eitaa logo
محکمات
346 دنبال‌کننده
438 عکس
156 ویدیو
28 فایل
🔺نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب حجه‌الاسلام حریزاوی 🔺ارتباط با مدیر کانال @ADMIN_Harizavi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😱 همه را بهت زده کرد ! 💢 صلاح الدین سواری حتی نمی تواند سوالات عادی را جواب دهد ولی حافظ کل قرآن کریم است و همه را بهت زده کرده است @Nehzatmedia
در شب قدر، سخن از «لَیلَة القَدرِ خِیر مِنْ ألفِ شَهر» است که انسان یک شبه ره ۸۰ ساله می‌رود، این راه دشوار نیست. اگر دشوار بود ما را امر نمی‌کردند، دعوت نمی‌کردند. دشواری مال کسی است که کوله‌بار خود را بر دوش دارد. اگر بار خودبینی را به زمین بگذارد، سبک می‌شود. وقتی سبک شد، پروازش آسان است! این پرکشیدن با سنگین بال و سنگین بار بودن ممکن نیست. اگر قرآن به سر می‌گذاریم، هدف تنها این نباشد که خدا گناهان ما را بیامرزد، ما را به جهنم نبرد، ما را به بهشت ببرد. اینها ریخت و پاش سفره شب قدر است. وقتی یک دوستی سفره‌ای پهن می‌کند، مائده الهی می‌چیند، مهمان‌های خود را به بهترین وجه پذیرایی می‌کند. وقتی مهمان‌ها برخاستند، سفره برچیده می‌شود، آن ریزه‌های سفره را می‌ریزند؛ مرغ‌ها آن ریزه‌های سفره را می‌چینند. ریزه سفره شب قدر این است که کسی نسوزد، به جهنم نرود. اینها شب قدر نیست. شب قدر آن است که انسان طیّارگونه دست هزارها نفر را بگیرد و به بهشت ببرد. در دنیا رفتار او، گفتار او، سیرت او، سریرت او، سنّت او آموزنده باشد. هزارها نفر را زنده کند و در آخرت هم هزارها نفر را به همراه خود به بهشت ببرد. اگر ما بتوانیم در کنار سفره الهی و دولت قرآن بنشینیم، چرا در ته صفوف قرار بگیریم به دنبال آن ریزه‌های سفره تکان‌ها باشیم که از سفره تکانده شده چیزی به ما برسد؟! به ما گفتند هر کسی به اندازه قدر خود شب قدر را درک می‌کند و قدر هر کسی هم به اندازه قدر همت اوست. اگر ما به اندازه همت مان دولت قرآن را و دولت قدر را می‌توانیم ادراک کنیم، چرا همت نطلبیم ما قبل از اینکه از خدا مظروف بخواهیم، ظرف و ظرفیت هم طلب بکنیم. هرگز نمی‌توان گفت چون ما ظرفیت‌مان اینقدر بود، خدا به ما اینقدر داد. این سخن نیمی از ثواب است، نه هر ثوابی و همه ثواب. حالا نگاهی به دعای ۴۵ صحیفه می‌اندازیم که امام سجاد (ع) هنگام وداع با ماه مبارک رمضان این‌گونه دعا کردند: درود بر تو ای ماهی که بدی‌های بسیار به واسطه تو از ما برطرف شد و خیرات و برکات فراوان به وسیله تو بر ما نازل گردید. درود بر تو و بر شب قدر تو که از هزار ماه بهتر است. آیةالله جوادی آملی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 این قرآن است که توانسته ذروه و قله مقاومت را در غزه و فلسطین به دنیا نشان دهد! 🤳🏻 در ماه خوبی‌ها، با ارسال عدد ۱ به ۳۰۰۰۲۲۲ در پویش ماه فلسطین سهیم و بانی یک وعده غذایی ساده برای مردم مظلوم غزه باشید @NehzatMedia
تا کنون بیش از 400هزار غذا توسط بانیان مردمی و ملت ایران برا توزیع در غزه تقبل شده است که در حال انجام می باشد. جهت مشارکت در این امر خیر عدد 1 را به 3000222 ارسال کنید.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🔰عالم نیات، جهاد فکری و تربیتی و ▪️سوال: من یک خانم خانه دار یا کارگر ساده معدن و ..... هستم، چگونه طبق آیه 218 بقره جهاد و هجرت کنم و نقش آخرالزمانی خودم را انجام دهم ؟ ▪️ انسان یک موجودی است که یک حیات فکری، اندیشه ای و ارادی دارد و یک حیات رفتاری، اجرایی و عملیاتی . ما در عالم نیات یکسری کارها را میتوانیم انجام بدهیم به طور مثال صرف تولی و تبری، خوش آیند بودن از یکسری چیزها یا ناراحت بودن از یک سری چیزها، اینها خودش عبادت و جهاد حساب می شود. اگر من تامل کنم و بتوانم افرادی را مجاب کنم که این اندیشه باطل است و اندیشه حق این است همین حرکت جهاد است . یک نوع کنش فکری و ذهنی داشتن این نیازمند یک رفتار بدنی نیست از جنس اراده و نیت است. 🔻گفت‌وگوی حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی در برنامه زنده تلویزیونی تکیه، شبکه افق سیما 🔻این برنامه از کربلای معلی در سحرهای ماه مبارک رمضان پخش شده است. ▫️18 فروردین 1403 🔸سایت: 💢🔗https://harizavi.ir/ ——————————————— 🔊 کانال رسمی @harizavi_ir ———————————————
☀️ آیا بالاتر از ضیافت‌الله هم ضیافتی هست؟ 🔰 قال: سمعت أَبي عليّ بن الحسين عليه السلام ليلة سبع و عشرين من شهر رمضان، يقول من أَوّل اللّيل إِلى آخره: 🕌 «اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي التَّجافِي عَنْ دارِ الْغُرُورِ، وَ الإِنابَةَ إِلىٰ دارِ الْخُلُودِ وَ الاسْتِعْدادَ لِلْمَوْتِ قَبْلَ حُلُولِ الْفَوْتِ» 📕 الإقبال بالأعمال الحسنة، ج‌1، ص: 403‌. 📣 شرح امام خمینی بر دعای امام سجاد علیه السلام در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان: ⭕️ از پيغمبر گرفته تا امام عصر- سلام اللَّه عليه- همه از گناه مى‏ترسيدند. گناه آنها غير اينى است كه من و شما داريم. آنها يك عظمتى را ادراك مى‏كردند كه توجه به كثرت، از گناهان كبيره است پيش آنها. حضرت سجاد در يك شبش- به حسب آن چيزى كه وارد شده- تا صبح [گفت:] «اللَّهُمَّ ارْزُقْنى التَّجافِىَ عَنْ دارِ الغُرُورِ وَ الْانابَةَ الى‏ دارِ السُّرُورِ و الْاسْتِعدادَ لِلْمَوتِ قَبْلَ حُلُولِ الْفَوْت». مسأله، مسئله بزرگى است. آنها در مقابل عظمت خدا، وقتى كه خودشان را حساب مى‏كنند، مى‏بينند كه هيچ نيستند و هيچ ندارند. واقع مطلب همين است: جز او كسى نيست و چيزى نيست، وقتى كه توجه بكنند به عالم كثرت، و لو به امر خدا. اين است كه نسبت مى‏دهند به رسول خدا كه فرمود: لَيُغانُ عَلى‏ قَلْبى‏ فَإنّى‏ لَأَسْتَغْفِرُ اللَّهَ فى‏ كُلِّ يومٍ سَبْعيِنَ مَرَّة. «2» او غير از اين مسائلى بوده است كه پيش ماهاست. آنها در ضيافت بوده‏اند، در ما فوق ضيافت هم بوده‏اند. در ضيافت بوده‏اند و از اينكه حضور در مقابل حق تعالى دارند و مع ذلك دارند مردم را دعوت مى‏كنند، از همين، كدورت حاصل مى‏شده. توجه به مظاهر الهى، از غيب متوجه شدن به شهادت به مظاهر الهى، و لو همه‏اش الهى است، -براى آنها همه الهى است-، لكن مع ذلك، از آن جايى كه، از آن غيبى كه آنها مى‏خواهند كه «كمالِ انقطاع إليك» است، وقتى كه توجه مى‏كنند به مظاهر، اين گناه بزرگ است. اين گناه نابخشودنى است، اين دار غرور است پيش سجاد. توجه به ملكوت دار غرور است. توجه به ما فوق ملكوت هم دار غرور است. توجه به حق تعالى طورى كه ديگر ضيافتى در كار نباشد كه مخصوص كُمَّل اوليا است، آنجا ديگر ضيافت اللَّه نيست در كار. 📕 صحيفه امام، ج‏20، ص: 269 @ofoqemobin @mohkamat
🔸با او مانوس باش ...🔸 📝 دکتر علی حائری شیرازی (فرزند مرحوم آیت الله حائری شیرازی) از پدر دوران کوتاه طلبگی من در قم و در غربت و تنهایی در حال سپری شدن بود. گاه‌گداری پدر سر می‌زد؛ بسیار مشتاق بود که من زی‌طلبگی را ادامه دهم؛ تا آنجا ‌که مخفیانه یکی از طلاب که همکلاس قدیمی و رفیق شفیق بود را مأمور کرده بود که هر آنچه دل مرا به قم و طلبگی خوش می‌کند مهیا کند. او هم انصافاً اوایل وقت می‌گذاشت و سیاحت ما را تأمین می‌کرد؛ اما چه سود که ... تا آتشی نباشد در خرمنی نگیرد طامات مدعی را چندین اثر نباشد باری، در خلال یکی از سرکشی‌های گاه و بیگاه پدر، من در حال نماز بودم و از ورود ایشان غافل. سکوت کرده بود و خیره‌خیره مرا می‌نگریست. آرام گفت: «اهل خواندن نافله نشدی؟» گفتم: «بار را سنگین نمی‌کنم تا بشود به مقصد رساند». سری تکان داد و گفت: «نه! عاشق نماز نشدی!» و ادامه داد: «اسرار الصلوة آشیخ جواد آقای ملکی را خوانده‌ای؟» گفتم: «نه» «سر قبرش رفته‌ای؟» گفتم: «نه» «قبرستان شیخان نرفته‌ای؟!»😳 «نه» «بیا تا با هم برویم» ... در راه ادامه می‌دهد: «من با اسرار الصلوة آمیز جواد آقا، از حوضی کوچک به بحری طویل رسیدم. کتاب را که شروع کردم آنچنان ممحّض در آن شدم که از دنیا غافل شدم. احساس کردم خودش دارد مستقیم بی‌پرده با من سخن می‌گوید؛ حتی با ته لهجۀ ترکی! قلبم ضربان گرفته بود؛ از حال خود بی‌خبر بودم که به پهنای صورت، اشکم جاری بود. یک احساس تعلق خاطر و عشقی به او پیدا کردم. آمدم بالای سر قبرش. بر خلاف سایر علما، هیچ بقعه‌ای، گلدانی، نشانه‌ای بر سر قبرش نداشت. دلم گرفت. کسی که حامل این معارف الهی بوده، چرا قبرش اینهمه ساده و غریبانه است؟! به بازارچۀ پشت شیخان رفتم. با بضاعت مختصری که داشتم، بهترین عطری که می‌شد را خریدم. بالای سر قبر، شیشۀ عطر را باز کردم. با اشکی که مدام جاری بود، کل سنگ قبر را شستشو دادم تا اینکه قلبم آرام گرفت. او دریچه‌ای جدید، به‌روی قلبم گشود. با او مانوس باش، ان شاء الله دست تو را بگیرد ...» در نمازم خم ابروی تو در یاد آمد حالتی رفت که محراب به‌فریاد آمد ... (منبع) @haerishirazi
✏️چگونگی شکل گیری شخصیت شهید مطهری(ره) 🔰استاد : 🔹اگر کسی می خواهد شخصیتی مانند شهید مطهری شود ، اگر کسی میخواهد شخصیتی مانند رهبر فرزانه ی انقلاب شود تمام این موارد نیاز به یک نگاه دارد و این نگاه باید توسط استاد او تأمین شود . لذا به دوستان خود عرض کردم که اگر با استادی نمی توانید این رابطه را برقرار کنید حواستان باشد که وقتتان خیلی تلف نشود . این ادعای ما بر اساس مطلبی است که خود مرحوم شهید مطهری (ره) در تحولات روحی خود ذکر کرده است. 🔸این مطلبی که عرض میکنم به عنوان یک شاخص است. یعنی اگر بنده این شاخص را در خودم احساس کردم مشکلی از این جهت وجود ندارد ولی اگر این شاخص را در خودم احساس نکردم جدا باید تجدید نظر کنم . ببینید؛ چیزی را که میخواهم شما از مرحوم شهید مطهری بدانید مطلبی است که بدون آن، به هیچ وجه نمی توانید به شخصیت شهید مطهری پی ببرید. 🔺 ایشان در مقدمه ی « کتاب علل گرایش به مادی گری » چنین بیان می کنند : « من تا آنجا که از تحولات روحی خود به یاد دارم ، از سن سیزده سالگی دغدغه و حساسیت عجیبی نسبت به مساله ی خدا پیدا کردم . یکی پس از دیگری بر اندیشه ام هجوم می آورد . در سال های اول مهاجرت به قم که هنوز از مقدمات عربی فارغ نشده بودم ، چنان در این اندیشه ها غرق بودم که شدیداً میل به تنهایی در من پدید آمد . وجود هم حجره را تحمل نمی کردم ؛ حجره ی فوقانی عالی را به نیم حجره ای دَخمِه مانند تبدیل کرده بودم که با اندیشه های خودم به سر ببرم . نمی خواستم در ساعات فراغت از درس و مباحثه به موضوع دیگری بیاندیشم و در واقع اندیشه در هر موضوع دیگری را پیش از اینکه مشکلاتم در این زمینه حل گردد ، بیهوده و اتلاف وقت می شمردم . 💢مقدمات عربی یا فقهی و اصولی و منطقی را از آن جهت می آموختم که تدریجاً آماده ی بررسی اندیشه ی فیلسوفان بزرگ در این مسأله شوم . به یاد دارم که از همان آغاز طلبگی در مشهد مقدس که مقدمات عربی را می خواندم ، فیلسوفان و عارافان و متکلمان را هر چند با اندیشه هایشان آشنا نبودم از سایر علما و دانشمندان مخترعان و مکتشفان در نظرم عظیم تر و فخیم تر جلوه می نمودند . تنها به این دلیل که آنها را قهرمانان این صحنه می دانستم . دقیقاً به یاد دارم در آن سنین که میان سیزده تا پانزده سالگی بود ، درمیان آن علماء کسی که خیلی علاقه مند بودم تا در مجلس ایشان تلّمُس کنم ، « مرحوم میرزا مهدی شهیدی رضوی » مدرس فلسفه ی الهی بود پس از مهاجرت دوم گمشده ی خود را در شخصیت دیگری یافتم که همواره مرحوم میرزا مهدی شهیدی را بعلاوه برخی مزایای دیگر در این شخصیت می دیدم . فکر می کردم که روح تشنه ام از سرچشمه ی زلال این شخصیت سیراب خواهد شد . 🌱اگرچه در آغاز مهاجرت به قم هنوز از مقدمات فارغ نشده بودم و شایستگی ورود در معقولات را نداشتم ، اما درس اخلاقی که به وسیله ی شخصیت محبوبم در هر پنجشنبه و جمعه گفته می شد در حقیقت درس معارف و سیر و سلوک بود ، نه اخلاق به مفهوم خشک علمی . بدون هیچ اغراق و مبالغه ای این درس مرا آنچنان به وَجد می آ‌ورد که تا دوشنبه و سه شنبه ی هفته ی بعد خودم را شدیداً تحت تاثیر آن می دیدم . 🔆بخش مهمی از شخصیت فکری و روحی من در آن درس و سپس در درس های دیگر که طی دوازده سال از آن استاد الهی فرا گرفتم انعقاد یافت . همواره خود را مدیون او دانسته و می دانم و به راستی که او روح قدسی الهی بود» 💠این ها شهید مطهری را شهید مطهری کرد . نمی شود انسان فضیلت و عبادت شب را درک نکند و شخصیتی مانند شهید مطهری شود . امکان ندارد کسی از روزه ی ماه شعبان ، از سحر ماه رمضان استفاده نکند و شهید مطهری شود . 👈🏻شهید مطهری که در محضر حضرت امام فقط درس نخواند بلکه سیر و سلوکش را هم نزد ایشان جلو برد. البته سیر و سلوک ایشان هم مانند آقایانی که ادعای این ها را دارند نبود،این نکات را باید به عنوان شاخص قرار داد . 🔆این نکات را هم شاگردان امام از خود حضرت امام (ره) آموخته اند. بنده چون خیلی به مقام معظم رهبری ( دام ظله ) ارادت داشتم ، فرمایشات ایشان را از زمان ریاست جمهوری ایشان، آرشیو می کردیم . آن زمان آرشیوی از سخنان مقام معظم رهبری درست کرده بودم . ایشان چند فرمایش راجع به شهید مطهری دارند که این فرمایشات خیلی برای بنده عجیب بود. @albayann
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 🔰 استاد آیت الله فرحانی 🏴ارتباط با امام رضا علیه السلام منشاء ارتباط با ذات اقدس اله است. 📎تفسیر فراز اللَّهُمَّ إِلَيْكَ صَمَدْتُ مِنْ أَرْضِي وَقَطَعْتُ الْبِلَادَ رَجَاءَ رَحْمَتِكَ در زیارت امام رضا(ع) 🏴 به مناسبت 23 ذی القعده روز زیارتی امام رضا علیه السلام @albayann
🔴⚡️وصیتنامه کودک شهید غزه‌ای که وصیت کرده حتما وصیتنامه‌اش منتشر شود‌؛ 🩸وصیت من به شما: ▪️اگر در جنگ مُردم و رفتم و شهید شدم از حکام عرب نخواهم گذشت. ▪️حاکمانی که ما را خوار کردند. ▪️روزگار سختی را بدون آب و غذا سر کردیم، ▪️علی رغم سن کم، موهایم سفید شده است. ▪️خدا شما را نبخشد و از شما نگذرد. ▪️به نزد خدائی که خالق هفت آسمان است از شما شکایت می‌کنم. ▪️مرا ببخش مادر، تو را خیلی دوست دارم. ▪️از دوری من ناراحت و محزون نشوی. ▪️نامه من برای مردم مصر، یمن، اردن، الجزایر، لیبی، لبنان، تونس، سودان، سومالی و مالزی است. 🩸این امانتی از طرف من به شما: ▪️غزه را به حال خود رها نکنید! ▪️غزه را فراموش نکنید! ▪️شما را سوگند می‌دهم و به شما وصیت می‌کنم. ▪️همه‌تان را دوست دارم، 🩸امانتی است بر گردن شما: ▪️ما را خوار نکنید. ▪️هرکس نامه مرا دید بر عهده‌اش است که آن را منتشر کند. ▪️به اذن خدا من شهید هستم. ✍ محمد عبدالقادر الحسینی ۲۰۲۴/۳/۲۵ مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
⭕️ در روایت است که در روز شهادت امام جواد (ع)، امام هادی (ع) خبر از شهادت پدرشان دادند از ایشان پرسیدند چگونه متوجه شدید پدر شما از دنیا رفته است؟ فرمودند: خشوع و حقارتی در برابر خداوند بر من وارد شد (اثر امامت) که تا کنون حس نکرده بودم: ⭕️ حدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عِيسَى عَنْ أَبِي الْفَضْلِ عَنْ هَارُونَ بْنِ الْفَضْلِ أَنَّهُ قَالَ: «فِي الْيَوْمِ الَّذِي تُوُفِّيَ فِيهِ أَبُو جَعْفَرٍ قَالَ إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ مَضَى أَبُو جَعْفَرٍ فَقِيلَ لَهُ وَ كَيْفَ عَرَفْتَ ذَلِكَ قَالَ لِأَنَّهُ تَدَاخَلَنِي ذِلَّةٌ لِلَّهِ لَمْ أَكُنْ أَعْرِفُهَا.» بصائر الدرجات، ج1، ص 467 ، باب في الإمام متى يعلم أنه إمام‏ پ.ن: منظور از ابوجعفر در روایت امام جواد است که به ابوجعفر ثانی مشهورند. @ofoqemobin
⭕️ در روایت است که در روز شهادت امام جواد (ع)، امام هادی (ع) خبر از شهادت پدرشان دادند از ایشان پرسیدند چگونه متوجه شدید پدر شما از دنیا رفته است؟ فرمودند: خشوع و حقارتی در برابر خداوند بر من وارد شد (اثر امامت) که تا کنون حس نکرده بودم: ⭕️ حدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عِيسَى عَنْ أَبِي الْفَضْلِ عَنْ هَارُونَ بْنِ الْفَضْلِ أَنَّهُ قَالَ: «فِي الْيَوْمِ الَّذِي تُوُفِّيَ فِيهِ أَبُو جَعْفَرٍ قَالَ إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ مَضَى أَبُو جَعْفَرٍ فَقِيلَ لَهُ وَ كَيْفَ عَرَفْتَ ذَلِكَ قَالَ لِأَنَّهُ تَدَاخَلَنِي ذِلَّةٌ لِلَّهِ لَمْ أَكُنْ أَعْرِفُهَا.» بصائر الدرجات، ج1، ص 467 ، باب في الإمام متى يعلم أنه إمام‏ پ.ن: منظور از ابوجعفر در روایت امام جواد است که به ابوجعفر ثانی مشهورند. @ofoqemobin
📌جهان‏بينى توحیدی اسلامى‏ در بیان شهید مطهری 🌀جهان‏بينى اسلامى، جهان‏بينى توحيدى است. توحيد در اسلام به و پاك‏ترين طرز بيان شده است. 🌀از نظر اسلام خداوند مثل و مانند ندارد: «لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْ‏ءٌ». خدا شبيه چيزى نيست و هيچ چيزى را نتوان به خداوند تشبيه كرد خداوند بى‏نياز مطلق است، همه به او نيازمندند و او از همه بى‏نياز است: «أَنْتُمُ الْفُقَراءُ إِلَى اللَّهِ وَ اللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ». 🌀خدا به همه چيز آگاه است و بر همه چيز تواناست: «إِنَّهُ بِكُلِّ شَيْ‏ءٍ عَلِيمٌ» ... أَنَّهُ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ» او در همه جا هست و هيچ جا از او خالى نيست. بالاى آسمان و قعر زمين با او يك نسبت دارد. به هر طرف كه بايستيم رو به او ايستاده‏ايم: «فَأَيْنَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ». 🌀و از مكنونات قلب و از خاطرات ذهن و نيّتها و قصدهاى همه آگاه است: «وَ لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ وَ نَعْلَمُ ما تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ» از رگ گردن انسان به انسان نزديكتر است: «نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ» . 🌀او مجمع كمالات‏ است و از هر نقصى منزّه و مبرّاست: «وَ لِلَّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى‏» . او جسم نيست و به چشم ديده نمى‏شود: «لا تُدْرِكُهُ الْأَبْصارُ وَ هُوَ يُدْرِكُ الْأَبْصارَ» . 🌀از نظر جهان‏بينى توحيدى اسلامى، جهان يك آفريده است و با عنايت و مشيّت الهى نگهدارى مى‏شود، اگر لحظه‏اى عنايت الهى از جهان گرفته بشود نيست و نابود مى‏گردد. جهان به باطل و بازى و عبث آفريده نشده است، هدفهاى حكيمانه در خلقت جهان و انسان در كار است، هيچ چيزى نابجا و خالى از حكمت و فايده آفريده نشده است. نظام موجود، نظام احسن و اكمل است. جهان به عدل و به حق برپاست. 🌀نظام عالم بر اساس اسباب و مسبّبات برقرار شده است و هر نتيجه‏اى را از مقدّمه و سبب مخصوص خودش بايد جستجو كرد. از هر نتيجه و سبب، تنها نتيجه و مسبّب مخصوص خود آن را بايد انتظار داشت. 🌀نيروى عقل و انديشه انسان كه بر خلاف حواس، تنها به ظواهر قناعت نمى‏كند و شعاع خويش را تا درون سراپرده هستى نفوذ مى‏دهد، حكم مى‏كند كه هستى‏ نمى‏تواند منحصر و محدود به اين امور محدود و متغيّر و نسبى و مشروط و نيازمند بوده باشد. 🌀اين سراپرده هستى كه در مقابل خويش مى‏بينيم در مجموع به خود ايستاده است و تكيه به خويشتن دارد. ناچار حقيقت نامحدود و پايدار و مطلق و غير مشروط و بى‏نياز كه تكيه‏گاه همه هستيها مى‏باشد و در همه ظروف و همه زمانها حضور دارد، موجود است و اگر نه سراپرده هستى نمى‏توانست روى پاى خود بايستد، يعنى اساسا سراپرده هستى در كار نبود، عدم و نيستى محض در كار بود. 🌀قرآن كريم خداوند را با صفاتى از قبيل «قيّوم»، «غنى» و ياد مى‏كند و به اين وسيله يادآورى مى‏كند كه سراپرده هستى نيازمند به حقيقتى است كه «قائم» به آن حقيقت باشد. آن حقيقت، تكيه‏گاه و نگهدارنده همه چيزهاى محدود نسبى و مشروط است. او بى‏نياز است، زيرا همه چيز ديگر نيازمند است. او «پر» و كامل (صمد) است، زيرا همه چيز ديگر غير از او از درون خالى است و نيازمند به حقيقتى است كه درون او را از هستى «پر» كند. 🌀قرآن كريم موجودات محسوس و مشهود را «آيات» (نشانه‏ها) مى‏نامد، يعنى هر موجودى به نوبه خود نشانه‏اى از هستى نامحدود و از علم، قدرت، حيات و مشيّت الهى مى‏باشد. از نظر قرآن مجيد سراسر طبيعت مانند كتابى است كه از طرف مؤلّفى دانا و حكيم تأليف شده است و هر سطر بلكه هر كلمه‏اش نشانه‏اى از دانايى و حكمت بى‏منتهاى مؤلّف خود دارد. 🌀از نظر قرآن هر اندازه بشر با نيروى علم، به شناخت اشياء نائل گردد، بيش از پيش به آثار قدرت و حكمت و عنايت و رحمت الهى واقف مى‏گردد. 📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (جهان‏بينى توحيدى)، ج‏2، ص: 85 و 91   🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ پاسخ مستند و کوبنده استاد قاسمیان به وزیر سابق امور خارجه که می‌خواهد با حماسی‌ترین آیات قرآن زبونی‌های برجام رو توجیه کند!!!! حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی دام تزویر مکن چون دگران قرآن را
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | از خروش و غیرت خادمان و مفسران قرآن [در واکنش به تحریف قرآن] متشکرم / گمان نمی‌کردم کار به تحریف قرآن بکشد / به کارشناسان قرآنی رجوع کنید! 🔸 انتشار واکنش حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی به برداشت‌های ناصواب و تحریف‌گونه از آیات کریم در جریان تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰ ___ ▪️@mohammadqomi_ir ▫️ایتا | بله | ویراستی | تارنمای شخصی .
🔰 ویراستی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص برداشت‌های ناصواب و تحریف‌گونه از آیات کریم در جریان تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری ——————————————— 🔊 کانال رسمی @harizavi_ir ———————————————
♦️ترجمه تفسیر المیزان به انگلیسی مشتمل بر ۴۰ جلد به پایان رسید و روی سایت (www.almizan.org) در اختیار عموم قرار گرفته است. مرحوم سیدسعید اختررضوی از سال ۱۹۸۳ ترجمه را شروع کرد و در خلال ترجمه جلد ۱۳ از دنیا رفتند و فرزندشان کار را تکمیل کردند. این مجلدات برای اولین بار توسط WOFIS منتشر شد. (World Organisation for Islamic Services) ترجمه جلدهای ۱۴ تا ۴۰ را افراد مختلفی مانند طاووس راجا، الکساندر خلیلی، سلیم روزیر، نظام‌الدین، آمینا انلوز و... انجام دادند که برخی شخصیت‌های علمی بوده‌اند. به نظر می‌رسد ترجمه المیزان به سفارش مرکز توحید استرالیا انجام شده و به چاپ رسیده است. کلیه مجلدات قبلی و جدید در قالب‌بندی و ساختار نو در سایت موسسه مذکور موجود است و خبر خوبی برای علاقه‌مندان به معارف اصیل قرآنی است. هرچند قبلاً پژوهش‌گران شیعه‌پژوه به تفسیر المیزان توجه داشتند، ولی این کار موجب می‌شود مراجعه به این کتاب برای سطوح مختلف پژوهش‌گر و عموم مخاطبان تسهیل شود. @shiistudiesinwesternacademia
🔰استاد آیت الله فرحانی: 🔹روایات متعددی داریم که هیچ جریانی به بزرگی و عظمت روز غدیر نیست. خداوند نعمت را در آن روز تمام کرد و غدیر را ضامن حیات اسلام و نجات انسان معرفی کرد. 📌 اما می بینیم که این یوم عهد معهود و میثاق مأخوذ با آن عظمتش، نمود نداشت و آن تأثیری که می بایست بر امت اسلام و بشریت بگذارد را نگذاشت. 🔸در مقابل غدیر، یک جریان عاشورا وجود دارد. میبینیم این فاجعه تبدیل می شود به ضامن حیات اسلام و موجب استمرار مکتب می شود. چرا؟ چه تفاوتی بین عاشورا و غدیر وجود دارد؟ در حالیکه قرار بود غدیر موجب استحکام اسلام و تعالی انسان شود، این عاشورا بود که چنین باری را بر دوش کشید. 👈تفاوت این دو جریان در یک کلمه است.و آن هم "خواص" است. ◾️عاشورا بزرگ شد چون عباس و زینب داشت.اگر خواص نسبت به مسئله عاشورا رسالت خود را انجام نمی دادند عاشورا هم مانند غدیر می شد. خیلی مهم است که خواص جامعه رسالت خودشان را نسبت به حوادث مهم درست انجام دهند. 🔺باید درست بشناسند. درست تبلیغ کنند. درست جا بیندازند. استقامت کنند. بایستند. این کار مهمی است. خواص رسالت سنگین و بزرگی دارند. @albayann
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه‌های طلایی و دقیقه نودی برای کنشگران جبهه انقلاب در دقایق پایانی انتخابات وقت گذاشتن بر کدام گروه بیشترین اثر را دارد؟ امروز در قسمت چهاردهم ویژه برنامه انتخابات چهاردهم حجت الاسلام والمسلمین روح الله حریزاوی نکات مهمی پیرامون عملکرد طلایی در آخرین ساعات باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ارائه کردند: 🔹انتخابات یک عبادت اجتماعی است یعنی عبادتی است که یک جامعه آن را انجام می‌دهد. و اگر آن را درست اجرا نکند دچار عصیان اجتماعی و حرام سیاسی می شود و تبعات آن امت اسلام را چه در عصر حاضر چه در عصر آینده دچار آسیب خواهد کرد. 🔹چهار قشر در جامعه وجود دارد: 1️⃣افرادی که مخالف جمهوری اسلامی اند که یا ناامید از انقلاب و یا ضد انقلاب هستند و در هر صورتی رای نمی دهند. 2️⃣افراد پا به کار انقلابی که مسن هستند و در شهرهای کوچک یا روستاها زندگی می کنند و وظیفه خودشان می دانند در انتخابات مشارکت کنند. 3️⃣ افراد دین دار انقلابی جوانی که در فضای مجازی حضور دارند، اخبار را دنبال می کنند و تا حدی ناامید و مایوس برای مشارکت در انتخابات هستند 4️⃣ افرادی که در شرکت و انتخاب کاندید بی تفاوت و مردد هستند. 🔹در این ساعات پایانی قبل از انتخاب فعالیت برای گروه سوم تاثیرگذارتر است. این افراد در کنار من و شما زندگی می کنند، متدین اند و کنش رسانه ای دارند، قشر مذهبی فعال در فضای مجازی هستند، دغدغه های رهبری برایشان مهم است. اما دچار تنبلی سیاسی، یاس و کلافگی شدند. این افراد را دریابیم. 🔻 | اینجا انقلاب جریان دارد... @hoseinie_hedayat
🔴⚡️ده نکته کلیدی درباره انتخابات ریاست جمهوری؛ ✍ یادداشتی کوتاه از حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی 1⃣ آنچه مسلم است پیروزی مجدد جمهوری اسلامی است که با افزایش مشارکت مردم و لبیک مردم به دعوت رهبر معظم انقلاب محقق شد. 2⃣ رقابت نزدیک دو جریان، نشان‌گر پویایی و حیات سیاسی جامعه و در عین حال وجود حس بیم و امید در کشور است. 3⃣ استمرار گفتمان خدمت شهید رئیسی مطلوبیت عمومی دارد؛ لیکن بخشی از جامعه آن‌را از مسیر گفتمان مقاومت دنبال می‌کند و بخش دیگر مسلک اعتراض را نتیجه‌بخش می‌داند. 4⃣ جای خالی فریضه جهاد تبیین با اهتمام دوستان حزب‌اللهی در دور دوم انتخابات نمایان شد، همان‌طور که خلأ امثال شهید مطهری و مرحوم مصباح یزدی در گسترش تربیت فکری نسل جوان واضح شد. 5⃣ نیاز جریان انقلابی در حوزه‌های مختلف خود را نشان داد: خلأ مرکزیت و عقلانیت تشکیلاتی، ضعف شبکه‌سازی و ارتباطات پیوسته مردمی، ضعف جریان اندیشه‌ورزی عمومی، فقدان برنامه منسجم مبارزه سیاسی و حضور قدرتمند در مناظرات و ... 6⃣ نقاط ضعف جریان مقابل برای تصدی مسئولیت اداره کشور مجدد برملا شد: خلأ اخلاق‌مداری در سیاست‌ورزی، ضعف برنامه و شفافیت، ابتنای مبارزه سیاسی بر ادبیات اعتراضی، عدم ارائه راه حل‌های مؤثر برای نجات معیشت مردم و... 7⃣ اعتراف همگان خصوصا معترضان دوره‌های قبل به سلامت انتخابات از دست‌آوردهای ارزشمند و ماندگار این دوره است. 8⃣ تنازع جریان انقلابی و مقصرنمایی یکدیگر موجب فشل و ناامیدی است و باید همگان از ان احتراز کنند. 9⃣ کاهش اعتبار مؤسسات افکارسنجی به‌واسطه افزایش پیچیدگی رفتار سیاسی مردم و تنوع گونه‌های زیست اجتماعی از ویژگی‌های قابل توجه این دوران است. 🔟 بررسی عملکرد شورای محترم نگهبان در تأیید و رد داوطلبان نیاز به بحث و بررسی مجزا دارد. مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی