eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
66.7هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5841444599628824690.mp3
4.5M
🎙 سخنان استاد از لسان مبارک حجت الاسلام عالی 📚 🗣 @einsad
✅ هجرت 🔶 استاد علی صفایی حائری اگر در محیطی که هستی نتوانستی کاری انجام بدهی، باید هجرت کنی، که ماندگار شدنت به تحلیل رفتنت منتهی می‌شود. و عذر نیاور که ضعیف بودم، چون زمین خدا وسعت داشت... 📚 صراط، ص۸۱ 🌿 @einsad
كتابى است كه براى هر درد، درمانى دارد. 🔶استاد علی صفایی حائری: قرآن كتابى است كه براى هر درد، درمانى دارد. و كتابى است كه براى هركس هدايتى دارد و شفايى مى‌آورد. براى يك بيمار، گاهى بيش از يك آيه لازم نيست. اگر تمام قرآن را بررسى كند و اين آيه را كنار بگذارد، درمان نخواهد شد و شفايى نخواهد گرفت و اگر فقط‌ همين يك آيه را ببيند و همان آيه برايش تلاوت شود و در آن تدبر كند، از آن بهره خواهد گرفت و راهش را خواهد يافت. آنچه در قرآن از آن ياد شده، تلاوت آيه‌هاست. و آنچه مانع گمراهى است،به شهادت قرآن دو چيز است: وَ كَيْفَ‌ تَكْفُرُونَ‌ بِاللّهِ‌ وَ أَنْتُمْ‌ تُتْلى‌ عَلَيْكُم آياتُ‌ اللّه وَ فيكُم رَسُولُه. ١چگونه كفر مى‌ورزيد در هنگامى كه آيه‌ها بر شما تلاوت مى‌شود و رسول در ميان شما هست. مانع از كفر ورزيدن و گمراهى همين تلاوت آيه‌ها و وجود رسول است و همين است كه پس از رسول،بايد رسول، جانشينى بيابد كه همراه قرآن و تلاوت آيه‌ها باشد و از گمراهى جلوگيرى نمايد. 📚 ، ص 23 🌿 @einsad
استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
1⃣ 🔶استاد علی صفایی حائری: مربى بايد در كودك سه خصوصيت را بارور كند و اين گونه او را واكسينه نمايد: ١ - شخصيت و استقلال ٢ - حرّيّت و آزاد منشى ٣ - تفكّر و تحليل. هنگامى كه كودك شخصيت داشته باشد تقليد نمى‌كند و تحت تأثير هر حرفى و هر مكتبى و هر عقيده‌اى قرار نمى‌گيرد و هر راهى او را به خود نمى‌كشد و هر سنّتى او را در خود هضم نمى‌كند. او در برابر هر مسأله، چرايى دارد و در برابر هر عقيده، سنگرى. او بر دريچۀ قلبش نشسته، نمى‌گذارد چيزى آن را اشغال كند و چيزى آن را پر كند و چيزى او را از خودش بگيرد. حرّيّت و آزاد منشى كودك را مى‌سازد تا اگر روزى به اشتباهى پى برد، پى‌گيرى نكند و لجاجت نورزد و عقيده‌اى را بر عقيده‌اى ترجيح ندهد مگر هنگامى كه از رحجان و امتيازى برخوردار باشد. در نتيجه عقيده‌هايى كه احياناً داخل مغز او شده‌اند و سنگرش را اشغال كرده‌اند، اين گونه دستگير مى‌شوند و كار آنها خنثى مى‌شود. تفكّر و تحليل آن هم در زمينۀ حرّيّت و آزادى و با خصوصيت شخصيت و استقلال،به نتيجه‌هاى بزرگى خواهد رسيد. تفكر ركودها را مى‌شكند و هر گونه عقيدۀ سنّتى مهاجم را مهار مى‌زند و تحليل مى‌برد و هضم مى‌نمايد. 📚 ص۴۶ 🌿 @einsad
4_498281850616152298.mp3
378K
✅چرا مؤمن به نیاز دارد؟ 🔶استاد علی صفائی حائری @einsad
استاد علی صفایی حائری
✅ #تربیت_کودک 1⃣ 🔶استاد علی صفایی حائری: مربى بايد در كودك سه خصوصيت را بارور كند و اين گونه او را
2⃣ 🔶استاد علی صفایی حائری: اين خصوصيت‌ها را مى‌توان به وسيلۀ چهار عامل ذيل در كودك به وجود آورد: ١ - تقليد ٢ - رقابت و ساير عوامل تربيتى كه در مقالۀ عوامل تربيتى كودك تحليل شده است. ٣ - داستان و هنر ٤ - تدبير. ١ - كودك بر اثر غريزۀ تقليد مى‌تواند از پدر يا مربّى يا استاد، اين خصوصيات را بپذيرد، همانند پدرش و استادش شخصيت به خرج دهد و همانند او چون و چرا كند و همانند او آزاد باشد، همانطور كه تقليد،به كودك خيلى از سنّت‌ها را مى‌تواند منتقل كند و خيلى از شاخ و برگ‌ها را مى‌تواند به او بياويزد، همانطور مى‌تواند اين ريشه‌ها و پايه‌ها را در او زنده كند و جان بدهد. ٢ - رقابت؛ يعنى كودك را با قهرمان‌هايى رقيب كردن و به مسابقه واداشتن، مى‌تواند اين خصوصيت را در او زنده كند. مربّى مى‌تواند با قهرمان‌هايى كه براى كودك مى‌سازد و با رقابت‌هايى كه در ميان آنها اوج مى‌گيرد به اين مقصود برسد و شخصيّت و حرّيّت و تفكّر را در او بكارد. ٣ - مربّى مى‌تواند به وسيلۀ داستان‌ها از در مخفى وارد شود و اين خصوصيّات را در ناخود آگاه كودك وارد