eitaa logo
کانون علم و دین🇵🇸
528 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
453 ویدیو
6 فایل
💠اطلاع‌رسانی جلسات و برنامه‌های کانون علم و دین(فرهنگستان جهانی مطالعات تطبیقی در علم و دین) 💠مباحث استاد علوی دامت‌افاضاته 💠جلسات عمومی: ۳شنبه‌ها ساعت ۱۶:۳۰ خیابان ولیعصر- پایین‌تر از میدان منیریه- حسینیه شهدای قهرود ارتباط با ما: @elmodin_7
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 عنوان جلسه عمومی: سه شنبه ۹۷/۱۰/۱۱ 1⃣ نقش《 #همسر_گزینی》و ارتباط روجین در #سیروسلوک؛ 2⃣ توضبح استاد در مورد《شرط شرکت》در جلسات عمومی سه شنبه ها. ┄┅══✼🍃🌸🍃✼ ══┅┄ متن و آدرس دقیق جلسات در سایت《علم و دین》: 📡 elmodin.com 🆔 @kanonelmodin
🔵عنوان جلسه تربیت معلم: جمعه ۹۷/۱۰/۱۴ ⬅️ تبیین و ادله مذموم بودن ❌《علم بدون عمل》 و ❌《 #عرفان_عملی بدون #عرفان_نظری》 ┄┅═✼🌺🌿🌺✼═┅┄ متن و آدرس جلسات در《سایت علم و دین》: 📡 www.elmodin.com 🆔 @kanonelmodin
📚 از بیانات ارزشمند استاد علوی (حفظه الله): 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺 🌸🌺🌸🌺🌸 🌸🌺🌸 👈 ۲ 🌕 شهادت به معنای شهود و دیدن است یعنی شخص باید با چشمانش مطلب مورد شهادت را دیده باشد. 👈در قانون می گویند شهادت باید أنا الحس باشد یعنی با حواس باشد، 👌لذا در یک دادگاه صالحه تنها شهادتی قابل پذیرش است که شاهد، موضوع شهادت را خود عیناً دیده باشد و از این رو شهادت براساس سخنان شنیده یا حدس زده شده صحیح نمی باشد. یا اگر کسی ادعا کرد ماه اول ماه مبارک رمضان یا شوال را دیده است و دلیل او هم بر مبنای سخن دیگران باشد و نه شهود مستقیم خود، این شهادت قابل قبول نیست. ❇با این 👆توضیحات، سوال اینجاست که🤔 آیا عوامی که می گویند “أشهد أن لا إله الله” یعنی وحدانیت خداوند را شهود کردم، به راستی توانسته اند وحدانیت خداوند را ببینند یا چون از انسانهای معتمد خود شنیده اند، پذیرفته اند و آنها هم بر زبان می آورند که در این صورت شهادت محسوب نمی شود!🤔 آیا این به این معناست که اکثر انسانها دروغ می گویند؟ ✅ پاسخ منفی است. وقتی عوام می گویند “أشهد أن لا إله الله” از چیزی خبر نمی دهند بلکه إنشاء می کنند. ⬅ در ادبیات، جمله از نظر معنی به دو قسمت تقسیم می شود: ✅جمله خبری ✅جمله انشایی 👈جمله خبری، بیان کننده خبری از وقوع یا عدم وقوع فعلی در زمان گذشته، حال و آینده است اما جمله إنشایی خبر نمی دهد بلکه یک حالتی را مطرح می کند یا بر ابراز یا ایجاد معنایی دلالت می کند و برخلاف جمله خبری، جمله انشایی به صدق و کذب متصف نمی شود. 👈 لذا جملات امری، دعایی، استفهامی، تمنایی، شرطی و ندایی، انشایی هستند. برای مثال وقتی انسان می گوید “خدایا ما را بیامرز”، خبر از چیزی نمی دهد بلکه خواهشی را مطرح می کند. ✳ لذا “إشهد أن لا إله إلا الله” که عوام می گویند، مربوط به مرحله شهود نیست که وحدانیت خدا را با تمام وجود حس کنند. ادامه دارد............ 🔸🔹جلسه عمومی_۲۶ بهمن ۹۵🔹🔸 🌺🌸🌺🌸 🌺🌸🌺🌸🌺 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺 @kanonelmodin www.elmodin.com
🌸خاتون تمام عشق و یاری لبیک 🌸ای مادر صبر و استواری لبیک 🌸گرمای مدافعان تو هستی بی بی 🌸در فصل شتاء گل بهاری لبیک ┄┅══✼🍃🌸🍃✼ ══┅┄ 🌸ولادت با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار مبارک باد. 📡 elmodin.com 🆔 @kanonelmodin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در #۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ❤️با موضوع: مادی و معنوی مباحث جلسات عمومی را همراه ما مرور کنید 🔆اللهم صلی علی محمد و آل محمد🔆 @kanonelmodin www.elmodin.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 از بیانات ارزشمند استاد علوی (حفظه الله): 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺 🌸🌺🌸🌺🌸 🌸🌺🌸 👈 ۳ 🔹🔸 گفته شد که “إشهد أن لا إله إلا الله” که عوام می گویند، مربوط به مرحله شهود نیست که وحدانیت خدا را با تمام وجود حس کنند؛ یا وقتی می گوییم “غفر الله لک”، «خدا تو را آمرزید»، از کجا می دانیم که خداوند او را آمرزیده یا خیر؟ یا وقتی به کسی که فوت کرده گفته می شود “مرحوم”، چه کسی می داند که او به راستی مورد رحمت خداوند قرار گرفته یا آن که جهنمی شده است؟ 👆 در این جملات انسانها از چیزی که نمی دانند خبر می دهند، اما برای آن که این جملات دروغ محسوب نشود، آنها را جملات انشایی در نظر گرفتند و نه خبری. ◀ اگر تمام عالم پس از فوت کسی به او بگویند مرحوم، ممکن است مرحوم نشود زیرا باید خدا و ولی خدا از او راضی باشند. کسی که ولی خدا از او راضی نیست و زمانی هم که بالای سر او نماز می خواند نمی گوید خدایا من از این راضی هستم و فقط از خداوند طلب آمرزش می کند، به این معناست که ولی خدا آن شخص را دوست دارد اما از او ناراضی است. 👌آن روایتی که گفته «اگر چهل نفر کنار قبر و جنازه بیایند و طلب مغفرت برای میت کنند خداوند می گوید که من شهادت شما را پذیرفتم و او را می بخشم.»، در صورتی است که ولایت شخص درست باشد و امام زمان و ولی خدا از او راضی باشند. در این صورت است که اگر مردم خدا بیامرز بگویند، خداوند از خطاهای شخصی و گناه های کوچکش می گذرد. ❇ پس بنابراین وقتی می گوییم “خدا آمرزیده”، “به رحمت خدا رفت”، یا “شادروان”، خبر نمی دهیم زیرا ممکن است روح شخص در جهنم و در حال عذاب باشد. این عبارات إنشا هستند یعنی آرزو می کنیم که خدا بیامرزد. 👈 یا در مورد “إیاک نعبد و إیاک نستعین”، یعنی خدایا ما آرزویمان این است که تو را بپرستیم و تو را عبادت کنیم و از تو یاری بجوئیم، یا اینکه درست است ما الان به دنبال اسباب مادی ظاهری دنیایی هستیم اما در اصل توئی که کارها را درست می کنی؛ و ما در اصل تو را می خواهیم و در اصل از تو یاری می جوییم. در عالم حقیقت ما این گونه هستیم اما در عالم واقع و عالم ظاهری اینگونه نیست و ما از دیگران هم کمک می خواهیم و گاهی هم دیگران را می پرستیم. ✳ اما یک انسان صدیقی که قرآن، آن را توصیف می کند این گونه نیست. ❄﴿وَمَنْ یُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَئِکَ مَعَ الَّذِینَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ مِنَ النَّبِیِّینَ وَالصِّدِّیقِینَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِینَ…﴾آیه ۶۹ سوره نساء «کسانى که از خدا و پیامبر اطاعت کنند در زمره کسانى خواهند بود که خدا ایشان را گرامى داشته [یعنى] با پیامبران و راستان و شهیدان و شایستگانند…»❄ ادامه دارد............ 🔸🔹جلسه عمومی_۲۶ بهمن ۹۵🔹🔸 🌺🌸🌺🌸 🌺🌸🌺🌸🌺 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺 @kanonelmodin www.elmodin.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 از بیانات ارزشمند استاد علوی (حفظه الله): 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺 🌸🌺🌸🌺🌸 🌸🌺🌸 👈 ۴ ❇ نمی توان سخن صدیق را حمل بر چیزی کرد، وقتی او می گوید “أشهد أن لا إله الله”، یعنی وجود او به شهود وحدانیت خدا رسیده و ذات او این حقیقت را درک کرده است. ✳ به عبارت دیگر، صدیق کسی است که قولش با اعتقادش یکی است؛ و عمل و حرفش هم یکی است. “صدیقه” هم به خانمی گفته می شود که به مقام صدیقین رسیده باشد. ⬅ فاطمه زهرا(س)، صدیقه بود یعنی تمام آن جملاتی که با خدا صحبت می کرد، همه آنها را شهود و احساس می کرد. ایشان در عمر کوتاهش درسهای بسیار بزرگی به ما داد. 👌گاهی صدیق به کسی اطلاق می شود که حرف راست زیادی نگفته چون فرصت حرف زدن نداشته اما یک حرف راست بسیار بزرگ و دقیقی گفته است. برای فهم بهتر این مطلب می توان جعفر کذاب را مثال زد. 👇 ◀ کاذب به معنای دروغگو و کذاب به معنای کسی که بسیار دروغ می گوید، است. اما گاهی ممکن است کسی در عمرش زیاد دروغ نگوید اما یک دروغ بسیار بزرگ مانند جعفر کذاب عموی امام زمان(ع) بگوید. نام این شخص به دلیل کثرت دروغهایی که میگفت به کذاب شهره نشد بلکه بالعکس انسان بسیار صادق و راستگویی بود و به همین دلیل وقتی خود را به دروغ امام زمان معرفی نمود، مردم به او اعتقاد پیدا کردند. اگر این فرد به دروغگویی شهرت داشت، کسی ادعای او را باور نمیکرد اما چون همه او را راستگو می دانستند پس ادعای امامت او را هم پذیرفتند و جعفر کذاب به دلیل همین یک دروغ بزرگی که در طول زندگی خود گفت، به کذاب شهرت یافت. ✅حال در مورد انسان صدیق هم لازم نیست که سخنان خود را در پنجاه کتاب نوشته باشد که همه آنها هم راست باشند. صدیقه کبری هم در زندگی کوتاه هجده ساله اش، هر اثری از خود به جا گذاشت، سخنان بسیار درست و ارزشمندی بوده است. عظمت این موجود در قیامت برای افراد خاصی مشخص می شود، گرچه می گویند در قیامت پرده ها کنار می رود و چشم ها تیزبین می گردد اما هنوز برخی لیاقت ندارند که حقیقت این شخصیت را بشناسند. ادامه دارد............ 🔸🔹جلسه عمومی_۲۶ بهمن ۹۵🔹🔸 🌺🌸🌺🌸 🌺🌸🌺🌸🌺 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺 @kanonelmodin www.elmodin.com
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در #۱۳۹۷/۱۰/۱۸ 🌺با موضوع مباحث جلسات عمومی را همراه ما مرور کنید 🔆یا قاضی الحاجات🔆 @kanonelmodin www.elmodin.com
با سلام و احترام خدمت همه ی بزرگواران به اطلاع همه‌ی اعضای کانون علم و دین می رساند کلاس های عمومی؛ روزهای سه شنبه ی هر هفته از ساعت ۱۷ الی ۱۹ برگزار می شود؛ با توجه به قوانین مصوب شورای مدیران کانون علم و دین: ▪حضور و غیاب اعضا مهم و حضور سر ساعت تعیین شده جز قوانین انظباطی بوده و تاخیر و غیبت ها ثبت و قطعا در رشد فرد موثر است. ▪ضمن اینکه افراد پس از ورود به حسینیه به صورت گروهی به مباحثه پرداخته و از تجمعات بیهوده جدا خودداری نمایند. ▪هر گونه فعالیت از جمله بافتنی ؛ گلدوزی ؛ربان دوزی؛ خرید و فروش و... اکیدا ممنوع می باشد. ▪آوردن کودکان به کلاس ممنوع و در صورت تخطی از آن اجازه استفاده از کلاس را نخواهند داشت. التماس دعا مسئول اجرایی کانون علم و دین