فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیان با واسطه خاطره ای از مرحوم آقای نهاوندی در مورد آیت الله بروجردی و کرامت حضرت علی (ع) در حق ایشان در حالت بیداری ( راوی خاطره : آیت الله خزعلی)
ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام و شب های قدر؛
اگر شما هم کرامتی از حضرت در زندگیتان دیده اید؛ با ما به اشتراک بگذارید..
#خورشید_عدالت
#شهادت_امیرالمومنین
11.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ابن تیمیه زندیق است
ببینیدومنتشرکنید💐
#استاد_باوی
11.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥روایت دقیق و زیبای ایثار و فضیلت خاص امام علی علیه السلام از زبان رهبر انقلاب
🍃خداوندا! خواستهها همه در درگاه تو به مقصد میرسند و راهِ رسیدن به این مقصد همیشه باز است.
🍃برکۀ امید در پیشگاه تو، پیوسته پر از آب است و آن جا ناامیدی، واژهای بیمعناست.
کاش یکی از این انسانهای ناامید به من میگفت که چگونه با وجود تو، میشود ناامیدی را معنا کرد؟
📚قصّۀ من و خدا
"قصّۀ واژههایی که بوی ابوحمزه گرفتند"
#قصّۀ_من_و_خدا ۳
#ماه_مبارک_رمضان
#محسن_عباسی_ولدی
🍃به هر کس که بار سفر به سوی تو بسته میگویم: «از خود تا خدا راهی نیست. مقصدی که تو به امید وصالش، بار بستهای، در همین حوالی است.»
🍃تو با ما فاصله نداری که بخواهیم به سویت سفر کنیم.
🍃کارهای زشت ما حجاب میان ما و تو شده.
دیدن تو یک شرط دارد و آن هم، دریدن حجاب گناه است. کاش همه بیحجاب میشدیم!
📚قصّۀ من و خدا
" قصّۀ واژههایی که بوی ابوحمزه گرفتند"
#قصّۀ_من_و_خدا ۴
#ماه_مبارک_رمضان
#محسن_عباسی_ولدی
❤️#السلامعلیکیاصاحبالزمان
💚#المستغاثبکیاصاحبالزمان
☘️الحمدلله رب العالمین
🌻اللهم صل علی محمد و آل محمد
🍃🌼اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ
💫🍃صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة
🍃🌼و فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً
💫🍃و ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ
🍃🌼أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا
🌱#اللهم_عجل_لمولانا_الفرج
🎋🌹سلامتیوتعجیلدرأمرفرجمولانا
حضرتبقيةاللهالاعظم
روحیوأرواحالعالمینلتراب مقدمه الفداء
صلوات🎋🌹
🍃🌺اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌺🍃
#در_محضر_استاد
💠 نهجالبلاغه به مثابه تفسیری بر قرآن است. ما یک شکل تفسیر داریم با عنوان تفسیر ترتیبی یا کلاسیک که مفسر به شکل ترتیبی یا موضوعی آیات را تفسیر میکند؛ اگر قرار باشد به این معنا بین قرآن و نهجالبلاغه نسبتسنجی کنیم، نهجالبلاغه، تفسیر قرآن نیست و کسی هم چنین ادعایی ندارد، اما به یک معنای دیگر، نهجالبلاغه تفسیری برای قرآن است و آن معنا اینگونه است که نوعی تفسیر معنوی از قرآن است. یکی از زیباترین جلوههای تفسیری امیرالمومنین از نهجالبلاغه خطبه ۲۱۶ این کتاب است.
🔹 در این خطبه تفسیر امام علی (ع) از سوره تکاثر بیان شده است. ابن ابیالحدید قسم خورده است: من طی ۵۰ سال هزار مرتبه این خطبه را خواندم و هردفعه که خواندم، برایم جدید بود. پس نهجالبلاغه میتواند به برخی از اختلافات تفسیری هم فیصله بدهد. مثلا در مورد همین سوره تکاثر اختلاف تفسیری وجود دارد در خطبه ۲۱۶ نهجالبلاغه امیرالمومنین درباره و خطاب به مردگان میگویند: ای کاش اینها به قصد عبرت آموزی به قبرستان میرفتند، نه فخر فروشی. آیا این مردم به جنگهای پدرانشان افتخار میکنند؟ آنها که هلاک شدند و از بین رفتند.
🔹 القصه ما از نهجالبلاغه در حوزه تفسیری اصول و روش تفسیری استخراج میکنیم که خود این اصول شامل چهار موردند؛ جامعیت، تدبر در قرآن و پرهیز از تفسیر به رای، اصل استنطاق و اطلاعات تاریخی.
🌐 بر گرفته از سخنان دکتر معارف در ویژه برنامه «سوره؛ فصل نهجالبلاغه» درباره موضوع «نسبت و ارتباط قرآن و نهجالبلاغه».
خوارج و اخبار غیبی مربوط به آن ها از جانب رسول خدا صلوات الله علیه و آله
💢 داستانی شگفت از جماعتی که حضرت را به شهادت رساندند...👇🏻
🖤حضرت امير علیه السلام كه پس از جدا شدن خوارج، لشكر خود را به خيانت حكمين آگاه نموده و آنها را براى ادامه جنگ با معاويه آماده ساخته بود، با شصت هزار نفر به طرف صفّين حركت نمود. اهل كوفه و لشكريان گفتند:
❌ خوارج پشت سر ما كشتار مىكنند؛ خوب است اوّل به جنگ آنها برويم. بعدا با معاويه خواهيم جنگيد.