كند. داستان مرغى كه حرف هر كس را نمى‌شنيد و يا ماهى سياهى كه خود به دنبال چيزى بود و يا دانۀ گندمى كه در زير خاك آرام نمى‌گرفت و يا جوجه‌اى كه در پوست نمى‌ماند و يا ستاره‌اى كه به دنبال عشقى مى‌دويد و يا درختى كه به لباس‌هايش پاى بند نبود و هنگامى كه زرد مى‌شدند رهايشان مى‌كرد و در نتيجۀ هر بهار به لباس‌هاى سبز مى‌رسيد و يا پلنگى كه آرام نمى‌گرفت و يا موشى كه كند و كاو مى‌كرد و به گنج مى‌رسيد. اين داستان‌ها كودك را كوك مى‌كنند و ناخود آگاه او را به چرخش مى‌اندازند. مربّى مى‌تواند خواسته‌اش را اين گونه در كودك پياده كند و به او شخصيت و تفكر و حرّيّت و يا هر گونه پستى و زبونى را بياموزد. ٤ - مربّى مى‌تواند با تدبير و تاكتيك و نقشه و همكارى ديگران، كودك را به شخصيّت،به حرّيّت،به تفكّر برساند. مى‌تواند در جلوى پاى او بايستد و برايش احترام قائل شود و يا از بزرگى او و استعدادهاى او و عظمت‌هاى او شرح دهد، آن هم نه به گونه‌اى كه مغرور شود و باد بگيرد،بل به صورتى كه بداند مسؤول است و داده‌ها و استعدادها ملاك افتخار نيست و داده‌ها بازدهى مى‌خواهند و هر كه بامش بيش برفش بيشتر. اين بازگويى استعدادها و عظمت انسان مى‌تواند كودك را حركت دهد؛ چون هر كس به اندازه‌اى كه براى خود سرمايه سراغ دارد كارى را شروع مى‌كند 📚 ص۵۰ 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅تربيت انسان 🔶استاد علی صفایی حائری: تربيت انسان نمى‌تواند مسخ او و پوك كردن او و غلتاندن او باشد. هر گونه تربيتى كه با دست خودم تحقق نگيرد و با انتخاب من همراه نباشد، در واقع مسخ كردن من و نفى كردن من حساب مى‌شود. و اين است كه تربيت‌هاى تلقينى و تقليدى و تحميلى و سنتى ارزش نخواهند داشت، حتى ضد ارزش هستند و عامل نفى انسان و آخر سر هم باعث عصيان و طغيان او. 📚 ج۱ ص۳۹ 🌿 @einsad
4_454890886946357329.MP3
1.24M
✅رضایت به حیات دنیا انسان را به کهولت ،سستی و آزار دادن ولی وا میدارد. 🔶استاد علی صفائی حائری @einsad
هدایت شده از برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب یک عده ای می گویند : بابا ! خدا بزرگ تر از آن است که بنده هایش را عِقاب کند . او بزرگ و عظیم و رحیم است . مادر بچه اش را نمی سوزاند ، آن وقت خدا بسوزاند ؟! عمو ! برو ، خدا بچه هایش را نمی سوزاند آن ها را دوست دارد . یک وقت هم اگر بچه هایش کاری بکنند ، می گوید : خیلی بدی نکنید ؛ که آتش دارم . می خواهد آن ها را تنبیه کرده و بترساند وگرنه در آتش که نمی برد . این ها کسانی هستند که عظمت خدا را دلیل نفی معاد می دانند . می خواهند به خدا معتقد باشند ، در حالی که هیچ اعتقادی به او ندارند . می خواهند که با عظمت او عذری برای آزادی خودشان داشته باشند . در جواب این ها باید گفت : اینکه خدا بزرگ تر از آن است ... در این بحثی نیست . بحث در این است که خدا هستی را « منظم » آفریده و کسی که در این هستی « حرکت صحیحی » نداشته باشد می سوزد . درست مثل وقتی که من کبریت را زیر پیراهنم بکشم آتش می گیرد . حال تو بگو : خدا بزرگ تر از آن است که مرا بسوزاند او قانون هایی را در هستی گذاشته و به من هم گفته است که با آن ها درگیر نشو . راه و روش زندگی را هم برایم توضیح داده تا درگیر نشوم . ولی منی که درگیری با آن ها را خودم خواسته ام و خودم فساد به بار آورده ام ، نمی خواهم بسوزم ؟! چرا نسوزم ؟! که سوختن یک امر طبیعی است . عظمت او باعث تنظیم این هستی است و نظم این هستی باعث ضربه خوردن ماست . تعبیری که قرآن از معاد دارد این است که ( وَتَرَىٰ كُلَّ أُمَّةٍ جَاثِيَةً كُلُّ أُمَّةٍ تُدْعَىٰ إِلَىٰ كِتَابِهَا الْيَوْمَ تُجْزَوْنَ مَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَجاثیه 28 ) جزای شما ، همان عمل خودتان است و چیز تازه ای نیست . 📚 حیات برتر ، علی صفایی حائری ، ص 53 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
📢 از سری جلسات شرح اندیشه استاد علی صفایی حائری: موضوع: نظام سازی استاد: حجت‌ الاسلام و المسلمین سید مسعود پورسیدآقایی زمان: یکشنبه شب ها ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ مکان: قم - موسسه لیلةالقدر 🌿 @einsad