39.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 دوره معنای زندگی محفلی برای اندیشیدن به سوالات عمیق و بنیادین انسان
⁉️تا حالا خودت رو تو لیست داراییهات آوردی؟
اینکه حس کنی ارزشمندی؟
آنقدر که تو آستانه هر تصمیم مهم زندگیت بترسی که نکنه ضرر کنم؟
⁉️تا حالا به این فکر کردی که قصه زندگیت رو از آخر بخونی؟
لحظهای رو تصور کنی که به اون مهمترین خواسته زندگیت رسیدی!
چه حسی داری؟
⁉️به نظرت اون خواسته انقدر میارزید که کل زندگیت یا سهمیش رو هزینه کنی براش؟
✅ ما در دوره "معنای زندگی" راجع به این موضوعات حرف خواهیم زد ...
🔖 ثبتنام دوره معنای زندگی 👇
www.einsadschool.ir
▫️مدرسه عین صاد
▫️روای اندیشه استاد علی صفایی حائری
@einsadschool
📝 قرن هذیان
ما در قرنى زندگى مىكنيم كه قرن هذيان است. كلمهها را خروار خروار مىكشند و يكجا معامله مىكنند، مادام كه فرزند زمان خويشتن هستيم، از اين كلمههاى حساب شده محروم مىمانيم تا آنجا كه امام زمان خود شويم و جلودار قرن خويش.
📖 کتاب صراط، ص ۱۸۴
▪️مدرسه عینصاد
راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری
https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
مدرسه عین صاد
🔷🔹 برنامههای آموزشی مدرسه عینصاد فعالیتهای آموزشی مدرسه در سه قالب زیر ارائه میگردد: 🎓 دورهها
🔔 فقط ۴ روز فرصت باقیست
برای ثبتنام دورههای معنای زندگی و تربیت کودک و ...
🔘 اگر نسبت به محتوا و دورهها مردد هستید میتوانید ثبتنام کنید و تا دو هفته از دوره استفاده کنید، بعد اگر راضی نبودید انصراف دهید و مبلغ خود را دریافت کنید.
🔘 اگر پرداخت نقدی هزینه دوره مقدورتان نیست، برای پرداخت قسطی به @ad_einsadschool پیام دهید.
سلسله نشستهای معرفتی با موضوع:
مرگ آگاهی
از منظر استاد علی صفایی حائری
مکان:تهران، بهشت زهرا (سلام الله علیها)،
سالن جلسات جنب متروی حرم مطهر امام (ره)
زمان: پنجشنبه ۱۳ دی، ساعت ۱۳ تا ۱۷
◀️ لطفا در صورت تمایل به حضور در نشست به آیدی : @ad_einsadschool پیام دهید.
▪️مدرسه عینصاد
روای اندیشه استاد علی صفایی حائری
@einsadschool
6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 فکرهای تحمیلی!
در این محیط تربیت نمیشود ارزشها را به بچهها تحمیل کرد.
آنچه که امروز در ذهن کودک قرار میدهی فردا پای رهگذری نمیگذارد در وجود او رویشی پیدا کند خشکش میکند، از ریشه بیرونش میآورد، و حتی بذر نفرت را جای آن میکارد.
پس چگونه میتوان ارزشهای دینی را به کودک منتقل کرد؟
در دوره تربیت کودک از منظر مرحوم استاد صفایی حائری به این پرسش پرداخته میشود.
⏺ ثبتنام دوره تربیت کودک👇
www.einsadschool.ir
▪️ مدرسه عین صاد
راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری
@einsadschool
❇️ کلاسهای در حال ثبتنام ترم زمستان
🔘دوره آموزشی معنای زندگی:
_ معنای زندگی، ترم اول
موضوع: برای چه زندگی کنم؟
_ معنای زندگی، ترم دوم
موضوع: مسیرِ تحقق این معنا در زندگی چیست؟
_ معنای زندگی، ترم سوم
موضوع: شناختِ مراحل، مسائل و موانعِ این مسیر
❌ ترم دوم و سوم الزاما باید بعد از گذراندن ترم های قبل صورت گیرد.
🔘 دوره آموزشی تربیت دینی
_ ترم اول: تربیت کودک
موضوع: روش تربیتی در ارتباط با قبل از بلوغ
_ ترم دوم: تربیت انسان بالغ
موضوع: روش تربیتی در ارتباط با بعد از بلوغ
✅ برای شرکت در ترم دوم تربیت دینی گذراندن ترم اول الزامی نیست.✅
◀️ جهت ثبتنام به سایت مدرسه مراجعه نمایید.👇
einsadschool.ir
🔖 در صورت نیاز به راهنمایی و یا ثبتنام قسطی به 👈 @ad_einsadschool پیام دهید.
«پدر، مادر، ما مسئولیم»
برای همه والدین اتفاق می افتد. این احساس که تا چه اندازه دامنهی نفوذ و اثرگذاری آنها بر فرزندشان محدود است. چقدر یک کودک از والدین انرژی میگیرد و تا چه اندازه حاصل کار محدود و کمرنگ جلوه میکند.
با بزرگتر شدن کودک و ورود او به عرصه نوجوانی، این احساس عجز و درماندگی در والدین بیشتر میشود؛ تا جایی که بعضی والدین با نومیدی و شکایت از حاصل کار، مینالند و نمیدانند وضعیت اسفناک کودک و یا نوجوان خود را معلول کدام یک از عوامل بیشمار بدانند. گاهی زمانه را محکوم میکنند و گاهی دولت و دستگاههای مسئول در فرهنگ کشور را به باد نقد میگیرند و گاهی هم دامنهی نزاع به داخل خانه کشیده میشود و هر یک از والدین گریبان دیگری را میگیرد و او را مسئول وضعیت نامطلوب نوجوان خود میشمارد. والدین با عتاب و تشر، با یکدیگر وارد دوئل میشوند و هر کدام فهرستی از کارهایی که برای فرزندشان انجام داده است را به رخ دیگری میکشد تا خود را تبرئه کند. اما در نهایت، همچنان همه از وضعیتی که در آن به سر میبریم احساس نارضایتی داریم.
به نظر میرسد که حق با والدین است. اوضاع در تربیت فرزندان آنگونه که ما در آرزوها نقش میزدیم، پیش نمیرود. با پیشرفت ابزار ارتباطات جمعی و قدرت گرفتن رسانهها، با پیچیده شدن روابط اجتماعی و کاسته شدن از قدرت نهاد خانواده و با سرعت گرفتن تحولات فرهنگی، والدین بیش از پیش امکانهای خود را از دست میدهند.
مشکل اینجاست که ما دائما به دنبال مقصّر میگردیم. به دنبال کسی میگردیم که بار مصائب را بر دوشش بیندازیم و خاطر خود را آسوده سازیم. ولی به فرض که گروهی تروریستی پیدا شد و مسئولیت تمام این نابسامانیها را به عهده گرفت، آیا از مشکلات فرزندان ما چیزی کاسته میشود؟ پس نقش ما کدام است؟
ما، از آنجا که شجاعت حضور و اقدام را از دست دادهایم، ترجیح میدهیم در پس دیوار نقد پنهان شویم. آنقدر اوضاع آشفته است که میترسیم پا به میدان بگذاریم. فرهنگ، چنان بنایی که از هر سو میل به ویرانی دارد، صدای زوالش را میتوان شنید و فرزندان ما در این تهیا، در میان هزاران دعوت و رنگ و زینت، حیران و درماندهاند.
استاد علی صفایی حائری، مفهومی از نظم را معرفی میکند که میتواند نوری بر این آشفتهبازار تاریک بیفکند. به باور ایشان، فارغ از طولانی بودن فهرست وظائف و ازدحام صداهایی که آدمی را به خود میخوانند، انسان در هر لحظه، تنها یک وظیفه دارد؛ مهمترین کاری که میتواند انجام دهد.
اگر این یک کار را انجام دهد، حق آن لحظه را ادا کرده است؛ حتی اگر هزار کار دیگر باقی مانده باشد. و اگر همان یک کار را انجام ندهد و بتواند با جادوگری، در یک لحظه هزار کار دیگر هم انجام دهد، آن لحظه را عقیم واگذاشته است.
با در نظر داشتن این قاعده، میتوان به موضوع تربیت کودکان و نوجوانان بازگشت. ما گاهی به گستره نیازهای فرزندمان و انبوه کارهایی که باید برای او فکر میکنیم. میخواهیم از پس همه آنها برآییم و محدودیت دامنهی نفوذمان مانع از این حرص و شوق است. اینجاست که یا از فرط فشاری که به کودک میآوریم او را دلزده میسازیم، یا پا پس میکشیم و به کل میدان را خالی میکنیم.
به جای این همه افراط و تفریط، شاید بتوان راهی میانه را برگزید. شاید بتوان باور کرد که ما، در ارتباط با کودک یا نوجوانمان، در هر موقعیت، به اندازه یک انتخاب فرصت داریم. این باور، آزادیبخش است. میدانی که وسعت کارها بیش از اینهاست، ولی تو تنها به اندازه یک انتخاب مسئولیت داری! اما به همین اندازه، بار مسئولیت همان یک انتخاب را بر دوشت باقی میگذاری. تو به اندازه یک انتخاب مسئولی و باید در تشخیص نیاز فرزندت و راه پاسخگویی به آن، از تسلط و ظرافت برخوردار باشی.
اینجاست که ضرورت شنفتن و آموختن پیش میآید. آنجا که امکانات محدود میشود، دقت ضرورت مییابد. باید مرزها را بشناسیم و از انواع نیازهای کودک باخبر باشیم. باید در جریان تحولات مسیر رشد او با خبر باشیم و از ظرفیتهای هر مرحله سر در بیاوریم. آنجا که پای انتخاب در میان است، آگاهی و شناخت، ضرورت مییابند.
مرحوم علی شریعتی، سخنرانی معروفی در دهه پنجاه شمسی داشت با این عنوان: «پدر، مادر، ما متهمیم». حالا من میخواهم از همین عنوان وام بگیرم و به خودم و همه والدین بگویم: پدرها، مادرها، ما مسئولیم؛ ما در قبال این محدودیتی که تنها امکان برای پاسخ گفتن به نیازهای فرزندانمان است، مسئولیم! و حق نداریم با بیحوصلگی، ترس، جهل و یا غفلتها، این فرصتهای حیاتی را بسوزانیم.
◀️ ما در مدرسه عین صاد، فرصتی فراهم آوردیم که با تکیه بر الگوی تربیتی استاد علی صفایی حائری، درباره این مسئولیت خطیر به گفتگو بنشینیم. امید که میزبان حضور گرم شما نیز باشیم ...
▪️مدرسه عینصاد
راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری
@einsadschool
27.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 تربیت اسلامی؟!
چرا گاهی بچههایی که در محیطهای آنچنانی تربیت شدهاند، عشق و کشش نسبت به مسائل مذهبی دارند؟
ولی به عکس آنها که در خانوادههای مذهبی تربیت شدهاند نفرتی دارند و فرار میکنند؟
⏺ در دوره تربیت کودک به این سوال از منظر مرحوم استاد خواهیم پرداخت 👇:
www.einsadschool.ir
▪️ مدرسه عین صاد
راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری
@einsadschool
👨💻دریافت مشاوره آنلاین
با حضور اساتید مدرسه عینصاد
چنانچه برای تنظیم سیرمعرفتی خود در آثار استاد صفایی نیاز به دریافت راهنمایی اساتید دارید، میتوانید از طریق شماره زیر در واتساپ وقت بگیرید:
09981483133
🔻زمان هر مشاوره: ۱۰ دقیقه
و فقط جمعه و شنبه انجام خواهد شد.
📝در جامعه های آزاد نمی توان افراد را سنتی بار آورد.
در جامعههاى آزاد و برخوردار از تضاد
نمىتوان افراد را سنّتى بار آورد،
گرچه در جامعههاى بسته
مثل جامعههاى دويست سال پيش
و يا جامعههاى سانسورى همانند جوامع كمونيستى،
بتوان افراد را با سنّتها بار آورد و پيش برد.
ما اگر مىبينيم كه در جوامع كمونيستى اين همه
نويسنده و هنرمند براى كودكان مىنويسند و كار مىكنند
نبايد تعجب كنيم؛
چون بايد كودك از امروز تمام مكتب كمونيست،
تمام هدف كمونيستى را در خود بگيرد
و مانند كامپيوتر پر شود و از روح همكارى و تعاون
و از عقيدۀ اشتراك و كمون انباشته گردد.
امّا ما نمىتوانيم از چنين روشى تقليد كنيم
و تمام مكتب را، تمام مذهب را به صورت سنت
به بچهها تحويل بدهيم؛
چون اين سنتها نمىتوانند جلو ضد سنّتها را بگيرند
و آن چه مىتواند جلوگير آنها باشد،
ديگر به آن رو نمىكنند؛
چون مىگويند، ما تمام مذهب را مىدانيم.
و همين است كه آخوند زادههاى سنّتى
زود رنگ عوض مىكنند؛
چون آنچه را كه يافتهاند جلوگير اشكالها و انتقادها
و ديدهاى تيزِ دورههاى بالا نيست
و آنچه كه جلوگير است آنها سراغش را نمىگيرند
و حتى زير بارش مىروند؛ چون خود را بىنياز و آگاه و عارف مىدانند.
و همين است كه فرزندان آنهايى كه مذهبى نبودهاند
هنگامى كه به مذهب مىرسند
با شور و شوق عجيبى پيش مىتازند و تا سر حدّ جان مىايستند
و چهها كه نمىكنند و از چهها كه نمىگذرند.
قضاوت اين دو دسته در اين است كه
يكى مذهب را به صورت سنّت گرفته
و سپس اسير ضد سنّتها شده است
و ديگرى لامذهبى را به صورت سنّتى فرا گرفته
و سپس در مذهب، حرفهاى نو و تازه و ديدهاى
وسيعتر و برداشتهاى گستردهترى را به دست آورده است.
استاد علی صفایی حائری
📖 کتاب تربیت کودک، ص 38
▪️مدرسه عین صاد
راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری
https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
🔳 خیلی از مخاطبین گرامی در مورد سیر مطالعاتی مرحوم استاد سوال داشتند که به همین خاطر نشست چگونه عینصاد بخوانیم؟ برگزار گردید.
☑️ صوت این نشست در سایت مدرسه قرار داده شده،
افرادی که نتواستند در نشست شرکت کنند میتوانند از صوت آن جلسه استفاده کنند.
https://einsadschool.ir/courses/نشست-چگونه-عینصاد-بخوانیم؟/
🔘 و در صورتی که نیاز به مشاوره شخصی برای تنظیم سیر معرفتی خود دارید تا فردا (شنبه) امکان مشاوره با اساتید فراهم است.
@ad_einsadschool
“به نام معنا بخش و معنای زندگی ام”که شروع کننده کلامم هست
این جمله بعداز پایان دوره بر قلب و زبانت جاری و حک میشه حداقل هرلحظه تو ذهنت مرورمیشه با اون خودِ آشنایی که عمری تو غریبی و غربت بی توجهی خودت غریب وتنها مونده بود وبعد توی تک تک ثانیههای زندگیت میتونی این معنا روبفهمی و بچشی اصلا خودت اومدی سراغ معنای زندگیت به اصل خودت برگشتی.تو تشنه ای و عمری پی سرابهایی دویدی که اونهارو چشمه میدیدی و الان یک لحظه با خودت گفتی خب این همه دویدن و سیراب نشدن برای چه؟!!
وقتی دنبال چیزی هستی یعنی همه ی اون چیزهایی که دو رو برت هست اونی نیستن که باید براتو باشن
وقتی که پول و مقام و شهرت فرزند و همسر و دوست لذتها و خوشیهای مادی یه وقتایی دیگه برات بیمعنا میشن
و حتی بعضی از شکستها و نرسیدنها و تلخیها باعث میشن که حس کنی که باز زندگیت هیچ معنایی نداره
با خودت میگی خب پس معنی زندگی من چیه ؟یعنی هدفم از زندگی بدست آوردن ها و رسیدن به بی معناییه یا شکست ها و ناامیدی و اضطراب نرسیدن هاست؟!
اینجاس که توی این داشتنها و نداشتنها من به این میرسم که زندگی من معنی نداره
اینه که همش میدویی و تو حرکتی
برای اینکه همینو پیدا کنی
اونی که توی ثانیه ثانیههای زندگی توی تمامی لحظههات با تو همراه باشه
فارغ ازاینکه کجای دنیا باشی
با کی باشی تو چه شرایطی باشی
اگر این رو همراه خودت داشته باشی
زندگیت پر از معنا و عشق میشه
این تلنگر توی ذهن تو زده میشه و یک لحظه زمان برای تو میایسته
اینجاست که تو داری وارد یک مرحلهای میشی وبا همه اونایی که
عادت کردن به عادتهاشون خوشیها و لذتهاشون چیزایی که باهاشون هستن؛
متفاوت میشی و اگه بگی که خب که چی که من بخورم و بخوابمو برم مهمونی
برم سر کار درس دانشگاه بچه
خب آخرش که چی؟!
اینجاست که تو تنها میشی
حس میکنی که دیگه کسی تو رو نمیفهمه
بله با روال عادی و روتین زندگی پیش نری خلاف جریان بخوای حرکت کنی
خب معلومه “طبیعیه” که تنها میشی و
تنهایی حرکت میکنی
حالا که فهمیدی اینا هیچ کدوم نمیتونن به زندگیت معنا ببخشن حالا میگی خب پس این وسط باید یه چیزی باشه که به زندگی من معنا بده دیگه
درسته؟؟؟
برای اینکه بدونی چه جوری میشه فهمید
معنای زندگی ما حقیقتاً چیه و ما با چیا زندگی کردیم و خودمون رو بندِ به چیا کردیم
با دوره معنای زندگی همراه بشید
و همراهی کنید خودتون رو تو این مسیر همراهی کنید و کمکش کنید که خودش رو پیدا کنه بهش وقت بدیدفرصت بدید
و ازنفهمیدنهای این مسیر هراسی نداشته باشیدطبیعیه که خیلی چیزها تو این مسیر برامون غریب بیاد
آشنایی که یک عمر ندیدیمش؛؛
میبینیم که چقدر از یک آشنا به ما
نزدیکتر بوده و ما غریبهها را دور خودمون جمع کرده بودیم….
“”ما خودمون رو فراموش کردیم که زندگی برامون بی معنا شده””
برای یک بارم که شده اینبار براشناخت خودتون وقت بزارید.
فقط به خودتون زمان بدید و خوب روی تمرینها تمرکز کنید.
📝 نظر یکی از شرکت کنندگان ترم اول و دوم دوره معنای زندگی
🔻برای دیدن نظرات بیشتر کانال بازخورد دورههای آموزشی را ملاحظه کنید:
@feedback_school