eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.9هزار ویدیو
467 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ معرفی کتاب با موضوع برهان نظم ✅ برهان نظم و چالش‌های الحاد جدید نوشته استاد حمیدرضا شاکرین انتشارات کانون اندیشه جوان ✅ ج سوم کتاب‌‌های دوره برهان [خداشناسی] بنام بهترین آرزو نوشته استاد وکیلی (امکان نصب نرم افزار دوره بی‌نهایت شو) ✅ سیری در ادله اثبات وجود خدا نوشته استاد محسن غرویان ✅ کتاب دقیق تبیین براهین اثبات وجود خدا نوشته علامه عبدالله جوادی آملی
🔻عقل وارونه 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. تجربۀ اغتشاشِ اخیر نشان داد که شبکه‌های اجتماعیِ غربی، در حال مسخِ هویّتِ جامعۀ ایرانی هستند و در زیر پوست جامعه، اتفاقات فرهنگیِ ناخوشایندی در حال رخ‌دادن هستند که واقعیّتی مانند اغتشاش می‌تواند این لایه‌های نهفته را آشکار سازد. جامعۀ ایران به‌صورت بی‌حساب و رهاشده، در معرض شبکه‌های اجتماعیِ غربی قرار گرفته و تمام ذهنیّتش، مماس با روایت‌ها و محتواهایی است که در امتداد تمدّن غربی هستند. حاکمیّت، شهرهای فیزیکی را در اختیار دارد، اما شهرهای مجازی را رها کرده است؛ با این تصوّر نادرست که آنجا، حاکمیّت معنا ندارد و نوعی حریم خصوصی است و پهنه‌ای است برای مناسبات و تعاملات شخصی و غیرسیاسی. پنداشت حاکمیّت این نیست که شبکه‌های اجتماعیِ غربی، عرصۀ عمومی هستند و می‌توانند ذهنیّت‌پردازی کنند و یک هویّت را بزدایند و هویّت دیگری را بیافرینند. این رویکرد به حکمرانی، که به دورۀ پیشامجازی‌شدن تعلّق دارد و خود را با ضرورت‌ها و قطعیّت‌های دورۀ تاریخیِ جدید، هماهنگ نکرده، همچنان شهر و میدان و خیابان‌های فیزیکی را، تنها قلمرو حکمرانی‌اش می‌شمارد و باور نیافته که پهنۀ مجازی نیز چه‌بسا در این حد، مهم و تعیین‌کننده باشد و بتواند حاکمیّت ملّی را متزلزل سازد. گمان می‌کنند که آنچه در جهان بیرونی و عینی می‌گذرد، اصل است و رخدادهای متعلّق به فضای مجازی، پا از آن فراتر نمی‌گذارند؛ حال‌آن‌که در نظم جدید، عالَم مجازی است که عالَم واقعی را می‌آفریند و برای آن، شرایط و چهارچوب و اقتضا تعریف می‌کند. عالَم مجازی، به مبدأ و منشأ تبدیل شده و بی‌آن‌که از وجود عینی برخوردار باشد، ضرورت و جبر می‌آفریند. [دوم]. در دو دهۀ اخیر، هیچ‌گونه تنش و تلاطمی در میان نبوده که ضلع اصلی آن، شبکه‌های اجتماعیِ غربی نباشند. این شبکه‌ها، به خاستگاه‌ها و سرچشمه‌های تولید بحران در جامعۀ ایران تبدیل شده‌اند؛ بحران‌هایی که فقط وقتی خیابانی بشوند، دیده می‌شوند، اما روشن است که بخش عمده‌ای از این بحران، در جهان‌های ذهنی رخ داده است و تا حدی نیز در سبک زندگی، خود را نشان می‌دهد. بخشی از حاکمیّت که جهت‌گیری لیبرالی دارد، می‌داند که زخم‌خوردۀ شبکه‌های اجتماعیِ غربی است و هر فتنه و آشوب و تکانۀ جدید که اتفاق بیفتد نیز ریشه در این فضا خواهد داشت، اما خود را می‌فریبد و برای جذب بدنۀ اجتماعی، بر طبل آزادسازی شبکه‌های اجتماعیِ غربی می‌کوبد؛ خواسته‌ای که در اصل، از سوی روایت‌های رسانه‌های رسانۀ غربی، ساخته‌وپرداخته شده و به جان بخشی از جامعۀ ایران افکنده شده و اینک نیز از زبان لایه‌ای از حاکمیّت شنیده می‌شود. خودِ همین روند، حکایت‌گر نفوذ شبکه‌های اجتماعیِ غربی در جامعۀ ایران است که چگونه، جامعه را مسخّر و مرعوب خویش می‌کنند و یک امر تصنّعی و واهی را به‌عنوان مطالبۀ اجتماعی، می‌بافند و حتی بخش‌هایی از حاکمیّت را نیز با آن هم‌داستان می‌سازند. پیشروی روایت‌های شبکه‌های اجتماعیِ غربی، تا اینجاست و این‌همه، برآمده از خلاء حکمرانی در فضای مجازی است. به‌جای این‌که حاکمیّت، ذائقه‌سازی کند و به جامعه، جهتِ هویّتی بدهد، این شبکه‌های اجتماعیِ غربی هستند که بازی هویّتی به راه انداخته‌اند و ذهنیّت‌ و مطالبه می‌آفرینند و ادبیات و منطق حاکمیّت را نیز در راستای منافع خویش، صورت‌بندی می‌کنند. [سوم]. اکنون به‌جای این‌که بر اساس تجربه‌های عینیِ اخیر، حاکمیّت به دنبال مرزبندی هرچه ‌بیشتر و متراکم‌تر با شبکه‌های اجتماعیِ غربی باشد و افکار عمومی جامعۀ خویش را از سیطره و سلطۀ آنها برهاند تا بتواند طرح‌های هویّتی‌اش را به اجر درآورد، بی‌پروا و خام‌اندیشانه، وعدۀ رهاسازی شبکه‌های اجتماعیِ غربی می‌دهد. در شرایطی که سخن از بازسازیِ انقلابیِ ذهنیّت‌های فرهنگی به میان آمده و فاصله‌گیری و زاویه‌یابی لایه‌هایی از جامعه با آرمان‌گراییِ انقلابی، آشکار شده، حاکمیّت در پی آن است که جامعۀ خویش را به عمق شبکه‌های اجتماعیِ غربی پرتاب کند تا بیشتر و شدیدتر، بدنۀ اجتماعی‌اش تخریب شود و شکاف‌ها و گسست‌ها، جدّی‌تر و چالشی‌تر بشوند. سپردن ذهنیّت جامعه به دست دشمنانی که در پشت شبکه‌های اجتماعیِ غربی، پنهان شده‌اند و از این شبکه‌ها به‌عنوان ابزار استعمار و سطله استفاده می‌کنند، جُرم نابخشودنی است و ما را بیشتر گرفتار تلاطم‌های اجتماعی و تکثّرهای بازدارنده و اختلال‌زا می‌کند. جامعۀ ما در حال باختن هسته‌های سختِ هویّتی‌اش است و می‌رود که رسانه‌های عالَم تجدّد، منِ هویّتیِ جامعۀ ما را بفرسایند و وضع علاج‌نشدنیِ چندپارگی و گسستگیِ معنایی را رقم بزنند. 🆔@meshkatnoor
4_5823232473709944079.mp3
8.46M
🌷صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره‌ی ملی بزرگداشت شهدای استان کرمانشاه. ۱۴۰۳/۷/۱۵ 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
32.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ❓آیا چیزی به نام قسمت داریم که مثلا میگن قسمتش این بود که تصادف کنه یا بمیره؟ 🎙استاد محمدی شاهرودی 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
🟥 شبهه : اگر دین اسلام به جایگاه اجتماعی زنان اهمیت داده، پس چرا خاتم الانبیا صلی الله علیه و آله فرمودند: در مواجهه با زنان، نخستین کسی نباشید که به آنان سلام می کند ؟!!! ✅ پاسخ : 1️⃣ این حدیث دارای سند ضعیف است، پس نمی توان آن را دیدگاه اسلام دانست. 2️⃣ احادیث متعددی در مورد سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله گزارش شده که آن حضرت در ملاقات با هر کسی، اولین نفر بودند که گفت وگو را با سلام آغاز می کردند و اجازه نمی دادند دیگران زودتر سلام کنند. همچنین ایشان به زنان سلام می کردند و پاسخ آنها را بیان می فرمودند. 3⃣ پس با در نظر گرفتن مجموع احادیث می توان چنین گفت که مراد و منظور از حدیث مزبور، هشدار از وقوع در گناه است؛ یعنی از آنجا که سلام کردن یکی از مستحبات است، اسلام توصیه می کند که مردان بدون ضرورت، آغازگر یک گفت وگو با زنان نامحرم نباشند که در آن احتمال وقوع در گناه و فساد وجود دارد. 4⃣ جهت مطالعه بیشتر و دیدن منابع ، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/296975 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
به روح پاک شهدای مدافع میهن عزیزمان درود و صلوات می‌فرستیم. 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
همدان قیام می‌کند... 📌تجمع مردم همدان در محکومیت حمله اسرائیل به ایران و مطالبه انتقام سخت 🔰مقام معظم رهبری: دشمنان از موشک ما هم می‌ترسند امّا از پشتوانه‌ی مردمی نظام بیشتر می‌ترسند. 🔹زمان: شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳، ساعت ۱۹ 🔸مکان: میدان امام خمینی (ره)
💥نه تعلل نمی‌کنیم و نه شتاب‌زده می‌شویم.. https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
27.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مصاحبه خانم فاطمه مهیمی شهروند جیرفتی مقیم آمریکا در مورد حجاب و درگیریهاش با دخترش و پاسخهای قانع کننده دخترش که مادر مجبور شد دیگر به دخترش گیر ندهد و مادر هم مثل دخترش بشود . نشر این کلیپ صدقه جاریه است لطفا در گروه هایی که عضو هستید ارسال نمایید. 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
⁉️ایده «زمین گذاشتن سلاح» از قدیم الایام مطرح بوده و تازگی ندارد 📖قرآن کریم وَدَّ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِكُمْ وَأَمْتِعَتِكُمْ فَيَمِيلُونَ عَلَيْكُم مَّيْلَةً وَاحِدَةً ♦️کافران آرزو می‌کنند که شما از سلاح‌ها و سازوبرگ خود غافل شوید تا ناگـهان و به یکباره بر شما یورش برند. 📖نسـاء / ۱۰۲ 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟡 بزرگترین مرکز جاسوسی جهان! 🔸بزرگترین مرکز جاسوسی دنیا، نه CIA و FBI امریکاست، نه MI6 انگلیس و نه موساد اسرائیل. 🔸در این ویدیو شمارو با NSA یعنی آژانس امنیت ملی آمریکا آشنا می‌کنیم. 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
VID_20241014_102557_859.mp3
1.48M
💠 خودمان اینقدر فقیر و بیکار داریم، چرا باید به فلسطین کمک کنیم؟ 🔹 وظیفه صلیب سرخ و هلال‌احمر چیست؟ 🔹 ما به فلسطین موشک میدهیم؟ 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آفریننده ای وجود نداره. وجود این جهان به دلیل قوانین علمی است. مثل نیروی گرانش یا ترکیب هیدروژن و اکسیژن است؟ ❓به چه دلیل میگن هیچ کاری در جهان بی اذن خدا انجام نمیشود؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🌐 🔻 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️🍃 سلام امام زمانم سلام ای همه هستی‌ام 🌸 امام خوب زمانم هر کجا هستید با هزاران عشق و ارادت سلام ✋ اَلسّلامُ عَلَیْکَ یا صاحِبَ الزَّمان اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خَلیفَةَ الرَّحْمان اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا شَریکَ الْقُرْآن اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا إِمامَ الْإِنْسِ وَالْجانِّ اللهم _عجل _لولیک _الفرج