eitaa logo
عفاف گرایی
461 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
69 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبر فوری سراسری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ صحبت‌های جنجالی ریک وایلز، کارشناس و مجری معروف آمریکایی: 🔹 سیاست‌مداران آمریکایی به دختران کوچک تجاوز می‌کنن! موساد از اون‌ها فیلم می‌گیره تا اسرائیل بتونه از سیاستمداران آمریکایی باج‌خواهی کنه! 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari
هدایت شده از بیداری ملت
آنطونیوس حنانیا ، متفکر مسیحی و استاد جامعه شناسی و روانشناسی که سالهای طولانی عمرش را در اروپا به تحقیق پرداخته است ،در گفتگو با روزنامه الوفاق: 🔺در قرن های گذشته دختران پاک و عفیف مسیحی را فریب دادند و حجاب را به اسم آزادی از سرشان برداشتند. سالها گذشت تا امروز اروپایی ها فهمیدند حجاب محافظ نجابت آنها بود. 💢تاریخ اروپا را بخوانید و از کسانی که کمی سنشان بالاتر است بپرسید که هنوز یادشان می آید. در سالهای دور اگر در اروپا زن یا مردی ناپاک یود انگشت نمای مردم می شد و مردم به دلیل آنکه او فردی بی اخلاق بود او را طرد می کردند، ولی امروز بلایی بر سر کشورهای اروپایی آورده اند که بیمارستان هایشان از فرزندان بدون پدر و مادر پر شده است و این نتیجه سیاست های استعماری صهیونیست هاست. 🔴 👇 https://eitaa.com/joinchat/3959554299C7b558c3f51
هدایت شده از عفاف گرایی
🔥حسام الدین آشنا -مشاور رئیس جمهور اسبق- نوشت: آیا مو مشکل است و موشک مشکل گشا؟ در پاسخ به ایشان می‌گوییم: شکی نیست که نمایاندن مو توسط زنان، مشکل شرعی دارد زیرا به فرموده رهبر معظم انقلاب و همه مراجع تقلید: نمایاندن مو توسط زنان، گناه و حرام قطعی شرعی است. افزون براین حرام سیاسی نیز می‌باشد و حرام سیاسی، اشدّ از حرام شرعی است. در حرام سیاسی، هدف معارضه با نظام یا تسلط بر مملکت اسلامی می‌باشد، همانند قرارداد تنباکو، که با فتوای مرجع تقلید شیعیان، استعمال آن حرام اعلام گردید با اینکه حرام شرعی نبود و بلکه حلال بود! الان نیز کشف حجاب زمینه‌ساز آندُلُسی‌کردن مملکت اسلامی است و از همین رو افزون بر حرام شرعی، حرام سیاسی هم می‌باشد. برای توضیح بیشتر نکات زیر بیان می‌شود: 1️⃣ در امر به معروف، اصل و فرع را اشتباه نگیریم؛ در امر به معروف و نهی از منکر، اصلِ منکر، پرچمداران کفر و طواغیت‌اند. 2️⃣ راه مبارزه ریشه‌ای و اساسی با منكَر، مقابله با آن دستگاهي است كه منكَر را اقامه مي‌كند. 3️⃣ انبياء قبل از اين‌كه در كفِ خيابان بیایند و با اين آدمي كه گناه مي‌كند مقابله كنند، با فراعنه مقابله مي‌كردند. حضرت ابراهيم مي‌رود بتكده را خراب مي‌كند و با نمرود مي‌جنگد. موسي (ع) با