eitaa logo
انجمن علمی دانشکده علوم قرآنی شیراز
450 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
382 ویدیو
277 فایل
﷽ وَقُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْمًا ﴿١١٤ طه﴾ 🌟 انجمــن‌ علمی‌ دانشکده‌ علوم‌ قرآنی‌ شیراز 🌟 📩 پل ارتباطی و راه تعاملی شما با ما: 🆔️ @elmi_mf
مشاهده در ایتا
دانلود
«لقد منَّ الله علیَ المؤمنین اذ بعث فیهم رسولا من أنفسهم» ※ رسولی، از میانِ ما، و برایِ ما.... که حرکت در مسیرِ "حبیب الله شدن" فقط با " او " ممکن است. ※ " بعثتِ احمد " ؛ انقلابی بود علیه شیطان، که دل ها را از معبودِ مجازی خالی و از محبّت اله یکتا پُر می کند. ※ اوست ؛ پیامبر اُمّتی که برگزیده خواهند شد برایِ ظهور آخرین انقلاب جهان و وراثت صالحان در زمین ! شیرینی رسالتی عظیم به کامِ جانمان مبارک. 🔷@elmi_shiraz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨رزق ما حلال تقسیم شده است. 💠آیت الله ناصری دولت آبادی رزق همه ما حلال قسمت شده است؛ لذا عجله نکن. اگر یک مقداری در تنگنا قرار می گیری، برای امتحان است. خدا می خواهد من را امتحان کند؛ لذا یک خرده بر من سخت می گیرد. من اگر تحمل کردم، گشایش می شود. در روایتی دارد که روزی امیرالمؤمنین علیه السلام سوار بر مرکب به طرف مسجد آمدند. به مسجد که رسیدند به یک نفر که آنجا بود فرمودند: «افسار این حیوان را بگیر و آن را نگه دار، تا من به مسجد بروم و برگردم». حضرت به مسجد رفتند و دو رکعت نماز خواندند و برگشتند. در راه که می آمدند، دو درهم از جیبشان در آوردند که به این شخصی که افسار اسب را نگه داشته است بدهند. به هر حال زحمت کشیده و عمل مؤمن، محترم است. وقتی آقا آمدند، دیدند که افسار اسب را در آورده و فرار کرده است. حضرت دیدند که اسب آنجا قدم می زند. فرمودند: «چه قدر انسان عجول است. اگر صبر کرده بود، دو درهم حلال نصیب او می‌شد. عجله کرد و دو درهم حرام به دست او آمد». بعد حضرت شخصی را فرستادند تا لجامی بخرد. آن شخص در بازار، همان لجام حضرت را پیدا کرد و با دو درهم خرید. 🔰شرح نهج البلاغة ابن ابی الحدید، ج ۳ ، ص۱۶۰ 🔷@elmi_shiraz
‼️ 🤯 🔸چرا اینقدر سریع درسها و مطالب رو فراموش میکنم؟😶 📌ببینید احتمالا شیوه مطالعاتی شما سنتیه و از شیوه های جدید خلاصه برداری و شیوه های مرور استفاده ای نمیکنید📚. حتی در صورتی که کتاب رو خیلی خوب خونده باشی اما باید مرور مطالب رو بصورت اصولی انجام بدی👌🏼💛. در صورت عدم مرور بعد از 2 الی 3روز که از مطالعه بگذره در بهترین حالت ممکن شما 80درصد مطالبی رو که خوندی فراموش میکنی و بعد از یک هفته فقط عنوان بحث و مفاهیم کلی یادته😅. امااگر شیوه های مطالعه و مرور رو یادبگیری ديگه اینطور مشکلاتی نداری و فراموشیت خیلی کمتر میشه😍✨. 🔷@elmi_shiraz
🍃 انجمن علمی-دانشجویی دانشکده ی الهیات دانشگاه شیراز برگزار می کند:🍃 📚🎓 کلاس های آمادگی المپیاد علمی دانشجویی 👩🏻‍🎓👨🏻‍🎓 ❌ ویژه ی دروس تخصصی رشته ی علوم قرآن و حدیث❌ 👤 تدریس توسط نفرات برتر المپیاد کشوری دانشجویی الهیات در سال های گذشته ⏰ زمان برگزاری کلاس ها: 📌 حدیث : چهارشنبه ها، ساعت ۱۹ تا ۲۱ 📌 تفسیر: پنج شنبه ها، ساعت ۹ تا ۱۱ 📌 علوم قرآنی: جمعه ها، ساعت ۱۴ تا ۱۶ 💰 هزینه کل دوره: صد هزار تومان ✒️ 📱جهت ثبت نام لطفا از طریق پیام به شماره ی زیر درخواست خود را ارسال فرمایید: ۰۹۱۶۴۴۳۸۲۶۵ 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🌀 انجمن علمی ، نگاهی نو برای اندیشه ورزی ⭕️ راه های ارتباطی با ما : 🌐 ایتا: @anjomanelmielahiat 🌐 اینستاگرم : ‏https://instagram.com/theology.shirazu?utm_med 🌐 واتساپ: ‏https://chat.whatsapp.com/KyD6WldhFE70gT8JnFKeYb 🔷@elmi_shiraz
ــ ۸۰ وَهُوَ الَّذِي يُحْيِي وَيُمِيتُ وَلَهُ اخْتِلَافُ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ ۚ أَفَلَا تَعْقِلُونَ اوست كه حیات می‌دهد و می‌میراند و رفت و آمد شب و روز در سیطره خواست اوست، آیا اندیشه نمی‌كنید؟ 🌷🌾🌾🌷🌾🌾🌷🌾🌾🌷 : (آيه ٨٠) : ✅ بعد از ذكر مسألۀ آفرينش انسان به مسألۀ و و آمد و شد و كه از آيات بزرگ پروردگار است پرداخته، چنين مى‌گويد: «و او كسى است كه زنده مى‌كند و مى‌ميراند و آمد و شد شب و روز از آن اوست، آيا انديشه نمى‌كنيد» ؟ ! (وَ هُوَ الَّذِي يُحْيِي وَ يُمِيتُ وَ لَهُ اخْتِلافُ اللَّيْلِ وَ النَّهارِ أَ فَلا تَعْقِلُونَ). ✅ و به اين ترتيب در آيات سه گانۀ اخير از انگيزۀ شناخت پروردگار شروع كرده و با ذكر بخشى از مهمّترين آيات انفسى و آفاقى بحث را پايان مى‌دهد. 🔷@elmi_shiraz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
_أنتَ، هَل تَشْعُرُ بِالبَرْدِ الشَّديدِ؟ _نَعَم أشْعُرُ.🥶 _تو احساس سرمای شدید میکنی؟ _بله، احساس می کنم. 🔷@elmi_shiraz
📚 کتابِ ، بازخوانی زندگی آخرین پیامبر از سه متن کهن فارسی 📙 کتاب «قاف» نوشته ی یاسین حجازی، بازخوانی زندگی رسول مکرم اسلام از سه متن کهن به نام های تفسیر سورآبادی، سیرت رسول الله و شرف النبی است که از تا آخرین فرستاده الهی را برای خواننده روایت می کند. یاسین حجازی برای نوشتن این کتاب سه سال زمان گذاشته تا تصویری روایی و مبتنی بر مستندات تاریخی را برای خواننده به‌صورت خطی و با قلمی و خواندنی روایت کند. ✍️ به متون کهن علاقه ی زیادی دارد و کارهایش همه بر اساس بازنویسی از متون کهن تدوین شده‌اند. آثار یاسین حجازی بیشتر دربارۀ موضوعات دینی و آیینی است. از میان آثار او می‌توان به هفتاد و سومین نفر، آه (بازخوانی مقتل امام حسین) و قاف اشاره کرد. دو کتاب «آه» و «قاف» از بهترین کتاب‌های چاپ شده در قاب موضوعی خود به شمار می‌روند و جزو پرفروش‌های بازار کتاب هستند. 📜 ناشر: 📑 تعداد صفحات: ۱۱۶۰ 🔷@elmi_shiraz
📚🖍 به مطالعه 🔹 اینکه خود را در مسیر آموختن قرار بدهیم هم است و هم . به تعبیر امیرالمومنین (ع): 🔹 النَّاسُ ثَلاَثَةٌ فَعَالِمٌ رَبَّانِيٌّ وَ مُتَعَلِّمٌ عَلَى سَبِيلِ نَجَاةٍ وَ هَمَجٌ رَعَاعٌ أَتْبَاعُ كُلِّ نَاعِقٍ يَمِيلُونَ مَعَ كُلِّ رِيحٍ لَمْ يَسْتَضِيئُوا بِنُورِ اَلْعِلْمِ وَ لَمْ يَلْجَئُوا إِلَى رُكْنٍ وَثِيقٍ (نهج‌البلاغه؛ حکمت ۱۴۷) مردم سه دسته‌اند، ١_ دانشمند الهى ٢_ آموزنده‌اى بر راه رستگارى ٣_ و پشّه‌هاىِ دست‌خوش باد و طوفان و هميشه سرگردان، كه به دنبال هر سر و صدايى مى‌روند، و با وزش هر بادى حركت مى‌كنند، نه از روشنايى دانش نور گرفتند، و نه به پناهگاه استوارى پناه گرفتند 🔹 یکی از مهم‌ترین راه‌های رشد، تلاش برای است. یعنی متعلم خود را به دانش‌آموختن محدود نمی‌کند و می‌کوشد تا افق‌های هدایتگر خود را جذب و فهم کند. 🔹 یک آزمون برای شاگردی در نزد اساتید نیز این است که ببینیم قرار است از آن استاد چه دریافتی داشته باشیم. یا و یا در نوادری ؟ 🔹 گاهی یک استاد همان صحبت‌های اساتید دیگر را عمیق‌تر و یا به بیانی دیگر می‌گوید که باید آموخت و بهره گرفت اما اساتید نادری هستند که دائم برای شاگردان‌شان می‌گشایند. هنر انسان، آموختن از هر دو استاد است اما متوجه باشیم: ▪️اولی، می‌آموزاند و دیگری افق‌گشایی می‌کند. ▪️اولی، منوط به آموختن است و دومی منوط به فهمیدن. ▪️اولی، دانش می‌دهد و دومی، بینش. ▪️اولی، دانش‌افزایی است و دومی، بینش‌افزایی. ▪️اولی، تعمیق‌ دانش است و دومی، تعمیق‌ معرفت. ▪️اولی، اموزش است و دومی، پرورش. ▪️اولی، بسط ذهن است و دومی بسط جان. ▪️اولی، بسط محفوظات است و دومی، بسط تفکر. ▪️اولی، متوقف در زمان است (چه بسا توقف در گذشته)؛ دومی، فرازمانی/آینده‌نگرانه و پیشروانه است. ▪️اولی، فهم تاریخی از رسالت انسان ارائه نمی‌کند، دومی، رسالت تاریخی انسان را نشان می‌دهد. ▪️اولی، [گاه/غالباً] در کُنج عافیت است و دومی [قطعاً] در میانه میدان‌ 🔹 مهم این است که بر سبیل نجات باشیم و بیاموزیم و راه‌ آموختن را برخود نبندیم و با افزایش سعه‌ی خود، ظرفیت‌سازی کنیم تا برای جان تشنه‌مان، کنند. با فعل‌ و رفتارمان، مسیر آموختن را برای خودمان مسدود نکنیم. 🔺نمونه: علامه مصباح به تعبیر آقا ؛ بودند و اساتید بزرگ دیگری که چنین بودند و هستند. 🔷@elmi_shiraz