eitaa logo
انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز
455 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
377 ویدیو
274 فایل
﷽ وَقُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْمًا ﴿١١٤ طه﴾ 🌟 انجمــن‌ علمی‌ دانشکده‌ علوم‌ قرآنی‌ شیراز 🌟 📩 پل ارتباطی و راه تعاملی شما با ما: 🆔️ @elmi_mf
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5985702694151521157.pdf
193.2K
📄 فلوچارت مراحل کار با سامانه همانندجو ✳️ @elmi_shiraz
4_5814637514006201137.apk
18.97M
📱نرم افزار اندروید📱 🔴 دانشنامه صحیفه سجادیه 🔷شامل:متن، ترجمه، شرح، فرهنگ موضوعی، حکایات، آیات، احادیث، اشعار، پرسمان، کتابشناسی وسیره ✳️ @elmi_shiraz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔ارزش دانلود⛔ 🔰معرفی دانشگاه کمبریج: دانشگاه کمبریج دانشگاه عمومی و تحقیقاتی واقع در کمبریج انگلستان است که در حدود ۸۵۰ سال پیش تاسیس شده است و دومین دانشگاه قدیمی در جهان انگلیسی زبان به شمار می‌رود.دانشگاه کمبریج همچنین سومین دانشگاه قدیمی جهان است که همچنان فعال است. پیشنهاد می شود حهت آشنایی هر چه بیشتر با این دانشگااه ویدئو فوق را مشاهده فرمایید. @elmi_shiraz
🔰معرفی کتاب: همانطور که از اسم کتاب پیداست کتابیست مشتمل بر راهکارهای ویژه اسلام برای زندگی: الحیاة مجموعه ایست دایرة المعارف گونه، منعکس کننده یک نظام فکری- عملی به دست آمده از متن اسلام، شامل پاسخ به بسیاری از مسائل زندگی متحول انسانی، بر پایه پی ریزی حاکمیتی درست. بنا بر این این کتاب تنها مجموعه‌ای از آیات و احادیث نیست، بلکه تنظیم جهان شناسی و ایدئولوژی اسلامی است با التزام دقیق به اینکه این جهان شناسی و ایدئولوژی به دست آمده از قرآن و حدیث و از فهم مجموعی و موضوعی آنها باشد. از این رو «الحیاة» عرضه کننده یک نظام مکتبی و یک جریان پیوسته است نه فصل‌هایی پراکنده و موادی گزیده و فاقد ارتباط اندام وار، بلکه بابها و فصل‌های آن یکسر، یک پیکره واحد شناختی و فکری و عملی را ارائه می‌کند و یک جهان نگری فراگیر را در پیش دیده‌ها می‌نهد. 🔰جلد اول و دوم این مجموعه شامل ابوابی نظیر: شناخت و اصالت آن، عقیده و ایمان، عمل،امتیازهای جهان بینی الهی، اصول کلی رسالت پیامبران، قرآن، رهبران راستین و ویژگی‌های ایشان، عالمان، ولایت و حکومت و حاکم اسلامی و تکالیف و مسئولیتهای او می‌باشد. مجلدات سوم تا ششم این مجموعه به بحث درباره موضوعات و مسائل مالی و اقتصادی و معیشتی می‌پردازد. https://basalam.com/ketabeadib/product/650709?ref=&sh=copy--product-app @elmi_shiraz
❇️ ترفند اندروید ❇️ 🔴 قطع کردن و کاهش دادن دسترسی های یک اپلیکیشن بعد از نصب ‌ 1️⃣وارد بخش Apps و لیست اپلیکیشن‌های نصب‌شده شوید. 2️⃣روی برنامه مورد تب کنید 3️⃣سپس در صفحه اطلاعات این اپ، روی گزینه Permissions (مجوزها) بزنید 4️⃣حال دسترسی‌های این اپ برای شما قابل مشاهده است. 5️⃣دسترسی‌های غیرلازم را می‌توانید در این قسمت غیرفعال کنید. ‌ ✳️@elmi_shiraz
✴️تجربه نگاشت 7⃣تبلیغ کار خود نکنید یکی از کارهایی که بعضی از مانند برخی از پیشه ورزان دیگر می کنند، تبلیغ کار خود و همزمان با آن، تحقیر کار دیگران است. این تحقیر، بر اساس چند خطای سهوی یا عمدی انجام می شود، یا حتّی ترجیح وجهی بر وجه دیگر، که همکار ما به دلیلی آن وجه را برگزیده و من این یک را، در حالی که هر دو صحیح  و توجیه پذیر و مبتنی بر ادلّه است. در سوی دیگر، مرتّباً خبر دادن از اینکه: فلانی کار مرا پسندید، بهمانی به من نمرۀ بیست داد، و ... در ادب کهن فارسی این جمله زبانزد است: «مُشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطّار بگوید». پیشینیان چنین گفته اند. اما من نمی گویم که عطار سکوت برگزیند، بلکه می گویم برای مُشک و سخن گفتنش هم – گرچه به زبانی که ما نمی فهمیم – جایی خالی در نظر بگیریم. باور کنیم که آن زبان رساتر است و بیشتر از زبان ما بر دل می نشیند. اگر از بُن دندان این حقیقت را باور داریم که: «لله العزّة و لرسوله و للمؤمنین»، آنگاه به این نتیجه می رسیم که کارهای ما، کمال ها و نقص هایی دارد. در حالی که  خدای کمال آفرین بر ما و کارمان گواه است. با نگاهی دیگر می یابیم که نقص های ما قابل دفاع نیست و بهتر آنکه دیده نشود. کمالها را نیز خداوند فرادید مردمان می آورد، همان خدایی که خود آن کمال را به ما موهبت فرموده و دیده که به اختیار خود، آن را برگزیده ایم. این تبلیغ که آفرینندۀ ما برای ما می آورد، نوعی تشویق ماست به این  گزینش ما که از سر اختیار روی داده است. بلندی از آن یافت کو پَست شد / درِ نیستی کوفت تا هست شد این مطالب را نگارندۀ سطور، از روی تجربه می گوید نه نقل محض کتابهای پیشینیان. از یک نویسندۀ پرکار چند دهه پیش در مورد علت پرکاری او نقل شده که گفته: بدین سبب نوشته های زیادی از کتاب و مقاله دارم که زمانی را که دیگران برای تبلیغ کارهای انجام شدۀ خود می کردند، من برای اتمام کارهای انجام نشدۀ خود صرف کردم. (نقل به مضمون). این اصل مسلّم عقلی در فضای تنازع بقا که در میان استادان، پژوهشگران،  نویسندگان و دیگر شهروندان دیار قلم جریان دارد، گم می شود؛ گم شدنی که دودش نه تنها به دیدۀ خود آنها، بلکه به چشم خوانندگان آثارشان نیز می رود. کمترین پیآمد این گونه برخوردها آنکه بهترین سخنانشان کم اثر می شود، اگر نگوییم بی اثر می شود، و اگر نگوییم که اثر منفی می گذارد. دامن آلوده اگر خود همه حکمت گوید / از سخن گفتنِ نیکوش بدان بِه نشوند حکمت بلند و خردپسند امیر کلام – که درود خدای بر او باد – به این حقیقت گویاست که فرمود: «ما أضمر أحد شیئاً إلّا ظهر فی فلتات لسانه و صفحات وجهه» ( ، کلمات قصار، شماره 26). در این باب، بسیار سخن می توان راند، ولی: در خانه اگر کس است، یک حرف بس است. @elmi_shiraz
آيا از قرآن و روايات ، شيوه زندگي پس از دنيا در امور زير استفاده مي شود ؟ 1 . زندگي فردي يا اجتماعي 2 . داشتن اختيار و اراده و آزادي .🤔 متن پاسخ ✅از مجموع آيات قرآن كه درباره جهان آخرت سخن گفته ، بر مي آيد كه زندگي انسان ها در آن جهان نيز ، اجتماعي است . برخي آياتي كه نعمت هاي بهشتي را تشريح مي كند را بررسي مي كنيم ، مي بينيم در آن به نعمت هايي ، چون همسران ، مساكن و قصور ، خادم و ساقي ، پذيرايي كنندگان و . . . اشاره شده است كه حكايت مي كند زندگي انسان ها در بهشت ، اجتماعي و گروهي است و نه فردي; ضمن آن كه قرآن مجيد ، صيغه جمع را براي بهشتيان به كار برده است . از جمله اين آيات ، مي توان به موارد زير اشاره نمود: الف ـ «هُمْ وَ أَزْواجُهُمْ في‏ ظِلالٍ عَلَي الْأَرائِكِ مُتَّكِؤُن‏;(يس ،56) آن ها و همسرانشان در سايه ها ، بر تخت هاي مخصوص تكيه كرده اند . ب ـ «عَلَي سُرُر مَّوْضُونَة * مُّتَّكِئينَ عَلَيْهَا مُتَقَابِلِينَ ;(واقعه ،15ـ16) مقرّبان ، بر تخت هايي كه به هم پيوسته ، صف كشيده قرار دارند ، در حالي كه بر آن ها تكيه كرده ، و رو به روي يك ديگرند .» جالب اين كه قرآن مجيد ، به زندگي خصوصي و عمومي بهشتيان اشاره مساوي دارد .1 ج ـ «وَمَن يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُوْلَئكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِم مِّنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَآءِ وَالصَّـالِحِينَ وَحَسُنَ أُوْلَئكَ رَفِيقًا ;(نساء ،69) كسي كه خدا و پيامبر را اطاعت كند ، ]در قيامت[ هم نشين كساني خواهد بود كه خدا نعمت خود را بر آن ها تمام كرده ، از پيامبران و صدّيقان و شهدا و صالحان ، و آن ها چه رفيقان خوبي هستند .» يكي از بهترين لذت هاي معنوي و روحاني ، بهره گيري از محضر دوستان با صفات ياراني كه با نور ايمان و صفات انساني آراسته باشند . . .مي باشد و از آيات قرآني ، به خوبي استفاده مي شود كه بهشتيان از اين موهبت ويژه ، بهره فراوان دارند; آن ها در كنار ياران باصفا مي نشينند .»2 درباره جهنّميان نيز آياتي وجود دارد كه از گفت و گوي آن ها ، حكايت مي كند; در ضمن آن كه براي آن ها نيز ضماير جمع به كار برده شده كه حاكي از زندگي جمعي آن هاست: «وَ نَسُوقُ الْمُجْرِمِينَ إِلَي جَهَنَّمَ وِرْدًا ;(مريم ،86) روز قيامت مجرمان را ]هم چون شتران تشنه كه به آبگاه مي روند[ رو به سوي جهنّم مي رانيم .» البتّه زندگي جمعي جهنّميان ، مانع از اين نيست كه گروهي از آنان ، به زندان هاي انفرادي دوزخ منتقل شوند و در آن جا جداي از اجتماع و به طور فردي عذاب شوند ، چنان كه اين نكته از برخي آيات ، استفاده مي شود .3 پاسخ قسمت دوم: امّا اين كه آيا اختيار و اراده هست يا خير ؟ بايد گفت: آن چه در قيامت از بين مي رود ، «تكليف» است; تكليف در همين دنياست; البتّه تكليف با آزادي ، ملازمه دارد ، امّا آزادي مي تواند بدون تكليف باشد; بدين معنا كه فقط اهل بهشت ـ نه اهل جهنّم ـ اختيار و اراده دارند و هر چه بخواهند بر ايشان آماده است و اساساً اختيار و آزاديِ اراده آن ها ، يكي از نعمت هايي است كه خداي متعال به آن ها عطا فرموده است: «لَهُم مَّا يَشَآءُونَ عِندَ رَبِّهِم;(زمر ،34) هر چه بخواهند براي آن ها نزد پروردگارشان موجود است .»; «لَهُم مَّا يَشَآءُونَ فِيهَا وَ لَدَيْنَا مَزِيدٌ ;(ق ،35) هر چه بخواهند در بهشت ، براي آن ها هست و نزد ما اضافات ديگري است .» بر اين اساس ، آزادي و قدرت اراده و انتخاب براي بهشتيان هست ، گرچه اين نعمت از اهل جهنّم سلب مي شود. @‌elmi_shiraz
🔻 ثبت‌نام واکسیناسیون دانشجویان و طلاب فعال شد سرپرست مرکز مدیریت آمار وزارت بهداشت: سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا برای دانشجویان و طلاب از هم اکنون باز شد و دانشجویان زیر مجموعه وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و طلاب حوزه‌های‌ علمیه سراسر کشور می‌توانند به سایت salamat.gov.ir مراجعه و با ورود کد ملی، تاریخ تولد و شماره همراه ثبت نام و بلافاصله زمان و مکان تزریق واکسن را انتخاب کنند. ✳️ @elmi_shiraz
امام باقر علیه السّلام:«اِنَّمَا قُصَّ الْاَظْفَارُ لِاَنَّهَا مَقِیلُ الشَّیْطَانِ وَ مِنْهُ یَکُونُ النِّسْیَانُ  ناخنها را کوتاه کنید که خوابگاه شیطانند و {از این مساله} فراموشی به وجود می آید.» (الکافی ، باب قص الاظفار ، ص490) وَ الْاِکْثَارُ مِنْ لُحُومِ الْوَحْشِ وَ الْبَقَرِ یُورِثُ تَغْیِیرَ الْعَقْلِ وَ تَحَیُّرَ الْفَهْمِ وَ تَبَلُّدَ الذِّهْنِ وَ کَثْرَهَ النِّسْیَانِ …  زیاد خوردن گوشت حیوانات وحشی و گاو، عقل را دگرگون می کند، فهم را حیران می کند، ذهن را کودن می کند و فراموشی را زیاد می کند.‏ (مستدرک‏ الوسایل - باب نوادر ما یتعلق بابواب الاطعمه المباحه _ ص 455) ✳️ @elmi_shiraz
▪️در نام رقیه، فاطمه پنهان است ▪️از این دو یکی جان و یکی جانان است ▪️در روی کبود این دو پیداست خدا ▪️آیینه بزرگ و کوچکش یکسان است 🏴 شهادت مظلومانه بنت الحسین علیه‌السلام، حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها تسلیت باد ✳️ @elmi_shiraz
🔰معرفی کتاب شبهای پیشاور علّامه سلطان‌الواعظین شیرازی(ره) نویسنده کتاب شب‌های پیشاور از علمای بزرگ اهل تشیّع می‌باشد که برای اثبات حقانیّت این مذهب بسیار تلاش نموده‌اند، که از جمله می‌توان به سفرهای بسیار طولانی و مشقت‌بار به سرزمین‌های دول اسلامی که غالباً اهل تسنّن بوده‌اند اشاره کرد. البته درباره ایشان و کتاب حاضر به طور مفصّل در سرآغاز کتاب توضیحاتی آمده است. و امّا کتاب شب‌های پیشاور مربوط به ده شب مباحثه مفصّل (6 الی 7 ساعت و گاهی تا نماز صبح) با علمای اهل تسنّن در شهر پیشاور پاکستان که غالباً اهل تسنّن می‌باشند است. جناب علّامه در این ده شب حقانیّت مذهب تشیع را با شیعه‌کردن اکثر علمای بحث‌کننده در آن مجالس اثبات نموده است که برای توضیحات بیشتر بخش آغاز سفر کتاب در این باره کامل نوشته است. درباره اهمیّت این کتاب در عصر حاضر باید گفت که بسیاری از شبهات مطرح‌شده از طرف علمای اهل سنّت در این کتاب، شبهاتی است که هم‌اکنون از جانب بسیاری از مخالفان دین مبین اسلام در رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی، و گاهی عوام مردم مطرح می‌شود و متأسفانه قشر مذهبی و هیئتی معمولاً به علت مطالعه‌ی کم قادر به پاسخ‌گویی نیستند.برای تهیه اینجا جستجو کنید⚘ https://www.ketabrah.ir/ @elmi_shiraz
‏آرزو نیست، رجز نیست، من آخر روزی وسط صحن حسن(ع) سینه زنی خواهم کرد ▪️شهادت امام حسن مجتبی(ع) تسلیت باد ✳@elmi_shiraz
❇️ ترفند ویندوز ❇️ 🎯 افزایش سرعت ویندوز 10 با غیرفعال کردن جلوه‌های بصری ویندوز : ✅ ویندوز در همه موارد و از ضعیف‌ترین ماشین‌ها یک دسته از جلوه‌های فانتزی را در نظر گرفته است که استفاده از آن‌ها، کار با ویندوز را بسیار لذت‌بخش می‌کند. این جلوه‌ها شامل انیمیشن‌هایی هستند که هنگام بزرگ‌نمایی و یا کوچک‌نمایی پنجره‌ها، به محو شدن لبه‌ها و یا صاف کردن فونت می‌پردازند. غیرفعال کردن این افکت‌ها منابع اضافی را برای عملکرد بهتر سیستم آزاد می‌کند. ▫️ برای انجام این کار، در منوی استارت، عبارت performance را تایپ و گزینه Adjust the appearance and performance of Windows را انتخاب کنید. در این مرحله، پنجره Option Performance با گزینه‌های مختلف در تب Visual Effects به شما نشان داده می‌شود. ▫️ گزینه‌های ارائه شده را مرور کرده و مواردی را که تمایل به حفظ آن‌ها دارید، انتخاب کنید. برای عملکرد بهتر هم می‌توانید با انتخاب گزینه Adjust for best performance تمامی آن‌ها را غیرفعال کنید. روی OK کلیک کنید تا ویندوز تغییرات شما را اعمال کند. ▫️ به یاد داشته باشید، غیرفعال کردن این گزینه باعث می‌شود تا شکل ظاهری لبه پنجره‌ها تغییر کنند که البته با گذشت چند روز به این حالت عادت خواهید کرد. ✳️ @elmi_shiraz
منتخبین جشنواره سراسری غدیر خم عرض تبريک به اساتید و دانشجویان منتخب، علی الخصوص خانم آرزو رضایی دانشجوی دانشکده علوم قرآنی شیراز که در گروه دانشجویان و رشته مقاله نویسی، مقام سوم را کسب کردند. ✳️ @elmi_shiraz
✴️تجربه نگاشت 8⃣کار نیکو کردن از پر کردن است. ویرایش، یعنی و فرآیندی است عملی، تدریجی و زمان بر، که علاوه بر پیش نیاز علمی، به ذوق هنری و سلیقۀ نگارشی نیاز دارد. ، بیش از ویرایش و پیش از ، باید خواننده ای پیگیر و ناقد، نویسنده ای در سبکهای مختلف نگارشی، و مرتبط با نویسندگان دیگر باشد تا شیوه های متنوع نگارشی را بازشناسد و برای هر نوشته، سبک متناسب با آن را  برگزیند. شعار معروف فرنگی «بنویس یا بمیر» Publish or perish همین تداوم و ضرورت آن را نشان می دهد. و تجربه صحت آن را نشان می دهد. [این دو مدل گسترش فضای سبز را با هم مقایسه کنید: مدل اول: باغبانی که پای یک یا چند درخت، عمری صرف می کند، تا از آنها مراقبت و آفت زدایی کند، و بهره وری آنها را روز به روز بیشتر کند. مدل دوم: یک مدیر شهرداری که دهها نهال را ظرف یک یا چند روز در فضای سبز شهری می کارد و نمای زیبایی به شهر می دهد]. @elmi_shiraz
🔹🔸سلام و عرض ادب خدمت همراهان گرامی و با آرزوی سلامتی برای شما عزیزان 💐 📣 به اطلاع می رسانیم که با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و افزایش چشمگیر قیمت نوشت افزار، نمایشگاه قرآن و عترت دانشکده علوم قرآنی شیراز، در راستای حمایت از مصرف کنندگان و حمایت از کالای ایرانی نمایشگاه نوشت افزار با قیمتهای بسیار مناسب دایر کرده است. ✅ عرضه انواع نوشت افزار دانش آموزی و دانشجویی ✅ تنوع محصولات ✅ تخفیف ویژه ✅ طرح های فرهنگی 🗓 زمان: 24 شهریور تا 3 مهر ⏰ ساعات بازدید: 9:30 تا 16 💠 آدرس: خ مطهری شمالی (زرگری)، جنب پاساژ سینا، داخل دانشکده علوم قرآنی، نمایشگاه دائم قرآن و عترت راه های ارتباط با ما: ☎️ 07136264743 📱 09030362812 برای دیدن محصولات همراه با تصاویر و قیمت ها به لینک زیر وارد شوید: http://eitaa.com/quranet ✳️ @elmi_shiraz
حدود 32 آيه از قرآن كريم درباره «زكات » و يك آيه درباره خمس است . چرا در جامعه درباره «خمس » اين همه اهميت داده مي شود ، امّا درباره «زكات ) بسيار محدود است ؟ و اين در حالي است كه اهل سنت و فقهاي آن ها برعكس عمل مي كنند . آيا اين مساله توجيه خاصي دارد ؟ پاسخ اهميت «زكات» بر كسي پوشيده نيست؛ و آيات متعددي نيز به اين مهم پرداخته‏اند. حتي ترك «زكات» در سر حد كفر و شرك است: «...وَ وَيْلٌ لِّلْمُشْرِكِينَ * الَّذِينَ لاَ يُؤْتُونَ الزَّكَوةَ وَ هُم بِالْأَخِرَةِ هُمْ كَـفِرُون؛ (فصلت، 6 ـ 7)... واي بر مشركان! همان‏ها كه زكات را ادا نمي‏كند، و آخرت را منكرند.» امام صادق عليه‏السلام مي‏فرمايد: از وصاياي پيامبراكرم صلي‏الله‏عليه‏و‏آله به علي عليه‏السلام اين است كه مي‏فرمايد: «...؛ اي علي! ده طايفه از اين امت به خداوند بزرگ كافر شده‏اند، و يكي از اين ده گروه را مانع الزكات شمرد... .)1 بنابراين، «زكات» كه در حقيقت يك نوع «ماليات بر درآمد و توليد و ماليات بر ثروت راكد» محسوب مي‏شود، از اهميت خاصي برخوردار است؛ تا آن‏جا كه اگر حكومت اسلامي از شخص يا اشخاصي مطالبه «زكات» كند، و آن‏ها ايستادگي كرده و سر باز زنند، مرتد محسوب مي‏شوند. امّا اين كه جامعه امروز چرا اهميت نمي‏دهند، اولا: چنين نسيت كه هيچ اهميت داده نشود؛ متدينين از جامعه، به موقع «زكات» خود را پرداخت مي‏كنند؛ ثانيا: ستاد زكات در كشور وجود دارد كه زكات هاي دريافت شده را مديريت مي كند و در كميته امداد امام خميني ؛ يك روحاني در همه شهرها به عنوان مبلغ زكات فعاليت مي كند. ثالثا: بخشي از اهميت ندادن به اين مهم به بي‏توجهي و بي‏برنامه‏گي مسئولين و بخشي ديگر نيز به مردم و امت بر مي‏گردد. در صدر اسلام پيامبر اكرم صلي‏الله‏عليه‏و‏آله مامور براي جمع‏آوري «زكات» مي‏فرستاد؛ بعلاوه اين كه «زكات» اصطلاحي محدود به موارد مذكور نيست بلكه حاكم اسلامي در صورت ضرورت مي‏تواند بر اقلام ديگري از ثروت‏ها و در آمدها زكات وضع كند. ثالثا: اهل سنت ـ در حد بحث نظري ـ به «زكات» اهميت بيشتري مي‏دهند؛ و از «خمس» كمتر بحث مي‏كنند؛ زيرا، آن را محدود به غنائم جنگي با شرايط خاص مي‏دانند. امّا در مقام عمل جوامع اهل سنت نيز بهتر از جامعه ما نيست؛ همانطور كه در جامعه ما نيز در عمل پرداخت خمس بهتر از زكات نيست. @elmi_shiraz
امام علی علیه السلام: فکر‌کن، تا دور اندیش شوی و چون همه جوانب کار برایت روشن شد، آن‌گاه تصمیم قطعی بگیر. 📚میزان الحکمه جلد۳ صفحه۵۴ ✳️ @elmi_shiraz
4_601197929977348199.pdf
310.8K
🌹🍃〰〰〰〰 ❗️راهنمای انتخاب موضوع پایان نامه 💥 ✳️ @elmi_shiraz