eitaa logo
عفاف گرایی
351 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1هزار ویدیو
58 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
🍀🌹عید سعید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت مبارک باد. @efaf_amin Kanoon-amin.ir
🖼 #اینفوگرافیک | پیامدهای افزایش سن ازدواج @Farsna
🔻🔺نجفی یک قربانی است... 🔹️تیری که کمانه کرد و به پای خورد، علی جنتی را از وزارت به زیر کشید، عطاءالله مهاجرانی و محمد علی ابطحی را رسوا کرد و در حال نابود کردن هزاران خانواده ایرانی دیگر است، است که لیبرال‌های ایرانی به نام از دهه هفتاد در این کشور رواج داده‌اند. 🔹️ نجفی قربانی نه گفتن هم کیشان سیاسی‌اش به است. وقتی میزان عرضه شهوت در اجتماع اینگونه بالا رفت، نتیجه همان می‌شود که پیش چشم ماست. 🔹️نجفی یک قربانی است، چنانکه بسیاری از جوان‌های ما در سکوت خبری قربانی می‌شوند، چنانکه خانواده‌های بسیاری دور از چشم دوربین‌ها متلاشی می‌شوند؛ اما نه قربانی یک توطئه، بلکه قربانی یک سیاست ضد دینی و ضداخلاقی که لیبرال‌های ایرانی به نام آزادی در جامعه ما رواج داده‌اند. 🔹️کمپین برای عریانی به راه می‌اندازند و نامش را آزادی می‌گذارند. فرجام آن عریانی‌ها، جز این بی‌آبرویی‌ها نیست. 🔹️آنکه باید سرزنش و ملامت شود، محمد علی نجفی نیست، سید محمد خاتمی است که مسیح علی‌نژاد برایش ترانه خواند تا قبح بشکند و اوبرایش کف زد تا احترامش به آزادی را نشان دهد. خاتمی باید ملامت شود که گفت اگر دین در برابر آزادی قرار گیرد، دین باید محدود شود. و قتل ، فرجام محدود شدن دین در برابر ولنگاری با نقاب آزادی است. 🔹️اخیرا خواهان مصرف مشروبات الکلی نیز شده است. این مطالبه، ادامه همان مسیر است. بگذارید به نام مخالفان آزادی به ما ناسزا بگویند. ما برای حفظ جان میترا استادها و حفظ آبروی محمدعلی نجفی‌ها، با ، با ، با آزادی مشروبات الکی و هر آنچه آزادی از این دست باشد، مخالفیم. ما با این آزادی ستیز خواهیم کرد تا مردمانمان به قتلگاه نروند. ما هرگز برای به دست آوردن محبوبیت‌های کوتاه مدت و رضایت‌های جاهلانه، آینده مردم خود را تباه نخواهیم کرد. @syjebraily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اتاق فکر آمریکا مشغول بحث حجاب و عفاف در ایران ✖️برای براندازی حکومت ایران باید حجاب زنان را نشانه بگیریم ✖️✖️فقط کافیه مطمئن باشیم دشمن ازچه راهی میخواد وارد بشه @efaf_amin Kanoon-amin.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از آنجا که دین مبین اسلام یک شبکه و سیستم به‌هم پیوسته است تلاش برای تحقق سبک زندگی عفیفانه، منجر به تحقق سبک زندگی اسلامی خواهد ‌شد. دشمن نیز از این ویژگی سیستمی بودن دین مطلع شده و طبق نظر دهها اندیشکده جهان غرب و از جمله 12 اندیشکده مشورت دهنده به کاخ سفید‌ -با دهها کارشناس خبره در حد دکترا و با صرف میلیون‌ها دلار- به این نتیجه رسیده است که با هدف قرار دادن عفت، می‌تواند سبک زندگی غربی را رواج دهد و نظام اسلامی را ساقط نماید! بنابراین عقل حکم می‌کند همه امکانات لازم را در نقطه تهاجم، بسیج کنیم. همانگونه که وقتی یک بخش از سیستم بدن آسیب می‌بیند تمام امکانات بدن برای ترمیم آن بسیج می‌شود تا از سرایت آن به سایر بخش‌ها و اعضاء پیشگیری کند و بدن را از نابودی نجات دهد. بی‌شک فهمیدن این معادله سبب خواهد شد تا مسئولین ارزشی و انقلابی ما در مقابله با تهاجم سنگین دشمن در عرصه عفاف -که در هر ساعت میلیاردها هزینه می‌شود- از نظر عِدّه و عُدِّه بسیج شوند و از عهده این تقابل برآیند. و البته کسانی که این معادله را نفهمند به نظر می‌رسد به لحاظ تعقل و بصیرت دچار آسیب هستند!!! @efaf_amin Kanoon-amin.ir
#عفافگرایی #پاکدامنی #خويشتنداري ❤️ خداوند مهربان و دوست‌دار پاكدامنان، در قرآن‌كريم، عفاف‌‌گرايي و پاكدامني حضرت مريم (س) را مي‌ستايد و او را به‌خاطر همين روحية #خويشتنداري، مورد توجه ويژه قرار مي‌دهد و به‌گونه ای معجزه آسا، عيسي مسيح از او متولد مي‌شود: 📚« وَ مَرْيَمَ ابْنَتَ عِمران ألَّتي أحْصَنَتْ فَرْجَها فَنَفَخْنا فيه مِن رُوحِنا» (تحریم 12) مريم دختر عمران كه دامن #عفت خويش را به شدت حفظ ‌كرد، در نتيجه ما از روح خود در او دميديم. ✅از ‌اين ‌آية شریفه كه در سوره تحريم آمده و حضرت مريم (س) را به‌عنوان الگوي همة مؤمنان معرفي نموده است، يك ملاك و قانون فراگير مي‌توان برداشت كرد و آن ‌اينكه: «هر كس، دامن عفت خويش را از هرگونه آلودگي و ناپاکی حفظ كند، مورد عنايت و توجه ويژه خداي مهربان قرار مي‌گيرد و در دنيا و آخرت خوشبخت مي‌گردد». https://eitaa.com/umefafgaraei
خانم ...☝️ لازم نیست که از مغازه دار کلی تشکر کنی!😒 آقا ...☝️ مشتری شما، با شما نیست که به او رنگ لباس پیشنهاد بدهی😕و بگویی این رنگ به تو می آید و توی پرو اظهار نظر کنی!😱 خانم ...☝️ لازم نیست با فروشنده نیم ساعت چونه بزنی😕 یا اگر جنس گران است ... شروع کنی به نالیدن از گرانی !😐 نه خدا راضی است که شما به خاطر ارزانتر خریدن با مرد چانه بزنی😒که گاهی به شوخی کردن هم می کشد!😰 نه همسرت راضی است که با این کار تخفیف بگیری ...😐 آقای فروشنده ...☝️ شما هم جنس را به هر قیمتی که می خواهی بدهی، بده ... زود قیمت نهایی را بگو و منتظر نباش که به تو التماس کنند و قربان صدقه ات بروند.😒😒 خانمها ...📢☝️ آقایان ...📢☝️ آرامش خانواده های شما در گروی رفتارهای شماست ...👌 شوخی و بگو و بخند با 😱بر روح شما اثر می گذارد 😕و این اثر به منازل منتقل می شود و 😔در رفتارتان با همسرتان نمود پیدا می کند و باعث سرد شدن محبت کانون خانواده می شود😔‼️ https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفت_در_خیال شیخ رجبعلی خیاط تعریف می کرد: در بازار بودم که #اندیشه_مكروهی در #ذهنم گذشت. سریع #استغفار كردم و به راهم ادامه دادم.! قدری جلوتر شترهایی قطار وار از كنارم می‌گذشتند... ناگاه یكی از شترها لگدی انداخت كه اگر خود را كنار نمی‌كشیدم، خطرناك بود. به مسجد رفتم و فكر می‌كردم همه چیز حساب دارد. این لگد شتر چه بود؟! در عالم معنا گفتند: شیخ رجبعلی! آن لگد #نتیجه آن #فكری بود كه كردی! گفتم: اما من كه خطایی ‌انجام ‌ندادم! گفتند: لگد شتر هم كه به تو نخورد! #اثر_کارهای ما در عوالم جریان دارد، حتی یک #تفکر_منفی می تواند #تأثیری_منفی ایجاد کند... https://eitaa.com/umefafgaraei
#نه_به_آموزش_جامع_جنسیتی 🗞 گزارش دیلی‌میل: "چه زمانی می‌خواهیم از خواب بیدار شده و این حقیقت را قبول کنیم که #آموزش_جنسی نه‌ تنها مانع حامله شدن دختران نوجوان نیست بلکه یکی از علل آن است؟!" https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونه پروژه‌ی به اهرمی برای شبکه‌ی هیفوس در جهت تأمین اهداف غرب، از تا در ایران بدل شد؟ برای تحقق این پروژه بسیاری از نیروها، طی آموزش در خارج از کشور، به داخل کشور آمدند. غنچه قوامی با تابعیت انگلستان و با سابقه تحصیل در دانشگاه امنیتی سوآز، وارد کشور شد تا پروژه حضور زنان در ورزشگاه ها را پیگیری کند. چرا کسی که سابقه جاسوسی داشته و در هیفوس برای این کار آموزش دیده، باید پیگیر حقوق زنان برای ورود به ورزشگاه ها باشد؟ عملکرد بنیادهایی مثل هیفوس روشن است. آنها خواهان رسیدن به زن و مرد هستند تا بستر را برای انحرافات جنسی و جوامع اسلامی، فراهم کنند. https://eitaa.com/umefafgaraei
امام على عليه السلام: بر شهوت خود، پيش از آنكه وَلَع آن قدرت گيرد، چيره شو؛ زيرا اگر قدرت گيرد، بر تو مسلّط شود و تو را به دنبال خود كشد و تو توان ايستادگى در برابرش را ندارى غالِبِ الشَّهوَةَ قَبلَ قُوَّةِ ضَراوَتِها؛ فإنّها إن قَوِيَت مَلَكَتْكَ و استَقادَتْكَ و لَم تَقدِرْ على مُقاوَمَتِها ميزان الحكمه جلد13 صفحه71 🆔 @HOZEHNEWS
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا مردان مخالف هستند !! چون می خواهند کنند ... ازدواج، مردان را محدود می کند. در تمام دنیا مردان فاسد، معتقد به سفید و دوستی با زنان هستند، چون می خواهند تفریح کنند. اگر باب حجاب و جریان های ضد حجاب باز گذاشته شود و روابط دختر و پسر آزاد گردد، تا 30 و یا 40 سال دیگر، شاهد یک نسل بی پدر و مادر و یا بی پدر خواهیم بود. در 2030 ازدواج دختران زیر 18 سال ممنوع است، اما باید رابطه جنسی را از دوران ابتدایی به دختران آموزش داد، چون وجود دارد!! استاد @efaf_amin Kanoon-amin.ir
در محضر شهید چشمی که به نگاه حرام عادت کنه،خیلی چیزها رو از دست میده، چشم گنهکار لایق شهادت نیست. ❤️شهید #هادی_ذوالفقاری ❤️ 🌐 @efaf_amin Kanoon-amin.ir
✅حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه 30 مرداد، در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت، «اقتصاد» و «فرهنگ» را دو مسئله مهم کشور خواندند و مسئولان وزارتخانه‌ها و دستگاه های مرتبط با مقوله را، به حساسیت بیشتر و مقابله جدی و هوشمندانه با هجوم همه جانبه دشمن به مبانی دینی، انقلابی و اخلاقی فراخواندند. ✅در موضوع فرهنگ با حمله همه جانبه و جبهه وسیع بیگانگان مواجه هستیم و همه مسئولانی که با مسائل فرهنگ مرتبط هستند، باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند. ✅دشمنان نظام اسلامی صراحتاً می گویند که برای غلبه بر جمهوری اسلامی، باید با نفوذ فرهنگی و تأثیرگذاری بر ذهن ها و مغزها و تحریک هوس ها، عمل نمود. ✅باید مانع نفوذ اقدامات سازمان‌یافته در تولیدات فرهنگی همچون ، ، و شد. ✅ما معتقد به بستن فضای فرهنگی کشور نیستیم اما با ولنگاری فرهنگی به‌شدت مخالفیم. ✅باید دستگاه های فرهنگی اعم از ، ، ، و و حتی بر روی این مسائل به شدت حساس باشند. ✅ یک حکم شرعی و یک مسئله قانونی در کشور است و در این زمینه باید در درجه اول دستگاه های دولتی و حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند تا بر اساس قانون عمل شود. منبع خبر: https://www.leader.ir/fa/content/23387/ https://eitaa.com/umefafgaraei
خلاصه ای از نشست تخصصی کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی چهارشنبه 16 مرداد 98 با عنوان تبیین عوامل موثر بر ایجاد و توسعه شبکه و ارائه آقای دکتر وحید ، عضو هیأت علمی گروه پژوهشی اقتصاد اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد در این نشست به بررسی بازار‌های مشروع و نامشروع در رابطه با اقتصاد جنسی و چگونگی ضعف و تقویت آنان پرداخته شد. https://eitaa.com/umefafgaraei
https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا آقای دکتر ارشدی: در واقع شبکه‌ای بودن و ارتباط بین دستگاه‌های اقتصادی سبب می‌شود که یکدیگر را تقویت یا تضعیف کنند که این عوامل، جزئی از شبکه بازار هستند و در عین حال بازار‌ها تفکیک کننده یا مکمل یکدیگرند و گاه مستقل از یکدیگر هستند. از لحاظ اقتصادی انواع بازار داریم که شامل بازار عوامل تولید، بازار ارز و بازار پول است که در سطح کلان جامعه با یکدیگر در ارتباط هستند؛ اگر یک عدم تعادل در یک بازار رخ دهد باعث می‌شود که سایر بازار‌های مرتبط هم دچار عدم تعادل شود. هدف این اقتصاد این است که به تعادل برسد؛ اگر کالا‌ها و خدمات مورد نیاز باشند همه دنبال این تعادل هستند که اگر کالایی باشد که برای جامعه مناسب نیست به دنبال فروپاشی آن بازار هستند. کلمه بازار به معنای مبادله عرضه و تقاضا است و در درون خود یک عرضه کننده و تقاضاکننده وجود دارد. از طرفی این طور نیست که بازار در کوچه و خیابان باشد چرا که هر تبادل کالایی می‌تواند بازار باشد و مبادله و پردازش تعریف کننده بازار است و اقتصاد تعاریف مختلفی دارد که برخی آن را علم ثروت و یا علم تولید و مصرف و یا علم تبدیل منابع محدود به نیاز‌های نامحدود می‌دانند، اما در واقع با توجه به اینکه با پدیده‌ای به نام محدویت و کمبود مواجه هستیم هر کالائی که مورد نیاز جامعه باشد و منابع آن کالا محدود باشد علم اقتصاد کمک می‌کند که این منابع محدود را بتوان به نیازهای نامحدود تخصیص زد؛ در این فضا علم انتخاب است و از آنجا که محدودیت داریم با انتخاب مواجه می‌شویم و در فعالیت جدید، علم اقتصاد را علم انتخاب می‌گویند. تعاریف اقتصاد جنسی اقتصاد یک مضاف به نام اقتصاد جنسی دارد که این اقتصاد به بسیاری از مصارف ورود پیدا کرده است که شامل اقتصاد ازدواج، اقتصاد طلاق است که اقتصاد ورود کرده و در چارچوب و پارادیم خود مبادله را تبیین می‌کند. مثلاً در چه نقطه‌ای یک زن و مرد از یکدیگر طلاق می‌گیرند که این امر تبیین شده است و در اقتصاد خانواده به این سؤال پرداخته می‌شود و یا چه زمانی مرد و زن حاضرند با یکدیگر ازدواج کنند؟ در ادبیات اقتصاد کلاسیک به این پرسش‌ها پرداخته شده است و یا اقتصاد بین خانواده و درون خانواده به معنای تعاملاتی که درون خانواده شکل می‌گیرد یا اقتصادی که بین دو خانواده انجام می‌شود تبیین می‌کند که این انواع اقتصاد در حال حاضر مدل سازی شده است و همه با ادبیات ریاضی با آن کار می‌کنند و اینها رویکردهایی است که در اقتصاد وجود دارد. https://eitaa.com/umefafgaraei
https://eitaa.com/umefafgaraei
می‌خواهیم یک جامعه سالم با رویکرد‌های تربیتی داشته باشیم، اما یکسری موانعی در این مسیر و نظام اقتصادی وجود دارد که در درون آن منافعی نهفته است که عملاً اجازه نمی‌هد تربیت متناسب با آن چیزی که انتظار است شکل بگیرد. شما می‌خواهید یک روند عادی به نام تربیت جنسی را طی کنید که با سرفصل‌های دینی باشد و احساس می‌شود که این تربیت محقق می‌شود و به نتیجه برسد، اما اینجا عوامل ساختاری اثر می گذارد؛ این عوامل بسیاری از مسائل تربیتی را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد و عامل‌های خارجی اثرگذار است. انواع بازار‌ها بحث از اینجا شکل می‌گیرد که از بعد اقتصادی وضعیت این نوع بازار‌ها که از لحاظ ساختاری بر روی تربیت جنسی اثر می‌گذارد مطرح شود و در عین حال کالا‌ها به دو دسته کلی کالا‌های شایسته و کالا‌های ناشایسته هستند که در ادبیات اقتصاد بهینه گی است و کالا‌های شایسته کالاهائی هستند که نیاز‌های اساسی و مشروع و قانونی جامعه را تأمین کند. یکسری کالا‌ها ناشایست هستند که در دسته کالا‌های حرام هستند و به نوعی جامعه را از مسیر تعالی و رشد باز می دارد مثل انواع غذاهایی که از لحاظ دینی تحریم شده اند؛ با نگاه دینی اینگونه است و بین کالا‌های شایسته و ناشایست ارتباط است و بازارهایی دارد که در درون خود قیمت دارد و هر دو یک نظام عرضه و تقاضا در درون خود شکل می‌دهند. از طرفی دو بحث وجود دارد یکی اینکه قواعدی در پشت صحنه در عرضه و تقاضا وجود دارد که آن قواعد عرضه و تقاضا را شکل می‌دهند و عملاً فرهنگ جامعه، آداب و رسوم جامعه، تعاملات جامعه منجر به یکسری نیازهایی می‌شوند که آنها تبدیل به نظام عرضه و تقاضا می‌شوند. بازار اقتصاد جنسی جامعه نیاز به تأمین نیاز‌های جنسی دارد و اسلام هم به نوعی نیاز‌های جنسی را تجویز کرده است و در بازار مشروع انواع ازدواج‌ها را تجویز کرده است که دو بازار را در درون بازار مشروع توصیه کرده است که می‌توانند جانشین یکدیگر باشند و فرهنگ حاکم بر جامعه می‌تواند برخی از بازار‌ها را محدود کند؛ مشکل از سیستم حاکم اجتماعی است و در درون بازار مشروع انواع بازار‌های تأمین نیاز جنسی وجود دارد که هر کدام فعال‌تر باشد می‌تواند جانشین بازار دیگر شود و به هر میزان که بازار کالا‌های شایسته تقویت شود بازار کالا‌های ناشایسته تضعیف می‌شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
چه عواملی باعث می‌شود که بازار کالا‌های شایسته تضعیف شوند؟ در این بازار شایسته به هر میزان که هزینه‌های فرهنگی، عرفی و مادی ازدواج دائم و موقت سنگین‌تر شود و جامعه این موضوع را به عنوان بازار مشروع نپذیرد، عملاً بازار‌های نامشروع شکل می‌گیرد پس منافع این دو بازار به یکدیگر گره می‌خورند. اینجا باید نوع کالا مشخص شود؛ در بازار اقتصاد جنسی به آن فرد تن فروش گفته می‌شود و علاوه بر آن عوامل دیگری مانند فیلم پورن هم در این دسته قرار می‌گیرند و جزو آن به حساب می‌آیند و مربوط به امکان این نیاز است و بسیاری از بازار‌ها به این بازار گره می‌خورد. در عین حال یک بازار نامشروع و مشروع داریم که دود ناشی از آن آثار خارجی دارد و بر بنای جامعه موثر است. هر بازاری می‌تواند اثرات خارجی مثبت و منفی باشد؛ واکسن زدن هم نوعی مبادله است و اثر خارجی آن مثبت است که بیماری‌های واگیر توسعه پیدا نکند. گاه بازار اثرات منفی دارد که باید سیاست‌گذار دخالت کند و به نفع عموم مردم سیاست گذاری داشته باشد و بازار شایسته و ناشایسته اثرات خارجی مثبت و منفی دارند و بسیاری از بازار‌های مشروع را به خود گره می‌زنند که شامل بازار مسکن، پوشاک، حمل و نقل، لوازم آرایش و بهداشتی است که به بازار تن فروشی و بازار مشروع نیاز‌های جنسی ارتباط پیدا می‌کنند. اگر خواستید این بازار‌ها قوت نگیرند باید بر روی انگیزه‌ها و منافعی که این بازار‌ها به آن متصل هستند ورود پیدا کرد. در بازار سینمایی که در حال حاضر فیلم‌ها ضد فرهنگی کار می‌شوند اگر دقت شود بسیاری از موارد به این امر گره خورده است که در حال تقویت است. بسیاری از منافع افراد به این عوامل متصل است و در واقع آن منافع اجازه نمی‌دهد که سیستم سیاست‌گذار بتواند آنها را تضعیف کند که فیلم‌های ضد فرهنگی است. از طرفی اگر دیده می‌شود که بازار لوازم آرایشی و بهداشتی، بازار پوشاک و بازار مسکن منفعت دارد به این دلیل که بازار ناشایست تن فروشی می‌خواهد تقویت شود. مسیر دیگر مسیر موازی است که باید روی آن کار شود که بازار شایسته است. باید هزینه‌های ورود به ازدواج دائم و موقت را کم کنیم و منافع حاصل از بازار تن فروشی کم شود. برای این هدف می‌توان بازار ناشایست را تضعیف کرد که گاه به حوزه‌های اقتصاد سیاسی گره می‌خورد و منافع قدرت به این است که بازار‌های ناشایست گسترش یابد و مردم به دنبال دولتی می‌روند که آزادی‌های جنسی را افزایش یابد. افزایش خانه‌های مجردی در بازار ناشایسته نظام قیمت گذاری و ارزش گذاری کار خود را در این قسمت که کدام بازار تقویت می‌شود انجام می‌دهد و در حال حاضر خانه‌های مجردی در این بازار ناشایسته تقویت می‌شود؛ با توجه به اینکه هزینه ازدواج و مسکن گران است بازار نامشروع خانه‌های مجردی را تقویت می‌کند و بازار تن فروشی افزایش می‌یابد؛ این دو با یکدیگر نسبت مستقیم دارند و از طرفی بازار پوشاک و لوازم آرایش، نیز تقویت همین بازار نامشروع است. https://eitaa.com/umefafgaraei
بیکاری و فقر از عوامل تقویت بازار نامشروع است جامعه‌ای که اشتغال کم و بیکاری فراوان باشد در آن زمان جایگزین پیدا می‌کند که فساد است. به هر میزان که جامعه فقیرتر باشد بازار‌های نامشروع خودبه‌خود شکل می‌گیرد چرا که به نیاز‌های اساسی برمی گردد و از آنجا که زمان محدود است هر چه قدر بیکاری بیشتر باشد به سراغ کالاهایی می‌رود که هزینه کمتری در زمان محدود داشته باشد که در بازار نامشروع و کالا‌های ناشایسته است. از طرفی وقتی نظارت‌های دولتی نیست این هزینه‌ها کاهش می‌یابد و دسترسی سهل می‌شود و در عین حال نمی‌توان همه مسیر‌ها را برای تأمین نیاز‌های اساسی بست. گاه سیاست‌مداران به اجبار اینکه بتوانند جامعه را ساکت نگه دارند تا بتواند آن را اداره کنند، این مسیرها را باز می گذارند؛ اگر مسیر نیاز‌های اساسی بسته شود آشوب‌ها چند برابر می‌شود و به همین دلیل در برخی موارد به اشتغال‌های کاذب در شرایط خاص مشروعیت می‌بخشد؛ بیکاری و فقر از عوامل تقویت بازار نامشروع است. نبود تعریف مشخص از تفریح سبب تقویت بازار‌های نامشروع جنسی تفریح طلبی سبب تقویت بازار نامشروع می‌شود. چرا که حوزه تفریح افراد تعریف و مشخص نمی‌شود و برنامه ای در این زمینه نیست بنابراین سیستم‌های نامشروع وارد این عرصه می‌شوند. این جامعه ثروتمند به راحتی به ثروت رسیده اند و منابع هنگفتی وارد اقتصاد می‌کنند که دنبال تفریح خود است و نمی‌داند با این منابع چه کار کند و تبعات آن باعث می‌شود که طبقه متوسط و ضعیف جامعه این روند را پیگیری کنند؛ در واقع طبقه مرفهین و اشرافی گرایان خط می‌دهند. هزینه‌های تأمین شده از سوی آداب و رسوم سبب تقویت بازار‌های ناشایست می‌شود و ازدواج کار سختی می‌شود. از طرفی هر بازاری کالای مکمل دارد؛ قیمت مسکن مجردی پایین است و این بازار ناشایسته رشد می‌کند و در عین حال روشنفکران و غرب گرایان جامعه به دنبال جامعه آزاد بدون مرز هستند و از این مسیر برای خود نان آوری می کنند و در نهاد‌های قدرت قرار می‌گیرند و به این کار‌ها به صورت نانوشته مقبولیت و مشروعیت می‌بخشند و ازدواج‌های محدودی اتفاق می‌افتد که در آنها مهارت نیست و زندگی‌های مشروع را تضعیف و بازار روابط نامشروع را تقویت می‌کنند. در بازار تبلیغات نباید از زنان استفاده شود، اما در حال حاضر در صدا و سیمای ملی این کار را انجام می دهد چرا که منافع آن سیاست‌مدار به این امر گره خورده و جامعه این امر را پسندیده و واکنش نشان نداده است؛ بازا‌های پوشاک و لوازم آرایشی نیز بازار نامشروع را تقویت می‌کند؛ هر چقدر بازار مشروع قوی‌تر باشد بازار نامشروع تضعیف خواهد شد. https://eitaa.com/umefafgaraei
https://eitaa.com/umefafgaraei
گزیده ای از نظرات برخی از اعضای حاضر در کارگروه: آقای دکتر سعیدی: برای رفع شبهه احتمالی عرض می کنم که صحبت های آقای دکتر ارشدی که می فرمایند بازار نامشروع متأسفانه هر روز در کشور ما زیادتر و ارزان تر می شود و بازار مشروع گرانتر؛ به این معنا نیست که به یک جوان که به هر دلیلی نتوانسته ازدواج کند و شاید به این نتیجه برسد که من ممکن است هیچ وقت نتوانم ازدواج کنم، حق بدهیم که بخواهد مرتکب گناه و حرام بشود. بیان این مبحث بخاطر تبیین مسائل و ناهنجاری های موجود است که مثلاً یکی از دلایل مشکلات موجود در این زمینه، در کنار عدم تربیت خانوادگی و یا سستی عقاید مذهبی، ارزان شدن بازار نامشروع و گران شدن بازار مشروع است. بخشی از مسائل به خود فرد برمی گردد و برخی به ساختارهای موجود اجتماعی. جناب آقای فرخ منش: معمولاً در بخش های اقتصادی آن چیزی که مطرح می شود زنجیره بازار است. در این زنجیره بازار، نقش سرمایه باید تبیین شود. چه سرمایه مادی و چه سرمایه اجتماعی. آیا شما راهکاری در این زمینه طراحی کردید؟ آقای دکتر حسین زاده: با توجه به اینکه بحث اقتصاد جنسی چند سالی است که مخصوصاً با حضور اعراب در شهرهای مذهبی مثل مشهد مطرح شده و در شبکه های اجتماعی هم بازتاب داشت؛ آیا در این خصوص نیز کار شده است؟ نقش عوامل واسطه ای و بازیگران بازار جنسی را چطور ارزیابی می کنید؟ در عواملی که مطرح کردید و کاملاً هم درست بود، کدام یک را قوی تر می بینید؟ اقتصاد جنسی را در مشهد و یا سایر شهرها چطور ارزیابی می کنید؟ مقایسه اقتصاد جنسی و رشد آن را در ایران با کشورهای منطقه مثل ارمنستان و امارات و ... چطور ارزیابی می کنید؟ سرکار خانم کمالی: اینکه می فرمایید آسیب بازار نامشروع ممکن است به کل جامعه وارد شود، بخشی از این جامعه آموزش و پرورش و دانش آموزان هستند که متأسفانه قربانیان معصومی هستند. ما یک سری کارهایی را داریم انجام می دهیم ولی آن قدر سرعت این بیماری واگیر زیاد است که به سرعت آنها نمی رسیم. اگر شما راهکاری دارید که ارائه بفرمایید که یا ما به سرعت آنها برسیم و یا سرعت آنها کمتر شود که بتوانیم آنها را نگه داریم. چرا که حقیقتاً داریم دچار یک سرخوردگی می شویم. سرکار خانم اسلامیان: شما فکر می کنید که شکل دهنده بازار اقتصاد جنسی مردم هستند یا حاکمیت و سیاست؟ https://eitaa.com/umefafgaraei