M
📣🟠🟠5⃣9⃣ سوال دوره ضمن خدمت آموزش خانواده ⚽️ استان:سراسری 🔵 تاریخ و ساعت آزمون: دوره در سایت ضمن خدمت و مربوط به موسسه خصوصی و داری شهریه است و ۲۴ ساعته فعال
اصرار ما برای اجرای سند تحول بنیادین به مزاق برخی خوش نمی‌آید/ به آقای رئیس جمهوری گزارش می‌دهم   وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اصرار ما بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ظاهرا به مزاق برخی خوش نمی‌آید، گفت: ما این افراد را به شناختن ریشه این کشور و تاریخ و فرهنگ و ملت دعوت می‌کنیم. این سند می‌گوید بچه‌ها را برای شش ساحت اعتقادی و عبادی،  اجتماعی و سیاسی، زیستی و بدنی، زیبایی شناختی، اقتصادی و حرفه‌ای و ساحت  تربیت علمی و فناورانه تربیت کنیم. آموزش و پرورش تعلیم و تربیت رسمی را انجام می‌دهد و تعلیم وتربیت غیررسمی را هم از طریق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دنبال می‌کند. ➖➖➖➖➖➖➖➖
🔻کانون‌های ارزیابی معلمان در کشور راه‌اندازی شد 🔹وزیر آموزش و پرورش گفت: به منظور پایش فعالیت‌های معلمان کانون ارزیابی در سطح کشور راه‌اندازی شد. 🔻دولت رتبه بندی را برای تمام معلمان اجرا کرد 🔹وزیر آموزش و پرورش: دولت سیزدهم رتبه بندی را با تامین ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تمام معلمان کشور اجرا کرد. 🔻۵۰۰هزار دانش آموز خارجی شناسه دریافت کردند 🔹مدیرکل اجتماعی سازمان ملی مهاجرت گفت: تاکنون بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر توانسته اند شناسه یکتا دریافت کرده و در مدارس ایران ثبت نام کنند و ادامه تحصیل دهند. ـــــــــــــــــــــــــ
46153167635378.pdf
508.4K
🔹 راهنمای امتیازات رتبه بندی ➖➖➖➖➖➖➖➖
پرداخت حقوق آبان اطلاعیه حسابداری⭕️⭕️👇 https://eitaa.com/joinchat/662765863Cac7d649110 .
کمبود 70 هزار پرستار در کشور | جذب 35 هزار نفر تا پایان سال! 📋 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 70 هزار نفر نیروی پرستار در کشور کمبود داریم، از جذب 35 هزار نفر تا پایان سال خبر داد. 💢 50 درصد از 25 هزار استخدام وزارت بهداشت مختص پرستاران است و تا پایان سال دو نوبت دیگر این میزان حفظ خواهد شد و این یعنی آینده شغلی این قشر را تضمین خواهد کرد.
🔸کارگروه آلودگی هوا، تصمیم گیرنده برای آموزش غیرحضوری مدارس سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی : 🔹در صورت بروز آلودگی هوا دانشگاه علوم پزشکی نشست اضطراری کارگروه آلودگی هوا را درخواست می‌کند.  🔹نشست اضطراری کارگروه آلودگی هوا با حضور اداره کل حفاظت محیط زیست به عنوان دبیر کارگروه، معاون عمرانی استاندار، اداره کل هواشناسی، اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، پلیس راهور و دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود و اعضا، نظرات خود را در خصوص وضعیت هوا به اشتراک می‌گذارند.
💠رفع ایرادات طرح ساماندهی کارکنان دولت به منظور تامین نظر شورای نگهبان رفع ایرادات طرح ساماندهی کارکنان دولت به منظور تامین نظر شورای نگهبان شناسنامه قانون- سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از رفع ایرادات طرح ساماندهی کارکنان دولت (اعاده شده از شورای نگهبان) در نشست روز سه شنبه کمیسیون اجتماعی خبر داد. حسین گودرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جزئیات نشست روز سه شنبه (۳۰ آبان ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت (اعاده شده از شورای نگهبان) به منظور رفع ایرادات این شورا و مجمع تشخیص مصلحت نظام در دستورکار قرار گرفته است. نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این نشست با حضور عضو حقوقدان شورای نگهبان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئولان دستگاه های مربوطه برگزار خواهد شد. سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بررسی و نهایی شدن طرح ساماندهی کارکنان دولت به دلیل اینکه مطالبه بخش اعظمی از جمعیت جوان کشور بوده از اهمیت بسزایی برخوردار است و در اولویت دستورکار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد.
مهد کودک باید در همه سازمان ها و ادارات فعال شود 👤رئیس جمهور: ▫️مهد کودک در همه سازمان‌ها و ادارات بایستی فعال شود  تا خانم‌های شاغل دچار مشکل نشوند و کودکان با آرامش در کنار مادران باشند. ▫️مسئله ایجاد مهدکودک در همه سازمان‌ها برای خانم‌هایی که مشغول به کار هستند از جمله کمک‌هایی است که دولت می‌تواند در راستای فرزندآوری و افزایش جمعیت داشته باشد و این از تاکیدات دولت است.
⚫️جزییات ارائه سهام ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان 🔰مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به تشریح جزییات ارائه سهام ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان و چگونگی تخصیص این سهام پرداخت و گفت: 🔻 همه شرکت‌ها به تدریج وارد بورس می‌شوند و یک نظام ایمن برای تقدیم این سهام به فرهنگیان طراحی شده است. 🔻درباره تخصیص ارائه سهام ارزش مالکانه، قرار است همه شرکت‌ها به تدریج بورسی ‌شوند؛ 🔻به عنوان نمونه در یک شرکت ۱۰ هزار میلیارد تومان سهم وجود دارد که این میزان بین فرهنگیان بازنشسته‌ای که در این مرحله می‌خواهیم به آنها سهم دهیم، تقسیم می‌شود؛ 🔻در واقع نسبت دارایی و سهام واگذاری برای فرهنگیان بازنشسته صندوق هم مشخص می‌شود. در این مرحله که به واقعیت نزدیک است، ۴۵ تا ۴۸ درصد از سهام این شرکت مورد نظر را به فرهنگیان بازنشسته اختصاص می‌دهیم. 🔻وقتی نسبت دارایی را به نسبت سهم مشارکت تقسیم کنیم، سهم هر فرهنگی از چند تا چند هزار برگ سهام مشخص می‌شود. 🔻درباره نحوه ارائه این سهام به فرهنگیان، در گذشته تقدیم سهم مشارکت فرهنگیان به شکل سنتی بود اما اکنون یک نظام کاملا ایمن و با اطمینان بالا از جنس صددرصدی در سامانه بزرگ فرهنگیان طراحی شده است و فرهنگیان با مراجعه به این سامانه می‌توانند برگه سهام خود را در آینده دریافت و از میزان سهم خود اطلاع کسب کنند/پاد ➖➖➖➖➖➖➖➖
بازنشستگی همچنان سقف سنی دارد/ مردان ۶۲ و زنان ۵۵ سال ▫️نمایندگان مجلس ضمن تصویب افزایش سن بازنشستگی اجرای تمام یا بخشی از این افزایش را مشروط بر آن اعلام کردند که سن بیمه شده در زمان بازنشستگی برای مردان از ۶۲ سال و برای زنان از ۵۵ سال بیشتر نباشد.
بازنشستگی همچنان سقف سنی دارد/ مردان ۶۲ و زنان ۵۵ سال ▫️نمایندگان مجلس ضمن تصویب افزایش سن بازنشستگی اجرای تمام یا بخشی از این افزایش را مشروط بر آن اعلام کردند که سن بیمه شده در زمان بازنشستگی برای مردان از ۶۲ سال و برای زنان از ۵۵ سال بیشتر نباشد.
موافقت کمیسیون تلفیق برنامه هفتم با توزیع مساوی یارانه‌های انرژی میان همه خانواده‌های ایرانی اعضای کمیسیون تلفیق در جلسه عصر این کمیسیون با ماده ۳۱ لایحه برنامه هفتم و بند الف آن موافقت کردند. بر اساس این ماده، دولت مجاز است تا پایان سال اول برنامه هفتم، اقدامات لازم را برای بهره‌مندی مساوی همه ایرانیان فراهم کند. بنابراین، مجلس به دولت اجازه می‌دهد که یارانه حامل‌های انرژی مانند بنزین را بر اساس شماره ملی توزیع کند.
جزئیات آزمون استخدامی وزارت بهداشت در تازه ترین خبر منتشر شده؛ سیف الله مرادی، مدیرکل منابع انسانی معاونت توسعه وزارت بهداشت در گفت و گوی خود به جزئیات آزمون استخدامی وزارت بهداشت پرداخته است. 💼 در آزمون استخدامی 25 هزار نفر از کادر سلامت استخدام می شوند. 🩺 12 هزار نفر از گروه پرستاری هستند که از این تعداد 8 هزار نفر صرفا پرستار خواهند بود. ❎ در آزمون استخدامی ۳۵۰۰ نفر جذب اورژانس کشور خواهند شد. ✅ پرستاران شاغل در دوران کرونا در این آزمون دارای 20 امتیاز خواهند بود.
نتایج آزمون استخدام وزارت بهداشت امروز اعلام می شود 📋 مدیر روابط عمومی معاونت توسعه وزارت بهداشت: نتایج آزمون استخدامی مهرماه وزارت بهداشت، امروز از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی اعلام می گردد.
ثبت‌نام یازدهمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی از اول آذرماه آغاز می‌شود ✅ ثبت‌نام یازدهمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی از 1 تا 10 آذرماه آغاز خواهد شد.خلیل اسدی؛ مدیرکل دفتر هماهنگی و پیگیری‌ این سازمان با اعلام این خبر گفت: آزمون مذکور با حضور تعدادی  از دستگاه‌های اجرایی کشور از جمله  سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان بهزیستی، دانشگاه فرهنگیان، سازمان سنجش آموزش کشور، سازمان حمایت از مصرف کنندگان  و تولیدکنندگان، سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی کشور، صندوق تامین خسارت‌های بدنی، استانداری‌های اردبیل و زنجان  برای  استخدام 4 هزار و 423 سهمیه استخدامی در 8 دی‌ماه 1402 به صورت همزمان برگزار می‌شود.به گفته فرهنگیان صدوبیست، وی  در خصوص مجری آزمون و زمان اعلام نتایج نیز گفت: مجری برگزاری این آزمون مرکز آزمون جهاد دانشگاهی و تاریخ اعلام نتایج 27 دی‌ماه 1402 است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حداکثر سنوات خدمت ۳۵ سال است 🔸قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس: لازم است صریح بگویم سقف افزایش سنوات خدمتی برای آقایان حداکثر 35 سال یا 62 سال سن است؛ این موضوع برای خانم ها سقف سن 55 سال است. ـــــــــــــــــــــــــ
پذیرفته‌شدگان تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش بخوانند 🔹پذیرفته شدگان مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنر آموز برای انجام فرایند بعدی ثبت نام باید سه مرحله مهم را پشت سر بگذارند. ▫️در مرحله اول داوطلب معرفی شده (واجد شرایط) باید جهت کنترل و بررسی وضعیت ارزیابی تکمیلی در مراحل قبلی آزمون و یا بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری در زمان ثبت نام در آزمون مزبور و همچنین بررسی ویژگی های جسمانی و روانی در این مرحله حضور یابد. ▫️در مرحله دوم نیز در صورت تایید داوطلب در مرحله اول، چنانچه داوطلب حدنصاب امتیاز لازم در ارزیابی تکمیلی نداشته و یا فاقد امتیاز ارزیابی تکمیلی است با دریافت معرفی‌نامه عکس‌دار از کارگروه مرحله اول و با در دست داشتن پرینت کارنامه اولیه صادره از سازمان سنجش آموزش کشور، طبق زمان اعلام شده توسط اداره کل استان مربوطه می باید جهت سنجش و ارزیابی تکمیلی در حوزه ارزیابی تعیین شده مراجعه نماید. ▫️در مرحله سوم، داوطلبان حسب تشخیص هسته گزینش آموزش و پرورش استان نسبت به تکمیل فرم اطلاعات فردی (مندرج در ذیل این اطلاعیه) اقدام و فرم تکمیل شده را به همراه مدارک مورد نیاز (٢ قطعه عکس پرسنلی، تصویر کارت ملی و تمامی صفحات شناسنامه) به هسته گزینش استان تحویل دهند و درصورت ضرورت با اطلاع‌رسانی قبلی هسته گزینش جهت مصاحبه گزینش و فرآیندهای مورد نیاز شرکت نمایند. ـــــــــــــــــــــــــ
تاریخ ثبت نام کنکور نوبت اول ۵ آذر آغاز و تا ۱۱ آذر ادامه خواهد داشت ◀️ نوبت اول آزمون سراسری و آزمون متقاضیان رشته های تحصیلی پردیس های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی در روزهای پنجشنبه و جمعه و ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. ❌هزینه ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه ۲۰۸ هزار تومان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ سخنگوی کمیسیون تلفیق به برخی ابهامات درباره مصوبه سن بازنشستگی محسن زنگنه: براساس مصوبه مجلس در لایحه برنامه هفتم توسعه، زمان بازنشستگی مردان ۳۵ سال خدمت یا ۶۲ سال سن و برای زنان ۳۰ سال خدمت یا ۵۵ سال سن است.
💢هنرستان‌های دولتی می‌توانند از دانش‌آموزان «شهریه» بگیرند؟ 👤مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش: ▫️با توجه به اینکه آموزش در هنرستان‌های دولتی رایگان است، هیچ هنرستانی نباید به بهانه خرید تجهیزات، دانش آموزان را مجبور به پرداخت هزینه‌ای کند و خانواده‌ها را تحت فشار بگذارد. ➖➖➖➖➖➖ ⚫️کانون‌های ارزیابی معلمان در کشور راه‌اندازی شد 🔰وزیر آموزش و پرورش گفت: 🔻 به منظور پایش فعالیت‌های معلمان کانون ارزیابی در سطح کشور راه‌اندازی شد./پاد
پرداخت حقوق آبان با تغییرات جدید اطلاعیه حسابداری⭕️⭕️👇 https://eitaa.com/joinchat/662765863Cac7d649110 .
💢تاریخ ثبت نام کنکور نوبت اول ۵ آذر آغاز و تا ۱۱ آذر ادامه خواهد داشت. 🔹 نوبت اول آزمون سراسری و آزمون متقاضیان رشته های تحصیلی پردیس های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی در روزهای پنجشنبه و جمعه و ۷ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. 🔹هزینه ثبت نام کنکور اردیبهشت ماه ۲۰۸ هزار تومان است