eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
2هزار ویدیو
478 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از معارف اعتقادی
👈نماز بسیار مهم یکشنبه های ماه ذی قعده👉 🔴 نمازی بسیار مجرب برای آمرزش گناهان 🔵 براى نماز در روز یکشنبه ماه ذیقعده روایتى از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) نقل شده است. در فضیلت این نماز، آمده است: 🔺 که هر کس آن را بجا آورد: 1⃣ توبه اش پذیرفته مى شود 2⃣ و گناهانش آمرزیده مى گردد 3⃣ و سبب برکت براى نمازگزار و خانواده اش خواهد بود، 4⃣ و در روز قیامت کسانى که از او طلبى و یا حقّى دارند، از وى راضى گردند 5⃣ و با ایمان از دنیا مى رود 6⃣ و قبرش براى او وسیع و نورانى گردد 7⃣ و پدر و مادرش از او راضى شوند 8⃣ و آنها نیز مورد مغفرت خداوند قرار گیرند، 9⃣ ذریّه او نیز بخشیده شوند 0⃣1⃣ و روزى او وسیع گردد 1⃣1⃣ فرشته مرگ به هنگام مردن، با او مدارا کند 2⃣1⃣ و به آسانى جانش را بگیرد. 🌕 کیفیت نماز : رسول خدا(صلى الله علیه وآله) کیفیّت نماز را این گونه بیان فرمود که: 🛑 در روز یکشنبه غسل کند و وضو بگیرد و چهار رکعت نماز بخواند (دو رکعت دو رکعت) در هر رکعت، سوره «حمد» یک مرتبه، سوره «قل هو الله» سه مرتبه و سوره هاى «فلق» و «ناس» را یک مرتبه بخواند; و بعد از اتمام نماز هفتاد مرتبه استغفار کند، سپس بگوید: 🔺 لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاَّ بِاللهِ الْعَلىِّ الْعَظیمِ آنگاه بگوید: 🔺 یا عَزیزُ یا غَفّارُ، اِغْفِرْ لى ذُنُوبى، وَ ذُنُوبَ جَمیعِ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ، فَاِنَّهُ لا یَغْفِرُ الذُّنُوبَ اِلاَّ اَنْتَ. 📚 مفاتیح الجنان/اعمال ماه ذیقعده به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1
آخرین یک شنبه ماه ذی القعده☝️☝️☝️
📌پیام ، در دوران خلافت در مسجد النبی با سخنانی صریح، خاندان پيامبر را ‏ و امیرمومنان (ع) را پیامبر دانست و به مردم نهيب زد: «اگر کسي را که خدا مقدم داشته است، مقدم مي‌کرديد... و را در اهل‌بيت پيامبرتان مي‌نهاديد، از آسمان و زمين روزي مي‌خورديد و هيچ يک از دوستان خدا نمي‌شد و هيچ يک از از بين نمي‌رفت.» 📚يعقوبي، تاریخ، ج‏2، ص171. 👇👇 🌻 @ahlebait110
♨️شبهه آیا این آیات زیر با هم تناقص ندارند، آخرش کدوم ثواب را خداوند بخاطر کار خیر ما میخواهد بدهد❓❓ 👈🏝بعضی کارها پاداش دوبرابر دارد "ضعفین"(بقره ۲۶۵) 👈🏝بعضی کارها پاداش چندبرابردارد "اضعافا"(بقره ۲۴۵) 👈🏝بعضی کارها پاداش ده برابر دارد "فله عشر امثالها"(انعام ۱۶۰) 👈🏝بعضی کارها پاداش هفتصدبرابرپاداش دارند"کمثل حبة انبتت سبع ..."(بقره ۲۶۱) 👈🏝بعضی کارها پاداشی دارد که هیچ کس جز خدا آن را نمی داند "فلاتعلم نفس مااخفی لهم"(سجده۱۷)❓❓❓ جواب اول 👌رساندن جنس به مقصد اَرزش دارد، ولى اگر جنسى را در وسط‌ راه از بين برديم، ارزشى نَدارد. بسيارى از كارهاى به ظاهر نیک دچار آفاتى مى‌شود كه به مقصد نمى‌رسد: 👌✅😔يا در آغاز، كار را با ريا و خودنمايى شروع مى‌كنيم و هدف الهى نَداريم، يا در وسط‌ كار گرفتار غرور و عُجب و خودخواهى میشويم و يا بعد از انجام كار، گناهى مى‌كنيم و آثار آن را مَحو مى‌كنيم. 👈👌لذا قرآن نمى‌فرمايد: هركس كار شايسته انجام دهد ده برابر پاداش دارد، بلكه مى‌فرمايد: هر كس كار شايستۀ خود را تا قيامت بياورد، ده پاداش دارد(مَن جَاءَ بِالْحَسَنَةِ) 👈👌پس این ثواب ها برای کسی است که عمل صالح را سالم ببرد. جواب دوم 👌👌✅تفاوت ثوابها بر اساس تفاوت نیت ونوع کار است لذا هر چقدر کار سختر باشد ثوابش زیادتر است پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند«أفْضَلُ الاْعْمالِ أحْمَزُها» بهترین کارها سخترین آنهاست. جواب سوم 👈ما اختیار داریم کار خوب یا بد را انجام بدهیم، وقتی کار بد انجام میدهیم یه امتیاز منفیگی برامون ثبت میشود، وقتی کار خوب میکنیم ده تا امتیاز مثبت ثبت میشود. نتیجه👇👇 یعنے خدا دنبال بهانه است که بندگانش را به بهشت ببرد لذا برای هر عملی کلی ثواب قرار داده و برای عمل ناپسند فقط یک گناه در نظر گرفته است. جواب چهارم 👌👌شاید علت اینکه در روایات و آیات فرمودند اگر این کار را بکنید 70تاحج یا برابر با1000سال عبادته و... است 👌👌چون راه ما خییلی طولانیه به تعبیر روایت اگر عمل 70پیامبر را هم ببری فردای قیامت باز هم دستت خالیه لذا هرچقدر ببریم کم است لذا برای کوچکترین عمل کلی ثواب قرار داده اند. 🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
12.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هویت ما با غدیر است...💚 🌱 🎥واحدرسانه‌وفضای‌مجازی ستادمردمی‌غدیراستان‌همدان 📌‌@ghadir_setad
چرا باید هر روز نماز بخونم🤔 👈عبادت، وسیله تکامل و سعادت ماست و دستور خداوند به نماز، نوعی لطف و رحمت و راهنمایی است که ما را به کمال می رساند؛ مثلا وقتی پدر و مادر، فرزندشان را به درس خواندن امر می کنند، به سود خود فرزند است و سعادت او را می خواهند و این امر از روی محبّت به فرزند است و گرنه به درس خواندن او نیازی ندارند. آیات و روایات، فلسفه و حکمت تشریع نماز را بیان کرده اند: 1- یاد خدا: «وَ أَقِمِ الصَّلَوةَ لِذِکرِی؛ نماز را برپا دار تا به یاد من باشی». 2- بازداشتن از گناه و زشتی ها:«إِنَّ الصَّلَوةَ تَنْهَی عَنِ الْفَحْشَآءِ وَ الْمُنکر، همانا نماز (انسان را در دنیا) از زشتی ها و گناه باز می دارد». 3- پاکیزگی روح:« إِنَّمَا تُنذِرُ الَّذِینَ یخْشَوْنَ رَبَّهُم بِالْغَیبِ وَ أَقَامُواْ الصَّلَوةَ وَ مَن تَزَکی فَإِنَّمَا یتَزَکی لِنَفْسِۀوَ إِلَی اللَّهِ الْمَصِیرُ ،تو تنها کسانی را که از پروردگارشان در نهان می ترسند و نماز برپا می دارند، هشدار می دهی و کسی پاکیزگی جوید تنها برای خود پاکیزگی می جوید». 4- وَ اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَ الصَّلَوةِ وَ إِنَّهَا لَکبِیرَةٌ إِلاَّ عَلَی الْخَشِعِینَ، از شکیبایی و نماز یاری جویید، و به راستی این کار، گِران است، مگر بر فروتنان. 5- پاک شدن از کبر و غرور؛ حضرت فاطمة(علیها السلام) می فرماید: «و الصلاة تنزیهاً من الکبر،خداوند نماز را واجب کرد تا مردم از کبر و غرور پاک شوند». 6- رستگاری:«قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُون * الَّذِینَ هُمْ فِی صَلاَتِهِمْ خَشِعُونَ، به راستی که مؤمنان رستگار شدند؛ همانان که در نمازشان فروتنند». در حدیثی آمده است: نقش نمازهای پنج گانه برای امت من همانند نهر آب زلالی است که از مقابل خانه آنان می گذرد، اگر کسی روزانه پنج بار در این نهر شستشو کند، آیا به گمان شما باز هم بر بدن او آلودگی و پلیدی خواهد ماند؟!. و در حدیثی دیگر امام باقر(علیه السلام) می فرماید: هنگامی که نمازگزار به سمت قبله برای نماز می ایستد، خداوند رحمان و رحیم به او توجه ویژه می کند. نماز روزانه انسان، اظهار تشکر و سپاس دائمی او از این همه نعمت و خوبی هایی است که خداوند به او داده است و نیز ثناگویی و تمجید انسان از این همه زیبایی و عظمت است که خداوند متعال دارد. هیچ کس برای تعریف و تمجید از یک گل زیبا که در طبیعت روییده است به شما اعتراض نمی کند، امّا اگر زیبایی آن را نبینی، نابینایت می شمرند و اگر ببینی و واکنش نشان ندهی و ستایش نکنی سرزنشت می کنند که چرا ذوق و احساس نداری و چقدر بددلی. در مضمون بعضی احادیث آمده است که: «انسان در حال نماز با خدای خود نجوا و گفتگو می کند و اگر انسان لذت این گفتگو را بچشد، هیچ گاه از حال نماز خارج نمی شود». راستی چقدر لذت بخش است با خدای جهان آفرین به گفتگو و مناجات پرداختن! و روحی به عظمت تمام هستی یافتن و با خدای هستی هم سخن شدن. به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️ثبت نام🔻 ♻️ دوره غیر حضوری (مجازی) 💠 طرح مطالعاتی آثار آیت الله علامه مصباح یزدی(ره) 🔹مهلت ثبت نام: 14 تیر ماه 🔸شروع دوره: 15 تیر تا 15 شهریور ۱۴۰۱ ✅ کانال دوره:🔻 @doure_motaleati 🆔@meshkatnoor
❓❓❓ چرا مردم نمی توانند امام و خلیفه پیامبر را برگزینند؟ ◀️پاسخ این سؤال چندان پیچیده نیست، اگر امامت را به معنی زمامداری ظاهری جامعه مسلمین بدانیم انتخاب زمامدار از طریق مراجعه به آراءِ مردم کار متداولی است.ولی اگر امامت را به معنای پیشوا و رهبر مسلمانان بدانیم بدون شک هیچ کس جز خدا و یا پیامبر (آن هم به الهام الهی) نمی تواند امام و خلیفه را تعیین کند. زیرا شرط امامت طبق این تفسیر داشتن علم وافر به تمام اصول و فروع اسلام است. علمی که از منبع آسمانی مایه بگیرد و متّکی به علم پیامبر باشد تا بتواند از شریعت اسلام حفاظت کند. ◀️شرط دیگر آن است که امام(علیه السلام) معصوم باشد یعنی از هر گونه خطا و گناه مصونیت الهی داشته باشد، تا بتواند مقام امامت و رهبری معنوی و مادی، ظاهری و باطنی امت را بر عهده گیرد، و همچنین زهد و پارسایی و تقوی و شهامتی که لازمه تصدّی این پست مهم است. 📌تشخیص این شرایط مسلماً جز به وسیله خدا و پیامبر امکان پذیر نیست، اوست که می داند روح عصمت در درون جان چه کسی پرتوافکن است، و اوست که می داند حدّ نصاب علم لازم برای احراز مقام امامت، و زهد و وارستگی و شجاعت و شهامت در چه کسی موجود است. 📌علامه مجلسی نیز با استناد به دو آیه 31- 32 سوره زخرف بر عدم صلاحیت انسان در اختیار وگزنیش امام، این گونه استدلال می‌نماید: این دو آیه، صریح در این است که قسمت و تقدیر روزی و مراتب دنیوی به دست خداست؛ پس مراتب اخروی و درجات معنوی، همانند نبوت و امامت است که آن دو، یک مقام بلند معنوی و خلافت دینی است سزاوار است که به تعیین خدا باشد و خداوند تعیین آن را به بندگان موکول ننماید. و نیز طبق این آیات، عقل بندگان از قسمت درجات دنیوی قاصر است؛ پس به طریق اولی عقل بشر از تعیین امامت که یک ریاست دنیوی و دینی است قاصر است. روی این لحاظ بشر نمی‌تواند امام را تعیین کند. و سپاس خدا را که این دو امر در این دو آیه به صورت روشن بیان شده که هیچ گونه شکی در آن نیست. (۱) ۱. بحار الانوار، ج 23، ص 67، ناشر: مؤسسة الوفاء- بیروت - لبنان به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://t.me/joinchat/sEK5HEawgNo1ZmU0 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/ehyakalam1