eitaa logo
تعالی محراب
420 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
402 فایل
این کانال جهت ارتباط با ائمه محترم جماعات از سوی معاونت جامعه و مردم‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأسیس شده است. جهت ارتباط با این معاونت به آیدی زیر پیام دهید: @mmardom
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 آیت‌الله العظمی بهجت قدس‌سره: 🔸خدا نکند حرام در نزد انسان زینت داده شود. این یک بیماری قلبی است که انسان بدان مبتلا می‌شود، و با وجود راه‌های حلال که نیازش را برآورده می‌کند، خود را به حرام گرفتار می‌نماید! انسان می‌تواند به اختیار خویش، هم‌نشین سلمان، و یا ابوجهل گردد. 📚در محضر بهجت، ج1، ص298 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔻آیةالله‌العظمی حاج شیخ محمدحسین اصفهانی کمپانی قدس‌سره 🔸هر کس خداخواه است، باید همیشه حاضر مع الله باشد، و لسان او از ذکر او، و قلب او از یاد او خالی نباشد... اوقات خلوات را متمحض برای حق قرار داده، و در توجه بکوش تا خرمن‌ها، گل‌برداری. 📚فریادگر توحید 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
زهرا به خانه و ملک الموت پشت در از بهر قبض روح شریف پیامبر از هیچ کس نکرده طلب اذن و ای عجب بی اذن فاطمه ننهد پای پیش تر ▪️ رحلت حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) و شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) تسلیت باد. ــــــــــــــــ روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 🆔@j_modarresin
🔸پیامبر اکرم (ص): أشَدُّ ما يُتَخَوَّفُ على اُمّتي ثَلاثةٌ : زَلّةُ عالِمٍ، أو جِدالُ مُنافِقٍ بِالقُرآنِ، أو دُنياً تَقْطَعُ رِقابَكُم فاتَّهِموها على أنفُسِكُم . 🔹آنچه بيش از هر چيز درباره امّتم نگران كننده است، سه چيز است : لغزش عالم، يا مجادله منافق به وسيله قرآن، يا دنيايى كه گردن‌هاى شما را مى‌زند. پس، از دنيا بر خويش بترسيد. 📚 الخصال : ص ١٦٣ ح ٢١٤. 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🌸 پیامبر و مبارزه دائمی با سرمایه‌دارها 🔹 «...کسی که یک مقداری آشنا باشد به منطق قرآن، می‌بیند که این قرآن است که وادار‏‎ ‎‏کرد را به این که با این دائماً در جنگ باشد. با این کسانی که در‏‎ ‎‏حجاز و در طائف و در مکه و این‌ها، سرمایه‌دار بودند و صاحب و اشخاص قلدری‏‎ ‎‏بودند که قدرتمند بودند. 🔸 قرآن بود که پیغمبر اکرم را وادار کرد به این که با این مردمی که با‏‎ ‎‏ملیت مردم، با منافع ، مخالف هستند و می‌کنند این‌ها را، با این‌ها باید‏‎ ‎‏جنگ بکنید و تعدیلی حاصل بشود.‏ ‏‏🔹 جنگ‌هایی که پیغمبر در زمان حیاتشان فرموده‌اند، بعد از این که اسباب جنگ فراهم‏‎ ‎‏شد برایشان، این جنگ‌ها همیشه با بوده است؛ با آن‌ها، مثل ابوسفیان و امثال آن‌ها‏‎ ‎‏که قدرتمندها بودند، و این‌ها منافع ملت‌ها را، ملت خودشان را، می‌خواستند برای خودشان‏‎ ‎‏[‏‏غارت‏‏]‏‏ بکنند؛ و ظلم و ستمکاری و بی عدالتی رایج بوده است؛ و جنگ‌هایی که واقع‏‎ ‎‏شده، بین بوده و این مردم طبقه سه، این فقرا با این زورمندها و این‌هایی که‏‎ ‎‏می‌خواستند حق را بخورند...» 🔺 صحیفه امام ج۴ ص۲۱۴ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علیه‌السلام 🎥 آنچیزی که امام حسن مجتبی را شکست داد، فتنه خوارج را بوجود آورد، امیرالمومنین، قدرتمندترین آدم تاریخ را آنجور زیر فشار قرار داد و مظلوم کرد، چه بود❓ ❌ نبودنِ تحلیلِ سیاسی در مردم؛❌ ♻️یک شایعه‌ای دشمن می‌انداخت، همه جا پخش می‌شد و مردم قبول می‌کردند 📌اگر ملت هوشیاری لازم را داشته باشد، این شایعه دشمن مثل یخی است زیرِ آفتاب. کی این کار را باید بکند❓ شما جوانان✅ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🏴 به مناسبت ایام ▪️دوره مدینه، فصل دوم دوران بیست‌وسه ساله رسالت پیغمبر است. سیزده سال در مکه، فصل اوّل بود - که مقدمه فصل دوم محسوب می‌شود - و تقریباً ده سال هم دوران مدینه پیغمبر است که دوران شالوده‌ریزی نظام اسلامی و ساختن یک الگو و نمونه از حاکمیّت اسلام برای همه زمانها و دورانهای تاریخ انسان و همه مکانهاست. البته این الگو، یک الگوی کامل است و مثل آن را دیگر در هیچ دورانی سراغ نداریم؛ لیکن با نگاه به این الگوی کامل، می‌شود شاخص‌ها را شناخت. این شاخص‌ها برای افراد بشر و مسلمان‌ها علامت‌هایی است که باید به وسیله آنها نسبت به نظامها و انسانها قضاوت کنند. هدف پیغمبر از هجرت به مدینه این بود که با محیط ظالمانه و طاغوتی و فاسد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی‌ای که آن روز در سرتاسر دنیا حاکم بود، مبارزه کند و هدف، فقط مبارزه با کفّار مکه نبود؛ مسأله، مسأله جهانی بود. پیامبر اکرم این هدف را دنبال می‌کرد که هرجا زمینه مساعد بود، بذر اندیشه و عقیده را بپاشد؛ با این امید که در زمان مساعد، این بذر سبز خواهد شد. هدف این بود که پیام آزادی و بیداری و خوشبختی انسان به همه دل‌ها برسد. این جز با ایجاد یک نظام نمونه و الگو امکان‌پذیر نبود؛ لذا پیغمبر به مدینه آمد تا این نظام نمونه را به وجود آورد. این‌که چقدر بتوانند آن را ادامه دهند و بعدی‌ها چقدر بتوانند خودشان را به آن نزدیک کنند، بسته به همّت آنهاست. پیغمبر نمونه را می‌سازد و به همه بشریت و تاریخ ارائه می‌کند. ▪️نظامی که پیغمبر ساخت، شاخص‌های گوناگونی دارد که در بین آنها هفت شاخص از همه مهمتر و برجسته تر است: ۱. شاخص اوّل، ایمان و معنویّت است. انگیزه و موتور پیشبرنده حقیقی در نظام نبوی، ایمانی است که از سرچشمه دل و فکر مردم میجوشد و دست و بازو و پا و وجود آنها را در جهت صحیح به حرکت در میآورد. پس شاخص اوّل، دمیدن و تقویت روح ایمان و معنویت و دادن اعتقاد و اندیشه درست به افراد است، که پیغمبر این را از مکه شروع کرد و در مدینه پرچمش را با قدرت بالا برد. ۲. شاخص دوم، قسط و عدل است. اساس کار بر عدالت و قسط و رساندن هر حقّی به حقدار - بدون هیچ ملاحظه - است. ۳. شاخص سوم، علم و معرفت است. در نظام نبوی، پایه همه چیز، دانستن و شناختن و آگاهی و بیداری است. کسی را کورکورانه به سمتی حرکت نمی‌دهند؛ مردم را با آگاهی و معرفت و قدرتِ تشخیص، به نیروی فعّال - نه نیروی منفعل - بدل می‌کنند. ۴. شاخص چهارم، صفا و اخوّت است. در نظام نبوی، درگیریهای برخاسته از انگیزه‌های خرافی، شخصی، سودطلبی و منفعت‌طلبی مبغوض است و با آن مبارزه میشود. فضا، فضای صمیمیّت و اخوّت و برادری و همدلی است. ۵. شاخص پنجم، صلاح اخلاقی و رفتاری است. انسانها را تزکیه و از مفاسد و رذائل اخلاقی، پیراسته و پاک می‌کند؛ انسانِ با اخلاق و مزکّی می‌سازد؛ «و یزکّیهم و یعلّمهم الکتاب و الحکمة». تزکیه، یکی از آن پایه‌های اصلی است؛ یعنی پیغمبر روی یکایک افراد، کار تربیتی و انسان‌سازی می‌کرد. ۶. شاخص ششم، اقتدار و عزّت است. جامعه و نظام نبوی، توسریخور، وابسته، دنباله‌رو و دست حاجت به سوی این و آن درازکن نیست؛ عزیز و مقتدر و تصمیم‌گیر است؛ صلاح خود را که شناخت، برای تأمین آن تلاش می‌کند و کار خود را پیش می‌برد. ۷. شاخص هفتم، کار و حرکت و پیشرفتِ دائمی است. توقّف در نظام نبوی وجود ندارد؛ به طور مرتّب، حرکت، کار و پیشرفت است. اتفاق نمیافتد که یک زمان بگویند: دیگر تمام شد؛ حال بنشینیم استراحت کنیم! این وجود ندارد. البته این کار، کارِ لذّت‌آور و شادیبخشی است؛ کار خستگی‌آور و کسل‌کننده و ملول‌کننده و به تعب‌آورنده‌ای نیست؛ کاری است که به انسان نشاط و نیرو و شوق می‌دهد. 🎙بیانات امام خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه تهران ۱۳۸۰/۰۲/۲۸ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🌸 تبدیل گناه صغیره به گناه کبیره 🔻آیت‌الله اعرافی 🔹چهار عمل گناه صغیره مبدل به گناه کبیره می شود که اولین آن کوچک شمردن گناه، دوم افتخار کردن به گناه، سوم شاد شدن از گناه و چهارم اصرار بر گناه است. 🔹گناهان درجه ای از عِقاب، زیان و خسارت دنیوی و اخروی را در بر دارند، زیرا اعتقاد ما بر این است که همه احکام بر مصالح و مفاسد نفس الأمری واقعی مبتنی هستند و نهی خدا نشان از وجود مفسده در امری دارد. 🔹بحث عوامل پُرعِقاب کننده گناهان ریشه در مباحث فقهی و اخلاقی دارد و مشهورترین آن اصرار بر گناه صغیره است که آن را مبدل به کبیره می کند. 🔹گاهی گناه با حال استحیاء و شرم صورت می گیرد و گاهی با رضایت کامل شخص گناه را انجام می دهد و تا حدی پیش می رود که به انجام گناه افتخار می کند و کار زشتش را به رخ می کشد. 🔹هر گناهی درجه ای از عقاب را در حقوق الناس و حقوق الله تولید می کند، اما اگر با شرم و حیا باشد در حد خود فرد است و درجه متعارف عقاب را دریافت می کند ولی اگر با احساس التذاذ و افتخار همراه شد موجب می شود که گناه به کبیره تبدیل شود و هرچه رضایت بیشتر باشد عقاب دارای درجه ی بیشتری خواهد بود زیرا مقول به تشکیک است. 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🌸 ایران و سازمان همکاری شانگهای ایران 📚 ایده تأسیس این سازمان زمانی شکل گرفت که ایالات‌متحده آمریکا به همراه قدرت‌های بزرگ اروپایی پس از فروپاشی نظم جهانی دو قطبی دست به همکاری گسترده‌ای در ابعاد متنوع سیاسی، نظامی، اقتصادی زدند (مانند ناتو، اتحادیه اروپا و غیره)، در چنین شرایطی روسیه و چین به عنوان قدرت‌های بزرگ شرق در قبال این تحولات بی‌تفاوت نبوده و با تأسیس این سازمان در برابر یکجانبه گرایی ایالات‌متحده واکنش نشان دادند. 📚 هرچند این سازمان در ابتدا با هدف حفظ امنیت مرزها تشکیل شد؛ اما با مرور زمان و گسترش فعالیت‌های آن به یکی از مهم‌ترین مراکز قدرت در منطقه آسیا تبدیل گردید. این سازمان به سبب برگزاری اولین اجلاس آن در شانگهای با عنوان سازمان همکاری شانگهای نام‌گذاری شد. اساساً این سازمان به عنوان تجربه نوینی از منطقه‌گرایی در فضای ژئوپلیتیک اوراسیا در دوران پس از جنگ سرد به شمار می‌رود. 📚 در حال حاضر این سازمان به عنوان یک واقعیت تأثیرگذار و غیرقابل کتمان در حیات سیاسی منطقه به شمار می‌رود و هیچ یک از کشورهای منطقه و قدرت‌های فرامنطقه‌ای که خود را در تحولات منطقه ذی‌نفع می‌دانند، نمی‌توانند بدون در نظر گرفتن نقش این سازمان به طراحی و پیگیری اهداف خود بپردازند. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=29879 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
002.mp3
2.3M
🌸 تفسیر خطبه قاصعه 🔰 خطبه 192 نهج البلاغه 🗃 جلسه: دوم 📢 توسط آیت الله آشتیانی 🗓تاریخ: 1400/11/14 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
امام رضا علیه السلام : عَلَيْكُمْ بِصَلاَةِ اَللَّيْلِ فَمَا مِنْ عَبْدٍ يَقُومُ آخِرَ اَللَّيْلِ فَيُصَلِّي ثَمَانَ رَكَعَاتٍ وَ رَكْعَتَيِ اَلشَّفْعِ وَ رَكْعَةَ اَلْوَتْرِ وَ اِسْتَغْفَرَ اَللَّهَ فِي قُنُوتِهِ سَبْعِينَ مَرَّةً إِلاَّ أُجِيرَ مِنْ عَذَابِ اَلْقَبْرِ وَ مِنْ عَذَابِ اَلنَّارِ وَ مُدَّ لَهُ فِي عُمُرِهِ وَ وُسِّعَ عَلَيْهِ فِي مَعِيشَتِهِ. بر شما باد به اقامه نماز شب! هیچ بنده ای قیام آخر شب ندارد که ۸ رکعت بخواند و دو رکعت شفع و یک رکعت وتر بخواند و در قنوت وتر، هفتاد مرتبه استغفار کند، مگر اینکه از عذاب قبر رهایی پیدا می‌کند و عمرش طولانی شده و در زندگی او گشایش بوجود می‌آید. 📚بحار الأنوار، جلد۸۴، صفحه۱۶۱ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
💠رهبر انقلاب: «اسلام معتقد است که مرد و زن باید یک مرزبندی و حجاب میان خودشان در همه جا داشته باشند. اگر این حسّاسیتِ اسلام نسبت به روابط و نوع اختلاط مرد و زن رعایت شود، همه‌ی کارهایی که مردان میتوانند در عرصه‌ی اجتماعی انجام دهند، زنان هم - اگر قدرت جسمانی و شوق و فرصتش را داشته باشند - میتوانند انجام دهند.» ۱۳۷۵/۱۲/۲۰ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat