eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
55.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
931 ویدیو
31 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
✂️ برشی از یک کتاب انسانِ امروز با تکیه بر علم و با تکیه بر روش علمی و منطقِ علمی اش به (نفی خدا) پرداخته . اگر تا دیروز حتی پیرزن های ریسنده برای اثبات خدا می توانستند دست از چرخشان بردارند و از برهان نظم و از برهان حرکت استفاده کنند ، انسان امروز ، دیگر این حرکت را (مکانیکی) نمی داند که محرک خارجی را برایش سراغ بگیرد ، بلکه (دیالکتیکی) می شناسد و خود جوشی ماده را بر اساس ترکیب و تضاد ، توجیه می کند و نظم و قانون را نتیجه ی این حرکت خودجوش می شناسد و ناظم و تنظیم کننده را کنار می گذارد . این انسان با سنگدلیِ تمام به آنچه که در دوره های دبستانش از کتاب های دینی شناخته ، می تازد و به آن قهقهه می زند و به داستان پیرزن و ناظم و معمار و بنّا ، گوش نمی دهد ؛ چون برای او دیگر این ها دلیل و برهان نیستند و دیگر زمین و آسمان و گل ها و پروانه ها و سنجاقک ها و زنبور های عسل با تمامی نظم و دقتشان آیه ی محکمی به حساب نمی آیند ، که او نظم را بر اساس تصادف می شناسد و علّیت را بر اساس حرکت (بی حساب) ولی مستمر ماده ، که پس از هزارها خطا در شکل امروزی جای گرفته است . این انسان ، این گونه به (جنگ خدا) برخاسته است و او را 《اعدام》کرده است . 📚 تطهیر با جاری قرآن ، علی صفایی حائری ، ص ۷۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✅رنج و لذت در نگاه توست 🔶استاد علی صفایی حائری: حقيقت اين است كه لذت و رنج مربوط‍‌ به خارج از وجود ما نيست، بلكه به نوع نگاه ماست. من مى‌توانم با تمامى امكانات در رنج باشم، با تمامى امكانات، چرا؟ چون وقوف دارم اين امكانات از من جدا خواهند شد. مرگ آگاهى و وقوف انسان نسبت به مرگ او را رها نمى‌كند و او رنج اين دنيا؛ رنج رهايى و جدايى را خواهد داشت. و مى‌توانم با تمامى رنج‌ها راحت باشم. مع العسر در يسار و راحتى باشم. پس راحتى و يسار يا رنج و ناراحتى مربوط‍‌ به بود و نبود دنياى خارج نيست، به نوع تعلق من، به توقع من، به موضع‌گيرى من، به برخورد من بر مى‌گردد. 📚 ص۱۱۹ 🌿 @einsad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ نیازها در جمع 🔶 استاد علی صفایی حائری تا زمانی که ظرفیت و قدرت کاری را در خود ایجاد نکرده اید نباید وارد آن کار شوید... @einsad
✅ گروه چشمه جاری در سروش: گفتگو پیرامون اندیشه و شخصیت استاد علی صفایی حائری لینک گروه: https://sapp.ir/joingroup/tpSAYMFi4CPgcrZaWk5Rj1Be
خوب 🔶استاد علی صفایی حائری: مدرسه، معبد است و معلم عابد و كارش، عبادت ...، اگر محركش خدا باشد و قصدش پيش بردن انسان‌ها،به سوى اللّه و اگر نيّتش نزديك‌تر كردن خويش و ديگران باشد، در هر مرحله به طرف خالق هستى (قربة الى اللّه). معلم بايد بيش از هر كس، صداقت داشته باشد؛ چون الگو است، چون اسوه است. و صدق، چيزى نيست جز هماهنگى ميان حرف و عمل و نيّت. معلم خوب، چون خدا را دوست دارد، خلق خدا را نيز دوست دارد و فرزندان خلق را عاشق است. او فقط‍‌ يك آشنا نيست، كه دوست است و مى‌گويند: دوست تو، كسى است كه تو را براى خودت مى‌خواهد. و دشمن تو، كسى است كه تو را براى خودش مى‌خواهد. و انسان عاشق خدا، خودش و ديگران و همه هستى را براى خدا مى‌خواهد و در اين مرحله است كه انسان به اخلاص مى‌رسد. 📚 ص۱۶ 🌿 @einsad
✅ روز معلم مبارک🌹 🔶استاد علی صفایی حائری: كاش همۀ معلم‌هاى ما،به آن درجه از صميميت و ايمان و صداقت مى‌رسيدند كه شاگرد را حقيقتاً همچون فرزند خود، همراه خود و همگام خود حس مى‌كردند. درسشان زمزمۀ محبت بود و فريادشان خطاب به شاگرد اين كه: اى همگام... دست‌هايت را با قلم مى‌فشارم تا تپش ايمان را احساس كنى چشم‌هايت را، با ديدگانم پيوند مى‌زنم تا پلى از اعتماد بسازم به هستى سوگند كه هستيم را در راه هستى دادن نثار خواهم كرد هستيم را در راه هستى دادن نثار خواهم كرد 📚 ص۲۶ 🌿 @einsad
،بايد ابتدا هدفش را بشناسد 🔶استاد علی صفایی حائری: معلم،بايد ابتدا هدفش را بشناسد بداند كه شاگردانش را تا كجا مى‌خواهد برساند؟ راه رسيدن به اين هدف كدام است‌؟ ابزار و لوازم عبور چيست و موانع حركت چه مى‌باشد؟ و از همه مهم‌تر، متعلم بايد ضرورت حركت را حس كند،بايد عشق به حركت را در او آفريد. ساخت ما ساختى است براى رفتن ، اين است كه ماندن مشكل است، نه رفتن. وقتى شاگرد ضرورت حركت را حس كرد، مى‌توان برايش مشخص كرد كه:به سمت چى مى‌خواهى بروى، قله‌هايت كجاست و سپس موانع حركت (بيرونى - درونى) را بررسى كرد. البته، فقط‍‌ توجه به قلّه مى‌تواند موانع را بردارد،بايد از درگيرى‌ها به قدرت رسيد. و مذهب هم جهت حركت را نشان مى‌دهد و هم آداب حركت را نشان مى‌دهد و هم عشق به حركت را ايجاد مى‌كند و هم پاى دويدن را عطا مى‌كند. 📚 ص۱۷ 🌿 @einsad
📣 هم اکنون در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مراسم رونمایی از کتاب «عوامل رشد، رکود، انحطاط» در سالن مجمع ناشران انقلاب اسلامی سخنران: حجت الاسلام علی‌گو(محقق کتاب عوامل رشد، رکود، انحطاط) 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ای کسانی که ایمان آورده اید، آیا به حیات دنیا راضی می شوید؟ 🔶 استاد علی صفایی حائری @EinSad
✅ بهره مندى از رزق هاى عظيم 🔸 استاد علی صفایی حائری وقتى كه اين ماه شروع مى شود، ماهى كه ميهمانى خدا در آن است و بهره هاى زيادى دارد و رزق هاى عظيمی مى خواهند به ما بدهند، ما هم بايد به دلمان و به روحمان برسيم. چه كنيم كه  ما به آن وسعتى برسد كه از يك سلام و يك عليك! و يا از يك بارك الله و يك فحش، طوفان نگيرد؟! و چه كنيم كه  ما به آن وسعتى برسد كه بت ها در آن گم بشوند و دلدار در آن، خانه بگيرد؟! و چه كنيم كه  ما بسنجد: سنجشى كه به عشق او منتهى بشود؟! و چه كنيم كه  ما به شناخت برسد: شناختى كه يقين را در ما به وجود بياورد؟! و چه كنيم كه  ما غذايى را بخواهد و به دنبال رزقى باشد كه اين تفكر و اين سنجش و اين عشق را تقويت كند؟! 📚 ، ص 109 🌿 @einsad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️عبادت مستمر، کم، بهتر از زیاد ملال آور 🎤: استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅ ماه رمضان؛ ماه طهارت 🔶استاد علی صفایی حائری بعضی وقت ها ابری می آید اما نمی بارد. فرصت ها را می دهند، اما ما بهره نمی گیریم . رمضان ها آمده و رفته، اما جز خیس خوردن چرک ها چیزی برایمان باقی نمانده است. در همین شب های ماه رمضان ، که ما دور هم می نشینیم و می گوییم ماه رمضان جدید آمد، باید مواظب باشیم و به خودمان فکر کنیم، ولی مانند کسی هستیم که به حمام آمده است، ولی نه برای تطهیر، که برای بازی. 📚 ، ص۳۰ 🌿 @einsad
✅ مهمانی خداوند کریم و توانا 🔶استاد علی صفایی حائری: ميهمانى‌اى كه خدا در اين ماه براى ما دارد، ضيافتى است كه هماهنگ با آگاهى و كرامت و قدرت ميزبان است. هر چقدر ميزبان آگاه‌تر به من و نيازهاى من باشد و كريم‌تر و نيرومندتر و تواناتر، ضيافتش هم اوج بيشترى مى‌گيرد. خدايى كه تمامى‌نيازهاى انسان را مى‌شناسد و تمامى‌ابعاد او را مى‌داند و اين كرامت و قدرت هم در او هست، اين ضيافت را به پا داشته تا به تمامى ابعاد ما در اين ماه رزق بدهد و همين است كه فكر و تخيل و عقل و روح و تمامى بدن ما بايد در اين ماه رمضان رزق بگيرد و از اين ضيافت سرشار شود. 📚 (مروری بر دعاهای ورود و وداع ماه ) صفحه 18 🌿 @einsad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿 رب من ... خدای من ... ستوده ترین است ... فرازی از شرح دعای ابوحمزه ثمالی استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
🌿 خرج چه کسی شویم⁉️ استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
درمان تمام درد ها 🔶استاد علی صفایی حائری: قرآن كتابى است كه براى هر درد، درمانى دارد. و كتابى است كه براى هركس هدايتى دارد و شفايى مى‌آورد. براى يك بيمار، گاهى بيش از يك آيه لازم نيست. اگر تمام قرآن را بررسى كند و اين آيه را كنار بگذارد، درمان نخواهد شد و شفايى نخواهد گرفت و اگر فقط‌ همين يك آيه را ببيند و همان آيه برايش تلاوت شود و در آن تدبر كند، از آن بهره خواهد گرفت و راهش را خواهد يافت. آنچه در قرآن از آن ياد شده، تلاوت آيه‌هاست. و آنچه مانع گمراهى است،به شهادت قرآن دو چيز است: وَ كَيْفَ‌ تَكْفُرُونَ‌ بِاللّهِ‌ وَ أَنْتُمْ‌ تُتْلى‌ عَلَيْكُم آياتُ‌ اللّه وَ فيكُم رَسُولُه. ١چگونه كفر مى‌ورزيد در هنگامى كه آيه‌ها بر شما تلاوت مى‌شود و رسول در ميان شما هست. مانع از كفر ورزيدن و گمراهى همين تلاوت آيه‌ها و وجود رسول است و همين است كه پس از رسول،بايد رسول، جانشينى بيابد كه همراه قرآن و تلاوت آيه‌ها باشد و از گمراهى جلوگيرى نمايد. 📚 ، ص 24 🌿 @einsad
✅در اين ماه بايد دل‌هايمان را مطالعه‌اى بكنيم، شايد... 🔶استاد علی صفایی حائری: در اين ماه رمضان بايد دل‌هايمان را مطالعه‌اى بكنيم، شايد يك جمع بندى مناسبى براى اين ماه باشد. بايد ببينيم كينه‌هاى ما نسبت به مؤمنين، نسبت به دوستان، از چه نوع است. آيا «لِلّه» است‌؟ در دعا داريم كه: «خدايا! تو كينه‌ها را ببر، مگر آن كينه و غِلّى كه به خاطر تو باشد». بايد ببينيم كه كينه‌هاى ما به خاطر چيست‌؟آيا براى اينكه دعوتمان نكردند يا ديرتر به ما گفتند يا چايى خوب به ما ندادند يا... اين كينه‌هاباعث محروميت‌هاست. اين سوء ظن‌ها و بدگمانى‌ها باعث محروميت‌هاست؛ چه به خدا و چه به بندگان خدا. آيا ما به خدا بدبين نيستيم‌؟ يعنى خدا را مهربان و رحيم مى‌بينيم، نزديك مى‌بينيم، مجيب مى‌دانيم، ته دلمان در پروندۀ خدا سياهى ننوشته‌ايم‌؟ راستى آيا مسبِّح هستيم‌؟ وقتى همۀ اين بارش‌ها باشد ولى ظرف من واژگون باشد، چه حاصلى به دست مى‌آورم‌؟ در روايت آمده است كه اگر به مقدار كمى كينۀ مؤمنى در دل تو باشد، به اندازۀ سال‌هاى نورى، بوى بهشت را نخواهى شنيد و نخواهى يافت. 📚 (مروری بر دعاهای ورود و وداع ماه رمضان)، ص33 🌿 @einsad
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿با یکی باش تا همه با تو باشند. 🔶 استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✂️ برشی از یک کتاب جهنم و بهشت ، نتیجه (درگیری و یا هماهنگی) تو ، با《نظامی》است که می توانی با آن هماهنگ شوی و می توانی با آن در بیفتی . هر کس با آن در افتاد ضربه می خورد ، هر چند بزرگترین مخترع ها و کاشف ها باشد و هر کس با آن هماهنگ شد از آن بهره می گیرد هر چند رفتگر بی ارزش محل تو باشد . پاداش انسان چیزی جز (عمل) او نیست . نمی گویند اگر کبریت بزنی و آتش بگیری تو را آتش می زنیم که گفته اند اگر به (دامانت کبریت کشیدی ، می سوزی) . از آن جا که تو به این نظام ها و سنت ها (آگاه نیستی) خدا که آگاه و حاکم بر این هستی است تو را آگاه می کند و برای تو دستورهایی می گذارد و راه تو را به نور می بندد . این دستورها با نشاط و لذت تو دشمن نیست که (به خاطرِ) نشاط و لذت توست . کودکی که می خواهد با خاک بازی کند ، مادرش کنارش می کشد ؛ کودک بانگ بر می دارد بگذار خوش باشیم ؛ چرا مزاحمِ منی ؟ مادر آرام او را می بوسد ، پسرم همیشه خوش باش ! تو هنوز کزاز نمی شناسی و درد بی پایی را تجربه نکرده ای . پسرم همیشه خوش باش . 📚 روش نقد ، جلد یک ، علی صفایی حائری ، ص 88 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
توکل یعنی... استاد علی صفایی حائری کتاب صراط، ص ۱۴۴ @einsad
✅با تسبیح... با تسبیح، تو دیگر گله‌ای از تقدیر نخواهی داشت و همراه هر قدر و اندازه‌ای به تکلیف و دستورات روی خواهی آورد و دیگر چشم به دارایی و شکوفه‌های زندگی دنیا نخواهی کشید و فتنه‌ها را خواهی شناخت و به رزق خدا روی خواهی انداخت. 🔶استاد علی صفایی حائری: 📚 آنگاه که یاری شدی ( -۷)، ص ۴۷ @einsad
📚 بشنو از نی 👇 تهیه کننده معرفی نامه: عزیزالله حیدری 🌿 @einsad
📚 بشنو از نی مؤلف: استاد علی صفایی حائری بینش‌های تاریخی و سیاسی و طبقاتی یا آن شعارها به درد دیگران می‌خورد؛ کسانی که بیش از رفاه نمی‌خواهند و رابطه‌ها را با هستی و با تمام نسل‌ها در نظر نمی‌آورند. اما تو که بار خدا را به دوش گرفته‌ای جز با پای او و عبودیت او نمی‌توانی حرکتی کنی. چنین است که دعا هدف و جهتی برتر می‌یابد و چند مرحله مطرح می‌شود: وسیله‌ای هنگام شکستن وسیله‌ها وسیله‌ای همراه وسیله‌ها دعا نه به‌ عنوان وسیله و نه مقدمه، بلکه خودش هدف خودش عمل، خودش مقصد می‌شود. این کتاب بشنو از نی و ابوحمزه ثمالی است و مراحلی چون توجه، حیرت و تنهایی، امن، حمد، قصد، اقرار، اعتذار، طلب، خستگی در راه، ایمان، توحید، خواسته‌ها، را مرور می‌کنی و از امام مناجات، امام سجاد علیه‌السلام هم تصوری برتر می‌یابی. استاد توانا مهدی میرباقری می فرمود: از میان کتابهای استاد، بیشتر از همه به این کتاب علاقه مندم. 🌿 @einsad
عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما عزیزان به استحضار میرساند از امروز ان شاءالله مجموعه سخنرانی استاد علی صفائی حائری در 8⃣ جلسه با موضوع در کانال قرار داده خواهد شد.