꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
🍄#تلاتشی
🍄#مرقی
بهار که در این دیار پا میگذارد #تلا_تشنی سر از خاک بیرون میآورد
🍄تلا تشنی یا مرقی...
(نوعی قارچ خوراکی خوشمزه و پرطرفدار که یکی از مزیت های آن نسبت به انواع قارچها دیر فساد پذیری آن و تشخیص راحت آن با قارچهای سمی )
📸#دودانگه
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2570
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
🕌#امامزاده
🟢#اسماعیل
خداوندا❤️
به ناتوانی ما رحم کن...
❤️🌱❤️🌱
🕌امام زاده اسماعیل
🌍روستای جیجاد[جیرجاد JIRJAD]
دودانگه ساری
🕌 این بقعه در ۸ کیلومتری جنوب شهر محمد آباد در مسیر جاده پاجی - میانا در درّه ای مشرف بر رودخانه شمبیل جار قرار گرفته است .
📌بنای قدیمی که از بیرون چهار ضلعی و از داخل برج گونه است از سبک معماری بقعه ( سنگ چین بودن و استفاده از خشت وگل ؛ نوع ساختمان گنبد ) نشان میدهد که بنا متعلق به آخر دوره صفویه است .
📜زیارتنامه ای به خط ثلث زیبا بر روی چوبی بر دیوار بقعه نصب است که از سوی👈 کربلایی محمد حسن جیرجادی وقف آستانه شده و سال ۱۲۰۹ را نشان میدهد در آخر زیارتنامه آمده است :
👇
{این زیارتنامه وقف امامزاده اسماعیل حمید شده است } تنها شخصی که در میان سادات به این نام مشهور بود #احمد ملقب به شمی [شمس] آل رسول و مشهور به #حمید است که امیر شهر #آمل بود و او فرزندی بنام #اسماعیل داشته که علمای انساب نسل او را در👈 ساری و آمل نوشته اند .
👇
🌿نسب شریفش با هفت واسطه به امام دوم منتهی میشود:
« سید اسماعیل بن احمد حمید بن عبیدالله بن محمد الاکبر بن عبدالرحمن الشجری بن قاسم بن حسن بن زید بن امام حسن مجتبی علیه السلام ».
🌐http://www.sari.blogfa.com/post/10
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2608
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
@sayedhmirmaryam
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
🌍#مازندران
🟢#امامزاده
🕌معرفی امامزادگان شهرستان ساری
۱- امامزاده ابراهیم «اسفندین ESFANDIN »:
در بیست کیلومتری شمال خاوری ساری درانتهای روستای اسفندین و میان قبرستان عمومی قرار دارد.
۲- امامزاده ابراهیم « ایول IVEL» :
این بقعه در شانزده کیلومتری خاوری شهر کیاسر ( مرکز بخش چهاردانگه) نرسیده به روستای ایول در میان قبرستان باستانی و متروکه واقع شده است . بقعه متعلق به دوره صفویه میباشد.
۳- امامزاده ابراهیم «پرچیکلاPARCHI KELA » :
این بقعه در دوازده کیلومتری جنوب خاوری شهر ساری در ابتدای روستای پرچیکلا قرار دارد.
۴- امامزاده ابراهیم « پشرت PESHERT» :
این آرامگاه در سی کیلومتری شمال خاوری کیاسر و قبل از روستای کوات و در جنوب روستای پشرت در بین باغات قرار دارد.
۵- امامزاده ابراهیم « جامخانه JAMKHANEH » :
این بقعه در هیجده کیلومتری شرق شهر ساری در روستای جامخانه در کوچه شهید باقری واقع شده است.
🌐http://www.sari.blogfa.com/post/10
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2609
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
@sayedhmirmaryam
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
🌍#مازندران
🟢#امامزاده
🕌معرفی امامزادگان شهرستان ساری
۶- امامزاده ابراهیم « جمال الدین کلا JAMALEDIN KELA » :
این بقعه در شش کیلومتری جنوب خاوری کیاسر در ابتدای جاده منتهی به روستای جمال الدین کلا واقع شده است.
۷- امامزاده ابراهیم « خرچنگ KHARCHANG » :
این زیارتگاه در بیست و دو کیلومتری جنوب خاوری شهر ساری نرسیده به روستای خرچنگ در کنار زمین فوتبال روستا قرار دارد.
۸- امامزاده ابراهیم « دنگسرک DANGESAREK » :
این بقعه در چهل و چهار کیلومتری شمال خاوری ساری در ابتدای روستای دنگسرک واقع شده و بنا متعلق به دوره قاجاریه و به شکل هشت ضلعی است.
۹- امامزاده ابراهیم « دینک DINEK» :
این بقعه در شش کیلومتری شمال شهر ساری در میان گورستان بزرگ روستا واقع شده است.
۱۰ - امامزاده ابراهیم «رود پشت RUDPOSHT»:
این بقعه در هفت کیلومتری جنوب باختری شهر ساری در خارج روستای رود پشت و در میان درختان آزاد واقع شده است.
🌐http://www.sari.blogfa.com/post/10
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2609
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
@sayedhmirmaryam
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
🌍#مازندران
🟢#امامزاده
🕌معرفی امامزادگان شهرستان ساری
۱۱- امامزاده ابراهیم « سنگ ریزه SANG RIZEH »:
بنای ساده ای در انتهای روستای سنگ ریزه و در میان انبوه درختان آزاد، که ارتفاع برخی از درختان بیش از چهل متر می رسد ، واقع شده است.
۱۲ - امامزاده ابراهیم « سواسره SEVASAREH »:
این بقعه در بیست کیلومتری جنوب کیاسر بعد از روستای ایول و آغوزگله و در خارج از روستای سواسره واقع شده است.
۱۳- امامزاده ابراهیم « گالش کلا GALESH KELA» :
این بقعه در پانزده کیلومتری شمال باختری ساری در میان گورستان عمومی روستای گالش کلا واقع شده است.
۱۴ - امامزاده ابراهیم « ماچِک پشت MACHEK POSHT » :
این بقعه در بیست و هفت کیلومتری شهر ساری و پانزده کیلومتری شمال خاوری قائمشهر در روستای بزرگ و سرسبز ماچک پشت واقع شده است .
🌿شجره نامه :
سید ابراهیم العطار بن علی بن عبدالرحمن الشجری بن قاسم بن حسن بن زید بن امام حسن (ع) وفات یا شهادت او در سال ۲۶۰ ه. ق بوده است.
۱۵- امامزاده ابراهیم « مرمت MERMET »:
این بقعه در نه کیلومتری جنوب خاوری شهر ساری در مرتفع ترین جای روستای مرمت در میان باغات مرکبات واقع شده و چشم انداز آن فوق العاده زیباست .
🌿شجره نامه :
سیّد ابراهیم ابوالقاسم کیاکی بن هادی بن جعفر بن محمّد بن حسن بن احمد المنقذی بن جعفر بن عبدالعقیقی بن حسین الاصغر بن امام زین العابدین (ع).
🌐http://www.sari.blogfa.com/post/10
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2609
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
🌍#مازندران
🟢#امامزاده
🕌معرفی امامزادگان شهرستان ساری
۱۶- امامزاده ابراهیم «مسکوپا MASKUPA »:
این بقعه زیبا در هیجده کیلومتری شهر محمد آباد مرکز بخش دودانگه در خارج از روستای مسکوپا در میان جنگل واقع شده است بقعه از بیرون مربع و از داخل پنج ضلعی است.
🌿شجره نامه :
سیّد ابراهیم بن عبدالله بن عیسی الخلیصی بن جعفر بن ابراهیم الرئیس بن محمّد بن علی الزینبی بن عبدالله الجواد بن جعفر الطیّار بن ابی طالب (ع).
۱۷- امامزاده ابراهیم « میانا MEYANA » :
این بقعه در دوازده کیلومتری جنوب محمد آباد مرکز بخش دودانگه در مرتفع ترین جای روستای میانا در مسیر جاده میانا و سنگده بر روی تپه ای مشرف به روستای میانا و پاجی با چشم انداز فوق العاده زیبا و دیدنی واقع شده است .
۱۸- امامزاده ابراهیم و اسماعیل « فیروزکنده FIRUZKANDEH » :
در هفت کیلومتری شمال شهر ساری در پایین محله روستای فیروز کنده واقع شده است .
۱۹- امامزاده ابراهیم و مهدی « پارت کلا PARTEKELA » :
این بقعه در دوازده کیلومتری خاوری محمد آباد دودانگه مقابل قبرستان عمومی روستای پارت کلا واقع شده است.
۲۰- امامزاده ابراهیم و مهدی « پاشاکلا PASHAKELA » :
این بقعه در چهارده کیلومتری شما خاوری شهر ساری و در میان گورستان عمومی روستای پاشا کلا واقع است .
🌐http://www.sari.blogfa.com/post/10
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2609
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
@sayedhmirmaryam
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
🌍#مازندران
🟢#امامزاده
🕌معرفی امامزادگان شهرستان ساری
۲۱- امامزاده ابوالحسن « امره AMREH » :
در هیجده کیلومتری جنوب شهر ساری ، در جاده دودانگه ، روستای سرسبز و زیبای امره قرار دارد که در آن یازده بقعه کوچک و بزرگ واقع است . که یک از آن یازده بقعه مزارامامزاده ابوالحسن در جاده اصلی منتهی به روستا و در میان مزارع شالی و زیر درخت کهنسال آزاد قرار دارد. شخصیت اصلی این مزار { سیّد ابوالحسن علی بن محمّد أبی أحمد الداعی بن عبیدالله بن زید بن محمّد بن یحیی بن محمّد الاعلم بن عبیدالله بن محمّد بن عبدالرحمن الشجری بن قاسم بن حسن بن زید بن امام حسن مجتبی علیه السلام } میباشد که پدرش سرپرستی سادات طبرستان را برعهده داشته است.
🌐http://www.sari.blogfa.com/post/10
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2609
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
@sayedhmirmaryam
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
🌍#مازندران
🟢#امامزاده
🕌معرفی امامزادگان شهرستان ساری
۲۲- امامزاده ابوطالب « دیدو DEEDU » :
در پنجاه و یک کیلومتری جنوب شهر ساری و در جاده کیاسر خارج از روستای دیدو در میان جنگلها و باغات روستاییان بقعه تازه ساختی واقع شده که به امامزاده ابو طالب شهرت دارد شخصـیّـت مدفون دربقعه ازنوادگان حضرت سجّاد شهرت دارد .درکتب انساب نیز چند سیّد با کنیه ابوطالب در ساری و منطقه طبرستان سکونت داشته اند، دیده شده است اما از آنجاییکه خفته در این مزار به امام زید نیز شهرت دارد لذا میتوان چنین استنباط نمود شخصـیـت مدفون دراین مزار { سید ابوطالب زید بن حسین الزیدی بن علی بن الحسن الشجری بن علی الاصغر بن عمر الاشرف بن الامام علی ابن الحسین السجّاد علیه السلام } میباشد که هم کنیه او ابوطالب و هم نام زید را دارد و هم اینکه او پسر برادرحسن بن علی الاطروش ملقب به ناصر کبیر است بنابر این شهرت بقعه به ابوطالب و امام زید با موارد فوق سازگاری دارد.
🌐http://www.sari.blogfa.com/post/10
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2609
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
@sayedhmirmaryam
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
🌍#مازندران
🟢#امامزاده
🕌معرفی امامزادگان شهرستان ساری
۲۳- امامزاده احمد « جامخانه « JAMKHANEH »:
این بقعه در هیجده کیلومتری شمال شهر ساری در روستای جامخانه و در خیابان شهید حسن بالویی واقع است . زمین زیارتگاه حدود ۱۴۷۰ متر مربع است و دو درخت آزاد تنومند در آن مشاهده میشود در صحن امامزاده چهار اتاق بعنوان زائرسرا واقع شده است . خفته در مزار را از فرزندان امام موسی کاظم (ع) دانسته اند و او را برادر بزرگتر امامزاده عبدالله مدفون در همین روستا میدانند که بر این اساس میتوان احتمال داد که وی « سید احمد بن محمد الشعرانی بن علی بن حسین بن محمد بن عبیدالله الامیر بن عبدالله بن حسن بن جعفر الخطیب بن حسن المثنی بن امام حسن مجتبی علیه السلام » میباشد . او سیّدی جلیل القدر ؛ عظیم الشأن و از بزرگان سادات طبرستان بود .
🌐http://www.sari.blogfa.com/post/10
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2609
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
@sayedhmirmaryam
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
🌍#مازندران
🟢#امامزاده
🕌معرفی امامزادگان شهرستان ساری
۲۴- امامزاده احمد « لیمون LIMUN » :
در چهار کیلومتری مرکز شهر ساری بعد از میدان امام امام و پل هوایی نرسیده به میدان تره بار روستای لیومن قرار دارد در میان قبرستان عمومی روستا بنای مستعطیل شکل به ابعاد 5×6 متر از خشت وگل قرار دارد. بنا باید متعلق به دوره اوّل پهلوی باشد مه اخیراً تعمیراتی در آن صورت گرفته است . زمین زیارتگاه حدود ۸۵۸۱ متر مربع است کنار آن باغ مرکبات قرار دارد .
۲۵- امامزاده احمد و سیّده بی بی « ورمز آباد VARMEZABAD » :
این بقعه در هشت کیلومتری جنوب خاوری محمد آباد و در خارج از روستای ورمز آباد واقع شده است . بقعه بر روی تپه ای مشرف بر شالیزارهای دشت فریم واقع شده و میان روستای ورمزآباد و دینه سر قرار دارد . بنا متعلق به دوره قاجاریه و بصورت مستطیل به ابعاد 5×8 متر است و دو قر در آن مشاهده میشود . مرقد امامزاده را به ارتفاع هشتاد سانتی متر بالا آوردند و پارچه های سبز روی آن انداختند و بام بقعه حلب سر است . زمین زیارتگاه حدود هزار متر است . گویند امامزاده احمد بهمراه خواهر یا همسرش دراینجا سکونت داشته و به ارشاد خلق مشغول بودند .
🌐http://www.sari.blogfa.com/post/10
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2609
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
@sayedhmirmaryam
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
🌍#مازندران
🟢#امامزاده
🕌معرفی امامزادگان شهرستان ساری
۲۶- امامزاده اسماعیل « جیرجاد JIRJAD » :
این بقعه در هشت کیلومتری جنوب شهر محمد آباد در مسیر جاده پاجی - میانا در درّه ای مشرف بر رودخانه شمبیل جار قرار گرفته است . بنای قدیمی که از بیرون چهار ضلعی و از داخل برج گونه است از سبک معماری بقعه ( سنگ چین بودن و استفاده از خشت وگل ؛ نوع ساختمان گنبد ) نشان میدهد که بنا متعلق به آخر دوره صفویه است . زیارتنامه ای به خط ثلث زیبا بر روی چوبی بر دیوار بقعه نصب است که از سوی کربلایی محمد حسن جیرجادی وقف آستانه شده و سال ۱۲۰۹ را نشان میدهد در آخر زیارتنامه آمده است :
{این زیارتنامه وقف امامزاده اسماعیل حمید شده است } تنها شخصی که درمیان سادات به این نام مشهور بود احمد ملقب به شمی [شمس] آل رسول و مشهور به حمید است که امیر شهر آمل بود و او فرزندی بنام اسماعیل داشته که علمای انساب نسل اورا در ساری و آمل نوشته اند .
🌿نسب شریفش با هفت واسطه به امام دوم منتهی میشود:
« سید اسماعیل بن احمد حمید بن عبیدالله بن محمد الاکبر بن عبدالرحمن الشجری بن قاسم بن حسن بن زید بن امام حسن مجتبی علیه السلام ».
🌐http://www.sari.blogfa.com/post/10
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2609
🗓یکشنبه بیست و سوم آبان ۱۳۸۹ | 20:42
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
@sayedhmirmaryam
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
🌍#مازندران
🟢#امامزاده
🕌معرفی امامزادگان شهرستان ساری
۲۷- امامزاده اسماعیل « سنور SANUR »:
در شانزده کیلومتری شمال خاوری کیاسر و بر بالای تپه ای مشرف بر روستای سنور ؛ دو درختی را با چوب نرده کشی نموده و گویند که امامزاده ای بنام اسماعیل در آن مدفون است نه صورت قبری مشاهده شد و نه علایمی از امامزاده بودن مکان پیداست .
۲۸- امامزاده اسماعیل « لولت LOLET » :
این بقعه در سی و دو کیلومتری جنوب خاوری ساری در میان مزارع شالی روستای لولت واقع است . بنای ساده که صندوقی وسط بقعه مشاهده میشود . زمین زیارتگاه دویست متر مربع است و خفته در مزار را از اولاد امام سجّاد علیه السلام میدانند .
۲۹- امامزاده اسماعیل و ابراهیم « نرگس زمین NARGES ZAMIN » :
این بقعه در چهل کیلومتری شهر کیاسر در خارج از آبادی نرگس زمین واقع است . رودخانه پر آب سفید رود که در سیصد متری بقعه در میان درّه و نزدیک شالیزارها درجریان است و انبوه درختان و آواز بلبلان از جاذبه های خوب این مزار است که چشم انداز آن فوق العاده زیباست .
🌐http://www.sari.blogfa.com/post/10
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2609
🗓یکشنبه بیست و سوم آبان ۱۳۸۹ | 20:42
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
@sayedhmirmaryam
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
_(بسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيم)_
📌مقام معظم رهبری:
تا بسیج هست، نظام اسلامی و جمهوری اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد؛ این یک رکن اساسی است.
------------------(𖣔𖣔𖣔𖣔)-----------
✅{بازدید فرمانده محترم سپاه شهرستان آمل جناب سرهنگ داغمه چی [فیروزجایی] از فرماندهان پایگاه های روستاهای تابع حوزه مقاومت بسیج خندق به منظور تبریک سال جدید و تشکر و قدردانی از زحمات این عزیزان با حضور جناب سروان میلاد جعفری فرمانده محترم حوزه مقاومت بسیج خندق و جناب سرهنگ سلیمی فرمانده محترم گردان ۲۲۴ امنیتی امام علی (ع) شهرستان آمل.} در هلی کتی
------------------(𖣔𖣔𖣔𖣔)-----------
🗓تاریخ:۱۴۰۳/۱/۲۱
═✧☫حوزه مقاومت بسیج خندق ☫✧═
----(( اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج))----
📩#حمید_فضلی
#هلی_کتی
#آمل
#هزارسنگر
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#قرارگاه_فرهنگی_باکر_در_ایران
🌐http://baker1400.blogfa.com
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
@bakershenasi
https://eitaa.com/Bakershenasi
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
╲\╭┓
╭🌺🍂🍃
┗╯\╲
🔎مخاطبین خارج از کشور ادملاوند
🌍#آلمان
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
╲\╭┓
╭🌺🍂🍃
┗╯\╲
🔎مخاطبین خارج از کشور ادملاوند
🌍#استرالیا
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
╲\╭┓
╭🌺🍂🍃
┗╯\╲
🔎مخاطبین خارج از کشور ادملاوند
🌍#آلمان
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#امامزاده
#قاسم
#بابل
🕌 امامزاده قاسم(ع) بابل
🌿شجره نامه
{{قاسم بن عبدالله بن ( شرف الاشراف فخر العلویین القدره فی الفقه الحدیث ) الحسین الاصغر بن علی بن الحسین بن علی بن ابیطالب و فاطمه الزهرا صلوات الله علیهم اجمعین.}}
📌امامزاده قاسم (ع) در کوفه از روسا و شیوخ بنی هاشم بوده و چنان عظمت یافت که در خلافت معتصم عباسی در سال ۲۲۰ هجری قمری عمربن فرج الرخجی امیرالامراء وی قاسم بن عبدالله را به اردوگاه سامرا احضار کرده ، بپوشیدن لباس سیاه که شعار عباسیان بود الزام نمود و قاسم از پوشیدن آن لباس به کلی خودداری فرمود ؛ هر قدر که اصرار کرد او نیز امتناع ورزید و چون عمر از فشار و منتهای تهدید و تخویف نتیجه نگرفت عاقبت با زبان خواهش او را راضی ساخت که تنها کلاه سیاهی بر سر بنهد و در نتیجه او را مرخص گردانید و بهر حال در بین سادات طالبیه برای احدی مانند او لوازم ریاست و سروری مهیا نبود و قاسم در خلافت متوکل سال ۲۲۳ هجری قمری بجانب ایران و طبرستان هجرت کرد و در #بارفروش ده «شهر بابل» اجلال نزول و مسکن گزیدند و در آنجا دارای فرزند و فرزندزاده گشت که هفت تن بودند و داعی کبیر ( سیدحسن ) #حاکم_ساری هر هفت نفر ایشان را به قتل رسانید و نسل او را به کلی منقرض گردانید و قبور هفت نفر از فرزندان شهید قاسم در جنوب شرقی شهر واقع است که مشهور به هفت تن است .
📚منبع:
( کتاب خلاصه المقاله فی احوال الائمه و الال ، ص ۱۲۰-۴۱۱ )
📚منبع:
مدرک احوالات امامزاده قاسم (ع) در کتاب مقاتل الطالبین ابوالفرج اصفهانی متوفی سال ۳۵۶ هجری قمری صفحه ۵۷۳
📌چهارمین فرزند عبدالله به نام علی ، سیدی جلیل و محترم بود و با فرزند خود حسن و فرزندزادگان خویش به نام ابراهیم و محمد پسران حسن بن علی بن عبدالله از کوفه به ایران و بجانب طبرستان هجرت کرد و علی و حسن در #ناجر_کجور وفات یافتند و داعی کبیر ( سید حسن ) حاکم ساری با شقاوت فرمان داد تا ابراهیم و محمد فرزندان حسن را هم گردن زدند و سر آن دو برادر بزرگوار را در کنار دریا به نام مشهد سر ، #بابلسر کنونی مدفون ساختند که هم اکنون به نام امام زاده ابراهیم مشهور است و بدنهای ایشان را در قریه ناجرکجور همان محلی که به قتل رسیده بودند بخاک سپردند که نیز دارای بقعه و بارگاه می باشند و مزار عمومی است و
می گویند موقوفات زیادی دارد و در نتیجه نسل علی هم منقرض گشت ؛ لذا برادران قاسم (ع) سه تن بوده اند که از قاسم (ع) و علی (ع) نسلی باقی نمانده و همه به شهادت رسیدند .
📜شجره نامه؛
👇
۱- قاسم بن عبدالله بن حسین الاصغر بن علی بن الحسین بن علی بن ابیطالب مدفون در 👈بابل. « نسل ندارد »
۲- علی بن عبدالله بن حسین الاصغر بن علی بن الحسین در 👈 ناجر کجور. « نسل ندارد »
۳- جعفر بن عبدالله بن حسین الاصغر بن علی بن الحسین در 👈شیراز خیابان احمدی مدفون است. « نسل دارد »
۴- محمد بن عبدالله بن حسین الاصغر بن علی بن الحسین که در 👈کوفه مدفون است. « نسل دارد »
📝محقق دانشمند جناب مستطاب حجه الاسلام والمسلمین سید علی عبدالمطلب حسینی شیرازی از نوادگان سیدجعفر بن عبدالدین حسین اصغر بن علی بن الحسین بن علی بن ابیطالب (ع) است که با امام زاده قاسم (ع) قرابت نسبی دارد .
نامبرده در کهولت سن در مشهد مقدس زندگی می کند و قریب چهل سال در علوم انصاب و احوال امامزادگان تحقیق نموده است و منابع مذکور در کتابخانه آستان قدس رضوی در شهر مقدس مشهد و کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی در شهر مقدس قم موجود است .
لازم به ذکر است که تحقیق و جمع بندی و مشاهدات منابع مذکور و محققان دیگر به طور خصوصی توسط امام جماعت و رئیس هیئت امناء آستان مقدس امام زاده قاسم (ع) بابل حضرت حجت الاسلام والمسلمین
حاج آقا سیفی مشاهده گردیده و مورد تائید قرار گرفت .
+ نوشته شده در شنبه هفتم دی ۱۳۹۲ ساعت 15:30 توسط جعفر
📚منبع:
( کتاب خلاصه المقاله فی احوال الائمه و الال ، ص ۱۲۰-۴۱۱ )
📚منبع:
مدرک احوالات امامزاده قاسم (ع) در کتاب مقاتل الطالبین ابوالفرج اصفهانی متوفی سال ۳۵۶ هجری قمری صفحه ۵۷۳
🌐 http://aliraza87.blogfa.com/post/86
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2610
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#امامزاده
#قاسم
#بابل
📄۱/آستانه امامزاده قاسم (نزد اهالی محلی مشهور به آستانه) یکی از آثار تاریخی کهن بابل است.
این بنا در مرکز شهر بابل و در محلهٔ «آستانه» بابل جای دارد.
📄۲/محمد عمادی حائری بر اساس شواهد و قرائن و استناد به منابع کهن معتبر نشان داده است که این مزار احتمالا متعلق به «ابوالقاسم حمزه» است که با پنج واسطه به علی بن حسین، امام چهارم شیعه، نسب می رساند.
📚منبع:
↑ «عمادی حائری، سید محمد، «تفسیر یک قصیده، تشخیص یک مزار»». آینۀ میراث، دورۀ جدید، س ۱۶، ش 1، پياپی ۶۲، صص ۱۳۱ تا ۱۴۸. بهار و تابستان ۱۳۹۷ش.
📄۳/ متفاوت با سایر اظهار نظرها:
📚منبع:
↑ پرش به بالا به:۲٫۰ ۲٫۱ برزگر، اردشیر (۱۳۲۹ و ۱۳۳۴). تاریخ تبرستان. ج. دوم. ص. ۴۳.
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2610
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#امامزاده
#قاسم
#بابل
📄۴/ ژاک دو مورگان در بازدید خود از شهر بابل، «آستانه» را تنها بنای تاریخی شهر مینامد و پیشینهٔ آن را به حدود هزار سال پیشتر نسبت میدهد. وی همچنین از جالب بودن بنا و وجود آرامگاه ابوالقاسم پسر موسی کاظم در این بنا سخن میگوید. مورگان مینویسد که مازندرانیها به این بنا «کلاغمسجد» میگویند.
وی دربارهٔ این بنا افسانهای کهن میآورد:
«قبل از بنای این مسجد، منطقه خالی از سکنه و صحرایی بودهاست. معهذا، در روی این جلگه که بر کنار رود بابل بوده، همه هفته یک بازار از حیوانات و محصولات آنها که برای فروش از دهات مجاور میآمدهاند، تشکیل میشدهاست. سکنه متوجه شدهاند که در محلی که امروز مسجد بنا شده، کلاغها گروهگروه جمع میآیند. از این رو، زمین را حفر کرده، آثار و بقایای وجود امام را یافتند. در این وقت، مسجد را ساختند و شهر پیرامون آن استقرار یافت. بعداً دیگر حرمها و عبادتگاهها ساخته شده؛ اما همهٔ این عبادتگاهها دارای همان خصایص مساجد جدید مازندراناند».
📚منبع:
↑ دو مورگان، ژاک (۱۳۳۸). مطالعات جغرافیایی ایران. ترجمهٔ کاظم ودیعی. به کوشش کاظم ودیعی. چهر تبریز. ص. ۲۲۰.
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2610
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#امامزاده
#قاسم
#بابل
📄۵/ دو مورگان در جایی دیگر از کتاب خود، روایتی کمی متفاوت از این افسانه را میآورد:
«همه جای «بارفروشده» [بابل کنونی] جنگل بود، آستانه و شهد ابن، آب بندان بود؛ خود آستانه نیز نیزاری بود که آب آن را فرا داشت. در میان آن تپهای وجود داشت، هنگامی که مردم آمد و رفت میکردند، مشاهده مینمودند که تعداد کثیری کلاغ بر سر آن تپه جمع شده، قارقار میکنند. مردم همه به خود میگفتند که چرا در اینجا کلاغها جمع هستند. تا این که مردی در خواب دید که اینجا آستانه است. مردم این خبر را شنیدند، آمدند و در اینجا قبری درست کردند و جمع شدند دور و اطراف آن مقبره، خانه ساختند. آنگاه، شاه که ملاحظه کرد مردم جمع شده و خانه ساختند و در آن جا قبری درست کردند، وی هم بر سر این قبر، گنبدی ساخت که نامش را کلاج مشهد (مشهد کلاغ) گذاشتند. این قبر و بارگاه را در هزار و ده سال پیش بنا نهادند».
📚منبع:
↑ دو مورگان، ژاک (۱۳۳۸). مطالعات جغرافیایی ایران. ترجمهٔ کاظم ودیعی. به کوشش کاظم ودیعی. چهر تبریز. ص. ۳۴۸.
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2610
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#امامزاده
#قاسم
#بابل
📄۶/«مزار کثیرالانوار امامزاده واجبالتعظیم و التکریم امامزاده قاسم ابن امام الهمام امام محمدتقی علیه التحیة و الثناء واقع در بلدهٔ بارفروشده که به تولیت مولانا علی نقی مقرر است، به موجب خطاب ۱۸ هزار و ۲۰۰ دینار، از بابت مالیه ده جریب زمین شلتوکزار اربابی یازده هزار، از بابت راسته بازار بلدهٔ مذکور یومی بیست دینار هفت هزار و دویست دینار».
— سند نخست، مجلهٔ «معارف اسلامی» محمدتقی دانش پژوه در مجلهٔ «معارف اسلامی» دو سند متفاوت برای امامزاده قاسم میآورد که در نام پدر و محل گور تفاوت دارند. این دو سند از اسناد خانوادگی مهدی میرمیرانی هستند که در پایین آورده شدهاند. سند نخست قاسم را فرزند محمدتقی، امام نهم شیعیان معرفی میکند که آرامگاهاش در «بارفروشده» (بابل کنونی) است.
سند دوم قاسم را فرزند موسی کاظم، امام هفتم شیعیان میداند که آرامگاهاش در «دابوی بزرگ» است.
📚منبع:
۳۴۸.↑ دانشپژوه، محمدتقی (اسفند ۱۳۴۵ خورشیدی).«آستانههای مازندران».معارف اسلامی. ۱ (۲): ۶۰–۶۱. دریافتشده در ۳۰ مرداد ۱۳۹۴افسوس که با مرور زمان، مقداری از آغاز و انجام این طومار از بین رفته و تاریخ آن روشن نیست. ظاهراً این سند از دربار صفویه صادر گردید و احتمالاً در سدهٔ یازدهم نوشته شد.این سند در دستور کار شیخالاسلام و ناظر وظایف و موقوفات است و از طرف دربار برای ناظر موقوفات و مزارهای مازندران نوشته شد تا کارنامهای برای او باشد. (پینوشت از نیاکی،جعفر. «بابل (شهر زیبای مازندران)»،ج.۳،ص۱۵۴. ۱۳۸۳.)
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2610
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#امامزاده
#قاسم
#بابل
📄۷/عباس شایان، واژهٔ «کلاج مشهد» را که عنوان محلی این مزار بوده است مادهٔ تاریخ قتل امامزاده میداند و تاریخ قتل امامزاده را ۴۰۲ (قمری) میآورد.
📚منبع:
↑ شایان، عباس (۱۳۳۶ خورشیدی). جغرافیای تاریخی و اقتصادی مازندران. ج. ۱. ص.
📄۸/با این وجود واژهٔ «کلاج مشهد» به ابجد برابر ۴۰۳ میشود. از سویی دیگر، موسی کاظم بنابر روایتهای گوناگون، در سال ۱۸۱ یا ۱۸۳ قمری درگذشته و فرزند دیگر او، علی بن موسی الرضا ع در سال ۲۰۳ درگذشته است.
📚منبع:
غفاری کاشانی، قاضی احمد (۱۳۴۰ خورشیدی). تاریخ نگارستان. مرتضی گیلانی. ص. ۱۴.
↑ مستوفی قزوینی، حمدالله (۱۳۶۲ خورشیدی). تاریخ گزیده. به کوشش عبدالحسین نوایی. ص. ۲۰۴.
↑ پرویز، عباس (۱۳۳۸). از عرب تا دیالمه. ص. ۴۲۸.
↑ مستوفی قزوینی، حمدالله (۱۳۶۲ خورشیدی). تاریخ گزیده. به کوشش عبدالحسین نوایی. ص. ۲۰۸.
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2610
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
📄۹/در سال ۱۳۳۴، «حاج محمدعلی ایمانی» بنای آستانه را بازسازی کرد،
📚منبع:
↑ پرش به بالا به:۱۱٫۰ ۱۱٫۱ نیاکی، جعفر؛ حسینزاده، پوراندخت (۱۳۸۳). بابل (شهر زیبای مازندران). ج. ۲. سالمی. ص. ۲۰. شابک ۹۶۴-۶۹۴۷-۹۸-۰.
📄۱۰/ کاشیهای سدهٔ نهم ق؛ که روی آن عبارت «عمل سید علیابن سیدکمالالدین آملی غفر الله ذنوبهما» نگاشته شده بود و یاسنت لویی رابینو در سال ۱۹۰۹ (میلادی) در بازدید از امامزاده این کاشی را دیده و متناش را در سفرنامهٔ خود آورده بود، از بین رفتند.
📚منبع:
↑ رابینو، یاسنت لویی (۱۳۳۶). مازندران و استراباد. ترجمهٔ غلامعلی وحید مازندرانی. ص. ۲۳۲.
📄۱۱/کتیبهٔ گچی درون صحن آرامگاه را محو نمودند و روی آن، آیینهکاری کردند و عکس بانی بازسازی را گذاشتند. نبشتهٔ سنگ گور کنار ضریح را که گفته میشد گور امامزاده حمزه است، با سیمان مالهداده پنهان کردند.
📚منبع:
↑ پرش به بالا به:۲٫۰ ۲٫۱ برزگر، اردشیر (۱۳۲۹ و ۱۳۳۴). تاریخ تبرستان. ج. دوم. ص. ۴۳.
#امامزاده
#قاسم
#بابل
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2610
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
💥#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂
#امامزاده
#قاسم
#بابل
📄۱۲/صندوق چوبی متحرک روی گور را که کار همان نجاز سازندهٔ صندوق درون ضریح است (در سال ۸۸۸ ق)، با اکلیل سفید رنگ کردند؛ به همین دلیل رنگ اصلی صندوق از بین رفتهاست.
📄۱۳/بر روی در نفیس درون امامزاده که از شاهکارهای منبتکاری سدهٔ نهم (در سال ۸۰۹ ق) است، میخهای بزرگی کوبیده شد. این میخکاری بخش بالای در را سوراخ کرده است.
📄۱۴/در بخش شرقی آستانه، در کنار در ورودی امامزاده، سقاخانهای ساخته شده است.
📄۱۵/کاشیهای بالای نمای بیرونی صحن بیرونی را که برای سدهٔ نهم قمری بوده گویا از بین رفته اند و به جای آن کاشیهای تازهای نصب کردند که نام بانی بازسازی و تاریخ بازسازی رویشان حک شدهاست.
📄۱۶/در بالای صحن خارجی درب شرقی کتیبهای قرار دارد که این متن را بر خود دارد:
«کاشیکاری و تعمیر مسجد امامزاده قاسم را حاج محمدعلی ایمانی فرزند مرحوم محمدمهدی اصفهانی نمود در سال ۱۳۳۳ ش، مطابق با ۱۳۷۳ ق».
📄۱۷/به نظر می رسد بالای گنبد در درون و همچنین بر روی گور پهلویی، نوشتهٔ گچی که در بالا و نیز نوشتهٔ سنگی که در پایین روی گور بوده، پاک شده است.
🌐 https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87_%D9%82%D8%A7%D8%B3%D9%85_(%D8%A8%D8%A7%D8%A8%D9%84)#cite_ref-3
📎ضمیمه:
📚منبع:
( کتاب خلاصه المقاله فی احوال الائمه و الال ، ص ۱۲۰-۴۱۱ )
📚منبع:
مدرک احوالات امامزاده قاسم (ع) در کتاب مقاتل الطالبین ابوالفرج اصفهانی متوفی سال ۳۵۶ هجری قمری صفحه ۵۷۳
🌐http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2610
@edmolavand
💥#پژوهش_ادملاوند
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