هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#ازدواج_در_وقت_نیاز
🔹❓علت اصرار برای افزایش حداقل #سن_ازدواج چیست؟ واقعاً هدف از اینکه حداقلِ سن ازدواج را از ۱۳سال به ۱۸سال برسانند، چیست؟
🔻 آیا طلاق است؟
🔻 آیا حقوق خانواده و زن است؟
🔹 در حالیکه طبق آمار رسمی، طلاق در ازدواجهای سنین پائینتر خیلی کمتر است از سنین بالاتر!
🔹 به این #پژوهش نگاه کنید:
"امکانسنجی افزایش حداقل سن ازدواج از منظر قوانین جمهوری اسلامی ایران و فقه امامیه"
🔹 پژوهشی که در پژوهشگاه قوه قضائیه انجام شده است!.
💢 دوستان پژوهشگر، حقوقدان، طلاب و روحانیت اعم از آقا و خانم
🔹 بروید در این موارد زیربنایی و تخصصی کار کنید. بروید ساختارسازی کنید و زیربنای قوانین را مورد مطالعه قرار بدهید.
🔹 بعد بیایید طرح جدید بدهید و به شبهات و نظراتِ دگراندیشان پاسخ بدهید.
📍آیا اینکه در این مملکت قانون وضع شده که ازدواج زیر ۱۳ سال خلاف است و عقد باید باطل شود، مبنای شرعی و فقهی دارد؟ مبنای عقلی و فلسفی دارد؟
📍اینها اول، ممنوعیت ازدواج زیر ۱۳ سال را تصویب کردند و حالا به دنبال این هستند که عدد ۱۳ را به ۱۵ یا ۱۸ برسانند.
🔹❓ماها در این زمینه چه کردیم؟ علما و بزرگان ما، روحانیت ما، حقوقدانهای انقلابی ما، فعالان عرصه اجتماع و خانواده؟
🔹 عرصه را خالی نکنیم.
📛 لیبرالها از یک طرف میگویند #آموزش_مسائل_جنسی را به #سنین_پائین بکشانند اما #ازدواج را #ممنوع کنند! دقیقاً برای افزایش روابط نامشروع (#گناه_زنا، #گناه_هم_باشی، #گناه_همجنس_بازی) و آزادی جنسی دارند زیرساخت قانونی درست میکنند!
✅ داوود مدرسییان
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
⛅️⛅️آفتاب در حجاب
#عاشورا فقط چند ساعت طول کشید،
اما تا ابد خورشید #حجاب و #عفت #زنان عاشورایی بر قله تاریخ می درخشد.
و #صلابت زنانه ای که از زنان داغدیده و اسیر حرم کم نشد، زبانزد است.
مگر می شود از عشق حسین گفت و "آفتاب در حجاب" زنان و خواهران و دختران حسینی را ندید؟!!!!
عاشورا سند محکم ایستادن و کم نیاوردن است.
و زنان حرم می دانستند که اگر از #حیا و #نجابت و #حجابشان کم بگذارند، اگر بگویند به #ظاهر که نیست، به #دل است،
اگر بگویند مشکلات حکومت یزید همه حل شده،
فقط مانده دو تار موی من،
آرام آرام از چیزهای دیگر هم میگذرند.
و نام #زن برای همیشه مهر باطل میخورد.
#سحر_شهریاری
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
⭕️ جا دارد در #روز_سینما، برخی انتقادات و مطالبات را از سینما مطرح نمود:
💢 ۱. #جایگاه_عفاف_گرایی و ترویج آن، در گسترهی جهانی و تمدنی در سینمای امروز ایران کجاست؟
💢 ۲. کدام بخش از سینمای ایران، وظیفهی مواجهه با سینمای تبلیغکنندهی #گناه_زنا و #زنازادگی و مروّج #حرام_زادگی را دارد؟!
💢 ۳. چرا سینمای ایران غالباً با آثاری که تأیید کننده #روابط_نامشروع است، به ترویج موضوعاتی از قبیل #روابط_مثلثی، #هم_باشی، #همجنس_بازی، #فروپاشی_خانواده، هجوم علیه #ازدواج_موقت و #تعدد_زوجات دامن میزند؛ رابطههای #محرم_و_نامحرم در سینمای امروز، فاجعهآفرین است که صدای آن فردا در میآید و ترویج فحشا شاهبیت سینمای امروز ایران است.
💢 ۴. برخی فیلمهای سینمایی با کدام بودجه، بر آتشِ نهادینهکردنِ #انقلاب_جنسی در ایران اسلامی، میدمند؟!
💢 ۵. گناه #زنای_ذهنی نباید در فیلمهای سینمای ایران ترویج شود!
