AUD-20210108-WA0003.mp3
2.34M
دوری از گناه و تقویت اعتقادات
#معارف_اعتقادی
#موسسه_کلامی_احیاء
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید.
ایتا
🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
🌷👇
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
﷽
💠 خدايا پناه به تو مى برم از طغیان حرص و افروختن خشم ، و چيرگى #حسد ، و ضعف شكيبايى و كمى قناعت ، و تندخويى ، و مبالغه در طلب لذات و تعصب بر باطل .
و پيروى هوا و سرپيچى از راه راست و خواب #غفلت ، و كوشش كردن بيش از حاجت ، و برگزيدن باطل بر حق ، و اصرار بر #گناه ، و خرد شمردن معصيت ، و بسيار شمردن طاعت . 💠
▫️ فرازی از دعای هشتم #صحیفه_سجادیه ▫️
#معارف_اعتقادی
#موسسه_کلامی_احیاء
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید.
ایتا
🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
🌷👇
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
audio_2020-12-16_10-05-44-[AudioTrimmer.com].ogg
13.73M
💠 #بیان_مبین در فضائل #امیرالمومنین_علیه_السلام 1⃣
🔈 استاد محترم علی نظامی همدانی
#موسسه_کلامی_احیاء_همدان
🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
🌷👇
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
❓❓❓❓❓
شبهه:
چرابرخلاف سنّت پيامبر(ص) شما شيعيان نمازظهر وعصر را باهم ونمازمغرب وعشاراباهم ميخوانيد؟
پاسخ:
📌📌📌📌📌
◀️بر خلاف سنّت رسول الله(صلي الله عليه وآله) نمي باشد؛ چون ايشان گاهي اين نمازها را جمع و گاهي جداگانه مي خوانده اند. مثلا درصحيح مسلم در باب «الجمع بين الصلاتين في الحضر» از ابن عباس نقل شده كه گفت: «بدون خوف و ترس و در غير سفر، رسول خدا(صلي الله عليه وآله)نمازهاي ظهر و عصر را جمع و نمازهاي مغرب و عشا را جمع ادا مي كردند.»[1] مجدّداً در همان صحيح مسلم و نيز امام حنبل در جزء اوّل مسند از ابن عباس نقل كرده اند: «با پيامبر خدا(صلي الله عليه وآله) هشت ركعت نماز ظهر و عصر و هفت ركعت نماز مغرب و عشا را به طور جمع ادا نموديم.» [2]
◀️بالاخره چندين حديث از ابن عباس درباره جمع خواندن نماز ظهر و عصر و نيز مغرب و عشا نقل شده است. براي مثال: «پيامبر خدا(صلي الله عليه وآله) در حال اقامت در مدينه، نه در حال مسافرت، هفت ركعت (نماز مغرب و عشا با هم) و هشت ركعت (نماز ظهر و عصر با هم) نماز گزارد.» [3] احمد حنبل در مسند از سعيد بن جبير از ابن عباس روايت مي كند كه گفت: «پيامبر خدا(صلي الله عليه وآله) بدون آن كه در حالت خوف و ترس، يا در حال سفر باشد نماز ظهر و عصر را جمع خواند.» [4] در جايي ديگر گفته است: «پيامبر خدا(صلي الله عليه وآله)بدون آن كه در حالت خوف و ترس باشد، يا باران ببارد، نماز ظهر و عصر را جمع خواند.»[5] ابو زبير دليل جمع خواندن نماز توسط پيامبر را از سعيد بن جبير سؤال نمود، او گفت: من همين سؤال را از ابن عباس پرسيدم و او پاسخ داد: «به اين جهت جمع مي خواند تا احدي از امتش در سختي و مشقت نباشند.»[6]
◀️همچنين در صحيح مسلم از قول عبدالله ابن شفيق مي گويد: روزي بعد العصر، ابن عباس براي ما خطبه مي خواند و سخنراني مي كرد. سخنش به درازا كشيد و همچنان براي ما صحبت مي نمود تا اين كه آفتاب غروب كرد و ستاره ها ظاهر شدند. صداي مردم بلند شد: «الصلاة، الصلاة» ابن عباس اعتنايي نكرد. در همين حال مرد ديگري نداي «الصلاة، الصلاة» سرداد. ابن عباس رو به او نمود و گفت: «مادر مرده، مرا سنت ياد مي دهي؟ من خودم ديدم كه پيامبر خدا نمازهاي ظهر و عصر و نمازهاي مغرب و عشا را جمع مي خواند.»[7] سپس عبدالله بن شفيق مي گويد: چون اين حرف برايم غير قابل قبول بود و گران آمد، نزد ابو هريره رفتم و او نيز گفته هاي ابن عباس را تأييد كرد.
◀️هر چند اخبار و روايات بسياري در اين باب نقل شده، ليكن همين كه بابي به نام «جمع بين الصلاتين» اختصاص يافته و احاديث مربوطه در اين باب نقل گرديده، محكم ترين دليل و برهان بر جواز جمع خواندن نماز است. زيرا اگر غير از اين مي بود بايد باب مخصوصي به نام «جمع بين الصلاتين في السفر» يا «جمع بين الصلاتين في الحضر» اختصاص مي دادند تا احاديث مربوطه را تفكيك نمايند.
◀️از طرفي ديگر، بخاري همين احاديث را در صحيح خود آورده، ليكن به دلايل نامعلومي و با زبردستي آن ها را از محل «جمع بين الصلاتين» به محل ديگري مثل «باب تأخير الظهر إلي العصر من كتاب مواقيت الصلاة» و «باب ذكر العشاء والعتمة» و «باب وقت المغرب» انتقال داده است.
◀️در پايان ياد آوري اين نكته مهم مي باشد كه نمازها را جداگانه و هر يك را در وقت فضيلتش به جا آوردن به نظر بعضي از علماي شيعه بهتر و افضل است. از طرف ديگر، بعضي از علماي اهل تسنن از جمله شيخ الاسلام انصاري در شرح صحيح بخاري قسطلاني در شرح صحيح بخاري و جم غفيري جداگانه نماز خواندن را افضل ندانسته اند و آن را ترجيح بلا مرجح و خلاف ظواهر احاديث خوانده اند [8] .
[1] - صحيح مسلم ج 2 ، شبهاي پيشاور ص 109
[2] - سبل السلام، ج2، ص43؛ معجم الكبير، ج12، ص65؛ شبهاي پيشاور، ص109: «صلّيت مع النبيّ ثمانياً جمعاً و سبعاً جمعاً».
[3] - صحيح مسلم، ج2، ص153؛ شبهاي پيشاور، ص109: «صلي رسول الله(صلي الله عليه وآله) في الْمَدينةِ مُقِيماً غَير مُسافر سَبعاً وَ ثَمانياً».
[4] - صحيح مسلم، ج2، ص151؛ كتاب الموطأ، ج1، ص144؛ كتاب الامام، ج7، ص216؛ شبهاي پيشاور، ص109: «صلّي رسول الله(صلي الله عليه وسلم) الظهر و العصر جمعاً بالمدينة في غير خوف و لا سفر».
[5] - مسند احمد، ج1، ص223؛ صحيح مسلم، ج2، ص152؛ شبهاي پيشاور، ص110: «صلّي رسول الله(صلي الله عليه وسلم)الظهر و العصر جمعاً بالمدينة في غير خوف و لا مطر».
[6] - فتح الباري، ج2، ص20، ص151؛ مسند احمد، ج1، ص283؛ شبهاي پيشاور، ص110: «أَرَادَ أَنْ لاَ يَحْرَجَ أَحَدٌ مِنْ أُمَّتِهِ».
[7]- صحيح مسلم، ج2، ص152؛ مسند احمد، ج1، ص251؛ شبهاي پيشاور، ص109
#معارف_اعتقادی
#موسسه_کلامی_احیاء
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید.
ایتا
🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
🌷👇
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
درد فراق، ساده مداوا نمیشود
باید به هم رسید و الا نمیشود
+++
از شنبه بستهایم به جمعه دخیل اشک
تا تو نیایی این گرهها وا نمیشود...
اللهم عجل لولیک الفرج...
🌷🌷🌷
#معارف_اعتقادی
#موسسه_کلامی_احیاء
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید.
ایتا
🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
🌷👇
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
1608570492128.pdf
17.85M
✅ #صعود_چهل_ساله
💠 همزمان با نزدیک شدن به دهه فجر، فایل pdf کتاب #صعود_چهل_ساله تقدیم تان میشود.
🔰 این کتاب که ما حصل ۱۷ هزار ساعت کار پژوهشی و بررسی ۱۹ هزار #آمار_بینالمللی است، دستاورد های جمهوری اسلامی #ایران را در دوران #چهل_سالگی_انقلاب بیان میکند و الحمد لله مورد تحسین و عنایت بسیاری از بزرگان واقع شده است.
12.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بمناسبت #ساگرد_پیروزی_انقلاب_اسلامی
✅ صعود 40 ساله
✅ تور دستاوردها راه بیاندازید
✅ به مردم بگوئید .......
s_330431.mp3
3.1M
🌷🌷🌷🌷
اللهم عجل لولیک الفرج
🌷🌷🌷🌷
#معارف_اعتقادی
#موسسه_کلامی_احیاء
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید.
ایتا
🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
🌷👇
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
عدالت خداوند چگونه سازگار است با اين که مردم در يک زمان از حضور چند معصوم بهره مند شوند و در زمان ما امام غائب باشد و از حضور امام بي بهره باشيم؟.mp3
10.03M
سوال: 942
#ما_چه_گناهی_کردیم
❓عدالت خداوند چگونه سازگار است با اين که مردم در يک زمان از حضور چند معصوم بهره مند شوند و در زمان ما امام غائب باشد و از حضور امام بي بهره باشيم؟
#معارف_اعتقادی
#موسسه_کلامی_احیاء
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید.
ایتا
🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
🌷👇
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
#معارف_اعتقادی
#موسسه_کلامی_احیاء
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید.
ایتا
🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
🌷👇
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
👇👇👇
♨️سوال:
🔰در قرآن هدف خلقت عبادت بيان شده اولا خدا چه نيازي به عبادت داشته که اين همه انسان خلق کرده در حاليکه ميتونست فرشته خلق کنه؟
🔰ثانيا وقتي خدا نيازي به عبادت نداره پس چرا ما رو خلق کرده اگه نخوايم رشد کنيم و به کمال برسيم چي؟
✍️پاسخ:
✅براي درك حقيقت هدف خداوند تذكر اين نكته ضروري است كه ما دو هدف داريم: يکي هدف فعل و ديگري هدف فاعل. بين اين دو تفاوت وجود دارد. به اين مثال توجه نماييد:
صنعتگري موتوري را مي سازد که قادر به حرکت با سرعت 800 کيلومتر در ساعت است. هدف اين موتور که فعل صنعتگر است، رسيدن به سرعت مورد نظر است. اما هدف اصلي سازنده موتور، نشان دادن توانمندي خود يا رسيدن به شهرت و مانند آن است.
📌با اين توضيح بايد گفت که فارغ از هدف خداوند در خلقت عالم و اقتضاي ذات و صفاتش، اين عالم هم مسير و مقصدي را در پيش دارد که هدف آن به شمار مي رود.
📌اين هدف، تکامل انسان و رسيدن به غايت نهايي ذات انساني اوست.
در آيات قرآن هدف خلقت انسان را چند امر بيان مي فرمايد :
◀️1- آزمايش « الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَکُمْ أَيُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلا وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ»
◀️2- عبادت «ما خلقت الجن و الانس الا ليعبدون»
💐 از اين امر مي توان نتيجه گرفت که غايت حکيمانه اي که خداوند در مسير خلقت عالم در نظر گرفته، تکامل انسان و رسيدن او به درجات والاي وجودي و در نهايت، بهره مندي او از اين کمالات و رشد و پيشرفت آدمي است.
👌انسان با شکوفا شدن استعداد هايش در مسير عبوديت و بندگي خدا به تکامل رسيده و امور رحمت عام و خاص خداي تعالي واقع مي شود.
👌پس هدف هر انسان در زندگي: سر بلند بيرون آمدن از آزمايش ها و سختي ها ، عبادت خدا و بندگي و عبودي خالصانه الله ، مورد رحمت الهي واقع شدن و رسيدن به مرتبه بالاي بهشت که همان قرب الهي است.
👌اگر خدا برای انسان عبادت کردن را واجب کرده است در همین مسیر است به این معنی که با عبادت استعداد های انسان در رسیدن به کمالات الهیه شکوفا شده و به مقام قرب و بندگی می رسند و هر چقدر عبادت و عبودیت کامل تر باشد اشتداد وجودی انسان و رسیدن به قرب الهی بیشتر خواهد بود.
📌رسیدن به کمال چیزی نیست که بخواهد و یا نخواهد بلکه هر موجودی کمال را طلب می کند و انسان بالفطره کمال طلب است.
عبادت ، امتحان و ... اهداف میانی خلقت وجود انسان است و با این دو انسان به آن هدف نهایی که همان رحمت و قرب است واصل می گردد پس اگر عبادتی هست امتحانی هست وسیله ای است برای رسیدن به این هدف نهایی که همان قرب الهی و رسیدن به رحمت واسعه الهی است.
🌷🌷🌷
#معارف_اعتقادی
#موسسه_کلامی_احیاء
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید.
ایتا
🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
🌷👇
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
📣اطلاعیه
موسسه کلامی احیاء با همکاری معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان همدان برگزار می کند.
❇️ نشست علمی با موضوع
" اباحی گری در عصر ما، چالش ها و راهکارها "
🎙 سخنران : حجت الاسلام والمسلمین استاد علی نصیری
"استاد درس خارج حوزه علمیه قم و استاد تمام دانشگاه، مولف ده ها مقاله علمی پژوهشی، کتب درسی و غیره.
📆 تاریخ: سه شنبه ١٣٩٩/١١/١٤
🕰 ساعت ١١ صبح
🖥 لینک ورود به درگاه مجازی نشست👇🌷
🌐https://ac.whc.ir/r4rw2wrc5qfx/
#موسسه_کلامی_احیاء_همدان.
#معاونت_پژوهش_حوزه_علمیه_خواهران_استان_همدان.
🔷 پیام انقلاب اسلامی برای انسان معاصر
🔹#انسان_مدرن گمان میکرد اگر دین در اجتماع حضور یابد، باید ایمان مطرح شود، نه انسان. همچنین اگر دین در نظام اجتماعی حضور پیدا کند، باید از آخرت سخن گفت، نه دنیا و آبادانی دنیا برایش مهم نیست، زیرا انسان مدرن در سنت خویش، قرون وسطا را میبیند. انسان مدرن میپندارد خدا از هر دری وارد شود، انسان باید خارج شود و نمیتوان تکلیف و حق را با هم جمع بست.
🔹پیام انقلاب در نسبت دین و نظام اجتماعی، این چالشها را از بین برد و گفت دین اگر بخواهد به آخرت انسان بدون دنیای آن بپردازد، به آخرت آن نیز نپرداخته است و زمانی میتوانیم آخرت را آباد کنیم که دنیا را آباد نموده باشیم.
🔹تکلیفی که به نابودی حق انسان بینجامد، تکلیف الهی نیست و اگر بخواهیم از حقوق انسان سخن بگوییم و به تکالیف الهی عمل نکنیم، باید بدانیم اگر خدا از منظر انسان غایب شود، حقوق انسان نیز پایمال خواهد شد.
🔹جنایت انسان سنتی در قرون وسطا، بسیار کمتر از جنایاتی است که برای نمونه، در یمن رخ میدهد و میلیونها کودک در اثر گرسنگی میمیرند.
🔹#پیام_انقلاب این است که حق و تکلیف باید با هم باشند و دو بال جامعه هستند. انقلاب نشان داد که اگر دین وارد نظام اجتماعی شود، انسان تجربهگرا و عقلگرا میفهمد به منبع معرفتی دیگری به نام وحی نیاز دارد.
#دهه_فجر_مبارک🌷🌷
#موسسه_کلامی_احیاء_همدان.
بوی گل و سوسن و یاسمن آید (hamseda.pro) - Sorood Enghelabi.mp3
6.15M
⚘⚘دهه فجر انقلاب اسلامی مبارکباد⚘⚘
👇👇👇
♨️سوال:
✅خدا در قرآن ميفرمايد هرکس از ياد من روي گردان شود زندگي سختي خواهد داشت ولي آدمهايي رو ميبينيم که گناه مي کنند و غرق در نعمت هستند !!
✍️پاسخ:
(وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْری فَإِنَّ لَهُ مَعیشَةً ضَنْکاً وَنَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ أَعْمی)[1]؛ «و هر کس از یاد من روی گرداند، پس حتماً زندگی (سخت و) تنگی برای اوست؛ و او را روز رستاخیز نابینا گرد میآوریم»
درباره این که معیشت ضنک (تنگ) به چه مناست مفسران نظراتی مطرح کردهاند از جمله علامه طباطبایی میفرماید:
و🌱 اگر فرمود: کسی که از ذکر من اعراض کند «معیشتی ضنک» یعنی تنگ دارد، برای این است که کسی که خدا را فراموش کند، و با او قطع رابطه نماید، دیگر چیزی غیر دنیا نمیماند که وی به آن دل ببندد، و آن را مطلوب یگانه خود قرار دهد، در نتیجه همه کوششهای خود را منحصر در آن کند و فقط به اصلاح زندگی دنیایش بپردازد، و روز به روز آن را توسعه بیشتری داده، به تمتع از آن سرگرم شود، و این معیشت، او را آرام نمیکند، چه کم باشد و چه زیاد، برای اینکه هرچه از آن به دست آورد به آن حد قانع نگشته و به آن راضی نمیشود و دائماً چشم به اضافهتر از آن میدوزد، بدون اینکه این حرص و تشنگیش به جایی منتهی شود.
🔶پس چنین کسی دائماً در فقر و تنگی به سر میبرد و همیشه دلش علاقهمند به چیزی است که ندارد، صرف نظر از غم و اندوه و قلق و اضطراب و ترسی که از نزول آفات و روی آوردن ناملایمات و فرارسیدن مرگ و بیماری دارد، و صرف نظر از اضطرابی که از شر حسودان و کید دشمنان دارد، پس او علیالدوام در میان آرزوهای بر آورده نشده، و ترس از فراق آنچه بر آورده شده به سر میبرد.
🔺در حالی که اگر مقام پروردگار خود را میشناخت و به یاد او بود و او را فراموش نمیکرد، یقین میکرد که نزد پروردگار خود حیاتی دارد که آمیخته با مرگ نیست و ملکی دارد که زوالپذیر نیست و عزتی دارد که مشوب با ذلت نیست و فرح، سرور، رفعت و کرامتی دارد که هیچ مقیاسی نتواند اندازهاش را تعیین کند و یا سر آمدی آن را به آخر برساند، و نیز یقین میکند که دنیادار مجاز است و حیات و زندگی دنیا در مقابل آخرت پشیزی بیش نیست، اگر او این را بشناسد دلش به آنچه خدا تقدیرش کرده قانع میشود و معیشتش هرچه باشد به رایش فراخ گشته، دیگر روی تنگی و ضنک را نمیبیند(ترجمه المیزان، ج 14، ص 316.)
تفسیر نمونه:
📌گاهی تنگی معیشت به خاطر این نیست که درآمد کمی دارد، ای بسا پول و درآمدش هنگفت است، ولی بخل و حرص و آز زندگی را بر او تنگ میکند نه تنها میل ندارد در خانهاش باز باشد و دیگران از زندگی او استفاده کنند، بلکه گویی نمیخواهد آن را به روی خویش بگشاید، به فرموده علی(ع) «همچون فقیران زندگی میکند و همانند اغنیاء و ثروتمندان حساب پس میدهد». (تفسیر نمونه، ج13، ص: 328.)
شهید مطهری می گوید:
🔹وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنْکاً)؛ آن کسی که از یاد ما اعراض میکند، معیشت سخت و تنگی پیدا میکند. با اینکه لازمه در یاد خدا نبودن این نیست که اسباب و وسایل مادی زندگی انسان (مثل قرض و بیپولی) انسان را تحت فشار قرار بدهد، ولی انسان از ناحیه درون تحت فشار قرار میگیرد برای اینکه چیزی را دارد که مطلوب واقعیاش نیست و از مطلوب واقعی چیزی در آن وجود ندارد. (مجموعه آثار استاد شهید مطهری، ج 4، ص 653.)
📍سختی که در آیه مطرح شده فقط سختی مادی نیست بلکه مطلق است و میتواند شامل دو نوع سختی مادی و روحی باشد. بلکه میتوان گفت سختی و راحتی مسألهای روحی و روانی است که ارتباط صددرصدی با سختی و راحتی جسمی ندارد.
#معارف_اعتقادی
#موسسه_کلامی_احیاء
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید.
ایتا
🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
🌷👇
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
#معارف_اعتقادی
#موسسه_کلامی_احیاء
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید.
ایتا
🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
🌷👇
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ سخنان پروفسور کیت ال مور در مورد حقایق بیولوژیک و جنین شناسانه انسان در قرآن و اذعان به اعجاز علمی آن
هدایت شده از بنیاد غدیر استان همدان
📌 مطالب صوتی #کانال_بنیادغدیر
#حجه_الاسلام_والمسلمین_طاهری
ادله ی اثبات امامت
#حجه_الاسلام_والمسلمین_نظامی
شرح حدیث فضلیت امیرالمومنین ع
#حجه_الاسلام_والمسلمین_افشاری
شرح خطبه ی متقین (همام)
#دکترحبیبیان
پرسش و پاسخ بامحوریت نهج البلاغه
#آیت_الله_قوامی
مدیریت در نهج البلاغه
@bonyadghadirhamedan99.
velayat faghih.pdf
725.6K
📚 #کتاب ولایت فقیه ویژه جوانان
نسخه پی دی اف
♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
1_413770954.mp3
4.15M
سوال: 944
#عملکرد_انقلاب_اسلامی
❓آیا این درست است که عملکرد 40 ساله ی انقلاب جلوی پیشرفت اسلام در جهان را گرفته است؟