📚 معرفی کتاب
#محرمانه_با_مادران؛ آنچه باید درباره #تربیت_جنسی #دختران دانست.
«باید گفت» ها و «نباید گفت» های جنسی به دختران از مسائلی است که از #بدو_تولد تا زمان #ازدواج یک دختر، دغدغه والدین اوست؛ به خصوص در دوران #بلوغ.
وقتی بلوغ #جنسی دختران فرا میرسد، سر درآوردن از مسائل جنسی مهم میشود…
آنها میخواهند ریز و درشت واقعیات جنسی را بدانند و رازهایش را کشف کنند. رازهای مربوط به خود، #جنس_مخالف و روابط #پدر_و_مادر.
#ریحانه_خلیل_اکبر در این کتاب، شناخت تربیت جنسی و راه های کنترل میل جنسی دختران را خطاب به مادران بیان نموده و سعی کرده با بهره گیری از #منابع_دینی و تحقیقات #روان_شناختی به سؤالات فراوانی در حوزه تربیت جنسی پاسخ دهد.
این کتاب همچنین شاه کلیدهایی جهت #پیشگیری یا #درمان #انحراف_جنسی دختران ارائه کرده است.
#حدیث_راه_عشق، این کتاب ارزنده را روانه بازار نشر کرده است.
........
🔸 قیمت (با #۱۵_درصد_تخفیف):
🔹 ۱۵.۰۰۰ 👈 ۱۲.۷۵۰ تومان
🔸 جهت سفارش کتاب:
@sefaresh_ketab
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
خلاصه ای از نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی چهارشنبه ۱۳ شهریور
با عنوان: نقش #عفاف و #حجاب بر #سلامت_اجتماعی و #تحکیم_خانواده
با ارائه آقای دکتر غلامرضا #حسنی_درمیان عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
بسمه تعالی
🔹دکتر حسنی درمیان:
هنگامی که بحث عفاف و حجاب مطرح میشود، از جنبهای به آن پرداخته میشود که در فضای دینی بررسی میشود و سپس از جنبه اجتماعی و تأثیراتی که در جامعه امروز بشری داشته است بحث میشود. طبق پژوهشی که درباره آسیبهای فرهنگی در سطح شهر مشهد از لحاظ اولویتهای فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب انجام شده است، حجاب امری بیرونی و عفاف درونی است و رابطه بین این دو روشن است. از طرفی آنچه که در جامعه به لحاظ عینی دیده میشود این است که پوشش دارای جنبههای سه گانه قانونی، عرفی و شرعی است. پوشش را میتوان از این سه منظر نگاه کرد. از منظر عرفی جامعهای را نمیبینید که پوشش نداشته باشند و یا بدون میزانی از عفاف باشد، اما اینکه حدود آن چه طور است نقطه نظرات متفاوت است و در بستر فرهنگهای مختلف این تنوع دیده میشود و بنابراین عفاف و حجاب برای هر دو جنس است. این بحث تاریخی است و همه ملل را شامل میشود و حتی خرده فرهنگها به مسأله پوشش توجه داشته اند. حتی در دانشگاههای جهان قوانین پوشش دیده میشود و از نظر عقل بشری بر آن تأکید شده است و بر این امر به شدت مراقبت میشود که از آن حدود خارج نشود، اما نگاه اسلام خاص است و فقط با دیدگاه دنیوی به مسأله پوشش نگاه نمیکند؛ جنبه آخرتی نیز دارد.
🔹حجاب و عفاف یک الگوی رفتاری است، این الگوی رفتاری در جنبه هنجاری وابسته به ارزشها است و سلسله مراتب ارزشی برای آن تعریف میشود؛ چراکه بین ارزشها و هنجارهای جامعه رابطه وجود دارد و در داخل جوامع تابع خرده فرهنگها میشود و آنچه که امروز درباره عفاف و حجاب دیده میشود تلفیقی از قانون، عرف و شرع است و اینکه کدام تقدم دارد و دارای اهمیت است، بستگی دارد که آن سلسله مراتب ارزشها تا چه میزان وابسته به ارزشهای اعتقادی است. ارتباط بین عفاف و حجاب ناگسستنی است، اما در جامعه ممکن است تابع قانون باشد تا تابع ارزشهای دینی و برعکس. الگوی رفتاری حجاب و عفاف یک الگوی منفک شده از سایر الگوهای رفتاری نیست و در دایره سبک زندگی ما تغییر میکند؛ چراکه نمیتوان حجاب و عفاف را مجزا به سمت ارزشهای دینی و شرعی سوق داد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔹دکتر حسنی درمیان: وقتی گفته میشود عفاف و حجاب، بستگی دارد که در سطح ساختاری بررسی شود و عاملیت کنار زده میشود یا میخواهیم عاملیت را پیدا کنیم و به راهکارها برسیم که اینگونه نمیشود. چراکه امروزه عاملیتها و ساختارها در هم تنیده هستند و ساختارها از قدرت بالائی برخوردارند و بدون تغییرات ساختاری نمیتوان به تنهائی عاملیت را محکوم کرد و این دو را باید با تناسب نسبت به یکدیگر دید. برای پیشگیری از بدحجابی فقط رجوع به فرد کافی نیست که موضوع را فقط به عنوان روانشناسی ملاحظه کرد؛ چراکه پدیدهها گاه از این سطح عبور کرده اند و هر رفتاری که در جامعه پاداش ببیند تکرار میشود. بنابراین کاهش میزان پوشش براساس موازین دینی دلیل آن پاداشی است که گرفته است و این پاداشها لزوماً اقتصادی نیست و به توجه افراد بستگی دارد.
🔹طرد افرادی که پوشش مناسب را در برخی کنشها و تقابلها دارند و این فشار هنجاری به تدریج تغییر در رفتار ایجاد میکند. سیستم پاداش دهی امروز به سمت حجاب نیست. چراکه ساختارها باید ارزشها را تقویت کند. ایشان با اشاره به نظامهای پاداش دهی به نوع پوشش در فرهنگ غرب گفت: هالیود اگر میخواهد بازیگر زنی را مشهور و برجسته کند شرایط آن تنزل حوزه پوششی اوست. به همین دلیل به سطح عاملیت و ساختار به صورت توأم برای تصحیح رفتار باید نگاه کرد و در هر الگوی رفتاری این موضوع مطرح است.
🔹در عین حال در همین راستا نیاز به برنامه ریزی میان مدت، کوتاه مدت و بلند مدت و به صورت توأم وجود دارد. دکتر حسنی ضمن ارائه گزارش فرهنگی در حوزه آسیبها و تهدیدهای اجتماعی در سطح شهر مشهد، گفت: نتایج اینگونه است که مسأله اولویت بندی آسیبهای فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر مطرح است و ۱۴۸۵ پاسخگو بودند که ۵۱ درصد خانه دار هستند در عین حال ۵۰ درصد زنان مورد مطالعه، خانه دار نیستند. حضور اجتماعی زنان به شدت در حال افزایش است. در این شرایط این پرسش مطرح میشود که آیا این بستر اجتماعی رو به رشد حضور اجتماعی زنان بر روی الگوی عفاف و حجاب زنان تأثیر نمیگذارد؟ و در عین حال حضور زنان بحث نیست؛ بلکه در ضرورتها است و حضور زن بر اساس ضرورت تعریف میشود و ساختار این ضرورت را پذیرفته است.
🔹درباره چگونگی حضور زنان ساختار تعریف شدهای وجود ندارد. به لحاظ جامعه شناسی الگوهای رفتاری ما در جامعه به دنیا میآیند و در جامعه از بین میروند و افراد میتوانند بر جامعه تأثیر بگذارند؛ در عین حال به شدت تابع ساختارهای اجتماعی هستیم. پس اگر میخواهیم تغییر را ببینیم، تغییر را باید همه جانبه دید؛ چراکه پدیدهها چند سطحی و چند متغیره هستند.
آموزش و پرورش خروجیهای آینده هستند و در همین راستا وقتی تکنولوژی وارد میشود باید رصد کرد که چه تأثیری روی حجاب و عفاف دارد و اگر رصد نشود بازنده هستیم و برای دفاع از ارزشها باید ساختارها را متناسب با آن تنظیم کرد و شعار به تنهائی کافی نیست.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔹تغییر در فرصتهای شغلی زنان با عفاف و حجاب میتواند ارتباط داشته باشد که آن را تقویت یا تنزیل دهد. چراکه به تدریج الگوهای رفتاری نادرست عادی میشود که این عادی سازی یک پروژه است. افکار ساختاری مدیریت شده برای باربی شدن و عملهای جراحی طراحی شده است که ذیل سلامت عنوان میشود و از طرفی در چارچوب قالبهای عقل ابزاری که پذیرفته شده است القاء میشود که الگوهای رفتاری نادرست را ترویج و اشاعه میدهد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔹دکتر حسنی درمیان: در واقع ساختارها بر روی ارزشها و باورها اثر گذاشته است و زیربنا فرهنگ است و روبنا اقتصاد است که الگوی مصرف ما اقتصاد را نابود میکند. چراکه در آینده هر شاغلی باید ۲۵ درصد حقوق خود را مالیات پرداخت کنند وگرنه بازنشستگان حقوق ندارند و وقتی خانواده با تهدیدها مواجه میشود پیامد آن اقتصادی میشود و در آینده نیروی انسانی جایگزین ندارد و در حال حاضر خروجی بازنشستگی سه برابر ورودی آن است و این مسأله ایجاب میکند که مالیاتها افزایش مییابد و بر تحکیم خانواده تأثیر میگذارد. ما در حال حاضر در تشکیل و تحکیم و توسعه و فرزند آوری و تعالی خانواده مشکل داریم و از سویی این عوامل در عفاف و حجاب اثر میگذارد و در عین حال اثر میپذیرد و باید تناسب بین نحوه اشتغال، نوع حضور و چگونگی در اشتغال و مکان اشتغال و نوع مشاغل تناسب ایجاد کرد. وی ضمن رد این موضوع که برای اشتغال و حضور اجتماعی زنان در جامعه نباید از یک الگوی لیبرالیستی در این زمینه استفاده کرد، بیان داشت: چنانچه آن الگو در توسعه اقتصادی پذیرفته شود توسعه فرهنگی خود را همراه خواهد کرد. فرهنگ نیاز به مدیریت دارد که تناسب و تنظیم است.
🔹دکتر حسنی با بیان اینکه ارزشها ذهنی و هنجارها عینی هستند، گفت: درونی سازی ارزشها به عنوان یک پدیده اجتماعی دارای اهمیت است و از طرفی نظارت در این راستا در آموزش و پرورش و مهدکودکها اهمیت پیدا میکند؛ چراکه کنترل اجتماعی مکمل است و اصل نیست؛ در عین حال ایدئولوژی زدائی بزرگترین تهدید است. وی با اشاره به تجربه نادرست غرب درباره کنار گذاشتن حجاب و عفاف گفت: اگر عفاف و حجاب زدوده شود که در غرب رخ داده است، از هر صد جوانی که در غرب در سن بلوغ است، ۴۰ جوان خارج از ازدواج متولد شده اند که حاصل همباشی بوده اند که اگر این امر تنزل کند بر روی مسائل مختلف اثر دارد. با شرایط فعلی، بلوغ اجتماعی به تأخیر افتاده است و سن بلوغ جنسی پایین آمده است که به خاطر تبلیغات و ابزاری است که وجود دارد و این شکاف پیامدهای تأخیرهای ازدواج را به دنبال دارد و در عین حال تجردهای قطعی زنان رو به افزایش است و ارزشهای اخلاق بنیان تضعیف شده است که این همان تهاجم و شبیخون است. الگوهای رفتاری ما به شدت تحت تأثیر الگوهای رفتاری تظاهری و نمایشی است و حتی گاه مناسک مذهبی جنبه نمایشی پیدا میکند و فرهنگ تظاهری رسوخ کرده است. این فرهنگ به دلیل آن که احساس حقارت در افراد ایجاد میکند درست نیست و در همین راستا عفاف و حجاب را باید به صورت غیر مستقیم ترویج داد. تأکید بر پوشش زنان به خاطر سلامت اجتماع است نه به دلیل محدود کردن آنها.
ادامه دارد...
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔹گزیده ای از برخی نظرات اعضای حاضر در کارگروه:
🔹جناب آقای محروقی: نقش دولت ها و دفاع مقدس را در این جریان چگونه می بینید؟ و اینکه چرا برخی از افراد هنگام ورود به اماکن متبرکه اعم از حرم و ... نوع حجاب و پوشش متفاوتی نسبت به سایر اماکن و معابر دارند؟ در سفر اربعین نیز که همه افراد برخی اصول و قاعده مشترک معنوی دارند، اقامه نماز صبح برای برخی، واقعاً نوعی معضل به شمار می رود. این موارد چگونه قابل بررسی است؟
🔹آقای دکتر احمدی: علت عدم موفقیت در ساختارسازی ها چیست؟ اینکه ما ساختار ساز نیستیم؟ یا نبودیم؟ وقتی از مردم آمار می گیریم که نظر آنها را در خصوص مشکلات شان بپرسیم، از یک طرف سوگیری شناختی وجود دارد و از طرف دیگر، مردم صلاحیتی برای بیان مشکلات ندارند. اینکه گفتید نرخ مشاغل جدید کم شده است و بازنشسته ها ۳ برابر شده اند و ممکن است تأمین اجتماعی زمین بخورد، اشکالی که وجود دارد این است که صحبتی از آمار بیکاران نفرمودید.
🔹جناب آقای ابوترابیان: شما مثالی از پوشیدن لباس تنگ در برخی از بانوان زدید که گفته اند تقصیر بازاری است که لباس مناسب من را نمی آورد. اما بازاری می گوید این مشتری میتوانست شماره بزرگتری از این سایز را بردارد تا مشکل تنگی لباس برطرف شود. در بحث آمار نیز که فرمودید فراوانی ها به تفکیک مناطق مختلف شهر فرق میکند، ای کاش اشارهای ولو اجمالی به این حوزه می داشتید.
🔹آقای دکتر زمانی: اشکالی کلی در بحث تحقیقاتی در علوم انسانی دیده می شود. در ریاضی قطعیت بسیار مهم است. چون در پارادایم تولیدی می خواهیم عمل کنیم. باید دید گزاره ای را که میخواهیم اثبات کنیم، چیست؟ صحبت این است که دموکراسی به تعداد نفرات نگاه می کند. مسائل فرهنگی غالباً ذهنی است و مسائل اجتماعی غالباً عینی. برای مثال در گزارش شما که زورگویی به نظر مردم یکی از مشکلات شهر مشهد مطرح شده، در مقابل عدم امنیت در رده های خیلی پایین تر قرار گرفته است؛ در صورتی که اگر زورگویی مشکل بزرگی فرض شده، پس عدم امنیت نیز باید در ردههای بالاتر قرار میگرفت. مثال دیگر اینکه از نظر مردم، فقر فرهنگی به عنوان مشکل عمده تری مطرح شده و فقر تربیتی مشکل کمتر. در صورتی که این دو به هم وابسته هستند. ما در ساختارها مشکل داریم، ولی ساختار سازی نباید صورت بگیرد و ساختارها جای خود باشند. فرایند ها با ضعف های خود به ساختارها اشکال وارد کردند.
