eitaa logo
جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی
939 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1هزار ویدیو
217 فایل
این کانال با هدف انعکاس فعالیت‌های تشکل‌های مردم بنیاد در سه عرصه علمی، فرهنگی و عملیاتی در راستای تشکیل جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی در سطح ملی و بین المللی راه اندازی شده است. ارتباط با ادمین کانال: @markaz_rahbari
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ اقتصاد تعاونی در قالب شرکت های تعاونی، محقق و اجرا می شود. از منظر فقهی شرکت تعاونی از قبیل شرکت عقدی عنان (اموال) است. اگر اموری از قبیل بلوغ، عقل، اختیار و... که در عقود مالی اعتبار دارد، در شرکت های تعاونی رعایت شوند، شرکت تعاونی از منظر اسلام صحیح خواهد بود. در شرکت های تعاونی اگر مشارکین شرطی کنند که خلاف مقتضای عقد و نیز ناسازگار با موازین شرعی نباشد، آن عقد صحیح است. 🔴 در منابع فقهی انواع شرکت های صحیح و باطل به وسیله فقهای اسلام مورد بررسی فقهی قرار گرفته است. شرکت ها به دو دسته تقسیم می شوند: یکی شرکت قهری و دیگری شرکت اختیاری. شرکت قهری، شرکتی است که از امتزاج یا ترکیب غیر اختیاری اموال دو یا چند نفر یا جمع شدن حقوق آنان در چیزی، به جهت سببی مانند ارث به وجود می آید. شرکت اختیاری، شرکتی است که با اختیار مالک ها، امتزاج یا مخلوط شدن اموال اتفاق می افتد. یکی از انواع شرکت های اختیاری، شرکت عقدی در اموال بین دو نفر یا بیشتر است. شرکت های عقدی بر چهار نوع است که عبارتند از: 1️⃣ شرکت عنان (اموال): 🍀در این نوع شرکت دو یا چند نفر با هم قرارداد می بندند که با اموال مشترک خودشان فعالیت اقتصادی انجام دهند. شرکت عقدی تنها در اموال صحیح است و سه نوع دیگر شرکت که در ادامه توضیح داده می شوند، از نظر شرعی غیر صحیح و باطل است. 2️⃣شرکت ابدان (اعمال): در این نوع شرکت دو نفر یا بیشتر از دو نفر با هم قرارداد می بندند که هر چیزی را که با کار کردن به عنوان مزد یا اجرت به دست می آورند، با هم شریک باشند. در این نوع شرکت فرقی ندارد که عمل آنان یک نوع باشد؛ همانند اینکه دو نفر با هم خیاطی کنند یا عمل آنان تفاوت داشته باشد؛ همانند اینکه یک نفر بافتن پارچه را و دیگری خیاطی آن را عهده دار شود. این نوع شرکت از منظر فقهی باطل و غیر صحیح است. 3️⃣شرکت وجوه: این نوع شرکت بین دو نفر یا بیشتر از دو نفر که در میان مردم صاحب اعتبار و آبرو هستند، ولی مالی برای فعالیت اقتصادی و تجارت ندارند، اتفاق می افتد. به این ترتیب که با هم قرار می گذارند تا اموالی را به حسب اعتبار خود به صورت نسیه خریداری کنند و سپس در فرصت مناسبی آن را بفروشند و در سود و زیان حاصل شریک باشند. روشن است که در این نوع شرکت، تنها اعتبار و آبروی آنان، عنصر اصلی تحقق شرکت است. این نوع شرکت نیز از منظر فقهی غیر صحیح و باطل است. 4️⃣ شرکت مفاوضه: در این نوع شرکت دو نفر یا بیشتر از دو نفر با هم قرارداد می بندند که هر چیزی را که از راه سود تجارت، زراعت، ارث، وصیت و امثال اینها تحصیل می کنند با هم شریک باشند. همچنین، هر نوع زیان و خسارت وارد بر آنان، بر عهده همه آنان باشد. این نوع شرکت نیز باطل است. ✳️ شرکت تعاونی مانند شرکت عقدی عنان (اموال) محسوب می شود. اگر اموری مانند بلوغ، عقل، اختیار و ... که در عقدهای مالی اعتبار دارد، در شرکت های تعاونی رعایت شوند، شرکت تعاونی از منظر اسلام صحیح خواهد بود. در شرکت های تعاونی اگر مشارکین شرطی کنند که خلاف مقتضای عقد و نیز ناسازگار با موازین شرعی نباشد، آن عقد صحیح است. 🌿 به عنوان نمونه ای از الگوهای عملیاتی، در مرحله تأسیس شرکت تعاونی تلفیقی (اجمالی از دو نوع ساختار تعاونی را اینجا ببینید) ، هر یک از افرادی که خواستار عضویت در شرکت تعاونی هستند، حداقل به اندازه مبلغ یک سهم از سهام شرکت تعاونی را پرداخت می کنند و به این وسیله، عضو شرکت تعاونی محسوب می گردند و به میزان سهم خود، به صورت مشاع، مالک دارایی شرکت تعاونی می شوند و در اداره شرکت نقش خود را ایفا می کنند. 🌿اعضای شرکت تعاونی با آزادی کامل به عضویت تعاونی در می آیند و بر پایه قاعده «الناس مسلّطون علی اموالهم» حق دارند از دارایی خود برای سرمایه گذاری بهره مند شوند. از آنجایی که چنین قراردادی، ضرری، غرری، ربوی، اکل مال به باطل نیست، براساس قواعد «احل الله البیع» و «اوفوا بالعقود» مورد تأیید و امضای شارع می باشد. بنابراین، شرکت های تعاونی تلفیقی که به این صورت تأسیس می شوند، مشروع هستند. 📚نظام اقتصاد مقاومتی، ذیل بخش سوم: هدف های اقتصادی و طراحی ساختار(بخش های) نظام اقتصادی| اقتصاد تعاونی از منظر اسلام، ذیل فصل دهم: بررسی اصول اقتصاد تعاونی و تحلیل آنها از منظر اسلام. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅روایتی از یک مصوبه تحول آفرین| طراح مصوبه "اضافه شدن حداقل دو دهم درصد از مساحت کشور (معادل ۳۳۰ هزار هکتار) به ظرفیت سکونتگاهی کشور" را بشناسیم 🔹مقصودی، مجری - کارشناس برنامه ثریا: این یک مصوبه انقلابی و تحول‌ آفرین در حوزه شهرسازی و تأمین مسکن مردم است. حدود ۳۰ نماینده داریم که مؤلف بوده و عملکرد آن‌ها مسئله محور و مؤثر در روند حرکت مجلس است. 🔹دکتر جهانبخش، کارشناس و استاد دانشگاه: یک نماینده پای این موضوع ایستاد و دیگران را اقناع کرد تا این پیشنهاد تبدیل به قانون بشود. 🇮🇷 نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس و رئیس کمیته بهره‌برداری عادلانه از اراضی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
📚 «روایت تولید سیره‌ی اقتصادی ائمه‌ی معصومین(ع) در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدّظلّه‌العالی» ♨️ در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ 💠چاپ اول ۲۹۶ صفحه - رقعی نویسنده: حجت‌الاسلام حمید سبحانی صدر 📝 مرور بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) از ابتدای دوران مسئولیّت چه در جایگاه ریاست جمهوری و چه در جایگاه رهبری و علی‌الخصوص در پانزده سال اخیر نشانگر تأکید و توجّه ویژه‌ی معظّم‌لّه بر تصحیح و توسعه‌ی اقتصاد و راهبردهای حلّ چالشهای آن بوده است. اقتصادی که مبتنی بر اصولی اسلامی و عدالت‌محور بنیان شده باشد، یعنی همان که در اندیشه و سیره‌ی معصومین(سلام‌الله‌علیهم‌اجمعین) از آن سخن به میان آمده است. 🔹ایشان معتقدند که اسلام فقط سبک زندگی شخصی و طریقه‌ی ارتباط با پروردگار را برای بشریّت ترسیم نمیکند بلکه برای همه‌ی ابعاد زندگی انسان همانند مسئله‌ی معیشت و اقتصاد نیز برنامه‌ای بخصوص دارد. ♻️کتاب «روایت تولید» به بیان نمونه‌هایی از این راهبردها و خطوط اقتصاد اسلامیِ مطرح شده در کلام رهبری میپردازد؛ راهبردها و چهارچوب‌هایی که با واکاوی تاریخ اسلام و دوران شکل‌گیری انقلاب اسلامی نبوی و سیره‌ی معصومین(علیهم‌السّلام) نشانه‌هایی از آنها را در بیان و شیوه‌ی زندگی پیامبر اکرم و اهل‌بیت(علیهم‌السّلام) می‌بینیم. این کتاب در ۶ فصل تهیّه و تنظیم گردیده است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
♻️ساختار مردم بنیاد مالیات های حمایتی در فرهنگ شیعی|بخش دوم |بخش اول ❇️قوانین زمانی راحت تر اجرا می‌شود که افراد آن را به عنوان یک هنجار بپذیرند، به عنوان مثال در بحث مقررات راهنمایی و رانندگی، قوانین زمانی به خوبی اجرا می‌شوند که به شکل یک فرهنگ در زندگی نهادینه شوند. در فرهنگ شیعه هم ساختاری که برای خمس و زکات وجود داشته بیشتر مردم بنیاد بوده تا یک ساختار دولتی. این نشان می‌دهد که خود این سیستم و نهاد مالیات رسانی اسلامی، یک رویکرد نهادی جدید است که می‌شود به آن توجه کرد. 🔹الزاماً اینکه کسی خمس و زکات پرداخت می‌کند به این معنی نیست که از مالیات متعارف معاف باشد، چراکه دو مقوله متفاوتند با موارد مصرف متفاوت. در نظام مالیاتی کنونی، برای اینکه حکومت یا دولت بتواند آبادانی ایجاد کند، جاده بسازد، امنیت بیافریند، هزینه اش را تحت عنوان مالیات از جامعه می‌گیرد.اما در بحث خمس و زکات، بخش عمده مبالغ برای بحث فقر زدایی و عدالت صرف می‌شود. 💢چگونه می‌توانیم یک نظام مالیاتی براساس مالیات اسلامی داشته باشیم و از اصول حاکم بر آن بهره بگیریم. به عنوان مثال، در مالیات اسلامی، بحث مالیات بر مصرف وجود ندارد بلکه مالیات بر درآمد مطرح است، یعنی مازاد بر مؤونه باید به عنوان مالیات پرداخت شود. باید سیستم متوازنی طراحی کنیم که با اهداف ما سازگار باشد از جمله فقرزدایی و تولید کالای عمومی. mehrnews.com/x34MF5 مقاله: تمایز مالیات‌های حمایتی و خدماتی در نظام مالیاتی اسلام •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d 🌐 @eghtesad_mardomi
🔸۸۰ درصد طلافروش‌ها ماهانه ۱.۵ میلیون مالیات می‌دهند 📊 داده‌های مالیاتی نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۲ درمجموع حدود ۸۸۳ هزار تومان مالیات توسط اصناف پرداخت شده است. طبق این آمارها، در سال ۱۴۰۲ مالیات پرداختی حدود ۲۵.۷ درصد از طلافروشان صفر بوده است. 📮 مالیات ۲۳.۱ درصد از طلافروشان برای کل سال ۲.۳ میلیون تومان (ماهانه ۱۹۰ هزار تومان)، مالیات ۱۴.۳ درصد از طلافروشان ۷.۴ میلیون تومان (ماهانه ۶۱۶ هزار تومان)، مالیات ۹.۵ درصد از طلافروشان ۱۲.۴ میلیون تومان (یک میلیون و ۳۴ هزار تومان)، مالیات ۸.۲ درصد از طلافروشان ۱۷.۴ میلیون تومان (ماهانه معادل ۱.۴ میلیون تومان)، مالیات ۵.۹ درصد حدود ۲۲.۵ میلیون تومان (معادل ۱.۹ میلیون تومان ماهانه)، مالیات ۵.۱ درصد حدود ۲۷.۵ میلیون تومان (معادل ماهانه ۲.۳ میلیون تومان)، مالیات ۸.۳ درصد از طلافروشان نیز ۴۸ میلیون تومان (ماهانه ۴ میلیون تومان) بوده است. 📮درمجموع مالیات کل طلافروشان ۹.۹ میلیون تومان یا به عبارتی ماهانه ۸۲۴ هزار تومان بوده است. این رقم درحالی است که گفته می‌شود کارمندان در سال گذشته به طور میانگین بین یک تا ۲ میلیون تومان مالیات داده‌اند. http://fdn.ir/page/251682/ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
15.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️به مناسبت نکوداشت 19 اردیبهشت؛ سالروز ارتحال آیت الله سیدعبدالحسین لاری | استفتایی در مورد مصرف کالاهای خارجی از آیت الله عبدالحسین لاری ✅ آیت‌الله سیدعبدالحسین لاری یکی از علمای مجاهد و مبارز علیه حکومت قاجار و همچنین استعمار انگلیس و روس بوده است. ایشان تلاش بسیاری برای احیای آموزه‌های اسلامی می‌کند تا جایی که موفق به تشکیل حکومت اسلامی در جنوب فارس می‌شود. 🔰ایشان تجارت استعمارگران روس و انگلیس را به زیان امت اسلامی می‌دانست؛ ازاین‌رو استعمال چای، قند، ادویه، خوراک و پوشاک‌ خارجی را تحریم کرد. از ایشان استفتایی در مورد مصرف کالاهای خارجی شده است. استفتا و جواب آن در ادامه آمده است: •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
💠 به مناسبت نکوداشت صدمین سالروز ارتحال آیت الله سید عبدالحسین لاری ⁉️ سؤال: استعمال مطعومات و مشروبات و ملبوسات و مصنوعات مجلوبه از بلاد كفره كه جميع يا اغلب اهالى آنها كفارند و منتشر در بلاد اسلاميه شده چه صورت دارد؟ ❇️جواب: «علاوه بر صريح کریمه «إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ» و اجماع «كلّ سؤر طاهر إلَّا سؤر الكلب و الخنزير و الكافر» و مفهوم «ما غلب عليه المسلمون فلا بأس» و علاوه بر نهى صريح «لا تَعاوَنُوا عَلَى الإِثْمِ وَالْعُدْوانِ» امروز آنچه پول از بلاد اسلاميه به بلاد خارجه می‌رود اعانت به اعداء دين و استعداد كفار است براى ريختن خون [از] اسلام و مسلمين [و] حرام است استعمال آنها سياسةً و ديانةً حفظا للإسلام و المسلمين مگر در صورت اضطرار و عدم وجود اشياء وطنى اسلامى به ‌هیچ ‌وجه من الوجوه آن هم پس از عدم علم به نجاست كه با علم به نجاست چنانچه الان علم عادى موجود است، واجب است اجتناب و احتراز از [آن] اكلاً و شرباً و لبساً فى الصّلاة و الطَّواف خصوص جلود و لحوم و شحوم كه اصل در اينها عدم تزكيه است و پس از حصول علم عادى چشم بر هم گذاردن، قاطع عذر و رافع تكليف نيست و اصالت طهارت در مورد شك است نه علم، و عسر و حرج اگر در بعضى از آنها فرض شود رافع تكليف است نه نجاست، با اینکه عسر و حرج در مواردش از باب رخصت است نه عزيمت و اعتبار يد و سوق منوط به غلبه صحت و اسلاميت است نه غلبه فساد و كفر؛ پس حرام است استعمال آنها و واجب بر جميع مسلمانان استعمال مطعومات و ملبوسات و مصنوعات بلاد اسلاميه و قطع علائق احتياج از كفره خارجه و فراهم‌نمودن وسايل قطع روابط احتياجات از كفار ... ». پاسخ آیت‌الله لاری حاوی نکات مهمی است. از نظر ایشان پولی که به واسطه خرید کالاهای خارجی توسط مسلمین از کشور اسلامی خارج می‌شود، کمک است به دشمنان دین در جهت ریختن خون مسلمانان؛ بنابراین از لحاظ سیاسی و دینی و برای حفظ اسلام و مسلمین، استفاده از کالاهای خارجی حرام است و در مقابل استفاده از کالاهای ساخت داخل واجب است. 📚درسنامه اقتصاد مقاومتی، فصل چهارم: نقش علمای گذشته در مقاوم سازی اقتصاد ایران؛ درس دوم: بیانیه ها و نامه های علما در حمایت از اقتصاد ایران، ص 179-177. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
❇️ائتلاف محققان اقتصاد اسلامی 🔰حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس دکتر دکتر 🔰حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو حجت الاسلام استاد •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
💠باید به سمتی برویم که اصلا نیاز شخصی به قرض الحسنه وجود نداشته باشد ❇️آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار رئیس بانک قرض الحسنه مهر ایران: انسان ها دارای سه حیات مختلف هستند، برخی از آنها حیات گیاهی دارند، یعنی تنها به فکر تغذیه، نموّ و تولید مثل هستند، برخی از آنها حیات حیوانی هم دارند، یعنی علاوه بر این سه مورد به فکر مقام و قدرت نمایی و توسعه قلمرو و حفظ آن هستند، مانند کسانی که همین جریان غزه را درست کرده اند، کسانی که خیال می کنند چون دارای بمب اتم هستند و بمب بیشتری دارند، پس برتر هم هستند؛ و بخش کمی از افراد بشر، حیات انسانی دارند، انسان کسی است که نه بیراهه برود و نه راه کسی را ببندد. |نباید این اختلاس ها و نجومی ها هر روز در کشور اتفاق بیافتد، این کسانی که اختلاس می کنند، از انسانیت فاصله گرفته اند. 📮ربا جنگ با خداست، «ربوه»، یعنی برجستگی، این منشأ برکت نیست، شاید انسان در ربا، ورم کند و بالا بیاید، اما این ورم است نه نموّ، این جاهلیت است که بین ورم و نموّ فرقی نمی گذارد، ما در کشور باید به سمتی حرکت کنیم که نه کسی ربا بگیرد و نه کسی ربا بدهد، کشور باید به سمتی برود که کسی اصلا نیاز شخصی به قرض الحسنه نداشته باشد، اما اگر کسی خواست تولیدی بکند، نیاز به سرمایه ای داشت، باید بانکی باشد که شرافتمندانه بتواند این سرمایه را در اختیار قرار دهد و کمک به تولید و اقتصاد کشور کند. https://news.esra.ir/fa/w/2630420 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d 🌐 @eghtesad_mardomi
❇️🌺میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و روز دختر مبارک باد. 💠پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم): رحمت خدا بر پدری که دارای دخترانی است! دختران، دارای برکت و دوست داشتنی اند و پسران، بشارت آورند. دختران، باقیات الصالحات (بازماندگان شایسته)اند. رَحِمَ اللّهُ أبَا البَناتِ، البَناتُ مُبارَکاتٌ مُحَبَّباتٌ، وَالبَنونَ مُبَشِّراتٌ، وهُنَّ الباقِیاتُ الصّالِحاتُ. 📚مستدرک الوسائل، ج ۱۵، ص ۱۱۵ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
✅اولویت اصلی مجلس دوازدهم باید «مردمی‌ سازی اقتصاد» باشد 🔰دکتر : اگر دولت تصور می‌کند که می‌تواند مشکلات خودش را جداگانه حل کند، قطعاً نتیجه نمی‌گیرد. احیای منابع مردمی، گسترش شبکه‌های تولید مردمی، صادرات مردمی و مواردی از این دست راهکارهایی است که در چارچوب اقتصاد مردمی می‌توانیم دنبال کنیم. دستورکار اصلی مجلس دوازدهم در یک کلمه باید ایجاد تغییرات اساسی در نظام‌های اقتصاد کلان کشور به سمت «مردمی‌سازی اقتصاد» باشد. 🔹در حوزه احیای منابع برای رشد تولید یک راهکار مهم آن است که منابع موجود در کشورمان از جمله ذخایر معدنی، منابع طبیعی، زمین و اراضی، منابع دریایی و سایر منابع کشور باید در قالب مایملک عمومی آزادسازی شود، نه آنکه خصوصی سازی صورت گیرد. https://baharestanpress.ir/?p=24740 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
🔰 کرسی ترویجی «نقد کتاب درآمدی بر فلسفه اقتصاد اسلامی» ❇️ارائه‌دهنده: محمدجواد توکلی؛ (دانشیار گروه اقتصاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی) ❇️ناقد: حجة‌الاسلام و المسلمین سیدحسین میرمعزی (دانشیار گروه اقتصاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی) 👤دبیر نشست: حجة‌الاسلام دکتر مهدی عبداللهی (دانشیار گروه فلسفه علوم انسانی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران) ⏰زمان: دوشنبه 24 اردی‌بهشت‌ماه 1403، ساعت 19:30 💠به صورت حضوری و مجازی 📍مکان: قم، بلوار شهید صدوقی، خیابان حضرت ابوالفضل (ع)، خ دانش، کوچه دانش ۳، پلاک ۷۱، موسسه حکمت و فلسفه 🌏 پیوند مجازی: http://irip.ac.ir/u/136 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
🎙صوت نشست نقد کتاب : بررسی هویت دانش اقتصاد اسلامی 🔰انجمن حکمت و فلسفه ایران شعبه قم 🔺 ۲۴-۲-۱۴۰۳ 🎙 ارائه دکتر 👇 https://ble.ir/mjtvyadeq/-9130695302328569383/1715647336253 🔖 پاورپوینت ارائه👇 https://ble.ir/mjtvyadeq/-4363276759766933716/1715652390988 🎙نقد کتاب توسط حجت الاسلام والمسلمین https://ble.ir/mjtvyadeq/6859922062158999758/1715647624119 🎙توضیح در مورد نکات نقد توسط دکتر توکلی 👇 https://ble.ir/mjtvyadeq/5368775147694090475/1715647814581 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
❇️توجه به اقتصاد اسلامی در دو شاخه مردمی‌سازی اقتصاد و اصلاح وضعیت پولی و بانکی در مجلس دوازدهم پررنگ تر خواهد شد ✅حجت الاسلام : در مجلس جدید جنبه تحول‌خواهی در اقتصاد و توجه به اقتصاد اسلامی در دو شاخه مردمی‌سازی اقتصاد و اصلاح وضعیت پولی و بانکی کشور پررنگ‌تر از قبل می‌شود. در عرصه اقتصاد اسلامی باید شاهد معادلات جدیدی در فرآیندهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بود. 🔹ترکیب عمومی مجلس جدید ترکیبی انقلابی است. البته متأسفانه در مجلس جدید، مانند مجلس یازدهم تناسب متخصصان اقتصادی رعایت نشده است؛ به عبارتی انتظار می‌رفت از ۲۹۰ نماینده حداقل ۳۰ نماینده در حوزه اقتصاد تخصص می‌داشتند ولی این اتفاق نیفتاده و تعداد اقتصاددانان مجلس یازدهم و دوازدهم به تعداد انگشتان دست هم نیست. 🔹افراد باتجربه و قدیمی مانند آقای پورابراهیمی و حجت‌الاسلام بحرینی در مجلس دوازدهم حضور ندارند ولی در مقابل افرادی مانند آقایان صمصامی و بخشی که به اقتصاد اسلامی اعتقاد دارند وارد مجلس شده‌اند و در کنار افرادی چون روح‌الله ایزدخواه خواهند ایستاد. 🔹انتظار داشتیم دیگر متخصصان حوزه اقتصاد اسلامی مانند حجت‌الاسلام عبادی هم وارد مجلس شوند شاید هم کوتاهی از جامعه اقتصاد اسلامی باشد که شخصیت‌های خود را به خوبی معرفی نکردند. ولی در همین شرایط هم به نظر می‌رسد میان متخصصان اقتصادی حاضر در مجلس کفه ترازو به نفع اقتصاددانان اسلامی سنگینی می‌کند. https://iqna.ir/00Hgh7 🆔 @emh_ismc_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d 🌐 @eghtesad_mardomi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸تأثیر مشاغل برتر در کاهش تورم 🔹تحلیل تورم با نگاه فقهی: اولین عامل مؤثر در جامعه این است که جامعه چه شغلی را انتخاب می‌کند؟! شغل استخدامی یا مشاغل برتر؟!! ... ❇️ نشست اقتصاد اسلامی با موضوع الگوی فقهی تحلیل و مهار تورم (دیماه 1402) | ارائه توسط حجت‌الاسلام علی کشوری 🔰در همین زمینه: الگوی مردم پایه مشاغل برتر - ۲۱۰ صفحه با ارجاع به ۱۸۶ آیه و روایت 🆔 @emh_ismc_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
💢گزارش تحلیلی|دستاوردهای تعطیلی شنبه از افسانه تا واقعیت 🔹پاسخ به 30 پرسش افکار عمومی در رابطه با تعطیلات کشور 💠تحقیق و تدوین: پژوهشکده سازمان تبلیغات اسلامی (تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیه السلام)) دریافت گزارش از اینجا •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
دستاوردهای+تعطیلی+شنبه+ویرایش+شده.pdf
564.5K
✳️گزارش تحلیلی|دستاوردهای تعطیلی شنبه از افسانه تا واقعیت 🔹پاسخ به 30 پرسش افکار عمومی در رابطه با تعطیلات کشور 💠تحقیق و تدوین: پژوهشکده سازمان تبلیغات اسلامی (تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم (علیه السلام)) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تولید کوچک مقیاس غیر متمرکز بدیل نظام سرمایه‌داری است ✳️ دکتر : تولید کوچک مقیاس و غیر متمرکز، بدیل نظام سرمایه‌داری است که عموم مردم امکان تولید و مشارکت در اقتصاد داشته باشند؛ تنها در این سیستم است که مردم می‌توانند از مزدوری برای دیگران خلاص شوند. 📮برای اینکه به این نظام بدیل دست یابیم نیازمند به تحول در چهار سطح هستیم: 1️⃣ تحول در ابزار تولید 2️⃣ تحول در محیط تولید 3️⃣ تحول در نظام توزیع 4️⃣ تحول در نقش دولت 🔰سایر برش ها: 🎬 طیفی با ظاهری حزب‌اللهی می‌خواهند شعار سال را زیر سوال ببرند 🎬 وقتی هیچ سیاست اقتصادی از خودمان نداریم! 🎬 سیستم بانکی اسلام مالی شده نه اسلامی‌سازی 🎬 ولی فقیه، ترجمه روز از قرآن و سنت است 🎬 ابزار مشارکت مردم در اقتصاد را نداریم 🎬 اگر سیستم تولید انبوه متمرکز را بپذیریم، امکان مشارکت آحاد مردم در اقتصاد میسر نیست 🎬 در اقتصاد مردم محور قرار نیست کارخانه های بزرگ تعطیل شوند 🎬 قطعات خودرو را هم می توان در کارگاه های کوچک ساخت 🎬 نمی‌شود همه چیز غرب را پذیرفت و انتظار داشت انسان مولود این نظامات فکری و تربیتی، اسلام‌مدار باشند 🎬 گرفتار آپارتاید علمی در کشور هستیم 🎬 تولید کوچک مقیاس موجب ارزان تر شدن کالا هم خواهد شد 🎙صوت کامل: تصویر اقتصاد مردمی در افق تمدن اسلامی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
💢۲۰۱۰؛ نقطه پایان عصر سرمایه داری|اگر حل‌ مشکل تولید نقطۀ آغاز بود، شکست در توزیع نشانه پایان آن بود برد دلونگ در کتاب جدیدش ماجرای ظهور و سقوط عصر طلاییِ سرمایه‏‌داری را بررسی می‏‌کند. او دهه‏‌ها روی این کتاب کار کرد تا لحظۀ آغاز و پایان «قرن طلایی بیستم» را پیدا کند. نقطۀ شروع فوراً مشخص شد؛ ۱۸۷۰. اما انتهای این دورۀ شکوفایی، با توجه به تحولات گستردۀ سیاسی و اقتصادیِ آخر قرن، مشخص نبود. تحولی که از انقلاب صنعتی آغاز شده بود، تا سال ۱۸۷۰ تغییر محسوسی در زندگی مردم عادی ایجاد نکرده بود. اما در آن دوره، «ایجاد شرکت‌های ادغام عمودی، آزمایشگاه‌های پژوهش صنعتی، ابزارهای نوین ارتباطاتی و فناوری‌های جدید حمل‌ونقل» همه‌چیز را عوض کرد. رشد جهانی چهار برابر شد و برای اولین‌بار بشر از فقرِ همگانی دوران کشاورزی رها شد؛ مدرنیته آغاز شده بود. اما نقطۀ پایان کجا بود؟ بیش از بیست‌سال بعد از شروع نوشتن کتاب، دلونگ تصمیمش را گرفت: ۲۰۱۰ سال پایان تاریخ بود. آرمانشهری که صدوچهل سال پیش آغاز شده بود، اینجا به پایان می‌رسید. در سال ۲۰۱۰، رشد بهره‌وری و تولید ناخالص داخلی آمریکا متوقف شده‌ بود؛ نابرابری داشت سرزندگی اقتصادی را در سراسر جهان می‌خشکاند. دلونگ کتاب قدم‏‌های لرزان به‌سوی آرمان‌شهر را همین‌جا به پایان رساند. شاهکاری که با تأخیر بسیار پیام مهمی برای جهانیان داشت:عصر اقتصادی‌ که آمریکا جلودارش بود به‌رغم تمام مشکلات و پلیدی‌هایش، حالا به پایان رسیده است. اگر حل‌کردن مشکل تولید نقطۀ شروع عصر سرمایه داری بود، شکست در توزیع نشانۀ پایان آن بود. http://B2n.ir/s38132 🌐 @eghtesad_mardomi
🔰 مخالفت قاطع و صریح آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه بسم الله الرحمن الرحیم محضر محترم نمایندگان مجلس شورای اسلامی - دام تاییداتهم با اهداء سلام، موفقیت همگان را از خداوند متعال خواهانم. تصدیع می‌دهد؛ تعطیلی روزشنبه که در مجلس به تصویب رسید از لحاظ داخلی و خارجی قابل ملاحظه است. متن کامل •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
🔰 مخالفت قاطع و صریح آیت‌الله سبحانی با تعطیلی شنبه بسم الله الرحمن الرحیم محضر محترم نمایندگان مجلس شورای اسلامی - دام تاییداتهم با اهداء سلام، موفقیت همگان را از خداوند متعال خواهانم. 🔹 تصدیع می‌دهد؛ تعطیلی روزشنبه که در مجلس به تصویب رسید از لحاظ داخلی و خارجی قابل ملاحظه است. 🔸از لحاظ خارجی: در چنین روزهایی که دشمن صهیونیست فزون از هفت ماه، به نسل کشی پرداخته و هزاران شهروند غزه را به خاک و خون کشیده است آیا صلاح است در چنین شرایط روز تعطیلی دشمن که شنبه است، در جمهوری اسلامی ایران نیز به رسمیت شناخته شود. دنیای خارج که چشمانشان به ایران اسلامی باز است در این مورد چگونه داوری می‌کنند و آیا این نشانه غلبه فرهنگ غربی نیست؟ 🔸از نظر داخلی: 🔹 ۱. استدلال آقایان بر تعطیلی روز شنبه با منطق آنان همخوان نیست می‌گویند: «اقتصاد ایران با اقتصاد جهان پیوند ناگسستنی دارد باید کاری کرد که بیشترین روزهای هفته، این پیوند بر قرار باشد» این سخن بسیار منطقی است ولی دلیل بر تعطیلی روز شنبه نمی‌شود، چون در چنین روزی دنیای خارج نیز تعطیل است. این منطق ایجاب میکند که روزهای پنجشنبه که روز کاری بوده، بیشترین فعالیت را داشته باشد که دنیای خارج نیز فعال است؛ آقایان به جای اصلاح علت سراغ معلول رفته‌اند و سبب آن این است که میخواهند تعطیلی هفته از یک روز به دو روز افزایش یابد. و مسئله ارتباط با خارج در درجه دوم است. 🔹۲. در خمیره هر ایرانی روز شنبه روز کاری است، مصوبه مجلس بر تعطیلی شنبه، به حکم شنا بر خلاف مسیر آب است و اگر هم اقلیتی تعطیل کنند اکثریت از آن پیروی نمی‌کنند و این سبب می‌شود که در جامعه دو دستگی پدید آید که ضرر آن کمتر نیست. 🔹۳. سال‌هاست که بر اثر یک رشته تبلیغات، روز پنجشنبه حالت تعطیلی به خود گرفته و با تصویب تعطیلی روز شنبه، شمار تعطیلی هفته به سه روز خواهد رسید و با بحران تولید که کشور با آن روبروست کاملاً در تضاد است. 🔹۴. در دراصل ۱۷ قانون اساسی، تکلیفِ تعطیلی هفته روشن شده است : «تعطیلی رسمی هفتگی روز جمعه است». باز در این مورد ملاحظاتی است، به همین مقدار بسنده شد امید است تجدید نظر شود. قم ، جعفر سبحانی ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نقش مکمل علماء و مردم؛ وجه اشتراک دو واقعه مهم تاریخی لغو کاپیتولاسیون و تحریم تنباکو|فیلم اول 🔻نهضت تحریم تنباکو؛ استقلال در برابر استعمار|فیلم دوم ✅ میرزای شیرازی که مرجع تقلید شیعیان بود، دوبار به ناصرالدین شاه تلگراف زد و آثار خسارت‌بار این قرارداد را گوشزد نمود تا شاید نظر شاه تغییر کند. پس از همه اقدامات مقدماتی، در جمادی‌الاول سال 1309ق، سرانجام حکم زیر را علیه چنین قراردادی که زندگی اقتصادی و معیشت مردم را تحت تأثیر جدی قرار می‌داد، صادر کرد: بسم الله الرحمن الرحیم الیوم استعمال تنباکو و توتون بأ‌ی نحو کان، در حکم محاربه با امام زمان صلوات‌الله و سلامه علیه است. محمدحسن الحسینی (میرزای شیرازی). 🌿 تعبیر میرزای شیرازی به «الیوم» به این علت است که در نظر ایشان تولید، خرید، فروش و هر نوع تصرفات مباح دیگر دخانیات حرام نبوده، ولی چون در آن زمان مصرف دخانیات آثار مخرب فراوان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشت، آن را حرام اعلام کرده، بلکه بالاتر از حرام معمولی، در حکم جنگ با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اعلام نموده است. همچنین قابل ذکر است مخاطب این عبارت صرفا مومنین و متدینین نبودند. 📚درسنامه اقتصاد مقاومتی، نقش علماء در مقاوم سازی اقتصاد ایران، قرارداد رژی، ص151. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقشه راه تشکل های مردم بنیاد در تحقق شعار سال 🔰 سلسله نشست های تبیین شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم ✳️حجت الاسلام (دبیر جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی) ♨️با موضوع: نقشه راه تشکل های مردم بنیاد در تحقق شعار سال 📆 یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ساعت ۲۱:۳۰ 📎پیوند به صفحه نشست مجازی: https://vc.ostanyazd.ir/b/c2m-nrg-bym-xj5 🆔 @emh_ismc_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰 عضویت در گروه👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d عضویت در کانال👇 🌐 @eghtesad_mardomi