eitaa logo
『 احیاء تفکر اسلامی 』
714 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
47 فایل
🕊️❤️°. 🌿°.. فرصتی برای بازخوانی #نظام_فکری استاد شهید مطهری. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع میباشد.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•|☀️☁️|• ما آنجا کہ‌کلمہ «قرب» و نزدیکۍ را در خارج‌از مفاهیم اجتماعۍبہ‌کار مۍ‌بریم‌همان مفهوم حقیقۍ را اراده می‌کنیم؛ مثلًا مۍگوییم در نزدیکۍاین کوه چشمه‏‌اۍاست، در اینجا مراد ما قرب واقعی است؛ یعنۍواقعا دورۍو نزدیکۍفاصلہ‌خود را تا کوه در نظر مۍگیریم امّا وقتۍکہ مۍ‌گوییم فلان‌شخص نزد فلان مقام اجتماعۍ قرب‌پیدا کرده‌است‌و یا مۍگوییم فلان‌شخص با فلان‌خدمت‌خود به فلان مقام، نزد او تقرّب‌حاصل کرد، در اینجا منظورمان چیست؟ آیا مقصود این‌است‌کہ فاصلہ‌میان آنها کمتر شد؟ البتّہ نه پس استعمال «قرب» در اینجا یک استعمال مجازی است نه حقیقی ؛🎈📮 ╔═.🍃.════╗ @ehia_news ╚════.🍃.═╝
•|🦋🐾|• ؟ قرب‌بہذات‌حق چطور؟ آیا قرب حقیقۍاست یا قرب‌مجازۍ؟ آیا واقعاً بندگان با اطاعت‌و عبادت و سلوک‌و اخلاص‌بہ سوۍخدا بالا می‌روند و بہ او نزدیك‌مۍ‌شوند؟🤔⁉️ فاصلہ‌شان‌کم‌می‌شود تا آنجا کہ‌فاصلہ‌از بین‌ مۍ‌رود و بہ تعبیر قرآن «لقاء ربّ» حاصل مۍ‌گردد، و یا اینکہ‌همہ این‌تعبیرات، تعبیراٺ مجازۍ است؟🖇 ╔═.🍃.════╗ @ehia_news ╚════.🍃.═╝
━═♡﷽♡═━ 💠 جنبش " احیاء تمدن موعود " برگزار می‌کند. 💢 حلقه از سلسله دوره های " طلیعه ظهور " ⇦بازخوانی اندیشه های تمدنی استاد شهید مطهری _ تفکری به سوی ظهور🕊🌿 🔸 سر فصل‌های مباحث 👇 📌حقیقت شناسی انتظار و مهدویت 📌باز خوانی تمدنی فلسفه تاریخ و اجتماع 📌جایگاه انقلاب اسلامی در سیر تاریخ 📌انقلاب اسلامی گامی به سمت طلیعه ظهور 📆 ثبت نام دوره : ۱۰ دی تا ۲۰ بهمن -کلاس های دوره از ۲۱ بهمن ماه و بدون محدویت مکانی دربستر ایتا در طی ۵ جلسه فشرده شروع می شود. - علاقه مندان می توانند به آیدی مسئول ثبت نام برای کسب اطلاعات بیش تر مراجعه نمایند: 🆔 @jahade_elmie313 ╔═.🍃.════╗ @ehia_news ╚════.🍃.═╝
『•📿🌙•』 خدا دور و نزدیکی ندارد. نزدیکی به خدا عیناً مانند نزدیکی به یک صاحب مقام اجتماعی است؛ یعنی خدا از بنده خود خشنودی حاصل می‌کند و در نتیجه، لطف و عنایتش عوض می‌شود و بیشتر می‌گردد. ╔═.🍃.════╗ @ehia_news ╚════.🍃.═╝
•°🌸🦋°• ⁉️ البتّه اینجا سؤال دیگری پیش می‌آید و آن اینکه خشنودی خداوند یعنی چه؟ خداوند محلّ حوادث نیست که از کسی خشنود نباشد و بعد خشنود شود و یا خشنود باشد و بعد ناخشنود شود. ناچار جواب می‌دهند که تعبیر «خشنودی» و «ناخشنودی» نیز یک است؛ مقصود آثار رحمت و عنایت حقّ است که در صورت طاعت و بندگی می‌رسد و نه چیز دیگر. ╔═.🍃.════╗ @ehia_news ╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
°•💛•° آن رحمتها و عنایتها چیست❓ در اینجا منطق‌ها فرق‌مۍ‌کند: برخۍرحمت‌ها و عنایت‌ها را اعمّ‌از معنوۍو مادّۍ می‌دانند - رحمت معنوۍ یعنی معرفت و لذّت‌حاصل از آن، و رحمت مادّی یعنۍباغ و بهشت‌و حور و قصور- 🏖 امّا بعضۍدیگر همہ‌ عنایات و مقامات انسان‌ها را در نزد خداوند محدود می‌کنند به باغ و بهشت‌هاۍ جسمانۍو حور و قصور و سیب و گلابی.🍐 ╔═.🍃.════╗ @ehia_news ╚════.🍃.═╝
『 احیاء تفکر اسلامی 』
°•💛•° آن رحمتها و عنایتها چیست❓ در اینجا منطق‌ها فرق‌مۍ‌کند: برخۍرحمت‌ها و عنایت‌ها را اعمّ‌از مع
°.🌸⃝⃡❥.° ولی چه لزومی دارد که ما انسان را اینچنین حقیر و خاکی فرض نماییم تا مجبور شویم همه چیز را تأویل و توجیه کنیم؟ خداوند کمال مطلق و نامحدود است، و از طرفی حقیقت وجود مساوی با کمال است و هر کمال واقعی به حقیقت وجود که حقیقتی اصیل است باز می‌گردد از قبیل علم، قدرت، حیات، اراده، رحمت، خیریت و غیره. موجودات در اصل‌آفرینش بہ‌هر نسبت که از وجودے کامل‏‌تر- یعنی از وجودی قوی‏‌تر و شدیدتر- بهره‌مند هستند، به ذات الهۍ که وجود محض و کمال صرف است نزدیک‌ترند. ╔═.🍃.════╗ @ehia_news ╚════.🍃.═╝
{💜🌸} موجودات‌در اصل آفرینش بہ‌هر نسبت کہ‌از وجودۍکامل‏‌تر -یعنۍاز وجودۍ قوۍ‏‌تر و شدیدتر- بهره‌مند هستند، بہ ذات الهۍ کہ‌وجود محض‌و کمال‌صرف است نزدیک‌ترند.✨ موجودات، بخصوص انسان ، به حکم‏ « انّا لِلّهِ وَ انّا الَیهِ راجِعونَ» بہ‌سوی خداوند بازگشت می‌کنند .🔄 انسان بہ‌حکم مرتبہ‌وجودۍخود، این‌بازگشت را باید بہ‌صورت‌طاعت‌و عمل اختیارۍ و انجام‌ وظیفہ‌و بہ‌صورت‌انتخاب‌و اختیار انجام دهد.🙂 ╔═.🍃.════╗ @ehia_news ╚════.🍃.═╝