eitaa logo
تعالی محراب
417 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
403 فایل
این کانال جهت ارتباط با ائمه محترم جماعات از سوی معاونت جامعه و مردم‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأسیس شده است. جهت ارتباط با این معاونت به آیدی زیر پیام دهید: @mmardom
مشاهده در ایتا
دانلود
1_2015346431.mp3
16.65M
🌸 تفسیر خطبه قاصعه 🔰 خطبه 192 نهج البلاغه 🗃 جلسه: چهل و دوم 📢 توسط آیت الله آشتیانی 🗓 تاریخ: 1401/08/19 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔸امام علی علیه السلام: حَسبُ المَرءِ مِن كَمالِ المُرُوَّةِ تَركُهُ ما لا يَجمُلُ بِهِ ، ومِن حَيائِهِ أن لا يَلقى أحَدا بِما يَكرَهُ 🔹در كمال مروّت [و شخصيتِ] آدمى ، همين بس كه آنچه را زيبنده او نيست ، ترك گويد ، و در كمال حياى او ، همين بس كه با هيچ كس برخوردى كه خوشايندِ او نيست ، نكند. 📚كشف الغمّة: ج ٣ ص ١٣٧ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔰 بترسیم! چون آنها ریششان تراشیده بود ولی ما ریشمان را گذاشته ایم، همین کافیست؟!!👆 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:«یکی از مشکلات ما است. اشرافیگری متأسّفانه از طبقات بالا سرریز میشود به طبقات پایین؛ آدم متوسّط -[یعنی] از قشرهای متوسّط- هم وقتی میخواهد میهمانی بگیرد، وقتی میخواهد عروسی بگیرد، مثل اشراف عروسی میگیرد. این عیب است، این خطا است، این ضربه‌ی به کشور میزند. ۱۳۹۷/۰۱/۰۱ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔰 نظر آیت الله خوشوقت در مورد تربیت مسجدی بچه ها 🔹 راحت‌ترین راه تربیت این است که پدر، دست خانواده را بگیرد و به مسجد بیاورد. همه آن‌ها در مسجد چیزهایی می‌‌بینند که آن‌ها را تربیت می‌کند. بچه می‌‌بیند مردم نماز می‌‌خوانند؛ لذا نماز خواندن بر او چاپ می‌‌خورد. می‌‌بیند در ماه رمضان همه روزه می‌‌گیرند، چاپ می‌‌خورد. می‌‌بیند عده‌ای منبر می‌‌روند و از ولایت امیرالمؤمنین می‌‌گویند، چاپ می‌‌خورد. می‌‌بیند روضه می‌‌خوانند و گریه می‌کنند، چاپ می‌‌خورد. 🔸 خلاصه همه‌ی این‌ها مربی است. بدون زحمت، خود به خود بچه‌‌‌ها بار می‌‌آیند. انسان می‌‌بیند بعد از مدتی بچه نماز می‌‌خواند و حمد و سوره‌اش هم درست شده است. اما اگر بخواهی آن‌ها را به مسجد نیاوری و خودت آن‌ها را درست کنی، حتی اگر بیست و چهار ساعت هم بنشینی، درست نمی‌‌شود. 🔹در مسجد بدون زحمت هم یاد می‌‌گیرد، هم با آدم‌های خوب معاشرت می‌کند و خستگی‌اش در می‌‌رود و اُنسش تأمین می‌‌شود، و هم تربیت و تعلیم یاد می‌‌گیرد. اگر در اثر نیامدن پدر و مادر به مسجد، بچه هم نیاید، در بیرون، تربیت اسلامی نخواهد شد... بنابراین باید پدر و مادر حواسشان جمع باشد و بچه‌‌‌ها را به عنوان امانت بپذیرند و تربیت کنند. 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
جهاد تبیین در قیام فاطمی.pdf
3.27M
🔰 متن کامل کتاب "جهاد تبیین در قیام فاطمی" 🔹 پنج جلسه منبرمکتوب با موضوع ؛ 🔷 تحلیل اقدامات تبیینی حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت امیرالمومنین (ع)‌ 🔸جلسه اول ؛ جریان حاکم بر مدینه هنگام رحلت پیامبر (ص) 🔸جلسه دوم ؛ اهداف قیام فاطمی 🔸جلسه سوم ؛ اقدامات تبیینی حضرت زهرا (بخش اول) 🔸جلسه چهارم ؛ اقدامات تبیینی حضرت زهرا (بخش دوم) 🔸جلسه پنجم ؛ جهاد تبیین ، جهاد دوران ما ✍️ حجت الاسلام زارع (گروه تبلیغی شهید دقایقی) 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔰 بررسی ابعاد جنگ رسانه‌ای دشمن در اغتشاشات اخیر 👈 رسانه‌های داخلی برای ارائه روایت اول در جنگ ترکیبی باید حمایت شوند 🔻 گفت‌وگو با آقای دکتر شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صدا و سیما به بررسی نقش رسانه‌های دشمن در هندسه جنگ ترکیبی علیه ملت ایران 🔹 در جنگ اول خلیج‌فارس استفاده از رسانه در جنگ وارد مرحله جدیدی شد و خبرنگاران سی‌ان‌ان (CNN) سوار بر تانک‌های آمریکایی در حمله به عراق نقش‌آفرینی می‌کردند و زنده پخش می‌شد. به تعبیر برخی از اندیشمندان مانند، تصویر جنگ خلیج‌فارس در سی‌ان‌ان واقعی‌تر از خود جنگ بود. 🔹 رکن مهم جنگ ترکیبی استفاده از فناوری‌های نوین رسانه‌‌ای و هوش مصنوعی و گسیل ارتش‌های سایبری برای تحت تأثیر قراردادن افکار عمومی، ایجاد تردید و ابهام درباره وقایع و اوضاع و نهایتاً تحریک مردم است. 🔍 ادامه: https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=51532 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔰 بازهم گلایه رهبر انقلاب... 🔶 واقعیت را تحریف می کنند. واقعیت مغشوش چالش اصلی دنیای امروز است. "جنگ سخت" دیروز به "جنگ ذهنی" امروز تبدیل شده است. هدف اصلی کند کردن و شکستن اراده هاست. یک روز سراغ جنگ نظامی رفتند تا با زور مانع شوند؛ اما نشد. دیدند با ملتی مواجهند معتقد به احدی الحسنیین. بمیرند و بکشند پیروزند. دشمنی را پیچیده تر کردند و از زورگوئی و اجبار به تغییر گرایش ها رسیدند و جنگ فرهنگی را رقم زدند. اما باز هم نشد. با مردمی مواجه بودند که گرایش فرهنگی شان، ریشه عمیق دینی و ایرانی داشت. 🔶 خصومت را سخت تر کردند تا بینش ها را تغییر دهند و به جنگ اعتقادی رسیدند. اینبار نیز ناکام بودند. پشتیبان بینشی این مردم خمینی و بهشتی ها و مطهری ها و مصباح یزدی ها و هزار سال تراث علمی از اهل بیت بود. هجمه اعتقادی نیز میسر نبود. جنگ سخت را به حوزه اقتصادی کشاندند تا سفره ها را کوچک کنند، اما با مقاومت یک ملت مواجه شدند. شکسته شدند. 🔶 به میزانی که یک ملت رشد کردند، دشمنی ها نیز پیچیده تر شد و حالا... امروز تمام تلاش شان برای تغییر واقعیت است. واقعیت را در واقع نتوانستند تغییر دهند، سراغ ذهن ها رفتند تا ادراک از واقعیت را تغییر دهند. در جنگ ذهنی مهم نیست اعتقادات فرد چیست، صرفا تقوا و دینداری اهمیت ندارد، گرایش و بینش حرف آخر را نمی زند. سخن بر سر اینست که ادراک از واقعیت چیست. واقعیت تحریف شود، حقیقت گم می شود و فرد با هر گرایش و بینشی دچار خطای تصمیم می شود. 🔶 قربانی جنگ نظامی، شهید محسوب می شود و از جبهه حق حذف می شود. قربانی جنگ فرهنگی و اعتقادی دچار انحراف شده و از جبهه حق به جبهه باطل منتقل می شود. اما قربانی جنگ ذهنی به جهت فیزیکی در جبهه حق هست و نقشه دشمن را پیش می برد. 🔶 امروز دشمن در این نقطه است. جنگ ترکیبی اش نیز در خدمت جنگ ذهنی است. از تحریم اقتصادی تا ترور و آم کشی و تا اغتشاش و آشوب و تا جنگ روایت ها و غیره همه و همه را بخدمت می گیرد تا واقعیت را در ذهن جابجا کند و اراده های یک ملت قوی را سست کند. ذهن ها تسخیر شود، خاک ها تسخیر شده است. اینجاست که هر کس هرجاست باید گارد جنگی بگیرد. هر کس به سهم خود باید در بیان واقعیت نقش بگیرد. امروز همه رسانه اند. اما نقش برخی کلیدی ترست. نقش نهادهای فرهنگی و رسانه های اصلی در این میان محوری است. 🔶 مدتهاست رهبرانقلاب در سخنرانی های مختلف از جهاد تبیین می گویند. از دیدار با هیاتی ها و تا دانشجوها و تا پرستارها و تا نظامی ها و غیره. حرکت هست اما کند و ناتمام است. اغتشاشات اخیر ثمره قطعی تحریف واقعیت و یک نشانه است. نشانه ای برای آنها که باید بیدار شوند و نقش تاریخی خود را در بیان واقعیت پیدا کنند. 🔶 رهبرانقلاب در دیدار با شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به اهمیت همین موضوع اشاره کردند؛ اینکه خاک و ناموس و مام وطن برای شورا می‌شود ذهن‌ها و مغزها. 🔶 امروز دشمنی سازمان یافته در رسانه ها چنان است که جای شهید و جلاد را حتی در وقایع مشهودی مثل عملیات تروریستی شاهچراغ عوض می کنند. تحریف واقعیت را به جائی می رسانند که مادر کیان 9 ساله صدای مظلومیت فرزندش را نزد قاتلانش می برد. تحریف واقعیت، انسان ها را مسخ و ویران می کند تا آنجا که اکثریت دستگیر شده های اخیر وقتی با حقیقت مواجه شدند، تازه از خلسه رسانه ای بیرون آمدند و از رهزنی ها و نعل وارونه های سایبری گفتند. 🔶 گلایه مجدد رهبرانقلاب اینجاست؛ اینکه چرا نهادهای فرهنگی و رسانه ای نقش خود را در این جنگ ذهنی هنوز پیدا نکردند. حقیقتا مخاطب این گلایه ها همه مائیم. کم گذاشتیم. هرجا واقعیت گم شد، حقیقت ذبح می شود و مردم کوچه و بازار هزینه اش را می دهند. اما چنین نخواهد ماند...قطعا. 🔸 : محسن مهدیان 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
بسته محتوایی نهم دی.pdf
2.07M
🔰 بسته محتوایی ویژه 9دی جهت استفاده مبلغان و فعالان فرهنگی 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔺 بیانیه جامعه مدرسین به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی بسم الله الرحمن الرحیم رهبر معظم انقلاب -ادام الله ظله العالی-: «۹ دی یک نمونه‌ای بود از همان خصوصیتی که در خود انقلاب وجود داشت؛ یعنی مردم احساس وظیفه‌ی دینی کردند و دنبال این وظیفه، عمل صالحِ خودشان را انجام دادند.»۱۳۹۰/۹/۲۱ 🔸 در تاریخ حماسه سازی‌های ملت انقلابی ایران، روزهای ماندگار بسیاری وجود دارد که ملت قهرمان‌ ما، انقلاب اسلامی را در آن روزها به سوی فتح قله‌ها سوق داده و بر فتنه‌ها، سستی‌ها و غفلت‌ها خط بطلان کشیده است. 🔹 نهم دی ماه نماد همدلی وعمل به هنگام بود. در آن یوم الله، دست قدرت خدا از آستین ملت بیرون آمد و کارستانی بزرگ رقم زد. 🔸 جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با پاسداشت حماسه نهم دی ماه و تقدیر از بصیرت کم نظیر و مؤمنانه ملت ایران، نکاتی را در این باره معروض می‌دارد: 1️⃣ اسلام، عنصر اساسی و اصلی انقلاب اسلامی ما است و عزت و اقتدار ملت ما در گرو استقامت در مسیر این برنامه‌ی سعادت بخش است. دشمنان ما با این عنصر اصلی از ابتدا به مخالفت برخاستند و این دشمنی‌ها را با توطئه‌های گسترده پیگیری کرده اند. حوادث اخیر کشور و اقدامات ضد دینی و ضد فرهنگی فتنه انگیزان و مزدوران، اوج این دشمنی‌ها را آشکار کرد و بار دیگر این حقیقت را روشن ساخت که نیاز اساسی کشور تقویت فرهنگ و ارزش‌های انقلابی است. جهاد تبیین و معرفت افزایی راه مبارزه با دشمنان در همه جبهه‌هاست و جوانان مومن انقلابی افسران این مواجهه عمیق و پیچیده هستند. 2️⃣ صبر و آرامش ملت ایران در مواجهه با توطئه‌ها، صبر همراه با بصیرت و هوشیاری بوده و هرگز ناشی از غفلت در وظیفه شناسی و سستی در انقلابیگری نمی‌باشد. ملت ما در شناخت دشمن و عدم همراهی با شعارهای فریبنده‌ی آنان، همواره عزت و اصالت خود را نشان داده است و دشمنان را در استیصال و ناکامی فرو برده است. حق این مردم باید قدرشناسانه محقق شود و مسئولان در خدمت بی منت و ایثارگرانه کوشش مضاعف داشته باشند. لازم است متولیان امر اقتصاد و کارگزاران امور معیشتی، خود را در یک میدان مبارزه ببینند و برای هجمه‌های دشمن و چالش‌های اقتصادی، اقدامات عاجل و اثر گذار انجام دهند. 3️⃣ برخی اشتباهات در برنامه ریزی و اجرا، نفوذ و اختلافات تنگ نظرانه در کنار توطئه‌های دشمن، کشور را در تنگنا قرار داده است؛ با اخلاص، انقلابی گری، انگیزه و روحیه جهادیِ مستظهر به عقلانیت انقلابی و آرمانگرایی واقع بینانه باید به جنگ با مشکلات رفت و جبهه مواجهات داخلی را در جنگ ترکیبی دشمن از ضربه پذیری رهانید. 4️⃣ صدای امروز مردم ایران صدای مردمِ ۹ دی‌هاست. این همه در رسانه‌های استکباری دنیا علیه اسلام خواهی، علیه انقلاب، علیه نظام، علیه امام، رهبری معظم و مردم، با هدفِ به انزوا کشاندن ایرانیِ باغیرت دینی، سخن پراکنی کردند؛ اما در روزها و هفته‌های اخیر دیدیم که در عرصه‌های انقلابی گری و ایران دوستی؛ حضور مردم، حضوری استوار، مقتدر، و امید آفرین بوده است. در تجمعات ملی و دینی همچون تشییع باشکوه شهدای گمنام دفاع مقدس، باز از همه قشرها آمدند و خیابان‌ها را پُر کردند و با فریادهای مؤمنانه خود صدای حقیقی مردم ایران، که صدای انقلاب و اسلام است را به گوش جهانیان رساندند. 🔹 خداوند روح پر فتوح شهدای انقلاب اسلامی را مشمول الطاف خود قرار دهد و رهبر عالیقدر و فرزانه انقلاب، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای -مدظله العالی- و ملت شریف ایران را در سایه عنایات خاصه حضرت ولی عصر -عجل الله تعالی فرجه الشریف- مؤید و منصور بدارد. ان شاءالله جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ــــــــــــــــ روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 🆔@j_modarresin
🔸پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: مَن واسَى الفَقيرَ مِن مالِهِ، وأنصَفَ النّاسَ مِن نَفسِهِ، فَذلِكَ المُؤمِنُ حَقّا . 🔹هر كس فقير را در مال خود شريك گرداند و با مردم به انصاف رفتار كند، او مؤمن حقيقى است. 📚 الكافي: ج ٢ ص ١٤٧ ح ١٧ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
10 🔰 مروری بر کتاب آداب الصلوة امام خمینی قدس‌سره 🔰 فصل نهم: در بیان احادیث راجع به حضور قلب ‏‏در ذکر شمّه ای از احادیث اهل بیت عصمت و طهارت سلام اللّه علیهم راجع‏‎ ‎‏به ترغیب حضور قلب.‏ ‏‏و ما در این جا به ترجمۀ متن بعضی از روایات اکتفا می کنیم:‏ ‏‏از حضرت رسول ختمی صلّی اللّه علیه و آله روایت است که «عبادت‏‎ ‎‎‏کن خدای تعالی را چنانچه گویا او را می بینی؛ و اگر تو او را نمی بینی او تو را‏‎ ‎‏می بیند.»‏‎ ‏‏‏‏از این حدیث شریف استفادۀ دو مرتبه از مراتب حضور قلب می شود:‏‎ ‎‏یکی، آنکه سالک مشاهِد جمال جمیل و مستغرق تجلّیات حضرت‏‎ ‎‏محبوب باشد به طوری که جمیع مسامع قلب از دیگر موجودات بسته شده و‏‎ ‎‏چشم بصیرت به جمال پاک ذی الجلال گشوده گردیده و جز او چیزی مشاهده‏‎ ‎‏نکند. بالجمله، مشغولِ حاضر باشد و از حضور و محضر نیز غافل باشد.‏ ‏‏و مرتبۀ دیگر، که نازلتر از این مقام است، آن است که خود را حاضر‏‎ ‎‏محضر ببیند و ادب حضور و محضر را ملحوظ دارد. جناب رسول اکرم‏‎ ‎‏فرماید: «اگر می توانی از اهل مقام اوّل باشی عبادت خدا را آن طور بجا آور،‏‎ ‎‏و الاّ از این معنا غافل مباش که تو در محضر ربوبیّتی.» و البته محضر حق را‏‎ ‎‏ادبی است که غفلت از آن از مقام عبودیّت دور است. و اشاره به این فرموده‏‎ ‎‏است. 🔍 ادامه 👇 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
10 در حدیثی که جناب ابوحمزۀ ثمالی رضی اللّه عنه نقل می کند،‏‎ ‎‏می گوید: «دیدم حضرت علی بن الحسین سلام اللّه علیهما را که نماز‏‎ ‎‏می خواند. عبای آن حضرت از دوشش افتاد. آن را راست و تسویه نفرمود تا‏‎ ‎‏آن که از نماز فارغ شد. سؤال کردم از سببش، فرمود: وای بر تو، آیا‏‎ ‎‏می دانی در خدمت کی بودم؟‏‎``‎‏»‏‎ ‏‏‏‏و نیز از حضرت رسول صلّی اللّه علیه و آله منقول است که «دو نفر از‏‎ ‎‏امّت من به نماز می ایستند در صورتی که رکوع و سجودشان یکی است و حال‏‎ ‎‏آن که میان نماز آنها مثل ما بین زمین و آسمان است.»‏‎ ‏‏‏‏و فرمودند: «آیا نمی ترسد کسی که صورت خود را در نماز برمی گرداند‏‎ ‎‏صورت او چون روی حمار شود.»‏ ‎‏‏‏و فرمودند: «کسی که دو رکعت نماز بجا آورد و در آن به چیزی از دنیا‏‎ ‎‏متوجّه نشود، خدای تعالی گناهان او را می آمرزد.»‏‎ ‏‏‏‏و فرمودند: «بعضی از نمازها قبول می شود نصفش یا ثلثش یا ربعش یا‏‎ ‎‏خمسش ـ تا عشرش. و بعضی از نمازها چون جامۀ کهنه پیچیده می شود و به‏‎ ‎‏روی صاحبش زده می شود. و از نماز تو مال تو نیست مگر آن که به قلبت اقبال‏‎ ‎‏به آن کنی.»‏‎ ‏‏‏‏و حضرت باقر علیه السلام فرمودند: «رسول خدا فرمود: وقتی بندۀ‏‎ ‎‏مؤمن به نماز بایستد خدای تعالیٰ نظر به سوی او کند ـ یا فرمودند خدای تعالیٰ‏‎ ‎‏اقبال به او کند ـ حتی منصرف شود. و رحمت از بالای سرش سایه بر او افکند‏‎ ‎‏و ملائکه فرو گیرند اطراف و جوانب او را تا افق آسمان و خدای تعالی ملکی را‏‎ ‎‏موکّل او کند که بایستد بالای سر او و بگوید: ای نمازگزار، اگر بدانی کی نظر‏‎ ‎‏می کند به سوی تو و با کی مناجات می کنی، توجّه به جایی نمی کنی و از‏‎ ‎‏موضعت جدا نمی شوی هرگز.‏‎``‎‏»‏‎ ‏‏‏‏و از حضرت صادق علیه السلام منقول است که «جمع نمی شود اشتیاق‏‎ ‎‏و خوف در دلی مگر آن که بهشت بر او واجب شود. پس وقتی نماز‏‎ ‎‏می خوانی، اقبال کن به قلب خود به خدای عزّ و جلّ؛ زیرا که نیست بندۀ‏‎ ‎‏مؤمنی که اقبال کند به قلبش به خدای تعالی در نماز و دعا مگر آن که قلوب‏‎ ‎‏مؤمنین را خدای تعالی به او اقبال دهد و با دوستی آنها او را تأیید کند او را به‏‎ ‎‏بهشت برد.»‏‎ ‏‏‏‏و از حضرت باقر و صادق علیهماالسلام مروی است که فرمودند:‏‎ ‎‏«نیست از برای تو از نمازت مگر آنچه را که اقبال قلب داشته باشی در آن؛‏‎ ‎‏پس، اگر به غلط بجا آورد تمام آن را یا غفلت از آداب آن کند، پیچیده شود‏‎ ‎‎‏آن و به روی صاحبش زده شود.»‏‎ ‏‏‏‏و از حضرت باقرالعلوم علیه السلام روایت شده که «همانا بالا می رود‏‎ ‎‏از نماز بنده از برای او نصف یا ثلث یا ربع یا خمسش؛ پس، بالا نمی رود‏‎ ‎‏برای او مگر آنچه را اقبال به قلب نموده است بر آن. و ما مأمور شدیم به نافله تا‏‎ ‎‏تتمیم شود نقص فرایض به آن.»‏‎ ‏‏‏‏و از جناب صادق مروی است که فرمود: «وقتی احرام بستی در نماز،‏‎ ‎‏اقبال کن بر آن، زیرا که وقتی اقبال نمودی خداوند به تو اقبال فرماید و اگر‏‎ ‎‏اعراض نمایی خداوند از تو اعراض کند. پس گاهی بالا نمی رود از نماز مگر‏‎ ‎‏ثلث یا ربع یا سدس آن به آن قدر که نمازگزار اقبال به نماز نموده و خداوند عطا‏‎ ‎‏نمی فرماید به غافل چیزی.»‏‎ ‏‏‏‏و از رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله روایت است که به ابی ذر فرمودند:‏‎ ‎‏«دو رکعت متوسّط با فکر بهتر است از ایستادن یک شب در صورتی که قلب‏‎ ‎‏غافل باشد.»‏‎احادیث در این باب بسیار است و برای اصحاب اعتبار و‏‎ ‎‏قلوب بیدار این قدر کفایت کند.‏ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat