eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
61.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
36 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
✅انس، چگونه در اين وحشت‌آباد شكل مى‌گيرد؟ 🔶استاد علی صفایی حائری: انس، چگونه در اين وحشت‌آباد شكل مى‌گيرد؟ انس، از شناخت و احساس محبّت و از شناخت و احساس زيبايى و جمال ، ريشه مى‌گيرد. شناخت محبّت و زيبايى، انس و در نتيجه خوشنودى و سرور و ابتهاج را به دنبال مى‌آورد. بعضى‌ها كه در آتش درد و رنج و يا ظلم و ستم و خون و جنگ سوخته‌اند، ديگر در اين هستى دردآلود، خداى زيباى مهربانى را باور نمى‌كنند. هستى را با اين همه نظام و قانونمندى، كه علم و صنعت از آن بهره‌مند شده‌اند، از صاحب و حاكم، از حكيم رحيم، خالى مى‌دانند. و در اين خلوت مرگ آلوده، خود را فريب مى‌دهند و رنج زندگى پوچ و بن‌بست را با غفلت و بى‌خبرى و يا لذّت‌هاى زودگذر توجيه مى‌كنند و مثل حباب بر روى موج‌هاى حادثه، لحظه‌اى باد مى‌كنند و سپس مى‌ميرند و مى‌شكنند. 📚 نامه های بلوغ، صفحه 101 🌿 @einsad
📣 سخنرانی‌های استاد علی صفایی حائری را می‌توانید از لینک زیر دانلود کنید: 📎 http://www.zahra-media.ir/دانلود-سخنرانی-های-زیبای-استاد-علی-صفا/ 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
4_6014745842827657911.mp3
793.8K
4⃣ 🔶 استاد علی صفایی حائری انکسار باعث تقرب است... 🌿 @einsad
📚 #معرفی_کتاب مسئولیت و سازندگی 👇 تهیه کننده معرفی کتاب: استاد عزیز الله حیدری(از شاگردان استاد صفایی) 🌿 @einsad
📚 مسئولیت و سازندگی مؤلف: استاد علی صفایی حائری 🔹در گیر و دار روزهای اختناق قبل از انقلاب و هنگامی‌ که گرایشات دینی با تلاش اندیشمندان اسلامی، اوج می‌گرفت و همه در تکاپوی شناخت وظیفه و انجام مسئولیت‌ها بودند، نطفه این کتاب شکل گرفت. عده‌ای با پیوند با علما و مساجد راه را جستجو می‌کردند و عده‌ای در شور و هیجان‌ها به گروه‌ها و تفکرات مارکسیستی و مسلحانه روی آورده و به انحراف کشیده می‌شدند. 🔸استاد می‌گوید با مسئولیت و سازندگی شروع کرده است. مسئولیت در برابر جهل و جنگ و فقر و مسئولیت بر اساس تفکر و جهان‌بینی اصیل که بنیانی محکم را بنا می‌نهد و از شعار و تلقین و تقلید جدا می‌شود. 🔹فصل‌های جلد اول ضمن روشن نمودن مبانی مسئولیت به اساسی‌ترین وظیفه یعنی گام‌های سازندگی خویش می‌پردازد و در عناوین آزادی و آموزش و یادآوری که بیانی نو از همان تزکیه و تعلیم و تذکر است، قدم‌به‌قدم راه به سازندگی خویش می‌گشاید و در جلد دوم کتاب با کشف نه روحیه از قرآن، راه تربیت و سازندگی دیگران را نشان می‌دهد. 🔸این کتاب زوایایی نهان از روحیه‌های متنوع آدم‌ها را نشان داده و از همه بالاتر نمونه‌های عملی را که برخورد نموده و به تغییر نهایی در شخصیت رسیده، عرضه می‌کند. روحیه‌هایی چون پوچ و خسته و دل‌زده، دنیازده و لیز، مأیوس و رنج‌دیده ، منافق و دو رو، و... . آن‌ها که عطش جهاد اکبر و راه‌های خودسازی و دیگر سازی را بر اساس رهنمود مکتب و نمونه‌های کاربردی می‌خواهند، بخوانند. 🔹لازم به ذکر است که این کتاب حاوی مباحث عمیق و مبتکرانه چون انسان‌شناسی، سفرهای انسان، روش علمی تدبر می‌باشد که فقط دیدار با کتاب گویای هدف است و لاغیر. 🌿 @einsad
4_6014745842827657909.mp3
876.2K
5⃣ 🔶 استاد علی صفایی حائری محدودیت های ما باعث محرومیت های ماست... 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری: زندگى، درگيرى‌ها و سختى‌ها و برخوردهايى دارد. وسوسه‌ها و تحريك‌ها هم هستند. در برخوردها، غرور خود و غرور همسرت را حاكم نگير. هر دو به حكومت خدا تن بدهيد و كلام او را دنبال كنيد. تأمين نيازهاى عاطفى و جنسى و روانى، آشنايى مى‌خواهد. مقدار توجه و هنگام توجه و تعريف و تمجيد و يا گلايه و شكايت، هر كدام حدّ و حدودى دارد. در اين زمينه‌ها مشورت و تجربه كارساز است. اگر مى‌بينى كه يك روش حاصل نمى‌دهد، تكرار نكن و سماجت نكن. يك دنده راه نرو، كه شرائط‌، سرعت‌ها و حتى توقف‌ها را مى‌طلبند. 📚 روابط متکامل زن و مرد، صفحه 24 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅دل آدمى،بزرگ‌تر از اين زندگى است... 🔶استاد علی صفایی حائری: دل آدمى،بزرگ‌تر از اين زندگى است. و اين، راز تنهايى اوست. او چيزى بيش‌تر از تنوع و عصيان را مى‌خواهد. او محتاج تحرّك است و حركت،با محدوديت سازگار نيست، كه محدوديت‌ها، عامل محروميت و تنهايى ماست. آخر، چگونه مى‌توان هم‌زبان با شيطان، عصيان را راه چاره شناخت‌؟ در جهان قانونمند، عصيان و درگيرى، جز عذاب و رنج چه خواهد داشت‌؟بر فرض عصيان كنم و اسيد را لاجرعه سركشم، آيا دستگاه گوارش من تحمّل دارد و آيا وجود قانونمند من، در رنج و عذاب نمى‌نشيند؟ دنيا، قانونمند است و نمى‌توان بى‌گُدار به آب زد. دنيا، همه جايش راه نيست؛ يك راه مشخص و يك نظام حاكم دارد؛ كه غريزه در حيوانات و علم در انسان تا اندازه‌اى اين راه را شناخته است. و همين محدوديت غريزه و علم ، نياز به وحى و نبوت را مطرح نموده است؛ چون انسان چه در رابطه با فكر و عقل و غرايز و غضب و شهوتش و چه در رابطه با اشياء و چيزهايى كه مى‌خورد و مى‌پوشد و نگاه مى‌كند و دست مى گيرد و چه در رابطه با افراد، از همسر و پدر و مادر و فرزند گرفته تا آدم‌هاى دور و نزديك و چه در رابطه با ملّت‌هاى ديگر، محتاج وحى است و نياز به رسول دارد تا به او بياموزد، كه چگونه با خودش كار كند و با فكر و عقل و غرايزش برخورد نمايد. و چگونه با اشياء و زمين و آسمان و اطرافش، رابطه برقرار نمايد. و چگونه با آدم‌ها تماس بگيرد و با ملّت‌ها سياست بگذارد. 📚 نامه های بلوغ، صفحه 90 🌿 @einsad
4_6014745842827657910.mp3
1.33M
6⃣ 🔶 استاد علی صفایی حائری لازمه ی وصال رحمت حق، رسیدن به است. 🌿 @einsad
39.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ چند سوال مهم❓ 🔸 علاءالدین اسکندری(شاگرد استاد صفایی) 🌿 @einsad
✅آنچه كه امروز مقام رهبرى بر آن تكيه دارد... 🔶استاد علی صفایی حائری: آنچه كه امروز مقام رهبرى بر آن تكيه دارد كه حكومت اسلامى، نه يك كلمه بيش و نه يك كلمه كم، با همين ديد توضيح مى‌يابد كه حكومت‌هاى موجود و سيستم‌هاى شناخته شده، در رابطۀ انسان و جامعه طرح شده‌اند، نه در رابطۀ انسان و هستى و انسان و نظام، آن هم انسانى مستمر و نظام مداوم. و اين است كه نمى‌توانند با اين طرح حكومتى، تركيب شوند و مونتاژ شوند. تو يا بايد انسان را در جامعه مطرح كنى، آن وقت به اسلام احتياج نيست تا چه رسد به تشيع، و يا انسان را در هستى مطرح كنى، آن وقت جز تشيع، اسلامى نيست و جز طرح حكومتىِ‌ شيعى، طرحى اسلامى وجود ندارد 📚 تو مي آيي (ويرايش جديد)‌، صفحه 77 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
4_6030680931705029460.mp3
1.02M
7⃣ 🔶 استاد علی صفایی حائری تفاوت عجب و کبر و غرور 🌿 @einsad
✅ عزت خدا و رسول و مومنین 🔶 استاد علی صفایی حائری عزت خدا در احاطه او و تسلط او و حضور اوست... عزت رسول خدا در دست یابی به اهداف و در همراهی و معیت حق است. اگر رسول می خواست که همه ی آدم ها خوب بشوند، موفق نبود؛ ولی اگر بخواهد زمینه ی خوبی را فراهم کند و امکان انتخاب و هدایت نجدین را داشته باشد، هیچ گاه از این هدف جدا نبوده است... و عزت مومن، در بهره مندی و بهره برداری در بلاء و رخاء است‌. مومن در هنگام دارایی با شکر و در هنگام گرفتاری با صبر، سالک است و کسی که دو پای شکر و صبر را دارد، ذلیل نیست. کسی که در تمام شرایط و موقعیت ها، موضع گیری مناسب را دارد ذلیل نیست. 📚 از معرفت دینی تا حکومت دینی 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅ کار من در این دنیا ... 🔶استاد علی صفایی حائری: با تفكر در استعدادهاى خودم مشخص مى‌شود كه كار من رفاه نيست، خوردن و خوابيدن و خوش بودن نيست، لذت نيست، من براى اين كه به لذت برسم به اين همه استعداد نياز نداشتم. من براى اين كه به رفاه دست پيدا كنم اين همه سرمايه احتياج نداشتم و با غرايز فردى و غرايز اجتماعى مى‌توانستم همۀ اين‌ها را بدست بياورم. كار من حركت است و رفتن است. وقتى كار من حركت باشد، دنيا مى‌شود راه من، و من در اين راه نبايد گردى به پا كنم و در اين راه نبايد سنگ راهى بشوم. 📚 تربیت کودک، صفحه 12 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری: خستگى، لوس بازى،بى‌ادبى و افسردگى و دلمردگى هم از علامت‌هايى هستند كه نشان مى‌دهند، نيازى در ميان هست و يا روش تو اشتباه است.بايد تجديد نظر كرد و مشورت خواست. قهر و تندى مكرر، جسارت مى‌آورد و حرمت‌ها را مى‌درد. پس از جذب و دلبستگى، قهر مى‌تواند اهرم مفيدى باشد بخصوص آنجا كه توضيح و تبيينى هم در كار آمده باشد و در هنگام مناسبى انجام شده باشد. در لحظه‌اى كه همسر تو انگيزه‌ى درگيرى دارد و مقاومت نشان مى‌دهد، درگيرى را آغاز نكن. در جمع، در برابر چشم حامى و مدافع، درگيرى بى‌زمينه است و زير پاى تو سست است. يا بايد زياده روى كنى و يا شكست بخورى و زمين‌گير شوى. 📚 روابط متکامل زن و مرد، صفحه 25 🌿 @einsad
✅امام، جلودار كسانى است كه جلوتر از زمان را مى‌خواهند... 🔶استاد علی صفایی حائری: امام، جلودار كسانى است كه جلوتر از زمان را مى‌خواهند؛ چون امام براساس واقعيت‌هايى حكومت مى‌كند و رهبرى مى‌كند كه هنوز علوم انسانى، آن را كشف نكرده‌اند و جلوتر از علم و جلوتر از زمان و آگاهىِ‌ انسان هستند. چون چنين امامى ضرورت دارد، پس وجود دارد. و چنين امامى را تو بايد كشف كنى و چنان امامتى را تو بايد زمينه‌ساز باشى. هيچ نمى‌توانى كه سر بچرخانى كه نمى‌شود 📚 تو مي آيي (ويرايش جديد)‌، صفحه 81 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
🌿 👇 📚 از معرفت دینی تا حکومت دینی مولف: استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
🌿 📚 از معرفت دینی تا حکومت دینی مؤلف: استاد علی صفایی حائری ناشر: لیلة القدر از خود آگاهی تا عبودیت تا جامعه و حکومت اسلامی؛ ✅ اگر آدمی در همين محدوده هفتاد سال مطرح باشد به بيش از سه اصل علم و اطلاعات، قراردادها و منافع مشترک هيچ احتياج ندارد. در اين سطح بر فرض، خدا اثبات شود و يا در اعتقاد انسان ريشه بگيرد و بر فرض هم که رسول و ولیّ و مذهب، موثر و مفيد باشند، اما هيچ ضرورتی ندارند و لازم نيست که مبنای زندگی فردی و جمعی انسان باشند. اين زندگی بيشتر از علم و قرارداد و منافع مشترک، چيز ديگری را نمی خواهد.اما اگر آدمی برای وسعتی بيش از هفتاد سال و با توجه به عوالمی ديگر، چه محتمل و چه متيقن بخواهد برنامه ريزی کند و بخواهد برای اين استمرار و ارتباط حساب باز کند، ديگر علم و تجربه و قراردادها و منافع مشترک کارگشا نخواهند بود و نه تنها علم که حتی عقل و فلسفه او و عرفان و قلب او هم کفاف اين همه رابطه را نخواهند داد. در اين وسعت، آدمی محتاج وحی است. ✅ در اين مختصر، نشان داده شده که چطور وحی، يعنی بينات و کتاب و ميزان، يعنی روش ها و اهداف و احکام، به تربيت رسول و تربيت او و روش هايش و با توجه به قدر و استمرار و ارتباط انسان و با توجه به ارزش ها و اهداف او، به تقدير و تربيت و تشکل انسان روی می آورد و معرفتی را تشکيل می دهد که اين معرفت به عهد و عبوديت و اين عبوديت به جمع و جامعه و روابط آدمی و سپس به حکم و حکومت، می انجامد. اين نوشته، نموداری است از معرفت دينی تا جامعه دينی، تا حکومت دينی که به مباحثی از قبيل شبهات در حوزه دين و حکومت دينی، حکومت در اديان وحيانی، طرح کلی دين و نظام سازی و حکومت دينی در حوزه مسلمين و... می پردازد. ✅ کتاب «از معرفت دینی تا حکومت دینی» سعی دارد به یافتن تعریف جامعی از مفهوم حکومت و دین بپردازد و با ذکر خصوصیات حاکم، پاسخ این پرسش اساسی را به دست آورد که: آیا حکومت دینی معنایی دارد و این دو با هم جمع و ترکیب می شوند؟ و اصولاً چگونه یک حکومتی دینی می شود؟ خرید و سفارش کتاب: http://www.einsad.ir/Main.php?pid=order 🌿 @einsad
4_498281850616152198.mp3
3M
🌿 مشکل اصلی ما در مسئله توحید چیست ❓ استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅ساختن جامعه توحیدی 🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad