eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
63.1هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶استاد علی صفایی حائری: در روايت هست: لو عَلِم الخلق كيف خلق اللّه الخلق لم يَلُم أحدٌ أحداً . اگر مخلوقات خدا مى‌دانستند كه خدا چگونه آنها را آفريده، ملامت‌ها كم مى‌شد. اگر اندازه و توانايى در نظر بيايد، تحميل‌ها و پرخواهى‌ها كمتر خواهد شد. -براى حرث و بهره بردارى، كاشتن و پيراستن و برداشتن لازم است. حوصله داشتن ، انتظار كشيدن ، ايجاد فرصت كردن و از فرصت‌هاى موجود بهره گرفتن ، لازم است. اينها وظيفه‌هايى است كه از هدف‌ها و از خواسته‌هاى تو منشأ مى‌گيرد. هر چه بيشتر بخواهى بايد بيشتر اقدام نمايى. كسى كه در سطح غريزه است، غريزه كارگزار اوست و او وظيفه‌اى ندارد. ولى آدمى كه از اين سطح بالاتر آمده،بايد با مروّت و محبّت،به عمل روى بياورد و با معرفت و محبّت از طرف خود توقع داشته باشد. و با توسل و توجه به حق،بخواهد كه نهال وصلت آنها زير پاى شياطين خرد نشود و در محدوده‌ى دنيا نپوسد و براى همين چند روزه نباشد، كه مى‌توان با همسر مهربان به آرامش و پوشش و بهره‌هاى بسيار رسيد. و مى‌توان تمامى دين و يا دو سوم دين و يا نصف دين و يا ثلث دين را حفظ‌ كرد. 📚 روابط متکامل زن و مرد ص۲۰ 🌿 @einsad
✅هنگامه نیازبه دین 🔶استادعلی صفائی حائری(عین-صاد) وقتى كه دنيا برايت تنگ شده باشد، وقتى آسمان آنقدر كوتاه شود كه نتوانى سرت را بلند كنى و مجبور باشى سرت را روى زانوانت بگذارى و گريه كنى؛ اگر اين آسمان پايين  و اين دنياى تنگ را احساس كردى، آن موقع به امامت، به ولايت، به رسالت، به دين، به وحى، به غيب محتاج مى شوى؛ آن هم به وحى، به عنوان يك خط: «يُؤمِنُونَ بِما أُنْزِلَ الَيْكَ وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ» نه به عنوان يك رسول، بلكه به عنوان يك خط مستمر از آدم تا خاتم. 📚(خط انتقال معارف، ص۷۱) 🌿 @einsad
4_6001389576868857119.mp3
2.36M
🌿انواع بلا وروش برخوردباآن 🎤استادعلی صفائی حائری(عین-صاد) 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری: تویی که در برابر سوختن دست برادر و خواهر کوچکت آرام نیستی ، چگونه می توانی در برابر این همه آتش خانمان سوز آرام باشی ؟ و بر این همه جهل و فساد و تباهی و بر این همه درگیری و جنگ و خون ، از خانه تا جامعه و تا جهان معاصر ، چشم باز نکنی و همت نگذاری؟ 📚 نامه های بلوغ ، ص ۱۷۵ 🌿 @einsad
✅ ارتجاع 🔶استاد علی صفایی حائری فاطمه (س): «اتَقُولُونَ مَاتَ مُحَمَّدٌ (ص)؟!»؛ حرفتان اين است كه رسول خدا رفت؟! مگر اينطور نبود كه جوانمرد كسى است كه خانواده و فرزندان مرد را حفاظت و نگهدارى كند؟ حال مى گوييد محمّد(ص) رفت و خط او رها شده؟! يكى از سؤالاتى كه مطرح است و حضرت فاطمه زهرا(س) در همين جا با توجّه به آيه اى كه بعداً به آن استشهاد مى كنند جواب آن را مى دهند، اين است كه 👈چطور مى شود كسانى كه در حضور و همراه رسول آنگونه عمل كردند، بعدها با على(ع) و فاطمه(س) اينگونه رفتار مى كنند؟ حتى مى بينيم كسانى كه همراه على (ع) چهار سال جنگيدند؛ آنهم جنگى كه نه غنيمت و بهره اى داشت و نه فتوحاتى كه جنگ برادرها بود؛ همينها براى امام حسن مجتبى(ع) حتّى ساعتى شمشير نزدند. فاصله ى مرگ و زندگى و حضور و غيبت، از بتهاى سنگينى است كه آدمى را گرفتار كرده. اين يك حقيقتى است كه من در حضور شما كارى را انجام مى دهم، همين كه مى بينم نيستيد، مى گويم گُور پدرش! ... 👈اين بت حضور و حجاب حضور، اگر دريده نشود و برداشته نشود، اخلاصى در بين نخواهد بود و آدمى كم مى آورد. در يك مرحله براى انسان، حضور و غيب كسى تفاوتى ندارد و تو پذيرا هستى و مطيع. امّا در مرحله ى ديگر نه حتى حضور و غيب او كه قدرت و ضعف او هم، تفاوت و تبعيض مى آورد. تا وقتى كه جوان و نيرومند است مى پذيرى. امّا همين كه از پا مى افتد، حضورش را هم به چيزى نمى گيرى. رفته رفته كار به جايى مىرسد كه چشم مى پوشى و در برابر رسول (ص) مى ايستى و سر بر مى دارى و مى گويى: «انَّ الرَّجُلَ لَيَهْجُرُ». اين ضلالى است كه شكل گرفته و ظلمت و تاريكى است كه بوجود آمده و اينگونه آدمى حريمها و حرمتها را مى شكند و فراموش مى كند و اندازه ها و حدود را زير پا مى گذارد. 📚 روزهاى فاطمه(س)، ص: 72 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری: از كسانى نباش كه رنج‌هايت و گرفتارى‌هايت را از نگاه و چهره و حالت‌هايت به هر كس منتقل كنى. سختى‌ها، مهمان تو هستند. آنها را به دل‌هاى همسر و خانواده‌ات سرازير نكن. اگر ناتوان هستى،با توان‌گرى سفره‌ى دلت را باز كن، تا كارى صورت بگيرد، نه فقط‌ درد دلى بر خاطرى آتش بيندازد. اين خوب است كه همسر تو محرم دارايى‌ها و شادى‌هاى تو باشد، ولى لازم نيست كه از گرفتارى‌هاى تو و مشكلاتى كه رزق تو هستند، سنگينى و سختى ببيند. مگر آنكه كارگشا باشد، نه فقط‌ سنگ صبور. 📚 روابط متکامل زن و مرد، صفحه 23 🌿 @einsad
✅حجاب 🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
5b05b6a4d346ab1a7b1991f1_1157429144144989085.mp3
1.72M
✅زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ... از چه چیز توبه کنیم؟؟ 🔸استادعلی صفائی حائری(عین-صاد) 🌿 @einsad
✅ حرکت من به سوی دین ... 🔶استاد علی صفایی حائری: من حركتم به سوى دين به اندازۀ دركم از ضرورت و اضطرارم در رابطه با دين است؛ كه فهميدم امكانات من نارساست؛ چه امكانات حسى‌ام، امكانات غريزى‌ام، امكان تجربى و علمى‌ام، امكان برهانى فلسفى عقلى‌ام و امكان قلبى شهودى عرفانى‌ام. اين مجموعۀ امكانات، براى مجموعۀ روابط‌ من و نيازهاى من ناتوان است، اينجاست كه من به چيز ديگرى روى مى‌آورم، به وحى روى مى‌آورم؛ در حالى كه اگر من اين ارتباطهاى پيچيده را قائل نباشم، استمرار را براى خودم قائل نباشم، نه تنها وحى زايد است، حتى عقل هم زايد است، كه با غريزه مى‌شود زندگى كرد. 📚تو می آیی ص۵۸ 🌿 @einsad
4_454890886946357519.mp3
2.01M
✅ ادای امانت 🔶 استاد علی صفایی حائری عشق خدا در دلی بارور نمی شود مگر اینکه هر کس هر چقدر از دنیا خورد، تو باکت نشود. 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری: براى همسرت غير مستقيم، امنيت و اعتماد را فراهم كن. از محبت و عشق خودت پيش كسانى حرف بزن كه براى او حرف مى‌زنند. از خوبى‌هاى او اين گونه ياد كن. و همينطور غير مستقيم و با لطافت گله گزارى كن و اميدوار باش كه سامان بگيرد و سر به راه بگذارد.برخوردهاى مستقيم ديرتر مورد اعتماد قرار مى‌گيرند و در صداقت تو ترديد مى‌آورند. 📚 روابط متکامل زن و مرد، صفحه 23 🌿 @einsad
✅ مشكل اساسى ما اين است كه خودمان را در برنامه‌ريزى‌ها محاسبه نمى‌كنيم 🔶استاد علی صفایی حائری مشكل اساسى ما اين است كه خودمان را در برنامه‌ريزى‌ها محاسبه نمى‌كنيم. حساب مى‌كنيم چه چيزى بدست آمده است، ولى حساب نمى‌كنيم چه چيزى از دست رفته است‌؟ اصلا خودمان را جزو موجودى محاسبه نكرده‌ايم. اين بدترين نوع حسابرسى است كه ما وجود خودمان را، اندازه‌هاى وجود خودمان را ملحوظ‌ نداريم و بعد حساب كنيم كه موجودى حساب بانك من اين قدر است. ماشينم چند تا شده. زنم چند تا شده، بچه‌ام چند تا شده، اعتبارم... كه چه‌؟ بگو چه بدست آورده‌اى‌؟ در لحظه‌اى ديگر، چند صباحى ديگر نمى از تو باقى مانده است‌؟! به قول يكى از رفقا بعد از چهل سال مى‌بينى همه با يك عصا و سرفه و عينك آمده‌ايم در دنيا كه چه برداريم ببريم‌؟ چيزى باقى نمى‌ماند. 📚 روزگار ستمگر، صفحه 84 🌿 @einsad
✅اين‌ها، كارهايى است كه بايد هميشه با آن‌ها باشى: 🔶استاد علی صفایی حائری: اين‌ها، كارهايى است كه بايد هميشه با آن‌ها باشى: -بيدارى شب و جمع‌بندى كارهاى روز و برنامه‌ريزى براى فردا... - احسان و اطعام و گذشت، آن‌هم بدون تكلّف و با حساب - انس با خدا و تضّرع و محاسبه‌ى كارها با عنايت‌هاى خدا و مقايسه‌ى اعمال خود،با نعمت‌هاى او. - انس با قرآن و قرائت بسيار تا زمينه‌ى آشنايى با معنا و روح قرآن فراهم شود. - انس با حديث و كلام معصوم تا به احاطه برسى و به جمع‌بندى احاديث موفق شوى. - فقه به معناى وسيع تفقّه در دين، نه آشنايى با احكام،به تنهايى. - آشنايى با گذشته و حال و درك وضعيت و موقعيت كنونى و بينش تاريخى، اجتماعى، سياسى - و عهده دارى كارهاى بزرگ و همت بسيار. 📚 نامه های بلوغ، صفحه 44 🌿 @einsad
4_454890886946357405.mp3
3.2M
✅ انسان حتی با داشتن یقین، می تواند از خدا چشم بپوشد! 🔶 استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
🌿 کودک انسان فقط شکم و بدن نیست تا برای تولیدش منتظر درآمد و خوراک و لباس باشیم! 🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅ برخورد و موضع گیری مناسب پیامبر (ص)... استاد علی صفایی حائری 🔷رسول(ص) از بلوغ تا بعثت همراه بهترین امکانات و بهترین شرایط و بهترین موقعیت ها نبود؛ ولی موضع گیری مناسب و برخورد خوب، او را راهیاب و بی‌نیاز ساخته و او را در زبان‌ها و چشم‌ها و دل‌ها جای داده و اعتماد و امن را در همراهان او ریخته و او را محمد امین ساخته است. اگر برخورد عزیز و مسلط رسول نبود، باید گمراهی جزیره و فساد و انحراف و و ظلم و تجاوز و فقر و فحشا، او را با خود می‌برد و اگر غنای او و اگر سرشاری وجود او نبود، باید ذلت و ضعف، او را از چشم‌ها می انداخت و به امانت داری و عهده داری و گره‌گشایی مظلومان نمی‌رسید و حِلف‌الفضول را تشکیل می‌داد و درگیری‌ها و اختلاف‌های جاهلی و قبیله‌ای را رهبری و راهنمایی نمی‌کرد. 📚 تفسیر سوره کوثر، ص۲۸ @einsad
✅صالحِ‌ مصلح، دو خصوصيّت و دو مسؤوليت هر مؤمن آگاه است. 🔶استاد علی صفایی حائری: امروز، اگر چه مى‌توانى در قسمت‌هاى مختلفى خدمت كنى؛ مثلاً طبيب بشوى و يا مهندسى كنى و يا هزار شغل مفيد ديگر را به گردن بگيرى؛ ولى حساب كن جامعه‌اى كه صالح نيست،برفرض سالم بشود، چه حاصل خواهد داشت‌؟ پس صلاح جامعه را بر سلامت آن مقدّم بدار و در كنار هر شغل به اين نقش بپرداز. صالحِ‌ مصلح، دو خصوصيّت و دو مسؤوليت هر مؤمن آگاه است. حتّى اگر بقّال هستى، پيش از آن‌كه پاكت را پر كنى،بايد به مغز و قلب او هم رزقى داده باشى و درس انسانيت و ايثار و صفا را به او آموخته باشى و سعى كن آموزگار كلاس‌هايى باشى، كه آموزگار كم‌تر دارد و مشكلات بيش‌تر؛ چون كارهاى مانده، اهميّت زيادى دارند و كارهاى بزرگ، در گرو آن‌ها هستند. اين نقش توست: صالح و مصلح بودن و در صراط‌ عبوديّت بودن. 📚 نامه های بلوغ، صفحه 41 🌿 @einsad
4_6034901926779290031.mp3
579.8K
✅ به چه دلیلی از نفس شکایت می‌کنیم؟ 🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅عبودیت ... 🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری: احترام امامزاده با متولى است. تو مى‌توانى بدون لج در آوردن و تحريك كردن همسرت را در چشم‌ها و دل‌ها بزرگ كنى. آنجا كه تو حُرمت او را مى‌شكنى، ديگران حرمت نگه نمى‌دارند. در لحظه‌هاى شيرين و در تنهايى، ايجاد انگيزه و مسؤوليت پذيرى، از كارهاى خوب و اساسى است. اينكه خيلى دورها به ما مربوط‌ است و دنيا، دنياى رابطه‌هاست، از تنگ چشمى و خودخواهى مى‌كاهد. چشم اندازهاى وسيع، همّت مى‌آورد و غافل‌گيرى را مى‌برد.با كار و احساس مسؤوليت، لحظه‌هاى فراغت مزاحم را پر كن.با روابط‌ و پيوندهاى دوستانه، خلاء عاطفى و پر حرفى بى‌حاصل را بارور كن. 📚 روابط متکامل زن و مرد، صفحه 24 🌿 @einsad
✅ما اگر جايگاه امامت را بشناسيم... 🔶استاد علی صفایی حائری: ما اگر جايگاه امامت را بشناسيم و ضرورتش را لمس كنيم، براساس همان ضرورت، وجود امام زمان را احساس مى‌كنيم و از زير بار اشكال‌هاى بنى اسرائيلى آزاد مى‌شويم و براساس همان ضرورت و احساس، به عشقى از امام مى‌رسيم آن هم نه عشقى ساده و سطحى، كه عشقى شكل گرفته و جهت يافته و تبديل شده به حركت و به سازندگىِ‌ مهره‌هايى كه اين حكومت سنگين و بلند، به آن احتياج دارد. 📚 تو مي آيي (ويرايش جديد)‌، صفحه 71 🌿 @einsad
🌿 چنین بود رسم پیامبر بزرگ: http://www.einsad.ir/Main.php?pid=articles_form&id=689&start=1&tedad=10 🌿 @einsad
✅ راستى چگونه محمد در كوير آن گلها را پروريد؟! 🔷 استاد علی صفایی حائری من گاهى در كار سنگين رسول عظيم، محمد مصطفى، آنچنان مسحور مى‌شوم، كه خيال مى‌كنم در خواب اين همه بيدارى را و بصيرت را و رفعت را ديده‌ام؛ چگونه از ميان آنهايى كه ناچار با دست خود، گور عزيزان خود را مى‌كندند، وسعت صدر و ظرفيت روح و ظرافت برخوردى را بيرون مى‌آورد، كه امروز در سرزمين رفاه و هنگام وفور هم نمى‌توان اين همه وسعت كه هيچ، حتّى مقدارى ظرفيت و ظرافت را از آنها توقع داشت، كه لااقل برادران خودشان را به دست دشمنشان نسپارند و زير پاى خوكهاى مهاجم نيفكنند و قربانى يهود نسازند. راستى چگونه محمد در كوير، آن گلها را پروريد؟ گلهايى كه از خار انگيزه‌هاى شخصى كه هيچ از غضب قومى و قبيله‌اى كه هيچ، حتّى از شوق بهشت و ترس آتش هم رها شده بودند و از بندگى و تجارت، به آزادگى رسيده بودند. 📚 درسهايى از انقلاب(قيام)، ص۱۵۴ ‌‌ @einsad
4_6010553555314803409.mp3
2.16M
1⃣ 🔶 استاد علی صفایی حائری به چه کسی امید ببندیم؟ به چه چیزی امیدوار باشیم؟ 🌿 @einsad