eitaa logo
عفاف گرایی
351 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1هزار ویدیو
58 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسله مباحث 26. رعایت عفت در عشق و دوستی و ارتباط ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
🌿تأثیر کسب حلال در تربیت جنسی 🍃کسب مال مشروع و تغذية حلال و پاكيزه، يكي از عوامل و سرمنشأ عمل صالح و دارای آثار و بسیار فراوان است. چنان که قرآن کریم در آیه 51 مؤمنون می‎فرماید: 🌱يا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا... 📌تأثیر مال حرام در زایل کردن ایمان و ارتکاب بزرگ، به‌اندازه‌ای زیاد است که گاهی باور آن دشوار می‌آید. ♨️ فقط شامل خود فرد نمی‎شود، بلکه او را هم در برمی‌گیرد. 🌺امام جعفرصادق علیه‌السلام می‎فرمایند: 🌱 كسْبُ الحَرامِ یَبینُ فی ‌الذُّرِّیَّةِ 🌱 درآمد حرام و نامشروع، اثر آن در و اولاد ظاهر می‌شود. 📚 وسائل، ج ١٢، ص ٥٣ @umefafgaraei
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسله مباحث 27. رعایت عفت در عشق و دوستی و ارتباط (2) ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣📣 *آماده باش مردم و مسئولین! خصوصا استانها و شهرهای ساحلی! همه مورد خطاب این فرمایش حضرت امام هستیم! در هر شهر و دیاری!* ✅ ونهی ازمنکر درکلام بزرگان 🔴 *واکنش جدی حضرت امام خمینی به بدحجابی و هرزگی و ولنگاری عده ای هوس باز !* ⛔️ *اگر دولت کاری نکند ، امت حزب الله پوستشان را میکند !*🇮🇷 *مگر مازندرانی ها ورشتی ها میذارند...*‼️ *مگر مردم بندر پهلوی(انزلی) ، مردند که زن ومرد هرکار میخوان بکنن؟؟!!* Sepah_pasdaran
🍃روزه، تمرین کلاس زندگی 🍃درس ایثار و خلوص و بندگی 🍃روزه، زنجیر هوا گسستن است 🍃دیو و بت‌های درون بشکستن است... 🌹فرارسیدن ماه پرخیر و برکت رمضان بر عفافگرایان مبارک باد. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قصه حجاب ✅قصه ، قصه گذشتن از خودخواهی هاست... ✅قصه حجاب، گذشتن از امیال و لذتهای در دسترس، برای رسیدن به لذت های بالاتر است؛ هم برای خود و هم برای دیگران. ✅قصه حجاب، قصه فداکاری ست برای دیگران برای امنیت اجتماعی، آرامش خانوادگی، سلامت روانی... 🎈کسی هست که بگوید از فرهنگ و بهتر است؟! 📌میل به مستوری، میل به مورداحترام قرارگرفتن، میل به تکریم شدن ماست. ♨️حالا چه شده که جامعه به سمت و سویی رفته که میل به جلوه گری برای زنان پررنگ تر شده؟! 🎙 نعیمه اسلاملو؛ نویسنده و پژوهشگر در حوزه زن و خانواده @umefafgaraei
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسله مباحث 28. دعا و عفاف‌گرایی ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
📣📣📣 اولین نشست در سال 1401 🔔 💬 با عنوان: «از سکوت تا بداخلاقی‎؛ بازنمایی واکنش دانشجویان در مواجهه با امر حجاب (مطالعه‎ای کیفی در گروه تلگرامی دانشجویان مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد)» 🎤ارائه دهنده: دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ دانشیار دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد 📆زمان: چهارشنبه 17 فروردین ماه ساعت 16:30 🎥همراه با پخش مستند؛ ساعت 16:15 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
📝پژوهشی در زمینه تأثیر اینستاگرام بر بانوان ✏️نصرت الله نعمتی فر و دکتر صفورایی پاریزی در سال 1398، پژوهشی را با عنوان زیر انجام دادند: 🔖«بررسی تأثیر استفاده از شبکه های اجتماعی بر حجاب و پوشش کاربران با تأکید بر ابعاد دینداری (مورد مطالعه: کاربران زن شبکه اجتماعی اینستاگرام)» 🔶جامعه آماری، کاربران فعال شبکه اجتماعی بود و ابزار اندازه گیری پرسشنامه بومی شده میزان دینداری استارک و گلارک در پنج بُعد و پرسشنامه محقق ساخته حجاب و پوشش لحاظ شده بود. 📝یافته های این تحقیق نشان داد: 🔷تأثیری میان میزان استفاده از شبکه های اجتماعی، میزان رضایت و میزان اعتماد به شبکه های اجتماعی، با و پوشش کاربران وجود دارد. 🔷به عبارت دیگر، با افزایش استفاده کاربران از شبکه هاي اجتماعی، میزان بدحجابی آنها بیشتر می‎شود. 🔷همچنین، هرچه کاربران به شبکه هاي اجتماعی بیشتر اعتماد و همچنین از آنها رضایت داشته باشند، حجاب و پوشش آنها کاهش می‎یابد. 🔶اما میزان ابعاد دینداری (بعد اعتقادی، بعد مناسکی، بعد پیامدی، بعد شناختی و بعد احساسی) با حجاب و پوشش کاربران دارای تأثیر مستقیم و مثبت بوده است. @umefafgaraei
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسله مباحث 29. روزه‌داری و عفاف‌گرایی ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
❇️سبک زندگی عفیفانه در قرآن 🔸تفسیر سوره مبارک نور توسط آیت‌الله علم‌الهدی 🖋️هر روز همراه با اقامه نمازجماعت ظهر وعصر 📌خیابان امام رضا ۲۳ ، حسینیه دفترنماینده ولی فقیه 🌐Alamolhoda.com 🆔 @Alamolhoda_com
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسله مباحث 30. به‌پاداری نماز و عفاف‌گرایی ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ بررسی شاخصه های خانواده ی سالم از نگاه آیات قرآن باحضور کارشناسان علوم قرآنی، سیره وحدیث و روانشناسی اسلامی در مجموعه برنامه 🔶 قسمت اول: قرآن برنامه ای برای زندگی@kheybarmedia
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسله مباحث 31. معادباوری و عفاف‌گرایی ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حفظ کرامت زنان 💎 اگر خدا به زن گفته ارتباط با نامحرم را حفظ کن، به خاطر این است که خودت را نکن. 🎈 خدا می‌خواهد حفظ شود. ⛔️ با دست دادن به نامحرم که چیزی نمی‌شود... ♨️ به ظاهر چیزی نمی‎شود، اما کرامت زنان را پایین می‎کشد. ✅ به خداوند که خالق ما و سازنده عالم هستی است، کنیم. 🎙استاد ماندگاری @umefafgaraei
🔷در کشور لائیک ترکیه، اینترنت در اینترنت کودک، خانواده و آزاد (با امکان دسترسی به محتوای غیراخلاقی) ارائه می‌گردد؛ یعنی مردم بین اینترنت پاک و اینترنت کثیف، دارند. اما در جمهوری اسلامی از کاربر ۶ ساله تا ۶۰ ساله همگی از استفاده می‌کنند❗️ 🔶به بیان دیگر، مسئولان جمهوری اسلامی، مردم را برای بهره‌مندی از مزایای اینترنت، به استفاده از اینترنت کثیف با فحشا کرده‌اند. 🔷این وضعیت خلاف فرمایشات صریح است. امام سلف رسانه را به دو دسته با فحشا و بدون فحشا تقسیم کرده، اولی را حرام و دومی را حلال می‌دانست. 🔶امام خلف هم بارها بر فضای مجازی نهیب زده و اینترنت کثیف موجود را به که بین مردم رها شده تشبیه کرد. ✍️محمد کرباسی @umefafgaraei
✅بزرگ‌ترین درس ماه رمضان، است. 🌿اولین و مهم‌ترین قدم خودسازی هم این است که انسان به خود و به اخلاق و رفتار خود، با نظر نگاه کند؛ عیوب خود را با روشنی و دقت ببیند و سعی در برطرف کردن آنها داشته باشد. ✅این از عهده‌ی خود ما برمی‌آید و این تکلیفی بر دوش ماست. ⚠️كسانى كه در جامعه دچار مى‌شوند -فساد مالى، فساد اخلاقى، فساد سياسى و...- هم خودشان را تباه مى‌كنند، هم به مردم مى‌زنند. 🌿عامل اصلىِ آن همين است كه انسان در مقابل حدود و ، احساس تنگىِ جا كند؛ بخواهد هر مانعى را از سر راه خود بردارد. وقتى انسان خداى نكرده به اين حالت دچار شد، ديگر هيچ حدّى را نمى‌شناسد و اين‌گونه است كه در جامعه به وجود مى‌آيد. ⚜️امام خامنه ای مدظله العالی⚜️ @umefafgaraei
☘️حفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه است که حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش ظاهری است. ✅به تعبیری لطیف‌تر حجاب است و عفاف . 🔺برخی افراد ممکن است داشته باشند؛ ولی عفاف و طهارت باطنی را در خویش ایجاد نکرده باشند. این گروه از حجاب، تنها پوسته‌ای و ظاهری بی‌معنا دارند. 🔻از سوی دیگر کسانی هستند که کرده و با تعابیری همچون؛ من قلب پاکی دارم و... خود را سرگرم کرده اند. ⚠️انسان‌هایی چنین، باید در خود، نکته‌ای اساسی را بنگارند و آن این است که درون پاک، بیرونی پاک می‌پروراند و هرگز قلب پاک، موجب بارور شدن به نام بی‌حجابی و بدحجابی نخواهد شد. 👇مطالعه بیشتر در http://sudabeh-gh.blogfa.com/post/12 🌷شهید آوینی کارگردان و روزنامه‌نگار حوزه فرهنگی، روز بیستم فروردین ۱۳۷۲، در منطقه فکه، در حال بررسی لوکیشن فیلم مستند "شهری در آسمان"، بر اثر اصابت ترکش مین باقی‌مانده از جنگ ایران و عراق، به رسید. @umefafgaraei
🔹انجمن علمی علوم قرآن و حدیث دانشگاه فردوسی مشهد با همکاری انجمن‌های علمی الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌کند: 🔅ویژه برنامه ماه مبارک رمضان 🔅 سلسله کرسی های آزاد اندیشی 💠 سی شب؛ سی آیه 💠 🎙نشست هفتم با حضور: دکتر سیده زاهره میرجعفری مدرس حوزه و دانشگاه، پژوهشگر مطالعات تطبیقی خانواده و دکتری مطالعات زنان موضوع ارائه با محوریت از آیه ۳۱ سوره نور: 💎"حدود عفاف و حجاب در مردان و زنان" زمان برنامه 📆 شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ 🕰 ساعت ٢١:٠٠ الی ۲۱:۳۰ محل برگزاری: 🖥 وبینار انجمن‌های علمی دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی 🌐http://vroom.um.ac.ir/saftis @umefafgaraei
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسله مباحث 32. محبت الهی و عفاف‌گرایی / زیارت اولیای الهی و عفاف‌گرایی ارائه: حجت الاسلام محمد چنارانی به اهتمام @efaf_amin Kanoon-amin.ir
🔰اولین نشست در سال 1401 💬 با عنوان «از سکوت تا بداخلاقی‎؛ بازنمایی واکنش دانشجویان در مواجهه با امر حجاب (مطالعه‎ای کیفی در گروه تلگرامی دانشجویان مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد)» 👤با ارائه دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ دانشیار دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد ⏰در تاریخ چهارشنبه 17 فروردین ساعت 16:30 🎧 به‎صورت وبینار و همچنین ، با مشارکت اعضای هیئت علمی، مسئولان و کارشناسان فرهنگی دانشگاه، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی، دانشجویان و علاقه‌مندان مسائل دینی و فرهنگی اجتماعی، برگزار شد. ❇️ دکتر سعیدی رضوانی در این نشست، به تحلیل واکنش دانشجویان دانشکده مهندسی، نسبت به امر پرداختند. 🔷در گروه دانشجویی یادشده، در خلال مباحث مربوط به حضوری شدن کلاس‎ها و امتحانات، یکی از دانشجویان ممتاز که از اعتقادات مذهبی نیز برخوردار بوده است، نقدی را بر (براساس تصویر پروفایل) یکی از خانم‎های دانشجو وارد می‌کند و این موضوع، زمینه ورود دیگر دانشجویان را نیز به وجود می آورد و بعد از گذشت 8 ساعت در گروه، بحث فروکش می‌کند. حدود 200 نفر، در این گروه حدود 800 نفره در طول این 8 ساعت، برخط بودند. محتواهای ارائه شده (اعم از متن و تصویر و گیف) از سوی 32 نفر که به بحث ورود کردند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. 🍃🌺🌺🌺🍃 @umefafgaraei
🔷داده ها طی سه مرحله طبقه بندی و در نهایت در دسته ای به نام قرار گرفتند و درواقع رفتارهای دانشجویان در این گروه دانشجویی، به گونه ای رقم خورد که نه تنها تقبیح نشد، بلکه فرد منتقد، مجبور به پاک کردن پیامهای خود شد. دو دسته اول و دوم تجزیه و تحلیل ها به شرح زیر می‎باشد: 1️⃣نیش تلخ 🔺شامل تحقیر و تمسخر، توهین، فحش و ناسزا، اتهام تجسس، اتهام به بیماری جنسی، زیر سؤال بردن سلامت روان، اتهام به دورویی، تهدید و تأیید و دعوت به توهین. 2️⃣خانه عنکبوت 🔺شامل متحجر پنداشتن و به سخره گرفتن اعتقادات، اباحه‌گری، شخصی دانستن دین، عادی بودن بدحجابی و برداشت متفاوت از حجاب. 3️⃣شمع خاموش 🔺شامل جری شدن فرد بد‎حجاب و پاک کردن پیام‎ها و عقب‎نشینی. 4️⃣سم سکوت 🔺شامل حمایت حداقلی از اسلام نه فرد منتقد و بی‎تفاوتی اعضای برخط نسبت به رفتارهای غیرمؤدبانه اکثریت مطلق مشارکت کنندگان. ☘️دکتر سعیدی رضوانی در انتهای بحث، به بُعد و در بین افراد جامعه بیشتر پرداختند. 📌ایشان مردم را «آینده زیستِ جنسی ایرانیان» به آحاد مردمِ مسلمان و غیرمسلمان! عنوان نمودند. ☘️آقایان دکتر غفاری و دکتر اصغری نکاح نیز، به عنوان اعضای حاضر در سالن دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، از ابعاد روانشناسی و تعلیم و تربیت، به ارائه نظرات تکمیلی پرداختند. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده به همراه پرسش و پاسخ عفافگرایان: 👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/dtWMinQ2Rj2c4py @umefafgaraei
🔥حقیقت بدحجابی🔥 🔴داستان‌عجیب شیخ رجبعلی‌خیاط و زنی آتشین🔥 🔹نکوگویان (فرزند شیخ رجبعلی خیاط): پدرم با چشم برزخی چیزهایی می‌دید که دیگران نمی‌دیدند. یکی از دوستان پدرم می‌گفت: یک روز با جناب شیخ به جایی می‌رفتیم، یکدفعه من دیدم جناب شیخ با تعجب و حیرت به زنی که موی بلند و لباس شیکی داشت نگاه می‌کند! از ذهنم گذشت که جناب شیخ به ما می‌گوید چشمتان را از نامحرم برگردانید و حالا خودش اینطور نگاه می‌کند! فهمید! گفت: تو هم می‌خواهی ببینی که من چه می‌بینم! ببین! من نگاه کردم دیدم همین طور از بدن آن زن، مثل سرب گداخته، آتش و سرب مذاب به زمین می‌ریزد! و آتش او به کسانیکه چشم‌هایشان به دنبال اوست سرایت می‌کند! 🔸جناب شیخ گفت: این زن راه می‌رود ... و مردم را همین طور با خودش به آتش جهنم می‌برد!👇 https://rasekhoon.net/news/show/219656/ شیخ عارف، زاهد و مرد خدا / راهی بازار شد آن با صفا همرهش شد یک مریدی با سرور / می‌نمود افعال نیکان را مرور ناگهان دیدش که شیخ با مرام / محو دیدار بتی شد بی کلام یک زن بد پوشش و انگشت‌نما / با تجرّی رفته است جنگ خدا با تعجب کار شیخش را بدید / بدگمانی در سر او شد پدید محو نامحرم شده مرد خدا ؟! / این سوال آمد به ذهنش که چرا ؟! شیخ شد آگاه از افکار او / خنده کرد بر فکر و بر پندار او گفت ای یار از نگاه من ببین / بدگمانی را ز ذهن خود بچین با کراهت گوش کرد حرف مراد / لحظه‌ای چشمش به سوی او فتاد دید آن زن را میان یک عذاب / شعله‌ها و آتش و جسمی مذاب شعله‌ها سر می‌کشد تا آسمان / کوهی از آتش شده گویا روان چشم نامحرم که می‌اُفتد به آن / متصل می‌گردد این آتش بدان می‌زند آتش به جسم خشک و تر / هرکه از شهوت کند او را نظر ناله‌ای زد آن مرید بد گمان / گفت چشم برزخی را وا ستان مرد حق را چشم و دیدی دیگر است / کشف اسرار از عفافش در سر است شعر از: عبدالله ابراهیمی مصرع آخر اشاره دارد به اینکه شیخ رجبعلی خیاط، کرامت کشف و شهود را از عفاف‌گرایی به دست آورد! @efaf_amin Kanoon-amin.ir