فرعون مي‌جنگد. اين‌طوري مي‌شود جامعه را اصلاح كرد و اِلا اگر فرعون و یزید سر جاي خودش باشد و كارش را بكند و ما بیاييم در كف جامعه با اين‌هايي كه گناه مي‌كنند، مبارزه كنيم، کار پیش نمی‌رود! هميشه اين‌طوري است كه راه مبارزه با منكَر، مقابله با دستگاهي است كه منكَر را اقامه مي‌كند. اولياء طاغوت و نظام سلطه و تمدن غربی و صهیونیزم جهانی محورِ شرارت و مرکز اقامه منکرات هستند. 4️⃣ شهید مطهری معتقد است یزید زمان، اسرائیل و صهیونیست‌ها هستند که باید برعلیه آنها قیام کرد. امام موسی صدر نیز اسرائیل را شر مطلق و بدتر از شیطان می‌داند. 5️⃣ در مسئله گسترش فساد جنسی در جهان نیز دست صهیونیست‌ها آشکار است! "آلفرد کینزی" با حمایت‌های مالیِ "راکفلر یهودی" توانست انقلاب جنسی و شیوع انواع انحرافات را در جهان رقم بزند. در کتاب "پروتکل‌های دانشوران صهیون" نیز برای تسلط بر جهان، به فساد کشاندن مردم جهان، یکی از برنامه‌های صهیونیست‌ها عنوان شده است! جالب است بدانيم كه «مارتين انيديك» نظريه‌پرداز صهيونيست آمريكايي مي‌گويد: پروژه فعلي ما اين است كه حجاب را از زنان ايران بگيريم. «نتانياهو» نخست‌وزير رژيم‌صهيونيستي ‌‌‌‌‌نيز از آمريكا درخواست ‌كرد كه حكومت ايران را از طريق بي‌بندوباري تغيير دهد. 6️⃣ بی‌شک منکرات و از جمله کشف حجاب و بی‌عفتی در شرایط عادی و بدون حمایت صهیونیست‌ها و نظام سلطه، یک حد از شیوع دارد و در صورت حمایت نظام سلطه، گسترش آن صدها بار افزایش پیدا می‌کند! چنانکه در اغتشاشات ۱۴۰۱ مشاهده کردیم که غربی‌ها و صهیونیست‌ها در آتش این فتنه دمیدند و با امپراطوری رسانه‌ و حمایتهای خود، وضعیت کشف حجاب و بی‌عفتی را به اینجا کشاندند! به فرموده مقام معظم‌ رهبری: «در این قضیّه‌ای که امروز در کشور مطرح است [مسئله‌ حجاب] دخالت بیگانگان واضح بود،‌ آشکار بود». ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ از همین رو اگر ما بتوانیم غده سرطانی و محور اصلی شرارت را که صهیونیست‌ها هستند نابود کنیم حجم فساد در سراسر جهان و از جمله در کشور ما به شدت کاهش خواهد یافت. زیرا بی‌بندوبارها و کاشفان حجاب، وقتی یتیم و بی‌پدر و بی‌حامی شوند قطعا جرأت کشف حجاب و بی‌عفتی نخواهند داشت و از سوی دیگر برخی از مدیران ضعیف الایمان جمهوری اسلامی نیز جرأت بیشتری برای برخورد پیدا خواهند کرد! 7️⃣ دغدغه‌مندان امر به معروف و عفاف و حجاب نیز توجه داشته باشند که ضربه به ریشه منکرات و اقامه‌کنندگان منکر در جهان، بسیار تأثیرگذارتر از اقدامات دیگر می‌باشد و بنابراین لازم است پای جنگ با اسرائیل و نابودی آن بایستند و این مهم را به نتیجه برسانند. اگرچه اقدامات دیگر نیز باید همچنان ادامه یابد. جنگ با اسرائیل و موشکباران آن، جبهه جدید مبارزه با جنبش ز،ز،آ و کشف حجاب و بی‌بندباری‌ست. اگر اسرائیل نابود نشود چالش کشف حجاب و بی‌عفتی با حمایت اسرائیل و نظام سلطه و کفتارهای سیاسی داخلی همچنان ادامه خواهد یافت و کشور را دچار بحران جدی خواهد کرد! 8️⃣ نکته دیگر اینکه در صورت موشکباران اسرائیل، ممکن است برخی از اذناب داخلی آنان و بی‌بندوباران و طرفداران جنبش ز،ز،آ تجمع نمایند و شعار «نه غزه، نه لبنان» را تکرار کنند! که باید از هم اکنون برای جارو و جمع‌کردنشان برنامه‌ریزی شود. 9️⃣ ناگفته نماند با نابودی اسرائیل که نماد صهیونیزم جهانی است، تمدن غربی به‌شدت آسیب خواهد دید و فصل جدیدی در جهان آغاز خواهد شد که ان‌شاءالله فصل ظهور منجی عالم بشریت و تمدن نوین اسلامی و گسترش زیست عفیفانه خواهد بود. 🔟 نتیجه: مو مشکل است و موشک مشکل گشا ! @efaf_amin
بسم الله الغیور قسمت(86) درسنامه عفاف، ص214 ♦️عفت گويايي(1) زبان مهمترين ابزار آدمي در زندگي است كه انديشه‌ها، احساسات و خواسته‌هايش را در قالب الفاظ و كلمات به ديگران منتقل مي‌كند و از انديشه‌ها، احساسات و خواسته‌هاي ديگران نيز بوسيله همين قالب‌ها آگاه مي‌شود. افزون بر اين، شيوه بيان، و آهنگ‌ و لحنِ كلام نيز در شنونده تأثيری شگرف دارد و به‌ويژه آن‌گاه كه پاي شهوت به‌ميان آيد غريزه جنسي را برمي‌انگيزد و لغزشگاهی خطرناك براي انسان مي‌شود. چنان‌كه قرآن‌كريم به اين واقعيت اشاره كرده و سفارش نموده به هنگام صحبت‌كردن با نامحرم، هم بايد درون‌مايه و محتواي كلام، سخنان شايسته و معروف باشد و هم شيوه بيان و آهنگِ كلام تحريك‌كننده نباشد: فَلا تَخْضَعنَ بِالْقَولِ فَيَطْمَعَ الذّي في قَلبهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَولاً مَعروفاً پس [به‌هنگام صحبت‌كردن با نامحرم] رام و دلربا، و با ناز و عشوه سخن مگوييد تا آن كسي كه بيماردل است [تحريك شود و] طمع بورزد؛ و سخن معروف و شايسته بگوييد. بنابراين بحث در عفت گويايي بر دو محور است: 1ـ عفتِ در آهنگ و لَحنِ كلام (به‌معنای پرهیز از سخن گفتنِ با ناز و عشوه و رام و دلربا) 2ـ عفتِ در درون‌مايه و محتواي كلام (به‌معنای پرهیز از بیان هر چیز منافی با عفت) فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
بسم الله الغیور قسمت(87) درسنامه عفاف، ص214 ♦️عفت گويايي(2) محور دوم بحث -عفتِ در درون‌مايه و محتواي كلام- مصاديق گوناگون دارد كه ابتدا فهرست آن بيان مي‌شود و سپس توضيح مختصر آن تقديم مخاطبان ارجمند مي‌گردد: الف) پرهیز از چينشِ نادرستِ كلمات و جملات ب) پرهيز از وصف زيبايي نامحرمان پ) پرهيز از واژه‌هاي منافي عفت ت) پرهيز از شكستن حريم‌ها در صدا زدن ث) پرهيز از شوخي‌هاي كلامي ج) پرهيز از سلام دادن به جوانِ نامحرم الف) پرهیز از چينش نادرستِ كلمات و جملات چينش كلمات بايد به‌گونه‌اي باشد كه نامحرم را به خيالات واهي نكشاند و به وسوسه نياندازد كه نمونه بارزش، كيفيت سخن گفتن دختر شعيب(ع) با موسي(ع) است. پس از آن‌كه موسي(ع) به دختران شعيب(ع) كمك نمود و گوسفندان آنان را سيراب كرد، دختر فرزانه شعيب، به دستور پدرش، با حُجب و حیای فراوان، نزد موسي(ع) آمد و گفت: قالَت إنَّ أبِي يَدعُوكَ لِيَجزِيَكَ اَجرَ ما سَقَيتَ لَنَا پدرم شما را فرا مي‌خواند تا براي آب دادن به گوسفندانِ ما، پاداشت دهد. در اينجا نحوه سخن گفتن و چينِش واژه‌ها بسيار حائز اهميت و قابل توجه است؛ او نمي‌گويد: به خانه ما بيا! چرا كه ممكن است در ذهنِ جوانِ نامحرم، افكارِ ناروا خطور كند و گمان بَرَد اين دعوت از سوي دختر بوده است! و بدين ترتيب وسوسه شود! بلكه مي‌گويد: پدرم تو را دعوت كرده، تا خاطر جوان از هر جهت جمع باشد! و نيز توضيح مي‌دهد كه اين دعوت فقط براي آن است كه مزدِ آب دادنِ تو را بپردازد نه چيز ديگر! تا اين جوان را خيالات بر ندارد و پندار نابجا نبرد و فضاي ذهن و فکرش آلوده نگردد! @efaf_amin
بسم الله الغیور قسمت(88) درسنامه عفاف، ص215 ♦️عفت گويايي(3) ب) پرهيز از وصف زيبايي نامحرمان يكي ديگر از مصاديق عفت گويايي و پيشگيري از انحرافات اخلاقي، پرهيز از وصف زيبايي نامحرمان است. يعني نبايد زيبايي‌هاي زني را براي مردي، و زيبايي‌هاي مردي را براي زني وصف كرد تا فريفته و شيفته گردند و به بزه‌كاري بيفتند. چنان‌كه رسول خدا(ص) مي‌فرمايد: وَ منْ وَصَفَ إمْرَأةً لِرَجُلٍ فَافْتَتِنَ بِها الرَّجُل‌ وَ أَصَابَ مِنْهَا فَاحِشَةً لَمْ يَخْرُجْ مِنَ الدُّنْيَا إِلَّا مَغْضُوباً عَلَيْهِ وَ مَنْ غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ غَضِبَ عَلَيْهِ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَ الْأَرَضُونَ السَّبْعُ وَ كَانَ عَلَيْهِ مِنَ الْوِزْرِ مِثْلُ الَّذِي أَصَابَهَا ... . كسي كه زيبايي‌هاي زني را براي مردي توصيف كند و در نتيجه آن مرد شيفته و فريفته آن زن گردد و مرتكب فحشاء شود آن‌كس (گوينده وصف) از دنيا نمي‌رود مگر اينكه مورد خشم خداوند است. و كسي را كه خداوند بر او خشم گيرد آسمان‌ها و زمين‌هاي هفتگانه بر او خشم گيرند و براي اوست همانند گناه آن مردي كه مرتكب فحشاء شده است. ديگر اينكه به فرموده ‌حضرت: زن نبايد كارها و رازهاي جنسي خود با همسرش را، براي زني ديگر بيان كند. چه اينكه اين مي‌تواند زمينه‌ساز انحرافات اخلاقي شود. «وَ نَهي أنْ تُحَدِّثَ المرأةُ المرأةَ بِما تَخْلوا بِه مَعَ زَوجِها». فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
بسم الله الغیور قسمت(89) درسنامه عفاف، ص216 ♦️عفت گويايي(4) پ) پرهيز از واژه‌ها و سخنان منافي عفت ديگر از مصاديق عفت گويايي و پيشگيري از انحرافات اخلاقي، پرهيز از واژه‌ها و سخنان منافي عفت است كه نبايد در گفتگوها و به‌ويژه در گفتگوي با نامحرمان به‌كار برده شود. زيرا حيا را از بين مي‌برد و حريم‌ها را مي‌شكند. در جریان داستان یوسف(ع) و زلیخا می‌بینیم که زلیخا بی‌عفتی به خرج داد و یوسف(ع) را به ارتباط نامشروع فرا خواند لیکن یوسف(ع) به‌شدت مقاومت ورزید و با صراحت او را از خود نا امید کرد. وَرَاوَدَتْهُ الَّتِی هُوَ فِی بَیتِهَا عَنْ نَفْسِهِ وَغَلَّقَتِ الْأَبْوَابَ وَقَالَتْ هَیتَ لَكَ قَالَ مَعَاذَ اللَّهِ و آن زن که یوسف در خانه او بود، از او تمنای کامجویی کرد؛ درها را بست و گفت: «بیا (بسوی آنچه برای تو مهیاست!)» [یوسف] گفت: پناه می‌برم به خدا! او صاحب نعمت من است؛ مقام مرا گرامی داشته؛ مسلما ظالمان رستگار نمی‌شوند! ناگفته نماند كه تماس‌هاي تلفني و ارتباط اينترنتيِ ناشايست همانند: چَت، پيامك‌هاي حاكي از عشق و علاقه، نمادها و شکلکها، كلمات و جملات و نامه‌هاي عاشقانه نيز در همين راستا قابل ارزيابي و بررسي مي‌باشد که در صورت مواجهه باید یوسف‌وار جواب ردّ و دندان شکن داد چرا که در غیر این‌صورت عاقبتی ناخوشایند رقم خواهد خورد! چه اينكه بسياري از دختران و پسراني كه پيش از ازدواج، يا پس از ازدواج! ارتباط‌هاي اينچنيني داشته‌اند، دچار تنش‌ها و چالش‌هاي سخت خانوادگي شده‌اند و بدبيني‌ها، درگيري‌ها و جدایی و طلاق‌ زندگي آنان را آشفته و تيره ساخته! @efaf_amin
بسم الله الغیور قسمت(90) درسنامه عفاف، ص216 ♦️عفت گويايي(5) ت) پرهيز از شكستن حريم‌ها در صدا زدن يكي ديگر از مصاديق عفت گويايي پرهيز از شكستن حريم‌ها در صدا زدن يكديگر است، خواهر و برادر، پدر و دختر، پسر و مادر، براي صدا زدنِ يكديگر از نام كوچك استفاده مي‌كنند حتي ممكن است ميان زن و شوهر از الفاظي كه حاكي از عشق و علاقه باشد استفاده گردد، ليكن نامحرمان بايد حريم نگه دارند و در صحبت كردن و صدا زدن همانند همسر و بستگان درجه يك، خودماني و صميمي نشوند. چرا كه خودماني شدن زن و مرد نامحرم، مي‌تواند به حريم عفاف آنان آسيب برساند و آنها را تحریک کند و بلغزاند. متأسفانه صميمي و خودماني شدن برخي از سلبریتی‌ها و مجريان برنامه‌هاي صدا و سيما با نامحرمان، در همين راستا قابل ارزيابي است؛ به‌ويژه كه جنبه الگو دهي و رفتارسازي نيز دارد. و همین‌گونه هستند بعضی از گزارشگران، خبرنگاران و مصاحبه کنندگان!! فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
بسم الله الغیور قسمت(91) درسنامه عفاف، ص217 ♦️عفت گويايي(6) ث) پرهيز از شوخي‌هاي كلامي آن‌گاه كه غم و اندوه و افسردگي به سراغ انسان مي‌آيد و فشارهاي زندگي تاب و توان آدمي را مي‌ربايد، شوخي و مزاح مي‌تواند سرور و شادي پديد آورد و اندكي از بار غم و فشار بكاهد. ليكن مزاح‌ها انواع گوناگون دارد كه بخشي از آنها نامشروع‌اند و با عفت و پاكدامني سازگاري ندارند كه بي‌گمان بايد از آنها پرهيز شود؛ به‌ويژه آن‌گاه كه پاي نامحرمي در ميان باشد. چنان‌كه رسول خدا(ص) مي‌فرمايد: مَنْ فاكَهَ إمرَأةً لا يَمْلِكُها حَبَسَهُ اللهُ بِكُلِّ كَلِمَةٍ كَلَّمَها في الدُّنيا ألْفَ عامٍ هر كه با زني نامحرم، شوخي كند خداوند او را براي هر كلمه‌اي كه در دنيا با او سخن گفته هزار سال [در آخرت] زنداني خواهد كرد. بدون شك يكي از مصاديق اين‌گونه شوخي‌ها، همان متلك‌گويي است كه متأسفانه برخي گرفتار آنند و همواره فضاي عفت عمومي جامعه را آلوده مي‌كنند و گاه براي خود و ديگران درد سر و خطر مي‌آفرينند! ديگر از مصاديق اين‌گونه شوخي‌ها، شوخي‌هاي مجريان برخي از برنامه‌هاي سراسر مسخره و مُضحِك بعضي از شبكه‌هاي راديو و تلويزيون مي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌باشد كه اميد است‌ براي ‌‌آن چاره انديشي ‌كنند چرا كه جنبه الگودهي و رفتارسازي ‌آن غير قابل ‌انكار بوده و زیبنده جامعه اسلامی و انسانی نمی‌باشد. فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
بسم الله الغیور قسمت(92) درسنامه عفاف، ص217 ♦️عفت گويايي(7) شوخي و تعطيلي كلاس درس!! مسئله رعايت عفت در كلام، و شوخي نكردن با نامحرمان، به‌اندازه‌اي اهميت دارد كه در صورت عدم رعايت آن، حتي سزاوار است كلاس علم‌آموزی، تعطيل شود. چنان‌كه يكي از شاگردان امام باقر(ع) به‌نام «ابي بصیر‌« مي‌گويد: كُنْتُ أُقْرِئُ امْرَأَةً كُنْتُ أُعَلِّمُهَا الْقُرْآنَ فَمَازَحْتُهَا بِشَيْ‏ءٍ فَقَدِمْتُ عَلَى أَبِي جَعْفَرٍ ع فَقَالَ لِي أَيَّ شَيْ‏ءٍ قُلْتَ لِلْمَرْأَةِ (فَغَطَّيْتُ وَجْهِي) فَقَالَ لَا تَعُودَنَّ إِلَيْهَا. من به زني، قرآن آموزش مي‌دادم، يك‌بار به شوخي چيزي به او گفتم؛ هنگامي كه نزد امام باقر(ع) آمدم حضرت مرا بازخواست نمود و فرمود: به آن زن چه گفتي؟! من [از شرم] صورتم را پوشاندم. حضرت فرمود: ديگر هرگز به سراغ او نرو [و كلاس آموزش قرآن را كه مورد پسند دين است تعطيل كن!]. ناگفته نماند كه متأسفانه در برخي از معاشرت‌ها و در برخي از ميهماني‌ها و در كنار برخي از سفره‌هاي مختلط، اين‌گونه شوخي‌ها و مزاح‌هاي آلوده به گناه مشاهده مي‌شود كه مي‌تواند پي‌آمدهاي زيان‌بار براي خانواده‌ها و به‌ويژه براي فرزندان آنها داشته باشد. پس بهتر آن است كه مجلس‌ها و سفره‌ها را جدا كنند تا هم مردها و هم زن‌ها در معاشرت و صحبت كردن و غذا خوردن راحت‌تر باشند و هم از انحراف و گناه و عقوبت مصون بمانند. فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin
بسم الله الغیور قسمت(93) درسنامه عفاف، ص218 ♦️عفت گويايي(8) ج) پرهيز از سلام دادن به جوانِ نامحرم يكي از نشانه‌هاي ادب و احترام و فروتني، سلام گفتن به ديگران است كه آثار بسيار مفيد رواني و اجتماعي در پي دارد و اجر و پاداش فراوان براي سلام‌دهنده قرار داده شده است. چنان‌كه اميرمؤمنان(ع) مي‌فرمايد: لِلسّلامِ سَبعونَ حَسَنَةً، تِسْعَةٌ و سِتُّونَ لِلْمُبتدي وَ واحِدَةٌ لِلرّادِّ . سلام هفتاد پاداش دارد كه شصت‌ونُه تاي ‌آن براي سلام‌كننده است و يكي براي جواب‌دهنده. ليكن از آنجا كه حفظ عفاف و پاكدامني ارزش و اهميت والاتري دارد در روايات اسلامي از سلام گفتن به زنان جوان نهي شده است. چنان‌كه حضرت در حديثي ديگر مي‌فرمايد: لاتَبْدَأُوا النِّساءَ بِالسِّلامِ وَ لاتَدَعُوهُنَّ إلَي الطَّعامِ. در سلام دادن به زنان (نامحرم) پيش‌دستي نكنيد (آغازگر سلام نباشيد) و آنان را بر سر سفره طعام فرا نخوانيد. در روایتی از امام صادق(ع) آمده که رسول خدا(ص) به زنها سلام مي‌كرد و آنها جواب سلام حضرت را مي‌دادند و اميرمؤمنان‌(ع) نيز به زنها سلام مي‌كرد اما دوست نداشت به زنان جوان سلام كند و مي‌فرمود: أتَخَوَّفُ أن يُعجِبَني صَوتُها فَيَدْخُلَ عَلَيَّ أكثَرُ ممّا طَلَبتُ مِنَ الاجْرِ. مي‌ترسم صدايشان مرا خوش آيد و از اين راه زياني متوجه من گردد كه بيش از پاداش سلام كردن باشد. ناگفته نماند امام صادق(ع) در ادامه همين حديث خاطر نشان مي‌كنند كه علي‌(ع) اين‌را براي ديگران ‌گفته، گرچه از خود تعبير فرموده است. آري مقام و منزلت معنوي علي‌(ع) والاتر از آن است كه از صداي يك زن متأثر گردد. @efaf_amin
بسم الله الغیور قسمت(94) درسنامه عفاف، ص219 ♦️عفت گويايي(9) خاطره‌اي از امام خميني(رض) دختر امام خميني(رض) مي‌گويد: من پانزده ساله بودم كه آقاي اشراقي با خواهرم ازدواج كرد و داماد ما شده بود. يك روز ما دعوت داشتيم منزل ايشان، همين‌جور كه من و آقا (امام) با هم وارد شديم، ديدم آقاي اشراقي مي‌آيند استقبال، [از كنار] يك باغچه بود كه ما داشتيم جلو مي‌رفتيم، من گفتم سلام بكنم؟ امام‌(رض) گفتند: واجب نيست. رويم نشد كه سلام نكنم، زدم و از تو باغچه رد شدم كه با آقاي اشراقي روبه‌رو نشوم! خاطره‌ای دیگر و عجیب‌تر! دختر امام خميني(رض) مي‌گويد: حتى مادرم (زن امام)، وقتى آقا را گرفتند [در سال42 دستگیر کردند] و تركيه بردند؛ يعنى چهل سال بعد از زندگی‌‏شان، اولين سلام را به برادر شوهرشان كردند! آن‌هم وقتى بود كه عمويم مى‌‏خواستند به تركيه خدمت آقا بروند. آمدند از پشت در گفتند: «مى‏‌خواهم با خود خانم صحبت كنم، اگر بخواهند پيغامى بدون واسطه براى آقا داشته باشند» كه مادرم ناچار شدند سلام كنند! فایل p.d.f کتاب درسنامه عفاف در👇 @efaf_amin