eitaa logo
تعالی محراب
419 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
403 فایل
این کانال جهت ارتباط با ائمه محترم جماعات از سوی معاونت جامعه و مردم‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأسیس شده است. جهت ارتباط با این معاونت به آیدی زیر پیام دهید: @mmardom
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 تبیین سه کلید واژه عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی توسط رهبر انقلاب در دیدار وزیر و مدیران ارشد امور خارجه، سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ✏️در سیاست خارجی وقتی می‌گوییم عزت، یعنی نفی دیپلماسی التماسی. ما در طول این سالها داشتیم مواردی را که دیپلماسی ما، تعبیر درست در قبالش همین تعبیر «التماسی» است، «دیپلماسی التماسی». ممکن است لحن‌مان هم التماس‌آمیز نبوده اما باطن قضیه التماس بوده. عزت یعنی نفی این‌جور دیپلماسی، نفی چشم دوختن به دست و زبانِ این و آن. این شخصیت پخته‌ی سیاسی قدیمی فلان کشور این‌جوری گفت، این‌جوری قضاوت کرد، آن یکی این‌جوری گفت، این‌جوری اقدام میکنند. عزت یعنی ما چشم‌مان و نگاهمان به این چیزها نباشد، تکیه‌مان به اصول خودمان باشد. ✏️حکمت یعنی در همه‌ی تعاملهای دو جانبه و چند جانبه خردمندانه عمل کنیم. اندیشیده عمل کنیم. محاسبه‌شده عمل کنیم. از اظهار نظرهای دفعی و ارتجالی و حساب‌نشده پرهیز کنیم. حکمت یعنی هر کاری که میکنیم، پشتوانه فکری و عقلانی داشته باشد. اندیشیده باشد، محاسبه‌شده باشد. ✏️مصلحت یعنی شناختن موارد انعطاف. یک جاهایی باید انعطاف داشت. انعطاف منافات با اصول ندارد. حفظ اصول با امکان انعطاف با هم می‌سازند، میتوان یک جاهایی انعطاف به خرج داد. بنده یک وقتی چند سال قبل از این گفتم: «نرمش قهرمانانه»؛ بد فهمیده شد، هم بعضی‌ها در خارج بد فهمیدند، یک محاسبه‌ی دیگر کردند، در داخل هم بعضی از خودهایمان بد فهمیدند معنای این را. انعطاف یک جاهایی لازم است، بایستی انجام بگیرد. همان معنایی که ما در تقیه معنا کردیم ــ در بحث امامت، بنده مفصل راجع به تقیه صحبت کردم ــ تقیه یعنی وقتی شما در یک جایی دارید حرکت میکنید، به یک صخره‌ای میرسید که از آن عبور نمی‌توانید، یک راهی پیدا کنید از کنار صخره و عبور کنید. انعطاف یعنی این. معنایش این نیست که ما از ادامه‌ی راه پرهیز کردیم و عقب‌نشینی کردیم، نه. به جنگ صخره نرفتیم، انعطاف پیدا کردیم، توانستیم راه دیگری را پیدا کنیم. 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
1_4439782516.pdf
7.99M
🔰 من به حجاب، معترضم 📚 این کتابِ Pdf با لحن و قالبی جذّاب و امروزی و نوجوان‌پسند، به سوالاتِ این روزهایِ دانش‌آموزانِ معترض به حجاب جواب داده. 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔰 متن کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۲/۳/۳ 🔍 بخوانید👇 khl.ink/f/52934 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
4_6012372637173420393.mp3
13.03M
🔰 صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
36.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ 🏷 📥 سایر کیفیتها👇 https://khl.ink/f/52924 https://aparat.com/v/CdGoy 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔰 مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ 💠درباره حماسه فتح خرمشهر ❇️لازم میدانم یاد کنم از حماسه‌ی عظیم فتح خرّمشهر؛ کار بزرگِ کم‌نظیر حقّاً و انصافاً. 💎مهم‌تر از فتح خرّمشهر یا لااقل به همان اندازه مهم، جریانات عملیّات بیت‌المقدّس است 👌آن فداکاری‌ها، آن ابتکارها، آن نقشه‌ها و طرحهای جنگی‌ای که به نظر بنده باید در دانشگاه‌های جنگ تدریس بشود. 📚واقعاً افراد [کتابهای مربوطه را] بخوانند. 🔸شماها بر روی منبر بلندی نشسته‌اید، منبر مجلس شورای اسلامی؛ 🔹صدای شما به همه‌ی کشور، بلکه به دنیا میرسد؛ ♦️نگذارید این حوادث بزرگ و این افتخارات عظیم کهنه بشود، کم‌رنگ بشود، فراموش بشود. 💠درباره مسئله قانون 🏷درباره اهمیت قانون‌گذاری ⁉️چرا ما قانون لازم داریم؟ ❇️برای اینکه ثبات در زندگی ضرورت حیاتی است. اگر ثبات نباشد، جامعه غیر قابل پیش‌بینی باشد، برنامه‌ریزی نمیشود کرد. 🚨اگر قانون نباشد، طبعاً روزمرّگی است، هرج‌ومرج است. 🔄قانونگذاری یک نسبتی با سیاستهای کلّی دارد؛ 👈سیاستهای کلّی جهت را معیّن میکند، قانونگذاری راه‌ها و جادّه‌هایی را که به این جهت میشود حرکت کرد مشخّص میکند. 🏷درباره اصول قانون‌گذاری 🔺این اصول در سیاستهای تقنین آمده؛ که حالا آن سیاستها هم باید تبدیل به قانون بشود. ⭕️بایدها: 📌تأویل‌ناپذیری قانون 📌قابل اجرا بودن قانون 📌ثبات قانون 📌منقّح و بدون تعارض بودن قانون ⭕️نبایدها: 📌انباشته شدن قوانین 📌قانونگذاریِ ناظر به منافع اشخاص 📌غلبه‌ی طرح بر لایحه 📌اثرپذیری نماینده قانونگذار از جو و ملاحظات جناحی ✅قانون را باید به سلامت، با طهارت، به نام خدا، برای خدا، باید این‌جوری قانون را نوشت که اگر این[طور] شد، آن وقت برکت پیدا میکند. 💠درباره مجلس یازدهم 👌این مجلس بحمداللّه مجلسی است انقلابی، باسواد، جوان، پُرتحرّک، پُرکار. 👈البتّه قضاوتهایی که انسان راجع به یک مجموعه میکند، با نگاه به مجموعه است؛ حالا یک استثناهایی هم ممکن است وجود داشته باشد؛ به آن استثناها کاری نداریم. ❇️مجلس یازدهم مشکلات کشور را شناخته؛ 👈وقتی مشکلات را انسان دانست، قانون را بر طبق مشکل وضع میکند. 🔻هدف این قوانین: 🔹مبارزه با فساد 🔹رفع تبعیض 🔹رفع انحصار 🔹بهبود فضای کسب‌و‌کار بوده و بقیّه‌ی مسائل اقتصادی دیگر 👈برخی از این قوانینی که شما تصویب کرده‌اید، قوانین راهبردی است: ⭕️قانون «اقدام راهبردی» 📍این [قانون]، کشور را از سرگردانی در قضیّه‌ی هسته‌ای نجات داد. ⭕️قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیّت» 📍به معنای واقعی کلمه از آن قانونهای حیاتی است. ⭕️قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» ❇️یکی از امتیازات مجلس یازدهم که من اصرار دارم این را بگویم و به زبان بیاورم، ساده‌زیستی است. ☝️این نشست‌وبرخاست با مردم، این تواضع در مقابل مردم، این شنیدن حرف مردم را از دست ندهید. ✅این نقاط قوّت خودتان را در این سال آخر ادامه بدهید. ✨اصل قضیّه این است که چه ما بعداً به مجلس بیاییم چه نیاییم، کاری که تا الان کردیم مورد قبول خدای متعال قرار بگیرد. 💠چند توصیه به نمایندگان مجلس یازدهم 1️⃣تنظیم نوع رابطه‌ی مجلس با قوای دیگر بخصوص با قوّه‌ی مجریّه ↙️یک دوگانه‌ای اینجا وجود دارد: دوگانه‌ی تقریب و تخریب ❌در نگاه تخریبی، رقیب‌پنداریِ قوّه‌ی دیگر حاکم بر ذهنیّتها است. ❗️هر دو طرف [دولت و مجلس] میتوانند در این نگاه غلط مشکل درست کنند: 📌از ناحیه دولت: ⭕️لایحه ندادن ⭕️اجرا نکردن قانون ⭕️تنظیم نکردن آیین‌نامه برای قانون ابلاغ‌شده 📌از ناحیه مجلس: ⭕️افراط در به‌کارگیری ابزارهای نظارتی ✅یک نگاه دیگر نه، نگاه یک پیکره دیدن مجموعه‌ی نظام است... بایستی نگاهِ همکاری و هم‌افزایی باشد. 2️⃣حرّیّت و صراحت این مجلس خوب است. این حرّیّت و صراحت را با تقوا و صداقت کافی حتماً همراه کنید. 3️⃣نگذارید وجاهت‌طلبی روی حرفها و شعارها اثر بگذارد. 4️⃣کارهای بزرگی در مقابلتان هست: ◀️برنامه‌ی هفتم ◀️مسئله‌ی شعار سال ◀️مسئله‌ی مهار تورّم و رونق تولید ◀️لوایح نیمه‌کاره‌ ⏏️اینها به جایی برسد، به یک نقطه‌ای برسد. 🍀اگر چنانچه در این دو سه سال گذشته یک خلأیی باقی مانده، یک قصوری انجام گرفته، آن را در این سال آخر ان‌شاءاللّه جبران کنید و [همان‌جور که] سرافراز وارد مجلس شدید، ان‌شاءاللّه سرافراز از مجلس خارج بشوید. 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔰 مدارا با مردم ... حضرت پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند: {من حرم الرفق ، فقد حرم الخیر کله}. هرکس مدارا نداشته باشد، از زندگی خیر و خوشی نمی‌بیند. تردیدی نیست که افراد در زندگی ، در راه‌ها و کارها ، دچار لغزش و اشتباه می‌شوند و چیزهایی بر سر راهشان قرار می‌گیرد . آری، انسان ، در جامعهٔ آرمانی و با انسان‌های معصوم ، زندگی نمی‌کند . هرکس نسبت به دیگران ، در هر درجه از مراقبت و تعهد شناسی باشد ، ممکن است دچار خطا و لغزش شود ، و در دوستی‌ها و ارتباط‌ها ، دچار کوتاهی یا زیاده‌روی گردد ؛ چنانکه دیگران نسبت به او نیز چنین‌اند . این دست مسائل ، نباید در روابط خانوادگی و گروهی و اجتماعی تأثیری منفی داشته باشد ، چون جریانی است همگانی و همه جایی و هر کس که از دیگران لغزش‌هایی می‌بیند ، خود نیز ممکن است در برابر دیگران به همان لغزش‌ها دچار گردد . اینجا است که اصل "تحمل خطاها و لغزش‌ها" پیش می‌آید ، و در تحکیم روابط ، نقش آفرین است ، پس این آموزش که یاد شد ، در روابط اجتماعی ، آموزشی حیاتی است و رویگردانی از آن ، موجب تنهایی انسان می‌شود ، زیرا معاشرتی که در آن هیچگاه لغزش روی ندهد و ناهنجاری رخ ننماید ، اندک است . پس اینگونه انسان‌های زودرنج و نازک بین ، از واقعیت ها و عینیت های حیات انسانی بدورند ، و باید از آن فاصله بگیرند ، مگر به رعایت اصل مهم تحمل روی آورند . 📚 كتاب الحیات ، استاد حکیمی ، ج ٩ ، ص ۶۴٩ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔰 ما جنگیدیم و خدا شرایط را فراهم کرد 🔸امام رحمه ‎الله فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد.» در حقیقت ما در آن حادثه به وظیفه عمل کردیم و خدا هم این نتیجه را عنایت کرد...ما مکلف به وظیفه جنگیدن بودیم، [و تحقق نتیجه دست ما نیست.]. 🔸عمل ما، [تنها] یکی از اسباب و مُعِدّات تحصیل آن نتیجه بوده و شرط‌های فراوان دیگری هم دارد...هماهنگی این مجموعه، در اختیار خدای متعالی است. اوست که در هر لحظه می‎تواند مهره‎ها را جابجا کند. ۱۳۹۲/۰۳/۰۱ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔰 تربيت مدافع فرهنگي به‌دست مساجد است نه دولت ◻️حيات ديني، سياسي و اجتماعي عالم اسلام منوط به مسجد است. تربيت مدافع فرهنگي، ايثارگر و فداكار در دولت ها و ساختارهاي دولتي محقق نمي شود، بلكه در مسجد محقق مي شود. ما پيروزيمان را در جنگ هشت‌ساله، مديون مسجد هستيم. البته منظور پيكره مسجد نيست، بلكه منظور امام جماعت است كه امروز مقام معظم رهبري در رأس امامان جماعات مساجد حضور دارند. 🔸 سخنان حاج‌قاسم سليماني در اجلاس روز جهاني مسجد 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔰 باید با زبان، قلم‌ و رفتار، مردم را در مقابل نعمت عظیم رهبری آگاه کنیم. 📍به‌طور کلی وظیفه ما در مقابل نعمت عظیم رهبری این است که با زبان، قلم‌ و رفتار، مردم را آگاه کنیم و به آنها‌ بفهمانیم که این نعمت با هیچ نعمت دیگری قابل مقایسه نیست. 🔖 شکر این نعمت بسیار سنگین است و اگر انسان واقعاً بفهمد این نعمت، چقدر ارزش دارد، نگران می‌شود که حظش از آن نعمت کم بشود و طبعاً هر تلاشی که از دستش بربیاید، می‌دهد. 📌 من بیشتر از این موضوع نگرانم که ما وظیفه‌مان را در زمینه بیدار کردن مردم و توجه دادن آنها به مسئولیت‌هایشان انجام ندهیم و کوتاهی کنیم؛ 🔹 و الا مردم ثابت کرده‌اند که هروقت وظیفه‌شان را تشخیص بدهند، در انجامش کوتاهی نمی‌کنند و تا پای جان هم می‌ایستند. 📎 منبع: http://fna.ir/f2j9mq 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔰 جهاد تبیین و خطر دوگانه‌سازی در اجرای فرامین مقام معظم رهبری [صفحه ۱ از ۲] مطالعه مبانی و منظومه فکری و مهم‌تر از آن بررسی دقیق، علمی و فنی سلوک سیاسی امام خمینی و مقام معظم رهبری از لوازم قطعی «انقلابی‌گری» و است. ضعف علمی در فهم سیره سیاسی امام و رهبری یکی از آسیب‌های حال حاضر کنش‌گری سیاسی/ رسانه‌ای است و همین امر باعث شده بسیاری از فعالان انقلابی عرصه جهاد تبیین و جنگ روایت‌ها که هر یک در بخش مربوط به خود چهره‌ای شاخص در فضای انقلابی‌گری هستند از جانب معدود جاهلان یا مغرضان، مورد طعن و تعدی قرار گرفته و رمی به انواع و اقسام برچسب‌هایی شوند که روزگاری بزرگان و پیشگامان جهاد تبیین دچار آن بودند. نمونه واضح هجمه‌های ناجوانمردانه عناصر گمراه و مغرض به امثال «شهید مطهری»، «شهید بهشتی» و «علامه مصباح» در دوران مبارزه و حتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است. چهره‌هایی که علی‌رغم سوابق انقلابی درخشان و پیوند فکری وثیق با آرمان‌های امام، از مقطعی خاص در سنگر حضور پررنگ‌تری یافتند و همین امر باعث شد بعضی انقلابی‌نماهای التقاطی و سست‌فکر که با جوزدگی قضایا را تحلیل می‌کردند و بعضا سمپات گروه‌های انحرافی بودند، این سه بزرگوار را «غیرانقلابی» معرفی کرده؛ در مقابل، امثال «سازمان مجاهدین» یا همان «منافقین» و "دکتر شریعتی" و... را نماد انقلابی‌گری معرفی کنند. این سه چهره انقلابی را به‌حق باید مرزبانان اندیشه‌های ناب انقلابی و سرداران جبهه فرهنگی انقلاب نامید که در زمانه‌ غربت کار فکری و فرهنگی، و در دوران تکاپوی به اصطلاح فرهنگی_مذهبی گسترده گروه‌های انحرافی همچون «انجمن حجتیه»، برای تبیین خطوط سینه سپر کردند و اقدامات آنان نقش آنتی‌تز جریان‌سازی موازی امثال انجمن حجتیه را داشت. این بزرگان در امتداد و در طول خط امام در سنگر مبارزه فرهنگی قرار داشتند و زمینه‌های فکری را برای تحقق انقلاب اسلامی فراهم می‌کردند و اذهان را به افق امام نزدیک می‌ساختند اما انجمنی‌ها با پروپاگاندا تلاش داشتند خود را پرچمدار مبارزات فرهنگی بنمایانند و تلاش خود را برای دوگانه‌سازی بین ترویج مهدویت با مبارزه با استبداد و استعمار، به دورسازی اذهان و اراده‌ها از هدف‌گذاری والای امام به کار می‌بستند. تفاوت بنیادین دیگر «مجاهدان انقلابیِ عرصه فرهنگ» با «موازی‌کارهای فرهنگی همچون انجمن حجتیه» در این بود که انجمن حجتیه برخلاف آرمان امام با دشمنان امام و انقلاب، که دربار پهلوی در رأس آن قرار داشت، همکاری و هماهنگی داشت. در چنین شرایطی، سنگربانی امثال مطهری و مصباح و بهشتی در عرصه خطیر فکر و فرهنگ، معنا پیدا می‌کند. حفظ نسل جوان از درافتادن به دام چون و جهت‌دهی و تعمیق جوانان برای حضور در جبهه پیچیده مبارزات انقلابی و سیاسی. بدیهی است که تاریخ «محلّ عبرت» است و از این نکته تاریخی بهره‌های فراوان می‌توان برد چه آن‌که امروز نیز مباحث فرهنگی به چالش جدی در عرصه کشور بدل شده است که نمود آن را در مطالبات مردمی پیرامون مقوله حجاب مشاهده می‌کنیم و مقام معظم رهبری به صراحت در ترویج بی‌حجابی را افشا کرده‌اند؛ از دستگاه‌های مسئول و عموم نخبگان حرکت برنامه‌ریزی شده پیرامون مقابله با این نقشه شوم را مطالبه کردند. بدیهی است عدم لبیک به مقام معظم رهبری و انفعال در برابر نقشه‌های پیچیده دشمن با محوریت «حجاب»، بازی در نقشه دشمن است. به‌علاوه باید گفت که امروز با دو نوع ترویج «کشف حجاب» روبرو هستیم: الف) کسانی که علنا کشف حجاب کرده یا از این اقدام حمایت می‌کنند ب) کسانی که هرنوع اقدام علیه کشف حجاب را به بهانه‌های مختلف تخطئه می‌کنند و به واقع دنبال تئوریزه کردن بی‌عملی و خالی شدن میدان از عناصر مؤمن و انقلابی هستند! امری خطرناک که تبعات سنگینی به دنبال خواهد داشت و قطعا به تقویت نقشه شوم دشمن در پروژه حجاب‌ستیزی منجر خواهد شد. القائات این عناصر مرموز حتی اگر صرفا ریشه در فهم غلط داشته باشد و مصداق نداشته باشد، در نتیجه تفاوتی ایجاد نمی‌کند و به مرور به خالی شدن از عناصر مؤمن و واسپاری میدان به دشمن و بی‌دفاع رها کردن جوانان در مقابل نقشه شوم دشمن منجر می‌شود. طبعا این «موش‌های خانگی» که در انبان فکر و فرهنگ جا خوش کرده‌اند، خطرشان از مدافعان علنی و عملی کشف حجاب سازمان‌یافته به مراتب بیش‌تر است! 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat