منبرک انتخاباتی راجی.pdf
12.82M
🔰 منبرهای کوتاه انتخاباتی
🇮🇷 با محوریت تبیین ویژگی های نامزد اصلح
📍در سه عرصه اخلاقی، مدیریتی و انقلابی
📍تعداد صفحات: 50
🔺هر ویژگی: یک صفحه
💡زمان مطالعه: 60 ثانیه
#معارف_اعتقادی👇🌸
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
✅روایت صرفا مادی از انسان در پزشکی
💠دکتر نصر درباره نگرش طب جدید به انسان میگوید:
«از علاقه به آناتومی یک کالبد بی¬جان که در آن زمان با عنوان The bodyیعنی جسم شناخته شده بود تا دیدگاه مکانیکی درباره بدن و حتی تصور بدن به عنوان یک ماشین که از سوی دکارت و مخصوصاً جولین دی لامتری پیشنهاد شده و از سوی بسیاری از فیلسوفان و پزشکان، هر چند از سوی عامه مردم به طور وسیع، مقبول افتاده بود فقط یک گام کوتاه فاصله بود از آن دوران تا به امروز شاهد تخریب مستمر راز جسم بشری و تبدیل آنها از یک حریم اندرونی خصوصی متعلق به خداوند به مکانی عمومی که هر گونه رازی از آن ز دور شده است بوده ایم. نتیجه این امر پیدایش نوعی طب بوده است که هم به جهت توفیق هایش شگفت انگیز و هم به جهت شکست هایش و نیز انسانیت زدایی نهایی از بیماران وحشتناک است و اینک همین انسانیت زدایی از بیماران به صورت مسئله ای اخلاقی در آمده است، که در کنار تجاری شدن و فناورانه شدن افراطی طب، بسیاری از افراد را حتی در مغرب زمین به گونه های جایگزین طبابت سوق داده است». (نصر، دین و نظم طبیعت، ص308)
#معارف_اعتقادی👇🌸
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
6.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اهمیت روز عرفه و نماز عرفه
#عرفه
🎙#استاد_فاطمی_نیا
#معارف_اعتقادی👇🌸
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️حقیقت کدام است؟(3)
🔈حجتالاسلام قره باغی؛ عضو هسته علمی #موسسه_کلامی_احیاء_همدان
#غدیر
#معارف_اعتقادی 👇🌸
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
1.12M
#سوال_اعتقادی
✍️اخلاقی بودن یا نبودن ذبح حضرت اسماعیل علیه السلام؟
🔈جناب آقای علی اکبر بیگدلو؛ پژوهشگر #موسسه_کلامی_احیاء_همدان
#عید_قربان
#حضرت_اسماعیل
#ذبح
#معارف_اعتقادی 👇🌸
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
1_5431458597.pdf
1.82M
.
🕌 متن دعای عرفه
تنظیم شده به صورت جملهجمله
با ترجمه روان و قلم درشت
التماس دعا
#معارف_اعتقادی 👇🌸
#عرفه
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
📝ذبح، عامل حیات برتر
🔹 ما خواه ناخواه مردهاى مىشويم و گند مىگيريم.
مردهى زمين و مردار زمان،
مگر هنگامى كه ريشههايى را داشته باشيم و ركودها را پشت سر گذاشته باشيم.
اين مسأله، قطعى است.
🔹 بخواهيم يا نخواهيم حركتها و گذشت زمانه از ما مىكاهد و زمين ما را به گند مىرساند، مگر اينكه خودمان را قبل از اينكه زمان بگيرد، قبل از اينكه زمين بگنداند، ذبح كنيم.
ما قطعاً در اين هستى، مردار هستيم.
🔹 آنهايى كه گوسفندهايى دارند و اين گوسفندها در معرض خطرى قرار مىگيرند، زود كاردها را تيز مىكنند تا آنها را ذبح كنند، تا از مرگ آنها و ضايع شدن و از دست رفتن آنها جلوگيرى كنند.
🔹 ما در اين هستى، خواه ناخواه مرداريم،
مگر اينكه كاردى را به گلوها بگذاريم و ذبح كنيم. مهم اين است كه ذبيح چه كسى باشيم و مذبوح در راه چه كسى؟
و با چه چيزى خودمان را ذبح كنيم و رو به چه قبلهاى؟
🔹 مرگ، قطعى است. از دست رفتن، قطعى است. روزها كه مىگذرند، مثل موشهايى هستند كه طناب عمر ما را مىجوند. خواه ناخواه سرنگون مىشويم و در چاههايى مىافتيم و مىگنديم.
گذشت زمانه، ما را به خاك بر مىگرداند، مگر اينكه قبلاً خودمان را بقايى داده باشيم و ذبح كرده باشيم.
🔹 آنهايى كه ذبيح نيستند، مذبوح نيستند،
مردار هستند.
مرده هستند.
ارزش ندارند.
از دست رفته هستند.
🔹حالا كه بنا شده ذبح كنيم؛ بنا شده قبل از اينكه زمانه ما را بگيرد ما از خودمان بهره بگيريم، به اين بايد فكر كرد كه :
در راه چه كسى خودمان را ذبح كنيم و با چه حربهاى و با چه نيتى؟
🔹 ... ذبح شرعى يك چيز، هنگامى صورت مىگيرد كه از مردهى چيزى بخواهيم بهرهبردارى كنيم.
بخواهيم زندگى او را با بهرههاى بعدى مرتبط كنيم. از مردار شدن او جلوگيرى كنيم.
🔹 ذبح نَفس، از بين بردن و هدر كردن نفس نيست.
ذبح نفس، معنىاش اين نيست كه انسان خودش را ول كند. تن را رها كند و بهرهها را رها كند.
نه، مهم اين است كه بهرهها را تزكيه كند، پاك كند.
و اين پاكى و تزكيه، هنگامى تحقق پيدا مىكند كه ذبيح رو به قبله باشد و حربهى ذبح آهن باشد و تمام رگها قطع شده باشد. ذابح مسلم باشد و اين قطع شدنها با ياد حق باشد.
استاد علی صفایی حائری
📚حقیقت حج،ص ۱۱۵ تا ۱۱۷
#عید_قربان
#معارف_اعتقادی
🌐#معارف_اعتقادی 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b