✅ قرآن درمان تمام درد ها
🔶استاد علی صفایی حائری:
قرآن كتابى است كه براى هر درد، درمانى دارد. و كتابى است كه براى هركس هدايتى دارد و شفايى مىآورد.
براى يك بيمار، گاهى بيش از يك آيه لازم نيست. اگر تمام قرآن را بررسى كند و اين آيه را كنار بگذارد، درمان نخواهد شد و شفايى نخواهد گرفت و اگر فقط همين يك آيه را ببيند و همان آيه برايش تلاوت شود و در آن تدبر كند، از آن بهره خواهد گرفت و راهش را خواهد يافت.
آنچه در قرآن از آن ياد شده، تلاوت آيههاست. و آنچه مانع گمراهى است،به شهادت قرآن دو چيز است:
وَ كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللّهِ وَ أَنْتُمْ تُتْلى عَلَيْكُم آياتُ اللّه وَ فيكُم رَسُولُه. ١چگونه كفر مىورزيد در هنگامى كه آيهها بر شما تلاوت مىشود و رسول در ميان شما هست. مانع از كفر ورزيدن و گمراهى همين تلاوت آيهها و وجود رسول است و همين است كه پس از رسول،بايد رسول، جانشينى بيابد كه همراه قرآن و تلاوت آيهها باشد و از گمراهى جلوگيرى نمايد.
📚 روش برداشت از قرآن، صفحه 24
🌿 @einsad
✅در اين ماه #رمضان بايد دلهايمان را مطالعهاى بكنيم، شايد...
🔶استاد علی صفایی حائری:
در اين ماه رمضان بايد دلهايمان را مطالعهاى بكنيم، شايد يك جمع بندى مناسبى براى اين ماه باشد. بايد ببينيم كينههاى ما نسبت به مؤمنين، نسبت به دوستان، از چه نوع است. آيا «لِلّه» است؟ در دعا داريم كه: «خدايا! تو كينهها را ببر، مگر آن كينه و غِلّى كه به خاطر تو باشد».
بايد ببينيم كه كينههاى ما به خاطر چيست؟آيا براى اينكه دعوتمان نكردند يا ديرتر به ما گفتند يا چايى خوب به ما ندادند يا...
اين كينههاباعث محروميتهاست. اين سوء ظنها و بدگمانىها باعث محروميتهاست؛ چه به خدا و چه به بندگان خدا.
آيا ما به خدا بدبين نيستيم؟ يعنى خدا را مهربان و رحيم مىبينيم، نزديك مىبينيم، مجيب مىدانيم، ته دلمان در پروندۀ خدا سياهى ننوشتهايم؟ راستى آيا مسبِّح هستيم؟
وقتى همۀ اين بارشها باشد ولى ظرف من واژگون باشد، چه حاصلى به دست مىآورم؟ در روايت آمده است كه اگر به مقدار كمى كينۀ مؤمنى در دل تو باشد، به اندازۀ سالهاى نورى، بوى بهشت را نخواهى شنيد و نخواهى يافت.
📚 بهار رويش (مروری بر دعاهای ورود و وداع ماه رمضان)، صفحه 33
🌿 @einsad
هدایت شده از مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
🖼 #عکسنوشت
🖤 ای دل از دست رفته، چه مى خواهی؟؟!!
❇️ اين فرصت و اين هم آغوش باز و اين هم انتظار بازگشت؛ «لَوْ عَلِمَ الْمُدْبِرُونَ عَنّى كَيْفَ انْتِظَارِى لَهُمْ وَ اشْتِيَاقِى الَى تَرْكِ مَعَاصِيهِمْ لَمَاتُوا شَوْقاً بِىْ وَ تَقَطَّعَتْ أَوْصَالَهُمْ عَنْ مَوَدَّتِى »🔅
🗯 در تمام لحظات، دعوتى هست و فريادهايى هست.
اين صداى اوست و اين ماييم كه بايد لبّيك بگوييم.
ما اين فريادها را نمى شنويم.
چشم ها و گوش هاى ما تربيت نشده اند.
ما احساس تربيتى و نياز به تحولى در اين حواس و جوارح نداريم.
➰〰〰〰〰〰〰〰〰➰
🔅 اگر اينها كه به من پشت كرده اند و از من بريده اند، مى دانستند كه چگونه در انتظارشان هستم و چگونه مشتاق بازگشت شان هستم و چگونه مى خواهم كه عصيان ها را رها كنند، از شوق من مى مردند و رگهاى گردنشان از فشار عشق من پاره پاره مى شد. (جامع السعادات، ج ٣، ص ١٠٣)
📚 #بهار_رویش ( ص۱۸).
🖌 استاد #علی_صفایی_حائری
⭕️ @EinSadTehran
✅ #معلم خوب
🔶استاد علی صفایی حائری:
مدرسه، معبد است و معلم عابد و كارش، عبادت ...، اگر محركش خدا باشد و قصدش پيش بردن انسانها،به سوى اللّه و اگر نيّتش نزديكتر كردن خويش و ديگران باشد، در هر مرحله به طرف خالق هستى (قربة الى اللّه). معلم بايد بيش از هر كس، صداقت داشته باشد؛ چون الگو است، چون اسوه است. و صدق، چيزى نيست جز هماهنگى ميان حرف و عمل و نيّت. معلم خوب، چون خدا را دوست دارد، خلق خدا را نيز دوست دارد و فرزندان خلق را عاشق است. او فقط يك آشنا نيست، كه دوست است و مىگويند: دوست تو، كسى است كه تو را براى خودت مىخواهد. و دشمن تو، كسى است كه تو را براى خودش مىخواهد. و انسان عاشق خدا، خودش و ديگران و همه هستى را براى خدا مىخواهد و در اين مرحله است كه انسان به اخلاص مىرسد.
📚 #تربیت_کودک ص۱۶
🌿 @einsad
✅ روز معلم مبارک🌹
🔶استاد علی صفایی حائری:
كاش همۀ معلمهاى ما،به آن درجه از صميميت و ايمان و صداقت مىرسيدند كه شاگرد را حقيقتاً همچون فرزند خود، همراه خود و همگام خود حس مىكردند. درسشان زمزمۀ محبت بود و فريادشان خطاب به شاگرد اين كه:
اى همگام...
دستهايت را با قلم مىفشارم تا تپش ايمان را احساس كنى
چشمهايت را، با ديدگانم پيوند مىزنم تا پلى از اعتماد بسازم به هستى
سوگند كه هستيم را در راه هستى دادن نثار خواهم كرد
هستيم را در راه هستى دادن نثار خواهم كرد
📚 #تربیت_کودک ص۲۶
🌿 @einsad
✅ #خدیجه سلام الله علیها
🔸 استاد علی صفایی حائری
✅ خديجه چه كرده كه اين گونه در دل رسول(ص) نشسته؛ تا آنجا كه عايشه حتى پس از مرگ بر او حسادت مىبرد؟ من از اين سؤال سمج نمىتوانم دامن جمع كنم. اين همه ارزش آيا از معرفت و شناخت و يا عشق و ايمان و يا عمل و تقوا، از كدامين ريشه، سر برگرفته؟ ريشهها را بايد در جايى ديگر جست؛ چون حتى تقوا توشهى راه است. و توشه براى رفتن كافى نيست. و همانطور كه گذشت، حتى عصمت، كفاف اين مقصد بلند و راه دراز را نمىدهد و تحليلى ديگر مىخواهد.[1]
✅...با اين نگاه، مىتوانى بلوغ و تماميت خديجهى كبرى و فاطمهى زهرا را بفهمى؛ كه خديجه در برابر رسول خدا براى خودش حدى نگذاشت و سهمى نگرفت و فاطمه(س) در برابر ولىّ رسول خدا، از تمامى توانش كمك گرفت و سينه و صورت نيلى گرفت، ولى رخ از مولى نهان كرد و چهره به او نشان نداد.[2]
✅ همانطور كه بارِ رسالتِ رسول بر دوش ابوطالب و جعفر و مصعب و جمعى ديگر بود و به وسيله آنها رسالت رسول گسترده و پخش شد، با مال خديجه و ثروت او نيز پيوند خورد و هنگامى هم كه آن ثروت تمام شد، نوبت ديگران است تا شروع كنند و در زمين بگردند و منبعى براى توليد و برداشت، داشته باشند.[3]
✅ وفا و صفا و فناى خديجه، او را محبوبترين در وجود رسول مىسازد. تا آنجا كه هميشه او را پيش چشم دارد تا آنجا كه عايشهى جوان با تمامى اقتدار و اعتماد به نفسش، حتى پس از مرگ خديجه، به حسادت مبتلا مىشود؛ چون مىبيند در زبان و چشم و دل رسول جايى براى جلوهى او نيست. و بالاتر از حسادت به شماتت مىپردازد كه چرا اين قدر به ياد كسى هستى كه خداوند بهتر از او را به تو داده است. تا آنجا كه رسول برمىآشوبد و تأكيد مىكند كه بهتر از خديجه را به دست نياورده است.[4]
.....................................
📚 1- روزهاى فاطمه(س)، ص: 15
📚 2- روزهاى فاطمه(س)، ص: 17
📚 3- حركت، ص: 205
📚 4- تطهير با جارى قرآن(2)، ص: 348
🌿 @einsad
4_5868306527688851772.mp3
33.93M
✅ #شرح_دعای_ابوحمزه_ثمالی 1⃣
🔶 #کلام استاد علی صفایی حائری
🌿 @einsad
هدایت شده از فینال فینالی
با سلام و عرض ادب و احترام، خدمت اهالی گروه:
سعید صفایی حائری هستم.
در روزهایی که گذشت، و در دورانی که ویروس تازه وارد، ارتباطات و تعاملات را به غایت محدود کرده بود؛ انتشارات لیله القدر با همکاری انتشارات ذکرا، با وجود محدودیتهایی که در امور اجرایی، چاپ و فروش داشت؛ فعالیتهای کاری خود را در زمینه های دیگر متمرکز کرد و در پی آن، و پس از پیگیریها و رایزنیهای زیاد، موفق به سرانجام رساندن بعضی از طرحهای طراحی شده در اتاق فکر مجموعه شد.
ان شاء الله و به یاری امام عصر (عج) در پیشبرد اهداف مجموعه، ثابت قدم بمانیم و ماجور.
مسابقه بزرگ کتابخوانی روبیکیو«شیرازه»، مسابقهایست که در چهار هفته متوالی از شبکه سوم سیما، در ماه مبارک رمضان و بعد از ماه مبارک، برگزار میشود.
خداوند را شاکریم که توفیق حاصل شد در پرداختن به کتاب اخبات، در این مسابقه سراسری.
زمان پخش مسابقه در رابطه با کتاب اخبات: روزهای چهارشنبه، شبکه سوم سیما، بعد از اخبار ساعت ۲۲:۰۰
ان شاء الله زمان پخش اولین جلسه، در همین گروه اعلام میشود.
ما خدمتگزاران شما در مجموعه انتشارات لیله القدر و ذکرا، محتاج دعای خیر همه عزیزان هستیم.
4_5873066090187194687.mp3
31.06M
✅ #شرح_دعای_ابوحمزه_ثمالی 2⃣
🔶 #کلام استاد علی صفایی حائری
🌿 @einsad
✅ از قطار #رمضان جا نمانیم!
🔸 استاد علی صفایی حائری
انسان میبیند رمضان دارد میرود؛ مثل قطاری که آخرین واگنش رسیده است و ما هم در راهی ماندهایم که حتی امید معجزهای در آن نیست. اگر سوار نشویم، تنهایی است!
من یادم نمیرود که یک احساس عجیبی از حرکت ماشینها یا قطارها از کودکی در ما بود؛ چون شنیده بودیم که اگر به قطار دیر برسیم، میرود، بعد هم مشکلاتی پیش میآید. آنقدر رفتنِ قطار رنجمان میداد که ما حتی از قطار پایین نمیآمدیم، گاهی هم که پایین میآمدیم خیلی فاصله نمیگرفتیم. گاهی هم فکر میکردیم که اگر قطار رفت به کجای آن بچسبیم!
حال که قطار رمضان، لحظهها و روزها و شبهایش دارد میگذرد، ما اگر جا ماندیم و نرسیدیم، محرومیم و ملعونیم...
📚 بهار رویش، ص 127
🌿 @einsad
🔰 میلاد امام حسن مجتبی (علیه السلام)
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
▶️https://instagram.com/ali.safaeihaeri
🔰میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام
🔶🔸امشب،
شام ولادت حضرت مجتبى (ع) است
و سزاوار است
كه بعد از پانزده روز از ماه رمضان،
انسان به دنبال معنايى و تولّد حقيقتى در وجود خود باشد.
به دنبال نكته ها و جوانه هايى بگردد و ببيند كه چه چيزى در وجود اوست؛
🔸چون حتى مرحله اوّلى كه در دعا و مناجات خمسةعشر مطرح مى شود،
كه مرحله توبه است،
بعد از مرحله اى از اجتباء و عنايت حق است.
🔸در آيات راجع به آدم نيز آمده است؛
«عَصَى آدَمُ رَبَّهُ فَغَوَى ثُمَّ اجْتَبَاهُ رَبُّهُ فَتَابَ عَلَيْهِ وَ هَدَى»؛
يعنى تا يك مرحله از اجتباء و انتخاب و عنايت حق همراه آدم نباشد،
حتى توبه او هم تحقّق پيدا نمى كند و قدمى برنمى دارد.
🔸مراحلى هم بعد از اجتباء مطرح است كه:
«وَ كَذلِكَ يَجْتَبِيكَ رَبُّكَ وَ يُعَلِّمُكَ مِنْ تَأْوِيلِ الْاحَادِيثِ وَ يُتِمُّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكَ ...».
🔷🔹انشاءاللَّه در طلوع تولّد حضرت مجتبى عنايتى بشود
كه اجتبايى، توجّهى، از خاك برداشتنى باشد
تا ما توبه كنيم و او هم به سمت ما توبه كند.
توجّه و عنايتى كند و توبه ما را بپذيرد.
🔹و «تُبْنَا الَيْهِ»؛
بازگشت و توبه ما به سمت حق،
با «تَابَ عَلَيْهِ وَ هَدَى»؛
بازگشت و توبه حق بر ما و هدايت او همراه باشد
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب فوز سالک،ص ۱۱۶
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
▶️https://instagram.com/ali.safaeihaeri
🔰 در ماه مبارک رمضان چه دعایی بخوانیم بهتر است ؟
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
▶️https://instagram.com/ali.safaeihaeri
🔰در ماه مبارک رمضان چه دعایی بخوانیم ؟
🔶🔸دعاها
بايد مطابق نيازها باشد،
نه اينكه ببينيم چه كسى چه دعايى كرده و چه كسى در كجا چه جمله اى گفته،
من هم همان را بگويم.
🔸آنها كه در دعايشان نمك غذا را مى خواسته اند،
ممكن است همه چيز را گرفته بودند؛
🔸اما ما كه خودمان را از دست داده ايم، چطور مى توانيم به نان و ... قانع شويم؟
و تنها به نانى و درمانى از او اكتفا كنيم و تنها خانه و زندگى از او بخواهيم ...؟
🔸 خلاصه در اين ماه،
همراه صيامى كه داريم،
بايد تفكرى و محاسبه اى هم داشته باشيم
تا ايمان ما قوى شود
و قلب ما از عشق او سرشار.
و در اين محاسبه هاست
كه بايد ببينيم چه كسانى در دل ما آمده اند،
چه كينه ها و دشمنى هايى در دل ماست، چه محبتهايى در دل ماست
و چرا هست؟
چه ترس هايى؟ ترس از بى پولى، ترس از فقر؟ ترس از اينكه نكند فلانى از من جدا بشود؟
🔸اينها بايد محاسبه شوند.
🔸اين مراحل كه تمام شد
و انسان به عمل رسيد
و در عمل هم كمبودى نداشت،
❇️ در آن موقع قرب حق است كه انسان را ارضا مى كند.
🔸 در اينجاست كه به نماز مى ايستد و ذكر حق است كه ارضايش مى كند.
🔸اين است كه با او خلوتى دارد.
و وقتى هم كه مى خواهد دعايى را در اين ماه كه فصل دعا ست شروع كند، بايد سنجيده و با توجه باشد.
🔸بايد ببيند كه كيست و چرا دعا مى كند؟ چون دعا، خواستن است.
🔸براى خواستن، انسان ابتدا بايد فكر كند و بعد كه نيازش مشخص شد
آن را بطلبد،
نه اينكه از همان ابتدا كه كتاب دعا را باز كرد، بخواند و رد بشود.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚بهار رویش، ص ۱۱۲
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
▶️https://instagram.com/ali.safaeihaeri
✅ انتقادات و پیشنهادات خود درباره کانال را با ما درمیان بگذارید 👇👇👇
@ad_einsad
🔰در ماه رمضان چه اعمالی را بجا آوریم ؟
🔷🔹بايد ماه رمضانشان را تقسيم كنند:
🔹در يك مرحله نياز انسان اين است
كه تمام ماه رمضان را
شب و روزش را
در كنار بزرگى باشد،
كه هم سؤال از او بشود
و هم سؤال بكند و ببيند
كه چه هست و چه بايد بكند؟
🔹 و در يك مرحله
به حدى مى رسد كه بايد شب و روزش در تنهايى و در محاسبه هاى خودش باشد،
شب هايش را با محاسبه همراه كند
و ببيند كه تا حالا چه كرده
و با چه كسى بوده است؟
🔹و در يك مرحله هم وقتى كه محاسبه ها تمام شد،
ديگر بايد حركت كند،
بايد پولى به دست بياورد و خرج كند تا بخلش برود
و يا بارى بكشد تا كهولت اش برود.
و در يك لحظه هايى از شب هم كه بايد با او باشد،
كه توجه و محاسبه اى باشد
و يا نجوا و گفت و گويى و
يا عمل و حركتى، نمازى، ذكرى، توجهى.
🔹بايد ببيند به چه چيزى نياز دارد و خودش را عادتى بار نياورد.
🔹گاهى مى بيند به جز قرآن، هر آنچه كه بخواند غلط است؛
چون كه كسرى و كمبود او عدم تسلط بر قرآن است،
لذا بايد همين را تأمين كند.
🔹 گاهى هم براى آزاد شدن خودش بايد قدمى بردارد.
مى بيند كه آزادى اش در ضربه خوردنها است،
بايد ضربه ها را طلب كند و رنجها را بخواهد تا بندها پاره بشود
و بخواهد كه:
«اللّهُمَّ إِنّى أَسْئَلُكَ أَنْتَقْطَعَ عَنَّى كُلَّمَا يَقْطَعُنِى عَنْكَ».
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 #بهاررویش ، ص ۱۱۲
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
▶️https://instagram.com/ali.safaeihaeri
خدا مومنین را حفاظت می کند.mp3
2.68M
🎙خدا از مومنین حفاظت می کند...
#پادکست_صوتی ویژه ماه رمضان
#عین_صاد
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
▶️https://instagram.com/ali.safaeihaeri
🔰شب قدر
🔶🔸 امشب شب قدر است
و قدر يك حد روحى است.
زمان ندارد،
كه تقدير حق در زمان و مكان نيست.
🔸شب قدر، مثل اسم اعظم، حد روحى ماست.
مرحله اى از معرفت ماست.
و درك شب قدر هم، به همين معناست.
🔸 شب قدر براى اين است
كه ما فرصتى براى جمع بندى
از خود و كارهاى خود داشته باشيم.
محاسبه و حسابرسى داشته باشيم،
كه آيا از خاك و چوب كمتريم؟!
🔸 بگذار «يا لَيْتَنى كُنْتُ تُراباً» را
همين امروز بگوييم،
نه روزى كه ديگر حاصلى نداريم.
🔸 يك دانه گندم را وقتى
به دل خاك مى دهند،
هفتاد برابر برمى گرداند.
🔸 پس حاصل من كو؟
شكوفه هاى من كو؟
جز كينه هاى متراكم،
جز نفرت ها، جز حسادتها
و جز توقع هاْ،
چيزى در دل من سبز نشده است.
🔸 در سوره عاديات آمده است:
قسم به حركت كه انسان راكد و ناسپاس است؛
🔸 «إِنَّ الْانْسانَ لِرَبِّهِ لَكَنُودٌ»،
بى فايده است و راه نيفتاده.
انسان جز براى ربّش براى همه چيز مى دود.
🔸 «قُتِلَ الْانْسانُ ما أَكْفَرَه» ؛
مرده باد اين انسان كه چه ناسپاس است!
🔸 در حالى كه همه هستى
به او ختم شده و پيوند خورده است.
او ثمره و ميوه همه هستى است.
📝 استاد #علی_صفایی_حائری
📚کتاب #اخبات : ص ۹۵
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
▶️https://instagram.com/ali.safaeihaeri