eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
462 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عبد بودن یعنی: انجام واجبات الهی و دوری از محرمات الهی... در نتیجه اگه آسیبی دیدیم در زندگی بدونیم که؛مقصر خودمونیم. خدایِ من... اگه دور شدم ازت بخاطر این بود که حرف گوش کن نبودم ... گفتی از قدم های شیطان پیروی نکن ولی من کردم😢😢😢 و اون من رو به سمت فحشاء و منکر کشید. معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید🌿👇 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فاطمیه حسین خانی.mp3
9M
🎙پادکست ویژه فاطمیه: سلوک تربیتی فاطمی (با تمرکز بر موضوع خانواده) سوالات مهم این پادکست: 1. زندگي كوتاه ولی سرشار از گوهرهای الگوساز و زندگی بخش زندگی ساده و بی‌پيرايه حضرت زهرا چگونه ميتواند الگو برای زندگی امروزی باشد؟ 2. گزاره های تاريخی كه از زندگی كوتاه حضرت زهرا نقل شده است آيا قابليت اين را دارد كه برای جنبه های متنوع زندگی راهگشا باشد؟ 💠 حجت الاسلام و المسلمین هادی حسین‌خانی معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید🌿👇 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
داستان‌های آل احمد کتاب مدیر مدرسه، بی شک یکی از بهترین داستانهای بلند انتقادی معاصر در مورد اوضاع اجتماعی ایران در سالهای دهه ٣٠ و اوایل دهه ٤٠ است. یک مدیر مدرسه برای انجام کار به یکی از نقاط دور افتاده کشور می‌رود و قلم دانای کل نویسنده به تشریح مسائل اجتماعی – آموزشی کشور به شکل داستانی می‌پردازد. کتابهای زن زیادی و نون و القلم که در قالب داستان‌های کوتاه نوشته شده‌اند، تصویرگر مسائل اجتماعی ایران نظیر فقر و تنگدستی بیش از حد مردم، بی‌عدالتی در حق همه به ویژه زنان و... هستند. هیچ کس و هیچ نویسنده معاصر ایرانی همانند آل احمد نتوانسته است که با نثری صریح و بی پرده رئالیستی در قالب داستانهای کوتاهش به تشریح اوضاع اجتماعی ایران در دهه 30 و 40 بپردازد. https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
پاییز را دیدی؟! آنان که رنگ عوض کردند، افتادند! در سپهر اندیشه شیعی، آنکه به کمترین درجه، نفاق ورزد در فرآیند سقوط از ولایت الهی قرار می‌گیرد. https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
. ناک اوت فیلسوف تجددگرا توسط دکتر جمشیدی 👇👇👇 .
بخش۰۱.mp3
37.68M
🔻مناظره با موضوع: امکان اجتماعیِ الزام به حجاب -۱ 🖇 با حضور: بیژن عبدالکریمی / مهدی جمشیدی ۹ آذرماه ۱۴۰۲ (نسخه‌ی کامل) https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
بخش۰۲.mp3
39.91M
🔻مناظره با موضوع: امکان اجتماعیِ الزام به حجاب -۲ 🖇 با حضور: بیژن عبدالکریمی / مهدی جمشیدی ۹ آذرماه ۱۴۰۲ (نسخه‌ی کامل) https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
بخش۰۳.mp3
43.17M
🔻مناظره با موضوع: امکان اجتماعیِ الزام به حجاب -۳ 🖇 با حضور: بیژن عبدالکریمی / مهدی جمشیدی ۹ آذرماه ۱۴۰۲ (نسخه‌ی کامل) https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک دلیل منطقی برای حجاب باریکلا👏🏻 _استاد عزیزی ✾ معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید🌿👇 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آهنگ احسان خواجه امیری در مورد (عج) ❤️❤️❤️ به نام: کاغذ💐💐💐
. ﷽؛ 💠 دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ 🏷ثمره دور اندیشی! 🔅 : ✓ «دور انديشى يك هنر است، ثمره دور انديشى سالم ماندن [از آسيبها ]است، كسى كه دور انديشى او را پيش نبرد، ناتوانى او را عقب اندازد». ⁙ «الحَزمُ صِناعَةٌ، ثَمَرةُ الحَزمِ السَّلامَةُ، مَن لَم يُقَدِّمْهُ الحَزمُ أخَّرَهُ العَجْزُ». 📚 غرر الحكم : ح١١٧ معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید🌿👇 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
1_1885667231.mp3
4.57M
1 ☢️ جلسه اول: چرا بعد از پیامبر اکرم، امیرالمومنین علی علیه السلام به قدرت نرسید؟ 🎙 استاد طائب 💥 مهم ترین سخنرانی که در ایام فاطمیه باید شنید... معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید🌿👇 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
👆 چشم هکرها به گوشی شماست! https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
حکایتی از گلستان سعدی (ره): یاد دارم که در ایام طفولیت متعبد بودمی و شب‌خیز و مولع زهد و پرهیز. شبی در خدمت پدر رحمة الله علیه نشسته بودم و همه شب دیده بر هم نبسته و مصحف عزیز بر کنار گرفته و طایفه‌ای گرد ما خفته. پدر را گفتم: از اینان یکی سر بر نمی‌دارد که دوگانه‌ای بگزارد. چنان خواب غفلت برده‌اند که گویی نخفته‌اند که مرده‌اند. گفت: جان پدر! تو نیز اگر بخفتی به از آن که در پوستین خلق افتی. نبیند مدعی جز خویشتن را که دارد پرده پندار در پیش گرت چشم خدا بینی ببخشند نبینی هیچ کس عاجزتر از خویش https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
داستان کوتاه📚📚📚 نفوذ زن فقیری که خانواده‌ی کوچکی داشت، با یک برنامه‌ی رادیویی تماس گرفت و از خدا درخواست کمک کرد. مرد بی‌ایمانی که داشت به این برنامه‌ی رادیویی گوش می‌داد، تصمیم گرفت سر به سر این زن بگذارد. آدرس او را به دست آورد و به منشی‌اش دستور داد مقدار زیادی مواد خوراکی بخرد و برای زن ببرد. ضمناً به او گفت: وقتی آن زن از تو پرسید چه کسی اینها را فرستاده، بگو کار شیطان است. وقتی منشی به خانه‌ی زن رسید، زن خیلی خوشحال و شکرگزار شد و غذاها را به داخل خانه‌ی کوچکش برد. منشی از او پرسید: نمی‌خواهی بدانی چه کسی اینها را فرستاده؟ زن جواب داد: نه، مهم نیست. وقتی خدا امر کند، حتی شیطان هم فرمان می‌برد. زبان‌زد، عبداللهی، ص ۶۴. https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
✅ سؤال: چرا علم غیب ائمه مانع از شهادت آنان نشد؟ 👈 پاسخ: ✍ در این که انبیاء و امامان معصوم(علیهم السلام) از علم غیب به تعلیم الهى آگاهند بحثى نیست. ولى در چگونگى این علم، و همچنین در وسعت و گسترش آن سخن بسیار است، و این مسأله از پیچیده ترین مسائلى است که در این گونه مباحث به چشم مى خورد، اخبار متفاوتى در مورد آن وارد شده و از سوى دانشمندان نیز اظهار نظرهاى مختلفى دیده مى شود، یکی از نظرات عبارت است از اینکه: آنها همه امور را مى دانند امّا "بالقّوه" نه "بالفعل"، یعنى هرگاه بخواهند و اراده کنند که چیزى از اسرار غیب را بدانند خداوند به آنها الهام مى کند، و یا قواعد و اصولى نزد آنها است که با مراجعه به آن قواعد و اصول فتح باب مى شود و مى توانند هر چیزى از اسرار غیب را بدانند، و یا کُتبى نزد آنها است که به آن مى نگرند و از اسرار غیب باخبر مى شوند؛ یا این که در هر حال که خدا اراده کند و به اصطلاح حالت "بَسط" به آنها دست دهد از این اسرار با خبر مى شوند، و در زمانى که این اراده گرفته شود و به اصطلاح حالت "قبض" حاصل گردد، این علوم موقّتاً پنهان مى شود. شاهد این نظر - در شکل اول - روایاتى است که مى گوید: امامان و پیشوایان معصوم هنگامى که مى خواستند چیزى را بدانند، مى دانستند؛ مرحوم کُلینى در این زمینه بابى در اصول کافى منعقد کرده است تحت عنوان: «اِنَّ الاَْئِمَّةَ اِذَا شَاؤُوا اَنْ یَعْلَمُوا عَلِمُوا»؛ (امامان هرگاه اراده مى کردند چیزى را بدانند، مى دانستند) (1) این بیان در مورد علم پیامبران و امامان بسیارى از مشکلات را نیز حل مى کند، از جمله این که چرا مثلا امام حسن(علیه السلام) از کوزه زهرآلود آب نوشید؟ و امام هشتم(علیه السلام) انگور یا انار زهر آلوده را تناول فرمود؟ چرا فلان فرد ناباب را به عنوان قاضى یا فرماندار انتخاب کردند؟ و چرا یعقوب (علیه السلام) از وضع خود این همه نگران بود با این که فرزندش مقامات عالى را طى مى کرد، و سرانجام فراق، مبدّل به وصال مى شد؟ در تمام این موارد ممکن است گفته شود آنها اگر مى خواستند بدانند مى دانستند؛ ولى آنها مى دانستند که خداوند براى امتحان یا مصالح دیگر به آنها اجازه نداده است آگاهى پیدا کنند. 📌با ذکر یک مثال مى توان این مسأله را روشن ساخت: اگر کسى نامه اى به دست دیگرى بدهد که در این نامه اسامى افراد زیادى با مقامات آنها ذکر شده باشد، و یا حقایق مکتوم دیگرى در آن آمده باشد؛ اگر او بخواهد از این حقایق با خبر بشود در نامه را باز مى کند و آگاه مى شود، ولى تا در نامه باز نشده از آنها با خبر نیست، ضمناً شخص بزرگى که نامه را به دست او داده گشودن نامه را موکول به اذن و اجازه خود کرده است.(2) 🔹منابع: (1). اصول کافی، جلد۱، صفحه ۲۵۸(در این باب سه روایت به همین مضمون نقل شده است) مرحوم علاّمه مجلسى در مرآت العقول نیز در جلد ۳، صفحه ۱۱۸ به آنها اشاره کرده است. (2). گرد آوری از کتاب: پیام قرآن‏، آیت الله العظمى ناصر مکارم شیرازى، دار الکتب الاسلامیه‏، تهران‏، ۱۳۸۶ ه. ش‏ ‏،ج۷ ،ص ۲۴۹ معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر کنید🌿👇 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b