🔹سرکار خانم شیرزاده: شما فرمودید پوشش دغدغه مردم است اما ما به هر بدحجابی که بگوییم چرا چنین پوششی داری؟ می گوید چرا به من می گویید؟ مگر پوشش دیگران را ندیده اید؟ یعنی هر کسی با توجه به نوع پوشش دیگران، پوشش خود را بهتر می بیند. در صورت مواجهه با جوانانی که چنین جواب هایی می دهند، چگونه باید پاسخ داد؟ راه حل چیست؟
🔹سرکار خانم اسلامیان: منظور شما از سلامت اجتماعی چه بود که به آن نپرداختید؟ امیدوارم که در جلسات بعد به سلامت اجتماعی نیز پرداخته شود. در ضمن در پاسخ به برخی سؤالات مطرح شده، چون حجاب و عفاف ریشه اجتماعی و جامعه شناسانه دارد، افرادی از رشتههای علوم اجتماعی باید به آن ورود کنند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 # فریادهای #حضرت_لوط علیهالسلام از زبان #زن_مسلمان_انگلیسی بر سر #همجنس_بازان!!
✌️ یک شیر زنِ مسلمانِ حلالزاده، در ۲۷ جولای ۲۰۱۹ (پنجم مرداد ۹۸) در محله والتامستو لندن در حالی که شورشِ همجنسبازان در حال انجام بود، شروع به فریاد بر سر یک فرد که #پرچم همجنسبازان را حمل میکرد، نمود و آنها را #نفرت_انگیز خطاب کرد و کار آنها را #بی_شرمانه توصیف کرد.
💢 پس از انتشار این ویدئو، رسانههای پروپاگاندای #سدومیان_انگلیس در همکاری با برخی افراد که از اسلام آمریکایی حمایت میکنند، همچون Yusuf Patel گره خورد و نسبت به این فیلم موضعگیری کردند!!
📍بعد از انتشار این فیلم، پلیس لندن، بیانیهای منتشر کرده و اعلام کرده فیلمهایی که در فضای مجازی علیه #گناه_همجنس_بازی در انگلیس منتشر میشوند و به #همجنس_بازان توهین میشود، را پیگیری میکند و در دستور کار قرار میدهد!!
📌 پارلمان انگلیس، در سال ۲۰۱۳ به چراغ سبز ملکه، #گناه_همجنس_بازی را تصویب و ازدواج (همباشیِ) همجنسبازان را #قانونی کرد!!
📌 #همجنس_بازی گناه #قوم_لوط بود که امروز به یک قانون در بیش از ۲۹ کشور دنیا تبدیل و تصویب شده است و با غفلت و سکوت مسئولین در ایران و جهان اسلام، در آیندهی نزدیک از طریق قانون، کشورهایی که این #گناه_شنیع را تصویب نکردهاند، تحریم بینالمللی خواهند شد!!
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
بازتاب نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی با عنوان نقش عفاف و حجاب بر سلامت اجتماعی و تحکیم خانواده با حضور آقای دکتر حسنی درمیان در پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل
🌐 vasael.ir/0003my
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#معرفی_کتاب📘
💢عنوان کتاب: «۷ روش مهار #غریزه_جنسی»
✍️نویسنده: هادی حسین خانی نایینی
🖇ناشر: شهد علم
💬 نویسنده در کتاب حاضر، با رویکردی جدید تلاش کرده تا با بهرهگیری از آموزههای قرآنی و احادیث و روایات معصومین علیهالسلام، هفت روش برای #مدیریت_غریزه_جنسی معرفی کند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تلنگر
#عفافگرایی
🔶در خانه اگر #کس است، یک حرف #بس است.
🔶#پاپ از 7000 #کشیش و کاردینال برای خاموش کردن #چراغ_اسلام، دعوت کرده است.
🔶 7000 پیشنهاد داده شد و 700 پیشنهاد به عنوان نخبه پیشنهاد انتخاب و مطالعه شد و از این تعداد 70 مورد و سپس 7 مورد و در نهایت یک پیشنهاد قبول شد.
🔶قرار شد که کاملاً برای این پیشنهاد خرج بکنند و آن این است که اگر می خواهید چراغ اسلام خاموش شود، #دختران و #زنان مسلمان را #نیمه_عریان از منزل بیرون بکشید و در تمام ادارات و فروشگاه ها و اماکن زمینه بسازید تا #مردان مسلمان کم کم دین شان را کنار بگذارند و کم کم اسلام با #بی_حجابی کامل زنان نابود شوند.
🔶#دختردارها دست تان درد نکند. واقعاً خسته نباشید.
🔶#دولت ایران خسته نباشید که بی حجابی دارد #گستردگی_کامل پیدا می کند.
🔶شما #دبیرستانها، #دانشگاه ها خسته نباشید.
🔶شما #کارگردانان این مملکت خسته نباشید. واقعاً خسته نباشید.
🔶دختر پیغمبر مظلوم تر از تو هم کسی هست؟!؟
🔶زینب کبری مظلوم تر از تو هم هست؟!؟
🔶مگر خدا شما را #الگو قرار نداده است؟
🔶نگویید #حجاب_اسلامی! مگر ما حجاب کفری هم داریم؟!؟
🔶قیامت چه خبر است؟ شما دولتی ها! دانشگاهی ها! حوزوی ها!
🔶کلکم راع و کلکم مسئول عن الرعیه
🔶لازم نیست در قیامت خدا و انبیا ما را محاکمه کنند. فقط و فقط #حضرت_ام_البنین دو دست #قمر_بنی_هاشم را بیاورد برای ما کافی است...
#حجت_الاسلام_انصاریان
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی
📚اچند اقدام مناسب و مؤثر جهت حفظ عفاف و پاکدامنی:👇*
*✍️#کنترل_نگاه و #استقامت در برابر تحریک دیگران برای دیدن یک #فیلم یا یک #پیام نامناسب و یا #حضور در مجالس گناه آلود و توانایی*نه*گفتن به آنها*
*✍️انتخاب #دوست دیندار و نمازخوان و #معاشرت_نکردن با افراد بی بندوبار*
*✍️استفاده از #لباس مناسب با شأن و منزلت انسان #مسلمان*
*✍️انجام درست و به موقع #نماز، به خصوص به صورت جماعت و شرکت در جلسات مذهبی، عزاداری ها و سخنرانی های پر مجتوا*
*✍️مشغول بودن به #کارهای_ضروری، مانند درس خواندن، کارهای منزل، کارهای فنی و هنری و ...*
*✍️رعایت جنبه های #حلال_و_حرام در #ارتباط با جنس مخالف*
*✍️خواندن داستان درباره ی #سیره_و_رفتار _پیامبر_و_امامان_بزرگوار*
*✍️توجه به نصیحت ها و خیرخواهی های #پدر_و_مادر*
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
📍#اعتراضات گستردهی مسلمانان و غیرمسلمانان به حضور خیابانی #همجنس_بازان در سارایوو پایتخت کشور بوسنی و هرزگوین!
💢 ترجمه پلاکارد به زبان بوسنیایی:
زمانی که #احمق به خود افتخار کند، #عاقل شرمزده میشود! (اشاره به تجمعات موسوم به افتخارِ همجنسبازان!!)
#گناه_همجنس_بازی
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی
#عفت_بینایی
🍃خدا نکند که حرف زدن و نگاه کردن به #نامحرم برایتان عادی شود. پناه می برم به خدا، از روزی که #گناه، #فرهنگ و #عادت مردم شود.
🌷شهید حمید سیاهکلی مرادی
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
📲 #معرفی_نرم_افزار
📜نام نرم افزار: محنا (محرم نامحرم)
📎تولید: مؤسسه محتوای پژوه
🖋تهیه کننده: مهدی اسماعیلی سادیانی
🗯 نرم افزاری که با محیط زیبا و کودکانه
همراه با بازی به بحث #محرم_و_نامحرم می پردازد...🎨
«محنا (محرم نامحرم)» را در بازار اندروید ببینید:
http://cafebazaar.ir/app/?id=com.ArtaNovinSystem.Mahna&ref=share
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی
#غیرت
آیتالله جوادی آملی:
🔴 #غیرت چیست؟
🔰«وَ عِفَّتُهُ عَلَى قَدْرِ غَیرَتِهِ»؛ این کلمه غیرت از آن واژههای کمنظیر است که ما در فارسی هیچ معادلی نداریم. ما غیر را هر چه بخواهیم معنا کنیم ناچاریم سه چهار کلمه بیاوریم تا کلمه #غیرت را معنا کنیم.
👌 غیرت از پرفضیلتترین فضایل نفسانی است و حضرت امیر (ع) میفرماید به اینکه #عفت هر کسی به اندازه غیرت اوست، غیرت یک واژهای است که از #سه_عنصر دقیق تشکیل میشود؛ یعنی تا این سه عنصر پیدا نشود معنای غیرت ظهور نمیکند.
📌 #غیرت یعنی:
(۱) آدم در حریم غیر دخالت نکند؛
(۲) غیر را به حریم خود دخالت ندهد و مجموع این جمعها هم متفرع است بر اینکه:
(۳)حریمشناسی کند.
این سه عنصر که جمع شد، این مرد میشود #اهل_غیرت.
🔷 اگر کسی بیگانه را به داخل منزل راه داد، غیرت ندارد و اگر خود از حریم خود تجاوز کرد غیرت ندارد!
📌 این است که حضرت در نهجالبلاغه فرمود: «مَا زَنَی غَیورٌ قَطُّ»؛ هرگز آدم #باغیرت نامحرم را نگاه نمیکند. این یعنی چه؟ یعنی دارد از مرز خودش تجاوز میکند.
🎯 منبع: http://news.Esra.ir
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🌻✾با سلام و احترام
📣📣📣 کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی
💬 عنوان نشست: "نگاه به لباس و حجاب از منظری دیگر (تبیین قرآنیِ انواع لباس و اضطرار به پوشش عفیفانه از دیدگاه عملیات)
👨🏫 با ارائه جناب آقای حسن پُرسا
کارشناس ارشد پژوهشکده علوم گیاهی
پژوهشگر دانشگاه فردوسی مشهد و محقق حوزة دین (دستگاه های فکری-علمی و سازه های معرفتی-عملی)
⏰زمان: چهارشنبه 3 مهر رأس ساعت 15:30
و اکران مستند "شهید امرایی" ساعت 15:15
🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا
✳️لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از کانال حامیان (استاد رائفی پور)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه رهبرانقلاب در دیدار مداحان:
در این برههی از زمان روی مسئلهی خانواده تکیه کنید. دشمن نه دشمن ایران یا دشمن انقلاب؛ دشمن بشریّت- تصمیم گرفته که نظام خانواده را در بین بشر از بین ببرد. خانواده سنّت الهی است
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
@OstadRaefipoor1
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مدیریت_فضای_مجازی_برای_فرزندان
🔺وقتی 2 گیگ #اینترنت_رایگان باعث #بارداری یک #دختر ۱۲ ساله می شود!
🔺آیا آقای آذری جهرمی و بقیه مسئولین فضای مجازی، میتوانند در #چشمان #پدر این دختر نگاه کنند...؟
🔺گاهی چیزهایی را از دست می دهیم که جایگزینی برای آن پیدا نمی شود.
🔺فضای مجازی عرصه ای نیست که بتوان آن را #رها کرد.
🔺دریا جای خوبی است و همه آن را دوست دارند. بچه ما هم خیلی دریا را دوست دارد. ما هم بچه خود را دوست داریم. با این وجود حاضریم که بچه خود را #وسط_دریا پرت کنیم؟
🔺می گویند آنهایی که در دریا غرق می شوند تا یک جایی را خوب شنا می کنند و #راه_برگشت را #گم می کنند.
🔺فضای مجازی نیز یک دریاست.
#مراقب_باشیم
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از عفاف گرایی
⭕️ نقش مال حلال در تربیت فرزند⭕️
نقش مال حلال در هر مرحله از مراحل تربیت و از جمله در تربیت جنسی صحیح فرزندان آثار و برکات فراوانی در پی دارد و از جمله در دوران بارداری بسیار مؤثر میباشد چنانکه پیامبر گرامی اسلام(ص) میفرمایند:
« اَدِّبُوا اَوْلادَکُمْ فی بُطونِ اُمَّهاتِهِمْ. قِیلَ: وَکَیْفَ ذلِکَ یا رَسُولَ اللّهِ؟ فَقالَ: بِاِطْعامِهِمُ الْحَلالَ »
فرزندانتان را در رحم مادرانشان تربیت کنید. سؤال شد: این چطور ممکن است، ای رسول خدا؟! فرمودند: با خوراندن غذای حلال [به مادرانشان].
از سوی دیگر مال حرام نیز تبعات بسیار منفی از خود به جا میگذارد که فقط شامل خود فرد نمیشود بلکه فرزندان او را هم در برمیگیرد.
چنانکه امام صادق علیه السلام می فرماید:
كَسْبُ الْحَرَامِ يَبِينُ فِي الذُّرِّيَّةِ
اثر درآمد حرام، در نسل آشکار می شود
@efaf_amin
Kanoon-amin.ir
هدایت شده از عفاف گرایی
🖼 کسی که خردمند باشد، #عفاف می ورزد.
#حدیث
#عفافگرایی
#فوائد_عفاف
https://eitaa.com/efafposter/445
@efaf_amin
Kanoon-amin.ir
هرچند دل از گریه ی شبهای دعا سوخت
شیرازه ام امّا همه در کرب و بلا سوخت
هر صفحه ای از زندگی ام شرح فراقی است
هر لحظه ام عمریست که در فصل عزا سوخت
▪️شهادت امام سجاد(علیه السلام) تسلیت باد.
@efaf_amin
Kanoon-amin.ir
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
📛 قتلعام گسترده #جنینها در میان خانوادههای ثروتمند ایرانی...
📍طبق یافتههای این تحقیق که در مجله زنان مامائی و نازائی ایران به چاپ رسیده است، هرچه زنان #ثروتمندتر باشند، احتمال اقدام به سقط در آنها #بیشتر است!
📍این یعنی بر خلاف تصور عمومی یا ذهنیتی که القا میشود، مشکلات اقتصادی یا فقر علت سوق پیدا کردن #زنان به #سقط_جنین نیست و برعکس، زنان، هرچه از نظر اقتصادی در وضعیت بهتری باشند، احتمال اقدام به سقط در آنها بیشتر است.
✅ در نتیجه بر خلاف فضاسازیهای موجود مبنی بر تأثیر وضعیت اقتصادی بر آمار بالای سقط، عمده آمار #سقط_جنین مربوط به خانوادههایی است که از نظر اقتصادی در#سطح_بالایی قرار دارند!!
✍️ اصل خبر را در لینک زیر👇
🔗 https://www.alef.ir/news/3980604201.html
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#ازدواج_در_وقت_نیاز
📛 پروژهی زنازاده کردن مردم کشورهای #مسلمان
📍#گناه_خودارضایی، همباشی، #زنازادگی و #فروپاشی_خانواده در انتظار #اندونزیاییها!!
🔻اندونزی در مقام بزرگترین کشور مسلمان دنیا، اخیراً با تصویب مجلس این کشور، حداقل سن قانونی #ازدواج رو از ۱۶ سال برای دختران به ۱۹ سال #افزایش داد!!
✌️ در اندونزی ۲۵٪ ازدواجها با #دختران زیر ۱۸ سال بود که آمار مطلوبی در حوزهی ازدواج و شاخصی برای عدم گناه در این کشور بود...
📍معلوم است پروژهی ممنوعیت و مبارزه با #ازدواج_در_وقت_نیاز در چند کشور جهان از سوی عمّال نفوذی سازمان ملل در کشورهای هدف دنبال میشود!! پروژهای که اندیشکدههای آمریکایی و اسرائیلی برای کشورهای مسلمان تدارک دیدهاند!
https://eitaa.com/umefafgaraei