eitaa logo
تعالی محراب
420 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
401 فایل
این کانال جهت ارتباط با ائمه محترم جماعات از سوی معاونت جامعه و مردم‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأسیس شده است. جهت ارتباط با این معاونت به آیدی زیر پیام دهید: @mmardom
مشاهده در ایتا
دانلود
شخصیّت رهبر انقلاب .MP3
18.71M
🔰 تبیین شخصیت رهبر معظم انقلاب و شیوۀ حکمرانی ایشان در پیشبرد انقلاب اسلامی 🎙آیت الله میرباقری رئیس آکادمی علوم اسلامی 🔹رهبر انقلاب با ارائه مراحل پنج‌گانه (انقلاب، نظام، دولت، جامعه، تمدن)، انقلاب اسلامی را در مقیاس عصر جدید در مقابل عصر روشنگری قرار داده و با هوشیاری پیش برده‌اند. 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔰 نکاتی از آیت‌الله میرباقری در تبیین حکمرانی رهبر معظم انقلاب 🔹از نگاه رهبر انقلاب، پیروزی انقلاب اسلامی آغاز عصر جدیدی است. این انقلاب داعیه مبارزه با عصر روشنگری غرب را دارد که با صدای بلند با دین مخالفت می‌کند. بعضی‌ها می‌گویند غرب سرمایه‌داری مخالف دین نیست که البته کاملاً اشتباه می‌کنند. 🔸مقصود حضرت آقا از دولت‌سازی، دولت به معنی قوه مجریه نیست، بلکه مجموعه نظامی است که در آن حکمرانی اسلامی محقق شود. رهبری به الزامات این نظام اعم از نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آگاهی دارند و می‌دانند که باید نیروی انسانی متناسب با این نظام تربیت شود. 🔹یکی از خدمات حضرت آقا ایجاد زیرساخت‌های حکومت اسلامی است و ایشان در این راستا کمک شایانی به شکل‌گیری نهضت نرم‌افزاری و بحث کرسی‌های نظریه‌پردازی و علوم انسانی اسلامی کرده‌اند. 🔸یکی دیگر از خدمات حضرت آقا محافظت از انقلاب اسلامی در مقابل استحاله شدن و فاصله گرفتن از اهداف اصلی است. ایشان با تئوریزه کردن انقلاب اسلامی، آن را از افتادن در دام اشرافیت و خوی پادشاهی نجات دادند. رهبریِ چنین نظامی، نیازمند فرد توانمندی است که در این مقیاس می‌اندیشد و اراده‌ای پولادین متناسب با این مقیاس دارد. 🔹رهبری با ارائه مراحلی پنج‌گانه، انقلاب اسلامی را در مقیاس عصر جدید در مقابل عصر روشنگری قرار داده و با هوشیاری پیش برده‌اند. ایشان به‌خوبی می‌دانند که حرکت‌های بزرگ برای رسیدن به نتیجه، زمان می‌برد. به همین دلیل هم با دولت‌ها مدارا می‌کنند، زیرا می‌دانند در کنار کارهای روزمره‌ دولت‌ها، کار بزرگ‌تری به عهده انقلاب اسلامی است و این انقلاب با ظرفیتی که دارد، از این دولت‌ها عبور می‌کند. متاسفانه دولت‌ها تا کنون هم‌تراز انقلاب اسلامی نبوده و آسیب‌هایی را به انقلاب اسلامی وارد آورده‌اند. 🔸بنابراین، جوشش انقلاب اسلامی ارتباطی به رئیس‌جمهورها ندارد، بلکه یک حرکت عظیم الهی است که از رئیس‌جمهورها و دولت‌ها عبور می‌کند. آقا هم چندان سر به سر دولت‌ها نمی‌گذارند، چون انقلاب اسلامی ترمز آنها را کشیده است. بعضی می‌خواستند انقلاب اسلامی را استحاله کنند، اما نتوانستند و انقلاب اجازه نداد دولت‌ها فرمان آن را به دست بگیرند. 