eitaa logo
قَبَسُ النُّورِ
446 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
2.3هزار ویدیو
132 فایل
این کانال تحت إشراف #سید_سلمان_هاشمی امام جمعه شهرستان رامشیر می باشد. Eitaa.com/ejta_ir https://eitaa.com/seyed_salman_hashemi hashemi.ir" rel="nofollow" target="_blank">www.s-hashemi.ir سایت رسمی اینستاگرام www.s_hashemi.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
خون آمدن از دهان هنگام نماز سوال:اگر در حال نماز دهان نمازگزار مثلا بر اثر کشیدن دندان خون بيايد، چه وظیفه ای دارد؟ پاسخ: نباید خون را فرو ببرد و اگر بتواند بدون فرو بردن خون و نجس شدن بدن و لباس، نماز را ادامه دهد، مانعی ندارد و نماز صحیح است. نکته: خون و آب خونى را نبايد خورد، مگر اينكه حالت اضطرار پيدا شود كه به مقدار ضرورت و يا با مخلوط شدن و مستهلك شدن با آب دهان اشكال ندارد. --------- بخش استفتائات پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
⭕️ معیار در پوشش بانوان 🔹 چادر برای بانوان، حجاب برتر اسلامی است؛ البته هر پوششی که شرایط ذیل را داشته باشد به عنوان حجاب اسلامی محسوب می شود: 🔹 * تمامی بدن (به جز صورت و دست ها تا مچ) را بپوشاند. 🔹 * هرگونه آرایش و زینت را (حتی در صورت و دست ها تا مچ) بپوشاند. 🔹 * به گونه ای نباشد که توجه نامحرم را جلب کند. 🔹 * برجستگی های بدن را ـ به شکل تحریک کننده و مفسده انگیز، آشکار نکند. 🔹 * موجب انگشت نما شدن در میان مردم نشود. 🔹 * از لباس های مخصوص مردان نباشد. ------------------ ✅ سایت آیت الله خامنه ای / leader.ir
💢کیفیت غسل ترتیبی ✅ سه نظر وجود دارد: 🔹آیت الله خامنه ای:‌ در غسل ترتيبي بايد به نيّت غسل، اول سر و گردن، بعد احتیاط واجب طرف راست بعد طرف چپ بدن را بشويد. 🔸آیت الله سیستانی:‌ در غسل ترتیبی باید به نیت غسل , بنابراحتیاط لازم اول تمام سر و گردن و بعد بدن را بشوید , و بهتر آن است که اول طرف راست , بعد طرف چپ بدن را بشوید. 🔹آیت الله مکارم شیرازی: به نظر اخیر معظم له که ترتیب را در غسل شرط نمی دانند و ترتیب مستحب است .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠حجت الاسلام والمسلمین عالی: 🔹 در روایت هست بسیاری از اهل عذاب بخاطر زبانشون هست که در جهنمند...
💠 روز 💠 🚩 ثمره گریه بر أباعبدالله الحسین (عليه السلام ) 🔻امام علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیه‌السلام): فَعَلی مِثلِ الحُسینِ فَلیَبكِ الباكُونَ فَإنَّ البُكاءَ عَلَیهِ یَحُطُّ الذُّنُوبَ العِظامَ. ◼️ گریه‌کنندگان باید برای حسین گریه کنند؛ چراکه گریه بر حسین(علیه السلام ) گناهان عظیم و بزرگ را پاک و منهدم می‌کند. 📚 بحارالأنوار، ج ٤٤، ص ٢٨٤ ‌ ‌
استفاده از کِرِم حاوی اجزای حیوان حرام گوشت برخی کِرِم یا صابون و مانند آن که حاوی اجزای حیوان حرام گوشت است را نجس می‌دانند و از آن استفاده نمی‌کنند؛ درحالیکه استفاده از این محصولات بلااشکال است. ✅ حیوانی که خون جهنده ندارد (هر چند حرام گوشت باشد و تذکیه شرعی نشده باشد) و نیز محصولاتی که از آن تهیه می شوند، نجس نیستند، ولی استفادۀ از آن در حال نماز جایز نیست؛ بنابر این اگر می‌دانید که از حیوان حرام گوشت تهیه شده، برای نماز باید برطرف شود و چنانچه جذب بدن شده و چیزی از آن باقی نمانده باشد، اشکال ندارد و شستن محل آن لازم نيست. 📚 منبع: (@leader_ahkam)
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
↩️«بازنشر مناسبتی» 🧕زن ،زندگی ،آزادی در داستان های قرآنی 🧐وقتی قرآن کریم ،یک زن را الگوی تمام مردان و زنان عالم معرفی کرده است...‼️این زن کیست⁉️ 📌این الگوی قرآنی نشان می دهد که دینداری ،در سخت ترین شرایط نیز امکان پذیر است...❗️ 🆔@sarayehekmaatt
↩️«بازنشر مناسبتی» 📖تعابیر جالب قرآن، پیرامون زن 🔆 در منطق اسلام، زن چه جایگاهی دارد؟ 🆔@sarayehekmaatt
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓ احکام کاشتن ناخن مصنوعی ✅ حجت الاسلام و المسلمین محمدی
💢 اطلاع دادن به صاحبخانه درباره نجاست خوراک و چیزهای دیگر 💠 سوال: 🔷 اگر کسی مانند میهمان یا مستأجر، وسایل خانه را نجس کند یا متوجه نجاست آن شود، آیا لازم است به صاحبخانه اطلاع دهد؟ ✍🏻 پاسخ: ◀️ اگر چیزی که توسط او نجس شده از وسایلی است که در خوردن و آشامیدن استفاده می شود، باید اطلاع دهد و نیز اگر از وسایلی است که عدم اطلاع، موجب اخلال در مثل وضو و غسل می گردد، بنا بر احتیاط واجب اطلاع دادن لازم است اما در غیر این موارد، اطلاع دادن لزومی ندارد. 🔺 بخش استفتائات پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری 📎 📎 📎
💢خوردنی های حرام 1️⃣. خوردن غذایی که نجس است حرام است اما اگر شک دارد که نجس شده یا نه، خوردن آن اشکال ندارد. (1) 2️⃣. خوردن گوشت حیوانات حرام گوشت مانند خرگوش، خرچنگ، حیوان داخل صدف و ماهی که جزو ماهیان پولکدار نباشد و همچنین خوردن بعضی از قسمتهای حیوانات حلال گوشت نیز مانند دنبلان و نخاع حرام است. (2) 3️⃣. خوردن هر مایعی که مست کننده می باشد حرام است، و در آن فرقی بین این نیست که کم باشد یا زیاد و فرقی ندارد مست بشود یا نه. (3) 4️⃣. خوردن مال غصبی و مالی که از راه حرام بدست آمده مثل مال دزدی یا مالی که از راه قمار و مانند آن بدست آمده است؛ در این مورد انسان نیز مدیون است و باید مالی را که استفاده کرده جبران کند و به صاحبش برگرداند. (4) ------ (1) رساله مراجع تقلید، م 145 (2) تحریرالوسیله، کتاب الاطعمه و الاشربه، م 1 و م 2 و م 5 و م 27 (3) تحریرالوسیله، کتاب الاطعمه و الاشربه، خوراکی های غیر حیوان، م 15 و م 16 ؛ (4) رساله مراجع تقلید، م ٢٥٤٨