با اصرار اينها حضرت به طرف خوارج حركت كرد. ابتدا نامهاى به آنها نوشت. آنها اين چنين جواب نوشتند:
❌اگر اعتراف كردى كه كافر شدهاى و توبه نمودى ما در مورد همكارى با شما و جنگ عليه معاويه فكرى مىكنيم. وگرنه با شما مىجنگيم و خدا خيانتكاران را دوست نمىدارد.
🖤 حضرت امير عليه السّلام ابن عبّاس را براى مذاكره فرستاد. اثرى نداشت و تسليم نشدند.
بالاخره خود حضرت در برابرشان آمد و با آنها صحبت كرد. جماعتى از آنان قانع شده از خوارج برگشتند و به لشكر حضرت پيوستند. پس از آن حضرت به بقيه فرمود:
«ما با شما كارى نداريم، تنها كسانى كه عبد اللّه بن خبّاب را سر بريدند و زن حاملهاش را شكم دريدند و نيز چند نفر از برادران ما را كشتند، تحويل ما دهيد تا در مقابل جنايتشان قصاص كنيم.»
گفتند: ما همگى قاتلين برادران شماييم و خون آنها و شما را حلال مىدانيم.
🖤حضرت آنها را موعظه نمود و از عذاب الهى ترسانيد و از مخالفت و جبههگيرى مقابل مسلمانان برحذر داشت و فرمود:
«هرآينه نفسهاى شما، كار زشتى را در نظرتان زينت داده است؛ مسلمانها را مىكشيد. قسم به خدا اگر مرغى را- بىگناه- مىكشتيد نزد خداوند، بزرگ بود؛ چگونه خون مسلمانها را ريختيد؟!»
❌جوابى نداشتند مگر آنكه بين خود ندا دادند:
با اينها حرف نزنيد و جوابشان را ندهيد. براى ملاقات پروردگار آماده گرديد و به سوى بهشت بشتابيد. براى جهاد صفبندى كنيد و آماده نبرد شويد.
آن حضرت به لشكرگاه خود بازگشت. قبل از آغاز جنگ به حضرت امير عليه السّلام خبر دادند خوارج از نهر عبور كردند و به طرف ما آمدند. حضرت فرمود:
«نه، چنين نيست، آنها از نهر به سمت ما عبور نكردهاند.»
سپس ديگرى آمد و گفت:
خوارج از نهر عبور كرده به سمت ما آمدند.
حضرت فرمود:
«مرگ آنها آن سوى نهر است.»
همچنان چند نفر آمدند و همان گفته را تكرار كردند.
🖤حضرت فرمود:
«محل كشته شدن اينها پيش از نهر است؛ اينها قبل از نهر كشته مىشوند و به سمت ما عبور نمىكنند. قسم به خدا از آنها كمتر از ده نفر نجات مىيابند (و فرار مىكنند) و از شما كمتر از ده نفر كشته مىشوند.»
در آخر 🖤حضرت امير عليه السّلام مقابل آنها لشكرآرايى نمود و ميمنه و ميسره قرار داد. سپس جايى را مشخّص كرد و پرچمى به ابوايّوب انصارى داد و دستور داد تا فرياد برآورند: «هر كس از خوارج زير اين پرچم گرد آيد، در امان است.»
در اين موقع جمعى از لشكر خوارج جدا شده زير آن پرچم رفتند و تنها چهار هزار نفر يا كمتر به رهبرى عبد اللّه بن وهب راسبى ماندند. جنگ شروع شد و طبق پيشگويى 🖤حضرت امير عليه السّلام، همه آنها كشته شدند جز كمتر از ده نفر كه فرار كردند.
🖤حضرت به اصحاب فرمود:
«برويد جنازه ذو الثديّه را پيدا كنيد.»
رفتند و برگشتند و گفتند: جنازه او را نيافتيم.
آن حضرت فرمود:
«جنازه او هست، برويد بگرديد.»
رفتند و گشتند و جنازه او را نيافتند. حضرت پرسيد:
«اسم اينجا چيست؟»
عرض كردند: نهروان.
«به خدا قسم نه من دروغ گفتم و نه پيامبر به من دروغ گفت. ذو الثديّه در ميان كشته هاست برويد بگرديد.»
خود حضرت هم كنار نهر آمدند. جسدهاى پنجاه نفر يا بيشتر از خوارج روى هم افتاده بود، آنها را كنار زدند. جسد ذو الثديّه را كه زير همه كشتهها در گل فرو رفته بود، بيرون آوردند. در آن وقت حضرت صدا به تكبير بلند كرده به سجده افتاد و سجده طولانى كرد. سپس فرمود:
«اگر نبود كه تنها بر وعده پيامبر اتّكال كنيد و دست از اعمال نيك برداريد، به شما مىگفتم كه پيامبر چه مژدهاى براى مبارزين با خوارج داده است...
📘نقش ائمه در احیای ج2 ص 575