#غدیر
#سوره_طه
《غدیر آیه ای از آیات ۱۰۸ تا ۱۰۹ طه》
قرار بود در روز غدیر، حرکتی به سوی اوج صورت بگیرد و عموم انسانها به اوج حرکت داده شوند. مقرر شد الداعی معرفی و حرکتشان را به سوی عرش شروع کنند و عالم و آدم را به محضر الرحمن برسانند. سیّدمان رسول الله (ص) صحنه آرایی نمودند و فرمودند:
از جهاز شترها، عرش گونه ای بسازید و به همگان، چه کسانی که عقب تر هستند و چه کسانی که جلوتر هستند بگویید برگردند؛ چه محشری به پا کردند.
به همگان فهماندند که نباید از الدّاعی عقب بیفتید یا از ایشان جلو بزنید بلکه باید دقیقا متبّع ایشان باشید
(يَوْمَئِذٍ يَتَّبِعُونَ الدَّاعِيَ)
چرا که؛
«الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ وَالْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ واللاّزِمُ لَهُمْ لاحِقٌ»
بر روی بلندی جهاز شتران که به سان عرشی بود رفتند و دست مبارک امیرالمؤمنین(ع) را بالا بردند، به این نشان که حرکت با علی(ع) مداوم به سوی بالا و اوج و با رشد همراه خواهد بود و هیچ سقوطی در کار نخواهد بود
( لَا عِوَجَ لَهُ ).
ای انسانها هر کس میخواهد به محضر من برسد، باید دستش را در دست علی (ع) بگذارد و با تبعیت از ایشان به محضر ما در عرش برسد.
ولی افسوس که عموم آنها، راه دیگری را انتخاب نموده بودند و به سوی سه راهی سقوط و تباهی رفتند و این سقوط کماکان ادامه دارد.
( انْطَلِقُوا إِلَى ظِلٍّ ذِي ثَلَاثِ شُعَبٍ)
عموم مسلمین، دست از دستان امیرالمؤمنین(ع) رها نمودند و رضایت مادر مهربان سلام الله علیها را از دست دادند و مورد غضب ایشان واقع شدند و به درکات سقوط نمودند.
این سقوط ادامه داشت تا جایی که هر چه الدّاعی ها آمدند تا شاید انسانها بها بدهند و ایشان را نجات دهند؛ ولی آن نمودند که نباید می شد
( وَ الْأُمَّةُ مُصِرَّةٌ عَلَى مَقْتِهِ مُجْتَمِعَةٌ عَلَى قَطِیعَةِ رَحِمِهِ وَ إِقْصَاءِ وَلَدِهِ إِلا الْقَلِیلَ مِمَّنْ وَفَى لِرِعَایَةِ الْحَقِّ فِیهِمْ. فَقُتِلَ مَنْ قُتِلَ وَ سُبِیَ مَنْ سُبِیَ وَ أُقْصِیَ مَنْ أُقْصِیَ)
عموم مسلمین مرتد شدند مگر چندین نفر که در طول سالیان بعد، تبعیت از الدّاعی نمودند و رضایت مادر مهربان (س) راهگشایشان شد.
یکی از این اشخاص، زهیر بن قین است که تبعیت از الدّاعی زمان، مولایمان امام حسین (ع) را نمود و به سوی اوج حرکت داده شد تا به اعلی علیین رسید.
وقتی از زهیر پرسیدند که امام حسین (ع) در خیمه اش به تو چه فرمود که نظرت عوض شد و با ایشان همراه شدی؛
گفت: وقتی در خیمه مولا بودم، مولا گلیم کف خیمه را کنار زدند و من دیدم که تمام سنگها و اشیاء جملگی می گفتند:
« حسین، حسین حسین ..»
( وَخَشَعَتِ الْأَصْوَاتُ لِلرَّحْمَنِ فَلَا تَسْمَعُ إِلَّا هَمْسًا )
🕊https://eitaa.com/elalmahdi🕊
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
رسول الله ص در خطبه ی غدیریه
فَأَوْحَى إِلَيَّ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ،
يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ فِي عَلِيٌّ
يَعْنِي فِي الْخِلَافَةِ لِعَلِيٌّ بْنِ أبِيطَالِب [ع]
و به من وحی کرده است:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
ای رسول!
آنچه از پروردگارت دربارهی علی بر تو نازل شده را برسان،
یعنی دربارهی خلافت علی بن ابیطالب (ع)
خطبه ی غدیریه فراز ۹۷
🕊https://eitaa.com/elalmahdi🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا هست علی باشد و
تا بود علی بود
ماجرای سؤال جن در مورد حضرت امیرالمؤمنین، علی (علیهالسّلام)
🕊https://eitaa.com/elalmahdi🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خداوند در آیه ۱۲۳ سوره طه میفرماید: *قالَ اهْبِطا مِنْها جَمیعًا،* هر دو گروه هبوط کنید، گروه انسانها و گروه شیاطین طبق این آیه هبوط داده شدند به زمین با قوانین دنیا،
در ادامه آیه *بَعْضُکُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ،* در شرایطی که آدمها با همدیگر دشمنی میکنند، انسانها و شیاطین با هم درگیر میشوند و دشمنی میکنند.
🍃 ما در زندگیمان دشمنی شیاطین با خودمان را شنیدیم اما هیچوقت با آنها دشمنی نمیکنیم.
خداوند در آیه ۶ سوره فاطر هم میفرماید: *إِنَّ الشَّیْطانَ لَکُمْ عَدُوٌّ،* ما همهمان این را قبول داریم شیطان دشمن ماست، *فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا* شما هم او را دشمن بدانید و با او دشمنی کنید؛ ما این را دنبال نمیکنیم.
✨سیاست ما معمولاً این است، دشمن شیطانی را اصلاً هیچوقت لحاظ نمیکنیم، اصلاً کاری به آنها نداریم!
آنها چه؟ آنها خیلی با ما کار دارند. خب، این میشود دشمنی یکجانبه، پس این جمله *بَعْضُکُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ* در ما نیست.
✨ وَنَادَىٰ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ أَصْحَابَ النَّارِ أَن قَدْ وَجَدْنَا مَا وَعَدَنَا رَبُّنَا حَقًّا فَهَلْ وَجَدتُّم مَّا وَعَدَ رَبُّكُمْ حَقًّا قَالُوا نَعَمْ فَأَذَّنَ *مُؤَذِّنٌ* بَيْنَهُمْ أَن لَّعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمِينَ (٤٤ اعراف)
اهلبیت (علیهم السّلام) را قرآنی بشناسیم نه تاریخی.
🕊https://eitaa.com/elalmahdi🕊
رسول الله ص در خطبه ی غدیریه
فَوَ اللَّهِ لَنْ يُبَيِّنَ لَكُمْ زَوَاجِرَهُ وَ لَا يُوَفِّحُ لَكُمْ تَفْسِيرَهُ إِلَّا الَّذِي
أَنَا آخِذُ بِيَدِهِ وَ مُصْعِدُهُ إِلَيَّ وَ شَائِلٌ بِعَضُدِهِ وَ مُعْلِمُكُمْ أَنَّ
مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ وَ
هُوَ عَلِيٌّ بن أبي طالب (ع) أخِي وَ وَصِيَّى وَ مُوَالاتُهُ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْزَلَهَا عَلَيَّ
و به خدا سوگند هرگز کسی دشواریها و تفسیر قرآن را برای شما روشن نمیکند،
جز همین کس که من دست او را میگیرم و به سوی خود بر میآورم و بازویش را بر میافرازم و به شما اعلام میکنم که
هر کس من مولای اویم، این علی مولای اوست،
یعنی علی بن ابی طالب که برادر و وصی من است و ولایت او از سوی خداوند متعال بر من نازل شده است تا در دنیا جاری کنم و به شما نیز ابلاغ نمایم.
خطبه ی غدیریه- فراز ۱۷۹ تا ۱۸۱
🕊https://eitaa.com/elalmahdi🕊
معارف میخواهیم توی خانه کار بکنیم، متن نگوییم، جمله بگوییم.
جمله هم نگوییم، رفتار بگوییم.
آن کسی که از متن استفاده میکند، او ضعیف است،
بیا بنشینیم، یک متن معارفی را باهم بخوانیم، این ضعفاش را میرساند.
متنی که خواندی و کار کردی، توی وجودت هست، را با یک جمله منتقل کن.
همسر شما، بچههای شما نیاز دارند، حمد را در چهره شما ببینند.
موقعی که سر سفره مینشینید، قیافه شما چیه؟
معارف این است. چطور سر خودتان را به سمت آسمان میگیرید؟!
ای کاش مثل مرغابی سرمان را به سمت آسمان بگیریم؛ با تمام صفا، با تمام صداقت.
قیافه بعضیها مثل فحش میماند، سالهاست توی محیط معارف زندگی میکند اما قیافهاش یک جوری است.
ندارم، نشد، نتوانستم، نمیشود.
دوباره از اول؛ ندارم، نشد، نتوانستم، نمیشود.
اینقدر این را در خودت گفتی، گفتی، توی قیافهات نشسته است. حالا هزار بار هم بگویی خانه مادر مهربان(سلام الله علیها).
🍃 قیافهات باید حاکی از حمد باشد،
یعنی ارزشها در وجود انسان نشسته باشد و در چهره انسان تبلور پیدا بکند، در نگاه انسان.
🍃 غذا که میخورید سر سفره، چطور به سمت آسمان نگاه میکنید، لحن حمد شما چیست؟
معرفت این است.
🍃 به فرزند خردسال لحن حمد را منتقل کنید، لحن معارف را منتقل کنید، نیاز نیست جمله معارفی و متن معارفی گفته بشود.
اگر بخواهیم اینطور باشیم، نیاز است که در خلوت کار کرده باشیم.
🕊https://eitaa.com/elalmahdi🕊
قَالَ اهْبِطَا مِنْهَا جَمِيعًا بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُم مِّنِّي هُدًى فَمَنِ اتَّبَعَ *هُدَايَ* فَلَا يَضِلُّ وَلَا يَشْقَىٰ (١٢٣ طه)
اهلبیت (علیهم السّلام) را قرآنی بشناسیم نه تاریخی.
🕊https://eitaa.com/elalmahdi🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدایا!
💔اینا دیگه طاقت ندارند...
🕊https://eitaa.com/elalmahdi🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مولا جان، حضرت امام هادی علیه السّلام:
بدانید نفس آدمی آنچه را مطابق میل اوست، به آسانی می پذیرد
و اما ...
🕊https://eitaa.com/elalmahdi🕊
✨ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ *أُولِي الْأَمْرِ* مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ذَٰلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا (٥٩ نساء)
اهلبیت (علیهم السّلام) را قرآنی بشناسیم نه تاریخی.
🕊https://eitaa.com/elalmahdi🕊
#آداب_محضر
#سوره_طه
✨مَا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لِتَشْقَىٰ (٢ طه)
✨إِلَّا تَذْكِرَةً لِّمَن يَخْشَىٰ (٣ طه)
مَنْ یَخْشی
یعنی کسی که ادب محضر را دارد.
از لحظهای که از خواب بلند میشود،
مثل یک غلام بلند میشود،
مثل یک کنیز بلند میشود،
از اولین نفسهایی که موقع از خواب بلند شدن میکشد، در محضر صاحب بلند میشود.
با ادب در محضر صاحب رفتار میکند تا آخرین لحظهای که به هوش است و بیدار است،
موقع خواب هم حتی ادب در محضر را رعایت میکند،
در وجودش نشسته، صفتش شده است.
إنشاءالله ما نسبت به ✨مادر مهربان (سلاماللهعلیها)✨ جزو مَنْ يَخْشى باشیم؛
کسانی که ادب محضر در وجودشان نشسته و
به محضر بپردازیم
یعنی به ذکر بپردازیم،
آنگونه که اهل محضر میپردازند.
نوع نگاهمان،
نوع افکارمان،
نوع امیالمان،
نوع صفاتمان،
نوع رفتارهایمان
مناسب محضر ✨مادر مهربان (سلاماللهعلیها)✨ باشد.
🕊https://eitaa.com/elalmahdi🕊
✨🍃قَالَ اهْبِطَا مِنْهَا جَمِيعًا بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ
فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُم مِّنِّي هُدًى
فَمَنِ اتَّبَعَ هُدَايَ فَلَا يَضِلُّ وَلَا يَشْقَىٰ
(١٢٣ طه)
تا میشود برای تعلیم و تربیتمان اهتمام داشته باشیم.
قرآنی یاد بگیریم، معلومات صحیح قرآنی.
این معلومات صحیح قرآنی را در وجودمان تبدیل به ایمان کنیم، الَّذینَ آمَنُوا باشیم متکی به معلومات صحیح قرآنی؛ نه عوامی که ایمان دارند؛ نه کسانی که ایمان اجمالی دارند؛ نه کسانی که ایمان دارند، اما ایمانشان بالاخره معلوم نیست چه شد؟!
نوع معلوماتمان، متأثر از قرآن باشد،
نوع دغدغههایمان متأثر از قرآن باشد؛
در همین آیات ببینید
فَإِمّا یَأْتِیَنَّکُمْ مِنّی هُدًی
وقتی که هدایتی از جانب من بیاید؛
خب یکی از دغدغههای انسان باید این باشد؛
🍃 وقتی که هدایتی از جانب خدا بیاید،
🍃 وقتی که هدایتی از جانب خدا بیاید،
🍃 وقتی که هدایتی از جانب خدا بیاید؛
✔️ یک انسان باید پیوسته مترصّد هدایت باشد،
❔چرا؟
چون خدا در آیه123 طه فرموده:
انسان مترصّد هدایت،
❔ما اینطور هستیم؟
وقتی هدایت آمد، فَمَنِ اتَّبَعَ هُدایَ کسی که از هدایت تبعیت کند؛
❔ما این دغدغه را داریم؟
❔ما دغدغه تبعیت از هدایت را داریم؟
🕊https://eitaa.com/elalmahdi🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨فقط حیدر امیرالمؤمنین است.✨
باید نیست شویم تا ...
🕊https://eitaa.com/elalmahdi🕊
✨ ذَٰلِكَ *الْكِتَابُ* لَا رَيْبَ فِيهِ هُدًى لِّلْمُتَّقِينَ
(٢ بقره)
اهلبیت (علیهم السّلام) را قرآنی بشناسیم نه تاریخی.
🕊https://eitaa.com/elalmahdi🕊
13.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لحظه لحظه زندگیمون این باشه؛
مادر مهربانم! شما راضی شدین؟
گاهی سیر و سلوک متفاوت است با آنچه ما میخواهیم.
🕊https://eitaa.com/elalmahdi🕊
#معجزه
*به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند*
*به آسمان رود و کار آفتاب کند*
*طلبه فقیری که به لوسترهای حرم حضرت امیر المؤمنین عليه السلام در نجف اعتراض کرد و ثروت او از حد گذشت!!*
فاضل بزرگوار سید جعفر مزارعى نقل کرده: یکى از طلبه هاى حوزه با عظمت نجف از نظر معیشت در تنگنا و دشوارى غیر قابل تحملّى بود.
روزى از روى شکایت و فشار روحى کنار ضریح مطهّر حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام عرضه مىدارد:
شما این لوسترهاى قیمتى و قندیل هاى بى بدیل را به چه سبب در حرم خود گذارده اید در حالى که من براى اداره امور معیشتم در تنگناى شدیدى هستم؟!
شب امیرالمؤمنین علیه السلام را در خواب میبیند که آن حضرت به او مى فرماید:
اگر مى خواهى در نجف مجاور من باشى، اینجا همین نان و ماست و فجل و فرش طلبگى است و اگر زندگى مادّى قابل توجّهى مى خواهى باید به هندوستان در شهر حیدرآباد به خانه فلان کس مراجعه کنى، چون حلقه به در زدى و صاحب خانه در را باز کرد به او بگو:
*به آسمان رود و کار آفتاب کند*
پس از این خواب، دوباره به حرم مطهّر مشرف مى شود و عرضه مى دارد: زندگى من اینجا پریشان و نابسامان است، شما مرا به هندوستان حواله مى دهید!!
بار دیگر حضرت را خواب مى بیند که مى فرماید:
"سخن همان است که گفتم، اگر در جوار ما با این اوضاع مى توانى استقامت ورزى اقامت کن، اگر نمى توانى باید به هندوستان به همان شهر بروى و خانه فلان راجه را سراغ بگیرى و به او بگویى: به آسمان رود و کار آفتاب کند!"
پس از بیدار شدن و شب را به صبح رساندن، کتاب ها و لوازم مختصرى که داشته به فروش مى رساند، و اهل خیر هم با او مساعدت مى کنند تا خود را به هندوستان مى رساند و در شهر حیدرآباد سراغ خانه آن راجه را مى گیرد.
مردم از این که طلبه اى فقیر با چنان مردى ثروتمند و متمکن قصد ملاقات دارد، تعجب مى کنند!!
وقتى به در خانه آن راجه مى رسد در مى زند، چون در را باز مى کنند، مى بیند شخصى از پله هاى عمارت به زیر آمد، طلبه وقتى با او روبرو مى شود مى گوید: (به آسمان رود و کار آفتاب کند)
فوراً راجه پیش خدمت هایش را صدا مى زند و مى گوید:
"این طلبه را به داخل عمارت راهنمایى کنید، و پس از پذیرایى از او تا رفع خستگى اش وى را به حمام ببرید و او را با لباس هاى فاخر و گران قیمت بپوشانید."
مراسم به صورتى نیکو انجام مى گیرد و طلبه در آن عمارت عالى تا فردا عصر پذیرایى مى شود.
فردا دید محترمین شهر از طبقات مختلف چون اعیان و تجار و علما وارد شدند و هر کدام در آن سالن پر زینت در جاى مخصوص به خود قرار گرفتند، از شخصى که کنار دستش بود پرسید: چه خبر است؟
پاسخ شنید: مجلس جشن عقد دختر صاحب خانه است!
پیش خود گفت: وقتى به این خانواده وارد شدم که وسایل عیش براى آنان آماده است.
هنگامى که مجلس آراسته شد، راجه به سالن درآمد، همه به احترامش از جاى برخاستند، و او نیز پس از احترام به مهمانان در جاى ویژه خود نشست.
نگاه رو به اهل مجلس کرد و گفت: آقایان من نصف ثروت خود را که بالغ بر فلان مبلغ مى شود از نقد و مِلک و منزل و باغات و اغنام و اثاثیه به این طلبه که تازه از نجف اشرف بر من وارد شده مصالحه کردم و همه مى دانید که اولاد من منحصر به دو دختر است، یکى از آنها را هم که از دیگرى زیباتر است براى او عقد مى بندم، و شما اى عالمان دین، هم اکنون صیغه عقد را جارى کنید!
چون صیغه محرمیت جارى شد، طلبه که در دریایى از شگفتى و حیرت فرو رفته بود، پرسید:
شرح این داستان چیست؟
راجه گفت: من چند سال قبل قصد کردم در مدح امیرالمؤمنین (علیه السلام) شعرى بگویم، یک مصراع گفتم و نتوانستم مصراع دیگر را بگویم. به شعراى فارسى زبان هندوستان مراجعه کردم، مصراع گفته شده آنها هم چندان مطلوب نبود، به شعراى ایران مراجعه کردم، مصراع آنان هم چندان چنگى به دل نمى زد، پیش خود گفتم: حتماً شعر من منظور نظر کیمیا اثر امیرالمؤمنین (علیه السلام) قرار نگرفته است، لذا با خود نذر کردم اگر کسى پیدا شود و مصراع دوم این شعر را به صورتى مطلوب بگوید، نصف دارایى ام را به او ببخشم و دختر زیباتر خود را به عقد او در آورم.
شما آمدید و مصراع دوم را گفتید، دیدم از هر جهت این مصراع شما درست و کامل و تمام و با مصراع من هماهنگ است. طلبه گفت: مصراع اول چه بود؟
راجه گفت: "به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند"
طلبه گفت: مصراع دوم از من نیست بلکه لطف خود امیرالمؤمنین (علیه السلام) است. راجه سجده شکر کرد و خواند:
*به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند*
*به آسمان رود و کار آفتاب کند*
🕊https://eitaa.com/elalmahdi🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ •النَّاسِ• إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ •الْكَافِرِينَ• (٦٧ مائده)
《الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ》
🕊https://eitaa.com/elalmahdi🕊
✨اهْدِنَا *الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ* (٦حمد)
اهلبیت (علیهم السّلام) را قرآنی بشناسیم نه تاریخی.
🕊https://eitaa.com/elalmahdi🕊
#آداب_محضر
#سوره_طه
بیاییم به خواستههای امام (علیهالسّلام) اعتنا کنیم.
نمیخواهم از مولا بیاعتنا باشم؛
خب در فرهنگ آیات123 طه به بعد؛
🔸بیایم با این معلومات آشنا شوم،
🔸با این دغدغهها آشنا شوم،
🔸این دغدغهها در وجودم باشد،
🔸این فرهنگ در وجودم باشد.
میزان آیات123طه تا 135 است،
❔چقدر با این آیات منطبق هستم؟
تمام اهلبیت (علیهمالسّلام) این را از ما میخواهند؛
🔻چی نباشیم در این آیات هست،
🔻مهمتر از آن و قبل از آن چی باشیم؛ چی باشیم برایمان پررنگ باشد؟
اینها را در این آیات پیدا کنیم، مقید باشیم.
🍃از وقتی چشم باز میکنیم، توجه به این داشته باشیم صاحب کجایند؟
امام (علیهالسّلام) کجا هستند؟
احساس نور نمیکنم؛ خب یک چیزی بر من عارض شده،
🍃شروع کنم صلوات فرستادن، وضو گرفتن، نماز خواندن تا ظلمتها برطرف شود.
✨در حس و حال اهلبیت (علیهمالسّلام) باشم تا به سمت من بیایند، من را نورانی کنند.
🕊https://eitaa.com/elalmahdi🕊
رسولالله (ص) در خطبهی غدیریه:
آنگاه پیامبر (ص) با دست خود بازوى على (ع) را که پایینتر از آن حضرت ایستاده بود گرفت و على را چنان بلند کرد که پاهایش کنار زانوان رسولالله (ص) قرار گرفت، سپس فرمود: اى گروه مردم! این على برادر و وصىّ من است و تمام علم مرا در خود جای داده و خلیفه من بر امت من است و جانشین من براى تفسیر کردن کتاب الله عزّ و جلّ و فرا خواننده به سوى خداوند است و عمل کننده به چیزى است که خداوند به آن راضى است و جنگ کننده با دشمنان خداوند است و به فرمانبردارى خداوند فرمان دهنده و از معصیت خداوند باز دارنده است. او جانشین رسول الله و امیر مؤمنان و امام هدایتگر است.
خطبهی غدیریه- فراز ۱۹۳ تا ۲۰۱.
🕊https://eitaa.com/elalmahdi🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پای بیعت مان بایستیم
مثل اهل غدیرخم نباشیم، بیعت کردند اما بیعت شان را شکستند.
سرگرم زندگی دنیائی شدند،
فراموش کردند عهدشان را با صاحبشان.
🕊https://eitaa.com/elalmahdi🕊
اهل امیرالمؤمنین(علیهالسّلام)باشیم.
با رفتار صحیح در قبال محضر مولایمان امیرالمؤمنین، علی علیهالسّلام، از ایشان دفاع کنیم.
🕊https://eitaa.com/elalmahdi🕊
13.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨🍃نورباران باد تمام این لحظات
✨🍃 گوارای وجودتان
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ
🕊https://eitaa.com/elalmahdi🕊