eitaa logo
تعالی محراب
419 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
403 فایل
این کانال جهت ارتباط با ائمه محترم جماعات از سوی معاونت جامعه و مردم‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأسیس شده است. جهت ارتباط با این معاونت به آیدی زیر پیام دهید: @mmardom
مشاهده در ایتا
دانلود
598 🔰 در سالگرد پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت از سوی ایران تاریخ را مرور کنیم ❇️ به امام بگویید نمی‌توانیم بجنگیم شرایط داخلی کشور چگونه امام را مجبور به پذیرش قطعنامه ۵۹۸ کرد 🔰 قطعنامه ۵۹۸ تیر سال ۶۶ به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسیده و فشارهای بین‌المللی به دنبال قبول آتش‌بس از سوی ایران بود. در داخل کشور اما هنوز خیل عظیمی از نظامیان و نیروهای مردمی پای کار جنگ تا رسیدن به نتیجه مطلوب مانده بودند. 🔰 شکست کامل دشمن، متجاوز شناخته شدن رژیم بعثی، پرداخت غرامت کامل از سوی آن‌ها و برگشت به مرزهای قبلی شروط مردم و امام مردم بود. 🔰 اما در سوی دیگر تفکری وجود داشت که این نگاه را انقلابی‌گری کله‌شقی ‌دانسته (۱) و به دنبال پایان جنگ بود. این گروه با محوریت آقای رفسنجانی به دنبال آن بودند با انجام یک عملیات مهم، پای میز مذاکره برویم. (۲) این نگاه مغایر با نظر فرماندهان نظامی بود. 🔰 محسن رضایی می‌گوید: آقای رفسنجانی اصرار داشت به امام بگوییم «ما نمی‌توانیم بجنگیم! امام روی شما حساب باز کرده، به امام بگویید نمی‌توانیم، ما خودمان بقیه‌اش را حل می‌کنیم. » این باور ما نبود؛ ما فرماندهان امام هستیم و تا آخرین قطره خونمان می‌جنگیم. (۳) 🔰 ولی در میان عموم دولتی‌ها مانند بهزاد نبوی این دیدگاه مطرح بود که «در جنگ چه‌کار می‌خواهیم بکنیم؟» و ادامه آن را بی‌معنی می‌دانستند . (۴) 🔰 مجموع گزارش‌های کارشناسان و مسئولین مملکتی امام را مجبور به پذیرش قطعنامه‌ای کرد که شروط مردم ایران به طور کامل، در آن رعایت نشده بود. از جمله روغنی، مسئول برنامه و بودجه کشور در نامه‌ای به مهندس موسوی اعلام می‌کند: طبق بررسی وضعیت بودجه کشور، این جنگ باید تمام شود. فقر و یأس و ناامیدی در مردم شدت گرفته و شوق حضور در جبهه‌ها به شدت کاهش یافته است. (۵) 🔰 این در حالی بود که بعد از قبول آتش‌بس و در عملیات مرصاد، حضور گسترده مردم در جبهه‌ها خلاف آن را ثابت کرد ، تا آنجا که امام به صراحت فرمودند: اگر می‌دانستم مردم چنین ذهنیتی نسبت به جنگ دارند هرگز قطعنامه را نمی‌پذیرفتم. (۶) ۱. حمله به سپاه، میراث هاشمی رفسنجانی از سال ۶۷، محمدامین فرج‌اللهی (سخنرانی هاشمی رفسنجانی در مجمع سالیانه فرماندهان سال ۱۳۶۷) ۲. اسرار مکتوم، محمدحسن محققی، ناگفته‌های دفاع هشت‌ساله از زبان مسئولان کشوری و لشکری دوران جنگ، ص ۱۱۴ ۳. اسرار مکتوم، محمدحسن محققی، ناگفته‌های دفاع هشت‌ساله از زبان مسئولان کشوری و لشکری دوران جنگ، ص ۱۷۰ ۴. نشریه رمز عبور، مصاحبه با محسن رفیق‌دوست، شماره ۴ ۵. نشریه رمز عبور، مصاحبه با مسعود روغنی زنجانی، شماره ۴ ۶. سیره عملی امام در قطعنامه ۵۹۸، فرهاد درویشی، انتشارات عروج 🔰 سالگرد پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت از سوی ایران 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
هدایت شده از بلاغ | دستیار فرهنگی
▪️ویژه‌نامه رسید 📥 سخنرانی مکتوب 📥 کلیپ و نماهنگ 📥 نگارخانه 📥 مقالات 📥 اشعار 📥 صوت 📥 استوری 📥 پرسمان 📥 نرم‌افزار 🌐 لینک دانلود مطالب 🆔 @balagh_ir
82 🔰 ارتباط مستقیم و دو سویه با مخاطبین ما معممین یک امتیاز داریم که تبلیغ رویاروی و چهره‌به‌چهره میکنیم. این یک کار بی‌نظیری است که هیچ چیزی جای این را نمیگیرد؛ منبر رفتن، با مردم حرف زدن. این، از سایر شیوه‌های تبلیغ، از جهاتی کارسازتر است - آن جهات هنری و غیره، آنها هم در جای خود لازم است - اما این یک تأثیری دارد، یک خلأئی را پر میکند که سایر دستگاه‌ها و شیوه‌های تبلیغی این اثر را ندارد. پس تبلیغ مهم است و امروز ابزار اساسی است. ما هم یکی از شیوه‌های مؤثر تبلیغ را در اختیار داریم. 🔸 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون، 1388/09/22 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔻 آیت‌الله العظمی بهجت رحمه الله علیه 🔹 وقتی مجلس برگزار می‌کنید، برتری‌ها و امتیازهای اهل‌بیت علیهم‌السلام و فضایل و مناقب این حضرات را بگویید و در برابر این قضیه ابراز احساسات کنید. حتی اگر اشک شما جاری نمی‌شود، حالت گریه به خود بگیرید و در حال حزن باشید و تباکی کنید(حالت گریه بگیرید). 📚 رحمت واسعه، ص٢۴ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
همرزمان حسین.pdf
34.74M
🔰 مجموعه گرافیکی همرزمان‌حسین+ PDF 🏴 با فرارسیدن ایام عزای حسینی مجموعه‌ای گرافیکی همرزمان حسین برگرفته از کتاب همرزمان حسین رهبرانقلاب جهت بهره مندی کانون های فرهنگی، هیئات مذهبی، مساجد و مبلغین عزیز منتشر شد. 📂 📌 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔰 هیئت حسینی به معنای یاد و تبیین است ✏️ رهبر انقلاب: من به شما جوانهای عزیز توصیه میکنم قدر هیئتهایتان را بدانید. من همیشه به جوانها میگویم قدر جوانی‌تان را بدانید؛ این امروز هم هست. قدر جوانی را بدانید، امّا قدر این هیئتها را بدانید. این هیئتها گنجینه است؛ حقیقتاً گنجینه‌ی معتبر و باارزشی است. هیئت حسینی به معنای یاد و تبیین است. هم یاد است، هم تبیین است. یعنی هیئت باید این جور باشد: هم یاد را زنده کند، هم پایگاه و مرکز تبیین باشد. ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ 🖼 در ایام محرم، مجموعه سخن نگاشت با مضمون حضور تبلیغی و تبیینی برای انتقال فرهنگ عاشورا در برپایی عزای حسینی در KHAMENEI.IR منتشر خواهد شد. 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
👈 توصیه به مبلغان و سخنرانان 🔰 نسبت به محتوای سخنرانی و منبر، برای مبلّغین توصیه‌ای دارید؟ ✍️آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی دام ظلّه: آنچه كه در كتابهاى ما از اهل‌بيت عصمت «علیهم‌السلام» به وديعت گذاشته شده است، چه در معارف و چه در اخلاق و سنن و رشته‌هاى ديگر، غنى‌ترين معارف است كه هيچ‌گونه كمبودى ندارد و اگر اين معارف در محافل مختلف با ظرافت و با ذوق و سلیقه براى مردم بیان شود، بدليل اينكه مطابق فطرت است، بهترين اثر را در هدايت دارد. 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔰 اکسیر«تبلیغ»در مبارزه تمدنی 👈🏻 اهمیت و ضرورت توجه ویژه به تبلیغ در شرایط امروز و آینده چیست؟ 🔻 «تبلیغ» روش اسلام 🔹 خورشید اسلام که از مکه طلوع کرد، روش و راه خود را بر اساس تبیین و تبلیغ بنا کرد. نبی مکرم اسلام از هر فرصتی برای رساندن پیام دین استفاده می‌کردند، گاهی در محراب و منبر و مسجد و گاه در میدان رزم و میدان کار و جهاد. «رساندن پیام به گوشها و به دلها، این در قرآن بارها تکرار شده؛ دوازده سیزده مورد تکرار شده؛ از قول پیغمبران تکرار شده: ما عَلَینا اِلَّا البَلاغُ المُبین؛ از قول خدای متعال خطاب به پیغمبر تکرار شده: فَاِنَّما عَلَیکَ البَلاغ؛‌(از جمله، سوره‌ی آل‌عمران، آیه‌ی ۲۰) از همین مادّه‌ی بلاغ، «اَلَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَهِ وَ یَخشَونَهُ وَ لا یَخشَونَ اَحَداً اِلَّا اللَه(سوره‌ی احزاب، بخشی از آیه‌ی ۳۹) [هم هست]‌ و آیات متعدّد دیگری هم در این زمینه هست... تعبیرات موازی و هم‌معنای با «بلاغ» هم در قرآن الی‌ماشاءالله [هست]: تبلیغِ «دعوت» چقدر در قرآن تکرار [شده]... و همین‌طور آیات متعدّد دیگری با تعبیرِ عنوان «دعوت». آیات متعدّد فراوان با عنوان «انذار و تبشیر»؛ ترساندن و بشارت دادن. همه‌ی اینها دعوت است دیگر، همه‌ی اینها تبلیغ است.» ۱۴۰۲/۴/۲۱ در مقابل حرکت تبلیغی و تبیینی پیامبر اعظم این دشمنان نبی مکرم اسلام بودند که چون از ابلاغ پیام دین الهی هراسان بودند، به مردم توصیه می‌کردند پنبه در گوش خود بگذارند تا با شنیدن حرف های رسول‌خدا تحت تأثیر قرار نگیرند! وقتی این راهکارشان به جایی نرسید و تعدادی با شنیدن پیام وحی به دین اسلام پیوستند، دست به دامن تبلیغات و ترور شخصیت نبی مکرم اسلامشدند که او نعوذبالله ساحر است و با کلام خود سحر می‌کند و بسیاری دیگر از افتراها و تهمت‌پراکنی‌هایی علیه ایشان انجام دادند. اما تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی علیه مسلمانان در دوران شعب ابی طالب تا آزار و اذیت‌ها و جنگ‌های متعدد علیه امت نوپای اسلامی، هیچ کدام نتوانست مسیر تبیین و تبلیغ اسلام را متوقف کند. جریان باطل امروز هم البته در شکل و شمایل و با اسم و عناوین دیگری همچون لیبرال دموکراسی، به دنبال آن است تا سخن حق شنیده نشود و با انواع شگردهای روانی و رسانه‌ای در صدد موج‌سازی علیه ارزش‌های دینی و الهی است. زیرا می‌داند همین اعتقاد توحیدی است که انگیزه استکبارستیزی ول کنارزدن قدرتمندان زورگوی جهانخوار را در دل مردم نهادینه می‌کند و آنها را به مقاومت علیه مستکبران و استعماگران دعوت می‌نماید. به همین علت است که با تبلیغات مختلف سعی می‌کند در مقابل اسلام ناب محمدی، اسلام انگلیسی و آمریکایی و نسخه‌های بدلی و تحریف‌شده از اسلام را زیبا جلوه دهد! یا اگر نتوانست اعتقاد اسلامی را متزلزل کند بر تضعیف ایمان و امید تأکید کند. «دشمنان اسلام فهمیده‌اند که از نیروی نظامی کاری ساخته نیست... امروز کار آنها عبارت است از «تزویر، تحریف، دروغ‌گویی، وسوسه کردن، خلاف واقع نمایی، تحقیر ملّتها، بدبین کردن ملّتها به خود، پنهان کردن توانایی‌ها و برجستگی‌ها و درخشانی‌های ملّتها»؛ امروز اینها تاکتیک است؛ [همه باید] متوجّه باشیم و بدانیم... ما در شناخت حرکت دشمن و تاکتیک دشمن و روش دشمن در دشمنی باید بِه‌روز باشیم.»۱۳۸۸/۱۲/۶ دشمنان از یک طرف امید مردم را نشانه می‌روند و از سوی دیگر برای استحاله کامل فرهنگی و عادی‌سازی بزرگترین گناهان نقشه‌های شومی در سر دارند. 🔻 مردمِ همیشه متعهد و مؤمن به اسلام 🔹 اما آنچه همیشه نقشه دشمن را نقش بر آب ساخته و تریلیون‌ها دلار آنها را به خاکستر بدل ساخته است، عمق دینداری مردم مسلمان و پایبندی آنها به شعائر اسلامی و انقلابی است. مردم متعهد به اسلام و انقلاب هستند چون تا پای جان برای آن هزینه داده‌اند و با خونشان این وفاداری را اثبات کرده‌اند. «در مقابل آن [دشمنی‌ها]، بیداری مردم، آگاهی مردم، انگیزه‌ی مردم، حضور مردم، دینداری مردم، علاقه‌مندی مردم به مبانی نظام و پایه‌های نظام وجود دارد. اینها حقائقی است که در جمهوری اسلامی وجود دارد. و ما پیش رفتیم.»۱۳۸۸/۱۲/۶ 🔍 ادامه👇
🔍 ادامه 🔹 رمز بقای اسلام و تعهد مردم به اسلام برکاتی که اسلام از صدر تا کنون داشته است، مرهون مجاهدت‌های تبیینی است. سنت هزارساله‌ای که علمای حوزه‌های علمیه در امتداد آن حرکت کرده‌اند و همواره نجات‌بخش و اعتلابخش اسلام بوده است. اگر تبیین و هدایت علما در طول تاریخ نبود، گرد غفلت از یاد خدا و گرفتاری به چرب و شیرین دنیا، انسان‌ها را از فطرت توحید‌جو و خداخواه خود دور می‌ساخت و غرق در هواهای دنیوی و بی‌مایه می‌کرد. «حضور مردم در حوادث بزرگ و مهم و اعلان موضعی که میکنند مثل راهپیمائی مهم بیست و دوم بهمن، بدون اینکه علما و راهنمایان معنوی مردم که مورد اعتماد آنها هستند، دلهای مردم را به حقائق این انقلاب متوجه کنند، میسر نمیشد. نقش علمای دین در هدایت مردم، منحصر نمیشود به هدایت در امور فرعی و مسائل شخصی و اینها. مهمتر از همه‌ی اینها، هدایت مردم است در مسئله‌ی عظیم اجتماعی و مسئله‌ی حکومت و مسئله‌ی نظام اسلامی و وظائفی که مترتب بر این هست در مقابله‌ی با حوادث جهانی.» ۱۳۸۸/۱۲/۶ امروز هم اگر خدای ناکرده از تبلیغ معارف و عقاید ناب غفلت شود، ضربه اساسی به پیکره امت اسلامی وارد می‌شود. دشمن در جنگ ترکیبی از طریق ابزارهای مدرن رسانه‌ای خود در حال تهاجم بی‌امان به اعتقادات، ارزش‌ها، ایمان و امید مردم و در یک کلام، استحاله‌ی فرهنگی است. «اگر لاسمح‌الله [خدای ناکرده] استحاله‌ی فرهنگی پیش بیاید، درست کردنش، جبران کردنش دیگر کار یک‌ ذرّه و دو ذرّه نیست. امام در یک مواردی مکرّر میفرمودند که اگر چنین اتّفاقی بیفتد، اسلام یک سیلی‌ای خواهد خورد که تا سالهای متمادی اثرش بر روی او باقی خواهد ماند؛ قضیّه این است. اگر چنانچه ما غفلت بکنیم این پیش می‌آید. اگر غفلت بکنیم، از گناهان بزرگ قبح‌زدایی میشود، از کبائر قبح‌زدایی میشود، عادی میشود.» ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🔻 دشمن را بشناسیم و بشناسانیم 🔹 مبلغین و اهالی منبر و روحانیت در این میان، نقش کلیدی در آگاهی‌بخشی و هدایت مردم و در یک کلمه «جهاد تبیین» دارند: «دین خدا با این هدفها و امثال این هدفها برای مردم، جز با تبلیغ تحقّق پیدا نمیکند؛ پس تبلیغ شد مرتبه‌ی اوّل، درجه‌ی اوّل. لذا شما در قرآن می‌بینید روی مسئله‌ی تبلیغ تکیه شده.» ۱۴۰۲/۴/۲۱ جهاد تبیینی که از یک سو اشاره به ارزش‌ها و عقاید اسلامی دارد و از سوی دیگر عیان‌کننده نقشه‌ها و عداوت‌های دشمنان است: «در مورد شناخت نقشه و راهبرد دشمن، بِروز باید باشیم؛ همه‌ی ما باید بِروز باشیم... دشمن وجود دارد، چه ما بخواهیم، چه نخواهیم، چه بفهمیم، چه نفهمیم، دشمن وجود دارد، مشغول کار هم هست.» ۱۴۰۲/۱/۲۹ 🔻 هیئت، محلّ جهاد تبیین 🔹 در پیش بودن ایام محرم، یکی از بهترین فرصت‌های تبلیغی است که طلاب با استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی به وعظ و نصیحت و تبیین و تبلیغ بپردازند: «هیئت جای چیست؟ جای جهاد. هیئت، کانون جهاد است؛ جهاد فی‌سبیل‌الله، جهاد در راه احیای مکتب اهل‌بیت، مکتب امام حسین، مکتب شهادت. خب ائمّه چه جور جهادی میکردند؟ ائمّه جهاد نظامی که نمیکردند؛ جز معدودی -فقط حضرت امیرالمؤمنین، امام حسن‌ مجتبی و حضرت امام حسین با شمشیر جنگیدند- بقیّه‌ی ائمّه که با شمشیر نجنگیدند؛ جهادشان چه بود؟ «جهاد تبیین»... تبیین کنید، روشنگری کنید. هیئت، محلّ جهاد تبیین است.» ۱۴۰۰/۱۱/۳ منبر هیئت باید امیدآفرین باشد و مبلغ باید مشکلات و شبهات مخاطب خود را بداند و آنها را علاج کند و پاسخ بگوید. در این صورت است که شور و شعور حسینی به جانهای مردم می‌تابد و همچنان پرقدرت در صحنه خواهند ماند و جنگ تبلیغاتی دشمن خنثی خواهد شد. 🔻 سخن پایانی اینکه، مبلغین با استفاده از ظرفیت ماه محرم و هیئات می توانند به هدایت و روشنگری بپردازند و به خصوص نسل نوجوان و جوان را با حقایق دینی آشنا و نقشه‌های دشمن علیه مقدسات را نقش بر آب کنند. « در بخشهای مختلف باید مواجهه‌ی تبلیغیِ مناسب با اصحاب فکر، اصحاب هنر، اصحاب قلم، اصحاب بیان بشود لکن اهمّ از همه، قشر جوان و نوجوان است؛ فردای کشور مال اینها است، در اختیار اینها است؛ ایمانشان باید محکم باشد، ذهنشان باید خالی از شبهه باشد.» ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔰 چرایی کُلّ یَومٍ عاشُورا ...؟! 🔹امام خمینی(ره) در سخنان خود، منظور از جمله کُلّ یَومٍ عاشُورا وَ کُلّ أرضٍ کَربلا را ضرورت گریستن همیشگی بر مصائب امام حسین(ع) نمی داند، بلکه معتقد است این جمله بیانگر لزوم مبارزه همیشگی با ظلم می باشد. 🔹غوغا، کشاکش، بی حرمتی، در هم ریختگی اوضاع اجتماعی، بگیر و ببندها، فرار بزرگان و ... نشانه و تکانه هایی از یک تحول و تغییر بزرگ بود. 🔹در مرداب طغیان ها و فشارها، قفس زندگانی مردمان تنگ تر می شد، برخی به مصالحه و گروهی به مخاصمه و بعضی هم به مدارا می نشستند... . 🔹اما امام حسین(ع)، عزمش را جزم، اراده را محکم و عقبه را دل گرم کرد، چراکه مرامش، تربیت والایش، اصالت خانوادگی اش، جوانمردی اش و ... اجازه هجمه به مدینۀ الرسول(ص)، بقیع و اسرار نهفته کوچه بنی هاشمی را نمی داد، تا این که با نجوای مزار جدش(ص)، ندای: « یا بُنی، أُخرُج إلی العِراق إنّ الله قَد شاء أن یَراکَ قَتیلا؛ فرزندم، برو به سوی عراق، که تا پروردگارت تو را کشته ببیند.» دستور حرکت داد... . 🔗 شرح یادداشت 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
عاشورا.pdf
835.9K
🔰 ماندگار تا ابد 📑 مروری بر اهداف و نتایج قیام عاشورا در اندیشه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدّظله‌العالی 🏴 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat