eitaa logo
معارف اعتقادی
2.8هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
457 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
موسسه کلامی احیاء با همکاری معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان همدان برگزار می کند. ❇️ نشست علمی با موضوع ، آخرین جایگاه اعلام عمومی 🎙 با ارائه: حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا‌محمدی (استاد سطوح عالی حوزه و بنیاد فرهنگی امامت) 📆 تاریخ: سه شنبه ۱۴۰۰/۵/۵ 🕰 ساعت ۲۲ 🖥 کلیک‌ کنید و گزینه میهمان را انتخاب فرمایید👇 https://www.skyroom.online/ch/bonyadamin/ehyahamadan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰کجای قرآن از علی(ع) گفته است؟ 🔷روزی معاویه وارد مکه شد، گروهی بر او وارد شدند و گفتند: آیا می‌دانی که ابن عباس تفسیر قرآن می‌کند؟ معاویه گفت: خب ابن عباس پسرعمه پیغمبر بوده، او از هاشمیان است! اگر او نکند که تفسیر کند؟! گفتند: آیات را به نفع علی‌بن ابیطالب تفسیر می‌کند و ما از این قضیه شاکی هستیم! معاویه گفت: خودم رسما وارد مجلس می‌شوم و جمعشان را بر هم می‌زنم. معاویه وارد مجلس تفسیر ابن عباس می‌شود، ابن عباس با چنان کیفیتی تفسیر آیات می‌کرد که معاویه هیچ جای اعتراضی برخود ندید! بعد از مجلس، معاویه رو به ابن عباس کرد و گفت: ابن عباس؛ تو تفسیر آیات می‌کنی یا فضائل علی‌بن ابیطالب را بازگو می‌کنی؟! ابن عباس گفت‌: معاویه؛ به من بگو کجای قرآن است که فضائل علی‌بن ابیطالب نیست؟ از خودت هم سؤال کنم جواب می‌دهی؟ «آیه: انَّما اَنتَ مُنذِرُ و َلِکُلِ قَومِ هاد»، برای کیست ؟ معاویه گفت: رسول خدا فرمود: منذر این امت منم و هادی، وجود علی‌بن ابیطالب است! ولی ابن عباس حتما باید این آیه را بخوانی؟! ابن عباس گفت: آیه: «اِنَّما یُریدُ اللهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ اَهلَ البَیتِ وَ یُطَهِّرَکُم تَطهیرا» برای کیست؟ معاویه گفت: این هم قصه طهارت و عصمت علی بن ابیطالب و اهل بیتش است، درست! ولی حتما باید این را بخوانی؟ ابن عباس گفت: آیه: «اِنَّما وَلیُّکُمُ اللهُ وَ رَسولُه وَالَّذینَ یُقیمونَ الصَّلوهَْ وَ یُوتونَ الزَّکوهًْ وَ هُم راکِعون» برای کیست؟ معاویه گفت: زمانی که علی‌بن ابیطالب انگشتر را در راه خدا داد، این آیه در حق علی نازل شد، قبول دارم! ولی حتما این را باید بخوانی؟ ابن عباس گفت: آیه: «عَمَّ یَتَساءَلون عَنِ النَّبَاِ‌ العَظیم» در حق کیست؟ معاویه گفت: رسول خدا فرمود؛ خبر عظیم، علی‌بن ابیطالب است که هم مردم از او می‌پرسند و هم من از علی خواهم پرسید، ولی ابن عباس حتما باید این را بخوانی؟ ابن عباس گفت: آیه: «وَاعتَصِموا بِحَبلِ‌اللهِ جَمیعا وَ لا تَفَرَّقوا» برای کیست؟ معاویه گفت‌: پیغمبر فرمود؛ حبل‌الله علی‌بن ابیطالب است، دست به دامن علی بزنید و جای دیگر نروید که گمراه می‌شوید. ولی باید همین را تفسیر کنی؟ ابن عباس گفت: آیه: «کَفی بِاللهِ شَهیدا بَینی وَ بَینَکُم» برای چیست؟ معاویه گفت: این قصه، قصه علم علی‌بن ابیطالب است که خدا همه علم جاری را در سیره او تعریف می‌کند، ولی لازم است حتما این را بخوانی؟ ابن عباس گفت: «قُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا و َأَبْنَاءَکُمْ و َنِسَاءَنَا و َنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ» بگو به من که این آیه برای کیست؟ معاویه گفت: این هم ماجرای مباهله با اهل نجران است که خدا در این آیه، علی‌بن ابیطالب را نفس پیغمبر می‌خواند، ولی برای مردم حتما باید همین را بخوانی؟ ابن عباس گفت: آیه: «ساَلَ سائِلٌ بِعَذابِ واقِع» برای چیست؟ معاویه گفت: روز غدیر شخصی نزد رسول خدا آمد و گفت این سخنان از خودت بود یا از خدا؟ پیغمبر فرمود: امر رسالت بود، شخص رو به پیغمبر کرد و گفت: به خدا بگو بر من عذاب وارد کند که تحمل ولایت علی را ندارم و خداوند جلوی همگان دشمن علی را هلاک کرد، ابن عباس قبول دارم! آیا باید فقط همین آیه را بخوانی؟ ابن عباس گفت: «یا اَیُّهَا الرَّسولُ بَلِّغ ما اُنزِلَ اِلَیک» این آیه، دیگر برای چیست؟ معاویه گفت: این هم ماجرای ابلاغ ولایت علی‌بن ابیطالب است قبول دارم! ولی این را حتما باید بازگو کنی؟ ابن عباس گفت: «اَلیومَ اَکمَلتُ لَکُم دینَکُم» به من بگو این برای کیست؟ معاویه گفت: این آیه هم اکمال دیانت در پرتو ولایت علی‌بن ابیطالب است، ولی آیه‌ای دیگر بخوان نه این را! ابن عباس از جا بلند شد و گفت: معاویه به من بگو کجای قرآن را بخوانم که فضل علی‌بن ابیطالب نباشد؟! کجا را بخوانم که از علی بیان نشده باشد؟! معاویه گفت: اصلا ابن عباس بخوان «اِذا زُلزِلَتِ الارض زلزالها ابن عباس گفت: این آیه هم فضل علی‌بن ابیطالب است! معاویه گفت: علی در این آیه دگر چه می‌کند ابن عباس؟! ابن عباس گفت: نشنیدی بعد از رسول خدا هنوز یک سال نگذشته بود که زلزله‌ای بر مدینه آمد که همه مردم از شدت وحشت از خانه به در شده بودند و علی در میانشان حاضر شد و این آیه را خواند و پایش را بر زمین کوبید و فرمود: زمین! ابوتراب بر تو امر می‌کند آرام گیر! معاویه که از غضب بر خود می‌پیچید، گفت: ابن عباس راحت بگو، تا قرآن باشد، علی هم خواهد بود... * بحار‌الانوار ج ۴۴ ص ۱۲۵. به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/eehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ پاسخ به شبهات وهابیت (۶) 🔈 حجت الاسلام استاد الوندی پژوهشگر معارف اعتقادی👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟢 چرا از دیدگاه قرآن‌، روحِ دین ، امامت است؟ 🔸 الْیوْمَ اکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ اتْمَمْتُ عَلَیکمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکمُ الْاسْلامَ دیناً (مائده/۳) 🔹 اینجا دو تعبیر داریم: یکی اینکه‏ «اکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ»، دیگر اینکه‏ «اتْمَمْتُ عَلَیکمْ نِعْمَتی». دین شما را به حد کمال رساندم و نعمت خودم را - که همین نعمت دین است - به اتمام رساندم. 🔸 فرق است میان اتمام و اکمال. پس دین را، هم اکمال کردم و هم اتمام کردم. اتمام در جایی گفته می‌شود که یک ساخته‌ای ناقص است به معنی اینکه بعضی از اجزائش هنوز ناتمام است. مثلا یک ساختمان قبل از آنکه همه کارها تمام بشود که بتوان از آن استفاده کرد، مثل اینکه سقفش مانده باشد یا درهایش را هنوز کار نگذاشته باشند، «ناتمام» می‌گویند. اما مسئله‌ اکمال چیز دیگری است. 🔹 یک شی‏ء ممکن است پیکره‌‏اش درست و تمام باشد اما از باب اینکه روح ندارد و آن واقعیتش و آثاری که منتظَر است بر آن مترتب بشود مترتب نمی‌شود، کامل نیست. مثلاً اگر بگویند کمال «علم» به «عمل» است معنایش این نیست که تا عمل نیامده است علم یک جزئش ناقص است؛ خیر، علم علم است، علم با علم تمام می‌شود ولی علم با عمل کامل می‌شود، یعنی آن آثاری که از علم باید گرفت با عمل گرفته می‌شود. 🔸 الْیوْمَ اکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ اتْمَمْتُ عَلَیکمْ نِعْمَتی‏. با این دستور [یعنی نصب امیرالمؤمنین علیه السلام به امامت‏] نعمت دین به اعتبار اینکه یک جزء از اجزاء آن و یک دستور از دستورهای آن ناتمام بود، تمام شد. از طرف دیگر این دستور به اعتبار اینکه اگر نبود همه دستورهای دیگر ناکامل بود، کمال همه آنها به این دستور است. 🔹 این است که می‌گوییم روح دین، ولایت و امامت است. اگر انسان ولایت و امامت نداشته باشد اعمالش حکم یک پیکر بدون روح را پیدا می‌کند. ‌ 📝 استاد مطهری، پانزده گفتار، ص۶۴-۶۳ (بااندک تلخیص) به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/eehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسله مباحث مهدویت : ⬅️ حجت الاسلام سیداحمد موسوی غدیر مهدوی (((((بنیادفرهنگی حضرت مهدی موعود عج استان همدان ))))
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انتظار بشر از دین نسخه PDF.pdf
1.52M
کتاب انتظار بشر از دین نوشته استاد عبدالحسین خسرو پناه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برگزاری کاروان شادی و گروه سرود در نقاط مختلف شهر . بـــــا تـــــا ..✌ T.me//ghadir_setad Instagram.com//ghadir_setad https://eitaa.com/joinchat/26148978Cb1641edbcb کاری از رسانه کانون آفتابگردان مردمی غدیر استان همدان
معارف اعتقادی
موسسه کلامی احیاء با همکاری معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان همدان برگزار می کند. ❇️ نشست علم
👆👆👆 تا دقائقی دیگر "غدیر، آخرین اعلام‌ عمومی" امشب ساعت ۲۲ کلیک کنید گزینه‌ مهمان را وارد نمایید. https://www.skyroom.online/ch/bonyadamin/ehyahamadan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ این طرح(ولایت)بایستی فراگیر شود. امام خامنه ای مدظله العالی 🔻 آغاز ثبت نام دومین دوره مجازی 🇮🇷 ١۴٠٠🇮🇷 🔸 ویژه برادران وخواهران غیرحوزوی (١٨تا۴۵سال) و... 🔰ثبت نام: تا ٢٠ مردادماه 💠 لینک ثبت نام: hamzevasl.ir —————💠🍃🌺🍃💠————— 🔰لینک عضویت در کانال مرکز آموزش‌های آزاد موسسه امام خمینی(ره) در پیام رسان های ایرانی: 🆔 @maab_iki
پاسخ: 👇👇👇👇👇 ◀️وهابیان در سال ۱۲۱۸ ه .ق پس از مسلّط شدن بر مکه، تمام آثار بزرگان دین را تخریب نمودند. و تمام آثار باستانى که در اطراف خانه خدا و بر روى زمزم بود، تخریب کرده و در تمام مناطقى که مسلّط مى شدند، آثار صالحین را نابود مى کردند. آنان هنگام تخریب، طبل مى زدند و به رقص و آوازه خوانى مى پرداختند(۱). ◀️دردناک ترین کارى که وهابیت مرتکب شد و ننگ آن براى ابد در پیشانى آنان باقى ماند، آتش زدن کتابخانه بزرگ «المکتبة العربیّة» بود که بیش از ۶۰ هزار عنوان کتاب گرانقدر کم نظیر و بیش از ۴۰ هزار نسخه خطّى منحصر به فرد داشت که در میان آنها برخى از آثار خطى دوران جاهلیت و قرارداد یهودیان با کفار قریش بر ضد رسول اکرم(صلى الله علیه وآله) وجود داشت، و همچنین آثار خطّى حضرت على(علیه السلام) و ابوبکر و عمر و خالد بن ولید و طارق بن زیاد و برخى از صحابه پیامبر گرامى(صلى الله علیه و آله) و قرآن مجید به خط عبدالله بن مسعود بود. در همین کتابخانه انواع سلاح هاى رسول اکرم (صلى الله علیه وآله) و بت هایى که هنگام ظهور اسلام مورد پرستش بود؛ مانند «لات»، «عزّى»، «منات» و «هبل» وجود داشت. ناصر السعید از قول یکى از مورّخان نقل مى کند که هنگام تسلط وهابیان، این کتابخانه را به بهانه وجود کفریات در آن به آتش کشیدند و به خاکستر تبدیل کردند.(۲) ◀️آنان شقاوت را به جایى رساندند که خانه حضرت خدیجه (علیها السلام) را به توالت تبدیل کردند و تصمیم داشتند که زادگاه رسول اکرم(صلى الله علیه وآله) را نیز چنین کنند که یک فرد خیّرى در آنجا کتابخانه اى تأسیس کرد و از کار زشت وهابیان جلوگیرى نمود(۳) آل سعود در سال ۱۳۴۴ ه .ق که تسلط کامل بر حجاز یافت، تمام آثار صحابه را در مدینه نابود کرد؛ مانند زادگاه امام حسن و امام حسین(علیهما السلام) در مدینه، قبور شهداى بدر، بارگاه ائمه بقیع، بیت الأحزانى که امام على(علیه السلام) براى حضرت زهرا (علیها السلام) بنا نهاده بود، مرقد مطهر فاطمه بنت اسد مادر امیرمؤمنان (علیه السلام)، و از این قبیل آثار که به دست آنان تخریب شده است. (۱). کشف الارتیاب، ص ۲۷، به نقل از تاریخ الجبرتى. (۲). نصیحتى لإخواننا النجدیین.  (۳). تاریخ آل سعود، ج ۱، ص ۱۵۸؛ کشف الارتیاب، ج ۵۵، ص ۱۸۷ و ۳۲۴ ؛ اعیان الشیعة، ج ۲، ص ۷۲؛ الصحیح من سیرة النبى الأعظم، ج ۱، ص؛۸۱ آل سعود من أین إلى أین، ص ۴۷. به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/eehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ پاسخ به شبهات وهابیت (۷) 🔈 حجت الاسلام استاد الوندی پژوهشگر معارف اعتقادی👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam