eitaa logo
عفاف گرایی
455 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.3هزار ویدیو
66 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹معنا و مفهوم عفاف عفاف یعنی خويشتنداري، خودكنترلی و بازداشتن نفس از آنچه حلال و شایسته نیست. ♦البته عفاف داراي مفهوم عام و خاص است؛ مفهومِ عامِ آن، پرهیز از هرگونه تمايلات نامشروع غرایز است و مفهومِ خاصِ آن، بازداشتن نفس از تمايلات نامشروع غریزه جنسي می‌باشد که به خویشتنداری می‌انجامد و آدمی را به‌سوی ازدواج رهنمون می‌کند. ـ واژه عفاف از کلمه «اَلعِفَّة» در لغت عرب گرفته شده است به معنای: «اَلکَفُّ عَمّا لایَحِلُّ وَ یَجمُلُ» پرهیز و خودداری از آنچه حلال و شایسته نیست. (لسان العرب، ج9، ص252، ابن منظور). ـ کَفُّ النُّفس: خويشتنداري، خودكنترلی و بازداشتن نفس. (فرهنگ معاصر عربي ـ فارسي، ص591، آذرتاش آذر توش). ـ کنترل: نظارتِ عقلِ شخص بر احساسات و اعمالِ وي. (فرهنگ معين،ج3، ص3085). @efaf_amin Kanoon-amin.ir
🔹آسیب شناسی اصطلاح عفاف و حجاب تلقی برخي افراد از اصطلاحِ «عفاف و حجاب» فقط «پوشش بانوان» است و حال اینکه گستره‌ی عفاف بسیار وسیع بوده و علاوه بر عفت در پوشش و حجاب اسلامی، شامل حوزه‌های بینایی، گویایی، شنوایی، چشایی، بویایی، بساوایی؛ و رعایت عفت در خلوت و اختلاط و معماری و رفتار و افکار و عشق و دوستي و ارتباط نیز می­شود و همه‌ی مردان را هم در بر مي‌گيرد. ♦بی‌شک در طرح مسئله عفاف و حجاب، غفلت از حوزه‌های مختلف عفاف و فروکاستن بحث فقط به پوشش بانوان، یک انحراف علمی و آسیب‌ جدی است که می‌تواند فعالان فرهنگی و مسئولان دستگاه‌های آموزشی و حاکمیتی را از اتخاذ راهبردها و راهکارهای درست باز دارد! @efaf_amin Kanoon-amin.ir
🔹عفاف‌­ورزیِ مردان، راهکاری برای عفیف گشتنِ زنان (بررسی روایات) برخی از روایات اسلامی، عفاف­‌گرایی مردان را زمینه‌ساز عفیف‌گشتنِ زنان دانسته‌­اند. به­‌عنوان نمونه در روایتی آمده است که خداوند به حضرت موسی علیه­‌السلام فرمود: ای موسی عفاف بورز تا خانواده‌­ات عفیف گردد. «یا مُوسی عِفَّ يَعِفَّ أَهْلُك» (وسایل، ج20، ص355،ح1) رسول خدا صلی‌­الله‌علیه‌­وآله نیز در روایتی می­‌فرماید: با فلان خاندان ازدواج کنید زیرا مردان آن خاندان عفاف ورزیده‌­اند در نتیجه زنانشان عفیف گشته‌­اند. «تَزَوََّجُوا اِلَی آلِ فِلان فَإنَّهُم عَفَّوا فَعَفَّت نِساؤُهُم» (وسایل، ج20، ص357، ح7) امام صادق علیه­‌السلام نیز در خطاب به مردان می‌­فرماید: شما مردان عفاف بورزید، زنان­تان عفیف می‌­شوند. «عِفُّوا تَعِفَّ‏ نِسَاؤُكُمْ» (وسایل، ج20، ص357، ح9) و این نشان از نقش عفاف‌­ورزی مردان در سالم‌­سازی خانواده و جامعه دارد. ♦در قضیه بی‌عفتی هم باز نقش مردان مخرّب‌تر است! به‌عنوان نمونه در روایتی آمده است: ابتدا مردان قوم لوط به همجنس­‌بازی روی آوردند و سپس زنان به تبعِ مردان به این عمل زشت پرداختند! إِنَّ أَوَّلَ‏ مَنْ‏ عَمِلَ‏ هَذَا الْعَمَلَ‏ قَوْمُ لُوطٍ وَ اسْتَغْنَى الرِّجَالُ بِالرِّجَالِ فَبَقِينَ النِّسَاءُ بِغَيْرِ رِجَالٍ فَفَعَلْنَ كَمَا فَعَلَ رِجَالُهُنَّ (کافی، ج5، ص552، ح2) پس با این توضیح، عفاف‌ورزی تنها اختصاص به بانوان ندارد بلکه مردان نیز به رعایت احکام و دستورات عفاف و پاکدامنی سفارش شده‌اند. @efaf_amin
🔹عفاف‌­ورزیِ مردان، راهکاری برای عفیف گشتنِ زنان (بررسی آیات) بررسی در قرآن کریم حاکی از آن است که عفاف‌ورزی مردان نقش کلیدی در عفیف‌گشتنِ زنان دارد؛👆 به این معنا که مردان پیشگامان اجرای عفاف و خویشتنداری در محیط خانواده و اجتماع هستند و زنان، از ناحیه مردان در سایه حمایت عفافی قرار می‌گیرند. یعنی در درجه اول این مردان هستند که باید در محیط خانواده خویش با تأمین نیاز عاطفی همسرانشان بر عفت آنان بیافزایند و در محیط اجتماع نیز یوسف‌وار خویشتنداری ورزند و در مواجهه با زنان بدحجاب و بی‌حجاب، چهره درهم کشند و از آنان اعراض کنند و با مبارزه منفی، مانع از تشویق و ادامه انحرافشان شوند. و این‌همه، نشان از نقش عفاف‌گرایی مردان در افزایش عفاف‌ورزی زنان و سالم‌سازی خانواده و جامعه دارد و به همین جهت شایسته است برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف در میان مردان، بیشتر سرمایه‌گذاری شود تا شاهد افزایش روزافزونِ عفیف‌گشتنِ زنان گردیم. و اگر چنین نشود دچار خطای راهبردی شده‌ایم و از همین‌رو در حل مسئله عفاف و حجاب موفق نخواهیم شد چنانکه تاکنون چندان موفق نبوده‌ایم! زیرا به نسخه آفریننده‌ی جهان و انسان که بی‌نهایت دانا و حکیم است درست عمل نکرده‌ایم و لذا نتیجه نیز نخواهیم گرفت! الا اینکه خطای راهبردی را تغییر دهیم و بر عفاف‌گرایی مردان متمرکز و برای آن برنامه‌ریزی کنیم آری عفاف نه تنها اختصاص به بانوان ندارد بلکه حتی بخشی از بار مسئولیتِ عفیف‌گشتنِ زنان، بر دوش مردان نهاده شده و مردان برای عفیف‌گشتنِ خانواده خود و دیگران، موظّف به رعایت احکام مَحرم و نامحرم و دستورات عفاف و پاکدامنی می‌باشند. @efaf_amin
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
. ♻️ اگر به جنگ دشمن نروید در خانه با چکمه‌های دشمن از خواب بیدار می‌شوید 🔹صهیونیست‌ها به شکل گسترده از حضور خود در اماکن دولتی سوریه، تولید محتوا و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند. 👈 کانال حمید رسایی: eitaa.com/rasaee
🔻براندازیِ هویّتی در جمهوری اسلامی -۱ 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. می‌خواهند به‌صورت تدریجی و تکه‌تکه، جمهوری اسلامی را مشروط و محدود کنند؛ طرح‌هایی به‌ظاهر فرهنگی و در باطن، امنیتیِ خود را قطعه‌قطعه اجرا می‌کنند تا حسّاسیّت‌ها، چندان برانگیخته نشوند و امکان پیشروی برای‌شان وجود داشته باشد. این پیشروی‌ها، کار را به مرحله‌ای خواهد رساند که نظام، امکان عمل و مواجهه را از دست خواهد داد و دچار انفعال یا مصلحت‌اندیشی می‌شود. به زبان فقهی باید گفت می‌خواهند ولیّ‌فقیه را از وادی «حقیقت» به وادی «مصلحت» سوق بدهند و استقرار شریعت را از نظر اجتماعی، ممتنع سازند. موقعیّت‌هایی می‌آفرینند که در آنها، باید بر اساس اصل تزاحم و تقدیم اهم بر مهم عمل کرد و از پاره‌ای ارزش‌ها گسست و خطوط قرمزِ دیگری را ترجیح داد. وقتی به‌صورت کلّی و راهبردی نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که خطوط قرمزِ فرهنگی، یکی پس از دیگری، در حال شکسته‌شدن هستند و ما همچنان در حال عقب‌نشینیِ ارزشی هستیم. بدیهیّات فرهنگیِ دهۀ شصت، ابتدا به «پرسش» و «ابهام» تبدیل می‌شوند و آن‌گاه به فاصلۀ اندکی، حالت «مسأله‌وار» و «مناقشه‌برانگیز» می‌یابند و باید به‌ناچار و از سرِ اضطرار، از آنها عبور کرد. اگر مجموعی و برآیندی به عرصۀ فرهنگی بنگریم، حیرت خواهیم کرد که چگونه این مسیر افولی و نزولی را پیموده‌ایم، ولی مسأله این است که نگاه ما، قطعه‌ای و تکه‌ای است و رویدادها را در کنار یکدیگر نمی‌نشانیم و نظرِ راهبردی به عرصه نمی‌افکنیم. [دوم]. شگرد جریان تجدّد در این زمینه، «عادی‌سازی» است و برای عادی‌سازی نیز باید حوصله داشت و کار را به زمان سپرد. ابتدا یکی از ارزش‌ها را به بحث عمومی می‌کشانند و دربارۀ آن، شبهه و اشکال مطرح می‌کنند و در همین راستا، «مفهوم‌سازیِ منفی» می‌کنند تا زمینۀ اجتماعی، فراهم آید. سپس ضربه‌های کاری و ناگهانی وارد می‌آورند تا «پیشرویِ جهشی» رخ بدهد. تجربۀ کشف حجاب، صورت تامّ و تمامی از این صحنه‌آرایی است. از سال‌های آغازین دهۀ نود، جریان مهاجرت برخی بازیگران به وقوع پیوست و این مهاجرت‌ها، به کشف حجاب و برهنگی، گره خورد. در آن دوره، امکان کشف حجاب در درون ایران، افسانۀ محال و نشدنی به نظر می‌رسید، اما برای زمینه‌سازی، کشف حجابِ پنهانی در دستورکار قرار گرفت. مفاهیمی همچون «آزادی‌های یواشکی»، «چهارشنبه‌های سفید»، «نه به حجاب اجباری»، در همین دوره ساخته شدند. در سال نودوشش، ناگهان مفهوم «دختران خیابان انقلاب» را صورت‌بندی کردند که در ذیل آن، برخی زنان در خیابان و آشکارا، روسری خود را بر سرِ چوب نهادند. شاید حدود سی نفر در شهرهای مختلف، چنین کردند و با همۀ آنها نیز مواجهۀ قضائی صورت گرفت، اما نه‌فقط این موج تصنّعی و سازمان‌دهی‌شده، فروننشست، بلکه چندی بعد، مسألۀ امکان کشف حجاب در درون وسیلۀ نقلیه مطرح شد؛ با این توجیه که درون وسیلۀ نقلیه، حریم خصوصی است. انتخابات ریاست‌جمهوری در سال نودوشش که در آن، تکنوکرات‌ها به قدرت رسیدند، به صحنۀ معاملۀ آنها بر سرِ حجاب تبدیل شد و زین‌پس، جریان تجدّدی احساس کرد که شرایط از نظر سیاسی، فراهم شده است. [سوم]. در این میان، حاکمیّت، هیچ طرح و تدبیری برای مواجهه با موج شکل گرفته در دست نداشت و نظاره‌گر و منفعل بود. همه در انتظار تصمیم دیگران بودند و یا در انتظار زمان مساعدی که بتوان این زخم را علاج کرد؛ درحالی‌که گذر زمان، رخنه و عفونت ایجاد کرد و اصلاح و تغییر را دشوارتر نمود. بخش‌هایی از حاکمیّت نیز که بینش لیبرالی یافته بودند، کمترین اعتقادی به خطوط قرمزِ فرهنگی از جمله حجاب نداشتند. این «وضعِ رهاشده»، سبب گردید که حدود شصت درصد از کشف حجاب، در همین مدّت به وقوع بپیوندد. تنها امری که می‌توانست حاکی از مواجهۀ نظام باشد، حضور تعداد اندکی گشت ارشاد در نقاط محدودی از شهر تهران بود. این حضور بسیار ناچیز، بسیار بزرگ‌نمایی می‌شد؛ چنان‌که گویا نظام، به قلع‌وقمع زنان و دختران همّت گمارده و به خشونت بی‌پروا روآورده است. واقعیّت، بر رهاشدگی و هرج‌ومرج فرهنگی دلالت داشت، اما روایت، سخن دیگری داشت. حاکمیّت، نه «واقعیّت» را در اختیار داشت و نه «روایت» را. هر دو به دست باد سپرده شده بودند و بدین سبب، حلقۀ محاصرۀ فرهنگی، هر لحظه تنگ‌تر و منقبض‌تر می‌شد. توقع می‌رفت که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این برهه، علاج و تدبیری در پیش بگیرد و چالش‌ها را پیش‌بینی کند و نهادهای فرهنگی را به سوی مقصد واحدی سوق بدهد، اما دریغ از فهم زمانه و ضرورت‌های آن. سرانجام، اغتشاش «زن، زندگی، آزادی» از راه رسید و چهل درصدِ باقی‌مانده نیز به وادی کشف حجاب راه یافتند. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔰 ناظرین عفاف و حجاب در فرودگاه تذکرشان فقط برای مسافرین فارسی زبان نیست. 🔺وفائیان (خبرنگار جبهه زیست عفیفانه مشهد): 🔺هنگامی که به فرودگاه مراجعه کردم و برای مصاحبه پیگیر ناظران عفاف و حجاب بودم مشاهده کردم که رو به روی خانم عاملی فردی در حال درست کردن روسری و اشک ریختن است. 🔺ابتدا گمان کردم بخاطر تذکر دچار استرس شده و اینطور خمیده و گریه می‌کند. 🔺اما بعد دیدم این خانم، ناظر عفاف و حجاب را بغل کرد و گفت: «شما رو امام رضا برای من فرستاد، فرزندم به ناچار در این شهر تنها است خیلی‌ نگران بودم، با وجود مردمان خوبی چون شما که بر شهر نظارت دارید دلم گرم شد و راحت به شهر خودم برمی‌گردم...» 🔹خانم عاملی یکی از ناظران عفاف و حجاب فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد در گفتگو اختصاصی با جبهه مردمی زیست عفیفانه گفت: به مسافران خارجی که با زبان خودشان تذکر حجاب می‌دهیم اتفاقاً بسیار خوشحال می‌شوند که با زبان خودشان صحبت می‌کنیم و استقبال می‌کنند. 🔹عاملی اذعان کرد: سعی می‌کنم همیشه هدیه‌ای متبرک از آستان قدس رضوی به همراه داشته باشم و به یادگار به تذکر گیرندگان بدهم و همین اغلب سبب ارتباط می‌شود. 🔹عاملی افزود: همیشه با توجه به شرایط با تذکر گیرنده ارتباط برقرار می‌کنیم، گاهی مسافر با حال پریشان وارد فرودگاه می‌شود، در شهر دیگری عزیزی، عضوی از خانواده را از دست داده، ابتدا با او همدلی می‌کنیم و سپس تذکر حجاب می‌دهیم. 📌کانال اخبار جبهه مردمی زیست عفیفانه مشهد مقدس https://eitaa.com/zistafifaneh
هدایت شده از پاسدار انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️کلیپ استاد مومن‌نسب و استدلال‌های منطقی ایشان را درباره فضای مجازی ببینید؛ تا متوجه شوید که جیغ و درد جریان نفوذ و اصلاحات‌نیوز از کجاست... ـــــــــــــــــــــــ 🚨پایگاه خبری 💠 Eitta: @passdar Tell: https://t.me/passdarr
هدایت شده از احمدحسین شریفی
◻️نخودسیاهِ راهکار فرهنگی برای کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی! 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹سالیانی است هر زمانی که برخی از مدیران کشور، تصمیمی بر مواجهه با فعالیت‌های ضدفرهنگی و ضداخلاقی در سطح جامعه می‌گیرند مخالفان ارزش‌های اسلامی و دلدادگان لیبرالیسم غربی در کشور ما، با ژستی روشنفکرانه، فریاد برمی‌آورند که «برای اصلاح فرهنگ، فقط باید کار فرهنگی انجام گیرد!» شوربختانه، این القائات لیبرالیستی آنقدر اثرگذار بوده است که بر ذهن و زبان برخی از مسؤولان ارشد کشور و حتی برخی از روحانیان سنتی نیز تأثیر گذاشته است. تا جایی که برخی از آنها را واداشته است که مجریان قانون را به گردن‌کشی دربرابر قانون دعوت کنند! 🔸این در حالی است که اولاً، هیچ هنجاری در هیچ «جامعه‌»ای، به صرف کار فرهنگی، نهادینه نشده و نخواهد شد. به عنوان مثال، تاکنون هیچ کشوری نتوانسته است به صرف فعالیت فرهنگی و با ساخت پویانمایی‌هایی مثل «سیاه‌ ساکتی» و امثال آن ارزشی مثل نظم و انضباط ترافیکی را، که همگان مفید بودن و بلکه ضروری بودن آن را برای حیات اجتماعی درک می‌کنند، نهادینه کند. بلکه در کنار آن و همزمان با تبیین و آموزش و کار فرهنگی، جرایم بسیار سنگین مالی و اعتباری برای نقض قوانین ترافیکی هم وضع کرده‌اند؛ دوربین‌های نظارتی هوشمند برای شناسایی متخلفان و قانون‌شکنان هم نصب کرده‌اند و هزاران نفر را برای نظارت بر حسن اجرای آن قانون به کار گرفته‌اند. ثانیاً، (ص) نیز (که بدون تردید یکی از بزرگ‌ترین تغییرات فرهنگی را در طول تاریخ در شبهه جزیزه عربستان انجام داد) برای تحقق فرهنگ اسلامی هرگز به «اصلاح باورها و بینش‌ها»، و «آموزش‌ ارزش‌ها و ضوابط اسلامی» و امثال آن اکتفا نکرد؛ بلکه به صورتی «جدی، قاطع، سریع و بدون تبعیض» با متخلفین و قانون‌شکنان و مفسدان و هنجارشکنان برخورد سخت هم داشتند. و ثالثاً، این مدعیان هیچگاه حاضر نشده‌اند الگو، راهکار و طرح و برنامه‌ای مشخص از اقدامات فرهنگی مورد نظرشان را برای مواجهه با فعالیت‌های ضدفرهنگی ارائه دهند! هر زمانی که از آنها مطالبه راهکار فرهنگی برای مواجهه با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شده‌ است، گفته‌اند، این کاری دشوار است و باید با کارشناسان نشست و از آنها خواست! و البته شاید خود این آقایان ندانند که ناآگاهانه به سربازانی بی‌مزد و مواجب و ظاهرالصلاح برای «لیبرالیسم فرهنگی» از یک طرف و «آنارشیسم دولتی» از طرف دیگر تبدیل شده‌اند! @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از دکتر سعیدی رضوانی
📣📣📣🔺🔺 نامه خواندنی و جمعی از به رئیس جمهور و رؤسای قوای دیگر در ابلاغ و اجرای قانون حمایت از خانواده از طریق فرهنگ عفاف و حجاب 🔻🔻 در این نامه سرگشاده براساس و عنوان شده است که "بدون تصریح قانونی، نمیتوان از خانواده و دختران ایرانی در برابر آسیب¬ها دفاع کرد." همچنین در بخش دیگری از این نامه با اشاره به یک اصل روانشناسی آمده است: "بدپوششی پدیده‌ای ایستا و ساکن نیست و تابع اصل سرایت رفتاری است. در اغلب کشورهای دنیا هم برای پوشش قوانین و مقرراتی وضع شده است." متخصصان حوزه سلامت روان در این نامه به ناکافی بودن تمرکز بر اقدامات فرهنگی نیز اشاره داشته و بیان داشته اند: " نشان میدهد که در کنار تلاش فرهنگی و رسانه‌ای، الزام قانونی نیز ضروری است و همواره هنجارشکنانی وجود دارند که صرفا با محدودیتهای قانونی، توهین به ارزشهای یک جامعه را خاتمه خواهند داد" این نامه هنگام انتشار بامضای 32 نفر از اساتید و متخصصان سلامت روان از دانشگاههای مطرح کشور رسیده است ولی حمایت دیگر متخصصان و روانشناسان از این نامه همچنان ادامه دارد. لینک امضا: https://survey.porsline.ir/s/tSaETBJ5 مطالعه متن کامل نامه: https://www.tasnimnews.com/fa/news/1403/09/25/3219551/نامه-جمعی-از-اساتید-روان-شناسی-درباره-پوشش-و-حجاب ✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📣 کانال ، زیر نظر دانشگاه تخصصی عفاف، پاسخگوی دغدغه های به روز جوانان. 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1130102787C66c4502167
هدایت شده از انتشارات راه یار
🔴«دختران ایران» منتشر شد ⭕️داستان‌هایی از زنان تاریخ‌ساز ایرانی ♦️«دختران ایران» جلد اول از مجموعۀ روایت زن ایرانی است که به بازنمایی زندگی زنان تاریخ‌‏سازی که هرکدام به ‏نحوی در رشد و پیشرفت این مرز و بوم مؤثر بوده‌‏اند، پرداخته است. 🔺فاطمه خطیب؛ فعال صلح، عضو اتحادیه بین‌المللی امت‌واحده و استاد فیزیک، نیره عابدین‌‏زاده؛ قاضی، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی، هاشمیه متقیان؛ ورزشکار دو و میدانی و قهرمان پارالمپیک، سپیده کاشانی؛ شاعر، نصرت‏‌بیگم امین؛ اولین بانوی مجتهده ایرانی، زهرا عجمیان؛ کارگر زن، مرضیه حدیدچی؛ اولین فرمانده سپاه و نماینده مجلس از جمله بانوانی هستند که در این کتاب، معرفی و روایت شده‌اند. 🔺زهرا صادقی؛ کارآفرین روستایی، مریم نقاشان؛ وکیل و حقوقدان، شهیده طیبه زمانی(شهیده انقلاب)،زهرا اصغری؛ معلم، خیرالنسا صدخروی؛ بانوی فعال در پشتیبانی دفاع مقدس، عصمت احمدیان؛ کارآفرین موفق و فعال در پشتیبانی دفاع مقدس،مرجان نازقلیچ؛ اولین فرماندار زن ترکمن و شهیده حادثه منا،مریم قاضی سعیدی؛مسئول گروه جهادی «حسنا»(حامیان مادران باردار) و معصومه اسمعیلی؛استاد تمام دانشگاه علامه طباطبایی، روان‌شناس و رئیس انجمن علمی مشاوره ایران دیگر بانوانی هستند که در دفتر اول کتاب «دختران ایران» روایت می‌شوند. ✍️به قلم:جمعی از نویسندگان 🔰دبیر ادبی:معصومه امیرزاده 🔰دبیر علمی‌اجرایی:ملیحه بخشی‌نژاد 📚292صفحه 📚195هزار تومان ♦️سفارش با تخفیف20درصد(به مدت محدود) و ارسال رایگان(بالای ۴۰۰هزار تومان): rahyarpub.ir @Rahyar97@rahyarpub
🔹مردان عفیف، غالبا زنان عفیفه و باحجاب دارند! بررسی در آیات و روایات حاکی از آن است که عفاف‌ورزی مردان نقش کلیدی در عفیف‌گشتنِ زنان دارد؛👆 به این معنا که مردان پیشگامان اجرای عفاف و خویشتنداری در محیط خانواده و اجتماع هستند و زنان، از ناحیه مردان در سایه حمایت عفافی قرار می‌گیرند. یعنی در درجه اول این مردان هستند که باید در محیط خانواده خویش با مهرورزی و تأمین نیاز عاطفی همسرانشان بر عفت آنان بیافزایند و در محیط اجتماع نیز یوسف‌وار خویشتنداری ورزند و در مواجهه با زنان بدحجاب و بی‌حجاب، چهره درهم کشند و از آنان اعراض کنند و با مبارزه منفی، مانع از تشویق و ادامه انحرافشان شوند. و این‌همه، نشان از نقش عفاف‌گرایی مردان در افزایش عفاف‌ورزی زنان و سالم‌سازی خانواده و جامعه دارد و به همین جهت شایسته است برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف در میان مردان، بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم تا شاهد افزایش روزافزونِ عفیف‌گشتنِ زنان گردیم. و اگر چنین نکنیم دچار خطای راهبردی شده‌ایم و از همین‌رو در حل مسئله عفاف و حجاب موفق نخواهیم شد چنانکه تاکنون چندان موفق نبوده‌ایم! زیرا به نسخه آفریننده‌ جهان و انسان که بی‌نهایت دانا و حکیم است درست عمل نکرده‌ایم و لذا نتیجه نخواهیم گرفت! الا اینکه خطای راهبردی را اصلاح و بر عفاف‌گرایی مردان متمرکز شویم و برای آن برنامه‌ریزی نماییم. ✍آری عفاف نه تنها اختصاص به بانوان ندارد بلکه حتی بخشی از بار مسئولیتِ عفیف‌گشتنِ زنان، بر دوش مردان نهاده شده و مردان برای عفیف‌گشتنِ خانواده خود و دیگران، موظّف به رعایت احکام مَحرم و نامحرم و دستورات عفاف و پاکدامنی می‌باشند. @efaf_amin
سخنرانی علمی با عنوان: "فرایند انقلاب جنسی در دو مرحله: آمریکا و ایران" 🔸 سخنران: دکتر محمود سعیدی رضوانی ⏰ شنبه ۱ دی ۱۴۰۳ ساعت ۱۲ تا ۱۴ به صورت مجازی 📌 لینک شرکت در جلسه: http://vroom.um.ac.ir/saeedy 📜 همراه با ارائه گواهی شرکت در دوره برای دانشجویان دانشگاه فردوسی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• با ما همراه باشید: 🆔 https://eitaa.com/fed_ferdowsi 🌐 http://epl.um.ac.ir
هدایت شده از بیداری ملت
وقتی در دنیا پاک و باحیا زندگی کنی، در زمان تدفین هم اینطور زنان دورت حلقه زده و زیر سایه پرچم "یا اباعبدالله الحسین علیه السلام" تو را به خاک سپرده و به سوی بهشت راهی می‌کنند...🥲 @mahman11
آیندگان خواهند پرسید با چه منطقی در حکومت اسلامی، قانون مصوب الهی، عقلی و علمیِ ابلاغ نشد؟! مگر غیر از این است که عفاف و حجاب از ارزش‌های الهی و انسانی است؟ ۱۴۰۳/۹/۲۹ https://virasty.com/neslamlou/1734639171806520064 ❌ پ.ن: این سوال دوم است سوال اول اینه که متداول در همه جا اینه که تا قوانین جدید ابلاغ نشده، همان قوانین قبل پابرجاست ❌ آیندگان خواهند پرسید چرا سران سه قوه از حجاب عقب نشینی کردند و قوانین موجود که به گفته رئیس قوه قضائیه ۷۵ درصد کارساز بود برزمین ماند ؟ ❌چرا و به چه بهانه ای اوامر و نص صریح فرامین ولی فقیه برزمین ماند؟؟!! ❌چه لقمه و نانی میبرین به زن و بچه تون میدین؟؟ ❌ ویل للمطففین! گلی به جمال مردم ! مسئولین که قدمی برنداشتند ان شاءالله خانواده شهدا و مردم طرحی نو دراندازند
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیس قوه قضائیه: در مورد عفاف و‌ حجاب واقعا وضع خوبی نداریم 🔹سال ۱۴۰۱ گفتم در مورد عفاف و حجاب با همین قوانین می‌توان کار انجام داد و ۷۰ تا ۷۵ درصد مشکل حل می‌شود. 🔹سال ۱۴۰۲ گفتند لایحه بدهید. لایحه ۹ ماده‌ای دادیم که در دولت ۱۵ ماده شد و در مجلس ۷۱ ماده و همین الان هم این لایحه در رفت و آمد است. 🔹۹ فروردین سال گذشته قوانین مربوط به حجاب ناظر بر تکالیف صنوف، اتحادیه‌ها، اماکن و … را احصا و ابلاغ کردم و گفتم ما لایحه دادیم ممکن است ۳ ماه طول بکشد، گفتم فعلا به‌همین عمل کنید تا لایحه به نتیجه برسد. 🔹همین الان هم به ابلاغیه مورد اشاره عمل شود بخش موثری از مسائل حل می‌شود. @Farsna - Link
میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها) ولادت امام خمینی (رضوان‌الله علیه) و روز زن و روز مادر مبارک‌باد 🌹💚🌺
✏️ تجرد رئیس‌جمهور، افتخار ندارد و روا نیست تبلیغ شود! حتی امام علی‌علیه‌السلام، بعد از شهادت حضرت فاطمه‌ سلام‌الله‌علیها ازدواج کردند. اصلاً همگی بنشینند دور هم آه بکشند، بغض کنند و ابری و خیس شوند، ولی حتی اُسوه‌ مردانگی و نماد وفاداری، امام علی -که آقای پزشکیان، به تأسی از ایشان تظاهر می‌کند- بعداز شهادت حضرت فاطمه(س)، با حضرت ام‌البنین ازدواج کردند که یکی از فرزندانشان، حضرت ابوالفضل العباس بودند. تکثیر الگوی «وفادارم، پس مجرد می‌مانم»، بر اساس قاعده‌ «لا رهبانیّة فی الاسلام» [در اسلام، هیچ رهبانیّتی نیست]، ابداً قابل دفاع و توصیه نبوده و اکیداً، ناپسند و مردود به شمار می‌رود. اینکه آقای پزشکیان در حریم زندگی خصوصی و احوال شخصی اش، تصمیم گرفته بعداز فوت جان‌سوز همسر مرحومه‌اش دیگر ازدواج نکند، به خودش مربوط است؛ اما به‌عنوان نماد جمهوریت ایران اسلامی، ایشان و اطرافیانش اجازه ندارند مدام این انتخاب در زندگی خصوصی وی را، به‌مثابه یک روش ستودنی و یک شبه‌الگوی زیست ایرانی‌اسلامی به جامعه و مردم حقنه کنند. وفاداری، در تجرد بعدِ فقدان همسر تعریف نمی‌شود وگرنه معاذالله، زبان متوهمان، تحریف‌گران و بدعت‌گذاران، لال، مطابق چنین توهمی، ائمه و معصومین علیهم‌السلام بعضاً از امثال پزشکیان، آیا یعنی وفاداری کم‌تری داشته‌اند؟! رئیس‌جمهور نیاز است بداند که رفتار و سبک زندگی‌اش، ناخواسته، میان نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها تشدید، تغلیظ و تکثیر خواهد شد و رئیس‌جمهوری که شدیداً از کم‌توانی مدیریتی و نامسلط‌بودن بر حکمرانی ملی رنج می‌برد، با پنهان‌شدن پشت رفتارهایی جوّزده (سنتیمنتالیستی) بی‌ربط و اطوارهای حسی و عاطفی (رمانتیک) کم‌اهمیت هم‌چون «ازدواج‌نکردن بعد فوت همسر»، نه‌تنها موجب وهن دین شده و اقدامش علیه منظومه‌ اندیشه‌ای-ارزشی-هنجاری جمهوری اسلامی است، بلکه گویا بعضی مقامات دولت، مقدس‌سازی از چنین تصمیم سرکوب‌گرایانه و ضد فطری -که همانا، «امر به منکر و نهی از معروف» است- را تحسین‌برانگیز دانسته و اصلاً مذموم نمی‌دانند، آن هم در رویدادی تحت عنوان «اجلاس خانواده، آینده و پیوندهای پایدار» که توسط «معاونت امور زنان و خانواده‌ ریاست‌جمهوری» برگزار می‌شود! ✍️ احسان رستگار 📣 کانال فریاد ابوذرها ____ https://eitaa.com/aboozar72🍃🌸🍃منافقین بدتر از کفارند 👿
. 🔰 پاسخ آیت‌الله سبحانی از مراجع معظم تقلید به استفتائی درباره‌ی حجاب اجباری و وظیفه‌ی حکومت بسم الله الرحمن الرحیم منکرات بر دو نوع است: ۱- فردی منکری را در دور از چشم مردم در خانه خود انجام می­‌دهد، تکلیف او با خدا است و ما درباره‌ی او تکلیفی نداریم. ۲-منکری که وجود آن مضر به حال جامعه است مسلماً باید حکومت اسلامی از آن جلوگیری کند. کسی بخواهد آشکارا مشروب خواری کند و یا قمار بازی، کند. 🔹مسلماً چنین منکری مایه‌ی گسترش گناه در جامعه می‌شود. بی‌حجابی نیز از این منکرات است که سبب می­‌شود گناه در میان جوانان گسترش پیدا کرده و عفت عمومی خدشه­‌دار شود. باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که چنین منکری در خارج تحقق پیدا نکند. (این برنامه‌­ریزی اعم از فرهنگی، اجتماعی و روان­شناسی، اقتصادی و قضایی و انتظامی است) 🔹دلیل این سخن حدیثی از رسول خدا(ص) است که می‌فرماید: إِنَّ الْمَعْصِيَةَ إِذَا عَمِلَ بِهَا الْعَبْدُ سِرّاً لَمْ تُضِرَّ إِلَّا عَامِلَهَا وَ إِذَا عَمِلَ بِهَا عَلَانِيَةً وَ لَمْ يُغَيَّرْ عَلَيْهِ أَضَرَّتِ الْعَامَّةَ هر‌گاه بنده خدا گناهی را در پنهان انجام دهد ضرر آن متوجه خود اوست ولی اگر آشکار انجام بدهد و از آن جلوگیری نشود به جامعه ضرر می­‌زند. 🔹نویسنده‌ای مسأله‌ی حجاب اجباری را مطرح می­‌کند و می‌­گوید: بله اگر بی‌حجابی به مرحله‌ای برسد که مایه‌ی ابتذال و گسترش گناه شود باید از آن جلوگیری کرد. 🔹در پاسخ سخن ایشان یادآور شدم که اصولاً بی­‌حجابی یک صورت بیشتر ندارد و آن همان صورتی که خود او متذکر شده است. آیا می ­توان جاذبه‌ی جنسی میان برهنگان و بی­‌حجابان و جوانان امروز که سن ازدواج آنان بالا رفته را انکار کرد؟ مسلماً این نوع گناه آشکار، اخلاق جوانان را فاسد می­‌سازد. مطلب دومی که یادآور شدم این است. امر به معروف دو مرحله دارد. مرحله‌ی نخست: مرحله نصیحت و تذکر است و این از آن عموم مردم است، البته شرایطی هم دارد. 🔹مرحله‌ی دوم جلوگیری از منکرات است که از آن حکومت اسلامی است. امام صادق(ع) چنین می­‌فرمایند: انما هو علی القوی المطاع العالم بالمعروف من المنکر، لا علی الضعیف الذی لا یهتدی سبیلا الی ایّ من ایّ یقول من الحق الی الباطل، و الدلیل علی ذلک کتاب الله عزوجل قوله.... وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَي الْخَيْرِ وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ. امر به معروف، وظیفه‌ی قدرت نیرومندی است که اطاعت مردم برگردن آنها است. معروف را از منکر تمیز می‌­دهد. این وظیفه ربطی به انسان ناتوان که راهی به جایی نمی­‌برد، ندارد و شاید حق را از باطل باز نمی‌شناسد. 🔹اتفاقاً آیه ۴۱ سوره حج ناظر به همین قسم دوم همین گروه نیرومند است که اجرای امر به معروف بر عهده‌ی آنها است، آنجا که می‌­فرماید: «الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّكاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنكَرِ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ. آنان که به آن­ها قدرت دادیم کسانی هستند که نماز را پرپا می­‌سازند و زکات می­‌دهند و به کارهای نیک فرمان می‌دهند و از منکرات مردم را باز می‌­دارند. سرانجام کارها با خدا است. 🔹جمله­ «ان مکناهم» گواه بر این است که این نوع امر به معروف برای انسان ­های متمکن و قدرتمند و به تعبیر امروزی از آن حکومت اسلامی است و تفسیر این آیه به امر به معروف سفارشی، دور از مضمون آیه است. 📣 کانال فریاد ابوذرها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌️اعتراض حجت الاسلام رفیعی به وضعیت حجاب در جامعه: چرا مسئولان به این سادگی با این موضوع کنار آمده‌اند؟! مسئول که از حکم حجاب برگردد گندم ری نصیب او نگردد 📣 کانال فریاد ابوذرها ____ https://eitaa.com/aboozar72🍃🌸🍃منافقین بدتر از کفارند 👿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جدیدترین قطعه موسیقی با موضوع عفاف و حجاب: 🍀اصالت🍀 با صدای پویا بیاتی https://eitaa.com/joinchat/3638362238Cbcec5fd7c8 🍉یلداتون پر از شادی و سلامتی 🍉
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جدیدترین قطعه موسیقی با موضوع عفاف و حجاب: 🍀اصالت🍀 با صدای پویا بیاتی https://eitaa.com/joinchat/3638362238Cbcec5fd7c8 🍉یلداتون پر از شادی و سلامتی 🍉