💢 ۶. چرا برخی فیلمهای ایرانی با بودجهی بیتالمال رسماً با کپی کردن فیلمهای هالیوود، #سبک_زندگی_آمریکایی را ترویج میکنند، همان سبک زندگیای که رهآورد آن مبتنی بر گزارش بینالمللی #نقشه_خانواده_جهانی، خانوادههای فرو پاشیده با بیش از ۴۱ درصد زنازاده است و همان کشوری که هالیوودش سرآمد #سینمای_مروج_حرام_زادگی است و سازمانیافته در حال ترویج #گناه_زنا و #زنازادگی و #همجنس_بازی است!!
🎭🎭🎭🎭🎭
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
💢 قطعهای از پازل #انقلاب_جنسی در آمریکا به مناسبت #روز_سینما
♨️ حرکت زیرپوستی سینما برای عادیسازی #انحرافات_جنسی در جامعه
🔻سینما میتواند تأثیر قابلملاحظهای بر مسئله مقبولیت یا عدم مقبولیت گروههای مطرود و به حاشیه راندهشده بگذارد.
🔻تا دههها پس از آنکه به شخصیتهای #اِل_جی_بی_تی (LGBT مخففی برای زنان همجنسباز Lesbian، مردان همجنسباز Gay، دوجنسیتیهاBisexual و تراجنسیتها Transgender) اجازه حضور در فیلمها داده شد، تمایل جنسی و جنسیت آنان در اشارههای تلویحی و بصری زیرپوستی پنهان شده بود.
🔻اگر شخصیتی آشکارا همجنسباز، بهطرز وحشتناکی کشته یا بهلحاظ اخلاقی فاسد نشان داده میشد.
🔻حتی امروز با گذشت دههها از کنار گذاشتن آییننامه هِیز، شخصیتهای اِلجیبیتی بهندرت موفق میشوند آزادانه در فیلم حضور داشته باشند و پایان خوشی شامل حالشان شود.
🔻رفتهرفته #الگوهایی برای شخصیتهای اِلجیبیتی در ژانرهای گوناگون، ایجاد شد. این الگوها آهستهآهسته از دنیای فیلم وارد دنیای خارج شدند و در واقعیت #جامعه رخنه کردند.
🔻فیلمسازان برای رساندن هویت این شخصیتها به مخاطبین، به #علائم و اشارات بصری تکیه کردند.
🔻برای اجتناب از واکنش شدید متعاقب از سوی حامیان آییننامه هِیز، شخصیتها بهوضوح در قالب شخصیت منفی داستان و به لحاظ اخلاقی، تُهی و ویران نمایش داده شد.
🔻درنهایت این مسئله به تاکتیکی پرطرفدار در میان فیلمسازان تبدیل شد تا شخصیتهای اِلجیبیتی را بدون تخطّی از آییننامه هِیز به #تصویر بکشند.
متن کامل این یادداشت👇
🔗http://yon.ir/yKQk6
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴مرحوم #آقاسی
در خیابان چهره #آرایش مکن!
از جوانان سلب #آسایش مکن!
زلف خود از روسری بیرون مریز
در مسیر چشم ها افسون مریز
یاد کن از آتش روز #معاد
طره ی گیسو مده در #دست_باد
خواهرم تو دیگر #کودک نیستی
فاش تر گویم؟ #عروسک نیستی!
خواهرم ای دختر #ایران زمین
یک نظر عکس #شهیدان را ببین!
خواهر من این #لباس_تنگ چیست؟
پوشش چسبان رنگارنگ چیست؟
پوشش #زهرا مگر این گونه بود؟
خواهرم این قدر طنازی مکن
با #اصول_شرق لجبازی مکن
در امور خویش #سرگردان مشو
نوعروس #چشم_نامحرم مشو
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#جایگاه_حجاب_در_ورزش
⭕️طی چند روز گذشته عکسهایی از تمرین موی تای کاران کشورمان در فضای مجازی منتشر شده که نشان میدهد بانوان #بدون_رعایت_حجاب اسلامی و به بدترین شکل ممکن کنار مربی مردان حضور دارند و علاوه بر گرفتن عکس یادگاری در حال تمرین کردن هستند.
🔻 این اتفاق در حالی رخ داده که فدراسیون ورزشهای رزمی در بخش مردان و بانوان دو مربی از کشور تایلند به ایران دعوت کرد که مسئولیت آنها آموزش فنی موی تای در ایران است❗️
️ 🔻 اما متأسفانه شاهدیم که در بخش #بانوان یک #مربی_مرد فعالیت میکند و در بخش #مردان هم یک #مربی_خانم که از تایلند آمده آموزش میدهد، یعنی در واقع همه چیز #برعکس است❗️
🔻اخیراً هم عکسهایی منتشر شده که مربی مردان که از تایلند به ایران آمده در کنار بانوان بدون حجاب و در بدترین شرایط در حال آموزش موی تای است. در واقع چیزی به نام حجاب در عکس ها دیده نمیشود.
https://www.farsnews.com/news/13980620000351/
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
با سلام و احترام
📣📣📣 کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی
💬 عنوان نشست: "بازنمایی آسیب های اجتماعی در سینمای ایران؛ اکران و نقد و بررسی فیلم سینمایی متری شش و نیم"
👨🏫 با مشارکت اعضای محترم کارگروه
⏰زمان: چهارشنبه 27 شهریور رأس ساعت 16
و اکران مستند "مانند زینب" ساعت 15:45
🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا
✳️لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وزیر کشور: برخورد با کشف حجاب یکی از اولویتهای اصلی ماست.
@efaf_amin
Kanoon-amin.ir
📚 معرفی کتاب
#محرمانه_با_مادران؛ آنچه باید درباره #تربیت_جنسی #دختران دانست.
«باید گفت» ها و «نباید گفت» های جنسی به دختران از مسائلی است که از #بدو_تولد تا زمان #ازدواج یک دختر، دغدغه والدین اوست؛ به خصوص در دوران #بلوغ.
وقتی بلوغ #جنسی دختران فرا میرسد، سر درآوردن از مسائل جنسی مهم میشود…
آنها میخواهند ریز و درشت واقعیات جنسی را بدانند و رازهایش را کشف کنند. رازهای مربوط به خود، #جنس_مخالف و روابط #پدر_و_مادر.
#ریحانه_خلیل_اکبر در این کتاب، شناخت تربیت جنسی و راه های کنترل میل جنسی دختران را خطاب به مادران بیان نموده و سعی کرده با بهره گیری از #منابع_دینی و تحقیقات #روان_شناختی به سؤالات فراوانی در حوزه تربیت جنسی پاسخ دهد.
این کتاب همچنین شاه کلیدهایی جهت #پیشگیری یا #درمان #انحراف_جنسی دختران ارائه کرده است.
#حدیث_راه_عشق، این کتاب ارزنده را روانه بازار نشر کرده است.
........
🔸 قیمت (با #۱۵_درصد_تخفیف):
🔹 ۱۵.۰۰۰ 👈 ۱۲.۷۵۰ تومان
🔸 جهت سفارش کتاب:
@sefaresh_ketab
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
خلاصه ای از نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی چهارشنبه ۱۳ شهریور
با عنوان: نقش #عفاف و #حجاب بر #سلامت_اجتماعی و #تحکیم_خانواده
با ارائه آقای دکتر غلامرضا #حسنی_درمیان عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
بسمه تعالی
🔹دکتر حسنی درمیان:
هنگامی که بحث عفاف و حجاب مطرح میشود، از جنبهای به آن پرداخته میشود که در فضای دینی بررسی میشود و سپس از جنبه اجتماعی و تأثیراتی که در جامعه امروز بشری داشته است بحث میشود. طبق پژوهشی که درباره آسیبهای فرهنگی در سطح شهر مشهد از لحاظ اولویتهای فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب انجام شده است، حجاب امری بیرونی و عفاف درونی است و رابطه بین این دو روشن است. از طرفی آنچه که در جامعه به لحاظ عینی دیده میشود این است که پوشش دارای جنبههای سه گانه قانونی، عرفی و شرعی است. پوشش را میتوان از این سه منظر نگاه کرد. از منظر عرفی جامعهای را نمیبینید که پوشش نداشته باشند و یا بدون میزانی از عفاف باشد، اما اینکه حدود آن چه طور است نقطه نظرات متفاوت است و در بستر فرهنگهای مختلف این تنوع دیده میشود و بنابراین عفاف و حجاب برای هر دو جنس است. این بحث تاریخی است و همه ملل را شامل میشود و حتی خرده فرهنگها به مسأله پوشش توجه داشته اند. حتی در دانشگاههای جهان قوانین پوشش دیده میشود و از نظر عقل بشری بر آن تأکید شده است و بر این امر به شدت مراقبت میشود که از آن حدود خارج نشود، اما نگاه اسلام خاص است و فقط با دیدگاه دنیوی به مسأله پوشش نگاه نمیکند؛ جنبه آخرتی نیز دارد.
🔹حجاب و عفاف یک الگوی رفتاری است، این الگوی رفتاری در جنبه هنجاری وابسته به ارزشها است و سلسله مراتب ارزشی برای آن تعریف میشود؛ چراکه بین ارزشها و هنجارهای جامعه رابطه وجود دارد و در داخل جوامع تابع خرده فرهنگها میشود و آنچه که امروز درباره عفاف و حجاب دیده میشود تلفیقی از قانون، عرف و شرع است و اینکه کدام تقدم دارد و دارای اهمیت است، بستگی دارد که آن سلسله مراتب ارزشها تا چه میزان وابسته به ارزشهای اعتقادی است. ارتباط بین عفاف و حجاب ناگسستنی است، اما در جامعه ممکن است تابع قانون باشد تا تابع ارزشهای دینی و برعکس. الگوی رفتاری حجاب و عفاف یک الگوی منفک شده از سایر الگوهای رفتاری نیست و در دایره سبک زندگی ما تغییر میکند؛ چراکه نمیتوان حجاب و عفاف را مجزا به سمت ارزشهای دینی و شرعی سوق داد.
https://eitaa.com/umefafgaraei