eitaa logo
عفاف گرایی
347 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1هزار ویدیو
58 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔸 دکتر فرع شیرازی: این فیلم به لحاظ محتوایی عالی است، اما به شرط آن که مخاطب آن والدین و مربیان باشند. آموزش این آسیب ها در احکام فقهی وجود دارد. مثلاً بحث استحمام کودک همراه والدین هم جنس خود از سنین 5 سالگی به بعد، مطرح است. به نظر بنده اصل پرداختن به این مسائل بسیار مهم است و حتی واجب شرعی نیز می باشد. چرا که بر اساس روایات، والدین باید محرمات، واجبات و اصول شرعی را به فرزندان خود آموزش دهند. 🔸 دکتر صمدی: داشتن آسیب برای چنین فیلم هایی درست است. اما باید این را هم در نظر گرفت که خانواده هایی هستند که هرگز مورد آموزش قرار نمی گیرند. پس اگر هزینه فایده کنیم، فایده های این فیلمها بیشتر است و در واقع نوعی تلنگر به حساب می آید. 🔸 آقای محروقی: اصل ساختن این گونه فیلم هارا تأیید می کنم. اما به شرط آنکه فقط والدین و خانواده ها آنها را تماشا کنند نه بچه ها. متأسفانه در این فیلم، خانواده برنامه درستی برای خود نداشت و هرگونه ارتباط در این خانواده از هم گسیخته بود و همچنین عدم آگاهی آنها در مورد تربیت جنسی فرزندشان مشهود بود. 🔸 آقای مسروری: این فیلم حال من را خیلی بد کرد. باید فیلم ساز از نقطه مثبت شروع کند. مثلاً آموزش صحیح زندگی و تربیت جنسی کودکان را نشان دهد. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔸 دکتر حسین زاده: فیلم باید در حال ما تأثیر بگذارد. فیلمی که نه حال ما را خوب کند و نه بد، فیلم مورد قبولی نیست. اگر فیلمی حال ما را خوب کند، باعث نوعی رشد می شود و بر عکس آن نوعی تلنگر به حساب می آید. فیلمساز در این فیلم از پرداختن به داستان های موازی پرهیز کرده و فقط به یک موضوع اما جذاب و چالش برانگیز پرداخته است. به این فیلم از چند جهت می توان نگاه کرد. اول اینکه سازنده فیلم واقعاً چه منظوری داشته است. این فیلم، حجم متراکمی از مشکلات و آسیب های اجتماعی را دارد که یکی از آنها کودک آزاری است. در این فیلم کودک مورد تجاوز روحی قرارگرفته و این موضوع مربوط به زمینه های اجتماعی خانواده است. از دیگر آسیب هایی که این فیلم به آن می پردازد اختلاف سن والدین کودک، فرهنگ متفاوت آنها، نوع تفکرات و توقعات آنها می باشد. واقعیت این است که درکشور ما، بسیاری از ازدواج ها، مبتنی بر احساسات است و نکته بسیار مهم این است که شروع ازدواج باید عاقلانه باشد و تداوم آن عاشقانه. در این فیلم زن و مرد به خاطر احساسات با هم ازدواج می کنند و دچار اختلافات و چالشهایی در روابط خود می شوند که نتیجۀ آن یک کودک افسرده شده است. این فیلم دارای کمترین سیاه نمایی بود که واقعیت ها را به دور از سیاه نمایی ها، خیلی ساده و روشن نشان داد. البته مواردی از جمله پدیدۀ سگ بازی در این فیلم وجود داشت. ما سنتی فکر میکنیم، اما مدرن عمل میکنیم. در این فیلم شخصیت مرد از بگو و بخند با زنان و دختران ابایی ندارد، اما زمانی که همسرش از گفتگو با پسر همسایه، با او سخن می گوید، از این مسأله ناراحت میشود. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺توییت محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، در مورخه 11 اسفند98 🔺شهردار مشهد با اعتماد به نظر کارشناسان بهداشت و درمان برای در امان ماندن از ویروس کرونا و تأمین سلامتی جسمی افراد به همگان اعم از زن و مرد و کودک توصیه کرده حتی الامکان در خانه بمانید مگر ضرورتی ایجاب بکند برای بیرون آمدن، و آن‌هم با رعایت اصول ایمنی و بدون تماس با دیگران و ... ! 🔺خیلی هم خوب، احسنت و آفرین به این درایت! چرا که پیشگیری بهتر است از درمان. 👏👏👏 🔺اینک در ارتباط با سلامتی روحی و روانی افراد جامعه، خداوند که بی‌نهایت علم نسبت به چگونگی سلامتی انسان و جامعه دارد در قرآن کریم به زنان توصیه کرده: در خانه‌هايتان بمانيد و به خیابان‌گردی و خونمایی جاهلانه نپردازید! (وَقَرْنَ في بُيوتِكُنَّ وَ لاتَبَرَّجنَ تَبَرُّجَ الجاهِلِیَّةِ الاُولی) 33 احزاب 🔺بي‌شك مراد زنداني شدن زنان در خانه نيست؛ بلكه مراد آن است‌كه چون محيط بيرون اغلب آلوده به ویروس بی‌عفتی است، براي حفظ عفاف و سلامتي روحي و رواني و معنوی خودو دیگران، كمتر از خانه خارج شوند و به‌عبارت ديگر جز براي كارهاي ضروري از خانه خارج نشوند و آن‌هم با رعایت عفت در پوشش و نگاه و گفتار و رفتار و خلوت و اختلاط و ... . 🔺شكي نيست كه اين بيرون نيامدن از خانه، براي حفظ عفاف و سلامتي روحی و روانی و معنوی و پیشگیری از پی‌آمدهای ناگواری همانند خیانت و طلاق و آبروریزی و بیماری‌های جنسی و جسمی و روانی و ... مي‌باشد. 🔺خیلی هم خوب، احسنت و آفرین به این درایت! چرا که پیشگیری بهتر است از درمان. 👏👏👏 برگرفته از ، ص466 @efaf_amin Kanoon-amin.ir
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
هوالعزیز ✍️ در شرایطی که ، مملکت را نیمه تعطیل و مردم را به شدت درگیر و سرگرم کرده است، شاهد این هستیم که تمام نهادها، حتی نهادهایی مثل حوزه علمیه، سپاه پاسداران، هیأت های مذهبی، بسیج و سایر نهادهای فرهنگی، برای دفع و رفع این ویروس و رسیدگی به بیماران کمر همت بسته اند. بسیار خوب. خداقوت. 👏 ✍️ اما سؤالی دارم: 🔻 آیا ، ، ، ، و ... که هر کدام شان برای نابودی یک جامعه و یک حکومت دینی کافی است، خطرناک ترند یا ویروس کرونا؟؟ 📌 چرا در برابر اینهمه و علنی شاهد و بی تفاوتی این نهادها و امت حزب الله هستیم؟؟ 🔻 ای کاش حوزه های علمیه، سپاه، بسیج، هیأت های مذهبی و امت حزب الله که برای یک ویروس که نتیجه اش بیماری و است، اینگونه شبانه روز تلاش می کنند و خود را به آب و آتش می‌زنند؛ خصوصاً ، یک صدم و ذره ای از این همت را، برای وظیفه و رسالت اصلی خود، یعنی رفع و و بیماری های روحی و اخلاقی جامعه، که مملکت و تهران را پر کرده است، صرف می کردند. 👤 ۹۸/۱۲/۱۲ https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
📌 حجم انبوه حذف در آثار جشنواره یک هشدار جدی است!. 📽 جشنواره فیلم فجر نقطه عطف سالانه سینمای ایران است، که می‌توان نگاه فیلم‌ساران حاضر در این دوره از جشنواره را نسبت به نهاد خانواده سنجید؛ این‌که فیلم‌سازان ما در این دوره چه پیشنهاداتی را فراروی قرار دادند، از دو منظرِ خانواده به‌عنوان سینمایی و سینمایی قابل بررسی است. 💢اغلب آثار حاضر در جشنواره، و را به نمایش می‌گذاشتند؛ بدین معنا، نقش در خانواده‌ها، به‌شدت کمرنگ و ضعیف بود؛ این امر شاید به تغییری که در در حال وقوع است، بازگردد؛ با وجود این، چنین حجم انبوهی از حذف پدر در آثار سینمایی جشنواره امسال که قرین حذف اقتدار، تصمیم‌گیری و پیش‌روی پدرانگی هم بود، یک هشدار است. 🎥 شما در اغلب فیلم‌ها پدری را می‌دیدید که یا مخالف تغییر است و یا بی‌خردی می‌کند؛ بی‌خردی‌های مالی و عاطفی؛ در هر صورت، پدران نقش خود را از دست داده‌اند؛ به‌عنوان مثال مشهود در فیلمی که نام «پدران» را بر خود داشت، عمق بی‌خبری پدران از نسل جدید را ملاحظه می‌کنید؛ پدرانی که اساساً دنیای پسرانشان را نمی‌شناسند و در خیالات خود زندگی می‌کنند. رابطه میان زن و شوهر و آن‌چه ما از آن با عنوان تشکیل خانواده یاد می‌کنیم نیز در آثار جشنواره، فاقد نشانه‌های قوی و منسجم بود؛ به نظر می‌رسد خانواده از اولویت اول به اولویت چندم تبدیل شده است! 👤 عضو هیئت رده‌بندی سنی آثار سینمایی https://eitaa.com/umefafgaraei
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی 🔴 شهرسازی مدرن و تأثیر آن در #عفاف_و_حجاب 💢مدرنیسم بدنبال انقلاب صنعتی، از صنعت به معماری، از معماری به هنر و درنهایت، به شهرسازی رسوخ پیدا کرد و #سبک_زندگی_ایرانیان را نیز، تحت تأثیر قرار داد. 💢#خانواده شاهراه اصلی رسیدن به #پیشرفت و #کمال است و این جایگاه سبب شده که دشمنان در پی #مسدودسازی این مسیر باشند. زیرا پیشرفت و #سلامت_جامعه در گروی خانوادۀ سالم است و با توجه به #جایگاه_زن در خانواده، تلاش‌های گوناگونی را انجام می‌دهد تا نقش زن و مادر در #نظام_خانواده کمرنگ شود. 💢یکی از سیستم‌های نفوذ دشمن، تغییر در سبک معماری و کشاندن زن به #فضای_شهری بوده است. متأسفانه حضور بانوان در فضاهای شهری رها شده و با اختلاط نیز همراه است و اقداماتی خلاف شأن فرد مسلمان در این فضاها رخ می دهد. پاساژها و مال‌ها جزو معدود مکان‌هایی هستند که حضور زنان در آن‌ها با امنیت خاطر بیشتری همراه است. اما سؤال مهم این است که کدام زنان و به چه هدفی در این مکان‌ها حضور دارند؟ 💢 در این‌جا تقاطع #طبقه_اجتماعی و #جنسیت، حضورهای متفاوتی را در بازار رقم می‌زند. مال‌ها و مراکز خرید در نقش فضای خصوصی جدید برای زنان طبقه متوسط و بالا عمل می‌کند؛ در حالی که زنان طبقه متوسط رو به پایین بعنوان فروشنده در این مکان‌ها حضور دارند. نکته قابل توجه دیگر آنکه تمام خریدوفروشی که در این مکان‌ها اتفاق می‌افتد یا در خدمت به انضباط درآوردن بدن زنانه است و یا تلاشی است در جهت آراستن عرصه خصوصی، که مکانی زنانه تلقی می‌شود. #علی_حجازیان https://www.bultannews.com/fa/news/656772/ https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #عفت_بینایی #ویروس_نگاه_حرام 🌷پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «غُضُّوا أَبْصَارَکُمْ تَرَوْنَ‏ الْعَجَائِب»؛ ‏چشمان خود را فرو بندید تا شگفتی‌ها را ببینید. 📚 منبع: بحار الانوار، ج ‏101، ص 41 🔻معنای روایت آن است که هرچه بیشتر با #نفس خود مبارزه کنیم به #مقامات_معنوی بالاتری خواهیم رسید. چرا که به قدر بستن چشم ظاهر از محرّمات، چشمه نور و معرفت در دل و نور دیده و باطن زیاد می‌شود. 🔻به دیگر سخن؛ #چشم انسان، یکى از ورودی‌هاى قلب است که اگر مراقبت شود، ایمان و معرفت و عبادت حضرت حق را در پى خواهد داشت و لذت آن‌را در کام می‌نشاند و اگر #کنترل نشود، باعث ضعف عقلانیت و زیاد شدن هوا و هوس‌ها و ارتکاب گناهان بزرگ‌تر و شقاوت و بدبختى در دنیا و آخرت است. 🔻البته در نگاهی وسیع‌تر می‌توان گفت که «غضّوا ابصارکم» در این روایت، تنها به معنای گناهان ویژه چشم مانند نگاه به نامحرم و ... نیست، بلکه شامل چشم‌پوشی از هر نوع گناه می‌باشد حتی اگر چشم مادی نیز در انجام آن گناه هیچ دخالتی نداشته باشد و نیز دیدن عجایب نیز تنها به معنای دین آنها با چشم نیست، بلکه درک واقعیات هستی از هر راه، می‌تواند مصداقی از مشاهده عجایب باشد. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🌺حدود چهل و هفتمین بهار عمر سپری می شد، اما هنوز شمع فرزندی، کاشانه پر فروغشان را فروزان نساخته بود. تا آن که در دهم رجب سال ۱۹۵، شهر مدینه و خانه امام به نور جمال امام جواد علیه السلام، روشن شد. 🌺ولادت آن امام همام، به تمامی شایعات درباره بی فرزندی امام رضا علیه السلام پایان بخشید و دلهره و اضطراب مربوط به تداوم نسل امامت را از دل شیعیان زدود. 🔹یکی از القاب آن حضرت "" می باشد و این به خاطره جلوه و ظهور خاصی است که آن امام همام در اجتماع آن روز، داشته است و جهانی از و و را فرا راه دیدگان قرار داده بود؛ وگرنه تمامی معصومین بر خوردار از صفت تقوا و عصمت الهی هستند. 🔹تقوا به معنای و آمده است. وجود پرفیض امام محمدتقی علیه السلام و و آمرزنده راه کمال بودند و بر این امر دوست و دشمن اتفاق نظر داشتند. 🔹ولادت باسعادت حضرت باب الحوائج نیز در دهم رجب واقع شده است. با در نظر گرفتن اینکه آن حضرت در شش ‍ ماهگى در روز عاشورا در کربلا به شهادت رسیدند، ولادت ایشان مطابق این روز می‌شود. البته بعضى هم ولادت آن حضرت را در روز ۸ یا ۹ رجب المرجب ثبت کرده‌اند. نام شریف آن حضرت عبدالله و مشهور به على اصغر هستند و القاب شریفشان، باب الحوائج، رضیع، مذبوح من الاذن الى الاذن می باشد. _باد. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔸امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام می فرمایند: "العِفَّةُ رَأسُ كُلِّ خَيرٍ" 🌺 "، سرآمد هر خوبى است". 📚منبع: عیون الحکم و المواعظ (لیثی)، ص 45، ح 1115 🔸همچنین می فرمایند: "العِفَّةُ أفضَلُ الفُتُوَّةِ" 🌺 "، برترين جوانمردى است". 📚منبع: غررالحکم و دررالکلم، ص 37، ح 582 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🔻 و واژه‌ای است که پیش از ورود تمدن غرب به سرزمینمان، در تمام شئون زندگی اجتماعی ما و به خصوص در میان جای داشت؛ به‌طوری‌که اگر در جایی حرکت زشت و زننده‌ای دیده می‌شد، نوع افراد اجتماع، به عنوان اینکه این حرکت با سازگاری ندارد، به بر می‌خواستند. 🔍 اما از روزی که بی بند‌و‌باری غربی، در اجتماع و شئون زندگی ما راه پیدا کرد، آغاز محدودیت این کلمه بود. 🔻 متأسفانه معنایی که امروزه از کلمه و به ذهن‌ها خطور می‌کند، با آن مفهومی که دیروز از آن استنباط می‌شد، بسیار است. . https://eitaa.com/umefafgaraei