eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.9هزار ویدیو
466 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یادمون باشه ، شبهه ها و طعنه های یک عده دنیا پرست مارو از مسیر حق، منحرف نکنه... التماس دعا به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/eehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از @moshaverehtolue
زیارت ناحیه مقدسه (1).pdf
6.39M
التماس دعای فراوان @moshaverehtolue 🖤🖤🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السلام علیک یا ابا صالح المهدی دائم زغم حسین درشور و نواست آن یوسف زهراکه دلش غرق عزاست برمنتظران بگوکه خواهدآمد آن منتقمی که در پی خون خداست 💚 💚 به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/eehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️متن و سوال🔻🔻 قیام امام زمان (عج) در 10 محرم ذکر شده مگر جنگ در این ایام که جزء ماه های حرام هست اشکالی ندارد؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖ 📝متن پاسخ به شبهه🔻🔻 ⬅️اینکه قیام امام زمان (عج) در روز عاشوراست.. بله روایتی داریم که روز شنبه ای که روز باشد، ولی اینکه قطعی نیست! از علامات حتمی ظهور نیست که حتما امام زمان (عج) در روز عاشورا قیام می کند. در روایات هست و احتمال دارد تغییر پیدا کند چون ممکن است بداء حاصل شود. ⤴️اما برفرض هم اگر باشد چون دشمن جنگ را آغاز کرده و جنگ امام نوعی جنگ دفاعی است پس هیچ اشکالی به آن وارد نیست. درست است که ماه حرام است ولی جنگ دفاعی در ماه حرام اشکالی ندارد چون دشمن جنگ را شروع کرده و باید از خودمان دفاع کنیم. به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/eehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام زمان پویانفر و فصولی .mp3
6.9M
ترانه بسیار زیبا (عج) 🎧 پویانفر/ محمد فصولی دلتنگی... اللهم عجل لولیک فرج بحقِ الحسین ....... به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/eehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هیئٺ تمام شد همہ رفتند و تو هنوز بالاے تل نشستـہ و خون گریـہ میكنى 🖤 آجرڪ الله یا صاحب‌الزمان آری ، سالهاست صبح و شب خون گریه میکنی... و در انتظار ۳۱۳ علمدار که عباس‌وار یاری ات کنند تا بیایی و ندا دهی: الا یا اهل العالم، انَّ جدّی الحسین قَتلوه عطشانا
✅ سؤال: 🔹چرا 50سال بعد از رحلت پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم ) کار مسلمانان به جایی رسید که در کوفه و کربلا جمع شدند و فرزند پیامبرشان را به شهادت رساندند؟ آیا آنها به جایگاه امام حسین(علیه السلام) معرفت نداشتند؟ 🔹به فرموده مقام معظم رهبری(حفظه الله): «جا دارد ملت اسلام فکر کند که چرا 50سال بعد از رحلت پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم ) کار کشور اسلامی به جایی رسید که در کوفه و کربلا جمع شدند و جگر گوشه همین پیغمبر را با آن وضع فجیع به خاک و خون کشیدند...». 🔸برای یافتن پاسخی کامل و مستند برای این سوال مهم و سرنوشت ساز باید حوادث تاریخ اسلام را از همان لحظه وفات پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم ) بررسی کرد و می توان گفت حادثه عاشورا، در واقع ریشه در سقیفه بنی ساعده و ماجرای غصب خلافت دارد و مهمترین عامل را می توان انحراف مسیر خلافت بیان کرد که به تَبَع آن ارزشهای دینی جای خود را به ضد ارزشها داد و کسانی که هیچ صلاحیتی برای رهبری مردم مسلمان نداشتند بر مَسند حکومت قرار گرفتند،که بررسی این عوامل نیازمند ارائه مطالب مفصلی است که اینجا مجال آن نیست. در اين جا به اختصار به محور های اصلی اشاره می كنيم👇 1) كم رنگ شدن و از بين رفتن ارزش های اصيل اسلامی 2) دنيا دوستی و دنيا خواهی 3) تفرقه و تَشَتُت ميان مسلمانان 4) تبديل و تغيير چهره خلافت به سلطنت 🔸آنهایی که در کربلا بر ضد امام حسین(علیه السلام) بودند و برای جنگ با آن حضرت آمده بودند،امام را می شناختند و می دانستند که آن حضرت چه مقام و منزلتی دارند، ولی عواملی باعث شد که این شناخت کارساز نباشد و آنها را در مقابل امام قرار داد نه در کنار امام حسین(علیه السلام)؛ مهم‌ترین عامل، دنیازدگی مردم بخصوص خواص بود. به عنوان مثال: عمربن سعد با اینکه کاملاً امام را می شناخت و خودش به جایگاه امام و خطر دشمنی با آن حضرت معترف بود،فقط برای رسیدن به حکومت چند روزه دنیا و حکومت ری،دست به این جنایت زد، عمر بن سعد در شب عاشورا در پاسخ «بُریر بن حُضیر» که برای نصیحت او نزدش رفته بود گفت: «می دانم که هر کسی با این گروه بجنگد و آنان را بکشد در آتش است اما ای بُریر آیا تو می گویی من مُلک ری را رها کنم تا دیگری آن را بگیرد؟!» بُریر نزد امام حسین(علیه السلام) برگشت و عرضه داشت:«انّ عمر بن سعد قد رضی أن یقتلک بمُلک الریب: عمر بن سعد راضی است که به خاطر مُلک ری شما را به قتل برساند» (1) 🔹دومین عامل مهمی که سبب شد تا با اینکه آنها آن حضرت را می شناختند دست به آن جنایت بزنند،خوردن حرام بوده است. 👈 در روز عاشورا وقتی لشکریان کوفه هنگام سخنرانی و اتمام حجت امام با آنها، هلهله و سر و صدا می کردند تا سخن امام به گوش آنها نرسد،امام حسین(علیه السلام) فرمودند: «فقد ملئت بطونکم من الحرام و طبع علی قلوبکم: آنچنان شکم هایتان را از حرام پر کرده اید که بر قلبهای شما قفل زده شده است».(2) پی نوشتها: (1). فتوح ابن اعثم،ج5 ،ص171-172. (2). بحارالانوار،ج45،ص7. به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/eehyakalam
✅ بدن مطهر امام حسین (علیه السلام) و یارانش بعد از چند روز به خاک سپرده شد؟ 🔹مورخان در رابطه با روزِ دفن بدن مطهر اباعبدالله الحسين(عليه السلام) و ديگر شهداي كربلا اختلاف نظر دارند، عده ای روز یازدهم[1] و برخی دیگر هم روز سیزدهم محرم[2] را زمان دفن شهدای کربلا بیان کرده اند. 🔸علما و مورخان اهل سنت،بالإتفاق بر این باورند که مراسم تدفین امام حسین(عليه السلام) و یارانش در روز یازدهم محرم سال شصت و یک هجری صورت گرفته است.[3] 🔹سرشناس ترین مورخان شیعه نیز با اهل سنت، در این که روز یازدهم محرم زمان دفن شهدای کربلا توسط طایفه بنی اسد است، موافقند؛ شیخ مفید در ارشاد و سیدبن طاوس در لُهوف و ابن شهر آشوب در المناقب از جمله بزرگانی هستند که این نظر را تأیید کرده اند. 🔸از جمع روایات نقل شده در این کتب، چنین برمی آید که دفن شهدا در همان روزی انجام گرفته که عمر بن سعد از کربلا خارج شد؛ یعنی روز یازدهم، در این صورت دفن شهدا در عصر آن روز صورت پذیرفته است؛ چرا که بنابر نقل تاریخ عمر بن سعد بعد از ظهر روز یازدهم راهی کوفه شده بود.[4] پي نوشتها: 1. البلاذری، احمد بن یحیی؛ انساب الاشراف، تحقیق محمد باقر محمودی، ، ج3، ص205؛ الطبری، محمد بن جریر؛ تاریخ الأمم و الملوک(تاریخ الطبری)، تحقیق محمد ابوالفضل ابراهیم، 1967،ج5، ص455؛ المسعودی، علی بن الحسین؛ مروج الذهب و معادن الجوهر، ج3، ص63 و ابن شهرآشوب؛ مناقب آل ابیطالب، ج4، ص112. 2 . المقرم، عبد الرزاق الموسوی ؛ مقتل الحسین(عليه السلام)، ص319. 3. البلاذری، پیشین، ص205؛ الطبری، پیشین، ص455؛ المسعودی، پیشین، ص63 و ابن اثیر، علی بن ابی­الکرم؛ الکامل فی التاریخ،ج4، ص80. 4. سید بن طاوس؛ الملهوف علی قتلی الطفوف، جمع آوری عبدالزهرا عثمان محمد، ص107. به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/eehyakalam
🌷 زیارت امام زمان (عج) در روز جمعه ◀️ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ في اَرْضِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ اللهِ في خَلْقِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نُورَ اللهِ الَّذي يَهْتَدي بِهِ الْمُهْتَدُونَ، وَيُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخآئِفُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْوَلِيُّ النّاصِحُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا سَفينَةَ النَّجاةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ الْحَيوةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ صَلَّي اللهُ عَلَيْكَ وَعَلي آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ عَجَّلَ اللهُ لَكَ ما وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَظُهُورِ الاَْمْرِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يامَوْلايَ، اَنـَا مَوْلاكَ عارِفٌ بِاُوليكَ وَاُخْريكَ، اَتَقَرَّبُ اِلَي اللهِ تَعالي بِكَ وَبِآلِ بَيْتِكَ، وَاَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ، وَظُهُورَ الْحَقِّ عَلي يَدَيْكَ، وَاَسْئَلُ اللهَ اَنْ يُصَلِّيَ عَلي مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَاَنْ يَجْعَلَني مِنَ الْمُنْتَظِرينَ لَكَ وَالتّابِعينَ وَالنّاصِرينَ لَكَ عَلي اَعْدآئِكَ، وَالْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْكَ في جُمْلَةِ اَوْلِيآئِكَ، يا مَوْلايَ يا صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَعَلي آلِ بَيْتِكَ، هذا يَوْمُ الْجُمُعَةِ وَهُوَ يَوْمُكَ، الْمُتَوَقَّعُ فيهِ ظُهُورُكَ، َالْفَرَجُ فيهِ لِلْمُؤْمِنينَ عَلي يَدَيْكَ، وَقَتْلُ الْكافِرينَ بِسَيْفِكَ، وَاَنَا يا مَوْلايَ فيهِ ضَيْفُكَ وَجارُكَ، وَاَنْتَ يا مَوْلايَ كَريمٌ مِنْ اَوْلادِ الْكِرامِ، وَمَأْمُورٌ بِالضِّيافَةِ وَالاِْجارَةِ، فَاَضِفْني وَ اَجِرْني، صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَعَلي اَهْلِ بَيْتِكَ الطّاهِرينَ. به صفحات بپیوندید👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam https://telegram.me/ehyakalam https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d https://instagram.com/eehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
30-23-00-2.mp3
949.1K
بوی بهشت می‌وزد از کربلای تو.... ای صدهزار جانِ گرامی فدای تو... السلام علیک یا اباعبدالله الحسین
امام سجاد علیه السلام: 🔸ألا و إنَّ أبغَضَ النّاسِ إلَى اللّه مَن یَقتَدی بِسُنَّةِ إمامٍ و لا یَقتَدِی بِأعمالِهِ ⭕️هشدار که منفورترین مردم نزد خداوند کسى است که سیره امامى را برگزیند ولى از کارهاى او پیروى نکند. 📚الکافى، ج ۸، ص ۲۳۴ ◾️تسليت باد سالروز شهادت امامِ لحظه های مناجات سبز صحيفه عشق و عرفان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 گزارش مختصری از حضور طلاب جهادی در بیمارستان های( آتیه ، بهشتی و بعثت )
ميزان_تشيع_،_بررسى_سند،_محتوى_ونسخه_150170024334.pdf
14.16M
- ميزان تشيع (بررسى سند، محتوا و نسخه هاى زيارت عاشورا)؛ ✍ استاد محمد عندليب همدانى مولف گرانقدر در این کتاب به اثبات این موارد می‌پردازد: ۱- تواتر معنوی مضمون زیارت عاشورا ۲- سند صحیح زیارت عاشورا ۳- در ثواب‌های نقل شده برای زیارت عاشورا هیچ اغراقی وجود ندارد. ۴- نقل مشهور در مفاتیح کاملا معتبر و مستند است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روضه‌خوانی یک عالم سنی برای امام حسین علیه السلام جالب است تا آخرش گوش بدهید.