9.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بانکهای تجاری باید از بنگاهداری خارج شوند
✳️ رئیس کل بانک مرکزی در جلسه مشترک با مدیران عامل بانکها: در زمینه بنگاهداری بانکها نمیتوان نسخه واحدی برای تمامی بانکها تجویز کرد؛ باید برای هر بانک متناسب با حوزه کاری آن، شرایط تعریف شود. در عین حال، فعالیت بنگاه داری بانکهای تجاری قابل قبول نیست و باید با فروش بنگاهها، از بنگاهداری خارج شوند.
🔸بانکها به زودی در قالب فعالیتهای تخصصی اعم از تجاری، توسعهای، قرضالحسنه، جامع و انواع دیگر دستهبندی خواهند شد و اساسنامه آنها نیز درهمین چارچوب تغییر میکند.
🔸امروز شاهد هستیم که برخی بانکهای تجاری، بنگاه داری می کنند و این به یک معضل اساسی برای شبکه بانکی تبدیل شده است. چندین سال هم است که هم در قانون رفع موانع تولید و هم در قانون برنامه، منع بنگاهداری بانکها لحاظ شده اما همچنان این مسئله حل نشده است .
🔸وجود بنگاههای چند لایه در بانکها نظارت را دشوار می کند و احتمال فساد را افزایش می دهد. باید حدی برای ایجاد شرکتهای چند لایه وجود داشته باشد. در این قبیل شرکتها اتفاقاتی می افتد که متاسفانه حتی هیات مدیره بانکها هم از آن خبر ندارند.
#بنگاهداری_بانکها
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
17.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥مهمترین دستاوردهای قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی
#نهاد_پشتیبان
#سازمان_بسیج
#بسیج_سازندگی
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
🗂فریب واقعیت اجرا شده| تجربه صدر اسلام و وانمایی اقتصاد سرمایه داری
✳️ نصوص و بیان های تشریعی نظری برای ترسیم چهره مکتب (مذهب)، بیش از اجرا (تطبیق نظریه بر واقعیت در عصر نبوی) قدرت دارند؛ زیرا اجرا یک بیان شرعی در ظرف معین است و چه بسا نتواند بطور کامل محتوای اجتماعی نص را تصویر نماید.
🔹انسان عصر نبوی - به فراخور مقتضیات عصر- به هر میزان از معدن نمک و سایر منابع اقتصادی برداشت می کرد، بدون آنکه نظریه حاکم بر آن دوره، در مقابل مالکیت خصوصی او مخالفت ورزد. این پدیده - منهای نصوص تشریعی نظریه- این پیام را مصادره می کند که در آن جامعه، آزادی اقتصادی، آنقدر سیطره دارد که همانند آزادی در مالکیت و بهره وری در نظام سرمایه داری است. اما هنگامی که از زاویه نصوص، به نظریه می نگریم پیام به عکس است زیرا نظریه در بیان های شرعی، هر فرد را از مالکیت منابع معدنی نمک یا نفت منع می کند و به او اجازه نمی دهد که بیش از نیاز خود، استخراج کند. این آشکارا نقیض دیدگاه سرمایه داری است.
📎گزارش کامل تر
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی
🗂فریب واقعیت اجرا شده| تجربه صدر اسلام و وانمایی اقتصاد سرمایه داری ✳️ نصوص و بیان های تشریعی نظری
🗂 فریب واقعیت اجرا شده| تجربه صدر اسلام و وانمایی اقتصاد سرمایه داری
✳️ نصوص و بیان های تشریعی نظری برای ترسیم چهره مکتب (مذهب)، بیش از اجرا (تطبیق نظریه بر واقعیت در عصر نبوی) قدرت دارند؛ زیرا اجرا یک بیان شرعی در ظرف معین است و چه بسا نتواند بطور کامل محتوای اجتماعی نص را تصویر نماید.
🔹جامعه صدر اسلام بدون نظام اقتصادی نبود. همه جوامع دارای قوانین مربوط به تولید و توزیع هستند؛ جامعه صدر اسلام نیز نظام اقتصادی را مجانب نصوص تشریعی، از قول، فعل یا تقریر پیامبر(ص) به عنوان متولی و رهبر امت اسلامی، اخذ می نمود.
🔹وقتی پژوهشگر می خواهد طبیعت اقتصاد اسلامی را از طریق اجرا بشناسد گاه با این تصویر مواجه می شود که اقتصاد اسلامی از نوع سرمایه داری است و برای مالکیت خصوصی و فعالیت آزادانه فردی راه را باز گذارده است؛ چنان که برخی اندیشمندان مسلمان به صراحت بر این باورند.
🔹قابل انکار نیست که در جامعه عصر نبوی، فرد در زمینه اقتصادی تا اندازه بسیار آزاد بوده؛ چنانکه این حقیقت، چهره ای از جنبه سرمایه داری اقتصاد اسلامی را بازتاب می دهد. اما این تصویر موهوم بواسطه زاویه دید از دور به بعضی جوانب اجرا است و هرگز در سطح نصوص تشریعی نظریه قابل رویت نیست.
🔹به رغم آنکه نظریه و اجرا به نوعی از همدیگر حکایت می کنند اما علت تمایز میان ایندو در اوضاع و احوال و امکانات عصر نبوی نهفته است بطوریکه با گسترش امکانات و قدرت انسان، در عرصه امانتدارانه اجرای اسلام، مضمون غیر سرمایه داری وضوح می یابد.
♻️به عنوان مثال انسان عصر نبوی - به فراخور مقتضیات عصر- به هر میزان از معدن نمک و سایر منابع اقتصادی برداشت می کرد، بدون آنکه نظریه حاکم بر آن دوره، در مقابل مالکیت خصوصی او مخالفت ورزد. این پدیده - منهای نصوص تشریعی نظریه- این پیام را مصادره می کند که در آن جامعه، آزادی اقتصادی، آنقدر سیطره دارد که همانند آزادی در مالکیت و بهره وری در نظام سرمایه داری است. اما هنگامی که از زاویه نصوص، به نظریه می نگریم پیام به عکس است زیرا نظریه در بیان های شرعی، هر فرد را از مالکیت منابع معدنی نمک یا نفت منع می کند و به او اجازه نمی دهد که بیش از نیاز خود، استخراج کند. این آشکارا نقیض دیدگاه سرمایه داری است.
✅بنابراین نظریه اسلامی بطور کامل، چهره خود را از رهگذر اجرا در زمان خود شارع نشان نداده بود و فردی که در دوره آن اجرا می زیست، چهره کامل آن را در اثنای مشکلات و فرایندهای زمان زندگی خود در نیافت. این چهره کامل فقط از رهگذر نصوص شرعی نظریه با ساختارهای عام معین خود آشکار می شود.
📚المدرسة الإسلامية (موسوعة الشهيد الصدر ج5)، ص:147-148. اقتصادنا (موسوعة الشهيد الصدر ج3)، ص: 475-468. اقتصاد ما، ج2، ص 74-67.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧🌷دفاع مقدس ما، مردمیترین دفاع
🔷حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری
#نهاد_پشتیبان
#ائمه_جمعه
#تهران
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
📊احیاء بازارهای از دست رفته |کارنامه تجاری ایران و کشورهای منتخب منطقه در سالهای 1400و 1401
✳️ اگر چه عضویت ایران در 2 نهاد بینالمللی شانگهای و بریکس را میتوان با عنوان نقطه عطف در دیپلماسی دولت سیزدهم قلمداد کرد، اما مهم این است که دولت به بازپسگیری بازارهای از دست رفته میاندیشد.
♻️یکی از چالشهای قطع روابط خارجی با کشورهای همسایه و منطقه، طی سالیان قبل را میتوان محدود شدن بازارهای هدف صادراتی ایران دانست، اما دیپلماسی فعال دولت سیزدهم و اولویت به گفتوگو با همسایهها و کشورهای منطقه باعث شد تا میزان واردات ایران از کشورهای منتخب در سال گذشته نسبت به سال1400 با رشد 15درصدی و صادرات هم با رشد 31درصدی مواجه شود.
#اقتصاد_منطقه_ای
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
هدایت شده از احمدعلی یوسفی
39.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴بانکها غلط میکنند بنگاهداری کنند.
🔸احمد علی یوسفی
🔹رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی
🔴اگر در اقامه دین ما قیام نکنیم بانکها نه فقط حرف رهبر ی را میکشند پایین بلکه خود انقلاب، قانون اساسی، دین، خون شهدا و ولایت فقیه را هم میکشند پایین.
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
عضویت در کانال احمدعلی یوسفی
🆔 @ah_yosefi
24.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی مواد اولیه تولید به دلار قیمتگذاری میشود، هرچه دلار گرانتر شود، تمام مواد اولیه ایرانی نیز گران میشود. با گرانی مواد اولیه، همه کالاها گران میشود. فروشندگان مواد اولیه، از گرانی ارز نفع میبرند و مردمی که درآمد ریالی دارند، روز به روز فقیرتر میشوند. جمعی از این مردم، در بورس شرکای خُرد ذینفعان گرانی دلار شدهاند!
@syjebraily
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
🌷شهید مهدی نظری فخاری - مسئول واحد تدارکات لشکر 17 علی بن ابطالب (ع)
🔻تولد: ساوه- 1338
🔺شهادت: شلمچه، عملیات کربلای 5 - 1365
💠مزار: گلزار شهدای ساوه
برای ساخت پنج مدرسه در بخش نوبران، ده میلیون ریال بودجه به حساب آموزش و پرورش واریز شده بود. روستاهای منطقه صعب العبور بود. به همین بهانه، ده ماه گذشته بود و هیچ مسئولی قبول نمی کرد کلنگ شروع کار را بزند.
مهدی تازه شده بود مسئول اداره آموزش و پرورش. موضوع را که فهمید، خیلی ناراحت شد. شب و روز پیگیری کرد تا مقدمات کار فراهم شد. مصالح ساختمانی را توی سرمای استخوان سوز زمستان، از میان جاده های سخت و ناهموار به روستا رساند. موقع ساختن مدارس هم خودش پای کار بود. می ایستاد و بشکه های قیر را از وانت تخلیه می کرد. با همین فعالیت جهادی اش بود که مدرسه ها به موقع آماده شد، آن هم با کمترین هزینه.
📚طلایه داران جبهه حق، حماسه پایان، ص20. اقتصاد مقاومتی در سیره شهداء، ص84.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
🔰موسسه فقه اقتصادی طیبات برگزار میکند:
⭐️دروس خارج و تخصصی فقه اقتصادی⭐️
✅ برای ثبت نام دروس خارج به سامانه نجاح مراجعه کنید.
🖊 برای ثبت نام دروس موسسه به ادمین موسسه طیبات که در زیر آمده است پیام دهید:
@tayebat_admin1
☎️ شماره تلفن:
025- 37108199
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
11.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎯 آنچه باید در دست دولت باشد و آنچه باید در دست مردم باشد را چگونه تشخیص دهیم؟
🔹 دولت سیمکش و ماهیگیر و سیگارفروش غلط است
🔶 بانکداری خصوصی نیز غلط است
🔹 هر نهادی که نظام سیاسی مبتنی بر ولایت و نظام فرهنگی مبتنی بر ارزش های اسلامی را مختل کند باید در اختیار دولت و حاکمیت اسلامی باشد.
#نظریه_تعادل_عمومی_بردارهای_قدرت
💠 @profderakhshan
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
⭕️ارکان اعتبار نسخه های اقتصادی
💠 ما وقتی به صورت کلان به زمینهی اقتصاد اسلامی نگاه میکنیم، دو تا پایهی اصلی مشاهده میکنیم. هر روش اقتصادی، هر توصیه و نسخهی اقتصادی که این دو پایه را بتواند تأمین کند، معتبر است. هر نسخهای هر چه هم مستند به منابع علی الظاهر دینی باشد و نتواند این دو را تأمین کند، اسلامی نیست.
♻️یکی از آن دو پایه عبارت است از «افزایش ثروت ملی». کشور اسلامی باید کشور ثروتمندی باشد؛ کشور فقیری نباید باشد؛ باید بتواند با ثروت خود، با قدرت اقتصادی خود، اهداف والای خودش را در سطح بینالمللی پیش ببرد. پایه دوم، «توزیع عادلانه و رفع محرومیت در درون جامعهی اسلامی» است. این دو تا باید تأمین بشود. و اولی، شرط دومی است. اگر تولید ثروت نشود؛ اگر ارزش افزوده در کشور بالا نرود، ما نمیتوانیم محرومیت را برطرف کنیم؛ نخواهیم توانست فقر را برطرف کنیم. بنابراین هر دو تا لازم است. شما که متفکر اقتصادی هستید و پایبند به مبانی اسلامی، طرحتان را بیاورید؛ باید این دو تا در آن طرح تأمین بشود. اگر این دو در آن طرح تأمین نشد، آن طرح اختلال دارد؛ ایراد دارد.
♻️نویسندگان قانون اساسی و اصل ۴۴، هم هوشمند بودند، هم منصف؛ به نظر بنده. ما با بیشتر اینها از نزدیک کار کرده بودیم. در محصول کار هم که همین اصل ۴۴، اصل ۴۳ و اینهاست، کاملاً پیداست که اینها هم مردمان هوشمندی بودند، هم مردمان باانصافی بودند. اینها آن چیزی را که از نظرشان به شکل کلی درست هم هست، خط میانهی بین اقتصاد سرمایهداری و اقتصاد سوسیالیسم شناخته بودند و این را در قالب آن سه محور اصلی مالکیت، در اصل ۴۴ ریختند.
۱۳۸۵/۱۱/۳۰