eitaa logo
عفاف گرایی
316 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1هزار ویدیو
56 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
می‌خواهیم یک جامعه سالم با رویکرد‌های تربیتی داشته باشیم، اما یکسری موانعی در این مسیر و نظام اقتصادی وجود دارد که در درون آن منافعی نهفته است که عملاً اجازه نمی‌هد تربیت متناسب با آن چیزی که انتظار است شکل بگیرد. شما می‌خواهید یک روند عادی به نام تربیت جنسی را طی کنید که با سرفصل‌های دینی باشد و احساس می‌شود که این تربیت محقق می‌شود و به نتیجه برسد، اما اینجا عوامل ساختاری اثر می گذارد؛ این عوامل بسیاری از مسائل تربیتی را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد و عامل‌های خارجی اثرگذار است. انواع بازار‌ها بحث از اینجا شکل می‌گیرد که از بعد اقتصادی وضعیت این نوع بازار‌ها که از لحاظ ساختاری بر روی تربیت جنسی اثر می‌گذارد مطرح شود و در عین حال کالا‌ها به دو دسته کلی کالا‌های شایسته و کالا‌های ناشایسته هستند که در ادبیات اقتصاد بهینه گی است و کالا‌های شایسته کالاهائی هستند که نیاز‌های اساسی و مشروع و قانونی جامعه را تأمین کند. یکسری کالا‌ها ناشایست هستند که در دسته کالا‌های حرام هستند و به نوعی جامعه را از مسیر تعالی و رشد باز می دارد مثل انواع غذاهایی که از لحاظ دینی تحریم شده اند؛ با نگاه دینی اینگونه است و بین کالا‌های شایسته و ناشایست ارتباط است و بازارهایی دارد که در درون خود قیمت دارد و هر دو یک نظام عرضه و تقاضا در درون خود شکل می‌دهند. از طرفی دو بحث وجود دارد یکی اینکه قواعدی در پشت صحنه در عرضه و تقاضا وجود دارد که آن قواعد عرضه و تقاضا را شکل می‌دهند و عملاً فرهنگ جامعه، آداب و رسوم جامعه، تعاملات جامعه منجر به یکسری نیازهایی می‌شوند که آنها تبدیل به نظام عرضه و تقاضا می‌شوند. بازار اقتصاد جنسی جامعه نیاز به تأمین نیاز‌های جنسی دارد و اسلام هم به نوعی نیاز‌های جنسی را تجویز کرده است و در بازار مشروع انواع ازدواج‌ها را تجویز کرده است که دو بازار را در درون بازار مشروع توصیه کرده است که می‌توانند جانشین یکدیگر باشند و فرهنگ حاکم بر جامعه می‌تواند برخی از بازار‌ها را محدود کند؛ مشکل از سیستم حاکم اجتماعی است و در درون بازار مشروع انواع بازار‌های تأمین نیاز جنسی وجود دارد که هر کدام فعال‌تر باشد می‌تواند جانشین بازار دیگر شود و به هر میزان که بازار کالا‌های شایسته تقویت شود بازار کالا‌های ناشایسته تضعیف می‌شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
چه عواملی باعث می‌شود که بازار کالا‌های شایسته تضعیف شوند؟ در این بازار شایسته به هر میزان که هزینه‌های فرهنگی، عرفی و مادی ازدواج دائم و موقت سنگین‌تر شود و جامعه این موضوع را به عنوان بازار مشروع نپذیرد، عملاً بازار‌های نامشروع شکل می‌گیرد پس منافع این دو بازار به یکدیگر گره می‌خورند. اینجا باید نوع کالا مشخص شود؛ در بازار اقتصاد جنسی به آن فرد تن فروش گفته می‌شود و علاوه بر آن عوامل دیگری مانند فیلم پورن هم در این دسته قرار می‌گیرند و جزو آن به حساب می‌آیند و مربوط به امکان این نیاز است و بسیاری از بازار‌ها به این بازار گره می‌خورد. در عین حال یک بازار نامشروع و مشروع داریم که دود ناشی از آن آثار خارجی دارد و بر بنای جامعه موثر است. هر بازاری می‌تواند اثرات خارجی مثبت و منفی باشد؛ واکسن زدن هم نوعی مبادله است و اثر خارجی آن مثبت است که بیماری‌های واگیر توسعه پیدا نکند. گاه بازار اثرات منفی دارد که باید سیاست‌گذار دخالت کند و به نفع عموم مردم سیاست گذاری داشته باشد و بازار شایسته و ناشایسته اثرات خارجی مثبت و منفی دارند و بسیاری از بازار‌های مشروع را به خود گره می‌زنند که شامل بازار مسکن، پوشاک، حمل و نقل، لوازم آرایش و بهداشتی است که به بازار تن فروشی و بازار مشروع نیاز‌های جنسی ارتباط پیدا می‌کنند. اگر خواستید این بازار‌ها قوت نگیرند باید بر روی انگیزه‌ها و منافعی که این بازار‌ها به آن متصل هستند ورود پیدا کرد. در بازار سینمایی که در حال حاضر فیلم‌ها ضد فرهنگی کار می‌شوند اگر دقت شود بسیاری از موارد به این امر گره خورده است که در حال تقویت است. بسیاری از منافع افراد به این عوامل متصل است و در واقع آن منافع اجازه نمی‌دهد که سیستم سیاست‌گذار بتواند آنها را تضعیف کند که فیلم‌های ضد فرهنگی است. از طرفی اگر دیده می‌شود که بازار لوازم آرایشی و بهداشتی، بازار پوشاک و بازار مسکن منفعت دارد به این دلیل که بازار ناشایست تن فروشی می‌خواهد تقویت شود. مسیر دیگر مسیر موازی است که باید روی آن کار شود که بازار شایسته است. باید هزینه‌های ورود به ازدواج دائم و موقت را کم کنیم و منافع حاصل از بازار تن فروشی کم شود. برای این هدف می‌توان بازار ناشایست را تضعیف کرد که گاه به حوزه‌های اقتصاد سیاسی گره می‌خورد و منافع قدرت به این است که بازار‌های ناشایست گسترش یابد و مردم به دنبال دولتی می‌روند که آزادی‌های جنسی را افزایش یابد. افزایش خانه‌های مجردی در بازار ناشایسته نظام قیمت گذاری و ارزش گذاری کار خود را در این قسمت که کدام بازار تقویت می‌شود انجام می‌دهد و در حال حاضر خانه‌های مجردی در این بازار ناشایسته تقویت می‌شود؛ با توجه به اینکه هزینه ازدواج و مسکن گران است بازار نامشروع خانه‌های مجردی را تقویت می‌کند و بازار تن فروشی افزایش می‌یابد؛ این دو با یکدیگر نسبت مستقیم دارند و از طرفی بازار پوشاک و لوازم آرایش، نیز تقویت همین بازار نامشروع است. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
بیکاری و فقر از عوامل تقویت بازار نامشروع است جامعه‌ای که اشتغال کم و بیکاری فراوان باشد در آن زمان جایگزین پیدا می‌کند که فساد است. به هر میزان که جامعه فقیرتر باشد بازار‌های نامشروع خودبه‌خود شکل می‌گیرد چرا که به نیاز‌های اساسی برمی گردد و از آنجا که زمان محدود است هر چه قدر بیکاری بیشتر باشد به سراغ کالاهایی می‌رود که هزینه کمتری در زمان محدود داشته باشد که در بازار نامشروع و کالا‌های ناشایسته است. از طرفی وقتی نظارت‌های دولتی نیست این هزینه‌ها کاهش می‌یابد و دسترسی سهل می‌شود و در عین حال نمی‌توان همه مسیر‌ها را برای تأمین نیاز‌های اساسی بست. گاه سیاست‌مداران به اجبار اینکه بتوانند جامعه را ساکت نگه دارند تا بتواند آن را اداره کنند، این مسیرها را باز می گذارند؛ اگر مسیر نیاز‌های اساسی بسته شود آشوب‌ها چند برابر می‌شود و به همین دلیل در برخی موارد به اشتغال‌های کاذب در شرایط خاص مشروعیت می‌بخشد؛ بیکاری و فقر از عوامل تقویت بازار نامشروع است. نبود تعریف مشخص از تفریح سبب تقویت بازار‌های نامشروع جنسی تفریح طلبی سبب تقویت بازار نامشروع می‌شود. چرا که حوزه تفریح افراد تعریف و مشخص نمی‌شود و برنامه ای در این زمینه نیست بنابراین سیستم‌های نامشروع وارد این عرصه می‌شوند. این جامعه ثروتمند به راحتی به ثروت رسیده اند و منابع هنگفتی وارد اقتصاد می‌کنند که دنبال تفریح خود است و نمی‌داند با این منابع چه کار کند و تبعات آن باعث می‌شود که طبقه متوسط و ضعیف جامعه این روند را پیگیری کنند؛ در واقع طبقه مرفهین و اشرافی گرایان خط می‌دهند. هزینه‌های تأمین شده از سوی آداب و رسوم سبب تقویت بازار‌های ناشایست می‌شود و ازدواج کار سختی می‌شود. از طرفی هر بازاری کالای مکمل دارد؛ قیمت مسکن مجردی پایین است و این بازار ناشایسته رشد می‌کند و در عین حال روشنفکران و غرب گرایان جامعه به دنبال جامعه آزاد بدون مرز هستند و از این مسیر برای خود نان آوری می کنند و در نهاد‌های قدرت قرار می‌گیرند و به این کار‌ها به صورت نانوشته مقبولیت و مشروعیت می‌بخشند و ازدواج‌های محدودی اتفاق می‌افتد که در آنها مهارت نیست و زندگی‌های مشروع را تضعیف و بازار روابط نامشروع را تقویت می‌کنند. در بازار تبلیغات نباید از زنان استفاده شود، اما در حال حاضر در صدا و سیمای ملی این کار را انجام می دهد چرا که منافع آن سیاست‌مدار به این امر گره خورده و جامعه این امر را پسندیده و واکنش نشان نداده است؛ بازا‌های پوشاک و لوازم آرایشی نیز بازار نامشروع را تقویت می‌کند؛ هر چقدر بازار مشروع قوی‌تر باشد بازار نامشروع تضعیف خواهد شد. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
گزیده ای از نظرات برخی از اعضای حاضر در کارگروه: آقای دکتر سعیدی: برای رفع شبهه احتمالی عرض می کنم که صحبت های آقای دکتر ارشدی که می فرمایند بازار نامشروع متأسفانه هر روز در کشور ما زیادتر و ارزان تر می شود و بازار مشروع گرانتر؛ به این معنا نیست که به یک جوان که به هر دلیلی نتوانسته ازدواج کند و شاید به این نتیجه برسد که من ممکن است هیچ وقت نتوانم ازدواج کنم، حق بدهیم که بخواهد مرتکب گناه و حرام بشود. بیان این مبحث بخاطر تبیین مسائل و ناهنجاری های موجود است که مثلاً یکی از دلایل مشکلات موجود در این زمینه، در کنار عدم تربیت خانوادگی و یا سستی عقاید مذهبی، ارزان شدن بازار نامشروع و گران شدن بازار مشروع است. بخشی از مسائل به خود فرد برمی گردد و برخی به ساختارهای موجود اجتماعی. جناب آقای فرخ منش: معمولاً در بخش های اقتصادی آن چیزی که مطرح می شود زنجیره بازار است. در این زنجیره بازار، نقش سرمایه باید تبیین شود. چه سرمایه مادی و چه سرمایه اجتماعی. آیا شما راهکاری در این زمینه طراحی کردید؟ آقای دکتر حسین زاده: با توجه به اینکه بحث اقتصاد جنسی چند سالی است که مخصوصاً با حضور اعراب در شهرهای مذهبی مثل مشهد مطرح شده و در شبکه های اجتماعی هم بازتاب داشت؛ آیا در این خصوص نیز کار شده است؟ نقش عوامل واسطه ای و بازیگران بازار جنسی را چطور ارزیابی می کنید؟ در عواملی که مطرح کردید و کاملاً هم درست بود، کدام یک را قوی تر می بینید؟ اقتصاد جنسی را در مشهد و یا سایر شهرها چطور ارزیابی می کنید؟ مقایسه اقتصاد جنسی و رشد آن را در ایران با کشورهای منطقه مثل ارمنستان و امارات و ... چطور ارزیابی می کنید؟ سرکار خانم کمالی: اینکه می فرمایید آسیب بازار نامشروع ممکن است به کل جامعه وارد شود، بخشی از این جامعه آموزش و پرورش و دانش آموزان هستند که متأسفانه قربانیان معصومی هستند. ما یک سری کارهایی را داریم انجام می دهیم ولی آن قدر سرعت این بیماری واگیر زیاد است که به سرعت آنها نمی رسیم. اگر شما راهکاری دارید که ارائه بفرمایید که یا ما به سرعت آنها برسیم و یا سرعت آنها کمتر شود که بتوانیم آنها را نگه داریم. چرا که حقیقتاً داریم دچار یک سرخوردگی می شویم. سرکار خانم اسلامیان: شما فکر می کنید که شکل دهنده بازار اقتصاد جنسی مردم هستند یا حاکمیت و سیاست؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از عفاف گرایی
خاطره ای از #شهید ابراهیم امیر عباسی #غیرت #نگاه #بدحجابی @efaf_amin Kanoon-amin.ir efafamin.blog.ir
🌹روز مباهله (غدیر دوم مسلمانان) روز اثبات حقانیت دین مبین اسلام و فضائل اهل بیت علیهم السلام گرامی باد. @namazshabkhanha
آغاز شهوت لذت است و پایانش نابودی است. @efaf_amin Kanoon-amin.ir
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🌺 🌺 یادآوری 🌺 🌺 با سلام و احترام 📣📣📣 کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی 💬 عنوان نشست: "عمق استراتژیک کتاب و کتابخوانی در تربیت" با ارائه جناب آقای مهندس علی شاملو کارشناس ارشد مهندسی صنایع و طلبه حوزه علمیه خراسان و مؤسس پایگاه اطلاع رسانی و فروشگاه اینترنتی کتاب رسان ⏰زمان: امروز چهارشنبه 6 شهریور ماه رأس ساعت 16 و اکران مستند "مهمانی شوم" ساعت 15:20 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا 😊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
♨️ فستیوالی مخصوص زنان در سوئد ✍ کشور سوئد در اعتراض به موارد متعدد آزار جنسی که در فستیوال موسیقی مختلط این کشور در سال‌های اخیر اتفاق افتاده است، تصمیم گرفت که فستیوالی اختصاصی برای زنان برگزار کند. جایی که مدینه فاضله‌ی غرب‌گراها محسوب می‌شود، برای امنیت روانی و جنسی زنان، به راه‌حل فضای غیرمختلط و جداسازی زنان و مردان رسیده‌اند. https://eitaa.com/umefafgaraei