eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.9هزار ویدیو
470 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
سوال ملائکه از خداوند جهت خلقت انسان.ogg
319.6K
سلام ❓مگر ملائکه از عقل محض خلق نشده‌اند و به حکیم بودن خداوند علم ندارند و اساسا در مقابل فعل حکیم جایی برای اظهار نظر و اعتراض نیست، پس چرا ملائکه در هنگام خلقت بشر، اعتراض و اظهار نظر کردند؟ 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🔰🖼 پست و استوری/ کلید قلب ها 🔻تفکر منجی گرایانه شیعی، جایگاه مرکزی و کلیدی بسیار مهمی در درک شیعه از تاریخ بشر دارد. 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲ خبر تکان دهنده در مورد الکل، شراب، ویسکی و‌ ... از بی‌بی‌سی که‌ رسانه‌ای سکولار و غیر دینی است.
‌ ❄️سرد است تمام کوچه هامان برگرد گرمـای پس از شب زمستان برگرد... ❄️گلـدانِ لب پنجـره ام خشکیـده ای رحمـت قطـره های باران برگرد... ❄️حالا که فضای روزگـارم تار است خورشـید همیشگی و تابان برگرد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۳ راز جوان ‌ماندن و مقابله با پیری و کهولَت از زبان میشل سرس، فیلسوف فرانسوی؛ راه سوم بسیار ناشناخته و در خور تامل است.
14.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درود خدا بر آقای سلطانی گوینده خبر سراسری که اشک مارا با این روایت قشنگش درآورد...😭😭😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یک عمل مختصر و پرفضیلت در ماه رجب 🎙ابراهیم افشاری أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 قدرت نامتناهی ✍آیا خداوند می تواند زمین را داخل تخم مرغ قرار دهد به طوری که نه زمین کوچک شود و نه تخم مرغ بزرگتر؟ 🎙آيت الله العظمی جوادی آملی 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
در این مسیر تعصبی نداریم؛ 🔰طرح علامه مصباح یزدی(قدس سره) برای اسلامی سازی علوم انسانی: 🔸️به نظر ما، عمده‌ترین عامل کاستی در علوم غربی از آن زمانی پدید آمد که کسانی مدعی شدند علم حقیقی، چیزی است که فقط با روش تجربه حسی قابل اثبات است. 🔸️آنها نتایج تجربه را به دیگران ارائه داده و اسمش را گذاشتند «علم» (ساينس) و سایر معارف بشری مانند فلسفه، هنر، اخلاق و ارزش‌های اخلاقی و به‌طور کل متافیزیک را از حوزه علوم خارج کردند. 🔸️بسیاری از مسائلی که به‌عنوان نظریات علمی در علوم مختلف مطرح می‌شود، مبتنی بر یک اصل متافیزیکی نادرست است. برای مثال، در کیهان‌شناسی، نظریه‌ای وجود دارد که می‌گوید اصل پیدایش جهان به‌صورت انفجاری از یک ماده متراکم آغاز شده است. 🔸️وقتی سؤال می‌کنیم که چرا این انفجار در این ماده به وجود آمد، می‌گویند که این تصادفی بوده است. این به معنای پذیرفتن این است که برخی پدیده‌ها بدون هیچ علتی اتفاق می‌افتند، در حالی که در متافیزیک ثابت می‌کنیم که هیچ پدیده‌ای بدون علت نمی‌تواند تحقق یابد. 🔸️پس یکی از اشکالات کلی بر علومی که به نام علوم غربی شناخته می‌شوند، این است که مبتنی بر اصول موضوعه‌ای هستند که در علوم دیگری مانند متافیزیک و اپیستومولوژی باید اثبات شوند. این علوم بدون توجه به آن اصول موضوعه، مطالبی را مورد قبول قرار می‌دهند. 🔸️مسئله دیگری که از اشکالات کلی علوم غربی است، این است که در زمینه علوم انسانی، مسائل عمدتاً ارزشی و از علوم دستوری هستند؛ مانند اخلاق، سیاست و اقتصاد. موضوع این علوم انسان است و قضاوت قطعی درباره این احکام ارزشی، مبتنی بر شناخت انسان با تمام ابعاد وجودش است. در حالی که علم بیشتر از بُعد مادی انسان را اثبات نمی‌کند و نمی‌تواند اثبات کند. 🔸️تحول در علوم انسانی ایجاب می‌کند که در مرحله اول، حوزه معرفت‌شناسی را تقویت کنیم و راه‌های صحیح کشف واقعیت را شناسایی کنیم. پس از حل مسائل معرفت‌شناسی، باید به حوزه متافیزیک و اصول عقلی که در فلسفه اعتبار دارد، بپردازیم. در نهایت، باید به انسان‌شناسی بپردازیم و حقیقت انسان را شناسایی کنیم. 🔸️این سه رشته علم به ترتیب مقدم بر تحقیق در علوم انسانی هستند. ما باید این رشته‌ها را تقویت کرده و از معرفت‌شناسی به هستی‌شناسی و از آن به انسان‌شناسی و سپس به ارزش‌های انسانی در حوزه‌های مختلف بپردازیم. 🔸️به این ترتیب، ما فکر می‌کنیم که تحول اساسی در علوم انسانی محتاج به چنین طرح جامع و گسترده‌ای است. این طرح با آموزه‌های اسلامی کاملاً وفق می‌دهد و در اسلام اثبات می‌شود که راه‌های معرفت مختص به حس نیست و انسان‌های برجسته می‌توانند از شهود عرفانی استفاده کنند. 🔸️بنابراین، ما نام این طرح را "اسلامی کردن علوم" می‌گذاریم. ما نسبت به دین خاص، مذهب خاص، قومیت خاص یا نژاد خاص تعصبی نداریم. علمی که کاشف از حقیقت باشد، برای ما محترم است؛ چه از غرب باشد و چه از شرق، چه مؤمن باشد و چه کافر. 🔺️ آيت‌الله مصباح در کنگره بين‌المللی علوم انسانی، ۱۳۹۱/۰۳/۰۲ 📱 @mesbahyazdi_ir
18.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 📽 صحنه‌های دلخراش 😭😭😭 حتی در آن شرایط هم به مادر پناه می‌برد مادری که با بی‌رحمی برای سقط مراجعه کرده بترسید از مظلومی که جز خدا خونخواهی ندارد یکی از مصادیق خونِ مظلوم این موارد است.
62.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پاسخ حجت‌الاسلام استاد ترک؛ پژوهشگر به شبهه «ادعای تناقض در قرآن کریم»، توسط فعالان الحادی در فضای مجازی 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال ⁉️ چگونه ممکن است که امام زمان که یک جسم دنیایی و مادی هست به همه کره زمین اشراف داشته باشد؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی (عج) 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️ عرفان اوشو مروّج بی بندوباری جنسی ♦️ عرفان اوشو ازجمله مکاتب عرفانی لذت‌گرا و لذت‌جوست که انسان را به بهره‌وری از دنیا و لذات جسمانی، مانند لذت جنسی، رقص و پای‌کوبی، سرور و شادی و… دعوت کرده، و لذت‌جویی را پُلی برای رسیدن به رشد و کمال می‌داند.[1] 🔷 بنابراین در نظر اوشو اگر انسان، هوس‌هایش را کنترل کند، کار او به‌ منزله ایستادن در برابر کمال محسوب خواهد شد. 🔶 اوشو می‌گوید: «نسبت به لذات جسمانی، حساس باشید؛ هستی در دست‌رستان است و تمام اسرار، بسیار به شما نزدیک‌اند، زیرا این تنها راه شناخت پدیده‌های اسرارآمیز است. پذیرای لذت جسمانی بودن، نشان‌گر آن است درهایتان به روی هستی، باز است و آماده‌اید که با تپش‌های آن، هماهنگ شوید. 🔷 اگر پرنده‌ای آواز بخواند، انسانی که قابلیت پذیرش لذات جسمانی را داشته باشد، خود را احساس می‌کند که آواز، از عمیق‌ترین مرکز هستی‌اش، به بیرون، انعکاس می‌یابد… 🔶 رشد واقعی، این است که باز، پذیرا و اینکه نسبت به هر چیز، تأثیرپذیر باشید؛ ولی درعین حال، تحت تأثیر چیزی قرار نگیرید. می‌توانید در میان لذات جسمانی باشید، ولی بخشی از آن‌ها نباشید.»[2] ♦️ ازنظر اشو انسان با ارضای نیازهای خود و لذت بردن از آن‌ها است که به کمال، راه می‌یابد. او می‌گوید: «لذت‌جویی، پُلی برای رشد و کمال است.»[3]
♦️ حرف اوشو این است که؛ بخور، بنوش، شادباش، ولی این، تمام‌کار نیست. 🔷 وقتی‌که به‌اندازه کافی، خوردی و نوشیدی و شادبودی، آن‌وقت، چیزی والاتر در انتظار توست و تنها در این زمان است که چیزی بیشتر و والاتر، ممکن خواهد بود. 🔶 «وقتی‌که بخش زمینی، راضی و ارضا شد، آنگاه آسمان، تو را می‌خواند. ناشناخته‌ها تو را می‌خوانند…». [4] «و خوش باش! لذایذ را دریاب! خداوند شیء نیست، موضِع است، موضع جشن و سرور، غُصه را دور بریز. او به تو خیلی نزدیک است؛ به پای‌کوبی برخیز، این چهره ماتم‌زده را کنار بگذار.» [5] 🔷 اوشو خود را لذت پرست و افکار و نظرات خود را لذت‌گرایی می‌داند: «من، لذت پرستم و تا آنجا که می‌دانم، همه آن‌هایی که شناخت پیداکرده‌اند، هر چه هم بگویند، همواره لذت پرست بوده‌اند. بودا، عیسی مسیح (علیه‌السلام) کریشنا… هم لذت پرست‌اند. خداوند، غایت لذت پرستی است. او اوج شادمانگی است.»[6] 🔶 بنابراین می‌توان گفت: «عرفان اوشو عرفانی کاملاً لذت‌گراست که انسان را به بهره‌وری افراطی از لذت‌های دنیوی سفارش می‌کند و بر اساس آن، رقص، پای‌کوبی، شادی، سرور، خنده‌های مستانه، تخلیه هیجانات، بدون رعایت هیچ قانونی، ماهیت و چیستی کمال انسان شمرده می‌شود . 🔷 اگر انسان با این امیال و خوش‌گذرانی‌ها به مبارزه برخیزد، سدی بلند در برابر کمال خود، کشیده و به خود و انسانیت، خیانت کرده است و ارضای لذت‌های آنی و لحظه‌ای است که انسان را بالا می‌برد و آنگاه، چیزی والاتر را انتظار می‌کشد.»[7] 🔶 در کلام اوشو یک ناسازگاری درونی و همچنین یک نوع ناسازگاری بیرونی مشاهده می‌شود. ناسازگاری درونی را می‌توان این‌گونه بیان کرد؛ 🔷 اولاً: تعدیل غرایز و رعایت تعادل در رفتار، تنها راه رسیدن به کمال است. چون دنیا و تمام نعمت‌های آن اگرچه برای آسایش انسان آفریده شده، ولی غرق شدن زیاد در آن مانع کمال است، و فرورفتن در لذت‌های آنی و زودگذر مانند: 🔶 شادی، رقص، پای‌کوبی و خنده‌های مستانه، انسان را به لبه پرتگاه و سقوط نزدیک خواهد کرد درحالی که اوشو در تمامی سخنان خود همه را دعوت به لذت پرستی و دنیاگرایی افراطی می‌کند. 🔷 ثانیاً: غرق شدن در رفاه و سکس، مساوی است با احساس پوچی: اوشو در سخنان خود رفتار غربی‌ها را نقد کرده، و می‌گوید: «علت خودکشی‌های فراوان در غرب، غرق شدن غربی‌ها در آسایش است؛ زیرا همه‌چیز دارند ولی بازهم در اعماق وجود خود احساس تُهی بودن و پوچی می‌کنند. 🔶 اوشو در حالی به نقد غربی‌ها می‌پردازد که بی‌خبر از آنکه عرفان او انسان را سریع‌تر از همه‌چیز به‌سوی پوچی پیش می‌برد؛ زیرا هرچه انسان در سکس، افراطی عمل کند، غریزه حیوانی او زودتر، اشباع‌شده و از بُعد معنوی، غافل‌تر می‌شود و با ارضای این غریزه بازهم حیران و سرگردان، به دنبال معنویت خواهد گشت.»[8] 🔷 اما ناسازگاری بیرونی را می‌توان چنین گفت که؛ کمال‌جویی و سعادت خواهی، یکی از گرایش‌های فطری در هر انسانی است و همه تلاش انسان برای پاسخ‌گویی به این گرایش و زدودن نقص‌ها و دست‌یابی به کمال‌ها و رسیدن به چنین سعادتی است؛ هرچند ممکن است که در بیشتر موارد، در تعیین مصادیق کمال، به خطا برود. ♦️ ولی از دیدگاه اوشو، کمال‌خواهی و سعادت‌طلبی، همان بهره‌وری کامل از لذت جنسی و هواهای نفسانی زودگذر است که نتیجه‌ای جز هلاکت بشریت را در پی نخواهد داشت.[9] 🔻 پی‌نوشت: [1]. اوشو، الماس‌های اوشو، ترجمه: مرجان فرجی، تهران، نشر فردوس، ص ۱۱۸. [2]. اوشو، تائوئیسم و عرفان شرق دور، ج ۲، ترجمه فرشته جنیدی، تهران، نشر هدایت الهی، ص ۲۰۵. [3]. اوشو، الماس‌های اوشو، ص ۱۱۸ [4]. اوشو، راز، ج ۲، ترجمه محسن خاتمی، تهران، نشر فرا روان، ص ۱۰۴. [5]. الماس‌های اوشو، ص ۱۳۷. [6]. همان، ص ۲۴۶ [7]. سایبان خودساخته عرفان مدرن، محمد اسماعیل عبداللهی، انتشارات باقرالعلوم ع، ص ۱۳۸. [8]. سایت موسسه بهداشت معنوی، 7845. [9]. سایبان خودساخته عرفان مدرن، محمد اسماعیل عبداللهی، انتشارات باقرالعلوم ع، ص ۱۳۸. 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مراقب کلاه‌بردارها باشید 👆