5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آخرش که چه؟!
یک فقیری در بنیاسرائیل گرفتار شد
فکر کرد چه کند تا یک پولی پیدا کند و یک درآمد خوبی داشته باشد.
میرود دین میسازد. دینسازی میکند.
دینسازی هم که کاری ندارد؛ خیلی راحت میشود کاری کرد؛ یکمقداری از احکام را برمیداری، یککمی تلفیق میکنی، یک درهایی را باز میگذاری، مشکل حل میشود.
خب[آنشخص] خیلی راحت این کار را کرد، مردم هم رو آوردند. شهواتی و عشقی و....
🎞 ادامهی ماجرا را با تصویر و صدای استادصفایی بشنویم...
📱 با عینصاد، همراه باشید:
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
💬 نظرات
«بیچارم کردن از بس با هم دعوا میکنن. دیگه نمیدونم چی کارشون کنم!»
✅ این شاید تکراریترین جملهی پدر و مادرهایی باشد که چند فرزندِ قد و نیمقد در خانه دارند.
خانهای که قرار بود محل آرامش باشد، گاهی به میدان جنگ تبدیل میشود.
اما تا به حال از خودتان پرسیدهاید که سهمِ ما در این میان چیست؟
آیا باید مثل یک قاضی، مدام وسط دعوا بپریم و حکم صادر کنیم؟
یا گوشهای بنشینیم و فقط حرص بخوریم؟
❗️ استادصفایی در این مواقع چه میکردند؟
⏰ امروز ساعت ۶ عصر، از طریق لینک زیر درباره این موضوع، از زبان فرزند ایشان خواهیم شنید...
🌐 https://eitaa.com/loomina
سپاس از همراهی شما
💬 نظرات
دیگر هیچچیز برایم اهمیت ندارد!
🖊جوانى را سراغ داشتم دوست داشتنى و مهربان. من در او اميدهايى مىديدم. روزی دیدمش. از حالش پرسيدم، خودش را خيلى بىحال و بىتفاوت و بیخیال نشان مىداد.
مىگفت: بىاعتنا و بىتفاوت شدهام و هيچ چيز برايم اهميت ندارد. نه همنوع، نه همفكر، نه بالاتر و نه پايينتر. میگفت حتی مطالعاتم را رها کردهام.
حس كردم دروغ مىگويد. او ريشههايى داشت كه نمىتوانست بىتفاوت بشود، ولى نمىتوانستم همينطور رهايش كنم. شايد راست مىگفت. مجبور شدم ضربههايى را شروع كنم تا اگر دروغ مىگفت، مچش را باز كنم و اگر راست مىگفت، همراهش بمانم.
گفتم: اگر الان بخواهم اين لباست را از تنت بكَنم و ببَرم و يا پاره كنم، مىگذارى؟
جواب داد: تا بتوانم دفاع مىكنم.
گفتم: اگر به ناموست تجاوز كنند چه؟
سخت تركيد كه: چرا بىنزاكت هستى رفيق؟
گفتم: چرا بىتفاوت نيستى رفيق؟
و ادامه دادم: آنها كه خودشان را رها كردهاند و از خودشان گذشتهاند، چهطور نمىتوانند از لباسها و ناموسهايشان و يا از نزاكت و عبادتهايشان بگذرند؟
🖊در هستى قانونمند، هيچچيز بىاهميت نيست و در هستىِ مرتبط و وابسته، يك فساد، يك فساد نيست و محدود نيست و در برابر كوچكترين فساد و تجاوز نمىتوان بىتفاوت بود.
بىتفاوتِ راستگو، زندگى را تحمل نمىكند و اگر تحمل كرد، فسادهايى را كه در يكجا حبس نمىشوند، بپذيرد.
📖 آیههای سبز
📱با عینصاد همراه باشید:
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
3.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بچههای اردویی
بچه که در خانه حاضر نیست حتی رختخواب خودش را جمع کند میبینیم که در اردو، بزرگترین فعالیتها را با شوق و ذوق انجام میدهد!
این خودش نیست!
این جمع است که بر او حاکم شده و تو خیال میکنی...
🎙بخشی از سخنرانی استادصفایی که در کتاب انسان در دوفصل، گردآوری شده است.
📱با عینصاد همراه باشید:
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
شکلک در نیاوریم!
🖊در روايات از رد شدنِ دعاى كسى كه وسيلههايى در دسترسش هستند و دعا مىكند، نمونههايى آمده است: اگر كسى همسايه بدى دارد و داد بزند: خدايا، مرا آزاد كن، در پاسخ مىگويند: براى حلّ مشكلت راههايى هست و مىتوانى كارى كنى. اگر زنِ بدى داشته باشد و بگويد: خدايا من را نجات بده، مىگويند: كليدش دست خودت است.
🖊دعا در جايى كه از وسيلهها استفاده كردهايم و به بنبست رسيدهايم، پاى حركت ما و مايۀ رشد ماست. براى همين، من تا نيازم را درك نكنم و براى نيازم حركت نكنم و در اين حركت به بنبست نرسم، جايى براى دعا ندارم؛ يعنى اصلاً دعا نيست؛ خواستن نيست؛ بلكه شكلكدرآوردن است.
🖊كسى كه تمام گناهها را در محدوده زنا و لواط و غيبت مىبيند و مىگويد: من كه اينها را ندارم و درنتيجه براى خودش ذنبى نمىبيند، معنا ندارد دعا كند تا خدا او را پاك كند و بيامرزد و غفران يا رضوان حقّ را بخواهد؛ و برفرض كه اينها را گناه ببيند، وقتى براى جداشدن از هريك، هزار وسيله دارد، ديگر چه معنا دارد از خدا بخواهد او را از گناهان نجات بخشد و آنها را پاك كند؟!
🖊ولى كسى كه با ديدِ وسيعتری گناه را نگريسته است، بهحدّى مىرسد كه هر خوشى و سرورى كه با غير او باشد و هر لذّتى كه در كنار غير او باشد، برايش محل استغفار است؛ هر حركتى كه محرّكش غير او باشد و هر ترسى كه از غير او باشد و هر اميدى كه از غير او در او بيايد، برايش ذنب است. چنين كسى مىتواند براى پاككردن ذنوبش ناله سر دهد!
📖 عوامل رشد، رکود انحطاط
📱 با عینصاد همراه باشید:
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
و اینک؛ رو به راه...
🔍 نسل امروز بیش از هر زمان دیگری یک پرسش جدی دارد:
من برای چه آمدهام و به کجا باید برسم؟
📖کتاب «رو به رشد» تلاشی بود با زبان نسل امروز تا هدف و مقصد زندگیاش را بر مبنای اندیشه استادصفایی بشناسد.
این کتاب، کمتر از یک سال، ۱۴ بار تجدید چاپ شد.
اما وقتی مقصد، شناخته شد، سؤال تازهای شروع میشود:
حالا از کدام راه باید رفت؟
💫پس باید رو به راه شد..
🌅 و اینک؛ کتاب " رو به راه "
برای نسلی که میخواهد در میان هزاران راه، مسیری را انتخاب کند که انتهایش بینهایت است!
⏳ بهزودی از «رو به راه» رونمایی میشود.
▫️با عینصاد باشید:
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
12.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مرگ بر این روح
سَرِمان را پایین میاندازیم و ذکر میگوییم و خیال میکنیم این اخلاق اسلامی است!
بقیه را نفی میکنیم و خیال میکنیم کارِ خوب را ما کردهایم!
مایی که پسران و دخترانمان از دست رفتهاند تا چه رسد به همسایهها و همشهریهایمان...
به بهانهی این که حالم بهخاطر معاشرت با دیگران گرفته میشود و بحران روحی پیدا میکنم سر در لاک خودمان بردهایم.
مرگ بر این روح...
🎙 استادصفایی درباره این موضوع، گفتههایی دارد.
میشنویم...
📱 با ما همراه باشید:
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
2.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رنجهایت را بفروش!
🖊انسان به اندازۀ شهامتى كه دارد، نفوذ پيدا مىكند. به اندازۀ بىباكى كه دارد، نزديك و بهرهمند مىشود؛ يعنى هر اندازه، غصه بخورد، صدمه بخورد، باخته است!
🖊ما مىبينيم اميرالمؤمنين بعد از حكومتشان در يكى از جنگها به محمد حنفيه مىگويند كه حركت كند و برود. محمد مىايستد تا تيرها بخوابند.
حضرت با پشت شمشير به او مىزنند و مىگويند: اين رگى است كه از مادر به تو رسيده. برو!
🖊اگر راه مىارزد، ديگر توقف براى چيست؟ كه اينجا ديگر جاى بىباكى است... كسى كه جاهل است...
🖊وقتى آگاه شدى كه خدا، رنجها و گرفتارىهايت را مىخرد و ربّ تو همراه تو هست! اينجا حتى اگر راه بر تو سخت شد، حتى اگر همراهها بر تو آشفتند، ديگر چه باكى دارى؟ چه كم خواهى آورد؟
📖 خط انتقال معارف
📱 با ما همراه باشید:
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
16.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
باغچه کوچکی داشتم که گاهی چیزی در آن میکاشتم.
یک مرغ بیرحمی هم داشتیم که دانهدانه، همه را جمع میکرد میخورد. اصلاً نمیگذاشت چیزی سبز شود.
چیزی که میکاری، کلاغ و مرغ و گنجشگها میآیند و میخورد و میبرند...
در جامعه امروز هم، مادر یک چیزی به بچه میگوید امّا برادر بزرگش خرابش میکند.
برادر بزرگش چیزی به او میگوید امّا آن دوست سرِ کوچه، خرابش میکند.
هر کدام از اینها آدم را به هرجا که میخواهند میبرند.
حالا تو میخواهی در چنین دنیای آزاد و متضادی، کاری کنی.
تو در چنین شرایطی باید...
🎞 این ویدئو، برشی از تصویر سخنرانی استادصفایی است.
📱با ما همراه باشید:
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
ورود مریض ممنوع!
یکی از روحانیون به استاد اعتراض کرد که اصلاً شما چرا با آدمهای ناجور حرف میزنید و معاشرت میکنید؟
استاد گفت: خیلی خب! پس به پزشکان بگویید از این به بعد، روی درب مطب بنویسند: ورود مریض ممنوع!
آیا شما حجتی دارید که با آن بتوانیم آدمهای مبتلا را طرد کنیم؟ آیا فقط باید با آدمهای اتو کشیده و مرتب معاشرت کرد؟
📖 مشهور آسمان
📱 با ما همراه باشید:
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
992.6K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 حیف است...
🖊 حيف است از امام، غير از امام، چيزى بخواهيم!
🛒 تو میآیی 📖
🏴 سالروز شهادت امام جواد صلواتاللهعلیه را خدمت حضرت ولیعصر ارواحنافداه تسلیت عرض میکنیم.
▫️با عینصاد همراه باشید:
https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
💬 نظرات
قبل از ساختن نردبان، دیوار درست را پیدا کن!
📚 کتابهای توسعه فردی، پر از وعدههای جذاب است: افزایش تمرکز، مدیریت زمان، ساختن عادتهای بهتر. اینها ابزارهای قدرتمندی هستند که به ما کمک میکنند تا از نردبان موفقیت، سریعتر بالا برویم.
❓اما یک سوال اساسیتر وجود دارد که اندیشه استادصفایی به آن میپردازد: «این نردبان را به کدام دیوار تکیه دادهایم؟»
کتابهای توسعه فردی به ما «چگونه» رسیدن را میآموزند، اما اندیشهی دینیِ عمیق، به ما «چرا»ی حرکت و «چیستیِ» هدف را نشان میدهد.
💫 آثار استاد صفایی، به جای ارائه تکنیکهای مقطعی، به سراغ ریشهها میرود: ریشههایی مثل:
🌱خودشناسی: یعنی من کیستم و در این دنیا چه میکنم؟
🌱هدفشناسی: یعنی مقصدی که به زندگی معنا میدهد چیست؟
🌱 حرکت: یعنی چگونه از «آنچه هستم» به «آنچه باید باشم» برسم؟
🌱رشد: یعنی رسیدن از آنچه هستی، به آنچه باید باشی.
🔴 پس باید قبل از آنکه به موفقیت در زندگی فکر کنیم، معنای زندگی و هدف از زندگی را درک کنیم. در این راه، اندیشه استادصفایی، راهگشاست.
✨با دنیای عینصاد، آشنا شوید...