May 11
متوجه هستید چه میکنید؟!!
🔶آزاردهنده است ولی گریزی از آن نیست؛ اینکه در عوض جدال با جبهه استکبار مجبور به بحث_بخوانید در جا زدن_ با دوستان انقلابی خود هستیم.
مدتی است که نهادها و ارگان های زیر نظر رهبری مورد حمله بی امان و در اغلب موارد ناجوانمردانه قرار گرفتهاست؛ شاید اصل حمله و تهاجم به این ارگانها چیز جدیدی نباشد اما تخریب و اعتبارزدایی از این نهادها توسط دوستداران انقلاب اسلامی چیزی بیسابقه و یا حداقل کمسابقه است.
تکلیف دشمنان خارجی و پادوهای داخلی آنها روشن است و در حال حاضر درصدد پاسخگویی به آن ها نیستم که این بحث زمان و زبان دیگری میطلبد اما روی سخن با دوستداران انقلاب است؛ کسانی که برای هر یک از اقدامات خود به بیانات رهبر انقلاب استناد کرده و فعالیت های خود را منطبق بر مطالبات، بیانات و حتی منویات ایشان میدانند! این افراد در موضوع محل بحث هم معتقدند که رهبر انقلاب انتقاد از ارگانها و نهادهای زیر نظر رهبری را انتقاد از رهبری محسوب نکرده و از طرف دیگر ثبات قدم در مطالبهگری را در دیدار با جوانان مطرح کردهاند لکن این نحو برخورد با بیانات ایشان حقیقتا ظلم به انقلاب و رهبری میباشد.
در مقام پاسخگویی به این استدلال نیستم ولی سخت معتقدم سیره رهبری در دوران زعامت امام خمینی ره چراغ راه کسی است که تلاش میکند در مسیر ولایت قدم بگذارد؛
مدعی ولایتمداری ناگزیر از مراجعه به الگوهایی است که در مسیر ولایت امتحان خود را پس داده اند و حقیقتا _نه توهما_ رفتاری عمارگونه در حوادث مختلف داشته اند؛ و بدیهی است که در این موضوع چه کسی بهتر از آیت الله خامنه ای؟
پس از این گونه بررسی ها است که انسان میتواند ادعا کند تحلیلهایی که ارائه میدهد تطبیق حداکثری با تحلیل یک انسان ولایتمدار دارد.
درهمینرابطه اشاره به واکنشی که رهبری در اوایل انقلاب پیرامون یک موضوعی داشته اند خالی از لطف نیست؛
اوایل انقلاب که موضوع انتقاد از ارگانها و سازمانهای انقلابی شدت یافته بود برخی از #به_ظاهر_انقلابیون نیز به جای دفاع از انقلاب و تبیین شرایط کشور، خود آتش بیار معرکه شده و به جرگهی منتقدان پیوسته بودند. رهبر انقلاب در آن زمان با تیزبینی و تیزهوشی که داشتند به این گونه مواضعِ ظاهر الصلاح که در پوشش نقد سازنده مطرح میشد واکنش نشان داده و در دومین سالگرد شهادت آقا مصطفی خمینی که در مسجد اعظم برگزار میشد فرمودند:
«امروز در دنیا بیشترین واحدهایی که مورد نقمت و انتقام دشمنانند، #واحدهای_انقلابیاند؛ هیچکس در دنیا از فلان گروه چریکی ملحد انتقاد نمیکند؛ هیچکس از آن سلاحبهدستانی که با این ملّت به نام این ملّت میجنگند، انتقاد نمیکند؛ هیچکس نمیگوید که چرا فلان آدمی که خود را روشنفکر میداند به خود حق میدهد که در فلان واحد، فلان موسّسه، فلان ارگان بزرگ، سوءاستفادهی مالی کند؛ اینها را در مورد نقمت و ایراد قرار نمیدهند؛ [امّا] واحدهای انقلابی را چرا!
#منتها_فرق_این_تبلیغات در خارج که رودربایستی با کسی ندارند، با ادامهی آن تبلیغات در داخل که رودربایستیهای زیادی بر آنها حاکم است این است که آنها دشمن اصلی [خود] را -یعنی شخص امام را- مستقیماً هدف قرار میدهند امّا همکاران و همپیمانان آنها در داخل #جرئت_نمیکنند؛ از احساسات مردم، از عواطف مردم، از انگیزههای مردم، از اخلاص و عشق و شور و ایمان مردم میترسند و شخص امام را مورد هدف قرار نمیدهند، امّا #ارگانهای_وابستهی_به_امام را چرا! بتدریج شروع کردند، اوّل کمیتهها را کوبیدند، پاسداران را کوبیدند، تدریجاً بالاتر آمدند و ارگانهای دیگر را کوبیدند؛ مجلس خبرگان را کوبیدند، شورای انقلاب را کوبیدند. تمام حرفهایی که میخواهند به امام بزنند، همهی گلهمندیهایی که از شخص امام و از خطّ امام و از انقلاب اسلامی دارند، این را به حساب ارگانهای وابسته به این انقلاب میگذارند؛ نسبت به آنها سخن و زبان سوء میگشایند؛ سعی میکنند چهرههای موجّه را در چشم مردم خراب کنند.»
۱۳۵۸/۰۷/۳۰
حال سوال از افرادی است که خود را انقلابی دانسته و به اسم مطالبه گری، از نهادها و سازمان های انقلابی #اعتبار_زدایی میکنند؛
واقعا متوجه هستید چه میکنید؟!!
#ولایتمداری
#نفاق
✍ادمین عقال
🆔@eghaal
✍شما قضاوت کنید!
📌کدام یک مضحک تر است؟
🔶نظرسنجی درباره میزان مصرف #شکلات در مدرسه #ابتدایی
🔶نظرسنجی درباره میزان موفقیت #نماز_جمعه در فضای #اینستاگرام
🆔@eghaal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱🌱
📌در میان انبوه قلم فرسایی ها و ریش جنبانی هایی که این روزها علیه دولت سیزدهم صورت میگیرد یک دقیقه وقت گذاشته و این کلیپ را #تا_آخر ببینید؛ ضرر نمیکنید.
#ولایتمداری
🆔@eghaal
✍باغبان انقلاب!
🔶به یکی از دوستان گفتم آنهایی که شاخههای درخت را میزنند _دانسته یا ندانسته_ موجب تضعیف و خشکیدن خود درخت میشوند!
پاسخش این بود که هر از گاهی ناچار به هرس درختان هستیم؛
علی رغم اشتراک نظر در اصل موضوع، اختلاف نظری هم باهم داشتیم و آن این بود که او خود را باغبان میدانست و من شخص دیگر را.
#ولایتمداری
🆔@eghaal
🔶آبروسوزی یا آبروسازی ؟!
دوگانه ای که همچنان جاری است...
♦️در سالهای اخیر دوگانههای مختلفی در الگوی سیاستورزی کشور مطرحشده است؛ دوگانه هایی که اغلب کارکرد انتخاباتی داشتهاند به همان ایام انتخابات محدود شده و نتوانسته اند از آن فراتر روند؛ دوگانه هایی همچون «جنگ_صلح»، «برجامیان_ضد برجامیان» و... از جمله مواردی بودند که فقط مصرف انتخاباتی داشته و در ایام پساز آن کارایی چندانی نداشتهاند لکن برخی دوگانه ها نیز بودند _و هستند_ که نهتنها در ایام انتخابات بلکه در همه ایام پس از آن و در ریزترین شئون زندگی انسان دخالت داشته و اثرات ملموسی از خود برجای میگذارد؛ دوگانه «کارآمدی_ناکارآمدی» و همچنین «انقلابی_غیرانقلابی» از جمله این موارد است؛ شاهد این مطلب هم همین ایام پس از انتخابات 1400 است که با استقرار رویکرد انقلابی در دولت تحولات مثبت وخیره کننده ای در همین مدت کوتاه رخ داده است ولی در دیگر دوگانه های مطرح شده عملا آثاری به جز رای آوری مترتب نمیشد.
این یادداشت در پی معرفی دوگانه دیگری است که اگرچه در ذیل همان «انقلابی_غیرانقلابی» قرار میگیرد لیکن نیازمند توجه ویژه نیز میباشد؛ بخوانید!
♦️آبان 98 که قضیه بنزینی و سوءمدیریت دولت پیشآمده بود نظرات مختلفی پیرامون نحوه مواجهه با دولت مطرح میشد؛ نقطه اشتراک همه این پیشنهادات این بود که «نباید بهگونهای برخورد شود تا مردم مقصر این گرانیها را انقلابیها بدانند و لذا توصیه میشد که همنوا با دیگران، انقلابیون نیز به انتقاد از عملکرد دولت پرداخته و صدای مردم(!) باشند و طبق این تحلیل پیشنهادهای مختلفی نظیر انتشار بیانیه، برگزاری تجمع اعتراضی و... علیه دولت نیز ارائه میشد. لازم به ذکر است که شرایط کشور پساز آن صبح جمعه معروف آنچنان ملتهب بود که هیچچیزی قابلپیشبینی نبود.
در فضای اینگونه تحلیلها بود که صبح یکشنبه فرا رسید و رهبری در درس خارج خود از این اقدام دولت به دلیل آنکه مصوبه سران سه قوه بود حمایت کردند و البته در همان جلسه نیز فرمودند که چون تخصصی در این موضوع ندارند نظری نمیدهند؛
این بیانات بهمنزله مهر بطلانی بر همه تحلیلهایی که در این دو روز ارائه میشد، بود.
♦️از آبان98 ده سال به عقب باز میگردیم؛ زمانیکه در سال88 عدهای به بهانه تقلب در انتخابات اقدام به اردوکشی خیابانی کرده و قصد ابطال انتخابات را داشتند؛ رهبر انقلاب در اولین نماز جمعه پس انتخابات، در جملاتی که همه دوستداران انقلاب را به گریه وامیداشت فرمودند: «من اندک آبرویی دارم که همان را هم در مسیر اسلام و انقلاب فدا خواهم کرد. »
ذکر این نکته نیز ضروری است که دلیل آزردگی دوستداران انقلاب این بود که چه کم کاری هایی از طرف خود سر زده است که رهبری مجبور به پرداخت هزینه شده اند؟
♦️احتمالاً تا اینجای یادداشت دوگانه ای که در پی مطرح کردن آن بودیم روشنشده باشد؛ یک طرف این دوگانه افرادی هستند که برای کسب آبرو حاضر هستند از انقلاب هزینه کنند و در این مسیر از هیچ اقدامی فروگذار نیستند و در طرف دیگر نیز افرادی برای آبروی انقلاب از آبروی خود هزینه میکنند؛ دوگانه «آبرو سوزی برای انقلاب» و «آبروسازی از انقلاب» دوگانهای است که همچنان در جریان است؛ زمانیکه شخصی به زعم اینکه صدای مردم قرار گرفتهاست در شیپور کمبودها میدمد و اسم این اقدام خود را نیز عدالتخواهی میگذارد دنبال «آبرو سوزی برای انقلاب» است یا «آبروسازی از انقلاب»؟!!
#ولایتمداری
✍ادمین عقال
🆔@eghaal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌آقای رئیسی! قرار ما این نبود...
👌چرا درک #ضرورتهای_زمانه برای برخی دشوار است؟
#ولایتمداری
🆔@eghaal
✅نسیم رسانه وزیدن گرفته!
🔷حوادث مختلفی که در آبان1400 اتفاق افتاد بهانهای شد تا عملکرد صداوسیما در بوته نقد قرار گرفته و اغلب منتقدین از نحوه پوشش اخبار توسط صداوسیما رضایت کامل خود را ابراز کنند؛ این افراد معتقد بودند که در قضایای اختلال بنزینی، تجمع مردم اصفهان در زایندهرود و... صداوسیما بهگونهای عمل کرد که مرجعیت اخبار را از رسانههای خارجی گرفته و به همین دلیل از تبدیل اعتراضات به اغتشاشات جلوگیری کردبر خلاف عملکرد صداوسیما در آبان98 که با بایکوت حوادث، مرجعیت اخبار را در اختیار رسانههای خارجی قرار داده و آنها توانستند در موج احساسات مردم سوار شوند؛ این نگاه اگرچه بخشی از حقیقت را شامل میشود ولی مسلما تمام حقیقت هم نیست!
سوال این است که آیا فقط صداوسیما تغییر کرده است یا تغییرات دیگری نیز وجود داشته است؟
🔶باید گفت این نوع نگرش در اثر بیتوجهی به رسالت رسانه شکلگرفته است؛
شاید بتوان رسانه را همانند نسیمی دانست که از پس هر حادثه و رخدادی که بگذرد رایحه آن را با خود جابهجا خواهد کرد. لذا با گذر از گلزار و لجن زار عطر و بوی متفاوتی گرفته و احدی این را از خود نسیم نمیداند بلکه ناشی از محلی میداند که از آن عبور کرده است.
♦️حال با این نگاه به رخدادهای اخیر نظر میاندازیم؛ در همه این موارد و اعتراضاتی که وجود داشتهاست هیچگونه ساختارشکنی و تخریب اموال عمومی مشاهده نشدهاست اما آیا دلیل آن پوشش گسترده صداوسیما از اعتراضات بودهاست؟ جای انکار نیست که با تعبیر ریل دولت در خرداد1400 امید مردم به حل مشکلات خود روند روزافزونی داشته و مردم دولت را در خط مقدم هر حادثه کوچک و بزرگی مشاهده میکنند بدیهی است که دراینصورت اگر نسیم رسانه بر حوادث کشور بوزد نهتنها موجب اغتشاش نشده بلکه مایه دلگرمی مردم نیز هست لیکن همین اتفاقات را در شرایط دیگری تصور کنید؛ شرایطی که رئیسجمهور آن صبح جمعه از افزایش قیمت بنزین مطلع میشود! در این اوضاع بهتر نیست که نسیم رسانه نوزیده و کام مردم را بیشاز آن تلخ نکند؟
✍ادمین عقال
🆔@eghaal
✅امر شه بهتر به قیمت یا گُهر؟!!
... حکایتی از مثنوی معنوی
🔶 #فرمانروا که تیزبینی و تیزهوشی او زبانزد خاصوعام بود و دوست و دشمن به آن اذعان داشتند درصدد #آزمایش یاران و نزدیکان خود برآمده بود؛ این آزمایشات _چه از طرف خود فرمانروا و چه از نواحی دیگر_ مسبوق به سابقه بوده و در هر مرحله عدهای که اعتقاد و معرفت خالص به مسیری که فرمانروا میپیمود نداشتند #غربال میشدند؛ لکن این دفعه آزمایش پیچیده تری در انتظار بود و هرکسی در معرض سقوط قرار داشت.
♦️فرمانروا گوهری را به دست گرفته و از حاضران ارزش و قیمت آن را جویا میشود؛ یکی از حاضران گوهر را گرفته و علی رغم این که سررشته ای در علم گوهرشناسی ندارد با بررسی #عالم_نمایانه، از زیبایی و ارزش فوقالعاده آن سخن به میان می آورد؛ در همین لحظه فرمانروا درخواست #شکستن_گوهر را از وی مطرح نموده لکن آن شخص از این کار امتناع میورزد و خیرخواهی خود را دلیل بر این سرپیچی بیان میکند؛ فرمانروا نیز از این خیرخواهی تشکر کرده و گوهر را به شخص دیگری واگذار میکند.
این قضیه برای چندین نفر اتفاق افتاده و هر کدام از آنها به بهانههایی که اتفاقاً ظاهرالصلاح هم هستند از این دستور سرپیچی میکنند.
🔷روال قبلی ادامه داشته تااینکه نوبت به یکی از شاگردان باهوش فرمانروا که ایاز نام داشت میرسد؛ #شاگرد_باهوش در پاسخ به قیمت گوهر آن را فراتر از حد تصور دانسته و معتقد است چنین گوهری را تابهحال نه چشمی دیده و نه گوشی شنیدهاست؛ درهمینحال فرمانروا درخواست خود را مبنی بر شکستن گوهر تکرار میکند؛ شاگرد باهوش نیز بیمعطلی گوهر را به زمین کوبیده و آن را تکهتکه میکند!!
اطرافیان فرمانروا که از این اقدام برآشفته میشوند به سرزنش وی پرداخته و با #تأویل و #تغییر سخنان فرمانروا مدعی میشوند دستور فرمانروا اجباری نبوده و تخطی از آن در اینمورد نهتنها جایز بلکه واجب بودهاست و حتی باید دیگران را نیز علیه این دستور فرمانروا #شورانده تا مجبور به عقب نشینی از این فرمان شود!
🔻ایاز که از #نگاه_سطحی این جماعت ناراحت است در پاسخ به این ادعاها و تأویلات نزدیکان اینگونه جواب میدهد:
گفت ایاز ای مهتران نامور
امر شه بهتر به قیمت یا گوهر؟!
بی گوهر جانی که رنگین سنگ را
برگزیند پس نهد شاه مرا
سر فرو انداختند آن مهتران
عذرجویان گشته زآن نسيان به جان
کرد اشارت شه به جلاد کهُن
که ز صدرم این خسان را دور کن
این خسان چون لایق صدر من اند؟
کز پی سنگ امر ما را بشکنند
#ولایتمداری
✍ادمین عقال
🆔@eghaal
🌱🌱
📌 مخاطب حکم رهبری چه کسانی اند؟
✍️در پی استعفای آیت الله جنتی از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، رهبر انقلاب در حکمی حجت الاسلام موسی پور را به مدیریت این شورا منصوب کردند.
🔶اگرچه در نگاه ابتدایی، رسالت این شورا به یک سری از اقداماتی محدود میشود که شاید به زعم ما سطحی و فاقد معنا باشد؛ لکن رهبری در حکمی که صادر نموده اند برای همین نوع از فعالیت ها نیز اهمیت ویژه ای قائل شده و اهداف مهمی را برای آن ترسیم نموده اند.
🔷این قلم بیشتر از آن که مدیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را مخاطب این پیام بداند خود را ملزم به رعایت موارد مطروحه در حکم میبیند؛این ادعا با اشاره به بخش هایی از حکم روشنتر میشود.
🔻این بخش از حکم رهبری که فرموده اند به تبعیت از#راهنمایان_بزرگ_دینی به تبیین و #عمق_بخشی به شعارها اهتمام ورزیده شود مثل منی را مخاطب قرار میدهد که در شیپور کارهای #سطحی و #پر_سر_و_صدا ندمیده و از ابراز نظرات جاهلانه درباره مباحث دینی که عمدتا بدون مشورت با بزرگان دین صورت میگیرد، اجتناب شود؛ بلکه اگر واقعا قصد فعالیت فرهنگی وجود دارد نهایت تلاش خود را در تغییر ذائقه مردم به کار بسته و از کارهای سطحی و پوچ به کارهای عمیق سوق داده شود.
#ولایتمداری
🆔@eghaal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘☘
📌آیا دولت سیزدهم در پی بازگشت به برجام است؟
✍چند روزی است که برخی افراد ضمن طعنه بر حضور ایران در مذاکراتِ لغو تحریم ها، مدعی شده اند: «اگر برجام خسارت محض است چه اصراری بر بازگشت به آن دارید؟»
🔶🔸شاید این کلیپ، پاسخ مناسبی برای این افراد باشد🔹🔷
🆔@eghaal
🔰امام ایزوله و پای فلج ولایتمداری⚠️⚠️
🔻هر بار که خواستم درباره ولایتمداری به بیانات رهبر انقلاب در دوران زعامت ایشان استناد کنم، تأویلها و برداشتهای مختلف از این دسته از بیانات مانع این کار میشد؛ لکن مرور بیانات و #سیره ایشان به عنوان #رهرو در دوران زعامت امامخمینی (ره) نمودار یک اسوه تماموکمال در این زمینه بوده که حقیقتاً توجیه و تحریف آن از عهده هرکسی برنمی آید!! بخوانید؛
🔷اوایل انقلاب _همانند زمان حاضر_ افرادی بودند که علیرغم این که ادعای انقلابیگریِ آن ها گوش فلک را کر نموده بود لکن حقیقتا میشد مدعی شد که پای ولایتمداری آنها نهتنها لنگ میزد که بهصراحت میتوان گفت فلج بود؛
ازجمله اموری که این افراد بر آن پافشاری داشتند این بود که امامخمینی (ره) را #ایزوله کرده اند و اجازه نمیدهند که اخبار و اطلاعات کشور به ایشان برسد؛ ناگفته هم پیداست که این ادعاها با پوشش های ظاهر الصلاحی همچون #دلسوزی نسبت به امام(ره) مطرح میشد.
بیانات مکرر امام مبنیبر نفی این ادعاها کارگر نبود و این افراد همین بیانات ایشان در نفی ایزوله بودن را ناشی از ایزوله بودن امام میدانستند!!
🔶موضع یک ولایتمدار واقعی در چنین شرایطی چراغ راه افرادی است که حقیقتا دغدغه حرکت در این مسیر را داشته باشند؛
باید اذعان کرد که تنها #رهرو_الهی است که میتواند تا آخر مسیر دوشادوش #رهبر_الهی بوده و موضع صحیح اتخاذ نماید؛
حال به موضع یار صادق ولایت که در حضور امام سخنرانی میکردند توجه کنید:
✅ «اینقدر انقلاب را نکوبید؛ اینقدر این رهبر را در زیر نامش نکوبید؛ اینقدر نگویید رهبر را ایزوله کردند؛ من آمادهام که این سخن در همین مجلس تخطئه بشود، من آمادهام که هرکس که میتواند ثابت کند که دُور امام یک جدار درست کردهاند، بیاید در این مجلس، من در حضور امام دارم میگویم، او هم در حضور امام بگوید و تخطئه کند حرف مرا. بهترین چهرهها فداکارترین انسانها، دردمندترین دلها، دلسوزترین شخصیّتها را اینگونه از دُوروبر امام نتارانید. میگویید امام تنها است؛ به خدا شما میخواهید امام را تنها کنید، شما میخواهید امام تنها بشود! امام تنها نیست؛ دل این امّت با امام است، دلسوزترین این انسانها با امامند، در اختیار امامند. امام تنها نیست؛ امام از روز اوّل مانند همهی رهبران، مانند همهی پیامبران، مانند همهی بندگان صالح خدا، یک تنه فریاد برآورد، دیگران به او گرویدند. امروز این گِرَوِش کم نشده است؛ باز هم ملّت به فریاد امام دل بسته است.» 58/07/30
✳️حال سوال این است؛ واقعا انقلابیون هستند که امام را ایزوله میپندارند یا دست های دیگری در کار است؟!!
#ولایتمداری
✍ادمین عقال
🆔@eghaal
🔰عملیاتی با اسم رمز #هیچ_انگاری
🔶آن چنان که از رصد رسانه های خارجی و برخی دنباله روهای داخلی آنان بر می آید، اصلی ترین و موثرترین پروژهای که در قبال اقدامات دولت سیزدهم در پیش گرفته اند، هیچ انگاری و کوچک نمایی از فعالیت های صورت گرفته میباشد؛
✳️وقتی اعلام میشود که آمار تلفات کرونا از حدود750 به 50 نفر رسیدهاست؛ وقتی اعلام میشود حقوق کارکنان بدون استقراض از بانک مرکزی صورتگرفته است؛ وقتی اعلام میشود تجارت خارجی با یکی از کشورهای منطقه پساز سفر رییسجمهور سهبرابر شدهاست؛ وقتی اعلام میشود ایران عضو دائمی اجلاس شانگهای شدهاست؛
وقتی اعلام میشود تورم سیر نزولی داشته و بودجه 1401 براساس کنترل تورم تدوینشده است؛ وقتی اعلام میشود سفرهای استانی پیشینه و پسینه ای دارد و با برنامهریزی کامل صورت میگیرد و... چاره ای برای رسانههای خارجی جز تمسک به گزاره «خب چی شد؟!!» وجود ندارد و باید اعتراف کرد که به طرز هنرمندانه ای این هدف خود را دنبال میکنند.
❇️نکته جالبتر این که برخی در این ورطه پا را فراتر گذاشته و از هم اکنون اقدامات آینده را زیر سوال میبرند؛ به این بیان که این رسانه ها نه با گزاره «خب چه شد؟!!» که با گزاره «خب چه خواهد شد؟!! » به مصاف دولت سیزدهم رفته اند؛ البته خود این حرکت از اعتماد و اعتقاد این افراد به دولت پرده برمیدارد و اذعان تلویحی به صادق القول بودن دولت میباشد؛ برای مثال پساز اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنیبر تدوین بودجه 1401 با فرض ادامه تحریمها و همچنین پیشبینی رشد اقتصادی 8 درصدی در سال آینده، عباس.ع که از روزنامهنگاران افراطی اصلاحطلب به شمار میآید در توئیتی ضمن اعتراف تلویحی به تحقق رشد اقتصادی 8 درصد نوشت:« کشوری که چند سال رشد منفی داشته با حداقل کوشش دوباره به رشد مثبت حتی با ارقام بالا برمیگردد رشد8 درصد بدون حل برجام تا حدی قابلقبول است ولی با برجام باید همان 13 درصد سال95 باشد»
فارغ از این که طبق چه آماری مدعی رشد 13درصدی در سال95 شده اند، توضیح نمیدهند اگر با حداقل کوشش این رشد حاصل میشود چرا دولت مطبوع این طیف از همین حداقل کوشش خودداری میکرده است؟
لکن نکته قابل توجه این است که حتی در صورت تحقق رشد اقتصادی 8درصد، این افراد با بیان این که اتفاق خاصی نیفتاده است به تحقیر اقدامات دولت خواهند پرداخت.
✅در پایان گفتنی است که پروژه هیچ انگاری، اختصاصی به این ایام نداشته و با اندک تفاوتی مسبوق به سابقه است؛ اوایل انقلاب که عده ای اصل انقلاب را زیر سوال میبردند و مدعی میشدند که با انقلاب، اتفاق خاصی رخ نداده است حضرت امام(ره) در واکنش به این اظهارات فرمودند:
«اگر در بين شما #خائنانى آمدند و گفتند «چه شد»، جواب اين است كه چه مى خواهيد بشود؟ بالاتر از اين چه كه ما دست #اربابهاى_شما را كوتاه كرديم و ما خائنها را بيرون كرديم. لكن اين مقدار كافى نيست. ما بايد جلو برويم، ما بايد يك ايران، يك ايران آباد، يك ايران آزاد، يك ايران مستقل يك ايرانى كه همه قشرهاى آن در رفاه باشند [بسازيم]، ما مىخواهيم همچو ايرانى باشد؛ و اين #ريشه_هاى_گنديده مانع هستند.»
صحيفه امام، ج7، ص451
✍ادمین عقال
🆔@eghaal
🔰آقایان؛ همه خیانتکار نیستند‼️
♦️اخباری که این روزها حساسیت شاخکهای مجازی را برانگیخته است، مسئله انتصابات در دولت سیزدهم است؛ عدهای از ابقای برخی افراد در مسئولیتهای خود انتقاد کرده و معتقدند که باید کارگزاران دولت قبل جملگی خلع مسئولیت شوند؛ این افراد که دلسوزی و خیرخواهی را چاشنی چنین اظهاراتی مینمایند معتقدند انتصاباتی از این قبیل برای زمینزدن دولت رئیسی کافی است!!
(در این یادداشت به این موضوع که چه افرادی و با چه ویژگی هایی این انتقادات را میکنند نمیپردازیم.)
🔶فارغ از این که میزان اطلاعات این افراد از مسئولین مختلف در چه حدی است سوال واقعی اینجاست؛ اساساً معیار انتصاب مسئولین چیست؟ آیا صرفاً تعلق قبیلگی و جناحی میتواند دلیل بر کفایت یک مدیر باشد؟ یا صرفاً فعالیت در دولت قبل میتواند دلیل بر عدم کفایت باشد؟
🔷برای پاسخ به این سوال از بیانات حضرت امام (ره) کمک میگیرم؛ اوایل انقلاب که برخی اصرار داشتند همه مسئولینِ #قبل_انقلاب از وزارتخانه ها و اداره ها تصفیه بشود حضرت امام(ره) در واکنشی که از بینش والای ایشان پرده برمیداشت فرمودند:
✅«آقا بيدار باشيد! دولت بيدار باش! ملت بيدار باش! كم كم شما را دوباره نكشانند به آنجا. از الآن بايد اين مسائل حل بشود. البته تدريج هم مى خواهد؛ تدريج دارد اما شروع مى كنيم، ما شروع مى كنيم! البته مهلت هم مى دهيم به دولت؛ بايد مهلت بدهيم. به اين حرفهايى كه زده مى شود در اطراف كه «چه شد، چه كرديد، چه خواهد شد»، به اينها گوش ندهيد؛ اينها مى خواهند تضعيف كنند دولت ما را. تضعيف دولت ما تضعيف اسلام است. دولتْ دولت اسلام است. تضعيف نكنيد. البته تصفيه مى شود؛ تمام ادارات تصفيه مى شود، تمام وزارتخانه ها تصفيه مى شود. دزدها بيرون مى روند، خيانتكارها بيرون مى روند. لكن #همه_خيانتكار_نيستند؛ امَنا باقى مى مانند، عزيزند.»
صحيفه امام، ج6، ص275
❎در صورتی که بین مسئولین قبل انقلاب، امنایی پیدا میشود، آیا بین کارگزاران دولت های مختلف پس از انقلاب چنین افرادی پیدا نخواهد شد؟!!
آیا بهتر نیست به دولتی که رفتارهای قبیله ای را منسوخ کرده و تلاش دارد انتصاب مسئولین صرفا براساس کارآمدی و شایستگی باشد، کمک کرد و یا حداقل سنگ اندازی نکرد؟
✍ادمین عقال
🆔@eghaal
🔰این در باید تخته شود‼️
♦️از دیرباز کسانی که آرزوی سیطره بر ملتها را در سر میپرورانند، #تسخیر_قلوب را بهترین و مطمئنترین راه برای نیل به اهداف خود یافته اند؛ عمده فعالیتهای این افراد و دستهها معطوف به وارونهنمایی از وقایع بوده و بدیهی است که در زمان وقوع حوادث از قدرت مانور زیادی در جهت تحریف واقعیات برخوردار نیستند؛ لذا اغلب پساز گذشت زمان به #روایت_سازی از وقایع گذشته میپردازند.
🔶برای مثال پساز اتمام کار دولت دوازدهم -که نزد کارشناسان به دولت عبرت معروف شد- یکی از نظریهپردازان اصلاحات در یادداشتی آورده بود: «آقای روحانی هم رفت. ارزیابی دقیق و منصفانه عملکرد دوره هشت ساله او اکنون ممکن نیست. به ویژه اینکه ما منتظریم که ارزیابی عملکرد را با آیندهای که هنوز نیامده است مقایسه کنیم!»
سوالی که در این یادداشت بیپاسخ ماندهاست این است که چرا ارزیابی دولت درهمانحال ممکن نیست؟ ادعای این نوشتار به این میماند که به شخصی که دستش سوختهاست گفته شود: «هماکنون اثر سوزش مشخص نمیشود و بعد از مدتها که توضیح داده شود چه اتفاقی افتاد، مشخص خواهد شد!!»
چرا در صورتی که مردم با گوشت و پوست خود در آتش بیتدبیریهای دولت سابق سوختهاند، ارزیابی منصفانه ممکن نباشد؟
🔷پاسخ را باید در #کارگاههای_روایت_سازی که این روزها بهشدت فعال هستند جستجو کرد؛ حقیقت این است که درحالحاضر به دلیل آنکه زمان زیادی از اتمام دولت سابق سپری نشده است، روایت سازیهای ناصحیح آنچنان مؤثر نخواهد بود لیکن پساز گذشت زمان، فضای روایت سازی مهیا شده و هر کس به گونهای سعی در تحریف واقعیات دولت قبل خواهد کرد؛ اتفاقی که متاسفانه درباره وقایع قبلاز انقلاب رخ داد و در غفلت برخی از انقلابیها به گونهای شرایط قبلاز انقلاب بیان شد که عدهای از مردم -هرچند اندک- تصورات دیگری از #جهنم_پهلوی در ذهن خود ساخته اند.
✅آنچه مسلم است این است که نباید اجازه داد این اتفاق دوباره تکرار شود؛ لذا لازم است نیروهای انقلابی بدون درگیر شدن با حاشیه ها، با ورود در #میدان_جهاد_تبیین، درِ این کارگاههای روایت سازی را تخته کرده و آن ها را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشت.
✍ادمین عقال
🆔@eghaal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱🌱
📌کارگاه روایت سازی
✍️به نظرم فاصله «تصویر پهلوی» با «واقعیت پهلوی» از ابتدا تا انتهای این صف میباشد!!
#جریان_تحریف
#جهاد_تبیین
🆔@eghaal
🔴چرا شما ناراحتید؟!
🔷شواهد موجود حکایت از آن دارد که متن مذاکرات وین متفاوت با آنچه که در رسانههای غربی انعکاس مییابد در جریان است؛ اگرچه رسانهها در بیان مواضع خود آزادند ولی واقعیت آن است که با نواخته شدن ترانه عزت در مذاکرات وین، طرف مقابل با تجدیدنظر در سیاستهای پیشین، از مواضع ظالمانه خود عقبنشینی کرده و حاضر به پذیرش سند پیشنهادی ایران شده است.
✳️لکن بااینهمه، مطلبی که فهم و هضم آن در این شرایط دشوار مینماید ناراحتی و دلخوری بعضی از جریان های داخلی از این اتفاقات است؛ زمانیکه جمهوری اسلامی پیشاز شروع مذاکرات از شروط خود برای احیای برجام سخن می گفت، عدهای در داخل با بیان اینکه این شروط، غیرواقعی و غیر قابلدستیابی است سعی در کاهش قدرت چانهزنی تیم مذاکرهکننده داشتند؛ بهعنوان مثال یکی از همین افراد در کانال شخصی خود نوشت: «من نمیدانم چرا جنابِ خطیبزاده سخنگویِ محترمِ وزارتِ خارجه اینقدر با غربیها رودربایستی دارند. ایران چهار شرطِ اصلی داشت برایِ بازگشتِ مجدد به مذاکراتِ برجام در وین. امّا ایشان فقط سه تا از شروط را اعلام کردند: ابرازِ ندامت و عذرخواهی آمریکا برای خروج از برجام، لغوِ همه تحریمها و ضمانت خارج نشدن از برجام.
شرط چهارم، که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا میبایستی دو دور کولی دور میدان آزادی به جناب آقای رئیسی بدهند را ذکر نکردند »
❇️حقیقتاً سوالی برای نگارنده پیش آمده است که اگر این افراد -آن چنان که خود میگویند- به ایران و ایرانی دلبسته و علاقهمند هستند چرا از عقبنشینی طرف مقابل ابراز ناراحتی میکنند؟ بااینوجود ادعای ملیگرایی و میهنپرستیِ این افراد چه مقدار قابل پذیرش است؟ یا چرا این افراد از تطابق حداکثری مواضع خود با دشمنان قسم خورده این مرز و بوم شرمنده نمیشوند؟
✅ برای پی بردن به علت ناراحتی برخی از جریان های داخلی از روند مذاکرات، از تاریخ کمک میگیرم؛ نقل است که در صدر اسلام، منافقانی که در سایه امنیت حکومت اسلامی زندگی میکردند شاخصه های رفتاری خاصی داشتند که برخی از آن ها در قرآن کریم هم مطرح شده است؛ از جمله ویژگی های این افراد در آیه 120 سوره مبارکه آل عمران چنین بیان شده است: «اگر برای شما خیر و خوشی و پیروزی و غنیمت رسد آنان را بد حال و دلتنگ می کند و اگر بدی و ناخوشی و حادثه تلخی رسد به سبب آن خوشحال میشوند.»
و بالاخره در پایان گفتنی است که ای کاش این افراد مصداق این آیه شریفه نبوده و صرفا به دلیل عدم اطلاع، چنین اظهاراتی را کرده باشند.
#بازوان_تحریم
#جریان_تحریف
#نفاق
✍ادمین عقال
🆔@eghaal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱🌱
📌این صحبت ها قبل از انتخابات و از دلایل تحریم آن عنوان شده است؛
🔶همین 10ثانیه کافی است تا مجاب به هوشیاریِ بیش از پیش در موضع گیری ها شویم.‼️
#تلقین_اختلاف
🆔@eghaal
🔴این روزنه نفوذ را باید بست!!
♦️گسترش فضای مجازی در کنار همه محسناتی که داشتهاست منجر به بروز برخی آسیبهای گشته که امتیازات آن را تحتالشعاع قرار میدهد؛ از جمله این آسیبها میتوان به فراهم کردن شرایط آسان و بدون هزینه برای کسانی که شهوت موضعگیری دارند اشاره کرد.
نمونه های زیادی برای اثبات شهوت موضعگیری که -حقیقتا نوعی بیماری محسوب میشود- وجود دارد که به مواردی از آنها اشاره میکنیم؛
🔷مواجهه با ماجرای گوهر عشقی که رسانههای خارجی هم مانور زیادی روی این قضیه دادند نمونهای از بروز این بیماری محسوب میشود؛ گفتنی است که در این گونه حوادث کسانی که زبدهتر و کارکشتهتر هستند از این بیماری دیگران سوءاستفاده کرده و آنها را بهعنوان پیادهنظام خود به حرکت درمیآورند؛ بهعنوان نمونه در همین ماجرای گوهر عشقی علی.ع کارمند سابق شبکه سلطنتی انگلیس، به جهت تحریک این دسته از افراد برای واکنش به این موضوع، با انتشار عکس مضروب گوهر عشقی در پستی نوشته بود: «موضوع من سکوت بخش دیگر جامعه به این عکس است، عمدا این نوشته را با تاخیر منتشر کردم چون منتظر و امیدوار بودم تا بسیاری از کسانی که به عدالتخواهی و حقخواهی شان باور دارم چیزی بگویند و هیچ نگفتند؛ حالا سوال من این است که چگونه میتوان نسبتبه این عکس بیتفاوت بود و همچنان خود را معتقد به انقلاب، به فرهنگ شیعه، به فرهنگ ایران، یا همه به کنار معتقد به حداقل انسانیت دانست؟»
البته لازم به ذکر است در این مورد با روشنگری به موقع رسانه ملی، تیر این افراد به سنگ خورده و نتوانستند آن گونه که میخواستند مشکل آفرینی کنند.
🔶رد پای این بیماری واگیردار را در موارد دیگری نظیر پیشنهاد قوه قضائیه مبنی بر تغییر مجازات برخی محکومین، حذف ارز ترجیحی، انتصابات صورت گرفته در دولت، معرفی کابینه و... نیز میتوان مشاهده کرد.
✅اما جای امیدواری است که این بیماری قابلیت درمان داشته و میتوان خود را از چنگال این بیماری نجات داد؛ بدین منظور از بیانات حکیم الهی کمک میگیرم:
«انسان نمیتواند به این زودی از شرّ خودش- که از شرّ شیطان بالاتر است- فارغ بشود. لکن میتواند قلم خودش را کنار بگذارد؛ میتواند زبان خودش را کنار بگذارد؛ میتواند قبل از اینکه میخواهد صحبت بکند، ببیند که روی چه مبادی صحبت میکند، چه مبادی او را وادار کرده است به اینکه صحبت بکند. این مسئلهای است که عمومی است، در همه جاست؛ هر کاری صادر بشود از خودم این خوب است! میزان من هستم هر کاری از من صادر بشود، چون میزان من هستم خوب است! و هر کاری از رقیب من حاصل بشود بد است، برای اینکه رقیب من است! هر چه هم خوب باشد کار خوبِ رقیب، بد است؛ و کار بد من خوب! این یک مساله و یک #بیماری است در انسان که معالجه او را با زحمت میشود کرد. و باید انسان پیش اشخاصی که میتوانند معالجه کنند خودش را معالجه کند. پیش #اطبای_روح برود و خودش را معالجه کند. قبل از اینکه دست به قلم بزند و قبل از اینکه زبان باز کند، توجه به حال خودش بکند، و توجه به مسائل سیاسی، اجتماعی، اموری که الآن ما مبتلا به آن هستیم، ببیند که آیا این صحبت در سطح کشور یک تشنجی ایجاد میکند؟ چماق ایجاد میکند، یا آرامش ایجاد میکند؟»
امام خمینی (ره)؛ 04 اسفند 1359
#روزنه_نفوذ
#شهوت_موضعگیری
#طبیب_الهی
✍ادمین عقال
🆔@eghaal
✅حاج قاسم؛ اُسوه سیاستورزی
🔷اساساً صحبت پیرامون شخصیت حاج قاسم -خصوصا زمانی که اراده بررسی مکتب ایشان وجود دارد- امری دشوار و حساس است؛ دشوار از آن جهت که نیازمند احاطه کامل بر مکتب ایشان میباشد و حساس از آن جهت که اگر ظرایف اقدامات ایشان در نظر گرفته نشود، ناخواسته و نادانسته قدم در مسیر تحریف شخصیت ایشان برخواهیم داشت؛ نگارنده تلاش میکند در این یادداشت، تنها گوشهای از سلوک سیاسی این شهید عزیز را مورد مداقه قرار دهد.
✳️یکی از شاخصههای انکارناپذیر سلوک سیاسی حاجقاسم که تاکنون حتی دست تحریف هم جرات تعرض به آن پیدا نکردهاست #انقلابیگری ایشان میباشد؛ تأکیدات مکرر حاج قاسم مبنی بر اینکه خط قرمز ایشان، انقلاب اسلامی و ولایتفقیه است عرصه را برای جولان اصحاب تحریف تنگ نموده است؛ بهگونهای که حداقل تاکنون طمعی به زیر سوال بردن این خصوصیت ایشان نکردهاند.
✳️شاخصه دیگر سلوک سیاسی حاجقاسم -که البته ذیل انقلابیگری تعریف میشود- این است که همانند میدان نظامی، در میدانهای سیاسی هم مقید به حفظ حدود شرعی بود؛ از سیره ایشان میتوان پی به این نکته برد که حاج قاسم همواره خود را در محضر الهی میدید و لذا این گونه نبود که مواضع صحیح افرادی را که با ایشان اختلاف نظر دارند زیر سوال ببرد؛ حاج قاسم هیچ ابایی از این نداشت که اعلام کند حاضر است دست مسئولی را که علیه استکبار جهانی موضعگیری کرده است، ببوسد.
پشتوانه این نحو از سیاستورزی، مکتبی بود که حاج قاسم در آن پرورش یافته بود؛ ایشان از اساتیدی که خود را سرباز آنها میدانست، دیده و آموخته بود که قبل از آسمانی شدن هم باید آسمانی بیندیشد و عمل کند؛ عمل به این توصیهها بود که حاج قاسم را از اغلب سیاستمداران متمایز کرده و ایشان را به آن مقام والا رسانید؛ به نمونهای از توصیههای حضرت امام به اصحاب سخن توجه نمایید:
✳️«اگر چنانچه من با یک کسی دشمنی داشته باشم، یک قلمی دستم بگیرم بخواهم بنویسم، ممکن نیست که از محاسن او یک کلمه بنویسم، این قضیه، #قلم_شیطان است. آن کسی قلمش #قلم_انسانی است، آنی است که از روی انصاف چیز بنویسد، از روی انصاف صحبت کند، آن هم توجه کند که در یک وقتی که ما الآن این طور گرفتاریها را داریم، بعضی از اموری که از روی انصاف هم باشد نباید گفت،
... حالا این ضرر به نظام دارد یا ندارد، نه،[اصلا توجه نمیکند] ما بگذار حریفمان از بین برود و لو اسلام هم رفت؛ جهنم! در بعضی اشخاص انسان این جور میبیند و باید تجدید نظر بکنند در کارهایشان.
... من به همه اشخاصی که قلم در دستشان است، زبان گویا دارند، میخواهم سفارش کنم که متوجه باشند که قلم آنها، زبان آنها در حضور خداست، فردا مواخذه دارد.»65/06/08
❇️و بالاخره گفتنی است کسانی که با الهام گرفتن از مکاتب منسوخ غربی، طبقات جامعه را محور تحلیل های خود قرار داده و هر اقدامی را -ولو صحيح و مثبت- از دیگر طبقات و جناح ها محکوم میکنند، قادر به فهم #حاج_قاسم_عرصه_سیاست نبوده و مخالف آن خواهند بود.
#سیاست_الهی
#سیاست_شیطانی
✍ادمین عقال
🆔@eghaal
🔰محبت حاج قاسم؛ چرا و چگونه؟!
🔷کوتاهی قلم مانع از توصیف میزان و کیفیت محبت ملت و امت نسبتبه حاجقاسم است و نیمنگاهی به وقایع دو سال گذشته -از مراسم تشییع گرفته تا مناسبتهای مختلف دیگر- بهخوبی نمایانگر عشق و علاقه مردم به سردار دلها خواهد بود؛ اما آنچه که در این یادداشت مورد بررسی قرار میگیرد، نه محبت مردم به حاج قاسم که محبت سردار به اقشار مختلف مردم میباشد.
جهت روشنشدن اینموضوع ناگزیر از پاسخ به دو پرسش هستیم:
1. چرا حاج قاسم به آحاد ملت و امت وهمچنین جناح های سیاسی مختلف ابراز محبت میکرد؟
2. کمّ و کیف این محبت چگونه بوده است؟
کوشش میشود برای پاسخ به این دو پرسش، از فرمان حکومتی امیرالمؤمنین(ع) به فرماندهی سپاه خود -جناب مالکاشتر نخعی- استفاده شود.
1⃣پاسخ به چرایی محبت حاجقاسم نسبتبه اقشار مختلف مردم -اعم از مسلمان مسیحی و زرتشتی و...- را میتوان به این فراز از نامه 53 در کتاب شریف نهجالبلاغه مستند کرد؛ زمانیکه امیرالمؤمنین(ع) درباره رابطه مالک با مردم چنین میفرماید:«ای مالک مهربانی با مردم را پوشش دل خویش قرار ده و با آنها مهربان باش... زیرا مردم دو دستهاند دستهای برادر دینی تو و دسته دیگر همانند تو در آفرینش میباشند.»
بر طبق این مبانی بود که حاجقاسم از ابراز محبت نسبتبه کسانی که اختلافنظر ایشان با آنها شهره خاصوعام بود امتناع نمیورزید؛ همچنین زمانی که حاج قاسم جان گران قدر خود را کف دست گرفته و کوه و دشت را برای برپایی امنیت در کشور و منطقه میپیمود، افراد و حتی کشورهای منطقه را غربالگری نمیکرد و امنیت را برای همه آن ها میخواست؛ این مورد نیز خود نمونه ای از محبت پنهان حاج قاسم به آحاد ملت میباشد.
قدرمسلم محبتی که منشأ آن برخاسته از چنین بینشی بوده و #شباهت_آفرینشی خالق آن باشد، نمیتواند بهمنزله مُهر تایید حاج قاسم بر نظرات و اقدامات آن افراد و دستهها تلقی شود.
🖌 ادامه دارد...
✍ادمین عقال
🆔@eghaal
🔴زخم کهنه در حوزه های علمیه⚠️
🔶اعتراف تلخی است ولی به هر حال نمیتوان مدعی شد که تفکر جدایی دین از سیاست در حوزههای علمیه به طور کامل از بین رفته و رگه هایی از آن همچنان در متن یا حاشیه حوزه های علمیه جاری است؛ زخم کهنه ای که هر از چندگاهی سر باز کرده و بهانه ای برای مطرح شدن برخی مباحث فراهم می آورد؛ آن چه اغلب در این مباحث مورد غفلت قرار میگیرد راهکارهای ریشه کن شدن این تفکر است؛ صرفا پاسخ به برخی اظهارات -که البته آن هم در جای خود ضروری است- نمیتواند منجر به توقف نظریه پردازی این گروه درباره رسالت های حوزه علمیه شود و شایسته و بایسته است که با بررسی عالمانه به منشا و سرچشمه این تفکر پرداخته شود؛
🔷شاخصه های متعددی برای این جریان میتوان فهرست کرد که به شرط حیات در یادداشت های بعدی به آن ها پرداخته میشود؛ در این یادداشت تنها به یکی از این خصوصیات، اشاره کوتاهی میشود.
این جریان در عین عالِم نِمایی و علم گرایی، از بی سوادی مفرط رنج میبرد؛ بزرگان این جریان را در بهترین حالت میتوان #مجتهدان_مقلد نامید؛ این افراد در ابوابی از فقه -همچون حیض و نفاس- که سال ها بلکه صدها سال بر روی آن کار شده است تبحر ویژه ای دارند لکن در مسائل روز که مسبوق به سابقه نیست و نیازمند اجتهاد و نوآوری میباشد درمانده اند.
آزار دهنده تر آن که این درماندگی را نه به حساب خود که به حساب دین مبین اسلام فاکتور میکنند.
✅بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی - آن اسلام شناس حقیقی- در شرح احوالات این گروهها میفرمایند:
«اسلام را همچو بد معرفى كرده اند به ما كه ما هم باورمان آمده است كه اسلام [را] به سياست چه! سياست مال قيصر و محراب مال آخوند!- محراب هم نمى گذارند براى ما باشد- اسلام دين سياست است؛ حكومت دارد. شما بخشنامه حضرت امير و كتاب حضرت امير به مالك اشتر را بخوانيد ببينيد چيست. دستورهاى پيغمبر و دستورهاى امام- عليه السلام- در جنگها و در سياسات ببينيد چه دارد. اين ذخاير را ما داريم، عُرضه استفاده اش را نداريم. ذخيره موجود است، همه چيز داريم، #عُرضه_استفاده نداريم.» صحیفه امام، ج6، ص43
#حوزه_علمیه
#روحانیت
✍ادمین عقال
🆔@eghaal
عقال
🔰محبت حاج قاسم؛ چرا و چگونه؟! 🔷کوتاهی قلم مانع از توصیف میزان و کیفیت محبت ملت و امت نسبتبه حاجق
🔰محبت حاج قاسم؛ چرا و چگونه؟!
[ادامه یادداشت]
3⃣سرنخهای پاسخ به چگونگی و کیفیت محبت حاج قاسم به دیگران را نیز میتوان در همان فرمان امیرالمؤمنین(ع) به مالکاشتر جستجو کرد؛ حضرت امیر(ع) پساز توصیه به محبت فراگیر، نکته ای را نیز بر این بیان نورانی خود اضافه میکنند؛ ایشان میفرمایند: «هرگز نیکوکار و بدکار در نظرت یکسان نباشند زیرا نیکوکاران در نیکوکاری بیرغبت و بدکاران در بدکاری تشویق میگردند پس هرکدام از آنان را بر اساس کردارشان پاداش ده. »
با این پشتوانه فکری بود که حاج قاسم در عملِ جراحی نوه همرزم شهیدش حضور می یافت و تا زمانی که اطمینان به اتمام عمل جراحی پیدا نمیکرد حاضر به ترک بیمارستان نمیشد؛
چگونه میتوان محبتی را که برخاسته از #اخوت_دینی و #وحدت_اعتقادی بود با چند عکس محدود حاج قاسم در کنار برخی شخصیت های متفاوت -و با عرض پوزش بعضا مخالف- با راه و مکتب ایشان، به مقایسه نشست؟!
اگرچه برخی سعی میکنند محبت عمیق حاجقاسم به ولایت مداران حقیقی را کمرنگ کرده و در مقابل محبت ایشان به افرادی را که اختلافات نظری و فکری با ایشان داشتند بزرگنمایی کنند لیکن حاجقاسم هوشمندانهتر از آن عمل کرده است که برخی بتوانند اقدامات زشت و پلشت خود را پشت ایشان پنهان کرده و چهره منفور خود نزد ملت ایران را بازسازی کنند.
اشاره به این قسمت از وصیت نامه الهی-سیاسی حاج قاسم سلیمانی خالی از لطف نیست: «نکته ای کوتاه خطاب به سیاسیون کشور دارم؛ چه آنهایی که اصلاح طلب خود را می نامند و چه آنهایی که اصولگرا. آنچه پیوسته در رنج بودم این که عموما ما در دو مقطع، خدا و قرآن و ارزشها را فراموش میکنیم بلکه فدا می کنیم. عزیزان، هر رقابتی با هم می کنید و هر جدلی با هم دارید، اما اگر عمل شما و کلام شما یا #مناظره_هایتان به نحوی تضعیف کننده دین و انقلاب بود، بدانید شما #مغضوب نبی مکرم اسلام و #شهدای این راه هستید.»
در پایان گفتنی است کسانی که واقعا در برابر #مکتب_سلیمانی سر فرود آورند و به آن #ملتزم شوند، این قسم از محبت سردار شامل حال آنان نیز خواهد شد؛
تلاش نگارنده نیز این است که بتواند عالم و عامل به مکتب سلیمانی باشد، ان شاء الله.
✍ادمین عقال
🆔@eghaal