eitaa logo
معارف اعتقادی
2.8هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.6هزار ویدیو
451 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠اصول عقاید اسلامی بخش ششم|•برهان‌های‌عقلی‌در اثبات خدا ۲ ثانیه 0:41 👈🏻مرور مطالب به برهان‌های مطرح شده در اثبات خدا ثانیه 0:52 👈🏻برهان فارابی،برهان اسد و اخصر:همه موجودات مشروطند موجودی که وجودش غیرمشروط است خداست. دقیقه 4:40 👈🏻برهان حدوث و قِدَم م۱:هر پدیده‌ای،یک پدیدآورنده لازم داره. م۲:خودِ پدیدآورنده،پدیده نباشه. آن خالق،خداست. ✓این نکات با کلی مثال برای درک دقیق مطلب خدمت شما☺️ و کنید 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نقد و بررسی "کشف الشبهات" (📚کتاب بنیانگذار وهابیت محمد بن عبدالوهاب) ✅توسط استاد توحیدی 🕰دوشنبه ها ساعت 21 🌐 از شبکه جهانی ولایت 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
پاسخ به شبهات مجلس خبرگان.pdf
861.3K
📜پرسمان سیاسی (پاسخ به شبهات مجلس خبرگان رهبری) سرفصل‌ها: ●شبهات مجلس خبرگان رهبری ●جایگاه مجلس خبرگان رهبری ●سازوکار مجلس خبرگان رهبری ●روند برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
📌شبهه اگر صدقه دفع بلا می‌کند، چرا مانع شهادت حضرت علی(ع) با آن سابقه نیکوکاری نشد؟ چرا حرز امام جواد(ع) مانع شهادت حضرت جواد(ع) به دست همسرش نشد؟ 📌پاسخ 🔶️ در روایات بسیاری در مورد دفع بلا به واسطه‌ی صدقات سخن گفته شده است. برای نمونه: 👈 رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله: الصَّدَقَةُ تَمنَعُ سَبعينَ نَوعا مِن أنواعِ البَلاءِ، أهوَنُها الجُذامُ والبَرَصُ. [كنز العمّال، 15982] پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: صدقه، هفتاد نوع بلا را دفع مى‌كند كه ساده ترين آنها جذام و برص است. 🔶️ مقدرات الهی گاهی به شکل قطعی در لوح محفوظ ثبت شده‌اند که ثابت و بدون تغییر هستند؛ مثل زمان قطعی و حتمی مرگ انسان. اما برخی از مقدرات الهی در لوح محو و اثبات قرار دارند و قابل تغییر و کم و زیاد شدن هستند؛ مثل زمان غیرحتمی مرگ انسان. صدقه مقدرات قسم دوم را تغییر می‌دهد اما در مقدرات قسم اول تأثیری ندارد. 🔶️ دفع بلا توسط صدقات به معنی این نیست که حتی جلوی مرگ حتمی و تقدیر قطعی الهی را می‌گیرد. عمر انسان وقتی تمام شود هیچ صدقه‌ای آن را بیشتر نمی‌کند. تقدیر خداوند سبحان بر این قرار گرفته بود که حضرت علی علیه السلام و همچنین امام جواد علیه السلام به فیض شهادت نائل شوند که شهادت نه تنها بلا نیست بلکه بزرگترین نعمتی است که نصیب یک شخص می‌شود. 👈 رسول خدا (ص) می فرمایند: بالاتر از هر کار خیری، خیر و نیکی دیگری است تا آنکه فردی در راه خدا کشته شود، و بالاتر از کشته شدن در راه خدا خیر و نیکی وجود ندارد. (وسائل الشیعه، ج11، 10) 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b      
📌متن شبهه   خانه خدا چندین بار به طورکامل ویران شده و از اول ساختن، چطور محل شکافته شدن دیوار برای فاطمه بنت اسد را میبینید؟؟؟ 📌 پاسخ به شبهه در خصوص استمرار وجود ترک بردیواره خانه خدا نیاز به تامل و دقت بیشتر است ، اما لازم است برای رسیدن به پاسخ بهتر این سؤال، تاریخ مختصری از بازسازی این خانه مقدس را بدانیم. آنچه که از منابع روایی اسلام در این مورد به دست می آید، این است که کعبه نخستین خانه توحید است، و باسابقه ترین معبدى است که در روى زمین وجود دارد. هیچ مرکزى پیش از آن مرکز نیایش و پرستش پروردگار نبوده است، خانه اى است که براى مردم و به سود جامعه بشری در نقطه اى که مرکز اجتماع و محلى پربرکت است ساخته شده است.خانه کعبه به دست حضرت آدم (ع) ساخته شد و سپس در طوفان نوح آسیب دید و به وسیله ابراهیم خلیل (ع) تجدید بنا شد، حضرت علی (ع) در نهج البلاغه در این زمینه می فرماید: « آیا نمى بینید که خداوند مردم جهان را از زمان آدم تا به امروز به وسیله قطعات سنگى امتحان کرده و آن را خانه محترم خود قرار داده، سپس به آدم و فرزندانش دستور داد که به گرد آن طواف کنند».[۱]ابن شهرآشوب، از امیر المؤمنین (ع) روایت کرده است که در مورد معناى آیه: «إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ» در جواب مردى که پرسید: آیا کعبه اولین بیت است؟ حضرت فرموند: نه، قبل از کعبه خانه هایى دیگر نیز بوده، لیکن کعبه اولین خانه مبارکى است که براى مردم بنا نهاده شد. خانه اى که در آن هدایت و رحمت و برکت است و اولین کسى که آن را بنا نهاد ابراهیم بود، و بعد از او قومى از عرب جرهم آن را بنا کردند، و باز روزگار آن را ویران کرد، عمالقه براى بار سوم آن را بنا کردند، و براى نوبت چهارم، قریش آن را تجدید بنا نمودند.[۲] بعد از آن که زمام امر کعبه به دست قصى بن کلاب، یکى از اجداد رسول خدا (ص) افتاد (یعنى قرن دوم قبل از هجرت) قصى آن را خراب کرد و از نو با استحکامى بیشتر بنا نمود و با چوب دوم (درختى شبیه به نخل) و کنده هاى نخل آن را پوشانید، و این بنا همچنان بر جاى بود تا زمانى که عبد اللَّه زبیر در عهد یزید بن معاویه مسلط بر حجاز شد و یزید سردارى به نام حصین را برای ویران کردن آن فرستاد، و در اثر جنگ و سنگ هاى بزرگى که لشکر یزید با منجنیق به طرف شهر مکه پرتاب مى کردند، کعبه خراب شد و آتش هایى که باز با منجنیق به سوى شهر مى ریختند، پرده کعبه و قسمتى از چوب های آن را سوزانید. بعد از آن که با مردن یزید جنگ تمام شد، عبد اللَّه بن زبیر به فکر افتاد، کعبه را خراب نموده بناى آن را تجدید کند، دستور داد گچى ممتاز از یمن آوردند، و آن را با گچ بنا نمود و حجر اسماعیل را جزء خانه کرد، و در کعبه را که قبلا در بلندى قرار داشت، تا روى زمین پائین آورد. و در برابر در قدیمى، درى دیگر کار گذاشت. تا مردم از یک در وارد شوند و از در دیگر خارج شوند و ارتفاع کعبه را ۲۷ ذراع (تقریبا سیزده متر و نیم) قرار داد و چون از بنای آن فارغ شد، داخل و خارج آن را با مشک و عبیر معطر کرد، و آن را با جامه اى از ابریشم پوشانید، و در هفدهم رجب سال ۶۴ هجرى از این کار فارغ گردید. و بعد از آن که عبد الملک مروان متولى امر خلافت شد، حجاج بن یوسف خانه اى را که عبد اللَّه بن زبیر ساخته بود خراب نموده به شکل قبلى اش برگرداند. حجاج دیوار کعبه را از طرف شمال شش ذراع و یک وجب خراب نموده و به اساس قریش رسید و بناى خود را از این سمت بر آن اساس نهاد، و باب شرقى کعبه را که ابن زبیر پائین آورده بود در همان جاى قبلی آن (تقریبا یک متر و نیم یا دو متر بلندتر از کف) قرار داد و باب غربى را که عبد اللَّه اضافه کرده بود مسدود کرد، آن گاه زمین کعبه را با سنگ هایى که زیاد آمده بود فرش کرد. وضع کعبه بدین منوال باقى بود، تا آن که سلطان سلیمان عثمانى در سال ۹۶۰ روى کار آمد، سقف کعبه را تغییر داد و چون در سال هزار و صد و بیست و یک هجرى احمد عثمانى متولى امر خلافت گردید، مرمت هایى در کعبه انجام داد، و هنگامی که سیل عظیم سال هزار و سى و نه بعضى از دیوارهاى سمت شمال و شرق و غرب آن را خراب کرده بود، سلطان مراد چهارم، یکى از پادشاهان آل عثمان دستور داد آن را ترمیم کردند و کعبه دیگر تا به امروز دست کارى نشد .[۳] 👇
✅در مورد ولادت حضرت علی (ع) در کعبه کسی آن را مورد تردید قرار نداده است و همه مسلمانان چه شیعه، چه اهل سنت این اعجاز را پذیرفتند و در منابع معتبر شیعی این گونه آمده است که یزید بن قعنب می گوید: من با عباس بن عبد المطلب و جمعى از عبد العزى برابر خانه کعبه نشسته بودیم که فاطمه بنت اسد مادر امیر المؤمنین (ع) که نه ماه به او آبستن بود آمده است؛ از رسولان و کتاب ها مؤمن هستم و به سخن جدم ابراهیم خلیل (ع) تصدیق دارم و او است که این بیت عتیق را ساخته به حق آن که این خانه را ساخته و به حق مولودى که در شکم من است، این ولادت را بر من آسان کن، یزید بن قعنب می گوید: ما به چشم خود دیدیم که خانه خدا از پشت شکافت و فاطمه به درون آن رفت و از دیده ما نهان شد و دیوار به هم آمد و خواستیم قفل در خانه را بگشائیم، ولی گشوده نشد و دانستیم که این امر از طرف خداى عز و جل است و پس از چهار روز بیرون آمد و امیر المؤمنین را در دست داشت و سپس گفت من بر همه زنان گذشته فضیلت دارم؛ زیرا آسیه بنت مزاحم خدا را به نهانى پرستید؛ در آن جا که پرستش خدا خوب نبود جز از روى ناچارى، و مریم دختر عمران نخل خشک را به دست خود جنبانید تا از آن خرماى تازه چید و خورد و من در خانه محترم خدا وارد شدم و از میوه بهشت و بار و برگش خوردم و چون خواستم بیرون آیم یک هاتفى آواز داد اى فاطمه نام فرزندت را على بگذار که او على است و خداى اعلى می فرماید: من نام او را از نام خود گرفتم و به ادب خود تادیبش نمودم و غامض علم خود را به او آموختم و او است که بت ها را در خانه من می شکند و او است که در بام خانه ام اذان می گوید و مرا تقدیس و تمجید می کند خوشا به حال کسى که او را دوست دارد و فرمان بردار او است و بدا به حال کسى که او را دشمن دارد و نافرمانى او کند.[۴] در میان دانشمندان اهل تسنن نیز گروه زیادی به این حقیقت تصریح نموده و آن را یک فضیلت بی نظیر خوانده اند. به عنوان مثال حاکم نیشابوری در مستدرک می گوید: در اخبار متواتر آمده است که «فاطمه بنت اسد»، حضرت على (ع) را در درون خانه کعبه، به دنیا آورد.[۵] همچنین ساعدی به نقل از صحاح ششگانه اهل سنت می گوید: بنا به قولى حضرت على (ع) در روز جمعه، ۱۳ رجب، سى سال از «عام الفیل» گذشته، و ۲۳ سال به هجرت پیغمبر اکرم (ص) مانده، در مکّه مکرّمه درون خانه کعبه متولد شد و به قول دیگر، ۲۵ سال پس از «عام الفیل»، و دوازده سال پیش از بعثت، ولادت یافته است و به قول دیگر، ده سال پیش از بعثت، متولد شده و پیش از حضرت على (ع) هیچ فرزندى در خانه کعبه، تولّد نیافته است.[۶] 💠با توجه به این مطالب روشن می شود که شیعه و اهل تسنن باور دارند که معجزه شکاف کعبه یقینی است و تولد حضرت علی (ع) در داخل کعبه انجام گرفت. بنابراین، با توجه به تخریب و تجدید بنای کعبه در سال های بعد از ولادت و زندگی حضرت علی (ع) به طور طبیعی باید آثار شکاف به وجود آمده در هنگام ورود مادر امیرالمؤمنین (ع) به داخل کعبه از بین رفته باشد و این حقیقتی است که کسی نمی تواند منکر آن باشد و کسی از شیعیان علی (ع) نیز منکر این حقیقت نیست، ولی آنجه که شیعه به آن می بالد این است که این معجزه از آن کسی است که او یگانه مولود کعبه است و شیعه مفتخر به پیروی از او است. و اهمیتی هم ندارد که اثر آن شکاف به دلیل تجدید بنا از بین رفته باشد؛ چون آنچه که اهمیت دارد خود اعجاز شکاف کعبه هست که به طور حتم به وقوع پیوست و منابع معتبر شیعه و اهل سنت آن را به وفور بیان کرده اند. پی‌نوشت: [۱] سید رضی، نهج البلاغه، خطبه قاصعه. [۲] بحرانی، سید هاشم، تفسیر البرهان، ج۱ ، ص۶۶۱، ح ۳۶، بنیاد بعثت ،چاپ اول، تهران، ۱۴۱۶ق. [۳] موسوی همدانی، سید محمد باقر، ترجمه تفسیر المیزان، ج۳ ،ص ۵۵۵، جامعه مدرسین، قم، ۱۳۷۴ش. [۴] شیخ صدوق، امالی، ترجمه کمره ای، ص۱۳۳، ناشر اسلامیه، چاپ ششم، تهران، ۱۳۷۶ش. [۵] حاکم نیشابوری، محمد، مستدرک علی الصحیحین، ج ۳، ص۴۸۳، ناشردارالمعرفة، چاپ دوم، بیروت، ۱۴۰۶ق. [۶] ساعدی، محمد باقر، فضائل پنج تن (ع) در صحاح ششگانه اهل سنت، ج ۱، ص۳۰۴، فیروزآبادی، چا اول، قم، ۱۳۷۴ش، به نقل از نور الابصار، ص ۶۹. _رجب _امیر المومنین_علیه السلام 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامدهای منفی مقایسه زندگی خود با دیگران.mp3
1.62M
📜 مقایسه زندگی با دیگران 📝 پیامدهای منفی مقایسه زندگی خود با دیگران 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️(ع) در داخل کعبه حجت را بر ظاهربینان نیز تمام کرد و‌ نشان داد که جایگاه ولایت داخل در توحید است و از او جدا نیست. 💐سالروز میلاد پدر امت و و مردانگی بر شما خوبان‌ همراه تبریک و تهنیت باد 💐 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈مسئله ی ولادت امیرالمومنین(ع) و ادعاهای خلاف وهابیون با کتب اهل سنت‼️ در حالیکه مسئله ی ولادت امیرالمومنین(ع) در خانه کعبه به تواتر در کتب اهل سنت ذکر شده اما وهابیون سعی در انکار این مسئله دارند. 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
عاقبت طلبه‌ معترض به لوسترهای حرم مولی در نجف ‼️ 🔻طلبه ای که به لوستر های حرم حضرت امیر المؤمنین (عليه السلام) اعتراض داشت فاضل بزرگوار سید جعفر مزارعى روایت کرده : یکى از طلبه هاى حوزه با عظمت نجف از نظر معیشت در تنگنا و دشوارى غیر قابل تحملّى بود . روزى از روى شکایت و فشار روحى کنار ضریح مطهّر حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) عرضه مى دارد : شما این لوسترهاى قیمتى و قندیل هاى بى بدیل را به چه سبب در حرم خود گذارده اید ، در حالى که من براى اداره امور معیشتم در تنگناى شدیدى هستم ؟! 🔸شب امیرالمؤمنین (علیه السلام) را در خواب مى بیند که آن حضرت به او مى فرماید : اگر مى خواهى در نجف مجاور من باشى اینجا همین نان و ماست و زندگی سخت طلبگى است ، و اگر زندگى مادّى قابل توجّهى مى خواهى باید به هندوستان در شهر حیدرآباد به خانه فلان کس مراجعه کنى ، چون حلقه به در زدى و صاحب خانه در را باز کرد به او بگو : به آسمان رود و کار آفتاب کند . 🔹پس از این خواب ، دوباره به حرم مطهّر مشرف مى شود و عرضه مى دارد : زندگى من اینجا پریشان و نابسامان است ، شما مرا به هندوستان حواله مى دهید !! بار دیگر حضرت را خواب مى بیند که مى فرماید : سخن همان است که گفتم ، اگر در جوار ما با این اوضاع مى توانى استقامت ورزى اقامت کن ، اگر نمى توانى باید به هندوستان به همان شهر بروى و خانه فلان تاجر را سراغ بگیرى و به او بگویى: (به آسمان رود و کار آفتاب کند) ، پس از بیدار شدن و شب را به صبح رساندن ، کتاب ها و لوازم مختصرى که داشته به فروش مى رساند، و اهل خیر هم با او مساعدت مى کنند تا خود را به هندوستان مى رساند و در شهر حیدرآباد سراغ خانه آن تاجر را مى گیرد ، مردم از این که طلبه اى فقیر با چنان مردى ثروتمند و متمکن قصد ملاقات دارد ، تعجب مى کنند !! ☘ وقتى به در خانه آن تاجر مى رسد در مى زند ، چون در را باز مى کنند ، مى بیند شخصى از پله هاى عمارت به زیر آمد ، طلبه وقتى با او روبرو مى شود مى گوید: (به آسمان رود و کار آفتاب کند) ، فوراً تاجر پیش خدمت هایش را صدا مى زند و مى گوید : این طلبه را به داخل عمارت راهنمایى کنید ، و پس از پذیرایى از او تا رفع خستگى اش وى را به حمام ببرید ، و او را با لباس هاى فاخر و گران قیمت بپوشانید . مراسم به صورتى نیکو انجام مى گیرد ، و طلبه در آن عمارت عالى تا فردا عصر پذیرایى مى شود . 💢 فردا می بیند محترمین شهر از طبقات مختلف چون اعیان و تجار و علما وارد شدند ، و هر کدام در آن سالن پر زینت در جاى مخصوص به خود قرار گرفتند ، از شخصى که کنار دستش بود ، پرسید : چه خبر است ؟ گفت : مجلس جشن عقد دختر صاحب خانه است . پیش خود گفت : وقتى به این خانواده وارد شدم که وسایل عیش براى آنان آماده است . هنگامى که مجلس آراسته شد ، تاجر به سالن درآمد ، همه به احترامش از جاى برخاستند ، و او نیز پس از احترام به مهمانان در جاى ویژه خود نشست .نگاهی رو به اهل مجلس کرد و گفت : آقایان من نصف ثروت خود را که بالغ بر فلان مبلغ مى شود از نقد و مِلک و منزل و باغات و اغنام و اثاثیه به این طلبه که تازه از نجف اشرف بر من وارد شده مصالحه کردم ، و همه مى دانید که اولاد من منحصر به دو دختر است ، یکى از آنها را هم که از دیگرى زیباتر است براى او عقد مى بندم ، و شما اى عالمان دین ، هم اکنون صیغه عقد را جارى کنید . 🟢 چون صیغه جارى شد ، طلبه که در دریایى از شگفتى و حیرت فرو رفته بود ، پرسید : شرح این داستان چیست ؟ تاجر گفت : من چند سال قبل قصد کردم در مدح امیرالمؤمنین (علیه السلام) شعرى بگویم ، یک مصراع گفتم و نتوانستم مصراع دیگر را بگویم . به شعراى فارسى زبان هندوستان مراجعه کردم ، مصراع گفته شده آنها هم چندان مطلوب نبود ، به شعراى ایران مراجعه کردم ، مصراع آنان هم چندان چنگى به دل نمى زد ، پیش خود گفتم : حتماً شعر من منظور نظر کیمیا اثر امیرالمؤمنین (علیه السلام) قرار نگرفته است ، لذا با خود نذر کردم اگر کسى پیدا شود و مصراع دوم این شعر را به صورتى مطلوب بگوید ، نصف دارایى ام را به او ببخشم ، و دختر زیباتر خود را به عقد او در آورم . شما آمدید و مصراع دوم را گفتید ، دیدم از هر جهت این مصراع شما درست و کامل و تمام و با مصراع من هماهنگ است . طلبه گفت : مصراع اول چه بود ؟ تاجر گفت : من گفته بودم : به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند طلبه گفت : مصراع دوم از من نیست ، بلکه لطف خود امیرالمؤمنین (علیه السلام) است . تاجر سجده شکر کرد و خواند : به ذرّه گر نظری لطف بوتراب کند. به آسمان رود و کار آفتاب کند. میلاد مسعود حضرت امیرالمومنین علیه السلام بر شما و همه محبلنش مبارک باد 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
بررسی اسناد میلاد امام علی(ع)در کعبه.mp3
7.36M
📜 آیا سنی ها به تولد امام علی(ع)در کعبه، اعتقاد دارند؟ 🔍 بررسیِ سندیِ قضیه جعلی حکیم بن حزام 👤 🎙تهیه و تنظیم: کانال دانشنامه 🆔@daneshnameh1399 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوره‌ی تماشا به تماشا سوگند و به آغاز کلام و به پرواز کبوتر از ذهن واژه‌ای در قفس است. حرفهایم، مثل یک تکه چمن، روشن بود من به آنان گفتم: آفتابی، لبِ درگاه شماست که اگر در بگشایید، به رفتار شما می‌تابد و به آنان گفتم: سنگ، آرایش کوهستان نیست همچنانی که فلز، زیوری نیست به اندام کلنگ در کف دست زمین، گوهر ناپیدایی است که رسولان، همه از تابش آن خیره شدند پیِ گوهر باشید لحظه‌ها را به چراگاه ببرید. و من آنان را، به صدای قدم پیک، بشارت دادم و به نزدیکی روز، و به افزایش رنگ به طنین گل سرخ، پشت پَرچین سخنهای درشت... 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
می‌آید از محمود اکرامی عاقبت آن سوار می‌آید آخرین ذوالفقار می‌آید برکه‌ها را بگو به رقص آیند آبشار، آبشار می‌آید سال‌خورده‌ترین صنوبر گفت: با پرستو، بهار می‌آید چهره‌ی غم‌گرفته‌ی شهرم با تبسم کنار می‌آید از نگاه کبوتران پیداست از خم کوچه، یار می‌آید این کتاب اسم ندارد، اکرامی، ص ۷۴. (ع) 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
دور کامل مباحث روش‌شناسی پژوهش👇🌷 https://eitaa.com/Islampour
💠 آغاز ثبت‌نام غذای حضرتی حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها 🔹 ثبت‌نام فیش غذای حضرتی حرم مطهر بانوی کرامت از سالروز ولادت حضرت علی علیه‌السلام در پرتال نذورات حرم مطهر به نشانی https://nazr.amfm.ir آغاز می‌شود. 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠اصول عقاید اسلامی بخش‌هفتم|•اهمیت بحث خداشناسی ثانیه 0:45 👈🏻یکی‌از بهترین‌ معرفت‌ها، معرفت‌الله است ثانیه 0:51 👈🏻حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام:معرفة‌الله سبحانه أفضل المعارف دقیقه 1:52 👈🏻معرفت خدا عظمتی به انسان میده که در کل نظام آفرینش تصرف کنه دقیقه 3:00👈🏻هستی ما از خداست، بازگشت ما به خداست‌. دقیقه 4:23 👈🏻اکثر قریب به اتفاق خطبه‌های نهج‌البلاغه شامل مباحث خداشناسیه دقیقه 4:39 👈🏻ابن ابی الحدید(سنی معتزلی) در مورد مباحث مبدأ و معاد میگه:امیرالمومنین در بیان این مباحث منحصر به فرد هستش چون دیگران تصوری از این مباحث نداشتن ✓این نکات خدمت شما☺️ 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
▪️فرارسیدن سالروز ارتحال حضرت زینب (س) را تسلیت عرض میکنیم. 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b