eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.9هزار ویدیو
473 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
4925290091.mp3
3.49M
موسیقی:پایان پریشانی💚∞ ●━━━━━━─────── ㅤ ⇆ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤ ↻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅توان عقل در شناخت خداوند: ✳️اثبات وجود خدا به‌عنوان آفریننده جهان و انسان، تنها با عقل و برهان عقلی ممکن است و اگر منکر توان برهان عقلی در این موضوعات باشیم، اساساً حجیت و اعتبار دین، به معنای نزول محتوای دین از‌طرف خداوند به پیامبر، قابل اثبات نخواهد بود؛ زیرا با انکار برهان عقلی، هنوز خدایی اثبات نشده است؛ پس چگونه می‌توان مدعی اعتقاد به دین بود؟ درنتیجه هیچ امر دینی نیز قابل اثبات و هیچ مطلب دینی قابل استدلال نخواهد بود. 🔶 ولی پس از اثبات وجود خدا و صفات او که هدایت انسان و تشریع دین را ایجاب می‌کند، می‌توان جزئیات صفات و افعال الهی و کیفیت ارتباط و تقرب به او را از راه دین شناخت. به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1
⁉️⁉️⁉️ داروی ضد ویروس کرونا❗ ⛔ متن شبهه بر اساس روایات، خوردن آب یا شربت از یک لیوان و نَشُستن لیوان ها، باعث شفاست. پس به جای عمل به توصیه های بهداشتی طب جدید، بهتر است از نسخه دین استفاده کنیم تا همه بهبود پیدا کنند. 🔵پاسخ شبهه 👇👇👇👇👇 1⃣این بدترین نوع برداشت از دین و روایت است❗ برای دین‌شناسی و برداشت صحیح از دین، باید همه آیات و روایات را در کنار هم مطالعه کرد و اینکه صرفاً یکی دو روایت را در کتابی حدیثی ببینیم و بر اساس آن نتیجه گیری کنیم، کار غلطی است. فهم روایات در کنار هم، کار دشواری است و نیاز به تخصص دارد. 2⃣درست است که در روایات متعدد، سُؤر مؤمن (= باقی مانده ی غذایی که یک مومن خورده باشد)، و شفا بودن آن مطرح‌شده است، مانند: "در سؤر مومن، شفا از هفتاد بیماری هست" 📚بحارالأنوار ، ج ‏۶۳، ص ۴۳۴ ولی از سوی دیگر دسته‌ای از روایات توصیه می‌کنند که از بیمار واگیردار، مانند افراد جذامی، لازم است فاصله گرفته شود: 👈پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم چنین فرمودند: "مکروه است با شخصی که مرض جذام دارد، صحبت شود مگر این‌که بین آن دو به‌اندازه یک ذراع فاصله باشد. از شخص جذامى فرار کن همان‌طور که از شیر فرار می‌کنی." 📚 من لایحضره الفقیه، ج ‏۳، ص ۵۵۷ 👈هم‌چنین نقل شده که شخصی که مبتلا به جذام بود برای بیعت نزد پیامبر صلی‌الله علیه و آله و سلم آمد، اما حضرت به او دست نداده و فرمودند: بدون آن‌که با من دست بدهی، بیعتت را پذیرفتم. 📚بحارالأنوار ، ج ‏۶۲، ص ۸۲ 👈هم‌چنین در روایت دیگری از حضرت چنین نقل‌شده است که: "به افراد مبتلا به خوره، زیاد نگاه نکنید و وقتی با آنان گفت‌وگو می‌کنید، به‌اندازه یک نیزه از آنان دور باشید." 📚بحارالأنوار ، ج ‏۶۲، ص ۸۳ 💡قطعاً در میان افرادی که در جامعه آن روز مبتلا به بیماری شده‌اند، مؤمنان نیز بوده‌اند ولی با این ‌حال سفارش به رعایت فاصله با آن‌ها شده است چه رسد به اینکه نیم‌خورده آنان را کسی بخورد. بنابراین توصیه دین نیز در بیماری های فراگیر و واگیردار، رعایت بهداشت😷 است. متاسفانه برخی افرادی که اینگونه شبهات را پخش می کنند یا از روایات اسلامی برداشت های نادرست دارند و یا عمداً و به قصد غیرعقلانی و ضد علم نشان دادن دین، اینگونه شبهه پراکنی می کنند. لازم است به هوش باشیم. به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شما این قهرمان جهانی رو میشناسید؟ @ehyakalam
کنفرانس با ارائه حجت‌الاسلام‌ استاد علی الوندی 🔹مدیر گروه مطالعاتی پژوهشی نقد زرتشت و باستان‌گرایی مؤسسه کلامی احیاء ⏰ ساعت گفتگو : ۲۱ 🗓 زمان یکشنبه : ۱۴۰۰/۷/۲۵ 🌍 مکان: 👇 https://eitaa.com/joinchat/2128871435C7db9a13d97 و کانال معارف اعتقادی👇🌹 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️رحمت الهی و عذاب دائمی برای گناه✴️ ❇️اشكال) خداى سبحان با اينكه داراى رحمت واسعه است، چگونه اجازه ميدهد كسى را بيافريند كه بازگشت او بسوى باشد، عذابى كه هيچ موجودى تاب تحمل آن را ندارد...! ✅ (ره): عذاب خالد اثر و خاصيت آن صورت شقاوت بارى است كه نفس انسان گناهکار بخود گرفته و او را نوع‏ مخصوصى از انسانها كرده، همانطور كه گاو نميتواند روزى غير گاو شود، اين نوع انسان هم نميتواند نوع ديگرى شود، چون گفتگوى ما از چنين انسانی بعد از آن است كه وی نخست به اختيار خود گناهانى مرتكب شد و سپس بدنبال آن گناهان احوالى پى در پى در نفس او پديد آمد و بدنبالش استعداد شديدى در ذات نفس پيدا شد و همين شدت يافتن استعداد نفس، علتى است كه در تمامى حوادث باعث ميشود صورتى متناسب با سنخ آن استعداد در نفس پديد بياورد. 🌾 در نتيجه همانطور كه بعد از انسان شدن نان و گوشت و ميوه و عناصر و مواد ديگرى كه انسان مركب از آن است، ديگر صحيح نيست بپرسيم چرا اين مركب شعور پيدا كرده و چرا فكر دارد و چرا و چرا و صدها چراى ديگر، براى اينكه پاسخ به همه اين سؤالات يك كلمه است و آن اين است كه چون انسان شده این تغییرات در انها بوجود آمده است. 🌱همچنين در مورد بحث ما، صحيح نيست بپرسيم چرا شقاوت دست از يقه او بر نميدارد و دائما آثار شقاوت از آن سر مى‏زند؟ كه يكى از آن آثار، عذاب جاودانه است، چون جواب همه اينها اين است كه چون او بدست خود و به اختيار خود، خود را شقى ساخت، يعنى انسانى خاص كرد كه شقاوت، لازمه وجود او است. به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1