🔹رهبر انقلاب با تئوریزه کردن انقلاب، آن را در مقابل چالش‌های بزرگ جهانی اعم از منافقین دنیای اسلام و کشورهای عربی و داعش و چالش‌های داخلی غرب‌گراها و منافقین حفظ کردند. 🔸من معتقدم خدای متعال ایشان را برای این مأموریت ساخته است. دوران جوانی ایشان را ببینید که چه امتحان‌های بزرگی را از سر گذراندند. مطالعات ایشان در اسلام‌شناسی یک نگاه اجتماعی است و ایشان به دنبال تحقق دین در جامعه هستند. بنابراین خدای متعال ایشان را به لحاظ اندیشه‌ای و به لحاظ کارآمدی کامل کرده است. 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
001_1401-12-11.mp3
3.52M
اول 🌸 سرچشمه زلال معارف 🔰 کلمات قصار نهج البلاغه 🗃 جلسه: اول 📢 توسط آیت الله آشتیانی 🗓 تاریخ: 1401/12/11 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
اول 🌺بسم الله الرحمن الرحیم🌺 🌴سرچشمه زلال معارف🌴 [کلمات قصار نهج‌البلاغه📕] 🌕[جلسه یکم] امیر مومنان [علیه السلام] می فرمایند: 👈«در فتنه ها (آشوب‌های اجتماعی) همچون شتر کم سن و سال باش؛ نه پشت او قوى شده که سوارش شوند نه پستانى دارد که بدوشند» 🌸👈براى فهم بهتر و دقیقتر کلام امام [علیه السلام]، لازم است اول دو واژه «فتنه» و «ابن لبون» توضیح داده شود: واژه «فتنه» در اصل به معناى قرار دادن طلا در کوره است تا ناخالصی های آن جدا شود. و در معانى « آزمایش و امتحان» ، «بلا و عذاب» ، « شرک و بت پرستى» و «آشوب هاى اجتماعى» هم آمده است و در اینجا منظور امام همان آشوب هاى اجتماعى است. 🌸👈«لبون»، به شترى 🐫 گفته مى شود که به جهت بچه به دنیا آوردن پشت سر هم، همواره در در پستانش شیر است. 👈 «ابن لبون» به بچه چنین شترى گفته مى شود که دو سال آن تمام شده و وارد سال سوم شده است؛ نه توان و نیروی دارد که بشود بر پشت آن سوار شد و نه پستان پر شیرى که بشود از شیر آن استفاده کرد. ( چون هم کم سن و سال است و هم نرینه ) بنابراین هیچ گونه استفاده اى از آن در آن سن و سال نمى توان کرد.🤔 🌸👈در این عبارت کوتاه، امام [علیه السلام]، دلسوزانه بیان می دارند که انسان به هنگام آشوب‌های اجتماعی که افراد خودسر و گمراه به راه می اندازند ، نباید ابزار دست آنها شود. 🌸🌸🌸 در چنین شرایطی بهتر است مانند همان بچه شتر باشد که کمین گران و سران آشوب، نتوانند هیچ منفعتی از او ببرند. 👈نتوانند از او بار بکشند! 👈نتوانند فکر و اندیشه او را طبق میل خود زیر و رو کنند! 👈نتوانند او را مجبور کنند در زمین آنها بازی کند! 👈نتوانند از او یک مرکب رام و گوش به فرمان بسازند! و طبق فرمایش امام [علیه السلام] افراد باید خود را در شرایط آشوب و فتنه دور نگه دارند و به هیچ یک از دو طرف که هر دو اهل باطل هستند کمک نکنند. 🌸👈در این آشوب‌ها معمولاً هر کدام از طرفین آشوبگر به سراغ افراد باشخصیت و مشهور مى آیند تا از نفوذ و تأثیر آنها براى تخریب طرف مقابل استفاده کنند. پدر مهربان امت ، امیر مومنان [علیه السلام] تاکید دارند که در این گونه موارد ، تمام افراد، چه ضعیف و چه قوى لازم است نهایت مراقبت را داشته باشند که فریب فتنه گران و آشوبگران را نخورند.