خانه طلاب تهران
#خانه_طلاب_تهران، خانهای برای همفکری، همدلی و همقدم شدن #طلاب_تهران جهت ساختن حوزهای در شأن پایتخت أمّالقراء امت اسلام؛ شهری که قلب نهضت، در بطن آن میتپد.
https://eitaa.com/khanehtollabtehran
🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸
#امام_خمینی رحمةاللهعلیه: «ما در صدد خشکانیدن ریشههای فاسد #صهیونیزم، #سرمایهداری و #کمونیزم در جهان هستیم. ما تصمیم گرفتهایم، به لطف و عنایت خداوند بزرگ، نظامهایی را که بر این سه پایه استوار گردیدهاند نابود کنیم و #نظام_اسلام_رسولالله صلیاللهعلیهوآلهوسلّم را در جهان استکبار ترویج نماییم.» (پیام قطعنامه)
اما کمونیزم که در زمان حضرت روحالله به موزهی تاریخ پیوست.
اما لیبرالسرمایهداری هم در زمان حضرت سیدعلی در عرصههای اقتصادی، اخلاقی، منطق هویتی و اعتبار و آبروی جهانی رو به شکست است.
و اما #قدس، پرچم قیام علیه #دیکتاتوری_بینالمللی یا همان #صهیونیزم_بینالملل است؛ آوردگاه أصلی آخرالزمان.
هرچند صهیونیزم بینالملل یک شبکهی جهانی است که تقلیل آن به رژیم اسرائیل سادهانگاری میباشد، اما اسرائیل نماد آن است.
#القدس_لنا
#وعده_صادق
#سنصلی_فی_القدس
@khanehtollabtehran
💠 #شهید_گمنام عرصهی #اقتصاد_مقاومتی (۱)
🔹 سیّدمحمّدرضاسعیدی در سال ۱۳۰۸ در خانوادهای روحانی در نوغان مشهد متولّد شد. دروس طلبگی را نزد پدرش فرا گرفت و سپس راهی مشهد شد. در مشهد نزد اساتیدی مانند ادیب نیشابوری و حاجشیخهاشم قزوینی و حاجمجتبیقزوینی، ادبیات و فقه را فراگرفت. وی برای ادامه تحصیل به قم آمد و پای درس آیةالله بروجردی به شاگردی نشست و از محضر آیةالله میرزاهاشمآملی نیز بهره برد. وی در همان ایّام به حوزهی درس آیةالله خمینی راه یافت و از همان روزها سخت شیفتهی وی شد و از شاگردان و هواداران بنام امامخمینی گردید.
🔹 آیةالله سعیدی در دوران نهضت امامخمینی سخت به مبارزه علیه رژیم پرداخت. پس از تبعید امامخمینی مدّتی به نجف رفت و سپس به ایران بازگشت. پس از بازگشت آیةالله سعیدی به ایران عدّهای از مؤمنین جنوب شهر تهران (محلّهی دولاب یا غیاثی فعلی) از وی تقاضا کردند تا ادارهی مسجد امامموسیبنجعفر را بهعهده بگیرد. با ورود آیةالله سعیدی، این مسجد به زودی به پایگاهی برای مبارزه علیه رژیم شاه تبدیل شد.
🔹 آیةالله سعیدی چنان راه #مردمداری را در پیش گرفت که گاه عبای خود را به خاطر سرما به فقیری میبخشید و گاه کیسهی زغالی را بر دوش میکشید تا خانهی مستمندی را در شب زمستان گرم کند. خصلت مردمداری وی به سرعت او را در کانون توجّه #مردم_مستضعف جنوب شهر تهران قرار داد.
🔹 شهید سعیدی به علّت #غیرت و #شجاعت دینی چنان مورد توجّه امامخمینی قرار گرفت که شاید #ارتباط_عاطفی امام و ایشان در جای دیگر مشاهده نشده باشد. نامههای متعدّد امامخمینی به آیةالله سعیدی گواه این مدّعاست.. زیباترین نامهی امامخمینی به آیةالله سعیدی نامهای است که در سال ۱۳۴۷ به وی نوشته است. امامخمینی در این نامه اوج علاقهی خود را به آیةالله سعیدی ابراز میکنند و مینویسند:
🔸 «من از افرادی مثل شما #آنقدر_خوشم_میآید که شاید
نتوانم عواطف درونی را آنطور که هست ابراز کنم». ❤️
🔹 آیةالله سعیدی یک پارچه شور انقلابی و عشق به امامخمینی بود. چندین مرتبه رسالهی امامخمینی را چاپ و منتشر کرد. همواره روی منبر از امامخمینی یاد میکرد و مسائل او را برای مردم تبیین میکرد و به همین جهت نیز بارها احضار، دستگیر، بازداشت و ممنوعالمنبر گردید. او #اولین_شهید روحانی #نهضت_امامخمینی است که در اعتراض مستقیم به #استعمار_آمریکا به شهادت رسید ...
#بیستم_خرداد
#اقتصاد_مقاومتی
#شهید_آیةالله_سعیدی
#حمایت_از_کالای_ایرانی
#منبع: چهاردهسال رقابت ایدئولوژیک شیعه در ایران، روحاللهحسینیان، صص: ۷۲۰-۷۲۶
https://eitaa.com/khanehtollabtehran
💠 #شهید_گمنام عرصهی #اقتصاد_مقاومتی (۲)
🔹 اوایل سال ۱۳۴۹ تعدادی از #سرمایهداران و صاحبان صنایع #آمریکایی از جمله دیوید #راکفلر به ایران آمدند و در یک سمینار شش روزه شرکت کردند و پس از آن نیز همراه خانوادههایشان به حضور شاه رسیدند.
🔹 حضور #سرمایهداران_آمریکایی در ایران موجب واکنش یکی شاگردان آیةخمینی گردید. به گزارش ساواک آیةالله سعیدی در عکسالعمل به ورود سرمایهداران آمریکایی به ایران در هجدهم اردیبهشت ۱۳۴۹ در مسجد موسیبنجعفر ضمن انتقاد از #سکوت_علما و مردم، مفاسد رژیم را برشمرد و گفت:
🔸 «یکی از گفتنیها که این روزها سر و صدای آن، همهی مملکت را پر کرده و جراید هم نوشتهاند این است که قرار است ۳۵ نفر از آمریکاییان به ایران آمده و در این مملکت سرمایهگذاری کنند. آیا میدانید این استعمارگران و یارانشان چه تصمیماتی دارند و چه ظلمهایی خواهند کرد؟ آخر من با این موضوع حسّاس چه کنم؟.. من از رهبر عالیقدر حضرت آیةالله خمینی طرفداری میکنم. اگر از این وضع هراس دارید باید بگویم که نترسید؛ این مـن هستم که باید جواب دولت و سازمان امنیت و کلانتری را بدهم نه شما».
🔹 آیةالله سعیدی علاوه بر سخنرانی، در #نامهای عربی #خطاب_به_مراجع و فضلای قم نوشت:
🔸 «مصیبت سرمایهگذاری آمریکاییان در ایران از مصیبتهای امتیاز تنباکو و کاپیتولاسیون و انجمنهای ایالتی بالاتر است... این مصیبت از سینمای قم و جسارتهای حزب بعث به روحانیت و ملّت عراق بدتر است»
و در پایان از علما خواست تا در مقابل دولت عکسالعمل نشان دهند «تا در مقابل ملّت و آیندگان روسفید شوند».
🔹 آیةالله سعیدی را به خاطر این موضعگیری در یازدهم خرداد #دستگیر کردند و تحت شدیدترین #شکنجه های طاقتفرسا قرار دادند. سعیدی در روز بیستم خرداد با همهی استقامتش جان به جان آفرین تسلیم کرد و به #شهادت رسید.
🔹 صبح فردای آن روز، پسر بزرگش، سیّدمحمّد، برای ملاقات به زندان قزلقلعه رفت؛ ولی به او وقت ملاقات ندادند و مأیوس به خانه برگشت. عصر مأمورین ساواک به منزل آیةالله آمدند و سیّدمحمّد را به زندان بردند و خبر شهادت پدرش را به او اعلام کردند و به اتّفاق مأموران ساواک جنازهی وی را به وادیالسّلام قم بردند و جنازهی پُرزخم آیةالله سعیدی را دور از چشم سایر اعضای خانواده و دوستان دفن کردند.
#بیستم_خرداد
#اقتصاد_مقاومتی
#شهید_آیةالله_سعیدی
#حمایت_از_کالای_ایرانی
#منبع: چهاردهسال رقابت ایدئولوژیک شیعه در ایران، روحاللهحسینیان، صص: ۷۲۰-۷۲۶
https://eitaa.com/khanehtollabtehran
هدایت شده از محکمات
💎 شماها اگر تمام قرآن را بگردید نمیتوانید اینگونه مسائل را از قرآن استفاده کنید.
نهیب صریح #امام_خمینی (س) به منکران حکمت و عرفان الهی:
قرآن و حدیث برای طبقات مختلفه مردم آمده است،
و در آن علومی است که برای یک طبقه عالی از دانشمندان است و دیگران از آن بهکلّی بیبهره هستند؛ مانند براهینی که بر تجرد واجب و احاطه قیّومی اوست که شماها اگر تمام قرآن را بگردید نمیتوانید این گونه مسائل را از قرآن استفاده کنید؛
لیکن اهل آن، مانند فیلسوف بزرگ #صدرالمتالهین و شاگرد عالیمقدار آن، #فیض_کاشانی، علوم عالیه عقلیه را از همان آیات و اخبار که شماها هیچ نمیفهمید، استخراج میکنند.
آری؛ هر کس نباید در علوم قرآن و حدیث دخالت کند. قرآن و حدیث نیز نهی از این تصرفات جاهلانه کرده است که شما بیخردان پا را از گلیم خود دراز نکنید.
📙 کشف الاسرار، ص۳۲۳
@mohkamat
هدایت شده از سفیران خمینی
#امام_خامنه_ای :
✅اگر جوان ماظاهراً وسنّاً جوان، ولی روحیتاً پیر و بینشاط و بیحوصله و بیابتکار و ناامید باشد، بسیار چیز بدی است. طلبه باید منشأ امید و شور و نشاط و تحرک باشد. اگر اینطور شد، آن وقت طلبه، در صفوف مقدم مسائل انقلاب هم شرکت میکند. شرط اصلی صلاح حوزه، این است.
❎ اگرحوزه کارش به آنجا برسدکه طلبه نسبت به مسائل انقلاب، احساس بیتفاوتی کند، خطر بزرگی است و نباید بگذارید چنین شود.
🔴 #تجمع_فیضیه و عکسالعمل #امامخمینی رحمةاللهعلیه :
«چرا باید به گونهای حرکت کنیم که اجازه ندهیم طلبهها در #قتلگاه_مقدس_فیضیه، این برجستهترین سنگر مبارزات روحانیت، برای شهدای عزیز پانزدهم خرداد، آن هم در همان روز تاریخی، جلسهای بگذارند. این موضع گیری غلط و تلخ در تاریخ ماند.» (صحیفه، ج۲۱، ص۶۸۳)
خرداد ۶۷ یک عدّه از #طلاب_جوان میخواستند که در #فیضیه، برنامهی بزرگداشت #۱۵_خرداد برگزار کنند.
بزرگان حوزه صلاح ندیدند و اجازه ندادند.
دلگیریهایی بین دو طرف (ریشسفیدان و طلاب جوان) ایجاد شد.
خبر به امام رسید و ایشان هم به شدت ناراحت شدند که چرا به جوانان میدان داده نشده.
بزرگان حوزه - که برخی از ایشان امروز مرجع میباشند - سریع به امام نامهی دلجویی و بیعت دوباره با انقلاب و آرمانها نوشتند.
حضرت امام در جواب نامهی ایشان، به راهبردی اشاره کردهاند که برای بزرگانِ انقلابیِ امروزِ حوزه مایهی عبرت و برای ما طلاب جوان مادهی درس است.
🔻
@khanehtollabtehran
🔴 #تجمع_فیضیه و عکسالعمل #امامخمینی رحمةاللهعلیه
بسم الله الرحمن الرحیم
خدمت حضرات حجج اسلام آقایان اعضای محترم جامعهی مدرسین حوزه علمیه قم دامت افاضاتهم
هیچ کس نباید در اینکه شما میخواهید از اسلام دفاع نموده و به مردم محروم و مستضعف کمک و رسیدگی نمایید شک کند. شما عمری را در درس و بحث گذراندهاید و در مبارزات همیشه یار و مددکار مردم بودهاید، شما فشار رژیم گذشته را احساس کردهاید و برای شکست طاغوت با کمک سایر اقشار تلاش نمودهاید.
من به شما علاقه دارم و امیدوارم به #آرمان_اسلامیمان که #حکومت_اسلام_در_جهان و شکست دشمنان آن است برسیم.
شما باید مطمئن باشید که قویترین بازوی شما، #طلاب_جوان حوزهها میباشند لذا نمیشود و نباید آنها را به حساب نیاورد.
شما دوستان #اگر_خیال_کنید همه در مسائل اعتقادی باید آنچه را شما قبول دارید قبول داشته باشند والا منحرف هستند، بدانید که راه درستی نمیروید.
بحمدالله در حوزههای علمی یکی از مسائل حل شده که سابقۀ تاریخی بیش از هزار ساله دارد اختلاف آرا در زمینههای مختلف است.
#طلاب_جوان دارای شور و شوقی میباشند که به واسطۀ آن انقلاب اسلامی پیروز شد؛ همان شور و شوقی که سینههاشان را در مقابل گلولههای شاه و صدام قرار داده است حال اگر آنان دارای اعتقاداتی باشند که با آنچه شما بدان اعتقاد دارید جور نباشد اشکالی ندارد.
مسئله دیگر اینکه شما در قم مجموعهای را تشکیل دادهاید که هر کدام از شما هر حرکتی بنماید به عنوان آن مجموعه ثبت میگردد، هوشیارانه به این مسئله توجه کنید که ممکن است کسانی که وابسته به گروه و حزب و سازمانی هستند بخواهند از طریق شما و #زیر_پرچم_شما مقاصد خود را پیاده کنند، باید بدون هیچ گذشتی آنان را در یکی از دو راه مختار نمایید یا جامعۀ مدرسین قم و یا حزب و گروه و سازمان وابسته به آن.
چرا باید به گونهای حرکت کنیم که اجازه ندهیم طلبهها در #قتلگاه_مقدس_فیضیه، این برجستهترین سنگر مبارزات روحانیت، برای شهدای عزیز پانزدهم خرداد، آن هم در همان روز تاریخی، جلسهای بگذارند. این موضع گیری غلط و تلخ در تاریخ ماند....
@khanehtollabtehran
#حضرات_مدرسین_محترم، شما حاصل سالها تلاش حوزههای علمیه میباشید. من به هیچ وجه خدمات ارزندۀ شما را فراموش نمیکنم ولی شما باید خود را از گزند تبلیغات سوء حفظ کنید. مثلاً چه اشکالی دارد که #طلاب عزیز قم هم دو سه نفری را در #شورای_مدیریت_حوزۀ_قم داشته باشند تا بدانند که دستی از دور بر آتش دارند و بهتر از آنچه شورای مدیریت فعلی انجام میدهد نمیتوانند انجام دهند.
شما باید تمام سعی خود را بنمایید تا #جوانان_حوزههای_علمیه_و_دانشگاهها را جذب کنید و مطمئن باشید که نه شما غیر از اسلام چیزی را میخواهید و نه آنها. از این درگیریهای تلخ چه کسانی غیر از دشمنان اسلام سود می برند. چه کسی است که نداند بسیاری از مشکلات در جمهوری اسلامی حل نشده است و دل شما و ما و هر صاحب دردی از آن دردناک است ولی نباید صحنه را خالی گذاشت باید دست در دست یکدیگر نهیم تا این بار را به سلامت به منزل برسانیم.
باید توجه کنیم تا زمانی که شما #اسلام_سربازان_انقلاب در حوزهها و دانشگاهها را، #اسلامی_مارکسیستی بدانید آنان #اسلام_سرداران خود را #اسلام_امریکایی میدانند، در حالی که نه اسلام آنها التقاطی و مارکسیستی است و نه اسلام شما امریکایی؛ بلکه #دو_نحو_برداشت_از_اسلام عزیز است و برداشتهای گوناگون از اسلام سابقۀ تاریخی دارد.
من در ملاقاتهای مکرر به دوستان روحانی این امر را گوشزد کردهام که باید به صورتی حرکت کنید که متهم به #طرفداری_از_فئودالها_و_سرمایهدارها نشوید. در بیش از بیست سال پیش خیلی از افراد بزرگواری که در ردههای بالای این حکومت بودند و به خیل شهدای عزیزمان پیوستند و یا فعلاً میباشند از منافقین با عناوین انقلابیون صدر اسلام و یا انقلابیون حافظ قرآن و نهج البلاغه به نیکی یاد میکردند و پیغامهای مکرر میدادند که اینجانب آنان را تأیید کنم باید صریحاً بگویم از افرادی که امروز دایۀ مهربانتر از مادر شدهاند و شعار عمل به رسالۀ عملیه را سر دادهاند و مانند منافقین میخواهند از روحانیون به نفع مقاصد خود استفاده کنند پرهیز کنید.
منافقین و این گروه، دو روی یک سکهاند. امروز #خطر_هدم_اسلام در جهان بسیار قوی است. بدون #جذب_جوانان_دلسوختۀ حوزهها و دانشگاهها و بازارها و خیابانها نمیشود #اسلام_ناب_محمدی ـ صلی الله علیه و آله و سلم - را در جهان مستضعفان و پابرهنگان پیریزی کرد.
بحث اینکه به من چه نوشتید و یا متأثر از تأثر من شدید نیست، بحث بر سر این است که چگونه باید #جواب_نسلهای_آینده را داد، بحث بر سر این است که اگر دیر بجنبیم #اسلام_آمریکایی از جلسات #سیاسیون_ظاهرالصلاح وابسته به امریکا و نیز از همین حوزهها و دانشگاهها چنان زیبا برای جهان پابرهنگان تشنۀ عدالت ترسیم میگردد که همگی محکوم به فنا هستیم.
امروز #روز_اتحاد است، روز خروش علیه استکبار شرق و غرب است، با محبت و دوستی نور صفا و پاکی را در دلهای نورانی عاشقان اسلام بپاشید. من به شما #بزرگان_حوزهها دعا میکنم و شما را #یاران_باوفای_اسلام_عزیز میدانم و از خداوند متعال میخواهم تا قلوب ما را به هم نزدیک و نزدیکتر گرداند. شما امیدهای آینده هستید. مردم و طلاب باید قدر شما عزیزان را بدانند باید آنها توجه کنند که خدای نخواسته به دست آنان مقاصد سوء دشمنان اسلام اجرا نگردد. خداوند همه را در کنف حمایت خویش نگه دارد. این #نصیحتی بود از #پدری_پیر برای #فرزندان_واقعی_اسلام. خدا یار و نگهدارتان باد. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.
روح الله الموسوی الخمینی ۶۷/۰۴/۰۳
@khanehtollabtehran
بسماللهالرحمنالرحیم
🔴 #ششم_شهریور_نود_و_شش نقطهی عطفی در سیر تطوّر و تحوّل حوزهها بود، از دو جهت:
1⃣ نهالهای قدکشیدهی بوستان امامت و ولایت
↩ رهبر حوزهها، از رویش #نسلی_نو در حوزهها خبر داد که بذرشان در بستر عصر امامت و ولایت کِشت شده، از اندیشهای فاخر، راقی و غنی - مکتب امام و اسلام ناب - تغذیه کرده تا اینک به نهالی قدکشیده بدل گشته است:
💡«من وقتی نگاه میکنم، شما را - جوانها را، طلبههای جوان را - #نهالهای_قدکشیدهی بوستان امامت و ولایت میبینم. بحمدالله این نهالها قد کشیدهاند؛ بعضی به ثمر رسیدهاند، بعضی هم انسان را خاطرجمع میکنند که به ثــمر خواهند رسید: وَ مَثَلُهُم فِی الاِنجیلِ کَزَرعٍ اَخرَجَ شَطئَه و فَئازَرَه و فَاستَغلَظَ فَاستَوی عَلی سوقِهِ یُعجِبُ الزُّرّاعَ لِیَغیظَ بِهِمُ الکُفّار- فتح/۲۹».
2⃣ نقش #اراده_طلاب برای ساختن حوزهی مطلوب
↩ آن تحوّلی که سالها انتظارش میرفت، میوهی شیرین ارادهی این نهالهایقدکشیده خواهد بود، بهشرطی که به همفکری روی آورند، برای یکیشدن بکوشند و با همافزائی، مبارزه را برای ساختن حوزهی مطلوب آغاز کنند:
💡«باید مبارزه کرد؛ بدون مبارزه هیچ چیز به دست نمیآید، این حوزهی مطلوب را هم باید با مبارزه به دست آورد. البتّه معنای مبارزه، [گفتنِ] «زنده باد مرده باد» نیست، معنایش مبارزهی سیاسی نیست؛ [مبارزه] یعنی تلاش، مجاهدت، گفتن، فکر کردن، هـمفکری کردن، متشکّــلشدن».
🔄 روشن است که #ششم_شهریور_نود_و_شش؛ یک جشن تکلیف تاریخی برای طلاب جوان بود؛ اعلام یک #بلوغ_انقلابی و یک رویش تاریخی، خبر از دو اکسیر حیاتبخش و معجزهگر؛ #جوانی و #طلبگی.
اینکه رهبر انقلاب، نقش بیبدیل ما طلاب جوان را باور و به ما امید و از ما انتظار دارند؛ بار سنگینی بر دوش ماست!
اگر امام راحل از قم و با همراهی طلاب جوان توانست انقلاب را آغاز کند، انتظار امروز امام حاضر از ماست تا گامهای بعدی انقلاب را با ما رقم بزند.
شاید اکثر ما در گهواره بودیم که امامخامنهای به #امامت_نهضت رسید، بیشک سالهاست که چشمانتظار ماست تا قد بکشیم، تا مطهریوار و بهشتیسرشت، در رکابش قیام کنیم و برای #إقامهی_توحید و دین، انقلاب را به پیش ببریم:
💡اميد من به شما جوانان است. بايد اين آرزوها را در دل زنده نگهداريد و انگيزهتان را روز به روز بيشتر كنيد. اين فكر را بايد در داخل حوزه گسترش دهيد. وقتى اين فكر گسترش يافت و غالب شد، به عمل نزديك خواهد شد و به فضل پروردگار، تحقّق خواهد يافت. (امامخامنهای - ۷۴/۰۹/۱۶)
#ششم_شهریور_نود_و_شش
#نهالهای_قدکشیده
@khanehtollabtehran
مدرسه راهبری علم و عمل
بسماللهالرحمنالرحیم 🔴 #ششم_شهریور_نود_و_شش نقطهی عطفی در سیر تطوّر و تحوّل حوزهها بود، از دو
.
حضرت آیتالله خامنهای در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با طلاب جوان و شنیدن سخنان خوب و امیدوارکنندهی آنان، افزودند: شما طلبههای جوان همچون نهالهای قدکشیدهی بوستان امامت و ولایت هستید و پیشرفتهای فکری و افزایش تواناییهای عملی شما موجب شگفتی پرورشدهندگانتان خواهد شد و خشم دشمنان را برخواهد انگیخت.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به آیهای از قرآن کریم مبنی بر خشم کفار از رویشهای برجستهی اسلامی، گفتند: اگر دشمنانِ اسلام و حاکمیت قرآن از وجود، قاطعیت و حرکت ما خشمگین نباشند، باید در مفید بودن خود شک کنیم.
رهبر انقلاب اسلامی، روحانیت را ادامهدهندهی وظیفه و رسالت انبیاء برشمردند و خاطرنشان کردند: همانگونه که انبیاء بهدنبال ایجاد زمینهای برای حاکمیت جهانبینی توحیدی و ایجاد حیات طیبه بودند، مهمترین وظیفهی روحانیت نیز ایفای همین رسالت است.
حضرت آیتالله خامنهای گفتند: ایجاد حیات طیبه قطعاً معارضانی خواهد داشت همانگونه که در مقابل انبیاء نیز معارضان وجود داشتند، بنابراین روحانیت باید خود را برای کار و تلاش پر زحمت و بلندمدت و درعینحال تأثیرگذار، ماندگار و نتیجهبخش، آماده کند.
ایشان به تشکیل نظام اسلامی در ایران و امتیازات این دوران برای انجام وظیفهی روحانیت اشاره کردند و افزودند: «حاکم بودن فضای اسلامی بر جامعه» یکی از این ویژگیها است، علاوه بر آن، در سطح جهانی نیز یک خلأ فکری ناشی از سرخوردگی از بینتیجه بودن تفکرات مارکسیستی و لیبرالیستی وجود دارد که زمینه را برای ارائهی حرفهای نوی تفکر اسلامی فراهم کرده است.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر بتوانیم حرفهای نو و جذاب اسلام را درخصوص انسان، جامعه و سیاست به گوش جهانیان و بهویژه نسلهای جوان برسانیم، قطعاً مورد قبول قرار خواهند گرفت.
حضرت آیتالله خامنهای وجود وسائل و ابزارهای ارتباطاتی و رسانهای فراگیر بهواسطهی شکلگیری فضای مجازی را یکی دیگر از ویژگیهای دوران کنونی برای رساندن پیام حیاتبخش اسلام برشمردند و گفتند: یکی دیگر از امتیازات این دوران، کثرت سؤالها و شبههها در ذهنها است که همین زیاد بودن سؤالها، ذهنها را برای یافتن پاسخها فعال و زمینه را برای عبور از مرزهای علم فراهم خواهد کرد.
ایشان تأکید کردند: همانگونه که در سؤالها و شبههها نباید متوقف بمانیم، در یافتن پاسخ نیز باید بهدنبال پاسخهای منطقی و صحیح برویم.
حضرت آیتالله خامنهای در بخش دیگری از سخنان خود به برخی مطالب مطرحشده از جانب طلاب، در این دیدار اشاره و نکاتی را درخصوص آنها بیان کردند.
رهبر انقلاب اسلامی طلاب را به «جدی گرفتن درس و بحث علمی» توصیه کردند و در این خصوص گفتند: شرط تأثیرگذاری در جامعه، افزایش سواد و ارتقاء نصاب علمی است، همچنانکه امام بزرگوار که در نصاب کامل علمی قرار داشت، توانست مبارزه و حرکت عظیم انقلاب را به ثمر برساند.
ایشان، لازمهی پیشنهادات اصلاحی برای حوزههای علمیه را «عملی بودن» آنها برشمردند و افزودند: برنامه در واقع کشیدنِ راه و جاده به سمت مقصد است، بنابراین باید بر اساس واقعیتها تنظیم، و موانع احتمالی و راهحلها در آن گنجانده و پیشبینی شود.
حضرت آیتالله خامنهای، راه رفع نقاط ضعف و رسیدن به وضع مطلوب را در گروی عزم راسخ، حرکت پر انگیزه و مبارزه دانستند و خاطرنشان کردند: مبارزه یعنی تلاش و مجاهدت، همفکری و متشکل شدن.
ایشان، برداشت برخی افراد و نویسندگان مبنی بر تمام شدن مبارزه و انقلاب اسلامی را نادرست و «خیانت به انقلاب» خواندند و خاطرنشان کردند: انقلاب، هنجارهای گذشته را بههم میریزد و هنجارهای جدیدی را بهوجود میآورد و تداوم انقلاب به معنای حفظ هنجارهای جدید است.
حضرت آیتالله خامنهای، حفظ و تداوم هنجارهای انقلابی را دشوار و نیازمند مبارزه دانستند و افزودند: دستهایی که با اصل انقلاب مخالفت و کارشکنی میکردند، در مقابل تداوم هنجارهای انقلابی نیز همینگونه عمل میکنند اما همچنانکه پیروزی انقلاب نیازمند مبارزه بود، تثبیت هنجارهای انقلاب و ایجاد جامعهی اسلامی همچنان نیازمند مبارزه است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مراحل تمدنسازی، افزودند: بر اساس حرکت انقلابی، نظام اسلامی بهوجود آمد و این توفیقات بسیار مهم حاصل شد اما تا رسیدن به نقطهی مطلوب و تشکیل دولت اسلامی و جامعهی اسلامی فاصلهی زیادی وجود دارد و ما بدون شک در این راه در حال حرکت و پیشرفت هستیم.
رهبر انقلاب اسلامی همهی طلاب جوان را به تقوا و ورع و عبادت و انس با قرآن و دعا توصیهی مؤکد کردند و گفتند: بدانید این مسیر بیشتر از تبلیغ زبانی نیازمند تبلیغ عملی است و ابتدا باید از خودمان آغاز کنیم.
http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=37515