eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
403 دنبال‌کننده
11.2هزار عکس
1.4هزار ویدیو
260 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر_شاعر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی_فرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان:#آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
پژوهش اِدمُلّاوَند
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ #مازندران #بارفروش #بابل #گواهی 📜اسناد بارفروش 📃گواهی وفات 👆سند فوق گواهی فوت[وفات] یک
سلام اختصاص اقلامی از قبیل چای، قند و شکر و روغن برای متوفی چندین دلیل داشت. 🔹 اقلام فوق سهمیه ای بود و زیاد در بازار یافت نمی شد لذا چنین برنامه ای جهت مدیریت افراد در ایام فوت عزیزان برقرار بود. 🔹 دوران جنگ بود و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تحت مدیریت سازمان بسیج اقتصادی به مردم ارائه می شد. 🔹 ابتدای انقلاب تاثیرات محاصره اقتصادی و تحریم کالاها از طرف دشمنان بر کشور بیشتر بود لذا امور توزیع کالاهای اساسی زیر نظر بسیج اقتصادی اداره می شد. 🔹 در دهه ۵۰ و ۶۰ و ۷۰ شمسی بعضی از کالاها نظیر قند و روغن نباتی، شکر، نفت، حتی سیگار و .... به جهت تحریم واردات و نبود بودجه لازم خیلی نایاب بود و مردم در تهیه آن بسیار دچار مضیقه بودند. 🔹 اجناس و اقلام به صورت کالابرگ (کوپن خواربار) و دفترچه ای و سهمیه به مردم ارائه می شد. 🔸 اگر در سنوات اخیر اجناس و اقلام گران هستند در عوض به سهولت در همه جا در دسترس هست فقط در سنوات ۹۶ تا ۹۹ روغن، کمی نایاب بود که مردم اذیت شدند. 🖊محمدعابدی فیروزجایی ۱۴۰۲/۰۲/۲۸ http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2805 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📩شناسه۱۴۰۳۰۲۲۷۰۸۱۷ 💌نامه به منتخبین ملّت ﷽ ن و القلم و ما یسطرون 🌸پیامبر اعظم (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم): «انَّما الْمؤمنون فی تَراحُمهم و تَعاطُفِهم بِمنزلةِ الْجَسد الْواحِدِ اذا اشَتَکی مِنْهُ عُضوٌ واحدٌ تداعی لهُ سائِرُ الْجسد بِالْحُمّی والسَّهَرِ» «مؤمنان از نظر مهرورزی و عطوفت نسبت به یکدیگر مانند یک پیکرند که هرگاه عضوی از آن دچار دردی شود سایر اعضاء (از راه تب و بیداری و ناراحتی) همدردی خود را با آن عضو ابراز می‌دارند و به کمکش می‌شتابند.» 📙کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج ۲، ص ۱۶۵، ۱۶۶، احادیث ۱ و ۴.  🇮🇷بنیانگذار انقلاب؛امام خمینی (ره): ﴿مجلس در راس امور است﴾ 🗳منتخبین محترم دوازدهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی؛خادمین ملت 💌سلام علیکم با صلوات بر محمد و آل محمد، با احترام نوشتار اینجانب شهروند ایران زمین با چهار مولفه به حضور ایفاد میگردد، مقتضی است اقدام نمایید. ●تعهد، ●تخصص، ●تحقق و ●احترام ۱/تعهد به قانون اساسی ۲/تخصص در قانون و مصوبات و لوایح ۳/تحقق وعده ها، منویات رهبری ۴/ احترام به مردم ■وکلای ملت! حال که سرمایه ی اعتماد مردم که به حق یک امانت الهی است بر دوش شما منتخبین ملت قرار گرفته است، ضمن تبریک صمیمانه، از ذات اقدس اله و تحت توجهات امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف صحت، سلامتی و موفقیت هر یک از شما وکلای مردم را آرزومند بوده و از خداوند متعال توفیق روز افزون برایتان خواستارم. امیدوارم در سربازی نظام موفق و عاقبت بخیر باشیید. ■خادمین ملت! بدون تردید این حماسه ی باشکوه حضور؛ انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیعتی دوباره با آرمان‌های بلند امام راحل (ره) و منویات مقام معظم‌ رهبری الامام خامنه ای (مدظله العالی) بود و صحنه هایی بی نظیر از ذلت و خواری معانیدن، منافقین و دشمنانی را به نمایش گذاشت که در تلاش بودند با دسیسه ها و توطئه‌ها در ابعاد مختلف، سدی بر سیل خروشان اراده ی مردم برای مشارکت در انتخابات باشند. دوست و دشمن را فراموش نکنید. ■نمایندگان مردم! این مردم دیندار و انقلابی یک بار دیگر به اثبات رساندند که انقلاب اسلامی ایران می تواند با تکیه بر عزم ملتِ خود، راه استقلال و آزادی را در اطاعت و پیروی همه جانبه از ولی فقیه؛ التزام به اصل ولایت فقه بپیماید و معاندان و بد خواهان را مایوس نماید. انقلابی بمانید و جهادگر باشید. ■سربازان نظام! با این اوصاف باید اذعان داشت برندگان واقعی این حماسه ی بزرگ ملت شریف و بصیر ایران است. مردم را هرگز فراموش نکنید و همچون آیت الله رئیسی؛ ریاست محترم جمهوری به موالات در کنار مردم باشید. ■فرزند ایران! با عنایت به قانون اساسی و التزام به شرع مقدس قلم و قدم را همسو کرده و با روحیه ی جهادی و انقلابی همواره برای مردم و نظام در اقدام و عمل باشید. برای منافع ایران و اسلام همت مضاعف نمائید. ■اینجانب محسن داداش پور باکر از مردم خوب، ولایتمدار، قدرشناس و زحمتکش دیار علویان؛ استان مازندران به خاطر حضور پرشور در این آزمون؛ انتخابات مجلس شورای اسلامی قدردانی و سپاسگزاری نموده و امیدواریم با وحدت و مودت شاهد ارتقا تولید ملی با مشارکت مردمی، پیشرفت و آبادانی ایران عزیز بویژه حوزه ی انتخابیه باشیم. 🖊شهروند ۱۴۰۳/۰۲/۲۷ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2808 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💌چاپ و نشر مطالب بردن از منبع مجاز نیست. 🟡تمامی حقوق برای محسن داداش پور باکر محفوظ است . ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
1_8404867602.ogg
2.66M
🎙حتما گوش کنید اینقدر قشنگه که مطمئنم...🕊👆 نرگس زهرای اطهر✨️👉 ꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 🟢: ((اگر رهبر نبودم، مسئول فضای مجازی کشور میشدم.)) 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ 💥 @edmolavand @sayedhmirmaryam 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پژوهش اِدمُلّاوَند
#رودخانه #سنگه_رو #پایین_گنجکلا 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2823
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📩شناسه۱۴۰۳۰۲۲۹۲۳۱۳ 🟦رودخانه ی سنگه رو ۱.دو رودخانه به نامهای "سنگه رو" و "متالون" از وسط و غرب روستا [گنجکلاپایین بندپی شرقی] عبور میکند. 👈سنگه رو، شاخه ای از "سجرو" است که با گذر از روستای "پینِگ" در قسمت غربی "گلیا" به سه شاخه تقسیم میشود: ■شاخه ای برای زمین های روستای سیدنظام الدین، ■شاخه ی دوم برای زمین های کشاورزی "اِسپیار" و "تِسکا" متعلق به روستای بالاگنجکلا ■و شاخه ی سوم برای مزارع کشاورزی پایین گنجکلا و روستای بالا گنجکلا. 📌شاخه ی سنگه روی پایین گنجکلا در پشت بازار روز (سمت غربی بازار روز) روستای سیدنظام الدین به نام "پیته سنگه رو" به دو شاخه تقسیم میشود: 📙گنجکلاپایین به روایت تاریخ، دکتر نبی اله باقری زاد گنجی،اکسیرقلم، ۱۳۹۹، ص۳۱ 🎤مصاحبه با محمدجعفر آقاجان زاده ۱۳۹۶/۰۵/۲۹ 🔹شعبه ی اول [سنگه رو] به سمت مزارع غربی در جریان است. 👈این شعبه با اندکی طی مسیر در مکانی به نام "پَلیا" به دو قسمت میشود: ■قسمت اول در ابندای روستای بالا گنجکلا و در نزدیکی خانه سرای استاد مسیّب آهنگر به دو نهر تقسیم میشود: 👈نهر اولی به سمت بالاگنجکلا برای سیراب کردن زمین های کشاورزی "َاَلوسونک" و "سازیر" امتداد دارد 👈و نهردوم به سمت پایین گنجکلا برای آبیاری مزارع "دِه کل اَغوزبِن"، "هَلی بِن"، "کِراته بِن"، "سنگه رو پشت"، "کوِزچال"، "هَش خَئیز" و "سازیر" در حرکت است که این نهر در سال ۱۳۷۸ ش برابر با پنجمین دوره ی انتصابی شورای اسلامی (۱۳۷۴_۱۳۷۸) بصورت بتنی درآمد. 📌قسمت دوم با عبور از روستای "کیامحله" وارد بخش مرکزی روستای پایین گنجکلا میشود و آنرا به دوبخش شرقی و غربی تقسیم میکند و سرانجام در پایین دست روستا در مکانی به نام "دِه اوتِک" با رودخانه ی 《متالون》پیوند میخورد. 👈آب این قسمت از سنگه رو بدان علت که در ارتفاع پایین تری از مزارع قرار گرفته است، مصرف کشاورزی ندارد. 👈درگذشته از آب آن برای مصارف خانگی استفاده میشد و سیراب کردن حیوانات و صید ماهی نیز در آن رواج داشت. 🔹شعبه ی دوم سنگه رو به سمت مزارع شرقی روستا حرکت میکند. این شعبه بعد از گذر از میانه ی روستای سیدنظام الدین در ابتدای ورود به محدوده ی روستای پایین گنجکلا به دو گذر (کیله) تقسیم میشود: ■یکی به سمت "بالانارنجه بِن"، "پایین نارنجه بِن"، "اِزّاره بِن"، "سنگک"، "هیجده خئیز"، "مِجیله کتی"، "شجاع کتی" ■و دیگری نیز به سمت "اِفراتخت"، "کل کِتی"، "سنگک"، "جِنِه"، "مِن شوُار"، "اِنّون"، "اِنّونه بِن"، "پِه هَکِرد" و "دَرِه سَر" در جریان است. 📙گنجکلاپایین به روایت تاریخ، دکتر نبی اله باقری زاد گنجی،اکسیرقلم، ۱۳۹۹، ص۳۱ ۲. در وبلاگ "پایین گنجکلا"نوشته شده در سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ ساعت 11:45 توسط یوسف محبی فر آمده است:👇 🔹...دو رودخانه سنگرو و متالون... ۳.بر اساس سرشماری ۱۳۱۱ ش در روستای پایین گنجکلا نام "پنج قفیز سنگ رودچاک" مخدره امّ سلمه ثبت شده است. 📙همان، ص۹۶ 📎سایر اسناد ۴.نام "سنگه رو" در صفحات ۲۳، ۲۷، ۲۸، ۳۱، ۳۲، ۳۵، ۳۶، ۱۷۵، ۱۷۶، ۱۷۷ و ۳۵۳ مشهود است. 📙همان، صص 👆👆 ۵.نام "سنگه رودپشت" در صفحات ۲۹، ۳۱، ۳۳، ۹۳، ۹۴، ۹۵، ۱۰۴، ۱۲۹ و ۱۳۰ آمده است. 📙همان، ص👆👆 ۶.نام "سنگ رودپشت کشان غربی" بر اساس سرشماری ۱۳۱۱ ش در روستای پایین گنجکلا نام "سه جریب و دو قفیز ازاربن دو جریب و پنج قفیز سنگ رودپشت کشان غربی" مخدره امّ سلمه ثبت شده است. ۷.چهار پُل بر روی "سنگه رو" در روستای پایین گنجکلا احداث شده است. 📙همان، صص ۱۷۵، ۱۷۶ و ۱۷۷ ۸.نامهای مشابه "سنگ رو" در بندپی: سنگ رودچاک، سنگ سربن، سنگ پوش محله، سنگ رودپشت، سنگه رودپشت کشان غربی، سنگ بن دمی لرز، سنج رودپی، سنگ پل، سنگ تاب، سنگ دروازه، سنگ دکت، سنگ روپشت، سنگ سی، سنگچال، سنگ کوش محله، سنگ فراشت، سنگ مرز آبندان بایی کلا، سنگرو سربن، سنگرودپی، سنگوش، سنگ هراشت، سنگسری، سِگِذِر، سنگِک و... 🖊پژوهش ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ 🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2823 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 💥 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🌷قواعد ریاضی درقرآن🌷 🥀🌴🥀🌴🥀🌴🥀🌴🥀🌴 1⃣مدت میعاد حضرت موسی ✴️ ۳۰+۱۰=۴۰ وَ وَاعَدْنَا مُوسَىٰ ثَلَاثِينَ لَيْلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِيقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً ﻭ ﺑﺎ ﻣﻮﺳﻲ ﺳﻲ ﺷﺐ ﻭﻋﺪﻩ ﮔﺬﺍﺷﺘﻴﻢ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ [ ﺍﻓﺰﻭﺩﻥ ]ﺩﻩ ﺷﺐ ﻛﺎﻣﻞ ﻛﺮﺩﻳﻢ ، ﭘﺲ ﻣﻴﻌﺎﺩﮔﺎﻩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ﺑﻪ ﭼﻬﻞ ﺷﺐ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﮔﺮﻓﺖ.(اعراف١٤٢) 2⃣مدت تبلیغ حضرت نوح✴️ ۱۰۰۰-۵۰=۹۵۰ وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا نُوحًا إِلَىٰ قَوْمِهِ فَلَبِثَ فِيهِمْ أَلْفَ سَنَةٍ إِلَّا خَمْسِينَ عَامًا ﻭ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻧﻮﺡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﻗﻮﻣﺶ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ ﭘﺲ ﻧﻬﺼﺪ ﻭ ﭘﻨﺠﺎﻩ ﺳﺎﻝ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻧﺸﺎﻥ ﺩﺭﻧﮓ ﻛﺮﺩ.(عنکبوت١٤) 3⃣مدت روزه ای که حاجی برای کفاره میگرد✴️ ۷+۳=۱۰ فَمَن لَّمْ يَجِدْ فَصِيَامُ ثَلَاثَةِ أَيَّامٍ فِي الْحَجِّ وَسَبْعَةٍ إِذَا رَجَعْتُمْ تِلْكَ عَشَرَةٌ كَامِلَةٌ وﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﻗﺮﺑﺎﻧﻲ ﻧﻴﺎﺑﺪ ، ﺳﻪ ﺭﻭﺯْ ﺭﻭﺯﻩ ، ﺩﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﺳﻔﺮ ﺣﺞ ﻭ ﻫﻔﺖ ﺭﻭﺯْ ﺭﻭﺯﻩ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺑﺎﺯﮔﺸﺘﻴﺪ ﺑﺮ ﻋﻬﺪﻩ ﺍﻭﺳﺖ ﺍﻳﻦ ﺩﻩ ﺭﻭﺯ ﻛﺎﻣﻞ ﺍﺳﺖ (بقره ١٩٦) 🥀🌴🥀🌴🥀🌴🥀🌴🥀 http://mzm22mzm.blogfa.com/post/281 ꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 🟢: ((اگر رهبر نبودم، مسئول فضای مجازی کشور میشدم.)) 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ 💥 @edmolavand @sayedhmirmaryam 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─