🙏 نمونه این فتنه ها و آشوب ها در صدر اسلام فراوان بود که امامان عزیز و یارانشان همواره از آن کناره گیرى مى کردند. 🌸👈مانند داستان قیام ابو مسلم بر ضد بنى امیه، که گرچه ظاهراً براى کوبیدن باطل بود اما در باطن ، براى تبدیل باطلى به باطل دیگر و حکومت بنى عباس به جاى بنى امیه بود.😱 🌸🌸🌸 به همین دلیل وقتی که ابو مسلم خراسانی به وسیله نامه اى حکومت و خلافت را به امام صادق[علیه السلام] پیشنهاد کرد،امام آن را نپذیرفت زیرا مى دانست در پشت پرده این قیام چه اشخاصى کمین کرده اند و به تعبیر دیگر، امام مى دانست این یک فتنه است که دو گروه باطل به جان هم افتاده اند و نباید به هیچ کدام امتیازى داد. 👈👈از این جمله قصار امام علی [علیه السلام] نتیجه می گیریم که در آشوب‌ها و فتنه های اجتماعی که دو طرف،اهل باطل هستند خودمان را کنار بکشیم. اما زمانی که یک طرف جبهه باطل و طرف دیگر جبهه حق و حقیقت است با همه وجود و شجاعانه جانب حق و حقیقت را بگیریم. انشاءالله با کلمه ی قصار دیگر در جلسه آینده در خدمت شما هستیم.🙏 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🌺🌸🍃 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔰 محتوای تبلیغی مبلغان اعزامی اوقات فراغت تابستان ۱۴۰۲ 🔻 مقطع ابتدایی: ▫️مجموع محتوای تبلیغی - قسمت ۱ 🌐 دانلود ▫️مجموع محتوای تبلیغی - قسمت ۲ 🌐 دانلود ▫️مجموع محتوای تبلیغی - قسمت ۳ 🌐 دانلود ▫️احترام به والدین 🌐 دانلود ▫️اخلاق نیک و بد 🌐 دانلود ▫️تقلید 🌐 دانلود ▫️حجاب 🌐 دانلود ▫️درسنامه حجاب 🌐 دانلود ▫️درسنامه غدیر 🌐 دانلود ▫️دوست 🌐 دانلود ▫️دهمین آفتاب هدایت 🌐 دانلود ▫️سلام 🌐 دانلود ▫️علم و دانش 🌐 دانلود ▫️کلید خوبی 🌐 دانلود ▫️گلستان ظهور 🌐 دانلود ▫️مسافر کربلا 🌐 دانلود ▫️هدیه آسمان 🌐 دانلود ▫️یاران کوچک امام 🌐 دانلود 🔻 مقطع متوسطه: ▫️مجموع محتوای تبلیغی - قسمت ۱ 🌐 دانلود ▫️مجموع محتوای تبلیغی - قسمت ۲ 🌐 دانلود ▫️احلی من العسل 🌐 دانلود ▫️ایثار 🌐 دانلود ▫️امام زمان عج - مسجد جمکران 🌐 دانلود ▫️تغذیه سالم در قرآن 🌐 دانلود ▫️زکات در اسلام 🌐 دانلود ▫️دوره نوجوانی 🌐 دانلود ▫️فروع دین - امر به معروف 🌐 دانلود ▫️فضائل امام علی (ع) 🌐 دانلود ▫️نقش کودکان و نوجوانان در عاشورا 🌐 دانلود ▫️هم‌نشین مناسب 🌐 دانلود 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔰 جوان «فتاح» ایرانی در مسیر فتح «خرمشهرها» 👈🏻 نگاهی به ثمرات روحیه و باور «ما می‌توانیم» و خسارت‌های نگاه «ما نمی‌توانیم» 🔻 «نمی‌توانیم»، گزاره‌ فرهنگی رایج در دوران قاجار و پهلوی "ایرانی‌ها حتی نمی‌توانند لولهنگ بسازند"؛ این سخن تنها یک مصداق از فرهنگ عجین شده با ایران دوران قبل از انقلاب، خصوصاً در دوره‌ پهلوی است.«نخست‌وزیر رژیم شاه ــ حاج‌علی رزم‌آرا که یک سپهبد ارتشی بود... میگفت ایرانی همان لولهنگ را هم نمیتواند درست کند، حدّاکثر لولهنگ درست میکند! یعنی این‌جوری تلقین میکردند. «استضعاف» یعنی این؛ میخواستند بباورانند که توِ ایرانی قادر نیستی، چرا بیخودی اصرار میکنی، چرا تلاش میکنی.»۱۴۰۲/۳/۲۱ بنابراین «این یک گزاره‌ فرهنگی رایج بود: «نمی‌توانیم»؛ که این خودکم‌بینی ملّی، عدم اعتمادبه‌نفس ملّی بود.» ۱۴۰۱/۹/۱۵ 🔻 عقب‌ماندگی ایران هم‌زمان با مسابقه جهانی پیشرفت 🔹 در سایه تخریب اعتماد به نفس و هویت ملی، ملت ایران در دوران قاجار و پهلوی تبدیل به یک ملت منزوی شد که نه‌تنها تأثیری در معادلات بین‌المللی نداشت، حتی در برخی موارد از حوادث مهم جهان نیز بی‌خبر بود. در این دوران تاریک حدوداً دویست‌ساله که مسابقه پیشرفت بین کشورها آغاز شده بود، حکومت‌های وقت ایران هیچ دستاورد علمی قابل عرضه‌ای نداشتند. استعمار به‌راحتی مهره‌های خود را در کشور جابجا می‌کرد و با عهدنامه‌های ذلت‌بار ترکمنچای و گلستان، تمامیت ارضی ایران را به بازی گرفته و حتی بخش‌هایی همچون بحرین به‌سادگی از ایران جدا کردند. از طرف دیگر وابستگی و ذلت در نوع برخورد قدرت‌های بیگانه با حاکمان وقت ایران عیان بود. «رئیس سه کشور - که متحدین جنگ بودند - به تهران آمدند و بدون اینکه از دولت اجازه بگیرند، بدون اینکه به دولت مرکزی کمترین اعتنایی بکنند، در اینجا جلسه تشکیل دادند.» ۱۳۹۱/۳/۱۴ 🔹 اگرچه در مقاطع کوتاهی رگه‌هایی از خودباوری و روحیه و جهت‌گیریِ «ما می‌توانیم» در صدراعظمی سه‌ساله‌ی امیرکبیر، شکست استعمار با فتوای تحریم تنباکوی میرزای شیرازی و پیروزی‌های کوتاه‌مدت در جریان مشروطه و ملی‌شدن صنعت نفت نمایان شد؛ اما تحمیل «ما نمی‌توانیم» کشور را در وضع ذلت‌بارِ وابستگی انحطاط و عقب‌ماندگی غیرقابل‌انکاری قرار داده بود. 🔻 پیروزی فکر و گفتمانِ «ما می‌توانیم»، پایان یک انحطاطِ تاریخی 🔹 در جریان مبارزات برای پیروزی انقلاب اسلامی، گفتمان «ما می‌توانیم» به جنگ «ما نمی‌توانیم» رفت: «انقلاب اسلامی یک تحوّل عظیم ایجاد کرد... در انقلاب، خودباوری و اعتماد به نفس، به جنگِ وابستگی رفت؛ خدا هم کمک کرد.» ۱۳۹۵/۷/۲۸ به این ترتیب «انقلاب به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و کشور که در دوران پهلوی و قاجار به‌شدت تحقیر شده و به‌شدت عقب‌مانده بود، در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفت.» ۱۳۹۷/۱۱/۲۲ در قدم اول، انقلاب اسلامی، شر ّحکومت استعماری و استبدادی را که ریشه‌ی اصلی عقب‌ماندگی بود، از سر ایران کم کرد، مردم خود را صاحب اراده دیدند و این اراده جمعی حکومت مردمی را به وجود آورد تا زمینه برای پیشرفت در زمینه‌های گوناگون فراهم شود.با تقویت و اهتمام ویژه نسبت به هویت ملی که نقطه کانونی در فرهنگ ما محسوب می‌شود، جرأت و جسارت لازم برای ایستادگی در برابر زورگویان و برداشتن گام‌های اولیه برای پیشرفت به وجود آمد: «این نوآوریها، این پیشرفتهای علمی، این جسارتِ وارد شدن در عرصه‌های نوِ علمی و تحقیقی... به خاطر همین اعتماد به نفسی است که از احیاء هویت ملی پیدا شده است؛ این را انقلاب به وجود آورد.» ۱۳۸۳/۲/۲۸ 🔻 ثمرات «ما می‌توانیم» در پیشرفت کشور و زندگی مردم 🔹 ایران برآمده از انقلاب اسلامی روزبه‌روز قوی‌تر شد. «امروز اقتدارِ نظام جمهوری اسلامی، امر واضحی است؛ این را دشمنان هم اعتراف می‌کنند.» ۱۳۹۳/۶/۱۳ سرعت رشد چندبرابری نسبت به جریان علمی جهان و پیشرفت‌ها در عرصه‌های هسته‌ای، نانو، نظامی، دانش‌بنیان، پزشکی و... گواه بر این است که «ما از لحاظ علمی واقعاً یک حرکت بزرگی در کشور انجام دادیم... به دنبال آن، در بخشهای مختلف جهش فنّاوری به وجود آمد.» ۱۴۰۱/۹/۱۵ 🔍 ادامه👇
🔍 ادامه 🔹 موشک «فتّاح»و« خیبر» ، جدیدترین نمونه تحققِ عملی «ما می‌توانیم» امروز اقتدار ایران اسلامی در عرصه نظامی و موشکی نیز جلو‌ه‌گر شده است و «جوانان ما توانسته‌اند به قدرت موشکی اوّل منطقه تبدیل بشوند. دشمن می‌داند که اگر یکی بزند، ده تا میخورد.» ۱۳۹۷/۳/۱۴ موشک فراصوت (هایپرسونیک) «فتّاح» هم جدیدترین نمونه‌ تحققِ عملیِ تفکر و روحیه‌ی «ما می‌توانیم» است. موشکی که با فناوری پیشرفته خود می‌تواند، ثبات و امنیت را برای منطقه به وجود آورد.همچنین موشک پرتابشی (بالستیک) خرمشهر ۴ که با نام «خیبر» نیز از آن یاد می‌شود یکی از جدیدترین موشک‌های ایرانی است که شلیک تنها ۱۰۰ فروند از آن می‌تواند هشت هزار ریز مهمات را بر سر دشمن و تجهیزاتش دشمن آوار کند. موشکی که رادارگریزی و عبور سریع و راحت از پدافند دشمن، از ویژگی‌های آن است. 🔹 همه‌ این پیشرفت‌ها ناشی از مجاهدت و مدیریت انسان‌هایی است که با روحیه و عزم انقلابی و جهادی به اصل «ما می‌توانیم» باور داشته‌اند. شهیدانی همچون طهرانی‌مقدم،فخری‌زاده، علی‌محمّدی، شهریاری، رضایی‌نژاد، احمدی‌روشن و... پیشرفت‌ها در عرصه‌های نظامی، امنیتی، هسته‌ای و... را با الهام از ایمان اسلامی و اصل «ما می‌توانیم» رقم زدند. «مدیریت‌های جهادی الهام‌گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل «ما میتوانیم» که امام بزرگوار به همه‌ی ما آموخت، ایران را به عزّت و پیشرفت در همه‌ی عرصه‌ها رسانید.» ۱۳۹۷/۱۱/۲۲ امروز با مجاهدت و تلاش شبانه‌روزی جوانان مومن ایرانی، عزت و افتخار ملی تثبیت شده و گفتمان ما نمی‌توانیم جریان غرب‌گرا نقش بر آب شده است. «منطقِ غرب‌گرایانِ آن روز این بود که ایرانی نمی‌تواند، قادر نیست، ایرانی عُرضه ندارد که بسازد. حالا آن نگاه را مقایسه کنید با واقعیّتی که امروز وجود دارد... آن روز غرب‌گراها ملّت را تحقیر میکردند، امروز ملّت غرب‌گراها را تحقیر میکند.» ۱۴۰۲/۳/۲۱ 🔻 درخت دیپلماسی التماسی هیچ میوه‌ای نداد! 🔹 البته با وجود غالب بودن تفکر «ما می توانیم» در چهار دهه گذشته، در مقاطعی بعضی‌ افراد و جریانات که هنوز باور عمیقِ لازم را به این تفکر ندارند سعی کرده‌اند حل کوچکترین مشکلات کشور و بهبود وضعیت علمی و اقتصادی کشور را به خارج از مرزهای ایران گره بزنند. «دیپلماسی التماسی» و «شرطی‌سازی اقتصاد» از خسارت‌های همین گفتمان است. نگاهی که نه‌تنها به «ظرفیت‌های داخلی» توجهی ندارد بلکه اساساً کلید حلِ مشکلات را در «بیرون از کشور» جستجو می‌کند. «در این دولت [یازدهم و دوازدهم] معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمیدهد؛ به ما کمک نمیکنند و هر جا بتوانند ضربه میزنند.» ۱۴۰۰/۵/۶ 🔹 ریشه‌های «دیپلماسی التماسی» را می‌توان در اعتماد بی‌جا به غرب و عدم باور به توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی، جستجو کرد. «بعضی از مسئولین ما هم متأسّفانه نمی‌دانند چقدر ثروت - ثروت انسانی و ثروت طبیعی - در اختیار کشور هست؛ دشمن هم از همین دارد استفاده می‌کند. دشمن می‌خواهد بگوید که شما نمی‌توانید یا ندارید؛ بنده اصرار دارم به مردم بگویم که ما میتوانیم و ما دارا هستیم و امکاناتمان فراوان است.» ۱۳۹۷/۱/۱ 🔹 نگاهی که در «تجربه برجام» به روشنی ناکارآمدی آن برای تأمین منافع ملی مشخص شد. «این تجربه [برجام] به ما نشان داد که ما در هیچ مسئله‌ای نمیتوانیم [با آمریکا] مثل یک طرف مورد اعتماد بنشینیم صحبت کنیم.» ۱۳۹۵/۵/۱۱ لذا «در سیاست خارجی وقتی می‌گوییم عزت، یعنی نفی دیپلماسی التماسی. ما در طول این سالها داشتیم مواردی را که دیپلماسی ما، تعبیر درست در قبالش همین تعبیر «التماسی» است، «دیپلماسی التماسی». ممکن است لحن‌مان هم التماس‌آمیز نبوده اما باطن قضیه التماس بوده. عزت یعنی نفی این‌جور دیپلماسی، نفی چشم دوختن به دست و زبانِ این و آن.» ۱۴۰۲/۲/۳۰ 🔻 خرمشهرهای پیش‌رو بدون اعتمادبه‌نفس ملّی فتح نخواهد شد 🔹 این ثروت گران‌بهای اعتمادبه‌نفس ملی، ساده به دست نیامده و رهبری امام خمینی راه باور به توانایی‌های درونی را بر روی ملت مجاهد ایران بازکرده است. در حقیقت «امام «ما می‌توانیم» را در وجود ملت زنده کرد و توانایی‌های ذاتی ملت را در عرصه‌های مختلف به بروز و ظهور رساند.» ۱۳۹۲/۳/۱۴ و از این طریق پیروزی‌های چهل و چندساله گذشته با اتکاء به هویت ملی و اعتمادبه‌نفس ایرانیان برای ملت رقم خورد. 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تنها التماس امام خمینی عزیز به ملت ایران 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔰 حسادت‌های خوب! ♨️حوزه‌های کاری را میدان رقابت معنوی قرار بدهید. حسادت و رقابت همه جا بد است، جز در امور معنوی. اگر شما دیدید که برادرتان نماز شب می‌خواند، شما هم وادار بشوید به اینکه نماز شب بخوانید. این چیز خیلی خوبی است. این رقابت خوبی است. ♨️رقابت خوب در امور معنوی‌، یا چیزهایی که به امور معنوی مربوط می‌شود. قرآن به ما چه می‌گوید؟ می‌گوید: «سابِقوا» مسابقه بگذارید. در کجا؟ در جمع‌آوری پول، در جمع‌آوری نام، در جمع‌آوری شهرت؟ نه؛ «الی مغفرةٍ من ربّکُم و جَنّةٍ عَرضُها کَعرضِ السّماءِ و الأرضِ»* به سوی مغفرت و آمرزش پروردگار مسابقه بدهید، مسابقه بگذارید. در یک جای دیگر درباره‌ مؤمنین دارد: «یُسارعونَ فی الخَیراتِ»** مسابقه می‌گذارند به سوی نیکی‌ها. یکی از خیرات جهاد است. مسابقه بگذارید برای رفتن به جهاد. مسابقه بگذارید برای انفاق و ایثار. مسابقه بگذارید برای انفاق مالتان، مسابقه بگذارید برای هضم نفس و جلو انداختن دیگران. اینها مسابقه‌های معنوی است. تشکّل را میدان یک چنین مسابقه‌ها و رقابت‌هایی قرار بدهید. *سوره‌ مبارکه‌ حدید، آیه‌ ۲۱ **سوره‌ مبارکه‌ مؤمنون، آیه‌ ۶۱ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 برای کنترل چشم چه راه‎کاری دارید؟ ✅ پاسخ آیت الله مصباح یزدی(قدس سره) کد رهگیری پرسش: 140200230 🔺شما می توانید پرسش مورد نظر خود را به آیدی: @mesbahyazdi_adm ارسال کنید. رسانه @mesbahyazdi_ir سعی می کند با بررسی آرشیو سؤالات، در صورت وجود مورد مشابه، پرسش و پاسخ مورد نظر شما را در صفحه رسمی منتشر کند. 🪔 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
علیه‌السلام 🔰 پای درس امام جواد سلام الله علیه 📖 درس اول 🍀"هر که خود را به واسطه خداوند بى‌نیاز بداند مردم محتاج او خواهند شد و هر که تقواى الهى را پیشه خود کند، مردم او را دوست خواهند داشت، اگرچه تمایل نداشته باشند."🍀 📚 بحارالانوار، ج۷۵، ص۷۹ 📃متن روایت 👇 💎 روی ان قالَ الامام الجواد (علیه‌السلام) : " مَنِ اسْتَغْنى بِاللّهِ إفْتَقَرَ النّاسُ إلَیْهِ، وَمَنِ اتَّقَى اللّهَ أحَبَّهُ النّاسُ وَ إنْ کَرِهُوا."💎 📖درس دوم 🌱"مؤمن نیازمند به سه خصلت است: توفیق از طرف خداوند عزوجل ، واعظى از درون خود، پذیرش نصیحت کسى که او را نصیحت می کند."🌱 📚 بحار‌الانوار، ج۷۵، ص۳۵۸ 📃متن روایت👇 🌿 روی ان قالَ الامام الجواد (علیه‌السلام) : " الْمُؤمِنُ یَحْتاجُ إلى ثَلاثِ خِصالٍ: تَوْفیقٍ مِنَ اللّهِ عَزَّوَجَلَّ، وَ واعِظٍ مِنْ نَفْسِهِ، وَقَبُولٍ مِمَّنْ یَنْصَحُهُ."🌿 📖درس سوم 🌿" عزّت مؤمن در بى‌نیاز بودن از مردم است."🌿 📚بحارالانوار، ج۷۲، ص۱۰۹ 📃متن روایت 👇 🍂 روی ان قالَ الامام الجواد (علیه‌السلام ) : "عِزُّ الْمُؤْمِنِ غِناه عَنِ النّاسِ."🍂 📖درس چهارم 🍁"در زندگى، صبر را تکیه‌گاه خود، فقر و تنگ‌دستى را هم‌نشین خود قرار بده و شهوات را رها کن و با هوای نفس مخالفت کن؛ و بدان که هیچ‌گاه از دیدگاه خداوند پنهان نخواهى ماند، پس در نظر داشته باش که چگونه هستی."🍁 📚بحارالانوار، ج۷۵، ص۳۵۸ 📃متن روایت👇 🌱 روی ان قالَ الامام الجواد (علیه‌السلام) : " تَوَسَّدِ الصَّبْرَ، وَاعْتَنِقِ الْفَقْرَ، وَارْفَضِ الشَّهَواتِ، وَ خالِفِ الْهَوى، وَ اعْلَمْ أنَّکَ لَنْ تَخْلُو مِنْ عَیْنِ اللّهِ، فَانْظُرْ کَیْفَ تَکُونُ."🌱 📖درس پنجم 🌾"هر که قبر پدرم را در طوس زیارت کند خداوند گناهان دور و نزدیکش را می‌آمرزد."🌾 📚وسائل‌الشیعه، ج۱۴، ص۵۵۰ 📃متن روایت👇 🍃 روی ان قالَ الامام الجواد (علیه‌السلام) : " مَنْ زَارَ قَبْرَ أَبِی بِطُوسَ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّر."🍃 📖درس ششم ↩️" توبه چهار رکن دارد : پشیمانى قلبى و استغفار با زبان و جبران عملی گناه و تصمیم جدى بر اینکه دیگر مرتکب آن گناه نشود."↪️ 📘کشف‌الغمه، ج۲، ص۳۴۹ 📃متن روایت 👇 💎روی ان قالَ الامام الجواد (علیه‌السلام) : " التَّوْبَةُ عَلى أرْبَع دَعائِم: نَدَمٌ بِالْقَلْبِ، وَاسْتِغْفارٌ بِاللِّسانِ، وَ عَمَلٌ بِالْجَوارِحِ، وَ عَزْمٌ أنْ لایَعُودَ."💎 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat