46.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#معارف_مهدوی
⁉️ #امام_زمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) چند سال حکومت می کنند ؟؟
🔊 آیت الله دکتر سید حسینی قزوینی
🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج
عضو شوید ⇇ عین الحياة
.
🌺 #حدیث
پيامبر خدا صلی الله عليه و آله : فرزندان خود را با سه خصلت بار آوريد: دوست داشتن پيامبرتان، دوست داشتن اهل بيت او و قرآن خواندن؛ زيرا در آن روزى كه سايه اى جز سايه خدا نيست، حاملان قرآن به همراه پيامبران و برگزيدگان او در سايه خدا هستند.
📚 كنز العمّال : 16 / 456 / 45409
🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج
عضو شوید ⇇ عین الحياة
#امامت_الهی
📌 امامت و خلافت الهی از قرآن (۱)
یکی از آیات قرآن کریم که اثبات می کند گزینش امام و خلیفه تنها در اختیار خداوند است و نه در اختیار مردم آیه ذیل است :
يا داوُدُ إِنَّا جَعَلْناكَ خَلِيفَةً فِي الْأَرْضِ
ای داوود، همانا تو را در زمين خليفه- نماينده خود- ساختيم (سوره ص آیه ۲۶)
✍🏻 در این آیه مبارکه واژه « خلیفه » به کار رفته است که خداوند سبحان جعل خلافت حضرت داوود علیه السلام را به خودش نسبت داده است
مرحوم طبرسی از مفسران به نام بعد از توضیح معنای خلافت می گوید :
خليفه كسی است كه تدبير امور را از طرف شخص ديگر و به جاي او بر عهده می گيرد و قتی گفته می شود فلان كس خليفه خدا در زمين است به اين معنا است كه خداوند تدبير امور بندگانش را به امر خود، به او سپرده باشد. سپس خداوند به تمام كردن نعمت خود بر حضرت داود پرداخته و مي گويد: «ای داود! همانا تو را خليفه در زمين قرار داديم» يعنی تو را خليفه گردانيديم تا به امر من امور بندگان را جانب ما تدبير و مديريت كنی.
📚 تفسير مجمع البيان، ج 8، ص355، ناشر: مؤسسة الأعلمي للمطبوعات ـ بيروت
اسماعیل بروسوی از مفسران پر آواز اهل سنت با استناد به این آیه خلافت را مقامی اکتسابی از طرف خداوند سبحان دانسته است :
اين آيه به معناهای مختلفی اشاره دارد؛ از جمله اين كه خلافت حقيقی، برای انسان اكتسابی نيست؛ بلكه يك مقام اعطائی از جانب خدا و از فضل اوست كه به هر كسی بخواهد عنايت می كند.؛ چنانچه خداوند فرموده است: من تو را خليفة قرار دادم؛ يعنی به تو خلافت دادم.
📚 تفسير روح البيان ، ج8، ص21، ناشر: دارالفكرـ بيروت ، بي تا.
✍🏻 در نتیجه طبق ظاهر خوده آیه قران کریم و سخن علمای شیعه و اهل سنت خلیفه و امام توسط خداوند سبحان انتخاب می شود نه توسط شوری و مردم
🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج
عضو شوید ⇇ عین الحياة
#مهدویت #معارف_مهدوی
#امام_زمان
🌷آیات مهدوی (1)
وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آَمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ
خدا به کسانی که ایمان آوردهاند و عمل صالح انجام دادهاند وعده داد که آنها را جانشینان خود در زمین قرار دهد؛ همان طور که افرادی قبل از آنان را جانشین قرار داد و دينشان را كه خود برايشان پسنديده است استوار سازد و وحشتشان را به ايمنى بدل كند
(سوره نور آیه 55)
امام سجاد صلی الله علیه درباره این آیه می فرمایند :
مراد از این آیه و وعده شیعیان ما اهل بیت هستند که این وعده خداوند به دست مردی از ما اهل بیت محقق خواهد کرد که او مهدی این امت است و او کسی است که رسول خدا صلی الله علیه و آله درموردش فرمود: اگر از دنیا یک روز بیشتر باقی نمانده باشد، خدا انقدر آن روز را طولانی میکند تا این که مردی از عترت من باید که همنام من است و زمین را مملو از عدل و داد میکند؛ همان طوری که از ظلم و جور پر شده است
📚 تفسير مجمع البيان ج 7 ص 267
✍🏻 علمای اهل سنت مانند ابن جوزی حنبلی و فخر رازی نیز درباره این آیه گفته اند :
أنه عند خروج المهدي
این وعده خداوند زمان ظهور حضرت مهدی محقق خواهد شد.
📚 زاد المسير في علم التفسير ج 3 ص 428، ناشر: المكتب الإسلامي - بيروت
📚 التفسير الكبير أو مفاتيح الغيب ج 16 ص 33، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت،
🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج
عضو شوید ⇇ عین الحياة
🌺 #حدیث
امیرالمومنین صلی الله علیه : يَومُ المَظلُومِ على الظّالِمِ أشَدُّ مِن يَومِ الظّالِمِ على المَظلومِ
حضرت امیرالمومنین صلی الله علیه : روز ستمديده بر ستمگر ، سخت تر از روز ستمگر بر ستمديده است.
📚 نهجالبلاغه حکمت 241
🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج
عضو شوید ⇇ عین الحياة
#امامت_الهی
📌 امامت و خلافت الهی از قرآن (2)
وَ إِذْ قالَ رَبُّكَ لِلْمَلائِكَةِ إِنِّي جاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَليفَةً قالُوا أَ تَجْعَلُ فيها مَنْ يُفْسِدُ فيها وَ يَسْفِكُ الدِّماءَ وَ نَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِكَ وَ نُقَدِّسُ لَكَ قالَ إِنِّي أَعْلَمُ ما لا تَعْلَمُون»
«و چون پروردگارت به فرشتگان گفت: من ميخواهم، به طور مستمر، در زمين جانشينى بيافرينم؛ گفتند: در آن جا مخلوقى پديد مىآورى كه تباهى كند و خونها بريزد؟ با اين كه ما تو را به پاكى مىستائيم و تقديس مىگوييم؟ گفت من آن چه ميدانم كه شما نميدانيد»
آیه ۵۰ سوره بقره
✍🏻 وجه استدلال به آیه :
در آیه مبارکه لفظ جاعل که اسم فاعل است بدون الف و لام استفاده شده است و در لفظ خلیفه عمل نصب انجام داده است.
بر اساس ادبیات عرب و تصریح علمای علم صرف و نحو اسم فاعل هرگاه بدون الف و لام و عمل نصبی انجام داده باشد استمرار را می رساند :
هادی نهر در این باره می نویسد :
نحویها بسیار زیاد درباره دلیل عمل کردن اسم فاعل صحبت کردهاند [و گفته اند که] هر دو [فعل و اسم فاعل] دلالت بر حدوث، تجدد و استمرار دارند؛ علاوه بر این که در معنا و لفظ، که نحویها به آن اشاره کردهاند، نیز شباهت دارند»
📚 النحو التطبيقي وفقا لمقررات النحو العربي في المعاهد و الجامعات العربية، ج 2، ص 897.
سکاکی نحوی و ادیب مهم اهل سنت می نویسد :
اسم فاعل هر طور که باشد چه مفرد باشد یا مثنی یا جمع مکسر یا جمع سالم، چه نکرده باشد در تمام صورتهای قبلی و چه معرفهی ظاهری باشد یا تقدیری، چه مقدم باشد و چه موخر، عمل فعل معلوم خودش، که مضارع است را انجام میدهد البته هنگامی که یکی از دو زمان فعل مضارع [حال یا آینده] را داشته باشد یا دلالت بر استمرار نماید.»
📚 مفتاح العلوم ص 197.
عفیف دمشقیه نیز می نویسد :
اسم فاعلِ تنویندار همیشه نصب میدهد و اساسا محدود به زمان خاصی نیست به خاطر این که در آن معنای استمرار وجود دارد.
📚 خطى متعثرة على طريق تجديد النحو العربي (الأخفش - الكوفيون) ص 140.
حتی احمد بن قاسم الصباغ مصری عالم اهل سنت رساله ای مستقل به نام رسالة في إسم الفاعل المراد به الإستمرار في جميع الأزمنة یعنی رساله ای در اسم فاعلی که مراد از آن استمرار در همه ی زمانهاست - نوشته است.
آلوسی مفسر مشهور سلفی نیز ذیل این آیه می گوید:
ولم تزل تلك الخلافة في الإنسان الكامل إلى قيام الساعة وساعة القيام
وبرای همیشه و تا روز قیامت و لحظه قیامت این خلافت در انسان کامل وجود دارد
📚 روح المعاني في تفسير القرآن العظيم والسبع المثاني ج 1 ص 220، ناشر: دار إحياء التراث العربي – بيروت
در نتیجه معنای آیه این گونه می شود : من همواره و به طور مستمر، در روی زمین خلیفه و جانشین قرار میدهم.
و ادعای مخالفین که امام و خلیفه باید توسط مردم انتخاب شود طبق این آیه باطل می شود و همیشه بر روی زمین خلیفه ای که خدا آن را انتخاب کرده است وجود دارد.
⁉️ سوال مهم از مخالفین الان چه کسی خلیفه خداوند است ؟
🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج
عضو شوید ⇇ عین الحياة
#مهدویت #امام_زمان
#معارف_مهدوی
🌷 اثبات وجود امام زمان از قرآن
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَكونُواْ مَعَ الصَّادِقِينَ
اى كسانى كه ايمان آوردهايد، از خدا بترسيد و با راستگويان باشيد
سوره توبه آیه 119
✍🏻 این آیه به مؤمنین امر میکند که همیشه با صادقین باشند که مراد از بودن با صادقین، صرف در کنار هم بودن نیست؛ بلکه مراد خداوند تبعیت و پیروی از این افراد است و از آنجا که دستورات قرآن الا ما خرج بالدلیل مقید به زمان خاصی است نیست و برای همه مسلمانان تا قیامت هست؛ پس ما هم امروزه باید آن صادقین که مد نظر خداوند است را بشناسیم و از آنها تبعیت و پیروی کنیم و این امر به پیروی و اطاعت از صادقین به صورت مطلق است و اطاعت مطلق اقتضاء عصمت صادقین را دارد؛ پس بايد در هر زمان افرادي صادق و معصوم باشند كه ما بتوانیم از آنها پیروی کنیم
جصاص مفسر اهل سنت ذیل این آیه می گوید:
این آیه دلالت میکند بر لزوم تبعیت کردن و اقتداء به صادقین
📚 أحكام القرآن ج 4 ص 371، تحقيق : محمد الصادق قمحاوي ، ناشر : دار إحياء التراث العربي - بيروت – 1405هـ.
فخر رازی نیز می گوید :
خداوند مؤمنین را امر کرده است که با صادقین باشند و وقتی که بودن با صادقین واجب باشد؛ پس باید این صادقین در هر زمانی وجود داشته باشد... منظور از این آیه امر به موافقت و تبعیت از صادقین و نهی از جدایی از صادقین است و این مشروط به وجود صادقین است و چیزی که تمام نمیشود واجب مگر به وسیله آن، پس آن چیز هم واجب است؛ پس این آیه دلالت بر وجود صادقین میکند... پس آیه دلالت میکند بر این که کسی که جائز الخطا است واجب است که از کسی که واجب العصمۀ هست تبعیت کند و این افراد کسانی هستند که خداوند حکم کرده است که آنها صادقین باشند؛ پس این دلالت میکند بر این که بر انسان جائز الخطاء واجب است که همراه کسی باشد که معصوم از اشتباه است تا آن شخص معصوم از اشتباه مانع شود از اشتباه کردن انسان جائز الخطا و این معنی در تمامی زمانها پایدار است؛ پس حصول آن در هر زمانی واجب است
📚 التفسير الكبير أو مفاتيح الغيب ج 16 ص 175 و 176، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت، الطبعة: الأولى، 1421هـ - 2000م
⁉️ سوال از مخالفین : طبق نص صریح آیه قرآن و اعتراف علمای شما باید در هر زمان صادقینی که معصوم هستن باشند و لازم است شما از آنها تبعیت کنید خب صادقین زمان الان چه کسی است ؟ شما از کدوم فرد معصومی الان تبعیت می کنید ؟؟
🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج
عضو شوید ⇇ عین الحياة
32.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ پاسخ به شبهه #آقامیری در مورد به روز شدن احکام
🔊 حجتالاسلام عباسی
🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج
عضو شوید ⇇ عین الحياة
#امامت الهی
📌 امامت و خلافت الهی از قرآن (3)
یکی دیگر از آیاتی که ثابت می کند امامت دست خداوند است و نه دست انسان آیه زیر است که خداوند
وَالَّذِينَ يقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّياتِنَا قُرَّةَ أَعْينٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا
پروردگارا ! از همسران و فرزندانمان مايه روشنی چشم ما قرارده، و ما را برای پرهيزگاران پيشوا گردان
سوره الفرقان آیه ۷۴
اين آيه به دنبال آياتی واقع شده كه مهم ترين اوصاف بندگان خالص خدا ( عباد الرحمن) را بيان می كنند و آخرين صفات آنها با توجه همت بلند شان اين است كه مقام امامت را از خداوند در خواست می كنند؛ لذا در مقام دعا می گويند:
«پروردگارا! از همسران و فرزندانمان مايه روشني چشم ما قرارده، و ما را برای پرهيزگاران پيشوا گردان
✍🏻 وجه استدلال به آیه :
در اين آيه، دعا کردن امامت برای خود از صفات بندگان خالص ذکر می کند
در این كلمه «واجعلنا» به كار رفته و توسط آن امامت بر متقيان از خداوند در خواست شده است. از اينجا روشن می شود كه مقام امامت يك مقام الهی است و جعل و نصب شخص نيز به اين مقام به دست خدا است؛ زيرا اگر به دست انسان بود، اين درخواست از خدا معنی نداشت.
ابو القاسم نیشابوری مفسر اهل سنت ذیل این آیه می نویسد :
(وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَاماً) الإمام مَنْ يُقْتَدي به ولا يَبْتَدِع. ويقال إن الله مدح أقواماً ذكروا رتبة الإمامة فسألوها بنوع تضرع، ولم يدَّعوا فيها اختيارهم؛ فالإمامةُ بالدعاء لا بالدعوي.
امام كسی است كه به او اقتداء می شود و مقام امامت از نزد خود ساخته نمی شود. و گفته می شود كه خداوند گروهی را كه در خواست رتبه امامت بودند مدح كرده آنها امامت را با نوعی تضرع از خدا خواستند و اختيار داشتن در جعل امامت را برای خود ادعا نكردند. پس امامت با در خواست است نه با ادعا.
📚 تفسير القشيري المسمي لطائف الإشارات، ج2، ص152، تحقيق: عبد اللطيف حسن عبد الرحمن، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت /لبنان، الطبعة: الأولي، 1420هـ ـ 2000م.
🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج
عضو شوید ⇇ عین الحياة
19.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
⁉️ پاسخ به شبهه ناقص العقل بودن #زنان در #نهجالبلاغه
🔊 استاد محمدی
🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج
عضو شوید ⇇ عین الحياة
#معرف_مهدوی
#مهدویت
🌷 آیات مهدوی (3)
هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ
او كسى است كه پيامبر خود را براى هدايت مردم فرستاد، با دينى بر حق، تا او را بر همه دينها پيروز گرداند
سوره توبه آیه 33 ، سوره صف، آیه 9 و سوره فتح آیه 28
امام صادق صلی الله علیه درباره این آیه فرموده اند : زمانی که قائم خروج کند، هیچ کافر و مشرکی به خدای بزرگ باقی نمیماند؛ مگر این که از خروج امام زمان صلوات الله علیه کراهت دارد و ناراحت است.
📚 تفسير العياشي ج 2 ص 87، تحقيق: تحقيق وتصحيح وتعليق: السيد هاشم الرسولي المحلاتي، ناشر: المكتبة العلمية الإسلامية – طهران
در تفسیر ثعلبی سنی آمده است :
سيظهر دينكم على الأديان
در آینده دین شما بر همه ادیان چیره خواهد شد.
📚 الکشف و البیان ج ۹ ص ۸ تحقيق: الإمام أبي محمد بن عاشور، مراجعة وتدقيق الأستاذ نظير الساعدي، ناشر: دار إحياء التراث العربي - بيروت، الطبعة: الأولى، 1422هـ-2002م.
فخر رازی مفسر مشهور اهل سنت نیز می گوید :
وقال السدي ذلك عند خروج المهدي لا يبقى أحد إلا دخل في الإسلام أو أدى الخراج
سدی در رابطه با این آیه گفته است که این وعده هنگام خروج مهدی است، هیچ کسی باقی نمیماند مگر این که داخل اسلام شود یا خراج دهد
📚 التفسير الكبير أو مفاتيح الغيب ج 16 ص 33، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت، الطبعة: الأولى، 1421هـ - 2000م.
🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج
عضو شوید ⇇ عین الحياة
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
❣️ هدیه #امیرالمومنین صلی الله علیه
🍃 دعای استغفار امير المؤمنين (ع) جهت فزونی روزی و اولاد
🔊 نظر #آیت_الله_قزوینی درباره این دعا
🔗 متن دعای استغفار (کلیک کنید)
🔗 لینک پی دی اف (کلیک کنید)
🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج
عضو شوید ⇇ عین الحياة
✍🏻 پاسخ خلاصه و مختصر به شبهه اهل سنت
🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج
عضو شوید ⇇ عین الحياة
May 11
#امامت_الهی
📌 امامت و خلافت الهی در قرآن (4)
یکی دیگر از آیات اثبات عقیده شیعه و مهم ترین آیات در این موضوع است آیه ذیل است :
وَإِذِ ابْتَلَي إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَاماً قَالَ وَمِن ذُرِّيَّتِي قَالَ لاَ يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ.
(به خاطر آوريد) هنگامي كه خداوند، ابراهيم را با وسايل گوناگوني آزمود. و او به خوبي از عهده اين آزمايشها برآمد. خداوند به او فرمود: «من تو را امام و پيشواي مردم قرار دادم!» ابراهيم عرض كرد: «از دودمان من (نيز اماماني قرار بده!)» خداوند فرمود: «پيمان من، به ستمكاران نمي رسد! (و تنها آن دسته از فرزندان تو كه پاك و معصوم باشند، شايسته اين مقامند)
سوره بقره آیه ۱۲۴
برای اثبات عقیده شیعه به دو قسمت از آیه میتوان استدلال کرد :
✍🏻 بخش اول : خداوند خود ابراهيم را به مقام امامت نصب كرده است
جمله: «إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَاماً» به صراحت روشن می سازد كه نصب مقام « امامت» تنها به دست خداوند است نه به دست انسان؛ زيرا در اين جمله خداوند جعل را به خودش نسبت داده و آن را يك هديه الهی برای انسان می داند.
✍🏻 بخش دوم : امامت عهد الهی است، كه به غير معصوم نمی رسد ! و معصوم را جز خدا نمی شناسد :
برای این مطلب باید اثبات شود که منظور از عهد ذکر شده در آیه مبارکه همان امامت است نه نبوت که در اینجا به اقوال علما و مفسرین اهل سنت اشاره می کنیم :
محمد بن جریر طبری از مفسران به نام از مجاهد نقل می کند :
«لاَ يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ» قال: لا يكون إماماً ظالماً.
«پيمان من به ظالمان نمی رسد»، يعنی امام ظالم نيست.
📚 جامع البيان عن تأويل آي القرآن،ج1، ص738، ناشر: دار الفكر، بيروت - 1405هـ
ابن جوزی حنبلی نیز هفت قول را در رابطه با مفهوم عهد ذکر می کند : امامت، اطاعت، رحمت، دین، نبوت، امانت که بعد از نقل این هفت قول، قول اول امامت را برای مفهوم عهد در آیه درست تر میداند.
وفي العهد هاهنا سبعة أقوال: أحدها: أنه الإمامة، رواه أبو صالح عن ابن عباس، وبه قال مجاهد، وسعيد بن جبير. والثاني: أنه الطّاعة، رواه الضّحّاك عن ابن عبّاس. والثالث: الرّحمة، قاله عطاء وعكرمة. والرابع: الدّين، قاله أبو العالية. والخامس: النّبوّة، قاله السّدّيّ عن أشياخه.
والسادس: الأمان، قاله أبو عبيدة. والسابع: الميثاق، قاله ابن قتيبة، والأوّل أصحّ.
📚 زاد المسير في علم التفسير، ج 1، ص108، ناشر: المكتب الإسلامي - بيروت، الطبعة: الثالثة، 1404هـ
شوکانی عالم مشهور نیز بعد ذکر چندین قول برای مفهوم عهد، امامت را مفهوم درست آن میداند :
و اختلف في المراد بالعهد فقيل: الإمامة و قيل: النبوّة... والأوّل أظهر كما يفيده السياق .
در اين كه مراد از «عهد» چيست اختلاف است. گفته اند مراد از آن، امامت است و... قول اول ظاهر تر است؛ چنانچه سياق كلام مفيد همين قول است.
📚فتح القدير الجامع بين فني الرواية والدراية من علم التفسير، ج 1، ص160، ناشر: دار الفكر - بيروت
و در آخر سخن مرحوم شیخ طوسی ( رضوان الله تعالی علیه ) را در تبیین چگونگی استدلال به این برای امامت الهی متذکر می شویم :
شيعيان به اين آيه استدلال كرده اند كه مقام «امامت» جدای از مقام «نبوت» است؛ زيرا خداوند حضرت ابراهيم را (در اين آيه) هنگامي مورد خطاب قرار داد كه او نبی بود و به او فرمود: او را به زودی امام قرار می دهد تا پاداشی باشد بر اتمام امتحان هایی كه از او گرفته شده است. و اگر او در همان وقتی كه نبی بود، امام هم بود؛ اين كلام خدا معنی نداشت. پس اين آيه دلالت دارد كه منزلت امامت جدای از نبوت است و همانا خداوند اراده كرده كه اين مقام را برای ابراهيم قرار بدهد.
📚 التبيان في تفسير القرآن، ج1، ص449، تحقيق: تحقيق وتصحيح: أحمد حبيب قصير العاملي، ناشر: مكتب الإعلام الإسلامي، الطبعة: الأولي، 1409هـ.
🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج
عضو شوید ⇇ عین الحياة
🌺 #حدیث
امام صادق (علیهالسلام) فرمود:
يسأَلُ المَيِّتُ في قَبرِهِ عَن خَمسٍ: عَن صَلاتِهِ، وزَكاتِهِ، وحَجِّهِ، وصِيامِهِ، و وِلايَتِهِ إيّانا أهلَ البَيتِ.
از مُرده در قبر درباره پنج چيز سؤال مىشود: نمازش، زكاتش، حجّش، روزهاش و ولايتش نسبت به ما اهل بيت.
📚الكافي ج۳ ص۲۴۱ ح۱۵
🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج
عضو شوید ⇇ عین الحياة
#نقد_یمانی
📌 توهین احمد بصری مدعی یمانی به امیرالمومنین
✍🏻 احمد بصری مدعی یمانی که ادعا می کند وصی و فرستاده امام زمان است و خود را امام سیزدهم معرفی می کند می گوید:
سوال/109:آيه والعصر ان الانسان لفي خسر به عصر سوگند که انسان هميشه در زيان است به چه معني است؟
جواب: اميرالمومنين همان انسان است و او در خير و زيان است
📚 متشابهات ج3 ص62
نعوذ بالله از این بهتان کفار و زنادقه !!!
در صورتی که امام صادق صلی الله علیه می فرمایند : منظور از انسان هميشه در زيان دشمنان ما اهل بیت است یعنی احمد بصری
⁉️ ببینم اتباع احمد بصری باز هم چه توجیهی برای امام خود خوانده خود دارند ؟؟ و بیایند از کفر احمد دفاع بکنند !!!
🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج
عضو شوید ⇇ عین الحياة
.
#نقد_ملحدین
.
⁉️ #شبهه #ملحدین : چرا در اسلام ازدواج های فامیلی که در اخر منجر به مشکلاتی همچون معلول شدن و بیماری فرزند می شود مجاز شمرده شده ؟؟
الف ) قرار نیست هرچی حلال باشه مفید باشه بلکه بعضی مواقع به خاطر مصالحی حلال شده است مثلا طلاق که حتی بعضی مواقع منجر به بیماری روانی فرزندان و کودکان میشود حلال شمرده می شود.
ب ) ازدواج های فامیلی نیز مصالحی دارد که به چند دلیل اشاره می کنیم :
👈 برای مثال قبایل هایی که در مکان های محدودی زندگی می کنند و نمی توانند به شهرهای بزرگ و ... بروند و در آنجا به دنبال دختر و پسر برای فرزندان خود بگردن اگر ازدواج های فامیلی جایز نبود باید همچین افرادی چه کار کنند و با چه کسی ازدواج کنند ؟
👈 برای مثال فامیل هایی که دارای اخلاق و یا بیماری خاصی هستند و دیگران حاضر نیستند با آنان وصلت کنند چی کار باید بکنند و باید با چه کسی ازدواج کنند ؟
👈 بعضی از طوایف دارای فرهنگ های خاصی هستند و بقیه نمی توانند فرهنگ آنان را تحمل کند اینان باید چه کاری کنند و با چه کسی ازدواج کنند ؟
و هزاران دلیل دیگر ...
ج ) اگر بخواهیم از لحاظ علمی این مسئله را بررسی کنیم همیشه دلیل تولد فرزندان ناقص ازدواج فامیلی نیست بلکه ممکنه تغذیه نامناسب یا رعایت نکردن بهداشت و ... هست.
اما در ازدواج های فامیلی هم فقط کسانی فرزندانشان معلول یا ناقص به دنیا می آیند که حامل ژن های معیوب هستند که در ازدواجهای فامیلی احتمال بروز و ظاهر شدن ژن معیوب در فرزند بیشتر است.
که طبق سایت های پزشکی احتمال بروز ژن معیوب در ازدواج های بیگانه ۲ الی ۳ درصد است ولی در ازدواج های فامیلی ۵ الی ۶ درصد است به سخنی دیگر کسانی که حامل ژن های معیوب هستند بسیار کم هستند و احتمال سالم بودن فرزندانشان در ازدواج های بیگانه ۹۷ درصد است و در ازدواج های فامیلی ۹۳ درصد است که احتمال بیماری فرزند در ازدواج ها بسیار بسیار بسیار کم است.
📚 منبع : کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحد ( کلیک کنید )
🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج
عضو شوید ⇇ عین الحياة
29.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#مناظره
🔥 مناظره شیعه علوی با مولوی اهل سنت : چه کسی بعد از پیامبر جانشین ایشان است ؟؟
💪 حتما ببینید و برای دیگران بفرستید و از شیعه بودنتون لذت ببرید
🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج
عضو شوید ⇇ عین الحياة
.
📌 شیعیان اولین کسانی که درباره علم رجال کتاب تألیف کردن !
عبیدالله بن ابی رافع کاتب حضرت امیرالمومنین صلی الله علیه صاحب کتاب رجال ابن ابی رافع کتابی با عنوان تسمية من شهد مع اميرالمؤمنين الجمل و صفين و النهروان من الصحابة تالیف کردند.
✍🏻 در صورتی که اهل سنت به پیروی از خلفای زمانشان احادیث پیامبر را نمینوشتند چه برسد به اینکه در باب علم رجال کتابی تالیف کنند !!!
ذهبی عالم اهل سنت می نویسد :
◾️ أن الصديق جمع الناس بعد وفاة نبيهم فقال إنكم تحدثون عن رسول الله (ص) أحاديث تختلفون فيها والناس بعدكم أشد اختلافا فلا تحدثوا عن رسول الله شيئا فمن سألكم فقولوا بيننا وبينكم كتاب الله فاستحلوا حلاله وحرموا حرامه.
▫️ابابکر مردم را بعد از وفات پیامبر صلي الله عليه وآله جمع کرد و گفت: شما روایاتی را از پیامبر نقل می کند که در آن اختلاف دارید و مردم بعد از شما بیشتر اختلاف می کنند. از پیامبر چیزی نقل نکنید و هر کسی از شما سوالی کرد، بگویید: بین ما و شما کتاب خدا است. حلال خدا را حلال و حرام خدا را حرام کنید !!
📚 تذکرة الحفاظ، ج 1 ص 2
✍🏻 در زمانی که خلفا نوشتن احادیث پیامبر را منع کردند و اهل سنت به احادیث پیامبر اهمیت نمیدادند شیعیان نه تنها به احادیث پیامبر اهمیت میدادند بلکه حتی در باب علم رجال کتابی تالیف کردند تا صحت احادیث پیامبر را بشناسند !!!
🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج
عضو شوید ⇇ عین الحياة
📌 اعتراف ام المومنین ام سلمه درباره ایه تطهیر
👤 طحاوی از بزرگان اهل سنت با سند معتبر از ام سلمه نقل می کند که فرمودند :
خداوند آیه تطهیر را نازل کرد و در خانه کسی نبود مگر جبرییل و علی و فاطمه و حسن و حسین، پس از پیامبر پرسیدم آیا من هم از اهل بیت مذکور در آیه هستم. پیامبر فرمودند تو در نزد خدا بر خیر هستی ( یعنی جزو این آیه نیستی ) . ام سلمه فرمودند : ایکاش که پیامبر گفته بود بله، که برای من محبوب تر از هر چیزی بود که خورشید بر آن طلوع و غروب می کند.
📚 الطحاوي الحنفي ، ابوجعفر أحمد بن محمد بن سلامة (متوفاى321هـ)، شرح مشكل الآثار، ج 2 ص 244، تحقيق شعيب الأرنؤوط، ناشر: مؤسسة الرسالة - لبنان/ بيروت، الطبعة: الأولى، 1408هـ - 1987م.
🔺 این سخن ام المومنین ام سلمه در جواب کسانی هست که به زور میخوان همسران پیامبر رو داخل این آیه بکنند.
🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج
عضو شوید ⇇ عین الحياة