eitaa logo
تعالی محراب
419 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
403 فایل
این کانال جهت ارتباط با ائمه محترم جماعات از سوی معاونت جامعه و مردم‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأسیس شده است. جهت ارتباط با این معاونت به آیدی زیر پیام دهید: @mmardom
مشاهده در ایتا
دانلود
9.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 معنای دقیق ولایت فقیه 🎙 آیت الله مصباح یزدی 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
-1320935680_-166386940.pdf
12.54M
🔍 بخشی از متن وصیت‌نامه شهیدی که رهبر انقلاب آن را مکرر خوانده‌اند؛ شهید ناصر باغانی 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔰 باغ ناصر دین ❤️رهبر حکیم پیر طریق دست نوشته های یک جوان بیست ساله سبزواری را دهها بار خوانده و بعد به کل امت نیز توصیه میکند که «مکرر» بخوانید. چرا؟ چرا وصیتنامه شهیدناصرالدین را باید خواند و اندیشید و البته نوشید؟ در نوجوانی فهم ابراهیم ع نوجوان را سهل و ساده تبیین میکند. او همه عشقها را و ابهتها را میبیند و نفی میکند. «انی لا احب الآفلین» به آنچه افول میکند عشق نمیورزم. «ناصرالدین» میگوید:«عشق اولیه مرا ارضاء نمیکرد...عشق را آموخته بودم اما به چه چیز عشق ورزیدن را نه». عشق او را به معشوق راهنمایی میکند. اگر پی عشق را بگیریم صادقانه خواهیم رسید. یا حبیب قلوب الصادقین. آری «یهدیهم ربهم بایمانهم» با عشق راه را خواهند یافت. «برهان فطرت» را عمل میکنند.«و اعبد ربک حتی یاتیک الیقین». ❤️ناصرالدین هم از حجب ظلمانی و هم حتی نورانی عبور میکند. میگوید از عشق به «دنیا و مال و منال» عبور کردم و بعد میگوید حتی از عشق به «مدرسه و دانشگاه » نیز عبور کردم. به قول حضرت روح الله: در میخانه گشایید به رویم شب و روز که من از مسجد و از مدرسه بیزار شدم این شد یک سفر اما بعد او وارد در وادی وحدت میشود. او میگوید «امّا همه ی اینها بعدِ مدت کمی جای خود را به عشق حقیقی و اصیل داد یعنی عشق به تو . (یَومَ لا یَنْفَعُ مال وَلا بَنُون )» اینجا است که خود را هم نمیبیند و میفهمد عشق او به خدا جلوه عشق خدا است به خودش: « در این مدت که فکر می کردم عاشق تو هستم اشتباه می کردم، این تو بودی که عاشق من بودی و من را می کشاندی» این همان است که فرمود «وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَکِنَّ اللَّهَ رَمَى» ❤️ناصرالدین ادامه میدهد: «بنده را چه که عاشق تو بشود (عَنقا شکار کرکس نشود دام باز گیر)» این همان مصرعی است که همواره امام روح الله در کتابهای معرفتی خود در وصف ذات خدا به کار میبرد. آری در نهایت خواهیم گفت «ما عرفناک حق معرفتک.» دست ما به او نخواهد رسید. حالا ناصرالدین خود را دوباره میابد اما اینبار فقر خود را زیر سایه همه آن حقیقت بینهایت. حالا دیگر ناصرالدین باید از آن عالم وحدت به کثرت برگردد و این جا است آن بی تابی که امام درباره امیرالمومنین سرور همه اولیای الهی میگفت. آری رجوع از وحدت به کثرت.وقتی سر به چاه میکردند و از فراغ معبود فریاد میکشیدند. من که ملول گشتمی از نفس فرشتگان قال و مقال عالمی میکشم از برای تو حالا دیگر همه زندگی شان و مبارزه شان تفسیر همین فریاد بود. ❤️بگذارید این جا به بعد را از جملات او بنوشیم: «کمند عشقت را محکمتر کردی و مرا به خط مقدم عشق بردی ،در آنجا شراب عشقت را به من نوشاندی وچه نیکو شرابی بود . من هنوز از لذت آن شراب مستم . اولین جرعه ی آنرا که نوشیدم مست شدم ودر حال مستی تقاضای جرعه های دیگر کردم. امّا این بار تو بودی که ناز می کردی و مرا سر می گرداندی،پیاله ام را شکستی، هر چه التماس می کردم تا از حجاب ظلمانی بیاسایم ، ندادی و زیر لب به من خندیدی و پنهانی عشوه کردی اکنون من خمارم و پیاله به دست» من فقط بخشهایی از وصیتنامه او را آوردم. این جوان همان است که رهبر حکیم ما میگوید «جوانِ پُرشورِ مؤمنِ ازجان‌گذشته‌ی سبزواری، شهید ناصر باغانی،وصیّت‌نامه دارد. او یک جوانِ در سنین حدود بیست سال است. جا دارد که انسان آن وصیّت‌نامه‌اش را ده بار بخواند، بیست بار بخواند! بنده مکرّر خوانده‌ام» ❤️این جوان یکی از فتح الفتوحات این انقلاب است. این جوان یکی از معجزات این مردم و امامشان است. ما هنوز نفهمیده ایم چه هستیم و چه داریم. سلام بر مسیر روح الله و خامنه ای حکیم. سلام بر مسیر نورانی این همه عارف جوان و مجاهد. 🔸 علی مهدیان 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تفسیر دقیق از آیه اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی الامر منکم 🔸درس فوق‌العاده از تفسیر آیه به آیه از عبارت اولی الامر در اثبات ولایت أهل بیت علیهم‌السلام با بیان فنی و استدلال زیبا و محکم استاد قرائتی در سیستان و بلوچستان 🔥عبدالحمید به کسی دیگه میگه جواب قرائتی را بده، اما خود عبدالحمید هم میگه من بلد نیستم. این استدلال را همه باید حفظ کنیم 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔰 چرا نبرد جنین مهم است؟ 1️⃣ جنین مرکز اصلی تجمع طرفداران جهاد اسلامی و گردان قدس است. این بخش، شمالی‌ترین شهر کرانه رود اردن است که با بسیاری از شهرها و شهرک‌های رژیم صهیونیستی ارتباط دارد و به همین دلیل از نظر راهبردی در وضعیت حساسی قرار دارد و می‌تواند یکی از کانون‌های مقاومت در فلسطین باشد. 2️⃣ جنین از گذشته از کانون‌های مقاومت بوده است. رژیم صهیونیستی حتی سال ۲۰۰۲ در دوره نخست‌وزیری آریل شارون چندین مرتبه عملیات گسترده‌ای را در جنین انجام داد تا مقاومت را در این منطقه از بین ببرد اما امروز با گذشت بیش از ۲۰ سال نه تنها مقاومت در منطقه از بین نرفته بلکه نوع سلاح‌ها و نسل آن‌ها تغییرات جدی و پیشرفت‌هایی داشته است. 3️⃣ کرانه غربی رود اردن و شهر جنین برای فلسطینی‌ها‌ حائز اهمیت است تا بتوانند از این مناطق به سرزمین‌های ۱۹۴۸ نفوذ کنند و در آنجا عملیات انجام دهند؛ در واقع می‌خواهند کانون مقاومت را از بین ببرند 4️⃣ آنچه در جنین شاهد هستیم ایجاد کارگاه‌های ساخت مواد منفجره و بمب‌های دستی است و نخستین بار از این منطقه دو موشک قسام به‌سوی رژیم صهیونیستی شلیک شد. اگر جنین مثل نوار غزه بخواهد به سمت ساخت سلاح‌های ضد خودرو و راکتی پیش برود کار برای اسرائیلی‌ها بسیار سخت خواهد شد، برای همین به دنبال نابودی هسته‌های مقاومت هستند. 5️⃣ در جنین تجهیزات پیشرفته در اختیار مقاومت نیست اما سلاح‌هایی دارند که از اردن و حتی ارتش اسرائیل تهیه می‌کنند و می‌تواند ضربه بیشتری بزند. 6️⃣ امروز حدود ۶۰۰هزار اسرائیلی افراطی در کرانه باختری زندگی می‌کنند و برای نیروهای مقاومت بهترین سیبل هستند و مقاومت به‌راحتی می‌تواند به آنان آسیب برساند. 🔹اسرائیلی‌ها امروز ۴۵۰ شهرک در کرانه غربی احداث کرده‌اند و اگر نیروهای مقاومت در این منطقه به سلاح تجهیز شوند این منطقه را برای آنان ناامن خواهند کرد و دیگر صهیونیست‌ها امنیت نخواهند داشت و اگر اسرائیلی‌ها این منطقه را ترک کنند یک پایگاه بسیار مهم برای نیروهای مقاومت خواهد شد. ✍️ علیرضا تقوی نیا | روزنامه قدس 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
🔰 تبیینی نو از حجاب؛ پاسخی به چالش‌های جدید فکری–فرهنگی 🔻 دکتر سجاد مهدی‌زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع): 🔹 در جمهوری اسلامی اگر خانمی برای زایمان به بیمارستان برود، کمتر بیمارستانی را پیدا خواهد کرد که همه کادرش خانم باشند، بنابراین حاکمیت باید زیرساخت‌های زیست عفیفانه را فراهم کند و متأسفانه زیرساخت‌ها فراهم نیست. همچنین نبود اشتغال زنان، باعث شده آن‌ها زیردست برخی آدم‌های مریض‌القلب باشند و چه آسیب‌هایی ممکن است آن‌ها را تهدید کند. 🔹 یکی از مشکلات جامعه ما این است که حجاب را کاملاً زنانه دیده‌ایم و مرد‌ها را فرامش کردیم. تعداد زیادی از خانم‌ها را در جامعه می‌بینید که شال و روسری دارند، اما دیگر مانتو نمی‌پوشند و هیچ یک از این‌ها اشکالی ندارد و دعوا فقط بر سر، پوشش سر است. 🔹 در فرهنگسازی، باید فلسفه و مسائل حجاب را شخصی کنیم تا فرد متوجه شود که چه فوایدی برایش دارد. چون هیچ کس نمی‌خواهد به خود و فرزندانش آسیبی به واسطه بی‌حجابی برسد. 🔹 متأسفانه نمی‌دانیم جامعه چه چیزی را خوب یا زشت می‌داند؛ چرا که اگر درباره حجاب متوجه این موضوع باشیم، قانونگذاری را هم باید از همانجا شروع کنیم. متأسفانه مردم جامعه یک جور زندگی می‌کنند و حاکمیت جور دیگری فکر می‌کند و این شکاف بسیار زیاد است. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=33883 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🕋🕋🕋🕋🕋 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه ائمه محترم جماعات https://eitaa.com/emam_jamaat
هدایت شده از نشر شهید هادی
کشتار فجیع مدافعان حجاب! 🗓۲۱تیر قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب (روز عفاف و حجاب) 🔺اما امروز در مسجد گوهرشاد چه گذشت؟ تیرماه سال ۱۳۱۴، مردم مشهد در اعتراض به سیاست‌های ضد اسلامی رضاشاه در مسجد گوهرشاد تجمع کردند. صبح روز بیست و یکم نیروهای نظامیِ حکومت پهلوی با حمله به مسجد، مردم را به رگبار بستند. سیدمحمدعلی شوشتری، نماینده‌ی مخصوص رضاشاه در آستان قدس که خود شاهد این واقعه بوده در خاطراتش می‌نویسد: شوفر سردار ساعد می‌گوید: آنچه کشته بود را ما حمل کردیم و بردیم زیر باغ خونی؛ بالغ بر یک هزار و ششصد و هفتاد نفر بودند. مسئولین شهرداری نیز می‌گویند: کامیون و اتومبیل‌هایی که جنازه‌ها را حمل می‌کرد، شمرده یاداشت کردیم، تعداد ۵۶ کامیون بود که در اغلب این کامیون‌ها صدای ناله‌های زخمی‌ها هم شنیده می‌شد که التماس می‌نمودند: ما زنده‌ایم! منبع: خاطرات سیاسی سیدمحمدعلی شوشتری، ص ۸۰ تا ۸۵ https://eitaa.com/joinchat/2843344995C4bdc20cf63
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 نسبت به تبلیغ نگرانم / تبلیغ در نگاه حوزه علمیه باید در مرتبه اول باشد ✏️ رهبر انقلاب اسلامی هم‌اکنون در دیدار مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه: با اطلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم. این قدر ظرفیت تبلیغ در این کشور انبوه و متراکم و گسترده است که ما اگر چندین برابر آن مقداری که کار میکنیم هم کار کنیم، به نظرم این ظرفیت پر نمیشود. ✏️ هم به تبلیغ احتیاج داریم، هم به موعظه احتیاج داریم، هم به تحقیق احتیاج داریم. امروز نگاه رائج در حوزه‌های علمیه این است که تبلیغ در مرتبه‌ی دوم قرار دارد، مرتبه‌ی اول چیزهای دیگر است مقامات علمی و امثال اینها؛ مرتبه‌ی دوم تبلیغ است و ما از این نگاه باید عبور کنیم؛ تبلیغ مرتبه‌ی اول است. ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨مطالبه مهم رهبر انقلاب از مبلغین: 🔰پشت صحنه تبلیغات دشمن را بشناسید / در تبلیغ به مبانی فکری جبهه مقابل حمله کنید ✏️ رهبر انقلاب اسلامی ساعتی پیش در دیدار مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه: تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست، موضع دفاعی نیست. این کار، لازم است. اما فقط این نیست. طرف مقابل مبانی فکری دارد باید به او حمله کرد در تبلیغ موضع تهاجم لازم است. این لازمه‌اش شناخت صحنه است یعنی شما باید بدانید که وقتی با انبوه شبهه در ذهن جوانها مواجه میشوید با کی طرفید، ما با کی طرفیم حالا فرض کنید که یک شبهه‌ای را فلان سرمقاله نویس یا فلان ستون نویس فلان روزنامه یا فلان مثلاً توئیت‌زن توی فلان شبکه‌ی فلان یک چیزی را مطرح کرده ما با کی طرفیم؟ این کیست؟ آیا این خودش است که این کار را دارد میکند؟ احتمال قوی هست که این‌جور نباشد، احتمال قوی هست که این یک پشت صحنه‌ای داشته باشد. ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 تبیینِ رهبر انقلاب از صف‌آرایی دو جبهه نظام اسلامی و لیبرال دمکراسی غرب در صحنه‌ی جنگ تبلیغاتی: 🔰 مبارزه امروز ما تمدنی و جهانی است 🛎 امروز خوشبختانه آسیب‌پذیری غرب از همیشه بیشتر است ✏️ رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه: امروز تقابل بین دو جبهه است. این دو جبهه را بشناسیم، بعد تشخیص خواهیم داد که آن پدیده‌ای که در مواجهه‌ی با ما قد علم کرده این خودش مستقل است یا وابسته‌ی به آن جبهه‌ی مقابل است. این دو جبهه کدامند؟ یک جبهه، جبهه‌ی نظام اسلامی است. یک جبهه، یک جبهه‌ی دروغگویی است که خودش را لیبرال دموکراسی نامگذاری کرده. در حالی که نه لیبرال است نه دموکرات. اگر شما لیبرال هستید چرا استعمار کردید. استعمار سنتی قدیم و استعمار جدید و استعمار فراجدید، فرانو. شما چطور لیبرالی هستید، چطور آزادی‌خواهی هستید، چطور آزاداندیشی هستید که یک ملت چند میلیونی مثل هند را مثلاً سالهای متمادی بیش از صد سال استعمار میکنید در تصرف خودتان نگه میدارید. همه‌ی دارایی‌هایش را از آن میکشید بیرون تبدیلش میکنید به یک ملت فقیر. شما لیبرالید، این لیبرالیسم است؟ یا فرانسوی‌ها در الجزایر بیش از صد سال جنایت کردند، آدم کشتند. شاید دهها هزار کشته در طول چند سال. دموکرات هم نیستند دروغ میگویند. برای خاطر اینکه حکومتهایی را تحمیل میکنند در یک جاهایی. طرفدار دموکراسی نیستند با دموکراسی‌ای که در خدمت آنها نباشد صددرصد مخالفند. ✏️ خوی آن کسی که در الجزایر و در هند آن کارها را کرده همان خوی آن روز است. امروز هم اینها حاضرند یک ملّتی مثل ملّت بیچاره‌ی بی‌پناه اوکراین را بیندازند جلو برای اینکه جیب کمپانی‌های اسلحه‌سازی آمریکا پر بشود. او بجنگند، او کشته بشود برای اینکه سلاح فروش برود. جیب کمپانی‌های سلاح پر بشود. ✏️ یک دولتی مثل آمریکا نفت سوریه را راحت جلوی چشم همه دارد می‌دزدد. اینها همان‌هایند فرقی نکردند. خب این یک جبهه است. در مقابلش هم یک نظامی است که به اتکای به اسلام با الهام از اسلام با استکبار، با استعمار، با دخالت در منافع ملت‌های گوناگون مخالف است. حالا این دو در مقابل هم قرار دارند. ✏️ مبارزه، مبارزه‌ی تمدنی و جهانی است. بدانیم با کی مواجهیم. البته امروز خوشبختانه آسیب‌پذیری غرب از همیشه بیشتر است. ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir