eitaa logo
منظومه معرفتی و ارزشی ☘️
409 دنبال‌کننده
449 عکس
258 ویدیو
38 فایل
🌺 🔸مشاوره تحصیلی و خانوادگی @moshaverurmia 🔹پاسخ به احکام شرعی @Talabeakhlagh 🔸پاسخ به امور تربیتی @abbasiii 🔹پاسخ به شبهات @abuzeynab 🔸پاسخ به مسائل بانوان @Zrezai3805 🔹 ادمین @Hadis_111
مشاهده در ایتا
دانلود
9.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 نماهنگ | جواد الأوصیاء ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━؛ 🍃«زندگی امام جواد علیه‌السّلام هم الگوست. امام جواد علیه‌السّلام - امامی با آن همه ، با آن همه عظمت در بیست‌وپنج سالگی از دنیا رفت». ۷۷/۲/۷ 🍃این بزرگوار نمودار و است. انسان بزرگی است که تمام دوران کوتاه زندگیش که در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسیده است. ... با قدرت مُزَور و ریاکار خلیفۀ عباسی، مأمون مقابله و معارضه کرد و هرگز قدمی و تمام شرایط دشوار را تحمل کرد و با همۀ شیوه‌های مبارزۀ ممکن، مبارزه کرد. ۶۰/۲/۲۵ 🍃«امام جواد می‌خواست به مردم بگوید که من طرفدار اسلام و طرفدار خاندان پیغمبرم. 🍃امام علی‌بن‌موسی‌الرضا صلواةالله‌علیه و امام جواد صلواةالله‌علیه همت بر این گماشتند که این را از چهرۀ مأمون کنار بزنند و موفق شدند.» ۱۳۵۹/۰۷/۱۸ ┏━━━🔸🍃💠🍃🔸━━━┓ @elmodin1399 منظومه معرفتی،ارزشی و فقهی ┗━━━🔸🍃💠🍃🔸━━━┛
👈با عرض سلام و احترام همراهان گرامی "منظومه معرفتی" 💠 پس از توقف موقت فعالیت کانال در سه هفته اخیر، برنامه های کانال از سر گرفته می شود ❇️ از همراهی شما سپاسگزاریم 🔺🔺🔺
🔻دوستت دارم🔰 دو دانشجوي و با هم دوست و هم دانشگاهی بودند. در خوابگاه در اتاقي مشترك زندگی می کردند. روزی دوست سني عازم شد. دوست شیعه با او تماس گرفت. از او خواهش کرد تا زودتر به خوابگاه برگردد. دوستش هرکاری کرد تا دلیلش را بپرسد، او گفت خواهش مي كنم فقط برگرد كار خیلی مهمي باهات دارم. دوست سني زود برگشت. وقتی رسید گفت: مشکل چیه؟ او گفت: مي خواستم بگويم كه خيلي دوستت دارم. دانشجوي سني با تعجب و ناراحتي گفت: این همه راه منو برگردوندی تا بگی دوستت دارم؟!! دانشجوي شيعي لبخندی زد و گفت: دوست بزرگوارم خودت انصاف داشته باش. به نظرت منطقیه پیامبر عزيزمان سه روز مردم رو توی آفتاب گرم و داغ نگه داره تا بقيه برسن و به گروهي هم رو که جلوتر رفته بودن بگه برگردین تا به همه اعلام كنه من علی (ع) رو دوست دارم؟ و بزرگان قبائل و مردم هم با شادي به علي عليه السلام تبريك بگويند؟!! ┏━━━🔸🍃💠🍃🔸━━━┓ @elmodin1399 منظومه معرفتی،ارزشی و فقهی ┗━━━🔸🍃💠🍃🔸━━━┛
حادثه غدیر وسیله وحدت امت اسلامی است.mp3
783.3K
✅ حادثه غدیر وسیله امت اسلامی 🌸 ┏━━━🔸🍃💠🍃🔸━━━┓ @elmodin1399 منظومه معرفتی،ارزشی و فقهی ┗━━━🔸🍃💠🍃🔸━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺نماهنگ عید سعید 🍀یا علی نام تو بردم نه غمی ماند و نه همی 🌐 با صدای زیبای استاد شهریار ┏━━━🔸🍃💠🍃🔸━━━┓ @elmodin1399 منظومه معرفتی،ارزشی و فقهی ┗━━━🔸🍃💠🍃🔸━━━┛
🚨 ♻️ 2 دقیقه مطالعه در جریان «غدیر»، تعقلی وجود دارد که فراتر از خوانش‌های متداول و حیثیت دینی و ماست؛ بلکه فراتر از ایمان و کفر ماست. این زیربنا چنان محکم است که با انسان عجین شده و خوانش‌های تاریخی، فرقه‌های اعتقادی، پذیرش یا عدم پذیرشِ وقایع خاص تاریخی، تنها نقشی چون نقش ایوان بر این بنیان مرصوص دارند. در تحلیل سیر باید این را در نظر گرفت که «» پیامبر اسلام برای تغییر زندگی دنیایی و آخرتی بشر بود؛ و برپایی جامعه‌ای عادل، و بدون ظلم، که محیطی مناسب برای رشد انسان‌ها و رسیدن آنها به کرامت و عزت و تمام فضایل و کراماتی که برای انسان، جامعه و حکومت لازم است، فراهم ‌کند. اما سیر دیانت، حکومت و تمدن اسلامی از این هدف گرفت و به سوی حکومت دنیایی و اشرافیت فاسد و ظلم و بردگی منحرف شد. اگر بخواهیم گرایش‌های مهم جامعه‌ی صدر اسلام را هم‌چون حزب‌های سیاسی ببینیم و آنها را بررسی کنیم، هیچ گرایش و حزبی را نمی‌یابیم که چون (ع) داعیه‌دار و صالح در اصلاح امت پیامبر باشند؛ و برای این اصلاح و جلوگیری از انحراف و سقوط، تمام موجودیت فردی، خانوادگی، سیاسی و اجتماعی خود را در طبق اخلاص بگذارند و همه چیز را فدا کنند. اولین وظیفه عملی ما اذعان به این حقیقت است که از صدر اسلام تا انتهای تاریخ، «غلبه انسان بر انسان» باطن و واقعیتِ تاریخ بشریت است؛ و بدون رسیدن بشر به حدی از عقلانیت و ظرفیت، امکانِ رهایی از آن نیست. تمام حقوق و حقانیت‌های سیاسی، اجتماعی و فکری، جلوه و مرتبه‌ای از این حقیقت زیربنایی است. اگر چه این حقیقت، خود مرتبه‌ای نازل از یک مرتبه متعالیِ تکوینی است، که همان مقام خلیفة‌اللهی است که برای نوع بشر ثابت است و جلوه أتمّ آن انسان کامل است. این یک بنیادِ فکری و چهارچوب زیربنایی برای اندیشیدن به انسان می‌دهد که حقیقتِ غدیر و ولایت را کامل‌تر و تمام‌عیار اندیشه کند، و تمام آنچه که در «نگاهِ بدون بنیاد» تنها با تعبد و نقل مجبور به پذیرش سطحی و بدون تعقل آن است؛ در این نگاهِ اساسی به صورت یک حقیقت سیاسی، اجتماعی، تاریخی و تمدنی قابل تعلم و تعلیم است. آنچه در آن نگاه در حد بر یک ظلم و تجاوزِ نابهنجار نمایانده می‌شود؛ در اینجا همراهی و همزاد شدن با یک عینیت برتری است که جریانِ تاریخ بشر را از ابتدا تا انتهای آن در بر می‌گیرد. «تولی و تبری» قبل از آنکه به معنی حب و بغضِ متعلق به اشخاص و افراد باشد؛ به معنی « و علاقه ذاتی، و یا برائت وجودی و با تمام درک انسانی» نسبت به حقایق برتر و فرا تاریخی است، که در وقایع و انسان‌هایی خاص تجسم یافته است. ┏━━━🔸🍃💠🍃🔸━━━┓ @elmodin1399 منظومه معرفتی،ارزشی و فقهی ┗━━━🔸🍃💠🍃🔸━━━┛
8.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 🔰نماهنگ ؛ عیدی برای مردم 🌻مردم جامعه هستند که شخصیت و خواست و مصالح و همه چیز آنها در نظام اسلام به حساب می‌آید. آن وقت با چنین حضوری از مردم معنا می‌دهد. حقیقت و ولایت الهی این است: .🌸 ┏━━━🔸🍃💠🍃🔸━━━┓ @elmodin1399 منظومه معرفتی،ارزشی و فقهی ┗━━━🔸🍃💠🍃🔸━━━┛
🔴 قابل توجه همراهان گرامی 👈 از این پس، فعالیت روزانه در ۲ نوبت خواهد بود: 🔸نوبت قبل از ظهر: حدود ساعت ۱۱ 🔹نوبت بعد از ظهر: حدود ساعت ۱۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 🌺 ‏کمک کردن به یک انسان ممکن است را تغییر ندهد 👈اما می تواند دنیا را برای یک انسان تغییر دهد .... ┏━━━🔸🍃💠🍃🔸━━━┓ @elmodin1399 منظومه معرفتی،ارزشی و فقهی ┗━━━🔸🍃💠🍃🔸━━━┛
🔴 يا ؟ 🔸انسان کسي است که مي‌داند اگر در «چاره‌جويي» و جستجوي راه زندگي، کوتاهی کند، مشکلات و گره‌ها، او را وادار به «چاره‌سازی» خواهند کرد. «مَنْ قَعَدَ عَنْ حِيلَتِهِ أَقَامَتْهُ الشَّدَائِدُ؛ هر که از چاره‌سازي کار خويش فرونشيند؛ سختي‌ها او را برخيزاند». 💠اما چاره‌جويي‌هاي ، تفاوتي با تسليم مشکلات شدن ندارد؛ برخورد انفعالی با مشکلات موجب تن دادن به پيشامدها و سختي‌هاي ناخواسته میشود. ✅به همين دليل: اولاً، پیش از آنکه مشکلات زندگی او را وادار به پذيرش و تسليم کنند، پیش‌دستی کرده و براي زندگي خود و حل مشکلات آن برنامه‌ریزی مي‌کند و ثانياً، به جاي آنکه خود را حوادث روزگار کند، زندگي و آينده خود را با اراده و خواست خود مي‌سازد. ┏━━━🔸🍃💠🍃🔸━━━┓ @elmodin1399 منظومه معرفتی،ارزشی و فقهی ┗━━━🔸🍃💠🍃🔸━━━┛