eitaa logo
عفاف گرایی
422 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
63 فایل
◽️کانون «امین»◽️ مجموعه تخصصی ترویج فرهنگ عفافگرایی و تربیت جنسی از منظر آموزه های دینی مدیریت محترم کانون امین 👇 @shahidamin
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #عفت_بینایی ⭕️ راه حل #فروبستن_چشم بر گناهان از زبان معصومین 🍃قال الامام الصادق – علیه السّلام – : ما اعتَصَمَ أحدٌ بمثل ما اعتصم بغَِضِّ البصر فانّ البصرَ لا یُغَضُّ عن مَحارم الله إلاّ و قد سبق إلی قلبه مشاهدهُ العظمه والجلال. 🔹امام صادق – علیه السّلام – فرمود: هیچ کس به چیزی (محکم تر از) #فروبستن_چشم (از گناه) چنگ نزده است؛ زیرا #چشم از محرّمات الهی بسته نمی گردد، مگر این که قبلاً #عظمت و #جلال خداوند را در #دل خویش #مشاهده کرده باشد. 📚 بحار الانوار، ج ۱۰۴، ص ۴۱ https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔴 ارتدوکس❗️ 🔻خوب ببینید؛ این ها همان کسانی هستند که به کشور ما، بی حیایی را تزریق می کنند و خود پایبند اصول دیگری هستند. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
خلاصه ای از نشست تخصصی #کارگروه_عفافگرایی و تربیت جنسی چهارشنبه 20 شهریور عنوان نشست: از کنترل بی حجابی فردی تا شکوفایی فطری جمعی با ارائه آقای دکتر علی محمد #احمدی https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
بسمه تعالی 🔸 آقای دکتر احمدی: تأثیرپذیری اجتماعی و یادگیری جمعی در رقابت با بصیرت افزایی لسانی می باشد. تأثیرپذیری اجتماعی (علم بهتر است یا ثروت؟) شامل علوم شناختی و نروساینس می گردد و همچنین زمان حمایت جمعی، ترشحات انرژی زا، تحلیل احساسات چهره و غلبه هوش اجتماعی بر مهارت های اکتسابی ارتباطی صورت می گیرد و حرکت افراد در مسیر باد است و هر چه به او یاد بدهند، یاد می گیرد. بصیرت افزایی لسانی شامل طرح ‌واره‌ها و فیلترها می گردد و افراد روز به روز قوی تر می شوند و به دنبال گمشده خود هستند و هر چه فرد خودش بخواهد، در شبکه تعاملات یاد می‌گیرد. اصل تأثیرگذاری عمیق و پایدار در برخوردهای اجتماعی، لازمه جریان سازی می باشد که در ابتدا فقط از دغدغه مندان انتظار می رود و نه از مردم. 🔸 از درس ‌محوری تا درد ‌محوری: درس‌ها شامل اخلاق توحیدی، فطرت تغییر ناپذیر الهی، دین فطری، میل همگانی به آرمانشهر، بهترین مردم، افزایش حجم معنویت، ضعیف بودن کید شیطان، سد عملی اعتقادات در برابر شبیخون‌ها می شود و دردها شامل رشد فردگرایی و خودکامگی و تکاثر، افشاگری و بی‌اعتمادی و دوری از دولت کریمه می گردد. دردمحوری به معنای نگاه روندمحور در لایه‌های زیرین و نه فقط نگاه مقطعی رخدادمحور در سطح ظاهر جامعه می باشد. تفاوت درس محوری تا درد محوری، مثل تفاوت طبیب است با زیست شناس و قاتل. 🔸 لزوم نگاه چندجانبه (وحدت حوزه و دانشگاه) احساس می گردد. حلقه مفقوده در هدایت جامعه چیست؟ تصمیم جمعی لازمه تحول اجتماعی می باشد. چه کسی است که نداند، اگر هر کس خودس درست بشود، همه چیز درست می شود؟ چه کسی است که نخواهد، هم خودش درست بشود و هم جامعه‌اش؟ امام علی (ع) می فرمایند: مردم اصلاح نشوند مگر با اصلاح حاکمان. تصمیم جمعی، حتی با وجود حجم بالای تبلیغات اخلاقی، ضرورت دارد. چه رابطه ای بین تصمیم جمعی و تغییر منش فردی وجود دارد؟ با تغییر منش های فردی، محرک‌های حسی و آرمانی و متغیرهای روانشناسی فردی، تغییر می یابند. مثال: ایستادن در مقابل گلوله در اوایل انقلاب (با شعار توپ تانک مسلسل دیگر اثر ندارد) و فتنه 88 (با شعار نترسین.. نترسین؛ ما همه با هم هستیم...) و بی‌حجابی سراسری. سادگی مسئولین یکی از عوامل کاهش فاصله طبقاتی، نابرابری و حیاء اجتماعی می باشد. تغییر نظام ارزشی به دلایلی از جمله، تبرج قارونی ثروت و تبرج فردی زینت صورت می گیرد. اهمیت تصمیم جمعی و روند شکل‌گیری‌ آن در جنگ روانی، غیر قابل انکار است. در تصمیم های جمعی، نیازهای ضروری زندگی تحریک می گردد (مثال: بدبخت می‌شوید مردم کوفه!) و یا در ارزش‌ها شبهه ایجاد می گردد (مثال: حق با کیست؟ چه کسی راست می گوید؟) و در نتیجه نقش ولی جامعه، کاهش می یابد. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔸 آقای دکتر احمدی: مهم‌ترین سؤال هوش اجتماعی: راستی اکثریت کدام طرفی هستند؟ باد از کدام طرف می آید؟ تصمیم‌ جمعی در شکوفایی لا‌یه‌های مختلف وجودی نقش دارد. مدیریت تصمیم‌های جمعی و عبرت‌ها ضرورت دارد و سرنوشت‌ساز است. مثال ‌ها: تغییر مسیر اسلام بعد از پیامبر (ص)/ سقیفه و تنهایی حضرت علی (ع) و عدم همکاری مهاجرین و انصار / بیعت شکستن کوفیان / انقلاب اسلامی / فتنه 88/ راه یابی ایران به جام جهانی و ... جهش مثبت بر اساس لایه‌های عمیق فطری، یکی از اهداف مهم به شمار می رود. متغیرهای قابل کنترل برای شکل دهی عزم ملی شامل: مستعدان یا خواص فرهنگ‌ساز، توده مردم (عوام) در جستجوی زندگی، علم تجربی‌گرایان و پیشروهای ضدفرهنگ (دولت‌مردان مدعی و خواص) و ساختارهای ضدفرهنگ می گردد. 🔸 آدم شدن و رسیدن به کرامت نفس و مکارم اخلاق، برای تأثیرگذاری عمیق با راهکار قرآنی مد نظر است. اینکه دغدغه مندان (که عشق فطری به معدن کرامت یعنی اهل بیت دارند) به رابطه کریمانه با غیر خود متوسل شده تا محدوده انس و دوستی شان گسترش یابد و یا با عشق به رابطه امام با غیر خود، به معرفت نفس حضوری پیدا نمایند. آنها باید در این بسیج نخبگانی، ذاتاً دیگران را به اندازه بچه خود یا به اندازه یار خود دوست داشته باشند و بهترین منش نسبت به آن ها را از خود بروز بدهند و در این صورت و طبق آیه قرآن، دشمنی ها به دوستی های صمیمی تبدیل خواهد شد. آیا همه دغدغه مندان درد دندان بچه دیگران را به اندازه درد دندان بچه خود یا اشتغال بچه خود اهمیت می دهند؟ آیا آدم شدن به این آسانی است؟ چه نباید تفاوت و مرز بندی ای بین خانواده خود و دیگران قائل شد و تفاوتی در میزان کرامت در برخورد با این دو صورت بگیرد. نیاز به جاذبه بزرگتر برای عبور از دام محدود خود و عشق جزئی وجود دارد. یکی شدن منافع من و ما با حل‌ شدن در دلربایی کرامت امام با غیر ما صورت می پذیرد. چه تعداد از طرفداران رهبر عزیز، ایشان را بخاطر نزدیکی به این ویژگی ها دوست دارند و چه تعداد بخاطر جایگاه و مقام و موقعیت شان؟ بدون عشق فطری به اهل بیت کرامت و فقط با محبت های سطحی چه بسا درگیر ریا (بله قربان گویانه)، خودخواهی، انحصارطلبی و نفاق خواهیم شد و نتوانیم جامعه را، حول محور واحدی جمعی کنیم. 🔸 امکان ربط قلبی با دلربایی کرامت افزایی ولایت از شبکه درون تا شبکه بیرون، به چند طریق میسر است. از جمله: سود درونی زود بازده حتی برای دست‌های گیرنده، بهترین برای خود اما بهترین برای یار، تحول در معرفت نفس و شبکه ذات‌ها مراتب یار و تقویت مثبت و سبقت در خیرات. تأثیرگذاری باید عمیق و پایدار باشد؛ نه سطحی و گذرا. دارو با نیاز تناسب داشته باشد. معرفت نفس، لازمه تحول در علوم انسانی اسلامی و سیستم‌سازی می باشد. گسترش شبکه انس و محبت (اصلاح ذات بین)، راز تغییر رفتار انسان می باشد. ضرورت کمی‌سازی روند تصمیم‌جمعی، در نگاه قرآن احساس می شود. مثال: انا کل شئ خلقناه بقدر (در مرحله تحقق هر چیز بر اساس اندازه و مقدار محقق می شود) https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔸 گزیده ای از سؤالات و نظرات برخی از اعضای محترم حاضر در جلسه: 🔸 آقای دکتر سعیدی رضوانی: دوستی نقل می کرد، در عملیاتی در جزیره مجنون اطلاع دادند که به دلیل عدم پشتیبانی باید عقب نشینی گردد. حداقل 300 عراقی به اسارت گرفته شده بود و دو راه وجود داشت. یا همه عراقی ها را سوار قایق می کردیم و یا آنها را می کشتیم. به دلیل محدودیت جا نمی توانستیم که آن ها را با خود ببریم. طبق فتوای داده شده، می توانستم آن ها را بکشیم. اما فرمانده با اختیار خود، عراقی ها را آزاد کرد. محبتی که در قلب آن عراقی ها نسبت به ایرانی ها به وجود آمده بود توصیف ناپذیر بود. بعدها امام خمینی به آن فرمانده گفتند که حرف من هم همین بود که شما انجام دادید و بنا به دلایل و شرایطی نشده بود که این نظر به شما برسد و این ارتباط قلبی با امام و ولی فقیه را می رساند. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔸 جناب آقای محمدی مقدم: بحث به جا و خوبی را مطرح نمودید. بحث شبکه و سیستم مطرح شد که بسیار پیچیده و به هم مرتبط است. اما بیان نکردید که کار از کجا باید شروع شود. امام حسین علیه السلام می فرماید خداوند انسانها را برای معرفت خلق نمود. منظور از معرفت خدا همان معرفت ولی فقیه که نماینده امام است و الان اطاعت از او واجب است. معرفت مردم در هر زمان، امامی است که اطاعت از آن امام بر مردم واجب است. در خصوص عفاف و حجاب نیز باید دید که ولی فقیه از ما چه می خواهد. امام علی علیه السلام از کودکی روی حضرت عباس کار می کردند تا ایشان را برای روز عاشورا آماده کنند. اگر اطاعت پذیری از امام پذیرفته شود انرژی ها تلف نمی شود. الان میلیونها نیروی ولایی در کشور داریم، ولی هر کس برای خودش کار می کند. ما ولی فقیه داریم که اشراف بیشتری نسبت به ما دارند و فقط کافی است اطاعت پذیری مان را با ربط قلبی به ایشان افزایش دهیم. اگر هر کس بیاید و یک مدل ارائه دهد، در این جنگل مدلها همه گم می شویم و راه به جایی نخواهیم برد. 🔸 جناب آقای نقره ای: ترکیب مواردی که شما فرمودید کار دارد. بحث مبارزه با نفس، گفتمان سازی، ارتباط کریمانه و ... چه ارتباطی با هم دارند؟ تا این ارتباط تبیین نشود، فکر می‌کنم نتوان به آن نقطه قابل قبول رسید. این چگونگی باید تبیین شود. امام و امت چه سازوکاری را می تواند پیشنهاد بدهد؟ 🔸 آقای دکتر فرع شیرازی: کلید واژه فطرت بحث برانگیز است و تحریک فطری اخلاق غیر عملیاتی است. چون از نظر اهل فن، فقط در بدو تولد فطرت پاک است و بعد از تولد فطرت مبتلا به آلودگی ها و سیاهی هاست و به این راحتی نمی توان برای مردم نسخه پیچید. مگر افراد به راحتی نظر شما را قبول می کنند؟ از طرفی شما گفتید که به راحتی با تفکر لسانی نمی توان محتواها را به افراد القا نمود. چیزهایی را که ما در جامعه به آن بد می گوییم، فقه گریزی است. چرا افراد از آنها فرار می کنند؟ چون به چرایی آنها قانع نمی‌شوند. مثال زکات و خمس. تعجب می کنم که شما به راحتی این مباحث سخن می گویید. در خصوص شطرنج، هنوز علمای ما به توافق نرسیدند! و خیلی از گزاره های ریز را به راحتی قبول نمی کنند. شما پیشنهاد دادید که باید خانمهای محجبه در ارزشهای فعلی جامعه برند ایجاد کنند. مثلاً در تحصیل و ورزش و اطلاعات عمومی و ادبیات. اما سؤال اینجاست که همه مهارت هایی را که محجبه ها دارند، بقیه هم می توانند داشته باشند! پس مزیت رقابتی چیست؟ مباحثی را که شما عنوان کردید طوری است که گویا همه مخاطبان آمادگی سیر و سلوک را دارند. 🔸 خانم دکتر شیبانیان: در مورد برخورد کریمانه، از آنجایی که برخورد کریمانه کاملاً فردی است، مرز بین فرد و جامعه خیلی باریک است و این مسئله می تواند آنقدر حساس باشد که نیاز به تست قوی دارد. اینکه آیا فرد درست عمل می کند یا نه مرز ظریفی دارد. آیا واقعاً فردی تلقی می شود و چطور می توان این مرز را تشخیص داد؟ 🔸 حجت الاسلام مؤمن: نقش دشمن در مطالب شما به این صورت مطرح شد که گویا هیچ‌گونه نقشی ندارد. به نظر می آید که نقش دشمن را کمرنگ جلوه دادید. موفقیت دشمن را چقدر می‌دانید؟ ما در بحث بی حجابی، به درصد بی حجابی آقایان کمتر نگاه می کنیم. برخی آقایان برای مثال حتی بعضاً در حرم مطهر دیده می‌شوند که پوشش هایی کم و چسبنده دارند که باعث خجالت می شود و این امر، در امر به معروف ها و نهی از منکرها کمتر لحاظ می گردد. در ضمن برخی از خانم ها می گویند از لباسی که پوشیده ام راضی نیستم، اما در بازار چیز بهتری پیدا نکردم. 🔸 آقای دکتر اسلامیان: ساختار کمی به هم ریخته بود. اگر شما معتقد به اثرگذاری بر روی مخاطب هستید، باید به اثر گذاری اسلایدها بر مخاطب هم می پرداختید. لطفاً تفاوت فطرت و غریزه را بفرمایید و آیا این تفاوت در قرآن نیز ذکر شده است؟ و اینکه ویژگی هایی از قبیل بیگانه هراسی، خودکامگی و خودخواهی فطری است یا غریزی؟ ضمناً ما نمی‌توانیم نسبت به واقعیت‌های اجتماعی بی تفاوت باشیم و آنها را نپذیریم. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🎬 تگزاس2؛ مصداقی از #بی_غیرتی و #دیاثت_فرهنگی ✍️ این فیلم با دیالوگ‌ها و صحنه‌های #نامناسبش، در دقایق ابتدایی فیلم، به طور غیر مستقیم سعی دارد به بیننده بقبولاند که ارزش‌هایی مثل #غیرت و حرمت داشتن #ناموس، عامل #بی_فرهنگی جامعه و #عدم_پیشرفت سطح فرهنگی مردم است! و هرزگی، بی‌غیرتی و روابط نامشروع با #ناموس_مردم، نشانه رشد جامعه و #فرهنگ بالای مردم!! 📍دیالوگ ساسان (سام درخشانی): "دو سال ایران نبودیم چقدر آدما با هم‌دیگه راحت شدن! البته خوبه‌ها ... نشون از پیشرفت سطح فرهنگی مردمه!!!" https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #پارچه_حجاب_شیردهی #فطری_بودن_حیا 🔰قابل توجه برخی خانم های بدحجاب و مسلمان 🔸تصاویر فوق متعلق به خانم های نامسلمانی است که برای شیردادن به #نوزاد خود، از #پارچه_حجابِ شیردهی استفاده می کنند! https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
در بُعد علمي و فرهنگي❌ اين كه ، سبب اُفت تحصيلي مي‌شود و آدمي‌ را از تحصيل دانش باز مي‌دارد، واقعیتي است كه بر كسي پوشيده نمي‌باشد؛ همه ما ممكن است افرادي را بشناسيم كه از هوش و استعداد خوبي برخوردار بوده‌اند و در تحصيل دانش جزو پيشتازان به‌شمار مي‌رفته‌اند؛ ليكن در اثر گرفتار شدن به انحرافات جنسي، آن تيزهوشي و زكاوت و پيشتازي را از دست دادند و سرانجام برخي از آنان با رتبه‌ها ونمره‌هاي بسيار پايين به ادامه تحصيل پرداختند و برخي ديگر مشروط شدند و عده‌اي نيز براي هميشه از ادامه تحصيل محروم گشتند. هم اکنون برخی از مسئولین بلند پایه های کشورهای غربی، به مسئله افت تحصیلی واقف شده و لذا ویژه در خصوص و چگونگی حضور دانشجویان مقرر کرده اند. افزون بر این، برای پوشش دانش آموزان در نیز مقرارتی وضع شده است. به عنوان نمونه برخی از سایت ها، گزارشی را منتشر کردند مبنی بر این که: «پوشیدن ساپورت و شلوارهای تنگ برای دانش‌آموزان ایالت ماساچوست آمریکا ممنوع شد؛ این ممنوعیت در حالی انجام گرفته است که تعدادی از دانش آموزان که بدون توجه به این قانون با پوشیدن ساپورت وارد مدرسه شدند و مدیران مدارس آنها را از مدرسه بیرون کردند. مسئولین این مدارس معتقدند که پوشیدن لباس‌های تنگ و تحریک کننده تحصیلی دانش‌آموزان می‌شود؛ آنها برای با اُفت تحصیلی دست به این اقدام زده اند» . منبع: کانون فرهنگی تبلیغی مردمی امین http://www.kanoon-amin.ir https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🌻✾با سلام و احترام 📣📣📣 کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی 💬 عنوان نشست: "نگاه به لباس و حجاب از منظری دیگر (تبیین قرآنیِ انواع لباس و اضطرار به پوشش عفیفانه از دیدگاه عملیات)" (بخش دوم) 👨🏫 با ارائه جناب آقای حسن پُرسا کارشناس ارشد پژوهشکده علوم گیاهی پژوهشگر دانشگاه فردوسی مشهد و محقق حوزة دین (دستگاه های فکری-علمی و سازه های معرفتی-عملی) ⏰زمان: چهارشنبه 10 مهر رأس ساعت 16 و اکران داستانی "تراس" ساعت 15:45 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا ✳️لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی_و_تربیت_جنسی #کارگاه_آموزشی_رایگان مکان برگزاری: مشهد، قاسم آباد، بلوار ادیب شماره تماس: 09368899972 و 09382023514 بزرگوارانی که تمایل دارند ثبت نام نمایند . https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔰 سلسله نشست های #فرهنگ_جنسی 🔻 جستاری پیرامون #زیست_جنسی_ایران 🔸 با حضور دکتر محسن بدره 📆 زمان: پنجشنبه ۱۱ مهرماه، ساعت ۱۶ 📌 مکان: مشهد، صاحب الزمان ۱۶، پلاک ۱۰۰، مؤسسه رصد مطالعات و سیاستگذاری اجتماعی سجا https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اینجا آمریکاست!! 🎥مارک والبرگ بازیگر مشهور هالیوودی: برای حفاظت از دخترم ، او را به مدرسه دخترانه میفرستم (نه مدرسه مختلط)!! @efaf_amin
هدایت شده از حمید رسایی
. ♻️ منافق زمانه‌ات را بشناس 🔹مراجع تقلید و حکم فقهی، همان مراجع‌ و همان حکم 🔹زنان جامعه و ورزشگاه، همان زنان و همان ورزشگاه 🔸اما منافق، هر روز یک با است. پس ... 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
هدایت شده از حمید رسایی
. ♻️ منافق زمانه‌ات را بشناس 🔹مراجع تقلید و حکم فقهی، همان مراجع‌ و همان حکم 🔹زنان جامعه و ورزشگاه، همان زنان و همان ورزشگاه 🔸اما منافق، هر روز یک با است. پس ... 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
به قصد دوستم به سوی روان شدم... چون رسیدم، در زدم. پشت در حاضر شد و ✅: "کیست؟!؟ 💠 عرض کردم: " و با رفیقم کار دارم..." ✅گفت: "نیست" و تمام... حتی یک ، زیادتر از حاجت ! 💠 پیش خویش گفتم: خوشا به سعادت https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔹 قطره بر زمین افتاد. کوچکی آمد و از آن و خواست برود. اما ی عسل برایش اعجاب انگیز بود، پس و جرعه دیگری نوشید ... 🔹 باز عزم کرد، اما احساس کرد که خوردن از لبه عسل کفایت نمی کند و مزه واقعی را نمی دهد. پس بر آن شد تا را در عسل تا هر چه و بیشتر ببرد ... 🔹 مورچه در عسل شد و می بُرد ... 🔹 اما (افسوس) که از آن شود. پاهایش خشک و به زمین چسبیده بود و توانایی نداشت ... 🔹 در این حال ماند تا آن که نهایتاً ... 🔹 چیزی نیست جز قطره عسلی بزرگ! 🔹 پس آنکه به مقدار از آن اکتفا کرد می یابد و آنکه در آن شد، هلاک می شود ... https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#دعوت_به_عفاف_و_حجاب 🔺از چهارشنبه دهم مهرماه، هر چهارشنبه و پنج شنبه ساعت ده و نیم شب از شبکه پنج سیما. 🔺«چراغ» کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما، برنامه ای برای دعوت به #عفاف و #حجاب 🔺با روایتی از تجربه های مختلف چهره های فرهنگی و اجتماعی #برنامه_چراغ ✅ #چراغ را همراهی کنید😊 https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی 💢برای برخی مادران و دختران آینده سرزمین مان، #نگرانیم. 💢مادرانی که اندوخته ای از #عفاف، برای به ارث گذاشتن برای #فرزندانشان ندارند... 💢نتیجه این نداشتن، #فقر است... 🔹فقر #قداست_حریم_خانواده ها 🔹فقر #عزت_زن 🔹فقر چشیدن #طعم_نجابت 🔹فقر #حیا 🔹فقر #عفاف و 🔹فقر #حجاب!😔 💠امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: طُوبي لِمَنْ كانَتْ اُمُّهُ عَفِيفَةً. خوشا به حال كسى كه مادرش #عفیف است. 📚 منبع: علل الشرايع، ج 2، ص 251 https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
📚جلوگیری از نوجوانان❌ 🔺 باید همیشگی باشد؛ ولی اگر فرزندان زیر هفت سال هستند، نوع و مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند، زیرا جنسی در بچه‌های زیر هفت سال وجود دارد، ولی بروز نمی‌کند. 🔺اما وقتی بچه وارد می‌شود، مادر باید به موضوعاتی توجه کند. زیرا با ورود به دوره آموزشگاهی، غرایز بروز پیدا می‌کنند. اگرچه این موارد جدی نیست ولی شما باید پوشش را کنید. 🔺بچه‌ها با ورود به سالگی، می‌شوند و باید بیشتری از آنها شود؛ زیرا در نوجوان می‌شود؛ به طور معمول در پانزده سالگی به می‌رسند و مادر باید دقت بیشتری در انتخاب نوع خود داشته باشد. اما اگر مادر در دوره‌ نوجوانی، پوشش و آرایش را جلوی فرزندان پسر رعایت نکند، ممکن است که بلوغ جنسی آن‌ها را بیندازد. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
📚 📖 کتاب چی شد چادری شدم؟ ✍️ تألیف: عالیا نراقی عراقی ناشر: نوای دانش ✅ این کتاب حاصل فراخوان وبلاگی من و چادرم است، با موضوع ؟، مجموعه خاطراتی منتخب از آنان که را برگزیدند . 📌این کتاب به کسانی که در انتخاب حجاب برتر مرددند، خانواده هایی که می خواهند برای این انتخاب به فرزندان خود کمک کنند و مربیان و معلمان آموزشی پیشنهاد می شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔹عصر در خرابه نشسته بود. جمعی از کودکان شامی را دید که در رفت و آمد هستند. 🔹پرسید: عمه جان! اینان کجا می روند؟ حضرت زینب (س) فرمود: به خانه هایشان. 🔹پرسید: مگر ما خانه نداریم؟ فرمود: خانه ما در مدینه است. 🔹تا نام مدینه را شنید، خاطرات زیبای همراهی با پدر در ذهن او آمد. 🔹پرسید: پدرم کجاست؟ فرمود: سفر. 🔹به گوشه خرابه رفته و با غم و اندوه به خواب رفت. ظاهراً در عالم رؤیا پدر را دید. سراسیمه از خواب بیدار شد و مجدداً سراغ پدر را گرفت. 🔹خبر را به یزید رساندند، دستور داد سر بریده پدر را برایش ببرند. 🔹رأس مطهر سیدالشهدا را در میان طَبَق، وارد خرابه کردند. سرپوش طبق را کنار زد، سر مطهر را دید. سر را برداشت و در آغوش کشید. 🔹بر پیشانی و لب های پدر بوسه زد و آه و ناله اش بلندتر شد و گفت: پدر جان چه کسی صورت شما را به خونت رنگین کرد؟ چه کسی رگهای گردنت را بریده؟ چه کسی مرا در کودکی یتیم کرد؟ کاش خاک را بالش زیر سرم قرار می دادم، ولی محاسنت را خضاب شده به خونت نمی دیدم. 🔹دختر خردسال آن قدر شیرین زبانی کرد تا خاموش شد. همه خیال کردند به خواب رفته. وقتی به سراغ او آمدند، از دنیا رفته بود. شبانه غساله آوردند، او را غسل دادند و در همان خرابه مدفون نمودند. شرح شمع: صفحه 310 - نفس المهموم 456 -الدمع الساکه 141 (س) با آن سن کم، از نداشتن (روسری و روپوش) اظهار بيزاری داشتند و می‌توان اين را، به‌عنوان برای و معرفی كرد. . https://eitaa.com/umefafgaraei